Eipä auta edes Euro6 tasokaan ympäristöä:
https://tekniikanmaailma.fi/kaikki-uudetkin-dieselautot-rikkovat-eun-paastorajoituksia-kertoo-tutkimus-huonoimmatkin-bensa-autot-parjasivat-paljon-paremmin/
Mitäs dieseltollo tähän sanoo?
Uudetkin dieselit saastuttavat
18
642
Vastaukset
- Tappajadiesel
Huijaridieselit taas vauhdissa, typenoksidit tappavat kymmeniätuhansia ympäri Eurooppaa.
- Voihyvänenaika
Mitäpä, jos kestokitisijä itse jaksaisi lukea edes linkittämänsä artikkelin. Onko liikaa vaadittu?
- Aswqert
Ennenkuin aloittaja innoissaan repii pelihousunsa, niin tosiaan olisi kannattanut lukea artikkeli loppuun.
Vanhemmat Euro6-dieselit eivät tosiaan näytä täyttävän myöhemmin voimaan tulleiden kireämpien Euro6d- testivaatimusten mukaisia rajoja.
Niin ja kysehän on vain yhdestä päästöstä ja vielä nimenomaan siitä päästöstä, joka on dieselmoottorien osalta se hankalin. Joku voisi tietysti spekuloida miksi vain tästä yhdestä on tuossa oltu noin kiinnostuneita ja vieläpä melkoisen erikoisella tavalla.
Ei poikkea ’ajan hengestä’ mitenkään.....- saasteiden_dilemma
"Niin ja kysehän on vain yhdestä päästöstä ja vielä nimenomaan siitä päästöstä, joka on dieselmoottorien osalta se hankalin."
Melkoinen älyllinen ristiriita yhdessä ainoassa lauseessa.
Niin, miksiköhän tuossa on kuin sattumalta kyse "vain" juuri niitä päästöistä, jotka nimenomaan dieseleissä tuottavat suurta ongelmaa ja minkä vuoksi sille on pitkin Euroopaa asetettu alueellisia rajoitteita ja ajokieltojakin Euro-luokastaan riippuen.
Ohessa varsin kiinnostava katsaus päästöpolitiikan dilemmoihin.
"Kiristyvät päästörajat ahdistavat autovalmistajia – Edessä voi olla markkinoiden radikaali uusjako"
- https://tekniikanmaailma.fi/kiristyvat-paastorajat-ahdistavat-autovalmistajia-edessa-voi-olla-markkinoiden-radikaali-uusjako/
*
2017 - "TM selvitti: ”Kannattaako dieselautoa enää ostaa?” ja 13 muuta oleellista kysymystä"
- https://tekniikanmaailma.fi/tm-selvitti-kannattaako-dieselautoa-enaa-ostaa-ja-13-muuta-oleellista-kysymysta/
- riisselii
Traktorit käy diiselillä ja bensalla pestään pensselit. Dieselistä päästään ensin eroon...ne haiseekin pahalle.
- Naftaa_suonissa
Niinpä, uudet bensa-autot mukaanlukien hybriditkin saastuttavat edelleen ympäristöä... Jostain ihmeen syystä diesel-autoilijat ovat joutuneet silmätikuksi ja maksumieheksi euroopassa. Kukaan ei keskustele lentokoneiden, laivojen, rekkojen, bussien moninkertaisista päästöistä.
- hiilivety
On siinä tollolla selvän ottamista noista lehtien jutuista "Suorasuihkutteisten bensakoneiden pienhiukkasongelmaan törmättiin mittausmenetelmien parannuttua joskus vuosituhannen vaihteen tienoilla. Tästä syystä päästörajoihin tuli raja-arvot suorasuihkutteisille bensiiinimoottoreille.
Bensakoneiden huono puoli on, että hiukkasten koko on pienempi kuin dieseleissä. Pienet hiukkaset taas menevät ihmiskehon suojajärjestelmistä läpi, joten ne pääsevät helpommin elimistöön" taitaa tollon ja miksei hiilivety fanaatikon olla parempi kun jatkaa edelleen sillä Hermeksellä niin kuntokin kiittää.
ps. Tapio Ketonen on yksi TM:n asiantuntijoista mutta voihan olla että joku toinen nykyään maksaa kauppakassin niin ota nyt sitten selvää näistä lausunnoista.
https://www.apu.fi/kysymykset/pienhiukkaspaastot-suorasuihkutus-bensa-vs-diesel- aiemminjoVW
Eikös VW tullut kiire asentaa hiukkaskatalysaattorit TSI ja TFSI malleihin
jotain hämärää oli taas ilmassa - saasteiden_dilemma
"Bensakoneiden huono puoli on, että hiukkasten koko on pienempi kuin dieseleissä. "
Tässä tekstiyhteydessä pikaisella luennalla tuo linkitetty artikkeli vaikuttaa nolla-arvon linkitykseltä, koska siitä ei selkeästi käynyt ilmi ollaanko puhumassa suorasuihkuista ilman loukkua vai nyt pakollisen loukun kera.
Suorasuihku-bensaan loukku on edullisempi ja pitkäikäsempi kuin dieseliin.
Pitkin Eurooppaa laajoissa diesel-rajoitteissa ja tulevissa aikataulutetuissa kielloissa ongelmana on mm. se, ettei hieman suuremmille ja painavemmille autoluokille ole dieseliä parempaa vaihtoehtoa edes olemassa. Tokihan vanhemmat bensatkin ovat rajoite- ja kieltolistoilla.
Saksassakin muistaakseni vain noin 20-25% dieseleistä on EURO 6-luokkaisia, eli paljon on muutoksia edessä jotta autoilun aiheuttamia syöpähiukkasten määrää saisi alennettua.
Pelkästään se että päästäisiin kokonaisuudessa autokannassa EURO 6-luokkaan, niin jo se korjaisi paljon diesleiden aihettamia ongelmia.
Eri alueilla aikataulutetut polttomoottorieden totaalikiellot ovat erityisen rohkeita ja radikaaleja ratkaisuja, sillä mistä poliitikot olettavat tietävänsä miten autoteollisuuden innovaatioiden ansiosta päästöjen rajoittaminen etenee tuossa ajassa.
Tuollaiset (suorastaan ideologis-puoskaroivat) poliittiset ylijyrkät linjaukset myös pakkolijaavat tuotekehitystä hyvin ahtaalle alueelle ja sulkevat pois monia mahdollisia muita innovaatioita.
Sähköautot ovat edelleen todellisia saastepommeja nykymuodossaan sen suhteen mitä tulee niiden elinajan ekologiseen jalanjälkeen.
Valitettavasti hyviä ja aidon ekologisia vaihtoehtoja ei vielä ole edes olemssa. - linkkejä
saasteiden_dilemma kirjoitti:
"Bensakoneiden huono puoli on, että hiukkasten koko on pienempi kuin dieseleissä. "
Tässä tekstiyhteydessä pikaisella luennalla tuo linkitetty artikkeli vaikuttaa nolla-arvon linkitykseltä, koska siitä ei selkeästi käynyt ilmi ollaanko puhumassa suorasuihkuista ilman loukkua vai nyt pakollisen loukun kera.
Suorasuihku-bensaan loukku on edullisempi ja pitkäikäsempi kuin dieseliin.
Pitkin Eurooppaa laajoissa diesel-rajoitteissa ja tulevissa aikataulutetuissa kielloissa ongelmana on mm. se, ettei hieman suuremmille ja painavemmille autoluokille ole dieseliä parempaa vaihtoehtoa edes olemassa. Tokihan vanhemmat bensatkin ovat rajoite- ja kieltolistoilla.
Saksassakin muistaakseni vain noin 20-25% dieseleistä on EURO 6-luokkaisia, eli paljon on muutoksia edessä jotta autoilun aiheuttamia syöpähiukkasten määrää saisi alennettua.
Pelkästään se että päästäisiin kokonaisuudessa autokannassa EURO 6-luokkaan, niin jo se korjaisi paljon diesleiden aihettamia ongelmia.
Eri alueilla aikataulutetut polttomoottorieden totaalikiellot ovat erityisen rohkeita ja radikaaleja ratkaisuja, sillä mistä poliitikot olettavat tietävänsä miten autoteollisuuden innovaatioiden ansiosta päästöjen rajoittaminen etenee tuossa ajassa.
Tuollaiset (suorastaan ideologis-puoskaroivat) poliittiset ylijyrkät linjaukset myös pakkolijaavat tuotekehitystä hyvin ahtaalle alueelle ja sulkevat pois monia mahdollisia muita innovaatioita.
Sähköautot ovat edelleen todellisia saastepommeja nykymuodossaan sen suhteen mitä tulee niiden elinajan ekologiseen jalanjälkeen.
Valitettavasti hyviä ja aidon ekologisia vaihtoehtoja ei vielä ole edes olemssa. - huijausVWjyrääaudiTDI
Jokos TDI autoihin euroopassa crc suodatin asennetaan vuosimallista 2008 alkaen?
- Anonyymi
saasteiden_dilemma kirjoitti:
"Bensakoneiden huono puoli on, että hiukkasten koko on pienempi kuin dieseleissä. "
Tässä tekstiyhteydessä pikaisella luennalla tuo linkitetty artikkeli vaikuttaa nolla-arvon linkitykseltä, koska siitä ei selkeästi käynyt ilmi ollaanko puhumassa suorasuihkuista ilman loukkua vai nyt pakollisen loukun kera.
Suorasuihku-bensaan loukku on edullisempi ja pitkäikäsempi kuin dieseliin.
Pitkin Eurooppaa laajoissa diesel-rajoitteissa ja tulevissa aikataulutetuissa kielloissa ongelmana on mm. se, ettei hieman suuremmille ja painavemmille autoluokille ole dieseliä parempaa vaihtoehtoa edes olemassa. Tokihan vanhemmat bensatkin ovat rajoite- ja kieltolistoilla.
Saksassakin muistaakseni vain noin 20-25% dieseleistä on EURO 6-luokkaisia, eli paljon on muutoksia edessä jotta autoilun aiheuttamia syöpähiukkasten määrää saisi alennettua.
Pelkästään se että päästäisiin kokonaisuudessa autokannassa EURO 6-luokkaan, niin jo se korjaisi paljon diesleiden aihettamia ongelmia.
Eri alueilla aikataulutetut polttomoottorieden totaalikiellot ovat erityisen rohkeita ja radikaaleja ratkaisuja, sillä mistä poliitikot olettavat tietävänsä miten autoteollisuuden innovaatioiden ansiosta päästöjen rajoittaminen etenee tuossa ajassa.
Tuollaiset (suorastaan ideologis-puoskaroivat) poliittiset ylijyrkät linjaukset myös pakkolijaavat tuotekehitystä hyvin ahtaalle alueelle ja sulkevat pois monia mahdollisia muita innovaatioita.
Sähköautot ovat edelleen todellisia saastepommeja nykymuodossaan sen suhteen mitä tulee niiden elinajan ekologiseen jalanjälkeen.
Valitettavasti hyviä ja aidon ekologisia vaihtoehtoja ei vielä ole edes olemssa.No halpa on sitten bensakoneen hiukkasloukku, kun omaan 407 1,6Hdi vaihdoin uuden hiukkaspöntön 205 tkm. ajettuna maksoi 245€
- Nipponkippon
Vanhat kuorma-autot ja bussit saa lykätä nokea ulos putken täydeltä, eikä kukaan halua puuttua siihen.
Samoin tehtaat, etenkin täältä itään, saastuttavat niin paljon kuin ehtivät.
Kiinastakin rahdataan kaikkea rihkamaa laivalasteittain ja politiikot vaan näpertelee euronormiensa kanssa. - saksajakaasuVWskoda
Hallitus on Saksassa siunannut ja hyväksynyt VW toimet
valtioko pitäis määrätä korvauksiin VW autojen omistajille?
https://www.kauppalehti.fi/uutiset/koko-saksan-autoteollisuus-huijasi-ja-hallitus-tiesi/7nQenM5F - Anonyymi
Daimler ja VW laittoivat jo ajat sitten viimeiset naulat dieselin arkkuun. Älkää älykääpiöt siis kirkuko mistään vihervassareista, syylliset löytyy muualta.
- Anonyymi
Uudet dieselit eivät saastuta.
https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/64c68c05-85c4-4518-bc4f-e2028ac0e453- Anonyymi
Mä teen nuo vanhan sukupolven kaupparatsureissut netissä. Edustan siis uutta sukupolvea. Ei tarvitse viettää tätä ainoaa elämäänsä tuolla maateillä hermoillessa....
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mä teen nuo vanhan sukupolven kaupparatsureissut netissä. Edustan siis uutta sukupolvea. Ei tarvitse viettää tätä ainoaa elämäänsä tuolla maateillä hermoillessa....
Sinun kaupparatsureissusi tiedetään. Ainoat reissut joita teet, ovat trollausreissut täällä netissä.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit32738Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1581351Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491175Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä221074Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2101043- 1261030
Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223984Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk307937- 42919
- 72885