Galluuppi !!

Saako ihminen kiroilla ? Ja pääseekö sellainen Taivaaseen? Käyttäen valkoisia kirosanoja kuin äiti, vitalis, voihan ,voi jumala , voi päivä sentään,,


kyllä vai ei ? Helppo vastata..

38

535

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kunhanmietin

      Mitä jos menisit tekemään jotain hyvää käsilläsi ja lallaisit täällä hoopilemasta aamusta iltaan mitä arvelet!

    • kauanuskossa

      Ei samasta lähteestä lähde kiitos ja kirous, ei makea ja karvas vesi. Ei taivaaseen mennä tietoisesti kiroillen. Vastaus on siis ei!

      • pimeysväistyiVALKEUSTULI

        Totta! Kun itse tulin uskoon ts. synnyin uudesti ylhäältä (jota kokemusta ilman ei kukaan voi nähdä Jumalan Valtakuntaa, sanoo Jeesus Rk1938!), huomasin yllättäin, että kaikki kiroilu oli haihtunut, ei niinkään Taivaan tuuliin, ennemmminkin Helvetin syvyyksiin.
        Johtuen siitä, että JEESUS oli tullut 100% simpääni asumaan -herra oli vaihtunut!!!


    • Kirjakääröt

      Job.3:1 Biblia (1776) Sitte avasi Job suunsa ja kirosi päivänsä.

    • Voihanvitalis

      Mal.2:2 Jumalakin kirroo.

    • labyrintti

      Joskus pitää oikein havahtua todellisuuteen, että vielä vuonna 2018, on ihmisiä joiden elämä on neliön kokoisessa ja muotoisessa laatikossa.

    • Alkeishiukkanen1

      Ei saa kiroilla ei...se on rumaa käytöstä, ja kuulijoista usein vastenmielistä. Itse en useinkaan kiroile, enkä pidä kiroilevista ihmisistä, varsinkaan nuorista. Minusta kiroileva nuorisolauma on uhkaava ja mitä vastenmielisin! Turha hokeminen on muutenkin tyhmää, ja saa puheen kuulostamaan oudolta. Asiallinen käytös ja asiallinen puhe kunniaan! Kiroilevat ihmiset ovat vähä-älyisiä eivätkä sosiaalisesti viisaita ollenkaan! Ei se Jumala ota kekkereihinsä pahasuisia.

    • kiroa-rohkeasti

      Totta kai. Epä uskoiset voi uskova kirota tuliseen pätsiin. Ne ovat kauheita ihmisiä. Eivät tiedä Jumalasta mitään! Inhottavia maallisia paska kasoja kaikki hyi olkoon. Heitä vihaavat enkelitkin

    • On tullut totuus esiin !! Ihminen tulis tehdä parannus valkoisesta valheista että ihminen pystyy kirouksen tiellä saavuttaa Taivaaseen. Parannus on sieltä tehtävä heti !!

      • Ihan ensin pitäisi lopettaa jumalasta valehteleminen .

        Se on hyvä alku.


    • Steyr

      Voihan vitalis. Vai että 'valkoisia kirosanoja. Ne mitään valkoisia ole. Kirosanojen korvaajia. Fiilistellään, että ei muka kiroilla, vaikka ajatuksissa pyörivät edelleenkin todelliset kirosanat.

      Eräs pastori sanoi aikoinaan, kun oli navetassa ollut paskarännissä sontaa kolaamassa ja siinä tuiskahtanut turvalleen, että silloin pääsi oikein antaumuksellisesti tällainen pitkä kolmen kirosanan litania: voi saatanan perkeleen helvetti. Mutta ei Isä Jumala ollut häntä siitä senkummemmin soimannut, kun pastori oli sydämessään katumusta tuntien pyytänyt Herralta anteeksi kielenkäyttöään sonnanlapioinnin ohessa.

      Se voimasanan käyttö riippuu tilanteesta, missä olemme..

    • gallupppiii

      Jepulis jep. Galuppiiii!!! Nyt ku on tehnyt viime päivinä veriruokia mieli ja heitin Tapolan mustat makkarat uuniin lämpenemään....niin tulee galluppii aiheesta eli joutuuko tästä helevetin lieskoihin vai vieläkö on mahdollisuus taivaan karkeloihin missä faunit kesäpäivän tasauksena karkeloa pitävät.

    • Aivosolunpuolikas

      Ei ole. Kyllä se vain on itseriittoista, jos kuvittelee, että joku tappaa itsensä "liian heppoisista" syistä. Ihminen ei päädy itsemurhaan ellei taustalla ole jotakin niin ylitsepääsemätöntä tuskaa, josta ei löydä muuta ulospääsyä. Sinun kaltaisesti ihmiset, jotka haukkuvat itsemurhaan päätyneitä ihmisiä, ovat jotain täysin tunnevammaisia mitään ymmärtämättömiä, empatiakyvyttömiä ihmisenkuvatuksia.

      Eli toimitajia.

    • Steyr

      Raamatun Kirjoituksistahan se vastaus kysymykseesi löytyy.

      Koska esim. Hengen hedelmä on: rakkaus, ilo, rauha, pitkämielisyys, ystävällisyys, hyvyys, uskollisuus, sävyisyys, itsensähillitseminen, (Gal. 5:22), niin noissa kaikissa viipaleissa on omanlaisensa rohkaisu asioitten katsantokantoihin ja suhtautumiseen, kun tulee vaikea paikka eteemme ja 'ärräpää' on tulossa suusta ulos.

      Itsehillintä on monissa asioissa kaiken A ja O.

      Vasaralla kun vahingossa lyöt sormeen, tai jotain muuta kipiää sattuu, niinku esim. häntäluu tärähtää jäiseen kunttaan niin, että kipinät silimissä näkyvät, niin jo vain se kysyy asennetta itsensähillitsemisessä, ettei tule sanottua litania litanian perään saata-peetä-veetä, yms. lasten korville sopimatonta tekstiä tuutin täyeltä. Vaikka silloin ei naurata, niin se kärsivällinen sävyisyys kasvattaa itsensähillitsemiseen.

    • Se on mitä sydämestä löytyy ja sieltä lähtee ulos saastuttamaan koko Ruumis. Näin kertoo meille Pyhä Raamattu !!

    • Uppelis upp !!

      • Savis, uudistan sinulle alla olevan kysymyksen, johon et toisessa, aloittamassasi, ketjussa vastannut:
        Oletko saavuttanut synnittömyyden tilan jo täällä ajassa?
        Onko sinun lihasikin - vastoin kuin Paavalin liha - tullut puhtaaksi.

        Room.7
        25. Kiitos Jumalalle Jeesuksen Kristuksen, meidän Herramme, kautta! Niin minä siis tämmöisenäni palvelen mielellä Jumalan lakia, mutta lihalla synnin lakia.

        Miten ymmärrät yllä olevan roomalaiskirjeen 7. luvun jakeen?


      • Saviseutulainen kirjoitti:

        Savis, uudistan sinulle alla olevan kysymyksen, johon et toisessa, aloittamassasi, ketjussa vastannut:
        Oletko saavuttanut synnittömyyden tilan jo täällä ajassa?
        Onko sinun lihasikin - vastoin kuin Paavalin liha - tullut puhtaaksi.

        Room.7
        25. Kiitos Jumalalle Jeesuksen Kristuksen, meidän Herramme, kautta! Niin minä siis tämmöisenäni palvelen mielellä Jumalan lakia, mutta lihalla synnin lakia.

        Miten ymmärrät yllä olevan roomalaiskirjeen 7. luvun jakeen?

        Korjaus; kyseinen ketju ei ollut sinun aloittamasi!


    • Samaatietä

      Joskus hankalassa tilanteessa sanon " voi pahus" saatan myös päivitellä "voi hyvänen aika"
      En tykkää kiroilusta.
      Ja tiedän ettei se ole tykkäämis tai makuasia.
      Kyllä kait me niin syntisiä ollaan kaikki, että huh huh.
      Mutta onneksi saamme turvata armoon, enkä tarkoita noin kirjoittaessani, että armo olisi veruke tehdä syntiä.
      Vaan että kaikko olemme syntisiä ja tarvitsemme armoa Ei ole yhden yhtäkään, joka mrnisi taivaaseen ilman armoa, vaikka ei kiroilisi koskaan

      • PetollisuusPaljastuu

        7vuotias tuli kotiin pelastusarmeijan lastenleiriltä. kysyttiin, oliko mukavia kavereita. Vastaus joo..mutta oli siellä yks, joka kiroili (sanoi lapsonen suu mutrussa)!
        Tämä pienokainen oli oppinut jo erottamaan pimeyden Valkeudesta. Hänen sydämessään asuu Herra, joka EI kiroile eli huuda paholaisen nimiä!
        Ethän sinäkään, vanhempi nuori uskovainen, kristitty?


    • L_S

      Kiroilen.

      Pikkumainen Jumala, jolle tärkeintä on kiroileeko vai ei. Tietenkään se ei ole hyvätapaista, eikä olisi väliksi, vaikka ei kirosanoja sanoisi, mutta kirosanatkinhan on ihmisten keksimiä sanoja, tilanteeseen, jossa potuttaa ankarasti ja pitää saada "huutaa se ulos", vaikka ei huutaisi.

    • L_S

      Kirosanojen korvikkeet on typeriä, voihan kukkanen... mutta tietenkään ei tarvitsisi ihan kaikkein "painokelvottomimpia sanoja" päästää suustaan, eikä välttämättä ollenkaan...osa on esimerkiksi naista halventavaa materiaalia... miehistä ei niin rumia sanoja ole taittu keksiä kirosanoiksi, liekö miesten keksimä sana sekin yksi juttu on.

    • lkj98

      Ei kannata yrittää lopettaa kiroilemista ilman uskoa Jeesukseen Kristukseen.
      Ensin usko Jeesukseen ja välit Jumlan kanssa kuntoon. Sitten kiroilut jäävät itsestään pois eikä tarvi edes varoa ettei kiroilisi, ei vaikka olisi aikaisemmin kironnut joka toisen sanan.

      Kun isäntä talossa vaihtuu, vaihtuu myös talon tavat ja elämä.

      • UUDESTISYNTYMÄN.IHME

        Näin se juuuri menee! Siis, tulkaa uskoon ja ottakaa JEESUS vastaan sydämenne Herraksi, 100%! MUTTA, ellei Hän itse KUTSU, ei uskoon voi tulla yksikään..


    • Samaatietä

      Ei muutes pidä paikkaansa täysin, että kun isäntä vaihtuu niin kirosanat jää ihan kokonaan pois.

      Kauan uskossa ollut yli 70v tuttu nainen joka aina puhuu siististi ja asiallisesti kajautti kerran että vittu !

      Tilanne oli se, että häntä ahdisteli ja kiusasi yksi henkilö, kyse ei ollut hengellisstä asioista.
      Meitä oli isompi ryhmä erään uskovaisen ihmisen luona.
      Väittely ja puheen sorina loppu kuin veitsellö laikattuna kun kyseinen nainen isosti parahti tuon sanan.

      Jokainen meni hiljaiseksi ja hämilleen hetkeksi. Lapset tirskui.
      Lopuksi tultiin siihen tulokseen, että vanha Aatami se vain narahti ja lohduteltiin kyseistä mummua, kun hän oli itse varmaan eniten kauhuissaan.

      • Niinpä. Mitä sydämessä löytyy tulee suun kautta ulos ja saastuttaa koko kehon..


      • Samaatietä
        Savis kirjoitti:

        Niinpä. Mitä sydämessä löytyy tulee suun kautta ulos ja saastuttaa koko kehon..

        Tuo oli inhimillistä. Onneksi vaellamme armon alla.
        Emme tekojemme tähden, ettei kukaan kerskaisi.


    • Kirjakääröt

      Mark.11:21 Biblia (1776) Ja Pietari muisti, ja sanoi hänelle: Rabbi, katso, fikunapuu, jotas kirosit, on kuivuttunut. Rabbi: Juutalainen lainoppineiden ja opettajien arvonimi.

    • No huh huh. Multa ainakin pääsee liuta aivan "oikeita" kirosanoja kunnolla suuttuessani. Aivanko tosissasi kysyt, pääseekö kiroiluun lankeava taivaaseen? Onko se siis mielestäsi sellainen synti, jota Jeesuksen sovitusveri ei kata, vaikka se kaiken muun kattaakin? Voi haukotus teidän kanssanne.

      • YritänköOlla

        Jos kirosanoja syntyy suuttuessa ja niitä tulee suusta ulos, sen ihmisen
        sydämessä ei asu Pyhä Henki. Pyhästä Hengestä ei lähde sadatteluja.


      • AikaPäättymässä

        se voi olla todiste siitä, ettei kiroilijan sisimmässä kuitenkaan asu Jumalan Pyhä Henki! Vaan aivan joku muu henki, joka onkin peräisin -isästä perkeleestä eli Valheen isästä!
        Ota vakavasti, tipale ja muutkin! Kyse ei ole syytöksestä, vaan Rakkaudellisesta kehotuksen Sanasta!


      • Samaatietä
        AikaPäättymässä kirjoitti:

        se voi olla todiste siitä, ettei kiroilijan sisimmässä kuitenkaan asu Jumalan Pyhä Henki! Vaan aivan joku muu henki, joka onkin peräisin -isästä perkeleestä eli Valheen isästä!
        Ota vakavasti, tipale ja muutkin! Kyse ei ole syytöksestä, vaan Rakkaudellisesta kehotuksen Sanasta!

        Minä taas en usko tuota. Vaikka itse en kiroile niin sanotusti. Päivittelen ja harvoin.
        Jos tuota logiikkaa käytetään, voidaan todeta, että ihminen, joka ajattelee joskus pahoin toisesta ihmisestä, hänessä ei asu Pyhähenki.
        Kuinkahan moni uskovainen ajattelee joskus pahoin jostain ihmisestä ?
        Kyllä ihminen on ihminen ja kaksiosainen niin kauan kuin maan päällä kulkee.


      • YritänköOlla kirjoitti:

        Jos kirosanoja syntyy suuttuessa ja niitä tulee suusta ulos, sen ihmisen
        sydämessä ei asu Pyhä Henki. Pyhästä Hengestä ei lähde sadatteluja.

        Tai sitten sellainen ihminen on rehellinen eikä tekopyhä


    • voipentele

      Olen miettinyt sitä mahdollista raamatun sanan alkuperäistä tarkoitusta, että tarkoitetaanko esim. Siimein kiroilijan kiroamisella ihmisten kiroamista niin, että heillä menisi kaikki mönkään tai tarkoitettiinko kiroamisella voimasanoja.

    • voi.savis

      Nämä ovat näitä Saviksen sekoiluja, hän ei ymmärrä Hengellisistä asioista hölkäsen pölähtävää !

      Siis Savis on näiden kaltainen taas kerran:

      Matt. 23:13 Mutta voi teitä, kirjanoppineet ja fariseukset, te ulkokullatut, kun suljette taivasten valtakunnan ihmisiltä! Sillä itse te ette mene sisälle, ettekä salli meneväisten sisälle mennä.

      Siis näillä sekoiluillaan Savis siis sulkee taivasten valtakunnan ensin itseltään, ja sitten myös yrittää sulkea sen muiltakin, lukemalla lakia muille !

      Mutta itselleen hän ei lakia lue, vaan vain armoa armon päälle ja siten hän halveksuu Jumalan pitkämielisyyttä eläen itse siis synnissä, sydämensä syvässä paatumuksessaan.

      1 Sentähden sinä, oi ihminen, et voi millään itseäsi puolustaa, olitpa kuka hyvänsä, joka tuomitset. Sillä mistä toista tuomitset, siihen sinä itsesi syypääksi tuomitset, koska sinä, joka tuomitset, teet samoja tekoja.
      2 Ja me tiedämme, että Jumalan tuomio on totuuden mukainen niille, jotka senkaltaista tekevät.
      3 Vai luuletko, ihminen, sinä, joka tuomitset niitä, jotka senkaltaisia tekevät, ja itse samoja teet, että sinä vältät Jumalan tuomion?
      4 Vai halveksitko hänen hyvyytensä ja kärsivällisyytensä ja pitkämielisyytensä runsautta, etkä tiedä, että Jumalan hyvyys vetää sinua parannukseen?
      5 Kovuudellasi ja sydämesi katumattomuudella sinä kartutat päällesi vihaa vihan ja Jumalan vanhurskaan tuomion ilmestymisen päiväksi,
      6 hänen, "joka antaa kullekin hänen tekojensa mukaan":

      Savis itse ei tunnusta syntejään, eikä niitä kadu, eikä pyydä anteeksi, ja siksi hänen omat syntinsä pysyvät.

      Mutta muille hän on kova poika lukemaan lakia !

    • Suorat-sanat

      Vuosia sitten olin pano hommissa ja veivasin sen hetkistä vaimoa takaa päin ja yllättäen kuului kauhea turahdus. Vaimo pannahinen oli päästänyt haisevat kurapaskat ja siinä sitten tuli huudettua että voi ristuksen vittu nainen ,mitä menit tekemään minun kyrvälleni? No ne panot loppui siihen ja kohta myös se suhde. Että kyllä uskova saa oikean tilanteen tullen vähän ärräpäitä päästellä ei se niin vakavaa oo.

      • 1500celciusta

        Tarkistapa tuo Jumalasi (?) edessä, kun näet Hänet kasvoista kasvoihin!


    • Ja tietysti on toivottavaa, ettei kirosanoja lipsahda suusta, samoin kuin ettei tule tehtyä muutakaan syntiä, esimerkiksi puhuttua pahaa muista ihmisistä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Täytyy tunnustaa

      että olet kauneinta mitä olen nähnyt. Käteni tärisevät vieläkin. Olen tosiaan ihastunut. Tästäkin vaikenen.
      Ikävä
      127
      1804
    2. Se ääni ja

      Olemus vaan, kyl teis jotain samaa on ja samoja luonteenpiirteitäkin löytyy vaikka paljon on höpöäkin mukana 😍😂🤭 vaik
      Ikävä
      13
      1334
    3. jos saat yhden

      Toiveen esittää niin mikä olisi
      Ikävä
      109
      1291
    4. Jorma Uotinen jakoi hämmentävän kuvan tiukoissa trikoissa - Jopa Vappu Pimiä häkeltyy: "No wau"

      Jorma! Ei huono! Aikamoisen häkellyttävä kuva totta tosiaan! Lue lisää ja katso kuva: https://www.suomi24.fi/viihde/jo
      Suomalaiset julkkikset
      7
      1095
    5. Huomenta päivää

      Somen ihmeelliseen maailmaan. 🤗☕🌞💞
      Ikävä
      201
      1088
    6. Vanhempi mies

      Minä rakastan sua. Ja tiedän, että sullakin on tunteita mua kohtaan. Tätä elämää ei pitäisi tuhlata enää päivääkään. J
      Ikävä
      67
      1064
    7. Tänään kun näin sinut

      olit kuin taideteos. Arat ja väsyneet silmäni kaipaavat lepoa sinussa, mutta en voinut katsoa sinua niin paljon kuin hal
      Ikävä
      63
      903
    8. Anna anteeksi

      Olen rikkonut sinua vastaan tavalla, josta minäkin kärsin. Syitä tutkiskellessani löydän vain itseni. Minä kuulin jokais
      Ikävä
      78
      883
    9. HUS näyttää, kuinka paljon turhaa tai vähemmän tarpeellista tehdään verorahoilla

      HUS on laskeskellut, että sieltä voidaan vähentää melkein tuhat ihmistä ilman, että se toiminta häiriintyy, johon verora
      Hallitus
      49
      837
    10. Aika haavat parantaa

      Hyvää huomenta ja mukavaa päivää. ☕🌾😊❤️🪷
      Ikävä
      173
      835
    Aihe