23 miljoonaa turree Chiang Maihin.

Faktaa

Se on aika hurja määrä tuo matkustajamäärä Thaimaan suosituimpaan kohteeseen, kun Pattayalla 1,5 miljoonaa, eikun Chon Burissa tällä hetkellä.
Mikäli tuon kaltainen määrä turisteja sullottaisiin Pattayalle, niin olisipa tunkua.

https://news.lovepattayathailand.com/national/six-new-airports-to-come-in-thailand/

40

504

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 63NumBall

      Jep pattaya tulee olemaan muutamien vuosien päästä lähinnä marginaalinen turistikohde, sieltä on muutenkin paljon asuntoja myynnissä, hirvellä alennuksilla, eikä kukaan halua niitä ostaa... Katso hansalankarin sivulta, myytävät asunnot... epätoivo huokuu ilmoituksista...

      • AsumisenArgumentti

        Jos on turistiriippuvainen Thaimaanasuja niin Pattaya on ehdoton ykkönen.

        Jos taas muuttaa Thaimaahan esimerkiksi yhtenä syynä, että asuu ja elää Thaimaalaisten keskuudessa, eikä muutollaan hae itselleen kaikkia mahdollisia turisteille rakennettuja palveluja, Pattaya ei ole ehdolla tervepäiselle.

        Esimerkiksi henkilö tässä yllä nimimerkillään Jo On Ukko Sekaisin edustaa tuota turistiriippuvaisten ryhmää, eikä hänen elämäänsä tule koskaan sisältymään asuminen kotikyläänsä kauempana.


    • 42xOriginali

      Voi taas pientä lerppaa kun ei tuo enKlanti oikein suju.
      AOT raportoi uutisessa että Chiang Maihin odotetaan vuoteen 2038 mennessä 23,3 lentomatkustajaa. Siis seuraavan kahdenkymmenen vuoden aikana yhteensä, eli reilu miljoona matkustajaa vuodessa. Siis 1/15 osa Pattayan turisteista.
      Lerpan marginaalit on nähty jo aikoja sitten ja mereen sortuvat Pattayat ja blaa blaa blaa siihen päälle. Pattaya kasvaa ja kukoistaa. Mihinkään toiseen kaupunkiin ei ole panostettu niin paljoa. Kaikki on uutta rannasta lähtien, aina maailman parhaaseen hotelli, aktiviteetti, shoppailu ja ravintolavalikoimaan saakka, puhumattakaan ainutlaatuisesta Pattayan tunnelmasta, joka on tehnyt siitä ehdottoman ykkösen.

      • MaijaTietääKaiken

        Hyvä Maija.

        15 x 23,3 = 349,5 miljoonaa, tunkua pukkaa rakkaaseesi.


      • PattayaNro-1
        MaijaTietääKaiken kirjoitti:

        Hyvä Maija.

        15 x 23,3 = 349,5 miljoonaa, tunkua pukkaa rakkaaseesi.

        Chiang Mai. 1,16 miljoonaa turistia per vuosi. 20 vuotta kertaa 1,16 = 23,3 miljoonaa.

        Hyvä Lerppa.

        Pattayan arvio, 16 miljoonaa turistia keskimäärin vuosittain x 20 vuotta on yhtäkuin 320 miljoonaa turistia.

        Pattaya on yli 10 x suositumpi kuin Chiang Mai. Seuraavaksi kerrot numball nimimerkillä että "niin mutta alkuperäinen puinen juna-asema on meillä täällä huitsun nevadassa"

        Joo niin on, mutta se ei riitä vetämään turisteja kuten ei vedä CM:n rottakanavakaan.

        Oli mittapuu mikä tahansa, niin Pattaya on ykkönen.


      • EriGaliiberia

        Kun 2010 joulumatkailee niin vaikenee.
        Kun Maija lyö vetoa ja se hyväksytään, veto onkin leikkimielinen.


      • hehehehee

        Siis olet se emälerppa!


      • tasolerppa

        Se on ihan yleistä tietoa että olet aivan omalla tasollasi. Se tasosi vaan sijaitsee tuolla parodiahorisontin alapuolella syvällä suonsilmässä. Itse asiassa sen suonsilmän pohjalla. Tai senkin alla.


      • Hyvin taas huomaan lukemisen sisäistämisen tason...
        Eli lyhyesti suomennettuna, AOT:n (Airports of Thailand PLC, yhtiö joka hallinnoi kuutta Thaimaalaista lentokenttää), lentomatkustaja-ennuste, ennustaa Ching main lentokentttää käyttää 23,3miljoonaa lentomatkustajaa vuonna 2038 (eli kahdenkymmenen vuoden päästä), tämän takia Chiang maihin ollaan suunnittelemassa uutta, nykyistä huomattavasti isompikapasitteettista lentoasemaa.
        Vertailun vuoksi, vuonna 2017 Chinag Main lentoasemaa käytti 10,2miljoonaa lentomatkustajaa, joista 7,9milj. liikkui Thaimaan sisäisillä lennoilla, ja 2,3miljoonaan kansainvälisillä lennoilla.

        Ja sitten vielä muistutus miten lasketaan lentomatkustajien määrä, eli sekä saapuvat, lähtevät että kauttakulkumatkustajat (vaihto lentoasemalla toiseen lentoon) lasketaan kukin aina yhdeksi matkustajaksi.
        Eli yksi henkilö joka lentää tiettyyn kohteesee ja palaa sieltä sitten lentäen saman lentokentän kautta, niin hänestä tulee tilastoihin aina kaksi eri matkustajaa.

        Sitten toinen asia mikä pitää muistaa, Chiang mai on Pohjois-Thaimaan isoin talous, asuin ja opiskelukeskittymä, eli TURISTIEN määrää ei voida arvioida tuosta lentomatkustajien määrästä, koska iso osaThaimaan sisäisillä lennoilla mukana olevista matkustajista on lennolla jonkin ihan muun kuin turisti/lomamatkan takia.


      • FaktaaTiskiinKiitos
        santtu_1975X kirjoitti:

        Hyvin taas huomaan lukemisen sisäistämisen tason...
        Eli lyhyesti suomennettuna, AOT:n (Airports of Thailand PLC, yhtiö joka hallinnoi kuutta Thaimaalaista lentokenttää), lentomatkustaja-ennuste, ennustaa Ching main lentokentttää käyttää 23,3miljoonaa lentomatkustajaa vuonna 2038 (eli kahdenkymmenen vuoden päästä), tämän takia Chiang maihin ollaan suunnittelemassa uutta, nykyistä huomattavasti isompikapasitteettista lentoasemaa.
        Vertailun vuoksi, vuonna 2017 Chinag Main lentoasemaa käytti 10,2miljoonaa lentomatkustajaa, joista 7,9milj. liikkui Thaimaan sisäisillä lennoilla, ja 2,3miljoonaan kansainvälisillä lennoilla.

        Ja sitten vielä muistutus miten lasketaan lentomatkustajien määrä, eli sekä saapuvat, lähtevät että kauttakulkumatkustajat (vaihto lentoasemalla toiseen lentoon) lasketaan kukin aina yhdeksi matkustajaksi.
        Eli yksi henkilö joka lentää tiettyyn kohteesee ja palaa sieltä sitten lentäen saman lentokentän kautta, niin hänestä tulee tilastoihin aina kaksi eri matkustajaa.

        Sitten toinen asia mikä pitää muistaa, Chiang mai on Pohjois-Thaimaan isoin talous, asuin ja opiskelukeskittymä, eli TURISTIEN määrää ei voida arvioida tuosta lentomatkustajien määrästä, koska iso osaThaimaan sisäisillä lennoilla mukana olevista matkustajista on lennolla jonkin ihan muun kuin turisti/lomamatkan takia.

        Chiang mai on Pohjois-Thaimaan isoin talous, asuin ja opiskelukeskittymä.

        Juuri näin eli tämä keskittymä ei elä kausiluonteisesti esimerkiksi ravintoloita sulkien ja avaten kuten Pattayalla toimitaan.

        Vertailun vuoksi joku voisi myös kertoa Pattayan todelliset turistimäärät tuudittautumatta Chon Burin matkailijoihin ja saarille matkustaviin.


      • "Vertailun vuoksi joku voisi myös kertoa Pattayan todelliset turistimäärät tuudittautumatta Chon Burin matkailijoihin ja saarille matkustaviin."

        http://www.pattayamail.com/news/8-million-tourists-visited-pattaya-first-half-2017-186818

        En tiedä onko vuoden 2017 kokovuoden lukuja vielä kokonaisuudessaan julkaistu, mutta TAT:n (Tourism authority of Thailand) Pattayan alueen johtaja kertoi viime syksynä että vuoden (siis 2017) ensimmäisellä puoliskolla nimenomaan Pattayan alueella (ilmeisesti lukuun lasketaan ainakin Jomtien) oli käynyt yli 8miljoonaa turistia ja sinä aikana oltiin noin 15% edellä viimevuoden vastaavan ajan lukuja ja edellisinä vuotena (2016) oli Pattayalla TAT:n mukaan käynyt noin 17.7miljoonaa turistia. Eli mikäli tuo 15%:n lisäin on pitänyt myös loppuvuoden 2017, niin viimevuonna Pattayalla olisi käynyt noin 20,3miljoonaa matkailijaa.
        Mutta mistään en ole löytänyt vielä koko vuoden matkailijamäärä lukua vuodelle 2017


      • santtu_1975X kirjoitti:

        Hyvin taas huomaan lukemisen sisäistämisen tason...
        Eli lyhyesti suomennettuna, AOT:n (Airports of Thailand PLC, yhtiö joka hallinnoi kuutta Thaimaalaista lentokenttää), lentomatkustaja-ennuste, ennustaa Ching main lentokentttää käyttää 23,3miljoonaa lentomatkustajaa vuonna 2038 (eli kahdenkymmenen vuoden päästä), tämän takia Chiang maihin ollaan suunnittelemassa uutta, nykyistä huomattavasti isompikapasitteettista lentoasemaa.
        Vertailun vuoksi, vuonna 2017 Chinag Main lentoasemaa käytti 10,2miljoonaa lentomatkustajaa, joista 7,9milj. liikkui Thaimaan sisäisillä lennoilla, ja 2,3miljoonaan kansainvälisillä lennoilla.

        Ja sitten vielä muistutus miten lasketaan lentomatkustajien määrä, eli sekä saapuvat, lähtevät että kauttakulkumatkustajat (vaihto lentoasemalla toiseen lentoon) lasketaan kukin aina yhdeksi matkustajaksi.
        Eli yksi henkilö joka lentää tiettyyn kohteesee ja palaa sieltä sitten lentäen saman lentokentän kautta, niin hänestä tulee tilastoihin aina kaksi eri matkustajaa.

        Sitten toinen asia mikä pitää muistaa, Chiang mai on Pohjois-Thaimaan isoin talous, asuin ja opiskelukeskittymä, eli TURISTIEN määrää ei voida arvioida tuosta lentomatkustajien määrästä, koska iso osaThaimaan sisäisillä lennoilla mukana olevista matkustajista on lennolla jonkin ihan muun kuin turisti/lomamatkan takia.

        Huomaa taas "kymmenistä" kirjoitusvirheistäni, ettei pitäisi alkaa pidempää "sepustusta" tännekkään kirjoittamaan puhelimella. Kun tuntuu että aina kun puhelimella palstalle kirjoitan, on tekstini täynnä kirjoitusvirheitä...


      • 6655443377

        Vaikene välillä...


      • videmikäseko

        "Minua ei kiinnosta turrejoukkojen määrä "

        ...mutta kirjoittelet siitä satoja kirjoituksia välillä hekotellen Pattayan turistimäärien vähyydelle kun taas välillä hekottelet sen paljoudelle ja nyt taas sinua ei kiinnosta mutta kirjoittelusi siitä on silti ikuista.

        Tajuatko itseäsi?


      • Aviomies
        videmikäseko kirjoitti:

        "Minua ei kiinnosta turrejoukkojen määrä "

        ...mutta kirjoittelet siitä satoja kirjoituksia välillä hekotellen Pattayan turistimäärien vähyydelle kun taas välillä hekottelet sen paljoudelle ja nyt taas sinua ei kiinnosta mutta kirjoittelusi siitä on silti ikuista.

        Tajuatko itseäsi?

        En hekottele enkä muutu hekottelijaksi sinun rakentaessasi minusta mieleistäsi henkilökuvaa.

        Kiusaan sinua sairaaloisen paikkakuntarakkautesi ja päivittäisen ikikiukkuisuutesi johdosta, tajuatko ?

        Väitän ja olen oikeassa........sinun idiotismisi on ikuista.


      • seonlerpanlaiffia
        Aviomies kirjoitti:

        En hekottele enkä muutu hekottelijaksi sinun rakentaessasi minusta mieleistäsi henkilökuvaa.

        Kiusaan sinua sairaaloisen paikkakuntarakkautesi ja päivittäisen ikikiukkuisuutesi johdosta, tajuatko ?

        Väitän ja olen oikeassa........sinun idiotismisi on ikuista.

        Ahaa. Nykyinen motiivisi on siis kiusanteko tuntemattomille. Kuulostaa hienolta.
        Olet varmaan tavattoman ylpeä tuosta rakentavasta harrastuksestasi? Tunnetko itsesi aikuiseksi vai peräti suurmieheksi?


      • Eli itse palasimme suomeen nyt maanantaina, jaa taas ollaan "arjessa" ja työntouhussa.
        Nyt painetaan kesä taas töitä, ensiviikko tulee olemaan taas rankka viikko, työtunnit varmastikkin jossan 80-100h välillä...

        Mutta sitten taas aiheeseen.
        "Siis Chiang Maissa yhdestä turresta tehdään kaksi turrea, koska tulee ja poistuu, miten Pattayan turre ?

        Kenestä ja millä perusteella Pattayan turresta tehdään Pattayan turre, kun ei ole lentoasemaa jonka matkustajiin verraten tilastoja tehdään, kuten pohjoisessa ?"

        Sitä minä en osaa sanoa miten TAT tekee nuo turisti laskelmansa mitä milläkin paikkakunnalla käy, tietysti ainakin 100%:sti kaikki hotellit Thaimaassa missä itse olen majoittunut ovatt aina ottaneet passista kopion ja tehneet siitä jonkin asteisia muistiinpano johonkin kirjanpitoon, mutta Thaimaan tietäen, niin siitä en osaa sanoa kuinka niitä viranomaisille esittävät. Ja tekevätkö kaikki halvatkin paikat tuota, en osaa sanoa.
        Eli tuo 17,7 miljoonaa turistia Pattayall vuonna 2016 on TAT:n Pattayan toimipisteen johtajan lausunnosta, ehkä jostain TAT:n sivuilta löytyy tarkempaa faktaa, en tiedä.

        Eli nyt ei pidä sekoittaa kahta asiaa, turistien määrää ja jonkin lentokentän kävijämäärää toisiinsa.
        Lentokenttien matkustajamäärä tilastothan ovat hyvinkin tarkkoja, tiedetään tarkalleen kuinka monta matkustaa kuhunkin koneeseen on noussut ja kuinka monta milläkin koneella on saapunut, sehän on selvää. Mutta noissa julkisuuteen ilmoitetuissa kenttätilastoissa ei mistään selviä se, kuinka moni on ollut "turistina" lennolla ja kuinka moni sitten vaikkapa Chiang Maissa opiskeleva onkin lentänyt vaikkapa Bangkokiin (ja sieltä sitten takaisin) vaikkapa Isovanhempia tervehtimään koulun loman aikana yms.
        Itse olen lentänyt kahdesti Thaimaan sisäisellä lennolla Bangkokista Chiang Maihin, molemmilla kerroilla koneella matkustava väki on ollut suhteellisen Thai voittoista väkeä joka on milläkin syyllä matkustanut BKK-Chiang Mai väliä. Eli tuo lentomatkustaja määrä ei tuolaisen kohteen kohdalla kerro mitään kuinka osa lentomatkustajista on ollut "turisteja".

        Ja tosiaan, lentomatkustajien määrässä on ihan maailmanlaajuinen vakiokäytäntö tuo, että lentoaseman matkustajamääriä laskettaessa, tosiaan jokaisesta lähtevästä/tulevasta/vaihtomatkustajasta tulee lentoaseman tilastoon aina yksi matkustaja.



        "Miksi ei ole olemassa selkeää tilastointia Chon Burin ja saarien alueelta yhdessä Pattayn kanssa, voiko asia olla niin että mikäli olisi, niin luvut muuttuisi ?"

        Enhän minä tuota tiedä ja tuohon voi vastata, Kysy TAT:ltä josko he siihen osaisivat vastata.
        Mutta missä muualla turistit olisivat kuin Pattayan alueella (eli Pattaya Jomtien), eihän alueella ole muita merkittäviä turistikeskittymiä, esimerkiksi millä alueen saarista käy merkittävästi yöpyviä turisteja? (pelkkiä päiväturisteja, ilman vähintään yhden yön yöpymistä alueella ei lasketa käsitykseni mukaan) Siis tämä ihan kysymyksenä, kun itse en asiaa tiedä.
        Oman käsitykseni mukaan mukaan Pattayaa lähin "oikea" turisti saari on Koh Samet, joka sitten sijaitseekin jo Rayongin maakunnassa, eikä varmastikkaan lasketa mukaan Pattayan alueen turistimääriin.


        Kuten varmaankin olet huomannut, niin itse en kyllä ole minkään Thaimaan paikan "uskovainen" vaan matkustelen pitkin Thaimaata eri kohteissa.


      • santtu_1975X kirjoitti:

        Eli itse palasimme suomeen nyt maanantaina, jaa taas ollaan "arjessa" ja työntouhussa.
        Nyt painetaan kesä taas töitä, ensiviikko tulee olemaan taas rankka viikko, työtunnit varmastikkin jossan 80-100h välillä...

        Mutta sitten taas aiheeseen.
        "Siis Chiang Maissa yhdestä turresta tehdään kaksi turrea, koska tulee ja poistuu, miten Pattayan turre ?

        Kenestä ja millä perusteella Pattayan turresta tehdään Pattayan turre, kun ei ole lentoasemaa jonka matkustajiin verraten tilastoja tehdään, kuten pohjoisessa ?"

        Sitä minä en osaa sanoa miten TAT tekee nuo turisti laskelmansa mitä milläkin paikkakunnalla käy, tietysti ainakin 100%:sti kaikki hotellit Thaimaassa missä itse olen majoittunut ovatt aina ottaneet passista kopion ja tehneet siitä jonkin asteisia muistiinpano johonkin kirjanpitoon, mutta Thaimaan tietäen, niin siitä en osaa sanoa kuinka niitä viranomaisille esittävät. Ja tekevätkö kaikki halvatkin paikat tuota, en osaa sanoa.
        Eli tuo 17,7 miljoonaa turistia Pattayall vuonna 2016 on TAT:n Pattayan toimipisteen johtajan lausunnosta, ehkä jostain TAT:n sivuilta löytyy tarkempaa faktaa, en tiedä.

        Eli nyt ei pidä sekoittaa kahta asiaa, turistien määrää ja jonkin lentokentän kävijämäärää toisiinsa.
        Lentokenttien matkustajamäärä tilastothan ovat hyvinkin tarkkoja, tiedetään tarkalleen kuinka monta matkustaa kuhunkin koneeseen on noussut ja kuinka monta milläkin koneella on saapunut, sehän on selvää. Mutta noissa julkisuuteen ilmoitetuissa kenttätilastoissa ei mistään selviä se, kuinka moni on ollut "turistina" lennolla ja kuinka moni sitten vaikkapa Chiang Maissa opiskeleva onkin lentänyt vaikkapa Bangkokiin (ja sieltä sitten takaisin) vaikkapa Isovanhempia tervehtimään koulun loman aikana yms.
        Itse olen lentänyt kahdesti Thaimaan sisäisellä lennolla Bangkokista Chiang Maihin, molemmilla kerroilla koneella matkustava väki on ollut suhteellisen Thai voittoista väkeä joka on milläkin syyllä matkustanut BKK-Chiang Mai väliä. Eli tuo lentomatkustaja määrä ei tuolaisen kohteen kohdalla kerro mitään kuinka osa lentomatkustajista on ollut "turisteja".

        Ja tosiaan, lentomatkustajien määrässä on ihan maailmanlaajuinen vakiokäytäntö tuo, että lentoaseman matkustajamääriä laskettaessa, tosiaan jokaisesta lähtevästä/tulevasta/vaihtomatkustajasta tulee lentoaseman tilastoon aina yksi matkustaja.



        "Miksi ei ole olemassa selkeää tilastointia Chon Burin ja saarien alueelta yhdessä Pattayn kanssa, voiko asia olla niin että mikäli olisi, niin luvut muuttuisi ?"

        Enhän minä tuota tiedä ja tuohon voi vastata, Kysy TAT:ltä josko he siihen osaisivat vastata.
        Mutta missä muualla turistit olisivat kuin Pattayan alueella (eli Pattaya Jomtien), eihän alueella ole muita merkittäviä turistikeskittymiä, esimerkiksi millä alueen saarista käy merkittävästi yöpyviä turisteja? (pelkkiä päiväturisteja, ilman vähintään yhden yön yöpymistä alueella ei lasketa käsitykseni mukaan) Siis tämä ihan kysymyksenä, kun itse en asiaa tiedä.
        Oman käsitykseni mukaan mukaan Pattayaa lähin "oikea" turisti saari on Koh Samet, joka sitten sijaitseekin jo Rayongin maakunnassa, eikä varmastikkaan lasketa mukaan Pattayan alueen turistimääriin.


        Kuten varmaankin olet huomannut, niin itse en kyllä ole minkään Thaimaan paikan "uskovainen" vaan matkustelen pitkin Thaimaata eri kohteissa.

        Aviomies kertoi jo ettei häntä kiinnosta ne määrät. Hän vain kiusaa ja "määrää" sinua vastaamaan. Miksi siis vastasit?

        Kardiologisella makaavan katkeran juopon juttuihin ei paljoa kannata reagoida. Lerppa mikä lerppa.


      • Aviomies
        vuodesta20I0 kirjoitti:

        Aviomies kertoi jo ettei häntä kiinnosta ne määrät. Hän vain kiusaa ja "määrää" sinua vastaamaan. Miksi siis vastasit?

        Kardiologisella makaavan katkeran juopon juttuihin ei paljoa kannata reagoida. Lerppa mikä lerppa.

        En kiusannut Santtua vaan sinua omanapanarssu 2010 ja taas panikoit persaukinen antitrolli, laita ralli ja aijaa.

        Ai että missä makaan ?
        No tällä hetkellä en makaa, vaan lähden huitasemaan yhdellä kyykyllä Mustioon ja takaisin kokeillen miten kurveissa vanhalla konkarilla jalkatapit raapaisee tatamii.


      • Sivutoiminen2010

        Puhelinmyyjä kiinnostunut Madisonista.

        On tervettä hankkia itselleen sivutoimitöitä niin saa rahaa.

        Ravintoterapeutti olisi kiva ammatti.


      • Oilerppakerrohan
        Aviomies kirjoitti:

        En kiusannut Santtua vaan sinua omanapanarssu 2010 ja taas panikoit persaukinen antitrolli, laita ralli ja aijaa.

        Ai että missä makaan ?
        No tällä hetkellä en makaa, vaan lähden huitasemaan yhdellä kyykyllä Mustioon ja takaisin kokeillen miten kurveissa vanhalla konkarilla jalkatapit raapaisee tatamii.

        Oi lerppa kerrohan, koska sä jätät haavemaas?
        Kauanko viel palstoja seilaat uljailla venhoillas?
        Vuodenko kestää se vai kenties paljon kauemmin?
        Oi lerppa kerrohan mikä on sulle tärkeintä?
        Aamusta yöhön palstoilla, vai orpotyttöjen auttelu?
        Vai onko se kenties Pattayan kävijöille vittuilu?


      • Oilerppakerrohan kirjoitti:

        Oi lerppa kerrohan, koska sä jätät haavemaas?
        Kauanko viel palstoja seilaat uljailla venhoillas?
        Vuodenko kestää se vai kenties paljon kauemmin?
        Oi lerppa kerrohan mikä on sulle tärkeintä?
        Aamusta yöhön palstoilla, vai orpotyttöjen auttelu?
        Vai onko se kenties Pattayan kävijöille vittuilu?

        Paapuurin puoleinen jalkatappi löydetty Köyliön kirkon vierestä ja vesakossa on tarkalleen tuulilasilla varustetun pappatunturin kokoinen reikä. Poliisi pelkää pahinta.

        Jorvin sairaalasta on karkuteillä tuntomerkkeihin täsmäävä mieshenkilö sairaalavaatteissaan ja tähystysletku perseessään.

        Olisihan se hirveää jos menettäisimme modernin ajan Folke Westin moisessa onnettomuudessa, emmekä kuulisi enää hänestä 😭


      • Aviomies
        vuodesta20I0 kirjoitti:

        Paapuurin puoleinen jalkatappi löydetty Köyliön kirkon vierestä ja vesakossa on tarkalleen tuulilasilla varustetun pappatunturin kokoinen reikä. Poliisi pelkää pahinta.

        Jorvin sairaalasta on karkuteillä tuntomerkkeihin täsmäävä mieshenkilö sairaalavaatteissaan ja tähystysletku perseessään.

        Olisihan se hirveää jos menettäisimme modernin ajan Folke Westin moisessa onnettomuudessa, emmekä kuulisi enää hänestä 😭

        Mielenkiintoinen ja niin normaalin viisas ja fiksu päätelmä Pattayan liikemieheltä.

        Reissu Köyliön sijaan oli nyt kuitenkin Hesasta länteen ja pyörinä alla vaimolla Suzuki gsxr 150 ja mulla sama 750.
        Muija on ihan kahjo, ei omaa paljonkaan itsesuojeluvaistoo aattelin, no siksi kai se mun kanssa onkin 😎
        Tai taitaa olla niin taitava, että 300 kerholaiset pappatunturipojat katselee takavaloja.
        Likka kanttas meneen siihen malliin että takavaloja katselin minäkin ja joskus tosi kaukaa.

        Tuosta arvostetusta Tunturista sen verran, että oli mun ensimmäinen mopo kuten monen muunkin.
        Käsivaihteinen, eli ei jalkatappeja vaan polkimet, eli jalkatappimallit tuli sitten myöhemmin.
        Piristettiin siihen aikaan pikkujutuin ja kotikonstein, kuten peilin päälle vesihiomapaperia ja vettä, sekä siinä sitten pyöriteltiin kannesta jotain pois, puristukset parani.
        Kaasari vaihdettiin jamuistaakseni Tunskan vuoden 61 malli oli haluttu, sekä säätösuutin.
        Pakoputkellekin tehtiin jotain tai vaihdettiin, mutta siitä taisi olla hyöty enemmänkin vain haluttuun meteliin.
        Muistaakseni vauhtia sain aikaiseksi jonkun 70 km/h tosin en muista miten mitattiin vai mitattiinko lainkaan selittelyn ollessa tasoa Hayabusalla alpeilla.
        Mopo muuten vieläkin tallessa ja omistuksessa eikä koskaan myytävänä.

        Jaahas, nyt on kaffit hörpätty Piccalan huoltoasemalla ja tästä suorinta tietä tuosta korjaamani sillan vierestä Hesaan ohjelmassa ollen ruokailu Kampin Thairavintolassa ja sitten leppoista istumista jossain terassilla hörpäten naisten suosiman kahvidrinkin tai pari.

        Mukavaa iltaa Herralle joka vihdoin löytänyt itsellensä naisen joka pitää miestään turvanaan ja johtajanaan, näinhän molemmat nauttii olostaan kuin koira ja isäntä.


      • KääLäy
        santtu_1975X kirjoitti:

        Huomaa taas "kymmenistä" kirjoitusvirheistäni, ettei pitäisi alkaa pidempää "sepustusta" tännekkään kirjoittamaan puhelimella. Kun tuntuu että aina kun puhelimella palstalle kirjoitan, on tekstini täynnä kirjoitusvirheitä...

        Morjens santtu_1975X.

        Älä suotta murehdi kirjoitusvirheitäsi. Kyllä ainakin minä pystyn asiallista ja tolkullista tekstistäsi vaivatta lukemaan. Asia itsessään ja asiallisuus on ainakin minulle oleellisempaa kuin pilkun nus... eikun viilaaminen ja kirotus virheiden kyttääminen.


      • kehittyvä_lerppako
        Aviomies kirjoitti:

        Mielenkiintoinen ja niin normaalin viisas ja fiksu päätelmä Pattayan liikemieheltä.

        Reissu Köyliön sijaan oli nyt kuitenkin Hesasta länteen ja pyörinä alla vaimolla Suzuki gsxr 150 ja mulla sama 750.
        Muija on ihan kahjo, ei omaa paljonkaan itsesuojeluvaistoo aattelin, no siksi kai se mun kanssa onkin 😎
        Tai taitaa olla niin taitava, että 300 kerholaiset pappatunturipojat katselee takavaloja.
        Likka kanttas meneen siihen malliin että takavaloja katselin minäkin ja joskus tosi kaukaa.

        Tuosta arvostetusta Tunturista sen verran, että oli mun ensimmäinen mopo kuten monen muunkin.
        Käsivaihteinen, eli ei jalkatappeja vaan polkimet, eli jalkatappimallit tuli sitten myöhemmin.
        Piristettiin siihen aikaan pikkujutuin ja kotikonstein, kuten peilin päälle vesihiomapaperia ja vettä, sekä siinä sitten pyöriteltiin kannesta jotain pois, puristukset parani.
        Kaasari vaihdettiin jamuistaakseni Tunskan vuoden 61 malli oli haluttu, sekä säätösuutin.
        Pakoputkellekin tehtiin jotain tai vaihdettiin, mutta siitä taisi olla hyöty enemmänkin vain haluttuun meteliin.
        Muistaakseni vauhtia sain aikaiseksi jonkun 70 km/h tosin en muista miten mitattiin vai mitattiinko lainkaan selittelyn ollessa tasoa Hayabusalla alpeilla.
        Mopo muuten vieläkin tallessa ja omistuksessa eikä koskaan myytävänä.

        Jaahas, nyt on kaffit hörpätty Piccalan huoltoasemalla ja tästä suorinta tietä tuosta korjaamani sillan vierestä Hesaan ohjelmassa ollen ruokailu Kampin Thairavintolassa ja sitten leppoista istumista jossain terassilla hörpäten naisten suosiman kahvidrinkin tai pari.

        Mukavaa iltaa Herralle joka vihdoin löytänyt itsellensä naisen joka pitää miestään turvanaan ja johtajanaan, näinhän molemmat nauttii olostaan kuin koira ja isäntä.

        Kerrankin aviomies puhui muutaman sanan totta. Pappatunturista nimittäin. Paitsi et sinä sitäkään koskaan omistanut etkä omista. Olisit juonut senkin aikoja sitten ja se oli isäsi mopo.
        Muu tarina kokonaisuudessaan olikin taas tuttua lerpan haaveilua muijista ja moottoripyöristä ja sitten lerppa kaivoi uutuushahmon "Kääläyn" esiin, jolla koskiskelee kossipoikaa Santtua kaverikseen.


      • KivaKeuliiKunOsaa
        Aviomies kirjoitti:

        Mielenkiintoinen ja niin normaalin viisas ja fiksu päätelmä Pattayan liikemieheltä.

        Reissu Köyliön sijaan oli nyt kuitenkin Hesasta länteen ja pyörinä alla vaimolla Suzuki gsxr 150 ja mulla sama 750.
        Muija on ihan kahjo, ei omaa paljonkaan itsesuojeluvaistoo aattelin, no siksi kai se mun kanssa onkin 😎
        Tai taitaa olla niin taitava, että 300 kerholaiset pappatunturipojat katselee takavaloja.
        Likka kanttas meneen siihen malliin että takavaloja katselin minäkin ja joskus tosi kaukaa.

        Tuosta arvostetusta Tunturista sen verran, että oli mun ensimmäinen mopo kuten monen muunkin.
        Käsivaihteinen, eli ei jalkatappeja vaan polkimet, eli jalkatappimallit tuli sitten myöhemmin.
        Piristettiin siihen aikaan pikkujutuin ja kotikonstein, kuten peilin päälle vesihiomapaperia ja vettä, sekä siinä sitten pyöriteltiin kannesta jotain pois, puristukset parani.
        Kaasari vaihdettiin jamuistaakseni Tunskan vuoden 61 malli oli haluttu, sekä säätösuutin.
        Pakoputkellekin tehtiin jotain tai vaihdettiin, mutta siitä taisi olla hyöty enemmänkin vain haluttuun meteliin.
        Muistaakseni vauhtia sain aikaiseksi jonkun 70 km/h tosin en muista miten mitattiin vai mitattiinko lainkaan selittelyn ollessa tasoa Hayabusalla alpeilla.
        Mopo muuten vieläkin tallessa ja omistuksessa eikä koskaan myytävänä.

        Jaahas, nyt on kaffit hörpätty Piccalan huoltoasemalla ja tästä suorinta tietä tuosta korjaamani sillan vierestä Hesaan ohjelmassa ollen ruokailu Kampin Thairavintolassa ja sitten leppoista istumista jossain terassilla hörpäten naisten suosiman kahvidrinkin tai pari.

        Mukavaa iltaa Herralle joka vihdoin löytänyt itsellensä naisen joka pitää miestään turvanaan ja johtajanaan, näinhän molemmat nauttii olostaan kuin koira ja isäntä.

        Vaihdettiin myös rattaita, yleensä eteen 13 piikkinen 11 tilalle.
        Hoonautettiin tai porautettiin pytty ja sopiva mäntä uusine renkaineen.
        Taisi männän yläosakin olla erimuotoinen ja helmasta hieman pois imupuolelta.
        Imu- ja pakoaukon ylä- tai alareunaakin muotoiltiin.
        Mun moppe kulki 90 mitattuna autolla.


      • KäKäKääääää
        kehittyvä_lerppako kirjoitti:

        Kerrankin aviomies puhui muutaman sanan totta. Pappatunturista nimittäin. Paitsi et sinä sitäkään koskaan omistanut etkä omista. Olisit juonut senkin aikoja sitten ja se oli isäsi mopo.
        Muu tarina kokonaisuudessaan olikin taas tuttua lerpan haaveilua muijista ja moottoripyöristä ja sitten lerppa kaivoi uutuushahmon "Kääläyn" esiin, jolla koskiskelee kossipoikaa Santtua kaverikseen.

        "Kossipoika" ????

        Pattaya junteista tekee erityisen kohteliaita ja ystävällisiä ihmisiä näemmä.


      • KääääK
        KäKäKääääää kirjoitti:

        "Kossipoika" ????

        Pattaya junteista tekee erityisen kohteliaita ja ystävällisiä ihmisiä näemmä.

        Täytyi oikein selvittää mitä tarkoittaa Kossipoika kun ei kuulu sanavarastooni.

        POJANNASKALI lienee oikein tässä tapauksessa.

        Anna vähän Santtu takaisin jotain hymyä aiheuttavaa.


      • Aviomies
        kehittyvä_lerppako kirjoitti:

        Kerrankin aviomies puhui muutaman sanan totta. Pappatunturista nimittäin. Paitsi et sinä sitäkään koskaan omistanut etkä omista. Olisit juonut senkin aikoja sitten ja se oli isäsi mopo.
        Muu tarina kokonaisuudessaan olikin taas tuttua lerpan haaveilua muijista ja moottoripyöristä ja sitten lerppa kaivoi uutuushahmon "Kääläyn" esiin, jolla koskiskelee kossipoikaa Santtua kaverikseen.

        Näyttää Lerpattajalla lähteneen mopo käsistä sanan varsinaisessa merkityksessä.

        Jätkä 2010 todella pitää itseänä mailman omanapanarssujen kinginä.

        Kaikkia lerpattaa tehden vastustajistaan mitä kulloinkin ja nyt ryhtyi pojittelemaan Santtua.

        Ei näytä olevan mitään rajaa ton aivoinvan käytöksessä.

        Niin ja tosiaan omistinko vaiko enkö omistanut mopoa.......jaa mistä rahasummasta 40 vuoden taakse Dille nyt on kateellinen ?
        Muistaakseni kerättiin ovelta ovelle vanhoja sanomalehtiä ja vietiin romikseen saaden moporahaa.
        Kupariakin pöllittiin rakennuksilta, sähköjohdotkin oli rahan arvoisia.


      • lerpandiibadaabaa
        KääääK kirjoitti:

        Täytyi oikein selvittää mitä tarkoittaa Kossipoika kun ei kuulu sanavarastooni.

        POJANNASKALI lienee oikein tässä tapauksessa.

        Anna vähän Santtu takaisin jotain hymyä aiheuttavaa.

        Tyhmähän Santun täytyy olla jos uskoo sanankin lerpan harhaisista haaveista ja horinoista.


      • Käkäkäkäkäkkää
        Aviomies kirjoitti:

        Näyttää Lerpattajalla lähteneen mopo käsistä sanan varsinaisessa merkityksessä.

        Jätkä 2010 todella pitää itseänä mailman omanapanarssujen kinginä.

        Kaikkia lerpattaa tehden vastustajistaan mitä kulloinkin ja nyt ryhtyi pojittelemaan Santtua.

        Ei näytä olevan mitään rajaa ton aivoinvan käytöksessä.

        Niin ja tosiaan omistinko vaiko enkö omistanut mopoa.......jaa mistä rahasummasta 40 vuoden taakse Dille nyt on kateellinen ?
        Muistaakseni kerättiin ovelta ovelle vanhoja sanomalehtiä ja vietiin romikseen saaden moporahaa.
        Kupariakin pöllittiin rakennuksilta, sähköjohdotkin oli rahan arvoisia.

        Lerpalla mopo on lähtenyt vuosia sitten lopullisesti käsistä


      • KääLäy
        santtu_1975X kirjoitti:

        Eli itse palasimme suomeen nyt maanantaina, jaa taas ollaan "arjessa" ja työntouhussa.
        Nyt painetaan kesä taas töitä, ensiviikko tulee olemaan taas rankka viikko, työtunnit varmastikkin jossan 80-100h välillä...

        Mutta sitten taas aiheeseen.
        "Siis Chiang Maissa yhdestä turresta tehdään kaksi turrea, koska tulee ja poistuu, miten Pattayan turre ?

        Kenestä ja millä perusteella Pattayan turresta tehdään Pattayan turre, kun ei ole lentoasemaa jonka matkustajiin verraten tilastoja tehdään, kuten pohjoisessa ?"

        Sitä minä en osaa sanoa miten TAT tekee nuo turisti laskelmansa mitä milläkin paikkakunnalla käy, tietysti ainakin 100%:sti kaikki hotellit Thaimaassa missä itse olen majoittunut ovatt aina ottaneet passista kopion ja tehneet siitä jonkin asteisia muistiinpano johonkin kirjanpitoon, mutta Thaimaan tietäen, niin siitä en osaa sanoa kuinka niitä viranomaisille esittävät. Ja tekevätkö kaikki halvatkin paikat tuota, en osaa sanoa.
        Eli tuo 17,7 miljoonaa turistia Pattayall vuonna 2016 on TAT:n Pattayan toimipisteen johtajan lausunnosta, ehkä jostain TAT:n sivuilta löytyy tarkempaa faktaa, en tiedä.

        Eli nyt ei pidä sekoittaa kahta asiaa, turistien määrää ja jonkin lentokentän kävijämäärää toisiinsa.
        Lentokenttien matkustajamäärä tilastothan ovat hyvinkin tarkkoja, tiedetään tarkalleen kuinka monta matkustaa kuhunkin koneeseen on noussut ja kuinka monta milläkin koneella on saapunut, sehän on selvää. Mutta noissa julkisuuteen ilmoitetuissa kenttätilastoissa ei mistään selviä se, kuinka moni on ollut "turistina" lennolla ja kuinka moni sitten vaikkapa Chiang Maissa opiskeleva onkin lentänyt vaikkapa Bangkokiin (ja sieltä sitten takaisin) vaikkapa Isovanhempia tervehtimään koulun loman aikana yms.
        Itse olen lentänyt kahdesti Thaimaan sisäisellä lennolla Bangkokista Chiang Maihin, molemmilla kerroilla koneella matkustava väki on ollut suhteellisen Thai voittoista väkeä joka on milläkin syyllä matkustanut BKK-Chiang Mai väliä. Eli tuo lentomatkustaja määrä ei tuolaisen kohteen kohdalla kerro mitään kuinka osa lentomatkustajista on ollut "turisteja".

        Ja tosiaan, lentomatkustajien määrässä on ihan maailmanlaajuinen vakiokäytäntö tuo, että lentoaseman matkustajamääriä laskettaessa, tosiaan jokaisesta lähtevästä/tulevasta/vaihtomatkustajasta tulee lentoaseman tilastoon aina yksi matkustaja.



        "Miksi ei ole olemassa selkeää tilastointia Chon Burin ja saarien alueelta yhdessä Pattayn kanssa, voiko asia olla niin että mikäli olisi, niin luvut muuttuisi ?"

        Enhän minä tuota tiedä ja tuohon voi vastata, Kysy TAT:ltä josko he siihen osaisivat vastata.
        Mutta missä muualla turistit olisivat kuin Pattayan alueella (eli Pattaya Jomtien), eihän alueella ole muita merkittäviä turistikeskittymiä, esimerkiksi millä alueen saarista käy merkittävästi yöpyviä turisteja? (pelkkiä päiväturisteja, ilman vähintään yhden yön yöpymistä alueella ei lasketa käsitykseni mukaan) Siis tämä ihan kysymyksenä, kun itse en asiaa tiedä.
        Oman käsitykseni mukaan mukaan Pattayaa lähin "oikea" turisti saari on Koh Samet, joka sitten sijaitseekin jo Rayongin maakunnassa, eikä varmastikkaan lasketa mukaan Pattayan alueen turistimääriin.


        Kuten varmaankin olet huomannut, niin itse en kyllä ole minkään Thaimaan paikan "uskovainen" vaan matkustelen pitkin Thaimaata eri kohteissa.

        Morjens taas santtu_1975X.

        Ihan hyvää pohdintaa ja pointteja kirjoituksessasi. Mainitsemasi Koh Sametin turistisaari, joka siis todellakin sijaitsee Rayongin maakunnassa, on oikein hyvä esimerkki.

        Miten mahtaneekaan TAT tilastointiaan turistien vierailuista eri lomakohteissa tehdä, tätä en minäkään tiedä.

        Miten tilastoissa esimerkiksi näkyy se, jos minä puolen vuoden reissullani (turistiviisumilla) saavun ja lähden lentokoneella turisti kohteeseen, jonka nimi on Bangkok. Matkustan junalla Chiang Maihin. Chiang Maissa hotellin sijaan asun ystävieni luona. Chiang Maista matkustan yksityisautolla Pattayalla ja Bangkokiin välissä asuen hotellissa tai ystävieni luona. Käyn aikaani viettämässä jollakin Isaanin ison kaupungin pienemmän kylän riisipellon laidalla ja samalla käyn kääntymässä jossakin "varsinaisessa" turistikohteessa. Käväisen reissuni aikana leimaamassa passini Burman tai Malesian puolella? Käyn Thaimaan sisäisillä lennoilla Chiang Maista kääntymässä Phuketissa?

        Miten tilastoissa vastaavasti näkyy se, kun otan parin viikon pakettimatkan Phukettiin ja käyn siinä välissä, sen aikana, Bangkokissa kansainvälisessä rokkikonsertissa tai jalkapallo-ottelussa?

        Tiedostan toki, että nämä minun reissuni eivät ns. "suuressa kuvassa" tilastointeja paljon vääristä - jos ollenkaan - mutta mainittakoon nyt kuitenkin esimerkkeinä siitä, millaiset mahdolliset osatekijät voivat TAT:n tilastointia vaikeuttaa.

        Pattaya on minun mielestäni - kuten varmasti TAT:n mielestäkin - yksi Thaimaan merkittävimmistä turistikohteista. Minä henkilökohtaisesti suhtaudun Pattayaan positiivisesti ja siten, että voisin sinne periaatteessa muuttaa asumaan pysyvämminkin. En ehkä oikein ymmärrä oikein tätä vääntöä täällä siitä, että mikä on Thaimaan paskin kohde tai missä voi eniten tavata "huonoja suomalaisia"? Minun mielestäni sellainen paikka Thaimaassa on hyvä, missä halutessaan saa syödä hyviä "suomalaisia lihapullia perunamuussilla".


      • Kannanotto
        KääLäy kirjoitti:

        Morjens taas santtu_1975X.

        Ihan hyvää pohdintaa ja pointteja kirjoituksessasi. Mainitsemasi Koh Sametin turistisaari, joka siis todellakin sijaitsee Rayongin maakunnassa, on oikein hyvä esimerkki.

        Miten mahtaneekaan TAT tilastointiaan turistien vierailuista eri lomakohteissa tehdä, tätä en minäkään tiedä.

        Miten tilastoissa esimerkiksi näkyy se, jos minä puolen vuoden reissullani (turistiviisumilla) saavun ja lähden lentokoneella turisti kohteeseen, jonka nimi on Bangkok. Matkustan junalla Chiang Maihin. Chiang Maissa hotellin sijaan asun ystävieni luona. Chiang Maista matkustan yksityisautolla Pattayalla ja Bangkokiin välissä asuen hotellissa tai ystävieni luona. Käyn aikaani viettämässä jollakin Isaanin ison kaupungin pienemmän kylän riisipellon laidalla ja samalla käyn kääntymässä jossakin "varsinaisessa" turistikohteessa. Käväisen reissuni aikana leimaamassa passini Burman tai Malesian puolella? Käyn Thaimaan sisäisillä lennoilla Chiang Maista kääntymässä Phuketissa?

        Miten tilastoissa vastaavasti näkyy se, kun otan parin viikon pakettimatkan Phukettiin ja käyn siinä välissä, sen aikana, Bangkokissa kansainvälisessä rokkikonsertissa tai jalkapallo-ottelussa?

        Tiedostan toki, että nämä minun reissuni eivät ns. "suuressa kuvassa" tilastointeja paljon vääristä - jos ollenkaan - mutta mainittakoon nyt kuitenkin esimerkkeinä siitä, millaiset mahdolliset osatekijät voivat TAT:n tilastointia vaikeuttaa.

        Pattaya on minun mielestäni - kuten varmasti TAT:n mielestäkin - yksi Thaimaan merkittävimmistä turistikohteista. Minä henkilökohtaisesti suhtaudun Pattayaan positiivisesti ja siten, että voisin sinne periaatteessa muuttaa asumaan pysyvämminkin. En ehkä oikein ymmärrä oikein tätä vääntöä täällä siitä, että mikä on Thaimaan paskin kohde tai missä voi eniten tavata "huonoja suomalaisia"? Minun mielestäni sellainen paikka Thaimaassa on hyvä, missä halutessaan saa syödä hyviä "suomalaisia lihapullia perunamuussilla".

        Entäpä miten otat kantaa tänään tuohon uuteen ihmislajiin Homoous Lerppinus, joka on prof. MaiPenRain mukaan Hiekkaharjusta lähtöisin?


    • songkraan

      DhiangMain väkiluku 2017 131,091. Pystyy kevyesti huolehtimaan 23 Milj. turistista . toivon että joku kirjoittaisi asiallista tekstiä palstoilla,

      • Uusipaikkakunta

        Aika usea heistä ei halua lainkaan turisteja paikkakunnalle.
        Missä muuten sijaitsee tuo DhiangMai? Hakukoneet eivät löytäneet, vaikka hain useammalla.


      • MielenkiintoinenIdiootti
        Uusipaikkakunta kirjoitti:

        Aika usea heistä ei halua lainkaan turisteja paikkakunnalle.
        Missä muuten sijaitsee tuo DhiangMai? Hakukoneet eivät löytäneet, vaikka hain useammalla.

        Mielenkiintoista että Savolainen liikemies tietää mitä yli satatuhatta Chiang Main asukasta haluaa tai ei halua, siis usea heistä.

        Mielenkiintoista tunnistaa tämä liikemies koska hän on myös Pattayan matkailun oikeinkirjoituspoliisi noine idioottiletkautuksineen.


      • hehehehee
        MielenkiintoinenIdiootti kirjoitti:

        Mielenkiintoista että Savolainen liikemies tietää mitä yli satatuhatta Chiang Main asukasta haluaa tai ei halua, siis usea heistä.

        Mielenkiintoista tunnistaa tämä liikemies koska hän on myös Pattayan matkailun oikeinkirjoituspoliisi noine idioottiletkautuksineen.

        Olet Aviomies valinnut todella sopivan nimimerkin itsellesi, kuvaa sinua jonkin verran, hieman lisäisin vielä, oikeastaan aika paljonkin, mutta ehkä ylläpito yllättyisi ja etenkin sinä, alkaisit varmaan Vi.tuja jälleen kirjoitella!


      • MielenkiintoinenVittu
        hehehehee kirjoitti:

        Olet Aviomies valinnut todella sopivan nimimerkin itsellesi, kuvaa sinua jonkin verran, hieman lisäisin vielä, oikeastaan aika paljonkin, mutta ehkä ylläpito yllättyisi ja etenkin sinä, alkaisit varmaan Vi.tuja jälleen kirjoitella!

        Mielenkiintoinen hehhee-liikemies, ensin rabies, sitten hammasmuki ja nyt pohtii aviomiestä joka ainakin minunmielestäni ilmoitti tapaamisensa olevan mahdollista viikolla mutta kenelläkään ei ollut rohkeutta tavata ja näintämä mielenkiintoinen aviomiesajattelu jatkuu liikemiehen tuhansin nimimerkein.
        Mielenkiintoani myös aiheuttaa v-allergisuus v-ammattipanijalta.


      • Lerpantahtiin
        MielenkiintoinenVittu kirjoitti:

        Mielenkiintoinen hehhee-liikemies, ensin rabies, sitten hammasmuki ja nyt pohtii aviomiestä joka ainakin minunmielestäni ilmoitti tapaamisensa olevan mahdollista viikolla mutta kenelläkään ei ollut rohkeutta tavata ja näintämä mielenkiintoinen aviomiesajattelu jatkuu liikemiehen tuhansin nimimerkein.
        Mielenkiintoani myös aiheuttaa v-allergisuus v-ammattipanijalta.

        Lerpantahtiin, lerpantahtiin, jälleen mennään.
        Kymmeniä viestejä postaillut ja orpotytöt unohtunut kokonaan, matkustus jäi väliin, koska kännykkään piti näppäillä jatkuvasti.


      • Lerppauutiset
        Lerpantahtiin kirjoitti:

        Lerpantahtiin, lerpantahtiin, jälleen mennään.
        Kymmeniä viestejä postaillut ja orpotytöt unohtunut kokonaan, matkustus jäi väliin, koska kännykkään piti näppäillä jatkuvasti.

        Täällä hoitopaikassa tauko loppui, kuten huomaat. Ikäviä uutisia, rotta oli puraissut kolmea orpotyttöä ja hammaslääkärivaimoani, joten jouduin kesken Epsanjan purjehduksen höyhensaaren jahdiltani palaamaan Suomeen hoitoon, koska orpotytöillä ei ollut kansainvälistä kelakorttia ja vaimoni kortti ei riittänyt kaikkien hoitoon. Onneksi vaimo oli muutaman rotan saanut loukutettua, joten herkkuhampurilaiset Suomessa tiedossa, Hua Hinin tapaan.
        Huomenna jatkamme purjehdusretkeä Vantaanjoella, harmaalla ruuhellamme, arvaatte varmaan mitä on eväänä ja juomaksi Hiekkiksen aitoa kiljua.
        Hyvin menee, mutta menköön vaan, sanoi opettajani jo apukoulussa aikoinaan ja se on ollut mottoni aina, vaikka valehdella pitääkin.


    Ketjusta on poistettu 9 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      273
      4365
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      28
      2428
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2161
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      93
      2126
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      112
      1763
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      26
      1442
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      16
      1402
    8. Kenen etua Stubb ajaa Euroopassa ilmoittaessaan olevansa enemmän Ruotsalainen

      Tasavallan presidentti Alexander Stubb kertoi ensimmäisellä valtiovierailullaan Ruotsissa, että hän ei ole koskaan tunte
      Maailman menoa
      334
      1363
    9. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1327
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1247
    Aihe