Uudetkin dieselit saastuttavat

mesexi

18

668

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tappajadiesel

      Huijaridieselit taas vauhdissa, typenoksidit tappavat kymmeniätuhansia ympäri Eurooppaa.

    • Voihyvänenaika

      Mitäpä, jos kestokitisijä itse jaksaisi lukea edes linkittämänsä artikkelin. Onko liikaa vaadittu?

    • Aswqert

      Ennenkuin aloittaja innoissaan repii pelihousunsa, niin tosiaan olisi kannattanut lukea artikkeli loppuun.
      Vanhemmat Euro6-dieselit eivät tosiaan näytä täyttävän myöhemmin voimaan tulleiden kireämpien Euro6d- testivaatimusten mukaisia rajoja.

      Niin ja kysehän on vain yhdestä päästöstä ja vielä nimenomaan siitä päästöstä, joka on dieselmoottorien osalta se hankalin. Joku voisi tietysti spekuloida miksi vain tästä yhdestä on tuossa oltu noin kiinnostuneita ja vieläpä melkoisen erikoisella tavalla.

      Ei poikkea ’ajan hengestä’ mitenkään.....

      • saasteiden_dilemma

        "Niin ja kysehän on vain yhdestä päästöstä ja vielä nimenomaan siitä päästöstä, joka on dieselmoottorien osalta se hankalin."

        Melkoinen älyllinen ristiriita yhdessä ainoassa lauseessa.

        Niin, miksiköhän tuossa on kuin sattumalta kyse "vain" juuri niitä päästöistä, jotka nimenomaan dieseleissä tuottavat suurta ongelmaa ja minkä vuoksi sille on pitkin Euroopaa asetettu alueellisia rajoitteita ja ajokieltojakin Euro-luokastaan riippuen.

        Ohessa varsin kiinnostava katsaus päästöpolitiikan dilemmoihin.

        "Kiristyvät päästörajat ahdistavat autovalmistajia – Edessä voi olla markkinoiden radikaali uusjako"

        - https://tekniikanmaailma.fi/kiristyvat-paastorajat-ahdistavat-autovalmistajia-edessa-voi-olla-markkinoiden-radikaali-uusjako/

        *

        2017 - "TM selvitti: ”Kannattaako dieselautoa enää ostaa?” ja 13 muuta oleellista kysymystä"

        - https://tekniikanmaailma.fi/tm-selvitti-kannattaako-dieselautoa-enaa-ostaa-ja-13-muuta-oleellista-kysymysta/


    • riisselii

      Traktorit käy diiselillä ja bensalla pestään pensselit. Dieselistä päästään ensin eroon...ne haiseekin pahalle.

    • Naftaa_suonissa

      Niinpä, uudet bensa-autot mukaanlukien hybriditkin saastuttavat edelleen ympäristöä... Jostain ihmeen syystä diesel-autoilijat ovat joutuneet silmätikuksi ja maksumieheksi euroopassa. Kukaan ei keskustele lentokoneiden, laivojen, rekkojen, bussien moninkertaisista päästöistä.

    • hiilivety

      On siinä tollolla selvän ottamista noista lehtien jutuista "Suorasuihkutteisten bensakoneiden pienhiukkasongelmaan törmättiin mittausmenetelmien parannuttua joskus vuosituhannen vaihteen tienoilla. Tästä syystä päästörajoihin tuli raja-arvot suorasuihkutteisille bensiiinimoottoreille.

      Bensakoneiden huono puoli on, että hiukkasten koko on pienempi kuin dieseleissä. Pienet hiukkaset taas menevät ihmiskehon suojajärjestelmistä läpi, joten ne pääsevät helpommin elimistöön" taitaa tollon ja miksei hiilivety fanaatikon olla parempi kun jatkaa edelleen sillä Hermeksellä niin kuntokin kiittää.

      ps. Tapio Ketonen on yksi TM:n asiantuntijoista mutta voihan olla että joku toinen nykyään maksaa kauppakassin niin ota nyt sitten selvää näistä lausunnoista.

      https://www.apu.fi/kysymykset/pienhiukkaspaastot-suorasuihkutus-bensa-vs-diesel

      • aiemminjoVW

        Eikös VW tullut kiire asentaa hiukkaskatalysaattorit TSI ja TFSI malleihin
        jotain hämärää oli taas ilmassa


      • saasteiden_dilemma

        "Bensakoneiden huono puoli on, että hiukkasten koko on pienempi kuin dieseleissä. "

        Tässä tekstiyhteydessä pikaisella luennalla tuo linkitetty artikkeli vaikuttaa nolla-arvon linkitykseltä, koska siitä ei selkeästi käynyt ilmi ollaanko puhumassa suorasuihkuista ilman loukkua vai nyt pakollisen loukun kera.

        Suorasuihku-bensaan loukku on edullisempi ja pitkäikäsempi kuin dieseliin.

        Pitkin Eurooppaa laajoissa diesel-rajoitteissa ja tulevissa aikataulutetuissa kielloissa ongelmana on mm. se, ettei hieman suuremmille ja painavemmille autoluokille ole dieseliä parempaa vaihtoehtoa edes olemassa. Tokihan vanhemmat bensatkin ovat rajoite- ja kieltolistoilla.

        Saksassakin muistaakseni vain noin 20-25% dieseleistä on EURO 6-luokkaisia, eli paljon on muutoksia edessä jotta autoilun aiheuttamia syöpähiukkasten määrää saisi alennettua.

        Pelkästään se että päästäisiin kokonaisuudessa autokannassa EURO 6-luokkaan, niin jo se korjaisi paljon diesleiden aihettamia ongelmia.

        Eri alueilla aikataulutetut polttomoottorieden totaalikiellot ovat erityisen rohkeita ja radikaaleja ratkaisuja, sillä mistä poliitikot olettavat tietävänsä miten autoteollisuuden innovaatioiden ansiosta päästöjen rajoittaminen etenee tuossa ajassa.

        Tuollaiset (suorastaan ideologis-puoskaroivat) poliittiset ylijyrkät linjaukset myös pakkolijaavat tuotekehitystä hyvin ahtaalle alueelle ja sulkevat pois monia mahdollisia muita innovaatioita.

        Sähköautot ovat edelleen todellisia saastepommeja nykymuodossaan sen suhteen mitä tulee niiden elinajan ekologiseen jalanjälkeen.

        Valitettavasti hyviä ja aidon ekologisia vaihtoehtoja ei vielä ole edes olemssa.


      • linkkejä
        saasteiden_dilemma kirjoitti:

        "Bensakoneiden huono puoli on, että hiukkasten koko on pienempi kuin dieseleissä. "

        Tässä tekstiyhteydessä pikaisella luennalla tuo linkitetty artikkeli vaikuttaa nolla-arvon linkitykseltä, koska siitä ei selkeästi käynyt ilmi ollaanko puhumassa suorasuihkuista ilman loukkua vai nyt pakollisen loukun kera.

        Suorasuihku-bensaan loukku on edullisempi ja pitkäikäsempi kuin dieseliin.

        Pitkin Eurooppaa laajoissa diesel-rajoitteissa ja tulevissa aikataulutetuissa kielloissa ongelmana on mm. se, ettei hieman suuremmille ja painavemmille autoluokille ole dieseliä parempaa vaihtoehtoa edes olemassa. Tokihan vanhemmat bensatkin ovat rajoite- ja kieltolistoilla.

        Saksassakin muistaakseni vain noin 20-25% dieseleistä on EURO 6-luokkaisia, eli paljon on muutoksia edessä jotta autoilun aiheuttamia syöpähiukkasten määrää saisi alennettua.

        Pelkästään se että päästäisiin kokonaisuudessa autokannassa EURO 6-luokkaan, niin jo se korjaisi paljon diesleiden aihettamia ongelmia.

        Eri alueilla aikataulutetut polttomoottorieden totaalikiellot ovat erityisen rohkeita ja radikaaleja ratkaisuja, sillä mistä poliitikot olettavat tietävänsä miten autoteollisuuden innovaatioiden ansiosta päästöjen rajoittaminen etenee tuossa ajassa.

        Tuollaiset (suorastaan ideologis-puoskaroivat) poliittiset ylijyrkät linjaukset myös pakkolijaavat tuotekehitystä hyvin ahtaalle alueelle ja sulkevat pois monia mahdollisia muita innovaatioita.

        Sähköautot ovat edelleen todellisia saastepommeja nykymuodossaan sen suhteen mitä tulee niiden elinajan ekologiseen jalanjälkeen.

        Valitettavasti hyviä ja aidon ekologisia vaihtoehtoja ei vielä ole edes olemssa.

        https://www.moottori.fi/ajoneuvot/jutut/dieseleista-tuttu-hiukkassuodatin-nyt-myos-bensiinimoottoreihin-syyna-korkeat-pienhiukkaspaastotdieseleista-tuttu-hiukkassuodatin-nyt-myos-bensiinimoottoreihin-syyna-korkeat-pienhiukkaspasto/ .....


      • huijausVWjyrääaudiTDI

        Jokos TDI autoihin euroopassa crc suodatin asennetaan vuosimallista 2008 alkaen?


      • Anonyymi
        saasteiden_dilemma kirjoitti:

        "Bensakoneiden huono puoli on, että hiukkasten koko on pienempi kuin dieseleissä. "

        Tässä tekstiyhteydessä pikaisella luennalla tuo linkitetty artikkeli vaikuttaa nolla-arvon linkitykseltä, koska siitä ei selkeästi käynyt ilmi ollaanko puhumassa suorasuihkuista ilman loukkua vai nyt pakollisen loukun kera.

        Suorasuihku-bensaan loukku on edullisempi ja pitkäikäsempi kuin dieseliin.

        Pitkin Eurooppaa laajoissa diesel-rajoitteissa ja tulevissa aikataulutetuissa kielloissa ongelmana on mm. se, ettei hieman suuremmille ja painavemmille autoluokille ole dieseliä parempaa vaihtoehtoa edes olemassa. Tokihan vanhemmat bensatkin ovat rajoite- ja kieltolistoilla.

        Saksassakin muistaakseni vain noin 20-25% dieseleistä on EURO 6-luokkaisia, eli paljon on muutoksia edessä jotta autoilun aiheuttamia syöpähiukkasten määrää saisi alennettua.

        Pelkästään se että päästäisiin kokonaisuudessa autokannassa EURO 6-luokkaan, niin jo se korjaisi paljon diesleiden aihettamia ongelmia.

        Eri alueilla aikataulutetut polttomoottorieden totaalikiellot ovat erityisen rohkeita ja radikaaleja ratkaisuja, sillä mistä poliitikot olettavat tietävänsä miten autoteollisuuden innovaatioiden ansiosta päästöjen rajoittaminen etenee tuossa ajassa.

        Tuollaiset (suorastaan ideologis-puoskaroivat) poliittiset ylijyrkät linjaukset myös pakkolijaavat tuotekehitystä hyvin ahtaalle alueelle ja sulkevat pois monia mahdollisia muita innovaatioita.

        Sähköautot ovat edelleen todellisia saastepommeja nykymuodossaan sen suhteen mitä tulee niiden elinajan ekologiseen jalanjälkeen.

        Valitettavasti hyviä ja aidon ekologisia vaihtoehtoja ei vielä ole edes olemssa.

        No halpa on sitten bensakoneen hiukkasloukku, kun omaan 407 1,6Hdi vaihdoin uuden hiukkaspöntön 205 tkm. ajettuna maksoi 245€


    • Nipponkippon

      Vanhat kuorma-autot ja bussit saa lykätä nokea ulos putken täydeltä, eikä kukaan halua puuttua siihen.
      Samoin tehtaat, etenkin täältä itään, saastuttavat niin paljon kuin ehtivät.
      Kiinastakin rahdataan kaikkea rihkamaa laivalasteittain ja politiikot vaan näpertelee euronormiensa kanssa.

    • saksajakaasuVWskoda
    • Anonyymi

      Daimler ja VW laittoivat jo ajat sitten viimeiset naulat dieselin arkkuun. Älkää älykääpiöt siis kirkuko mistään vihervassareista, syylliset löytyy muualta.

    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Mä teen nuo vanhan sukupolven kaupparatsureissut netissä. Edustan siis uutta sukupolvea. Ei tarvitse viettää tätä ainoaa elämäänsä tuolla maateillä hermoillessa....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mä teen nuo vanhan sukupolven kaupparatsureissut netissä. Edustan siis uutta sukupolvea. Ei tarvitse viettää tätä ainoaa elämäänsä tuolla maateillä hermoillessa....

        Sinun kaupparatsureissusi tiedetään. Ainoat reissut joita teet, ovat trollausreissut täällä netissä.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Et siis vieläkään

      Et ilmeisesti ole vieläkään päässyt loppuun asti mun kirjoituksissa täällä. Kerro ihmeessä sit, kun valmista 😁 tuskin k
      Ikävä
      51
      2274
    2. Hyvä että lähdit siitä

      Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖
      Ikävä
      26
      1117
    3. Aavistatko että moni tietää

      Vai ollaanko hyvin vedätetty pokerinaamalla. No kun vähiten odotat niin yllätämme sinut
      Ikävä
      83
      998
    4. Koronarokotus sattui oudon paljon nyt sairaanhoitaja Tanja 46 istuu pyörätuolissa

      Pitkä piina piikistä Kun Tanja Vatka käy suihkussa, tuntuu kuin ihoa revittäisiin raastinraudalla irti. Hän on kärsinyt
      Maailman menoa
      55
      922
    5. Yritin saada

      Vastauksia mutta et voinut olla rehellinen ja kaiken kannoin yksin. Halusin kovasti ymmärtää mutta en voi enää ymmärtää.
      Ikävä
      11
      914
    6. Onko vielä

      mahdollista nähdä?
      Rakkaus ja rakastaminen
      68
      883
    7. Olisitko mies valmis?

      Maksamaan naisellesi/vaimollesi/tyttöystävällesi elämisestä syntyvät kulut, ruokailun, vuokran ja muut välttämättömät me
      Ikävä
      127
      867
    8. Kronikat..

      Mikä hele… on tää yks kronikat mikä suoltaa facessa kaikkea julkaisua ja AINA samoista firmoista imatralla??? Eikö ne mu
      Imatra
      10
      783
    9. vieläkin sanoa voin...

      💖💛💖💛💖💛💖💛💖 💛 Beijjjbeh 💛 Kaks vuotta tänään täällä. Miten hitossa jotkut on jaksaneet kymmeniä vuos
      Ikävä
      22
      783
    10. Täällä istun ja mietin

      Miten paljon haluaisin katsoa sinua juuri niin kuin haluaisin katsoa sinua. Rakastavin silmin. Näkisit vihdoin senkin pu
      Ikävä
      49
      769
    Aihe