Tartten nopeasti vastauksia!

SOS

moi oon 12v tyttö ja tarvitsisin mahdollisimman nopesti kasaan 150€. Mistä minä saisin tuommoisen summan? (vanhemmilta ei tipu.)

12

2202

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Lapsukainen

      Voi tyttö pieni, mihin tarvitset tuollaista summaa? Kerro tarkemmin.

    • munpullojaetviä

      Kerää tyhjiä pulloja.

      • täälläeioiekin

        Pulloja taitaa keärtä täällä moni muukin. Oon ainakin huomannu monesti, että sellainen aika tukeva äijä joka ajaa sellaisella vanhalla jarrut vinkuvalalla pikku mersulla keräilee jatkuvasti pulloja täällä ja tonkii roskalavoja.

        Mun mielstä vaan auto ei ole sopiva kulkupeli tohon hommaan. Polkupyörä on varmasti paras, mutta miksei tolla vois saada 120€ kasaan.

        Ylöjärvi ei vaan ole oikein hyvä paikka pullojen keräykseen.. Pitäs lähtee melkein tampereen keskustaan. Lähde sinne viikonloppuna siinä 22-24 aikaan kerään niin sieltä saat varmasti eniten pulloja.


      • rokkiallueillapaljonpull

        Pöheikössä oli ainakin pullon keräilijöitä. Muuna aikana täällä ei sitten taida kerättäävää ollakaan. Tuollaiset rokki/ festivaalialueet olis kyllä hyviä keräyskohteita. Varmasti selillä on muitakin keräilijöitä, mutta eiköhän siellä riitä kaikille kerättävää. No pöheikkö meni jo, mutta on täällä Pirkanmaalla noita rokki alueita varmasti lisää tänä kesänä. Kannattaa seurailla netistä missä niitä on sieltä saa varmasti parhaat keräys rahat. Toki en ole ikinä nähnyt nuoria keräämässä, Vanhepi mummo ja pappa niitä siellä keräsi. Meni siellä joku vähän nuorempikin polkupyörän kanssa, mutta ei palo 12v keräilijöitä näy. Nuoriso heittää lähinnä ne menemään ja vanhempi väki kerää. Outoa kyllä, että näin päin sillä luulisi, että vanhemmalla väellä on rahaa ja nuorilla taas ei.


      • Epäilensitä

        Luuletko, että festareille päästetään alle 18 -vuotiaita?


      • ulkopuolella

        Luuletko, että festareille päästetään alle 18 -vuotiaita?



        No ei tietenkään päästetä, mutta ne pullot tai tölkit ovat siinä festari alueen ulkopuolella. Siinä ne kerääjätkin pyöri, Ei niitä festarialueen myymiä tölkkejä varmaan saisikaan ottaa, mutta useat ottaa siinä ulkopuolella omia juomia ennen festareille menemistä ja sitten heittää tölkin maahan,koska sitä ei oikein voi festarialueelle viedäkkään. ,koska se on ns oma juoma. Sama juttu on baariin menssä joudaan monesti siinä edustalla oma juoma ennen sisälle menemistä. Täällä ylöjärellä vaan tuo yöelämä on todella hiljaista joten jos itse pulloja keräisin lähtisin Tampereen puolelle keräämään. Ehkä täällä joku jonne voi energiajuoma tälkin heitää meneen,mutta aika hiljaista on jos ei järjestetä mitään pöheikköjä.


    • pulloja_kerännyt

      15 senttiä tölkki, 20 senttiä pikkupullo ja 40 senttiä iso pullo. 5 X 0,40 = 2 euroa, joten 150 euron kasaan saamiseksi tarvittaisi 375 isoa limupulloa. 20 sentin pulloja tarvitaan tuplamäärä ja tölkkejä hieman enemmän.
      Mä kun olin 15 vee poikanen, niin mä hommasin pulloja keräämällä 2000 markan hintaisen fillarin. Se oli sininen 12-vaihteinen kippurasarvinen Helkama. Kiertelin kolme kuukautta keräämässä pulloja ja sain kasaan fillarin hinnan ja reippaasti ylikin. Se oli sitä vanhaa kunnon markka-aikaa ennen suurta 1990-luvun lamaa, joten ihmiset antoivat mielellään tyhjiä pulloja nurkistaan pienelle pojalle, joka keräsi rahaa hyvää tarkoitusta varten.

    • Mutta.pitää.muistaa.että

      http://www.kaleva.fi/juttutupa/kotimaa/pullojen-ja-tolkkien-keraajat-nyt-verolle-pantaviksi/178130?page=5
      YLE:n teksti-tv:n sivulla kerrotaan, että ympäristöstä kerättyjen pullojen ja tölkkien palauttajat joutuvat jatkossa maksamaan ansiotuloveroa kauppaliikkeisiin palauttamiensa pullojen ja tölkkien panteista.
      Käytännössä kyseinen tiukka uusi verotussäännös tarkoittaa sitä, että pullojen ja tölkkien palautustulojen ilmoittamatta jättäminen verottajalle on ns. harmaata taloutta. Ympäristöstä pulloja ja tölkkejä keräilevä ihminen muuttuukin silloin talousrikolliseksi, jos hän palauttaa pullot ja tölkit kauppaliikkeisiin ns. pimeästi.

      • einemaksa

        Ei niistä kyllä maksa kukaan veroja. Varsinkaan tampereella iltasin keräävät maahanmuutajat.
        Antais työttömien ja eläkeläisten kerätä verotta noi, mutta tälläisiä hölmöjä lakeja tulee kun ihmiset äännestää kokoomusta siltikin vaikka ei ole rikas. Ylöjärvelläkin joka viidennnen pitäs olla miljonääri, mutta eipä vaan ole ja on äänestänyt vaaleissa väärin.. ei normaalin palkansaajan kannata äänestää mitään kokoomusta.


      • VenäjälläOllaan
        einemaksa kirjoitti:

        Ei niistä kyllä maksa kukaan veroja. Varsinkaan tampereella iltasin keräävät maahanmuutajat.
        Antais työttömien ja eläkeläisten kerätä verotta noi, mutta tälläisiä hölmöjä lakeja tulee kun ihmiset äännestää kokoomusta siltikin vaikka ei ole rikas. Ylöjärvelläkin joka viidennnen pitäs olla miljonääri, mutta eipä vaan ole ja on äänestänyt vaaleissa väärin.. ei normaalin palkansaajan kannata äänestää mitään kokoomusta.

        Vittu täällä Suomessa keksitään kaikkia saatanan veroja ja lakeja, millä saadaan ihmiset kuseen. Verot menee kohta nukkumisesta, kusemisesta ja paskantamisestakin. Ja puhumisesta voi joutua linnaan. 5 - 10 vuotta, niin tyypillinen suomalainen vanki on mielipidevanki. Sitten osa istuu jotain 8 vuoden kakkua siitä, kun on kerännyt 90 sentin edestä tyhjiä tölkkejä, eikä ole toimittanut niistä valtiolle 95% veroja.


    • tttt

      12-vuotiaana varmaankin äitiltä lapsilisänä

    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      116
      9343
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      46
      2760
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      154
      2513
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      2029
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1776
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1570
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1527
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      11
      1464
    9. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      8
      1356
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1326
    Aihe