Miten joku voi haluta elää sinkkuna

Erika-

Kymmeniä vuosiakin. En ymmärrä, eikö elämässänne ole mitään tavotteita kuten perheen perustaminen?

98

1955

1Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sinkkunaonparasta

Miksi ei? Sinkkuna on helpointa ja mukavinta.

Itse jäin sinkuksi 6 vuotta sitten avioeron jälkeen, eikä enää ole suuremmin mitään kiinnostusta ryhtyä parisuhteeseen.

Käyn 2-3 kertaa vuodessa 2-4 viikon seksilomalla Thaimaassa ja se riittää naisen kaipuuseen. Nuoret tytöt lämmittävät sydäntä seuraavaan reissuu saakka.

On toki muutama yhen yön suhde Suomessakin tässä ollut, mutta oikeastaan edes etsi niitä ja hyvin harvoin vaivaudun kotimaassa edes lähtemään ulos. Ei koe mitään tarvetta.

Nyt on jo kaksi seuraavaa Thaimaan matkaa varattuna, kolme viikkoa kesäloman lopuksi ja sitten kolme viikkoa joulun ja uuden vuoden yli. Suunnittelen elämäni hyvissä ajoin etukäteen, koska tiedän etten edes etsi ketään joka tulisi haittaamaan matkasuunnitelmiani.

• olisikonäintää

Varmasti noinkin on joidenkin kohdalla, varsinkin sellaisten joilla jo parisuhteista kokemustakin on takana. Mutta hyvin monelle sinkkuna elävälle syy sinkkuuteen on yksinkertaisesti se, että ei ole mielestään sopivaa seurustelukaveria saatavilla, ei sinne päinkään sopivaa.

• Anonyymi

Sama täällä. Menen ja tulen miten lystää. Voi ku olis aiemmin tajunnut erota. Semmosta tervanjuontia oli avioliitto.

• Anonyymi

Monella sama. Yksi avioliitto riittää ja sen jälkeen tajuaa kuinka ihanaa on vapaus ja oma talous! Minäkin kävin läpi.

• ei.tavoitteita

Mitä väliä jollain tavoitteilla elämässä, raadat itsesi näännyksiin systeemin vedättämänä että saat kustannettua elämäsi, sitten kuolo korjaa ja raatona on aivan sama elitkö yksin vai oliko sulla joku kumppani. Ainutkertainen korvaamaton elinaika meni paskaduunissa raataessa.
      Palkka raatamisesta? No eipä juuri mitään, verottaja vei osansa jättäen sulle enintään muruset, työnantajakin veti omiin liiveihinsä sinun aikaansaamat hyödyt mutta itse et saanut kuin joka paikan kipeäksi.
      Itse aion elää sinkkuna koko elämäni, toivottavasti saan aikaan mahdollisimman suuret velat jotka jäävät sitten jälkeeni valtion maksettavaksi.. ahne paska saisi ansionsa mukaan.

• ei.tod.ole.tavoitteita

Tämä.
        sitten että kuka olisi niin helvetin hullu & tyhmä että ottaisi kurahaaraisen ämmän elätikseen, kylmärinki persläven ympärillä odottaen milloin se hoora aikoo alkaa monistumaan ja maksattamaan YH-projektinsa sinulla. Ensin tuhlata terveytensä ja elämänsä kommareiden taskuihin ja sitten vielä vapaaehtoisesti järjestää elämänsä siihen malliin että hooran käppyrä tulee ja tekee saman toiseen kertaan niin että elämästä ja kaikesta raatamisesta ei jää itse tekijälle kuin tuulen huuhtoma perse ja paskan maku suuhun. Kommarit eli yhteiskunta ja hooran käppyrät ulosmittaavat sun selkänahkasi ja siitä saatavat tuotot liiveihinsä, ja sulle ei jää koko paskasta yhtään mitään itselle käteen ?! Onpa kiva elämä, ja helvetin kannattava sellainen ! Ja kaikki vain kusisen suolenpätkän tähden ?

Saahan niin tehdä jos haluaa, sitä ei kiellä kukaan mutta mitään järkeä siinä ei ole. Ainakaan miehen näkökulmasta.

• The.Hohto

• Anonyymi

Tämän huomasi ku äitini kuoli. Raihnainen oli ja isä jäi muistihäiriöisenä yksin palvelutaloon. Eli aivan sama onko sinkku vai naimisissa,yksin täällä lähetään paitsi eräiden vanhemmat kuoli yhdessä autokolarissa eli he lähtivät yhdessä .

• aattelepaite

Kaikille perheen perustaminen ei ole mikään tavoite. Fiksut ihmiset ei tänne sairaaseen maailmaan penikoita tee. Ympäristö tuhoutuu, terroristit tappavat joukoittain ihmisiä, myrkyt pöllyävät joka paikassa, hallitukset punoo salaisia juoniaan, uusi maailmanjärjestys tapattaa 5 miljardia ihmistä päästämällä superviruksen jylläämään, ihmisten kerma jää jäljelle. Kuka tänne haluaa lapsia kärsimään? Ei kukaan järkevä ihminen.

• sulla

ei taida olla kaikki kotona.

• olisikonäintää

Ei parisuhteessa eläminen tarkoita ollenkaan välttämättä perhettä ja lapsia, eikä myöskään välttämättä tarvitse asua pysyvästi samassa asunnossakaan vaan omat kämpät voi olla molemmilla. Ja voi sitä maailman tuhoutumista yms parisuhteessa ollenkin pähkäillä.

• Naisasialooser11

Miksi siis pitäisi olla parisuhteessa?

• siinäpäse

En kelpaa naisille, koska olen lyhyt ja naamaruma

• Ikisinkkunainen

Sinun elämäntehtäväsi on muistaa tuo.

• Old-school-man
        Ikisinkkunainen kirjoitti:

Sinun elämäntehtäväsi on muistaa tuo.

Hänhän toi vain esiin uskomansa realiteetin itsestään. Vaikka olisikin lyhyt ja ruma, niin ei se mikään elämäntehtävä ole.

• trollikka

Mieluummin elän sinkkuna yksin, kuin huonon kumppanin kanssa hetken... ja itken pettymystäni.
      Miehillä kun on ikioma tapansa elää... omaa elämäänsä, siinä parisuhteen lomassa, nähty on.
      Minä en halua olla hänelle se oljenkorsi; kotona asuva kaiken varalla asuva kotiapulainen!

Mun ei tarvitse ottaa vapaa aikanani huomioon yhdenkään miehen mielipidettä. Mulla on töissä ihan tarpeeksi tasapainoteltavaa... miten mikin asia vaikuttaa mihinkin, tai keneen ja mitä on huomioitava milloinkin... ja nykyään asunkin vanhempieni kanssa.
      Muuttivat luokseni erinäisten ikävien sairauksien myötä... erikseen. Ihan kaikkine omine huolineen ja murheineen... ovat avioeronkin ottaneet jo toisistaan muutamia vuosia sitten. Tasapainottelua siis kotonakin riittää.

• Old-school-man

Hyvä että autat vanhempiesi! Mutta miksi teet yleistyksen kaikista miehistä yhden tai muutaman huonon kokemuksen perusteella? Sinkku saa tietysti olla, jos niin haluaa.

• soailmanmata

No juuri noin... Täytyy ihmetellä, sitä kaikkea, mitä naiset valittavat miehistä. ja toisille silti kelpaan Koskaan ajatellutkaan, että joku voisi käyttäytyä sillä tavoin, ja sitten kuitenkin omalla kohdalla naiset nostavat joistakin pienistä mitättömyyksistä kertaluokkaa maailmansota... Ei hyvääyötä sentään...

• Anonyymi

Juuri näin,raaka totuus.

• Rumasinkkumies-

Ei se ole halusta kiinni jos on mies vaan rumuudesta se on kiinni. Naiset on niin saatanan nirsoja etten kelpaa kenellekkään.

• tiffany11

Olen ollut kerran naimisissa ja nykyisin sinkku. Olen joskus yrittänyt tutustua netin kautta miehiin ja kirjoittelu on mukavaa. Kun tavataan, on aina pettymys. Osalla miehistä jo kirjoituksissa hohkuu ikävät erot, joista jäänyt selvitettävää ja kaikenlaista vanhaa taakkaa. Olen siis jo karsinut rankasti jo ne ,keitten kanssa kirjoittelen.

Lisäksi moni mies haluaa yhteisen asumisen, minä en. Rakastan tätä nykyistä vapautta ja henkistä tilaa ympärilläni, omia matkoja ja suunnitelmia.
      Olen sitoutuvaa lajia ja myös luotan ihmisiin. Ja näin pitäisi suhteessa olla.
      Ei vaan ole kiinnostavaa miestä pulpahtanut kohdilleni.

• minnuski

Olen ollut kerran naimisissa ja nykyisin sinkku. Olen joskus yrittänyt tutustua netin kautta miehiin ja kirjoittelu on mukavaa. Kun tavataan, on aina pettymys. Osalla miehistä jo kirjoituksissa hohkuu ikävät erot, joista jäänyt selvitettävää ja kaikenlaista vanhaa taakkaa. Olen siis jo karsinut rankasti jo ne ,keitten kanssa kirjoittelen.

Lisäksi moni mies haluaa yhteisen asumisen, minä en. Rakastan tätä nykyistä vapautta ja henkistä tilaa ympärilläni, omia matkoja ja suunnitelmia.
      Olen sitoutuvaa lajia ja myös luotan ihmisiin. Ja näin pitäisi suhteessa olla.
      Ei vaan ole kiinnostavaa miestä pulpahtanut kohdilleni.

• hitsin.vitsi

Täällä on paljon hyviä ja tasapainoisia miehiä, vaikkapa...........ööööööööööööööööö...no ei nyt tuu ketään erityistä mieleen, mutta joooo..

• Naisasialooser11

En tajua miten joku voi haluta pallon jalkaansa kymmeniksi vuosiksikin. Ja jos on perhe niin on vielä useampi pallo jalassa

• Anonyymi

No sepä,en halua.

• Pillujen--asiantuntija

Rumat ne vaan joutuu. Se on luonnon laki.

• vauvatehtaanpatruuna-

Kukapa kivirekeä vetäisi lopun ikänsä?
      Ei kahvikermaan kannata lehmää ja navettaa hankkia

• vnvnvnvnv

Koska parisuhde on jossain määrin itsekästä. Kukaan ei kävisi suhteeseen ilman, että hyötyy siitä jotenkin. Joku hakee siitä taloudellista hyötyä, toinen turvallisuutta, kolmas säännöllistä seksiä, neljäs ei kestä yksinäisyyttä. Monelle kaikki nuo.

Kun oivaltaa, että tänne maailmaan synnytään yksin ja kuollaan yksin ja kaikki muu sillä välillä on omaa valintaa, ei ole tarpeellista hyödyntää muita tullakseen onnelliseksi. Omasta itsestään löytää syyn elää, hakeutua tilanteisiin , joissa tuntee elävänsä.
      En tarkoita mitään erakkona elämistä, päinvastoin. Sosiaalisia suhteita voi olla lukuisia, parisuhde ei ole tarpeellinen.

• hexyrne

Paitsi, että juuri tuollaisen boheemin itseitseäänvarten elämäntavan voisi myös luokitella itsekkyydeksi. Jos ajatellaan, että onko kovin ympäristötietoista ja kustannustehokasta, että eletään yksin ja individualistisesti omina erillisinä yksilöinään. Ei. Itsenäiset yksiköt eivät ole kovin kustannustehokkaita ja ympäristöystävällisiä ratkaisuja. Ei myöskään yhteiskunnan kannalta. Tietenkin jos saa kovaa palkkaa ja on siihen varaa... Mutta silloinkin herää kysymys, mitä niin arvokasta tuo yksilö tarjoaa, että on ansainnut kovan palkkansa. Eikä sekään vielä poista sitä tosiasiaa, että yhteiskunnan rakentuminen yksilöistä koostuvista talouksista ei rakenna yhteiskuntaa ja on kaiken lisäksi ympärlstön kannalta huono ratkaisu.

Ainiin asun yksin, ja olen "aina" asunut. En pidä tätä ratkaisua mitenkään hyvänä, enkä puolusteltavana. Valitettavasti elämä ei kaikilla mene niin kuin odottaisi, haluaisi tai toivoisi.

• vnvnvnvnv
        hexyrne kirjoitti:

Paitsi, että juuri tuollaisen boheemin itseitseäänvarten elämäntavan voisi myös luokitella itsekkyydeksi. Jos ajatellaan, että onko kovin ympäristötietoista ja kustannustehokasta, että eletään yksin ja individualistisesti omina erillisinä yksilöinään. Ei. Itsenäiset yksiköt eivät ole kovin kustannustehokkaita ja ympäristöystävällisiä ratkaisuja. Ei myöskään yhteiskunnan kannalta. Tietenkin jos saa kovaa palkkaa ja on siihen varaa... Mutta silloinkin herää kysymys, mitä niin arvokasta tuo yksilö tarjoaa, että on ansainnut kovan palkkansa. Eikä sekään vielä poista sitä tosiasiaa, että yhteiskunnan rakentuminen yksilöistä koostuvista talouksista ei rakenna yhteiskuntaa ja on kaiken lisäksi ympärlstön kannalta huono ratkaisu.

Ainiin asun yksin, ja olen "aina" asunut. En pidä tätä ratkaisua mitenkään hyvänä, enkä puolusteltavana. Valitettavasti elämä ei kaikilla mene niin kuin odottaisi, haluaisi tai toivoisi.

En edes ole varakas tai omista mitään mainittavaa, siltikin tulen omillani toimeen. Teen arvokasta työtä ihmisten parissa ja koen omalta osaltani täyttäväni paikkani ihmis- ja yhteiskunnassa.
        Se, onko yhteiskunnan ja ympäristön kannalta kielteistä asua yksin, on monitahoinen asia. Mieluummin yksin yksiössä onnellisena kuin omakotitalossa perheellisenä kehnossa avioliitossa, joka taas poikii ajastaan enemmän kuluja kuin tuottoa.

• itsekäskyllävainihanaa

Todellakin näin. Parempi yksin kuin huonossa suhteessa ja perheen perustaminen ei todellakaan ole elämän tavoitteiden listalla. On ihanaa elää aikana, jolloin nainenkin voi elää itsellistä elämää.

Ja mitä tulee kuluttamiseen, lapsi on suurin ympäristöhaitta länsimaissa. Toki ymmärrän niitä jotka sen tekevät, jos on halu siihen, niin miksi ei. Emme ole muille mitään velkaa. Edes elikelpoista maapalloa.

• hexyrne
        vnvnvnvnv kirjoitti:

En edes ole varakas tai omista mitään mainittavaa, siltikin tulen omillani toimeen. Teen arvokasta työtä ihmisten parissa ja koen omalta osaltani täyttäväni paikkani ihmis- ja yhteiskunnassa.
        Se, onko yhteiskunnan ja ympäristön kannalta kielteistä asua yksin, on monitahoinen asia. Mieluummin yksin yksiössä onnellisena kuin omakotitalossa perheellisenä kehnossa avioliitossa, joka taas poikii ajastaan enemmän kuluja kuin tuottoa.

Joo en tosiaan tarkoittanut, että nimenomaan sinä täyttäisit ne kriteerit joista mainitsin. Pikemminkin oli tarkoitus kääntää yleisellä tasolla asiat nurinpäin ja todeta, ettei se yksinelokaan välttämättä aina niin epäitsekästä ole. Mutta voi tekstistäni tietenkin sinunkin tulkintasi tehdä. Varmasti teet arvokasta työtä, en sitä edes yrittänyt kiistää.

Oli sitten kyseessä yksin- tai kaksinelo niin tuottoja ja kuluja tosiaan joutuu joka tapauksessa miettimään. En vain itse kykene ajattelemaan asiaa niin mustavalkoisesti, että joko huono avioliitto tai yksin onnellisena. Yhtä tavoin asian voisi esittää joko onnellisena aviossa tai onnettomana yksin. Tai sitten joko onnellisena aviossa tai onnellisena yksin. Tai sittten onnettomana aviossa tai onnettomana yksin.. Jne.. Jokainen tekee omat päätöksensä eikä siitä voi aina yksyhteen tehdä päätelmiä, onko kyseessä itsekäs vai epäitsekäs valinta. Ehkä keskitie tässäkin asiassa yleensä paikallaan.

• En minä nyt tiedä haluanko, mutta eron jälkeen ainakin minulle on miehenä käynyt selväksi kuinka heikot mahdollisuudet minulla on enää päästä parisuhteeseen. On siis ajan myötä muodostunut arjen, harrastusten ja kaveripiirien kautta tietty rutiini ja tapatoimia eri tilanteissa. Näistä rutiineista nautin kovasti ja se kyllä painaa vaakakuppia paljon sinne sinkkuelämän suuntaan.

Minun nykyiset tavoitteet ovat työelämässä ja koulutuksessa. Se on painopistealueena jo jonkin aikaa sillä lapset alkavat jo olla niin isoja että asettelevat lähtötelineitä jo tuohon eteisen käytävään.

Koulun jälkeen todennäköisesti se viimeinen tavoite on pitää itsensä siinä kunnossa että voisi nauttia arvokkaasta vanhenemsesta. Tällä hetkellä halu elää sinkkuna on aika voimakas mutta on rehellisesti myönnettävä että jos "ominaisuuksien puolesta tarpeeksi iso punnus" tulee vastaan niin kyllä se vaaka voi heilahtaa sinne parisuhdetoiveiden puolelle.

• tosirandom

Ah, me and Willson the wolleyball. Toisaalta, kaislahame ehkäpä...

• heinämekko

Ei aavalla merellä kaisloja kasva

• ajatuksiasinulle

Kyllä säkin varmasti ajattelet sinkkuudesta ja vapaudesta vähän eri tavalla, kunhan päädyt perheen äidiksi, kun elämä ei olekaan enää niin yksinkertaista ja helppoa. Ei kannata jättää sitä lasten tekoa keski-ikään, vaan tekaista 20-30 vuotiaana. Keski-ikäisenä haluaa jo nauttia elämästä vähän eri tavalla kuin kuluttaa sitä lasten kasvatukseen, itsekin olisin tehnyt niitä lapsia nuorena ja fyysisesti terveenä, ja jos tuolloin olisi ollut kaikin tavoin sopiva mies elämänkumppanina, mutta aina se elämä ei mene niin yksioikosesti.

• Kyse sinkkuna elämisestä ei ole aina oma valinta. Mikäli taas on oma valinta ja siihen on tyytyväinen, näkyy se hyvänä ja tasapainoisena elämänä ulkopuolisillekin. Elämän sisältö koostuu muista asioista ja ne voivat olla uran luominen, itsensä toteuttaminen , maailman kiertäminen tai mitä tahansa.
      Yksin oleminen tai jääminen vastentahtoisesti on mielestäni surullista . Kenen kohdalla mikäkin seikka on sitten johtanut tuohon tilaan. Siltikin vastuu elämästä on jokaisella itsellään. Kun mietin tuttavapiiiäni vaikkapa viiden vuoden ajalta, niin parisuhteita ovat muodostaneet kaiken kokoiset ja ikäiset ihmiset; joku ensimmäistä kertaa elämässään keski-iän ohittaneena, kolmannen kerran avioituneena, pyörätuolikuntoisena, yh-vanhempana, nettideittaajana jne.

Itselläni on uussinkkuus eronneena naisena. Useamman vuoden yksin asuneena olen tottunut omaan tilaani ja nautin elämästäni, tälläkin hetkellä. Kuppi kahvia ja aamulehti ovat onnea.
      En sulje pois rakkautta elämästäni parisuhteenkaan muodossa. Myönnän kyllä, etten ryhdy suhteeseen ainoastaan siksi, että ihmisen ei ole hyvä olla yksin-ajatuksella. Yksin on oikein hyvä, mutta kyllähän rakkaus oikean miehen kanssa menisi kuitenkin edelle.

• hexyrne

Hyviä huomioita esität, mutta yksi asia vaatisi tarkennusta. Toteat, että "siltikin vastuu elämästä on jokaisella itsellään." Ilmeisesti viittaat siihen, että jokainen sinkku on sinkku omasta vastuustaan tai valinnoistaan johtuen. Vertauksena esität omasta kokemuspiiristäsi erityyppisiä ihmisiä, jotka ovat kaikesta huolimatta löytäneet seuraa itselleen. Et kuitenkaan huomioi sitä, että oma kokemuspiirisi on loppujen lopuksi varsin suppea otanta kaikista maailman ihmisistä. (sinkuista). Loppujen lopuksi kyseessä on kuitenkin kahden ihmisen valinta ja sopimus. Teksissäsi oikeastaan toteat, että kyseiset ihmiset ovat "puutteistaan" huolimatta löytäneet kumppanin, mutta se ei takaa, että kaikilla käy niin. Joskus kyse ei ole niinkään "puutteista" vaan siitä ettei kaksi samoin ajattelevaa ja tuntevaa jostain syystä kohtaa tai löydä toisiaan. Yksin on vaikea muodostaa yhtään mitään, jos ei kohtaa samoin ajattelevaa, jonka kanssa löytyy toimiva keskusteluyhteys. Tähän käsittääkseni kariutuu myös moni avioliitto, ei ole yhteistä keskusteluyhteyttä. Miksi tämä ei siis pätisi samoin myös sinkkuihin? Ei tämä käsittääkseni tee heistä sen enempää vastuullisia omaan tilaansa kuin kukaan on yksipuoliseen avioliittoonkaan.

Tuntuu jotenkin siltä, että ihmisistä on tullut liian monimutkaisia. Vastaat heille myöntävästi niin saat heidät katoamaan, eikä se hiljaisuuskaan sen paremmin toimi. Ei sekään ole hyvä asia, että loputtomiin etsii vikaa itsestään vaikka onkin aiheellista korjata puutteitaan. Ei ole helppoa tämä elämä.

• Vastuulla omasta elämästään tarkoitin laajempaa näkökantaa kuin elämistä sinkkuna ilman halua olla sinkku. Vikoja ei tarvitsekaan hakea itsestään tai muista, voi keskittyä vahvistamaan vahvuuksiaan ja näkemään niitä myös toisissa.
        Esimerkkini tuttavista ei ollut tarkoitus näyttää ihmisten löytäneen kumppanin viallisina, ainoastaan omina itsenään, minulle rakkaina ihmisinä.
        Viimeinen lauseesi pitää monien kohdalla paikkansa, mutta juurikin omilla asenteillaan ja valinnoillaan voi tehdä jotain. Voi jopa kohdata niitä keskusteluyhteyden omaavia persoonia.

• Tavallinen-tapaus

Se on sitä kun ensin nainen on seurustellut komean miehen kanssa, sitten mies pettää ja ollut väkivaltainen ja nainen saanut tukkaan monta kertaa eikä sen jälkeen luota enää miehiin, ei edes rumiin miehiin. Siinä sitten aikaa kuluu kymmeniä vuosia sinkkuna. Olisi vaan nainen valinnut heti sen kunnollisen ätmin niin avot ja elämä hymyilee vieläkin.

• voitkovastata

Millä tavalla ruma mies olisi luonteeltaan yhtään parempi? Kuka on kenenkin mielestä kunnollinen ja kenelle? Mikä estää naista elämästä parasta mahdollista elämää sinkkuna?

• 1d3123d13123d123

EN tiedä, en ole vielä tavannut ihmistä joka haluaisi elää 10 vuotta sinkkuna.
      Kenelle edes kuvittelet puhuvasi? Minua teksti ei ainakaan koske, olen koittanut kaikin tavoin päästä eroon sinkkuudesta. Mutta sinkkuuteni on alhaisen sosiaaliluokan ja jumalan tekemä päätös

• näin

Itsellä on yli 20v yksin eron jälkeen.

Ei elämä ole vain parisuhteilua. Tai et kunhan vaan on joku.

Tavoitteita on,

• amanda1111

Elämässä voi olla paljon muitakin tavoitteita kuin parisuhde ja / perhe. On jokaisen oma valinta, millaisia tavoitteita asettaa itselleen ja turha muitten nähdä vaivaa niistä.

• Pillujen--asiantuntija

Jos on tosi nirso niin menee vuosia ennen kun löytää kumppanin. Siksi suomessa on miljoona yksinäistä koska nainen aina valitsee ja nainen haluaa sen top 10 miehen. Rumat miehet ei saa mahdollisuutta tutustua naisiin eikä siksi edes seurustelukokemusta tule. Naiset ei näe onko ruma mies kunnollinen koska eivät anna mahdollisuutta.

• SoliterniuM1977

Kuten sanottu, mielummin elän yksin kuin ylipainoisen yksinhuoltaja tätitantan kanssa. Valitettavasti ikäluokkani 30-50v naiset ovat tällaisia. Minulle kelpaa ainoastaan lapseton ja hoikka sekä timmi nainen. Koska en voi sellaista saada, elän yksin elämäni. Ja ilolla. Muutenkin saattaa olla, että parisuhde-elämä ei ole minua varten.

Tavoitteista sen verran, että ne ovat täyttyneet: valmistuin yliopistosta ja sain vakityöpaikan. Nyt sitten vaan käyn töissä, säästän ja otan rennosti. Ei ole muita tavoitteita. Mitäpä edes voisi olla. Perhe-elämä ei ole minua varten.

• taigatar

Kun kysyy itseltään, mihin tarvitsee miehen. Vastaus on, ettei mihinkään. En tarvitse elättäjää, ystävistä saan seuraa, harrastaa voi yksin, tilaisuuksissa voi käydä yksin. Etenkin tämä vapaus ja huolettomuus saavat pysymään sinkkuna. Ei tule sydänsurujakaan vääristä valinnoista.
      Ilman seksiäkin oppii elämään ja seksi ei olisi järkevä syy aloittaa suhdetta.
      Rakastan elämää.

• VappaKuinLintu

Sinkkuna oon onnellinen, ei tarvitse välittää muiden haluista, voin tehdä ihan mitä itse haluan.

Rehellisesti sanottuna ei kiinnosta enää koskaan alkaa minkäänlaiseen parisuhteeseen.

• Yksinäinen-ätmi

Ei se pelkkä työnteko ja raha onnelliseksi tee. Jollei saa parisuhdetta niin ei elämässä ole mitään mieltä ja loppuu kaikki muukin kiinnostus tekemiseen.

• amanda1111

Itselleen mieluisan työn tekeminen tuo onnea, samoin raha sitä kautta mahdollistaa itselleen tärkeitten asioitten hankkimisen tai kokemukset, elämykset tai kuka mitäkin haluaa tulotasonsa mukaan. Omasta itsestään se tyytyväisyys pitää löytyä, eikä olettaa tulevan ulkopuolelta. Ilmanko on niin paljon sinkkuja, jos odotetaan sen toisen tuovan autuuden elämään. Ollaan saamapuolella ja itse ei olla valmiita panostamaan yhtään.

• semmostase

Kyrpä pystyssä miehet elää sinkkuna ja tuijottavat pornoa.

• mälliä.ränneihin

Ja se tekee miehelle kuin miehelle erittäin hyvää eli gutaa, kun ei tarvi miltään huorankäppyrältä anella milloin pääsee purkautumaan. Vai olisiko jonkun mielestä kätevää että joutuisi aina samalta huorankäppyrältä kysymään luvan että milloin saa käydä paskalla ? Vaikka olisi jo lusikallinen housuissa niin H-K sanoo että et saa vieläkään ?

Tällaiseksi se maailma on mennyt kun naiset yrittää taivuttaa luonnonlakeja, luonnollisestikin siinä onnistumatta . . . .

• Maapallolla on liikaa ihmisiä muutenkin, ihan fiksua, jos kaikki eivät väkisin väännä lisää tenavia maailmaan. Jos perheen perustaminen on ainoa tavoite elämässä, niin onhan se vähän voi voi...

• jhdgjhtry

Lapsia ei tarvitse tehdä parikymppisenä eikä nelikymppisenä jos ei halua.

Mikä helvetin pakkomielle varsinkin naisilla ja eritoten vanhemmilla naisilla on tuohon ajatteluun että kaikkien on pakko puskea kakaroita tähän maailmaan? Sitten aivopestään joku mies tuohon touhuun mukaan ja lopputuloksenhan jokainen tietää. Ero ja jälleen yksi YH lisää tähän ankeaan ja sisäänpäin kääntyneeseen maahan.

Onko se niin syvällä naisessa tuo lapsen hankkiminen että vaikka koko muu elämä ja maailma olisi päin helvettiä, pitää vängällä omaa ja muiden elämää hankaloittaa entisestään niiden lapsien hankkimisen kanssa hinnalla millä hyvänsä.

Keksikää vaikka harrastuksia ja käyttäkää mielikuvitusta. Sen harrastus voi olla jotain erittäin aikaa ja rahaa vievää johon voi käyttää vaikka koko elämänsä.

• böö

Ei kai tässä aloituksessa ollutkaan kyse lasten hankkimisesta, vaan sinkkuna elämisestä. Miksi ihmeessä pitäisi olla parisuhteessa? Lopultakin harvat edes ovat parisuhdekelpoisia. Sitä kituutetaan liitossa, kun yksin ei uskelleta olla tai jäädä.

• Vastakysymys

Vittu, mitä stereotypiapaskaa tuo aloitus. Miksi perheen perustamisen pitäisi olla tavoite? Miksi lisääntymisen pitäisi olla tavoite? Onko se joku ihanne? Lähes puolet päätyy kuitenkin eroon, niin mikä mittari se kenenkään arvolle on? Eikö elämässä voi olla muita tavoitteita? Eikö ihminen voi olla onnellinen jollakin muulla tavalla, kuin täyttämällä jonkin stereotypian malliesimerkin? Onko aloittaja onneton, jos ei täytä stereotypian vaatimuksia olla 'onnellinen', vai onko hän onnellinen, kun saa miellyttää mahdollisimman monia steretypian kannattajia?

Kyllä, olen itse ollut tuossa em esimerkissä, eikä kumpikaan ollut onnellinen. Nyt olen parisuhteesssa, jossa kumpikin asuu omillaan ja tapaillaan säännöllisesti, ilman tarkoitustakaan muuttaa yhteen, tai perustaa perhettä. Ja molemmat ollaan onnellisia.

• näinhyvä

Olen samaa mieltä ja olen myös kokenut pitkän liiton, jossa olin lopultakin yksin. Yksin avioliitossa on pahempaa kuin oikea oleminen yksin.
        Nykyisin en ole missään suhteessa.

• gbkh

Oli mulla joskus perhe tavoitteena, mutta nyt oon jo liian vanha perustamaan sellaista. Mukavan parisuhteen mieluusti haluisin, mutta eihän naiset tällasesta naamarumasta kiinnostuneita ole. Tukkakin lähtee jo päästä eikä partakaan kasva sellaiseksi muhkeaksi muslimiparraksi, mikä miehellä pitää nykyään olla. Varteen nähden pitäisi olla lihasta ainakin kymmenen kiloa lisää. Ei vaan massa tartu, vaikka miten reenais ja söis ja toisaalta en edes haluais olla painavampi. Oon naisille liian tylsä ja mitäänsanomaton muutenkin. Yritän hoitaa omat asiani niin kauan kun saan käydä töissä ja pysyn pois muiden tieltä.

• tuskankarkoitus

Minäkin olen jo kurpan iässä ja tavoitteena olisi silti vielä vähän kierrellä jossain vaiheessa Eurooppaa. Orpo olen, joten olen asemani edellyttämällä tavalla kiitolinen miesystävästäni, joka tulee mahdollistamaan asian lemmikkieläinhoitajana. Perhettä en ole uskaltanut perustaa, eikä siihen olisi edes ollut henkisiä eikä taloudellisia mahdollisuuksia. Pääasiallinen elämäntyöni ja tarkoitukseni ei kai ollut tarkoitettu sittenkään minulle tässä ajassa ja paikassa, joten voinen ottaa suht kevytmielisesti loppuelämän puoliskon.

• 7470

Ilmeisesti se on mahdollista jatkuttuaan riittävän kauan.

Minulla tuli mitta täyteen nopeasti.
      20v vapaaehtoisen intin jälkeen Ruotsiin. Siltä käsin lyhyt keikka Osloon ja pelkkä viikonloppukeikka Köpikseen.
      Sveduissa paikkakuntien ja työpaikkojen vaihtoja.
      Omaisuus mahtui jenkkikassiin ja myöhemmin kuplan takapenkille.
      Ei ollut huolta huomisesta missään mielessä.
      Kerran meni 4 vuorokautta pelkällä kraanavedellä.

Asuminen parakeissa, poikamisehotellissa, volkkarissa ja lyhyen aikaa jopa ruotsalaisessa perheessä vuokrahuoneessa.

Naisen perässä juoksut onnistuivat vaihtelevasti. Aina en ollut aamulla ylpeä edellisen illan "saaliista". Tuli myös hukkareisuja.

Juurettomuus ja näköalattomuus alkoi kyllästyttämään ja ensimmäisen kerran kokeilin hieman vakituisempaa suhdetta 23 vuotisena mutta jälleen valtakunnan vaihto katkaisi sen.
      Tähän nykyiseen vaimooni otin ensimmäisen kontaktin 24 vuotisena ja muutamin katkoin se jatkui avioitumiseen saakka.

Olin täydellisen kyllästynyt ajalehtivaan elämäntapaani ja kaipasin vakiintumista.
      Toinen tenavamme oli perheineen meillä viime viikonloppuna.
      Viimeeksi tänään vaimoni osoitti konkreettisesti yhden avioliiton edusta.

Jos leskeytyisin niintaatusti eläisin loppupäiväni sinkkuna mutta se onkin toinen juttu.

• Tämä-selvä

Ei varmaan suurin osa miehistä halua olla sinkku mutta 90 % on kusipää jännämiehiä jotka saa naisia ja 10 % kunnollisia joiden on pakko elää sinkkuna.

• SoliterniuM1977

Minulle sinkkuna eläminen tarkoittaa aina myös seksittömyyttä. Sooloseksiä tosin tulee aina joskus harrastettua, mutta aika vähän sitäkin.

• Anonyymi

On ihanaa elää vapaana. On mulla työ ja rahaa.

• Anonyymi

On elämässä sinkkuna tavoitteita, mutta ei perheen perustaminen. Onko aloittajan mielestä jokaisen PAKKO perustaa perhe ja lisääntyä??

• Ei ole vaihtoehtoja, kuin olla sinkkuna vaan. Kukaan ei rakasta. Kukaan ei kaipaa.

• Anonyymi

Niin koska susi hyväksyy vaan nuoret naiset ja teini-iässä olevat. Susi ei ole realisti vaan uskoo että kaikki vika on hänessä kun teinit ei lähesty häntä. Hän ei pysty ajattelee asiaa siltä kantilta että teinit haluaa olla ikäistensä seurassa eikä 30 vuotiaan epäsosiaalisen miehen kanssa joka on vieläpä mustasukkainen .Johan susi on mustasukkanen palstalla jos hänenjuttukaverinsa kirjoittaa muille kuin sudelle.

• Anonyymi

Mulla on tavoitteita vaikka tuhat, joista perheen perustaminen ei oo päälimmäisenä mielessä. Kuitenkin, tiedän että jos sopiva tyyppi ilmestyy kuvioihin niin että homma menisi ihan "vakavaksi", niin tiedän että mielipide lastenhankinnasta voi muuttua. Voin silti kuvitella eläväni myös ikisinkkuna tai vela-suhteessa vuosikausia. Mahdollisuudet on monet 🙂 Olisipa kurja ajatella että onnellinen voi olla ainoastaan jos asiat tapahtuu jollain yhdellä tapaa.

• Anonyymi

Lapsuudessa sain perhe-elämästä tarpeeksi.
      Ei kiitos, näin on parempi.
      Olen katsonut muiden perhe-elämää, enkä näe niissä mitään hohtoa.

• Anonyymi

Tervanjuontia ja kivirekeä on avioliitto. Sanon minä kokeneena. Nyt jo yli 15vuotta vapaa. Elämä on helppoa. Työ kivaa. Miksi pitäisi hankkia ongelmia??

• Anonyymi

Ehkä se perhe on joskus perustettu ja siihen liittyvä liitto sellainen että oppi kerrasta. Sellaisen pelon ja höykytyksen jälkeen on vaikea luottaa kenenkään.

• Anonyymi

Monella niin. Saatu se oppi ,ei kiitos enää.

• Anonyymi

Tutki Raamattua.

• Anonyymi
    • Anonyymi

Luottamuksen määrä toiseen vaikuttaa asioihin. Jos oma elo on ollut enemmän sitä puutetta, silloin tunne on enemmän toisarvoinen, arvottomuuden tunne ei lisää mahdollisuuksia toiseen. Itse olen elänyt oman lapsuuden, nuoruuden ja aikuisuudenkin enemmän sellaista elämää, jossa en ole uskaltanut luottaa riittävästi toiseen ja silloin on huonompi edes yrittää rakentaa mitään perhettä, suhteesta puhumattakaan.

Joku voisi syyttää itsekkyydestä, itse puhuisin enemmän uskon ja luottamuksen puutteesta toiseen. Sitä keskittyy silloin enemmän vain siihen omaan selviytymiseen arjesta omalla tavalla, tehden asioita mistä saa sitä hyvää mieltä (terapiaa). Tuen ja turvan merkitys antaa hyvän pohjan, josta ponnistaa, mutta liian monilta jää sellainen kokematta.

Mennyttä on vaikea korjata vanhemmiten, oppii vain ymmärtämään sen, että emme ole kaikki samoista lähtökohdista päässeet elämän tielle ja sillä voi olla suuria vaikutuksia tulevaan. Luottamuksen merkitys ihmiselle on suuri ja monet elävät sen suhteen väärällä puolella, kun kohtaavat vääränlaisia ihmisiä ja siten menettävät sitä uskon määrää myös tulevaa kohtaan. Ja oma vastaanotto kyky hyvään kärsii samalla.

Joku sanoo, että elämä on valintoja täynnä. Elämään suhtautumisella on merkitystä, kuinka omat kyvyt riittää uskomaan hyviin asioihin ja omaan kykyyn käsitellä niitä, jos kärsimys ja epäonnistumiset ovat enemmän arkea. Oikeanlaisella tuella ja turvalla on suuri vaikutus onnistumisiin ja siten mahdollisuuteen nähdä tulevaa myös valoisampana mahdollisuutena.

Jotkut luovuttavat helpommalla ja toiset suhtautuvat optimistisemmin tulevaan ja näkevät asiat valoisammin. Lasi on puoliksi täynnä mielummin kuin puoliksi tyhjä. Myönteisyyttä kannattaa opetella mielummin kuin kielteisyyttä.

Itse jos olisin skeptinen ja kielteisyyteen taipuvainen, olisin luopunut toivosta paremmasta. Nyt kuitenkin taistelen paremman tulevaisuuden puolesta optimistisemmin tulevaan katsoen. Pieni pelko taustalla kuitenkin myös epäonnistumiseen. Ehkä onnistumisten myötä myös suhde eläminen voisi tuntua mahdolliselta?

• Anonyymi

Miksi ihminen ei saisi olla itsekäs ,terveellä tavalla. Vetää rajat mitä sietää.

• Anonyymi

No mä olen saavuttanut elämässäni lähestulkoon kaikki tavoitteeni, eikä sinkkuus ole vaikuttanut siihen mitenkään.

• Anonyymi

On minulla helppoa olla sinkku.

• Anonyymi

En näe että perheen perustaminen on mulla "se juttu". Tai voi olla, jos tulee vastaan niin ihana ihminen että biologia sanelee suunnitelmat uusiksi. Sellainen suunnitelma, että haluaa perheen juuri kyseisen henkilön kanssa. Mutta just nyt tuntuu ettei multa puutu mitään. Haluan elämäni koostuvan hetkessä elämisestä, matkustelusta, musiikista ja itsensä toteuttamisesta (myös työn kautta). Jos onni suo, en pane vastaan jos joku kiva tyyppi löytyy yhteisiä polkuja kulkemaan, mutta tällä hetkellä tuntuu että oon onnellisempi yksin.
      N

• Anonyymi

Samoilla linjoilla mennään poislukien tuo työnteko , itse elelen leveesti ilman orjan rooliakin , ei oo rahasta ollu pulaa jos ei liikaaakaan mutta mikään ole hienompaa kuin vapaus , mikään ei sanele aikatauluja , voi mennä mökille tai lomamatkalle just silloin kun haluaa ja on parhaat kelit , tää voittaa mennen tullen jonkun parisuhteen , ai että , parikymmentä vuotta on menny nyt näin ja menee loppuiänkin , alkanu tulla ajatuksiin myös muutto talviksi johonki epsanjan lämpöön , tähän asti vaan käyttäny valmismatkoja mutta tuttu vakipaikka olisi hyvä jos pitemmän ajan yksin maailmalla liikuskelee .

• Ei.

• Anonyymi

Ehkä siksi koska itsekkyyttä ei riitä kaikille.

• Anonyymi

Sen jälkeen kun valmistuin kouluista ja sain työpaikan tavoitteiden asettaminen loppui. Ei ole mitään tavoitteita. Koska ei ole koskaan ollut uskoa minkään muun tavoitteen saavuttamiseen. Siis ei ole kunnianhimoa, tavoitteita tai uskoa itseeni jne. Elän päivä kerrallaan töissä ja vapaa-ajan yksin kämpillä. Elokuvat, kirjat, videopelit, musiikki seuranani. Ei ole turhia vastuita. On vain oma itse seurana ja yksinäisyys loppuun asti. Näin olen aina tottunut elämään ja näin tulen kuolemaan. Näin se menee.

IkisinkkuerakkoM1977

• 10 vuotta sinkkuutta takana. Ja tavoitteita kyllä on, mutta perheen perustaminen ei ikävä kyllä kuulu niihin. Parisuhde kyllä on tavoitteena, mutta ei tosiaan sellainen perinteinen mihin on "pakko" pyöräyttää pari kakrua.

• Anonyymi

Seksiä saan ilman suhdetta,vakikumppanilta. Muuta en tarvi.

• Anonyymi

Sinkkuna on parasta elää. Ei stressiä mistään.

• Anonyymi

Jollei ole uskoa hyvän kumppanin löytämiseen, eikä usko itsellään olevan riittävää luonnetta suhteen ylläpitämiseen? Pelkona aina epäonnistua pitemmässä juoksussa, silloin pääsee vähemmällä, kun keskittyy vain itseensä.

• Anonyymi

Puolitusinaa yritystä löytää puoliso. Siihen ei kuitenkaan kelpaa kuka tahansa: miehenpuolikas! Yksinkertaisesti; mä olen senverran mustasukkainen nainen, ett haluan olla vain ainut nainen joka on miehen rakkauden kohteena.
      En ainoastaan yksi niistä naisista; vaan yksi ja ainut seksikumppani. Asia jonka olen taatusti jokaiselle kumppani ehdokkaalle tehnyt selväksi. Taitaa vaan olla aika mahdoton yhtälö nykymaailmassa, kun irtosuhteet ovat ihan yleisin muoto!

Jokainen miehistä; on siihen lupautunut sitoutua ja kai se jonkun aikaa on ollut ehkä tottakin!? Mutt tilaisuuden tullen; "ilmeisestikin ruoho on vihreämpää aidan toisella puolen". On ihan turha pyytää anteeksi ja luvata olla enää pettämättä; minuun se ei enää mitenkään vaikuta! Se on silloin hyvästien paikka; en taatusti ala miettimään milloin seuraavan kerran saan huomata tulleeni petetyksi! Se on myös terveysriski; niin henkisesti. kuin ruumiillisestikin (mahdolliset sukupuolitaudit) Ei kiitos!

Mieluummin sinkkuna (lapseni kanssa elän) kuin epävakaassa parisuhteessa!
      Tytär kasvaa ja mä vanhenen, ehkä myös joskus löydän jo iäkkäämmän puolison jonka seksuaallisuus on laskenut sille tasolle; ettei naisten kaato ole enää se pääprioriteetti! Ehkä silloin on minullakin mahdollisuus löytää uskollinen parisuhde, ilman sitoutumuksia. Avioliittoa en tule koskaan solmimaan, sen olen vähintäänkin näistä omista kokemuksista oppinut! Se on kerrasta poikki; ilman oikeudenkäyntejä.
      trollikka

• Anonyymi

Sori mut kuulostaa kyllä kuvitelmat TODELLA kaukasilta tosielämästä , ainakin normi suomimiehen kohdalla , vai haetko gigolo-, malli- tms. poskisolisti - miehiä kaveriksesi , joku mättää pahasti moisella ajatusmaailmalla .

• Anonyymi

Kyllä mä haluan olla vapaa. Olin avioliitossa ja se se oli sitä tervanjuontia.

• Anonyymi

en tiedä mietn hassuakin voisi olla nukkua jonin haaveilija kanssa.... mutta nyt kun käsillä tämä nimittelijä ohjelma, kokeilen mitä tekkee

Munnimionkolpa
      Semunnimion
      Seshicktala
      Mankir
      Tonnorpdisri
      Haamunnimionkunkaus

• Veikkaan, että suurin osa niistä, jotka sanovat haluavansa elää sinkkuna, ovat tehneet puutteesta hyveen. Olisivat asettuneet yhteen, jos olisivat onnistuneet.

Pääsee helpommalla, kun sanoo, ettei ole halunnutkaan, kuin jos sanoisi, että olisi kyllä halunnut, muttei saanut.

Kettukin sanoi, että happamiahan pihlajanmarjat olisivat olleet, kun ei niihin yltänyt. 🌹👀

• Anonyymi

Onko tämän 6 vuotta vanhan viestin jälkeen kukaan löytänyt kumppania?

Mistä näitä vanhoja viestejä ilmestyy? Omakin aloitukseni kymmenen vuoden takaa oli kerran etusivulla.
      Edes itse en olisi sitä löytänyt mistään.

>simiti<

• Kukaan ei po löytäny kumppania. Mutta toki kaikki erheen, siis perheen haluaa perustaa. Perustaa perhe eli per per, mutta siihen ei oo mahdollisuutta. Muut asiat ajaa sitten ohi. On myös riskaabelia, kun suvussa on alkoholismia ja kaikki isukit ja äidit ei tajua, ettei alkoholi kuulu lapselle. Menee hukkaan raittiustyö, kun jo yks salliva vanhempi pilaa kaiken, kuin mätä omena koko korin.

• Anonyymi

Ei ole perhetavoitetta.
      Seuraava tavoite on täydellinen vapaaherruus. Ei enää palkkatöitä eikä varsinkaan ruokittavia suita.

• Anonyymi

No ei todellakaan aleta lapsia vääntämään tähän maahan. Onneksi on vapaus valita.

• Anonyymi

Ei ole vaihtoehtoja. En kelpaa yhdellekään naiselle.

• Anonyymi

Koska naisille ei kelpaa kiltti ja kunnollinen mies, ei sitten kelpaa valtiolle verotulot töistä. Ei seksin saantia, ei töissä käyntiä.

• Anonyymi

Kelpuutetaanko sinua edes töihin, mua ei kelpuuteta, koska ikää jo 50+ vuotta. Harmittaa, koska haluja olisi työskennellä ja elää laadukkaammin, vaikka en parisuhteeseen ole kelvannutkaan 😢

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      125
      4054
    2. Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.

Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda
      Maailman menoa
      319
      2081
    3. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      248
      1821
    4. Kiitos nainen

Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik
      Tunteet
      2
      1760
    5. Minkä merkkisellä

Autolla kaivattusi ajaa? Mies jota kaipaan ajaa Mersulla.
      Ikävä
      106
      1740
    6. IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!

Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel
      Maailman menoa
      439
      1681
    7. Nyt kun Pride on ohi 3.0

Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että
      Luterilaisuus
      448
      1532
    8. MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."

Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar
      Maailman menoa
      53
      1282
    9. Esko Eerikäinen tatuoi kasvoihinsa rakkaan nimen - Kärkäs kommentti "Ritvasta" lävähti somessa

Ohhoh! Esko Eerikäinen on ottanut uuden tatuoinnin. Kyseessä ei ole mikä tahansa kuva minne tahansa, vaan Eerikäisen tat
      Suomalaiset julkkikset
      44
      1276
    10. Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?

Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun
      Maailman menoa
      450
      1251
    Aihe