Tärkeintä Raamatussa

Kaikkeintärkeintä

on löytää Jeesus.

43

617

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Se on meidän koko elämämme tarkoitus ja tärkein tehtävä.

• siis Jeesuksen löytäminen.

• VapahtajaOletSinä

Mitäs viddua se oikein piileskelee. Minä tomutin koko raamatun mutta eipä tuota sieltä esille pudonna. Jos olisi olut ihan älykäs suunnittelija asialla niin eipä olisi tömmöistä piirileikkiä tarvis pitää narsistijumalan kanssa.

• Elämämme tarkoitus ja tärkein tehtävä on siis löytää rajattomien resurssien ja keinojen Kaikkivaltias, ja jos emme siinä syystä tai toisesta onnistu, meitä rangaistaan äärimmäisen sadistisesti.

En edelleenkään osta noin kauheaa Kaikkivaltiasta.

• Kysyväinen
        RepeRuutikallo kirjoitti:

Elämämme tarkoitus ja tärkein tehtävä on siis löytää rajattomien resurssien ja keinojen Kaikkivaltias, ja jos emme siinä syystä tai toisesta onnistu, meitä rangaistaan äärimmäisen sadistisesti.

En edelleenkään osta noin kauheaa Kaikkivaltiasta.

Oletko koskaan ilmaissut tosissasi Jumalalle haluasi löytää hänet? Vai meneekö kaikki aikasi ja energiasi Jumalan ja hänen omiensa pilkkaamiseen?

• Kysyväinen kirjoitti:

Oletko koskaan ilmaissut tosissasi Jumalalle haluasi löytää hänet? Vai meneekö kaikki aikasi ja energiasi Jumalan ja hänen omiensa pilkkaamiseen?

On sinun ongelmasi, jos otat täysin loogisen ajattelun pilkkana. Eikä selvästikään ainoa ongelma.

• Yksinvaeltajatar

Vain Raamatun ilmoittama Jeesus Jumalan Sanan valossa. Ei mitään nimikkeellisen opin valossa, koska se on vääristynyt.

• Kannattaa tarkistaa tiedot raamatun kirjoittajista ja kirjoitusajankohdasta.

Putoaa äkkiä pohja pois ja jeesus kulkee ilman vaatteita, kun ymmärtää koko tarinan olevan ihmismielen tuottamaa satua jossa ihminen loi jumalan omaksi kuvakseen.

• TervehenkinenUskova

Hei tervehenkiset uskovat!

Trollaajan tunnustava piirre on, että vähä-älyinen asiaton vaille omaa elämää, vaikka hänellä ei ole mitään asiaa, eikä ole mitään muuta tekemistä, kuin pyöriä asiallisissa keskusteluissa ja kommentoida täysin asiattomasti nenä kiinni asiallisissa keskusteluissa. Ei tarvitse välittää ja jättää vastaamatta, niin asiallinen keskustelu jatkukoon välittämättä trollaajasta.

• TervehenkinenUskova

Korjaan: jätetään vastaamatta*

• TervehenkinenUskova kirjoitti:

Hei tervehenkiset uskovat!

Trollaajan tunnustava piirre on, että vähä-älyinen asiaton vaille omaa elämää, vaikka hänellä ei ole mitään asiaa, eikä ole mitään muuta tekemistä, kuin pyöriä asiallisissa keskusteluissa ja kommentoida täysin asiattomasti nenä kiinni asiallisissa keskusteluissa. Ei tarvitse välittää ja jättää vastaamatta, niin asiallinen keskustelu jatkukoon välittämättä trollaajasta.

Osoita minulle tervehenkinen uskova, niin osoitan sinulle keskustelukyvyttömän uskonharhaisen, joka ei osaa edes kohdistaa kommenttiaan oikein.

Vaihtoehtoisesti uskonharhainen kohdistaa kommenttinsa epärehellisyyttään siten, ettei sitä lue se, jolle se on tarkoitettu.

• Toteavainen
        he-ma kirjoitti:

Osoita minulle tervehenkinen uskova, niin osoitan sinulle keskustelukyvyttömän uskonharhaisen, joka ei osaa edes kohdistaa kommenttiaan oikein.

Vaihtoehtoisesti uskonharhainen kohdistaa kommenttinsa epärehellisyyttään siten, ettei sitä lue se, jolle se on tarkoitettu.

Sinullapa on tiukassa tuo viha uskovia kohtaan.

• Niinsevaanonpi
        Toteavainen kirjoitti:

Sinullapa on tiukassa tuo viha uskovia kohtaan.

Perkele osaa mobilisoida omiaan.

• Toteavainen

Sinulla, itsekeskeisellä ihmisellä on se harhaluulo, että Jumalalla olisi jokin tarve täyttää sinun pilkkaa tihkuvat toiveesi.

• Toteavainen kirjoitti:

Sinulla, itsekeskeisellä ihmisellä on se harhaluulo, että Jumalalla olisi jokin tarve täyttää sinun pilkkaa tihkuvat toiveesi.

Jumalasi ei siis ole olemassa muualla kuin korviesi välissä, eikä sieltä pysty todelliseen maailmaan vaikuttamaan muuten kuin ohjaten sinun sormiasi näppäimistöllä.

Huomannet myös että olen yhä toimiva ja alati mielikuvitusystävääsi rienaava valloittava persoona, jolle päänsisäinen epäjumalasi ei voi mitään.

• Toteavainen
        he-ma kirjoitti:

Jumalasi ei siis ole olemassa muualla kuin korviesi välissä, eikä sieltä pysty todelliseen maailmaan vaikuttamaan muuten kuin ohjaten sinun sormiasi näppäimistöllä.

Huomannet myös että olen yhä toimiva ja alati mielikuvitusystävääsi rienaava valloittava persoona, jolle päänsisäinen epäjumalasi ei voi mitään.

Jos olet muovannut itsellesi tuollaisen jumalankuvan, niin omapa on häpeäsi.

• Toteavainen kirjoitti:

Jos olet muovannut itsellesi tuollaisen jumalankuvan, niin omapa on häpeäsi.

Pilkkaat juuri jumalaasi, koska et luota hänen kykyynsä minua ojentaa.

Uskovaisen mieli ei vain pysty sulattamaan jumalansa olemattomuutta ja sen takia täytyy maailmojen luojaa hellyttävän avuttomalla tavalla puolustaa.

Melkoisen tehtävän olet ottanut.

• Toteavainen
        he-ma kirjoitti:

Pilkkaat juuri jumalaasi, koska et luota hänen kykyynsä minua ojentaa.

Uskovaisen mieli ei vain pysty sulattamaan jumalansa olemattomuutta ja sen takia täytyy maailmojen luojaa hellyttävän avuttomalla tavalla puolustaa.

Melkoisen tehtävän olet ottanut.

Minulla on kuule asiat todella hyvin, kun saan turvata kaikissa asioissani Jumalaan ja tulevaisuus on lisäksi suurenmoinen. Ja kaikki vain siksi, että Jeesus sovitti syntini, eli otti minulle kuuluvan tuomion päälleen.

• Toteavainen kirjoitti:

Minulla on kuule asiat todella hyvin, kun saan turvata kaikissa asioissani Jumalaan ja tulevaisuus on lisäksi suurenmoinen. Ja kaikki vain siksi, että Jeesus sovitti syntini, eli otti minulle kuuluvan tuomion päälleen.

Sellainen pikkuvirhe sulla on, että jeesustarina on todistettavasti ihmisen keksimä satu, joten se tosiasia tekee sinusta epäjumalanpalvojan.

Itse en uskaltaisi epäjumalaa palvoa, mutta en kyllä odota oikeankaan jumalan ilmestyvän.

Pelkkä mahdollisuus oikean jumalan olemassaoloon estää minua palvomasta allahia, kristinuskon kolmiomaista epäjumalaa tai muista ihmisen omaksi kuvakseen luomia jumalia.

En muuten kadehdi osaasi, jos oikea jumala ihan aikuisten oikeasti on olemassa, mutta omapa on valintasi.

• Toteavainen
        he-ma kirjoitti:

Sellainen pikkuvirhe sulla on, että jeesustarina on todistettavasti ihmisen keksimä satu, joten se tosiasia tekee sinusta epäjumalanpalvojan.

Itse en uskaltaisi epäjumalaa palvoa, mutta en kyllä odota oikeankaan jumalan ilmestyvän.

Pelkkä mahdollisuus oikean jumalan olemassaoloon estää minua palvomasta allahia, kristinuskon kolmiomaista epäjumalaa tai muista ihmisen omaksi kuvakseen luomia jumalia.

En muuten kadehdi osaasi, jos oikea jumala ihan aikuisten oikeasti on olemassa, mutta omapa on valintasi.

Olen erittäin onnellinen siihen, että olen saanut suuren armon valita Jeesuksen elämääni. En vaihtaisi osaani kenenkään jumalattoman ihmisen kanssa.

• Aamenaamenaamen
        Toteavainen kirjoitti:

Olen erittäin onnellinen siihen, että olen saanut suuren armon valita Jeesuksen elämääni. En vaihtaisi osaani kenenkään jumalattoman ihmisen kanssa.

Aamen!!! Hyvään Jeesukseen kannattaa luottaa!

• Se.on.varma.se
        Toteavainen kirjoitti:

Ei kukaan järjissään oleva tule sulle sellaista vaihtokauppaa ehdottamaan.

• Toteavainen
        Se.on.varma.se kirjoitti:

Ei kukaan järjissään oleva tule sulle sellaista vaihtokauppaa ehdottamaan.

Hyvä niin, sillä kuten sanoin, osaani en vaihtaisi mistään hinnasta.

• AamenkiitosJeesus
        Toteavainen kirjoitti:

Hyvä niin, sillä kuten sanoin, osaani en vaihtaisi mistään hinnasta.

Aamen!!!

• TervehenkinenUskova

Pitäisi lisätä vielä, että trollaaja vääristää asiallisen kirjoituksen.

Trollaajan tunnistava piirre on, että vähä-älyinen asiaton vaille omaa elämää, vaikka hänellä ei ole mitään asiaa, eikä ole mitään muuta tekemistä, kuin pyöriä asiallisissa keskusteluissa ja kommentoida täysin asiattomasti nenä kiinni asiallisissa keskusteluissa. Ei tarvitse välittää ja jätetään vastaamatta, niin asiallinen keskustelu jatkukoon välittämättä trollaajasta.

Trollaajan tunnistava piirre on, että vähä-älyinen asiaton vaille omaa elämää, vaikka hänellä ei ole mitään asiaa, eikä ole mitään muuta tekemistä, kuin pyöriä asiallisissa keskusteluissa ja kommentoida täysin asiattomasti nenä kiinni asiallisissa keskusteluissa. Ei tarvitse välittää ja jätetään vastaamatta, niin asiallinen keskustelu jatkukoon välittämättä trollaajasta.

Asiallinen keskustelu ja trollaaminen on täysin kaksi eri asiaa. Sen jokainen voi tunnistaa. Asialliset uskovat kantakoon rauhan hedelmää jatkamalla asiallista keskustelua välittämättä trollaajasta, ja näin tällä tavalla asiallinen keskustelu jatkuu.

Trollaajan taustasta tämä kaikki aina tulee. Se selittää, että trollaaja on itse ongelmallinen ja lisäksi hän voi olla hyvin pettynyt ja siksi trollaa ja jostain syystä. On hyvä tietää, että trollaajakin itse nauttii siitä, että asiallinen uskova koittaa avata asiallista keskustelua hänen kanssa turhaan, koska trollaaja ei itse osallistu asialliseen ja rakentavaan keskusteluun. Olkaa huomaamatta trollaajan kommentteja ja tällä tavalla asiallinen keskustelu jatkuu.

Jeesus todella rakastaa yhtäkään trollaajaa, se on totuus!

• muidenvikaaina
        Toteavainen kirjoitti:

Siis uskovainen voi tehdä mitä syntiä tahansa, vaikka tappaa ja raiskata ja sieltä "tulee" sitten aina ziisus ottamaan syyt niskoilleen. Ei hyvää päivää.

• Moni tuntuu etsivän mutta kukaan ei ole löytänyt eikä löydä.

• Laita.lapsi.asialle.jne

Ei kehtaa näyttäytyä, kun petti lupauksensa, sen takaisin tulemisen suhteen🤣🤣

• 2Piet3
        Laita.lapsi.asialle.jne kirjoitti:

Ei kehtaa näyttäytyä, kun petti lupauksensa, sen takaisin tulemisen suhteen🤣🤣

"Ja ennen kaikkea tietäkää se, että viimeisinä päivinä tulee pilkkapuheinensa pilkkaajia, jotka vaeltavat omien himojensa mukaan ja sanovat: "Missä on lupaus hänen tulemuksestansa? Sillä onhan siitä asti, kuin isät nukkuivat pois, kaikki pysynyt, niinkuin se on ollut luomakunnan alusta."
        2Piet 3:3,4

• kysyvä

Miten pilkkaajien käy? Miten heitä kohdellaan viimeisinä aikoina?

• 2Piet3 kirjoitti:

"Ja ennen kaikkea tietäkää se, että viimeisinä päivinä tulee pilkkapuheinensa pilkkaajia, jotka vaeltavat omien himojensa mukaan ja sanovat: "Missä on lupaus hänen tulemuksestansa? Sillä onhan siitä asti, kuin isät nukkuivat pois, kaikki pysynyt, niinkuin se on ollut luomakunnan alusta."
        2Piet 3:3,4

Usko perustuukin ensin houkutteluun ja sitten uhkailuun.
        Missä viipyy toisen posken kääntäminen?

• Toteavainen
        Kupinkääntäjä kirjoitti:

Jos sinä oikeasti tietäisit, mistä on kysymys, sinä olisit kiitollinen niille, jotka sinua pyrkivät saamaan kääntymään.

• Toteavainen kirjoitti:

Jos sinä oikeasti tietäisit, mistä on kysymys, sinä olisit kiitollinen niille, jotka sinua pyrkivät saamaan kääntymään.

Kyllä minä tiedän mistä on kysymys.

• Kupinkääntäjä kirjoitti:

Uskonharhassaan rypeviltä ovat posket jo loppuneet, kun persposketkin punoittavat - ainakin häpeästä tajuttuaan lopulta palvelevansa epäjumalaa, mutta eivät osaa luopua perusteettomasta uskostaan, kun ovat siihen koko elämänsä panostaneet.

• Toteavainen
        kysyvä kirjoitti:

Miten pilkkaajien käy? Miten heitä kohdellaan viimeisinä aikoina?

Jumala sen tietää.

• Kysyväinen
        Toteavainen kirjoitti:

Jumala sen tietää.

Mikä niistä❓❓

• latergater

Vihollinen heitä kohtelee, usko tai älä.

• Eikiitosjeesus

Kirjoita oikein: Usko tai elä.
        Ihan konkreettinen tietoinen valinta.

• Löyty

Kommentista tulee mieleen etsi Waldo. UT on aloittelijoille ja VT sen löytäminen on varmaan se vaativampi aste. Bonuspisteitä saa mm. paahtoleivästä.

• Uuusiaika

Jeesusta vihataan kun Jeesus on kommunisti. Hän toi kommunismin maan päälle taivaasta. Taivaassa ei keinotella.

• Eikiitosjeesusta

Onko raamattu joku lukutaidottoman etsi solkkauksesta tietty sana-tehtävä? Itse löydän sen hetkessä, varsinkin uudemmalta puolelta. Entäs sitten, viivaanko ali vai yli.

• Rikukoivisto

En voi kuin ihmetellä, kuinka jotkut jaksavat naureskella asialle, josta he eivät ymmärrä mitään!
      Kvanttifysiikan professorille ei naureskella, mutta uskovaisille ja Raamatulle kyllä. Heh!
      Ajatelkaa; sadat miljoonat ihmiset (oikeasti uskossa) olevat lopettavat juomisen, narkkaamisen, vaimonsa hakkaamisen, rikokset. Tulevat hyväntahtoisiksi hyvätapaisiksi sekä rakastaviksi ihmisiksi. Monet heistä saa parantamisen lahjan, ihan todistettavasti (epäileviä ja näitä naurajiakin paranee), eli se siitä itsesuggestiosta.! Raamattu kertoo meille, että maailmalle usko on hullutus, koska se ei tunne Jumalaa..
      Minä olin yksi näistä naurajista, kunnes hymy hyytyi ja nauru muuttui itkuksi (onnesta)!
      Minä ymmärrän toisaalta näitä vitsiniekkoja, koska vaikeaahan tätä uskoa ja käsittämätöntä riemua on alkaa kenelekään selittämään..
      Ja heille, jotka odottavat niitä todisteita, sanoisin että eihän tämä usko olisi usko, jos sen todistaisi.
      Raamatun todenperäisyydestä (henkilöt, paikat) löytyy paljonkin todisteita mm. Nat Geo, sekä BBC dokumentteja youtubessakin. Muun muassa Exodus, egyptissä olo orjana, Mooses meren läpi, jne.. Nuo kaupungit esim. Joosuan ajoilta ovat eri nimisiä monetkin..
      Naurakaa pois täällä netissä, se ei satuta ketään. Voipi hyvinkin olla että teidänkin nauru loppuu pian.. heh.

• Etsintään.osallistuva

Onko se Jeesus joku muistisairas vanhus?

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Keskisarja loisti A-studiossa, vauhkoontunut Sofia Virta munasi itsensä

Keskisarja taas puhui 100% faktaa maahanmuuttoon liittyen. Kokoomuksen Kaumalta tuli pari hyvää puheenvuoroa, joskin muu
      Maailman menoa
      610
      3136
    2. Janni Tikkanen ohjattiin miesten pukuhuoneeseen

Vai olisko sittenkin Janne Tikkanen? Jos siellä jalkojen välissä on miesten killukkeet, mieshän tämä Janni on. Ja kuuluu
      Kajaani
      96
      2611
    3. Sä olet epävakaa

tai ainakin yrität onnistuneesti vaikuttaa siltä. Ei sun kanssa uskalla ruveta yhtään mihinkään, menis hommat ojasta all
      Ikävä
      21
      1661
    4. Rakastan ja ikävöin sinua

Ei helpota tämä ikävä millään. Pelkäsin että tämä ajanjakso tulee olemaan juuri näin vaikea. Siksi halusin ennen tätä pä
      Ikävä
      77
      1572
    5. Tiedän ettet tehnyt tahallasi pahaa

Asiat tapahtuivat, ristiriidat ovat meitä vahvempia. Olemmeko me niin vahvoja, että selviämme tästäkin vielä? Aika paljo
      Ikävä
      110
      1490
    6. Mieti miten paljon yritin

Löytää yhteyttä kanssasi uudelleen sen väärinymmärryksen jälkeen. Koen etten tullut puoleltasi hyvin kohdelluksi mies😔
      Ikävä
      45
      1466
    7. Vihjeketju naisille

Kirjoita tähän vihjeesi kaivatullesi.
      Ikävä
      69
      1424
    8. Teräväkielinen Virta jauhotti totaalisesti sössöttävän Keskisarjan

Harvoin on noin suvereenia jauhotusta A-studiossa nähty. Ja minä äänestän demareita, joita ei oltu paikalle edes kutsut
      Maailman menoa
      314
      1332
    9. Kurkkiiko myyrä jo

Milloin tulee kolostaan?
      Ikävä
      27
      1318
    10. Haluatko tietää totuuden?

Olen kyllästynyt sinuun. Et herätä enää mielenkiintoa. Samat jutut x 100. Kuten narskuilla aina. Samalla tunnen myötätun
      Ikävä
      90
      1213
    Aihe