Taas tupakkamiestä sorretaan

tupakka_mies_

51

797

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • justjoo_

      Saahan sitä näperrellä mitä vain säännöksiä. Se sitten mitenkä niitä valvotaan. Jokaiselle uimarannalle, taksitolpalle ja puistolle tupakkapoliisi kertomaan nuorisoporukoille ettei saa polttaa tai mitä? Tusina nousuhumalaista nuorta joilla ei ole mitään menetettävää elämässä polttamassa tupakkaa tai jatsitupakkaa vs. yksi moraalipoliisi menossa länkyttämään. Mikä voisikaan mennä pieleen.

      Lähinnä kertoo miten vieraantuneita kyseiset päättäjät ovat elämästä. Tupakointi vähenee kun elämän stressi vähenee. Omalla kohdalla polttaminen on lähtökohtaisesti loppu. Joku ryyppyreissu sitä tulee silti tehtyä. Tuli tai ei tule noita päätöksiä, ei se varmaankaan vaikuta pätkän vertaa meikäläisen elämään.

    • haiskoot.paska

      Ihan taattua huuhaa paskaa taas. Minähän poltan "missä huvittaa", sopii tulla sanomaan ni näätte kuinka paljon kiinnostaa. Kukapa vittu sitä rupee uimarannoilla ja kaikenmaailman tolpilla valvomaan?! Hahahaha mitä nuijia...

      "Täällä ei saa polttaa!"
      "Mitä sitten, milläs estät? Ihanko meinasit poliisille soittaa?"

    • pitkätukka-68

      Hassua ettei kukaan ole vieläkään huomannut, ettei tupakointia ole mitenkään kriminalisoitu. Näin ollen vaikka tupakoisi missä, isoin rangaistus siitä voi olla paikalta poistaminen. Sakkoa tupakoinnista ei esimerkiksi voi saada.

    • tollinen

      Kuullostaa aivan "autoton tampere"-en kaltaiselta pyhiinvaellukselta. Saapas näkee, mitä kenkä tekee.

      • Juuri_niin

        Joo. Kannatetaan. Kenkää tupakoijille!


    • kotiin_tupakoimaan

      "Tupakointi vähenee kun elämän stressi vähenee. "


      Hahahahahahahahahaaaaaaaaaaa

      Stressiä tupakan polttaminen ei todellakaan lievitä, hapenpuutettanne se kyllä lisää.

      8 tunnin työpäivästä teillä menee vähintäin 1 tunti tupakointiin. Sen voi vähentää palkastanne?

      Kun te käytte tupakalla kiireen ja stressin takia, niin teillä on vielä enemmän kiire ja stressinne lisääntyy Ainakin työkaverienne stressi ja kiire lisääntyy typerän addiktionne takia, kun olette tuhlanneet typerään harrastukseenne kokonaisen tunnin tehokasta työaikaa.

      • pitkätukka-68

        Silloin olikin paremmin, kun työpaikalla ei tarvinnut pitää tupakkataukoa tupakoidakseen. Röökin pystyu ihan hyvin polttaa työtätehdessäkin.

        Olen vielä 2000-luvullakin vielä ollut duunissa tehtaassa, jossa sai polttaa kaikkialla muualla, paitsi ei kahvihuoneessa eikä konttorin puolella.


      • pitkätukka-68 kirjoitti:

        Silloin olikin paremmin, kun työpaikalla ei tarvinnut pitää tupakkataukoa tupakoidakseen. Röökin pystyu ihan hyvin polttaa työtätehdessäkin.

        Olen vielä 2000-luvullakin vielä ollut duunissa tehtaassa, jossa sai polttaa kaikkialla muualla, paitsi ei kahvihuoneessa eikä konttorin puolella.

        Joillain teollisuuden aloilla vielä 2000-luvun alussa ilma oli puhtaampaa suodatettuna tupakan lävitse.


      • äåö
        pitkätukka-68 kirjoitti:

        Silloin olikin paremmin, kun työpaikalla ei tarvinnut pitää tupakkataukoa tupakoidakseen. Röökin pystyu ihan hyvin polttaa työtätehdessäkin.

        Olen vielä 2000-luvullakin vielä ollut duunissa tehtaassa, jossa sai polttaa kaikkialla muualla, paitsi ei kahvihuoneessa eikä konttorin puolella.

        Voi niitä työkaveriraukkoja, joiden oli pakko passivisesti tupakoida. Onkohan joku niistä saanut keuhkosyövän?


    • Tupakkatappaa

      Tupakoivan miehen mälli maistuu pahalle, mut eihän se palstan miehiä kosketa kun ei kukaan kuitenkaan ota niiltä suikkiin😄

    • Tämä-selvä

      Kannattaa polttaa koska tupakkamiehet saa naisia ja pillua.

      • selvempi

        Nimenomaan eivät saa savuttomilta naisilta.


      • Who cares? Savuttomii ja savulllisii on maan päällä ihan yhtä paljon, ja kuka haluu sellaista muijaa joka moralisoi koko ajan sun elämäntavoista ja ovat niin ylimielisiä että ajattelee yhden asian takia olevansa parempia??


    • Kyllä_LOPPUU

      "Täällä ei saa polttaa!"
      "Mitä sitten, milläs estät? Ihanko meinasit poliisille soittaa?"

      Nimenomaan poliisi asia. Eihän julki kusemisestakaan sakoitta selviä.

      40€ sakkoa jos blaadit yleisellä paikalla. Jos poltat spaddua työaikana niin tuntipalkka päivässä palkasta pois.

      • heh-heh-heh-heh

        Täydennyspoliisit sakotushommiin. Tuolla on paljon innokkaita kyykytyshaluisia vapaaehtoisia tulossa täydennyspoliisiksi pikku rahalla.


      • Täydennyspoliisi
        heh-heh-heh-heh kirjoitti:

        Täydennyspoliisit sakotushommiin. Tuolla on paljon innokkaita kyykytyshaluisia vapaaehtoisia tulossa täydennyspoliisiksi pikku rahalla.

        Miekkaleijona hihamerkki käsivarressa. Suikka päässä. Peililasit. Pamppu ja pippurisumute, sekä käsiraudat vyöllä. Sakkolappu vihko ja toimiva kynä.


      • Jos yritätte hakea että ketä sakotetaan, niin sitten poliisi vois koko suomea sakottaa, jolloin olisi aika sika tyhmää olettaa että poliisi lähtisi tuollaiseen :)


    • HuoliHuomisesta

      Minusta hyvä juttu, että vaikeutetaan tupakoimista. Suhtautuisin siihen eritavalla, jos syyttömät eivät siitä kärsisi. Ainoa oikea vaihtoehto olisi vaikeuttaa vain entisestään ja tehdä siitä entistä vaikeampaa, vaikka hinnoittelemalla niin korkeaksi, että täyspäiset tajuaisivat lopettaa tupakointi kokonaan.

      • No jos luulet että tupakoijia kiinnostaa sen helppous/saatavuus, niin sitten olet aika kujalla... Kun oikeat tupakoijat ovat vaikka jenkeistä asti valmiit hakemaan sitä.


    • crux

      Eipä pystynyt enää edes tilaamaan netistä laatikollista pikkusikareita. Sekin ilo on viety pois jonkin lain myötä. Toki alkoholilainsäädäntöä on kehitetty yksinäistä ja onnetonta miestä ajatellen joten jotain lohtua sentään. Terveysintoilun myötä helposti unohdetaan että on myös surullisia ihmisiä jotka haluaisivat kevyin toimenpitein ilahduttaa murheellista sydäntään.

      • itsekkyysrulaa

        Ja te murheellisen sydämenne ilahduttajat viis veisatte siitä, mitä se aiheuttaa esim.lähellä oleville lapsille kun pakotatte heitä hengittämään tupakansavuanne.


    • pitkätukka-68

      Mun mielestä voitais karkkivero laittaa yhtä korkeaksi kuin mitä röökivero on nyt. Vähintään yhtä vahingollista karkitkin ovat. Ja ikärajaksi karkin ostoon tietysti 18v ja isot sanktiot niille mulkuille jotka diilaa karkkia ala-ikäisille. Linnareissu niille jotka diilaa pikkulapsille.

      Joku roti.

      • HuoliHuomisesta

        Melkein samaa mieltä, mut tupakka haittaa myös niitä, jotka eivät polta karkissa ei vastaavaa haittaa ole.


      • Hitto repes täl!!! XDDD


    • juoponitsesääli

      Juoppoja tässä maassa vasta aina on sorrettukin. Vittu kun ei toisten rahoilla saa jokapäivä edes ryypätä. Sen sorretumpaa kansanryhmää tässä maassa ei ole kuin juopot.

    • tekopyhyysry

      Pitäisi sitten korottaa yhtä korkeaksi myös sokeri, höttöhiilari, alkoholi, muovi, kemikaali jne. verotus.

      • no.jaa

        No tupakalla ja alkoholilla (varsinkin tupakalla) aiheuttaa haittaa myös sivullisille, noilla muilla vain itselleen.


      • no.jaa kirjoitti:

        No tupakalla ja alkoholilla (varsinkin tupakalla) aiheuttaa haittaa myös sivullisille, noilla muilla vain itselleen.

        Muut osallistuvat hoitokustannuksiin myös.


    • eutanasiaätmi

      Eikä ne natsit edes myöntäneet eutanasiaa kärsiville. On tää uskomaton paskamaa. Kaikki päättäjät on aivan päästä sekasin. Onneks ton eutanasian saa Euroopassa rahalla. Vaikka työssä en aiokaan käydä, niin sopivalla pikavipillä saan matkan ja lopullisen ratkasun.

      • auttavatmielellään

        Hanki jännämies kavereita. Me eutanasiaa haluavat naiset on jo asia tajuttu.


    • yök.yök.yök

      Te haisette pahalle ja myrkytätte ilman. Toivottavasti kieloja lisätään rajusti

      • Kyllä.lisää.kieloja

        Kielo on kieltämättä ihan kaunis kasvi,joten mielellään lisätään vaan niitä rajusti 😃


    • Nakkasulos

      Tupakointi on yleisintä alemmissa sosiaaliryhmissä...suurin osa heistäkin haluaisi lopettaa tupakoinnin.

      • voivoisentään

        Kuten myös runsas alkoholin käyttö ja suojaamaton seksi irtosuhteissa...


      • Hyi

        Niin rikkaat tupruttelee sikareita jotka ovat vielä pahempia


    • Totuus-

      Parveketupakointi kiellettävä joka talossa. Toki se nykyään on taloyhtiön päätettävissä Olen tehnyt valituksen naapurista jonka tupakan savut tulee minun kämppääni kun ikkuna tai parveke on auki.

    • Sksjdjdlaöfj

      Uu mulla on niin kova stressi että tarvii lussuttaa tissinkorviketta. Itse harvaa asiaa kadun mutta yksi on röökinpoltto, hitto että olin idiootti kun moiseen hommaan läksin. 5 vuotta sitten lopetin ja VIELÄKIN näen röökinpolttounia. Se tuoksuu hyvälle, se maistiu hyvälle ka edelleen kuppia ottaessa poltan. Se on hyvä että pikkuhiljaa polttaminen vaikeutuu ja kallistuu. Ei sillä, moni on niin heikko että maksaa vaikka satasen askista, mutta jos se edes muutaman pitäisi irti röökistä, olisi se sen arvoista.

      Ps myös asuinkiinteistöihin pitäisi tulla täyskielto, ettei saa polttaa sisällä, terassilla tai parvekkeella. Jokaisella pitää olla oikeus raittiiseen ilmaan eikä niin kuin nyt että tissinkorviketta lussuttavat heikommat ainekset saa vapaasti käryttää missä vaan.

      • Moni mokaa röökilakon ottaessaan kuppia. Mä tein itse aikoinani niin, että otin paketin jotain nicoretteja mukaan, vaikka olin ollut lakossa jo vuoden..


    • Tupakointi on erittäin huono asia, joka toivottavasti lähitulevaisuudessa loppuu kokonaan. Kun tupakoitsijaprosentti putoaa tarpeeksi alas, koko tuotteen myynti voidaan kieltää. Tupakoitsijoille pitäisi tarjota ilmaiset nicorettet tai jopa voxrat. Se maksaisi todennäköisest itsensä takaisin.

      • yhnj

        Myös alkoholi ja kofeiini tulisi kieltää samalla. Aiheuttavat valtavia haittoja ihmisten terveydelle ja yksilöiden, yritysten sekä yhteiskunnan taloudelle.


      • Kiellä.itsesi
        yhnj kirjoitti:

        Myös alkoholi ja kofeiini tulisi kieltää samalla. Aiheuttavat valtavia haittoja ihmisten terveydelle ja yksilöiden, yritysten sekä yhteiskunnan taloudelle.

        Alkoholilla on tutkitusti terveyshyötyjä ja minkä ihmeen takia kofeiini pitäisi kieltää???


      • Kiellä.itsesi kirjoitti:

        Alkoholilla on tutkitusti terveyshyötyjä ja minkä ihmeen takia kofeiini pitäisi kieltää???

        .. Alholin haitat taitavat olla pieninäkin annostuksina suuremmat, kuin hyödyt.. Ja eikä Kofeiinikään mikään TerveysTuote ole.. Haittoja siihen(kin) liittyy.. ;P

        .. Sanoin nyt vain, jos/kun et Tierä.. ;P


    • Kapinoitsija

      Tuossa narsistisessa "työryhmässä" tuskin on ollut yhtään tupakoitsijaa joten he elävät aivan omassa kuplassaan. Historiasta sen verran että Hitler, Mussolin ja Franco ainakin olivat tupakoinnin vastustajia mikä sopii hyvin kuvaan että yksilön oikeudet pois.

    • Kolhu

      Pisti muistelemaan Elämää, jolloin polttelin. Iltavuorossa tuo onnistui sisällä, kun ei niitä ohikommentoijia ollut paikalla. Se oli mukava hetki pistää tupakaksi, kun tarttui seuraavaan hommaan. Kävit siinä piirustuksia ja työvaiheita samalla läpi. Ja kaikessa rauhassa.

      • 40vuottapoltellut

        Tupakka parantaa keskittymiskykyä ja piristää tai rauhoittaa tilanteesta riippuen.


      • 40vuottapoltellut kirjoitti:

        Tupakka parantaa keskittymiskykyä ja piristää tai rauhoittaa tilanteesta riippuen.

        Ainoastaan jos on niin tyhmä ja heikkoluonteinen että on hankkinut itselleen nikotiiniriippuvuuden.


    • JOooo!!

      Kyllä meitä valkoisia heteromiehiä lyödään, sorsitaan ja syrjitään joka paikassa ja kaikin keinoin.

      Katsokaa nyt tätäkin!

      https://yle.fi/uutiset/3-10349866

      Miettikää nyt jos tommonen tapa yleistyisii! Ei jumalauta jätkät, nyt nyrkkiä pöytään.

      🐖🐽🐷

    • pössyä

      tupakointi ei varmaan lopu kessut vain vaihtuu koti kutoiseksi huumeeksi,

    • Holhousvaltio

      Ei jää ainoastaan tupakkaan nämä toimet,ensin tupakka pois ja siirrytään sitten toisen paheen kimppuun.Veikkaan että alkoholi on seuraavana vuorossa.On tämä maa kyllä aivan järjetön holhousvaltio,aikuinen ei saa tehdä kohta mitään ilman että valtio vahtii ja paimentaa

    • Röökitpois

      Tupakointi pitäisi kieltää kokonaan. Vituttaa, kun ääliötupakoitsijat polttelevat taloyhtiössä niin että kaikki paikat lemuavat kessulle. Hirveä tupakkapaskan käry leijuu pahimmillaan parvekkeen ovesta suoraan mun makuuhuoneeseen. Onko sitten reilua joutua nukkumaan tupakan savussa, vaikkei edes polta. Minä, minä, minä, minä... Kessuttelijat puolustelevat kärtsäämistään jonain kansalaisoikeutena. Eikö puhdas ja tupakansavusta vapaa ilma mukamas ole kansalaisoikeus? Vitun itsekkäät röökiterroristit, kuolkaa keuhkosyöpään. Ja niitä syöpiäkin hoidetaan mun verorahoilla. Onko reilua?

    • wergdsavawsrgasdvasdv

      Tupakointi on turhaa puuhaa muutenkin, niin kyllä saisi olla kiellettyä paikoilla missä muita ihmisiä. Ja sitten tumppien heittelystä kovat sakot roskaamisesta.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tirkistelijä T...

      Tirkistelijä T... ei ole sokeutunut, vaikka näin juorutaan. Asuu nykyään Limingassa ja jatkaa sekopää touhujaan ainakin
      Haapavesi
      4
      2003
    2. Liian kiltti.. ?

      Tässä jo jonnunaikaa olen tuumaillut tätä kiltti ja kunnollinen juttua. Siis miksi oikeasti kiltit eivät muka kelpaa?
      Sinkut
      255
      1702
    3. Koettakaa nyt Trumpinkin fanit ymmärtää:

      Hän on myös jo vanha mies. Kukaan ei tiedä, mitä kunnossa hän on parin vuoden päästä.
      Maailman menoa
      248
      1640
    4. 1982 syntynyt Mahdi Alcheikh tuomittiin törkeästä lapsenraiskauksesta

      https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/mies-raiskasi-15-vuotiaan-uimahallissa-turussa/8964984 Yli 4 vuotta vankeutta Oike
      Oulu
      56
      1598
    5. Pääsit nainen todella

      lähelle ja kaikki sinussa oli jotain selittämättömän kiehtovaa. Silti en koskaan ymmärtänyt sinua täysin. Mitä halusit t
      Ikävä
      105
      1438
    6. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      30
      1373
    7. Voiko 40 tai yli

      Enää rakastua vai onko se jo game over?!
      Ikävä
      157
      1197
    8. Kansan vihaama elokapina aikoo pysäyttää moottoritien ruuhka-aikana

      Mielenosoitus alkaa perjantaina kello 15 Länsiväylän ja Porkkalankadun risteyksessä. On se kummallista, että tuollainen
      Maailman menoa
      284
      1194
    9. En saa unta kun ajattelen

      Sinua mies. Sydäntä ahdistaa meidän välit 😌😞
      Ikävä
      66
      1183
    10. Mopomiitti onnettomuus

      Vittu se tehdas-alue ole oikea paikka mopomiitille, Ja minkälainen vanhempi hyväksyy, että pojan mopo kulkee järkyttävä
      Kokkola
      41
      1097
    Aihe