Terveeksitekemisen lahja

zzk

1 Kor 14:12 "Samoin tekin, koska tavoittelette henkilahjoja, niin pyrkikää seurakunnan rakennukseksi saamaan niitä runsaasti."

Kaikki armolahjat ovat tärkeitä mutta jostain syystä viimeaikoina on paljon puhuttu ihmisten parantamisesta. Seurakunta tarvitsee kaikkia armolahjoja eikä vain parantamisen lahjaa.

Mielestäni nämä nykyajan "parantajaevankelistat" eivät omista terveeksitekemisen lahjaa eivätkä he edes väitä omistavansa. Ovatko he edes uskossakaan? En nyt halua puhua heistä vaan puhun raamatullisesta terveeksitekemisen lahjasta.

Raamatussa sanotaan, että "Minä, Herra, olen sinun parantajasi.". Jeesus siis haĺuaa edelleenkin parantaa omat lapsensa ja yhtenä tärkeänä välikappaleena siinä on juuri terveeksitekemisen lahja. Tietysti Herra voi parantaa suoraankin ilman välikäsiä mutta terveeksitekemisen lahja on kuitenkin yksi tärkeä väylä auttaa sairaita ihmisiä.

Alussa olevassa raamatunjakeessa sanotaan, että armolahjat on tarkoiteetu seurakunnan rakennukseksi. Paavali tarkoittaa tuossa paikallisseurakuntaa niinkuin hän useimmiten tarkoittaa seurakunnasta puhuessaan. Paavali ei siis puhu mistään universaaliseurakunnasta eikä kirkkokunnasta vaan paikallisseurakunnasta.

Paavali tarkoittaa sitä, että jokaisessa paikallisseurakunnassa pitäisi olla omat armolahjansa ja omat terveeksitekemisen lahjansa. Armolahjat on tarkoitettu toimimaan omassa paikallisseurakunnassa. Tällä tavalla nuo armolahjojen omistajat eivät rasitu liikaa ja he voivat hoitaa omat tehtävänsä ja parantaa omat potilaansa.

Sellainen tyyli, jota nykyisin harrastetaan, että ns. parantajaevankelistat kiertävät ympäri maailmaa keräämässä ihmisiltä rahat pois ja samalla muka parantavat sairaita, ei ole raamatullinen malli.

Myöskään aidolla parantamisen armolahjalla varustetut ihmiset eivät voi lähteä omasta seurakunnastaan ja alkaa kiertää muita seurakuntia ja pitää "parantamiskokouksia", koska he ylittävät omat valtuutensa ja vaikutusalueensa.

Suurissa parantumiskokouksissa on myös se vika, että sinne tulee ateisteja, jehovalaisia, homoja, julkisyntisiä ja yleensä ottaen jumalattomia ihmisiä, joilla ei ole mitään uskoa ja joille tuo Herran lupaus parantaa omiaan ei päde.

23

1830

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Humpuukkia

Montako Jalovaara on parantanut, ei yhtään mutta moni on maksanut parantumatta.

• zzk

Jalovaara ei ole tietääkseni väittänytkään, että hänellä olisi terveeksitekemisen lahja. Hän kuuluu siihen omituisten ihmisten sakkiin, jotka parantavat "tiedon sanojen" avulla.

• zzk kirjoitti:

Jalovaara ei ole tietääkseni väittänytkään, että hänellä olisi terveeksitekemisen lahja. Hän kuuluu siihen omituisten ihmisten sakkiin, jotka parantavat "tiedon sanojen" avulla.

Ainakin hän paransi omaa taloustilannettaan.

• zzk

Pyhä Henki on varmasti ihmeissään, kun jotkut ihmiset alkavat parantamaan tiedonsanojen avulla. Pyhä Henki nimittäin tietää, ettei tiedonsanojen avulla paranneta mitään, sitä varten on olemassa terveeksitekemisen lahja.

Pyhä Henki tietää myös sen, ettei Hänellä ole mitään tekemistä koko asian kanssa. Silloin ei olekaan kysymys tiedonsanojen avulla parantamisesta vaan jostain aivan muusta. Silloin meidän pitäisi käyttää kokonaan toisenlaista terminologiaa.

• zzk

Show must go on. Eikä kukaan välitä sielujen pelastumisesta. Valehtelemalla, teeskentelemällä ja teatteria pelaamalla sielut eivät pelastu.

• ntby

Runsaasti pitäisi seurakunnassa olla kaikkia armolahjoja. Ainakin jos eletään Raamatun mukaan.

• Liber_librorum
      • ntby

Kyllä Herra voi parantaa ja on parantanutkin ilman sellaisia henkilöitä, joilla on terveeksitekemisen lahja.

Yli-Vainiokin oli niitä tiedonsanoillaparantajia.

• huhu_ja_mutu
        ntby kirjoitti:

Kyllä Herra voi parantaa ja on parantanutkin ilman sellaisia henkilöitä, joilla on terveeksitekemisen lahja.

Näihän se Herra teki silloin ennen, mutta ajat ovat muuttuneet ja linjat taivaalliseen terveyskeskukseen poikki:

(Tohtori Matti A. Miettinen)
        "Matti A. Miettisen Uskonnolliset ihmeparantumiset lääketieteellis-psykologisesta näkökulmasta on lääketieteen tohtorin väitöskirja, jonka hän kirjoitti noin 10 vuoden aikana (1980-1990). Tutkimuksen kohteena olivat Niilo Yli-Vainion (1920-1981) parantamiskokoukset vuonna 1980. Tarkemman selvityksen otos oli 611 vapaaehtoista, jotka ilmoittivat yhteensä 1403 parantumiskokemusta. Näistä 829 ilmoitettiin parantuneeksi ja 574 ei-parantuneeksi. Miettinen etsi lääketieteellisestä ennusteesta merkittävästi poikkeavia elimellisiä parantumisia. Tutkimuksen johtopäätöksenä oli, ettei kukaan ollut parantunut ihmeellisesti Niilo Yli-Vainion kokouksissa."

Ihmisen parantumiseen myös vaikuttaa tahto parantua - siis elämän halu. Tällä ei ole juuri mitään tekemistä "herrojen" kanssa.

• Valinta
        ntby kirjoitti:

"Tiedon sanat" , niinkuin "viisauden sanatkin "taitavat kuulua Raamatun opetuksen armoitukseen, eikä ihmisten vikojen esittelemiseen.

Profetointi paljastaa sydämen salaisuuksia ,1.Kor.14: 23.".. Jos nyt koko seurakunta kokoontuisi yhteen ja kaikki siellä puhuisivat kielillä ja sinne tulisi opetuksesta tai uskosta osattomia, eivätkö he sanoisi teidän olevan järjiltänne? 24. Mutta jos kaikki profetoisivat ja joku uskosta tai opetuksesta osaton tulisi sisään, niin kaikki paljastaisivat hänet ja kaikki langettaisivat hänestä tuomion, 25. hänen sydämensä salaisuudet tulisivat ilmi, ja niin hän kasvoilleen langeten rukoilisi Jumalaa ja julistaisi, että Jumala totisesti on teissä..."

Mutta myös saatanallinen tietäjä henki voi julkituoda asioita joihin on itse ollut ihmistä langettamassa aikaisemmin ja siirtyessään uskonnolliseen ihmiseen joka ei pysy "Kristuksen Sanassa ja valkeudessa" . Sellainen "tietäminen" voi mennä täydestä kun epätoivoisesti tavoitellaan ihmeitä ilman Jumalan Sana ilmoituksessa pysymistä.

Onko ihmeet tärkeämpiä kuin rakkaus Totuuteen?

5.Moos.13:1.".."Jos teidän keskuuteenne ilmestyy profeetta tai unennäkijä ja lupaa sinulle jonkun tunnusteon tai ihmeen, 2. ja jos sitten todellakin tapahtuu se tunnusteko tai ihme, josta hän puhui sinulle sanoen: 'Lähtekäämme seuraamaan muita jumalia, joita te ette tunne, ja palvelkaamme niitä', 3. niin älä kuuntele sen profeetan puhetta tai sitä unennäkijää, sillä Herra, teidän Jumalanne, ainoastaan koettelee teitä tietääksensä, rakastatteko Herraa, teidän Jumalaanne, kaikesta sydämestänne ja kaikesta sielustanne. 4. Seuratkaa Herraa, teidän Jumalaanne, häntä peljätkää ja pitäkää hänen käskynsä, häntä kuulkaa, häntä palvelkaa ja hänessä kiinni riippukaa..."

2.Tess. 2:3.".. Älkää antako kenenkään vietellä itseänne millään tavalla. Sillä se päivä ei tule, ennenkuin luopumus ensin tapahtuu ja laittomuuden ihminen ilmestyy, kadotuksen lapsi, 4. tuo vastustaja, joka korottaa itsensä yli kaiken, mitä jumalaksi tai jumaloitavaksi kutsutaan, niin että hän asettuu Jumalan temppeliin ja julistaa olevansa Jumala. 5. Ettekö muista, että minä, kun vielä olin teidän tykönänne, sanoin tämän teille? 6. Ja nyt te tiedätte, mikä pidättää, niin että hän vasta ajallansa ilmestyy. 7. Sillä laittomuuden salaisuus on jo vaikuttamassa; jahka vain tulee tieltä poistetuksi se, joka nyt vielä pidättää, 8. niin silloin ilmestyy tuo laiton, jonka Herra Jeesus on surmaava suunsa henkäyksellä ja tuhoava tulemuksensa ilmestyksellä,

9. tuo, jonka tulemus tapahtuu saatanan vaikutuksesta valheen kaikella voimalla ja tunnusteoilla ja ihmeillä 10. ja kaikilla vääryyden viettelyksillä niille, jotka joutuvat kadotukseen, sentähden etteivät ottaneet vastaan rakkautta totuuteen, voidaksensa pelastua. 11. Ja sentähden Jumala lähettää heille väkevän eksytyksen, niin että he uskovat valheen, 12. että kaikki ne tuomittaisiin, jotka eivät ole uskoneet totuutta, vaan mielistyneet vääryyteen..."

• Muistuttaisin tässä yhteydessä perinteisestä amputoidun raajan rukouksellapalautustapahtumastani, johon yksikään uskonharhoissaan piehtaroiva ei ole uskaltanut ilmoittautua, koska ymmärtää jumalansa uskonharhastaan huolimatta kyvyttömäksi epäjumalaksi.

• ntby

Tuollaisessa ei ole kysymys parantamisesta vaan uuden luomisesta. Siihen tarvittaisiin voimatekojen armolahja.

• ntby kirjoitti:

Tuollaisessa ei ole kysymys parantamisesta vaan uuden luomisesta. Siihen tarvittaisiin voimatekojen armolahja.

Taikavarpu ajaa ihan saman asian ja tulos on yhtälailla epätyydyttävä.

• KenelleLupauksetKuuluvat

>>>>>>>>>>>Raamatussa sanotaan, että "Minä, Herra, olen sinun parantajasi.". .."<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<

KENELLE LAUSUTUT SANAT , JA MILLÄ EHDOILLA?

2.Moos.15:23."... Sitten he tulivat Maaraan; mutta he eivät voineet juoda Maaran vettä; sillä se oli karvasta(1). Sentähden paikka sai nimen Maara. 24. Niin kansa napisi Moosesta vastaan ja sanoi: "Mitä me juomme?" 25. Mutta hän huusi Herran puoleen; ja Herra osoitti hänelle puun, jonka hän heitti veteen, ja vesi tuli makeaksi. Siellä hän antoi kansalle lain ja oikeuden, ja siellä hän koetteli sitä. 26. Hän sanoi: "Jos sinä kuulet Herraa, Jumalaasi, ja teet, mikä on oikein hänen silmissänsä, tarkkaat hänen käskyjänsä ja noudatat kaikkea hänen lakiansa, niin minä en pane sinun kärsittäväksesi yhtäkään niistä vaivoista, jotka olen pannut egyptiläisten kärsittäviksi, sillä minä olen Herra, sinun parantajasi"...."

"....JOS............NIIN....................."
      "...........Jos sinä kuulet Herraa, Jumalaasi, ja teet, mikä on oikein hänen silmissänsä, tarkkaat hänen käskyjänsä ja noudatat kaikkea hänen lakiansa,........................... niin minä en pane sinun kärsittäväksesi yhtäkään niistä vaivoista, jotka olen pannut egyptiläisten kärsittäviksi, sillä minä olen Herra, sinun parantajasi"..."

5.Moos.11:26. "...Katso, minä asetan tänä päivänä teidän eteenne siunauksen ja kirouksen: 27. siunauksen, jos te tottelette Herran, teidän Jumalanne, käskyjä, jotka minä tänä päivänä teille annan, 28. mutta kirouksen, jos te ette tottele Herran, teidän Jumalanne, käskyjä, vaan poikkeatte siltä tieltä, jota minä tänä päivänä käsken teidän vaeltaa, ja seuraatte muita jumalia, joita te ette tunne...."

5.Moos.28:1...."Jos kuulet Herran, sinun Jumalasi, ääntä ja pidät tarkoin kaikki hänen käskynsä, jotka minä tänä päivänä sinulle annan, niin Herra, sinun Jumalasi, asettaa sinut korkeammaksi kaikkia kansoja maan päällä. 2. Ja kaikki nämä siunaukset tulevat sinun osaksesi ja saavuttavat sinut, jos kuulet Herran, sinun Jumalasi, ääntä............................................

15. Mutta jos sinä et kuule Herran, sinun Jumalasi, ääntä etkä tarkoin pidä kaikkia hänen käskyjänsä ja säädöksiänsä, jotka minä tänä päivänä sinulle annan, niin kaikki nämä kiroukset tulevat sinun päällesi ja saavuttavat sinut. ........."

• tätäkin.mietitään

Seurakunnan parantamisen armolahja ja muut toimivat hyvin, jos vain ihmiset ojentautuisivat Sanan mukaiseen elämään.
      Raittius astuisi kuvaan, terve elämä, rakkaus, syödään terveemmin, liikutaan jne. jne.
      Eli kyllä raamatunsanan mukaan armolahja - astuu hyvin kuvaan.
      Mutta, jos maailmassa eläen ja uskoon tulien ei muuta mitään toimintatavoissa, niin vanha-aatami jatkaa samalla ongelmien kentällä. Siellä sitten huudetaan apuun kaikenkarvaisia ihmeitä. Herra, Herra, paranna tämä ja tämä, että elämäni olisi "samanlaatuista" kuin ennenkin.
      Siis!....""...?! Missä mättää ojentautuminen elämässä myös raittiiseen elämäntapaan?
      Eihän sitä ole kielletty elää terveesti. On lupa ojentautua, kun ruumiskin on Pyhän Hengen temppeli ja kuis me tätä rumihiamme kuritetaan??? Läskisoosilla, johon Juice aikoinaan teki laulunkin. "Sika"... Se on hyvin riimitetty, vyön lisäyksin jne.
      Jeesus on pelastanut ruumiinkin hyvinvoinnin, olisipa tässäkin syytä seurata Jeesusta.
      Vai onko se sellaista se seuraaminen, että ohitusleikkaukseen ja kas, Jeesus kolkuttaa jo ovella, jos sattuu jokin menemään pieleen.

Kannattaa juosta hengenhädässä kuolemaa karkuun.

• Ei ole olemassa mitään armonlahjoja. Ei ihmeparantajia. Koittakaa käsittää, tai menkää lääkärin puheille ajoissa ennen kuin on liian myöhäistä ...

• näinhän.se.on

Eihän niitä jehovantodistajilla ole, varsinkaan entisillä.

• YhteyteenEiVirtaan

Muistan kerran olleeni suurehkossa uskonnollisessa kokontumisessa jossa lavalta sanottiin miten "Jumalan Henki " virtailee kokous yleisössä?? Taitaa olla hyvin kyseenalaista viljellä tämän kaltaisia termejä kristillisessä kokoontumis puheessa?

" Voima", "Energia" , tai että "henki virtailee" on lähinnä "panteistimia" , pakanallista ajattelua, ei kristillisyyteen kuuluvaa. jonka uskomuksissa joku "jumalisuus virtailee" luoduissa, luonnossa " Virtailemista kertovaa tekstiä löytynee mm. Hindulaisuuden "Bhagavat" uskomuksissa. Niissä yhteyksissä kerrotaan myös "kundaliini " voimasta.

Jumala ei "virtaa" , eikä Jumalasta ole "virrannut" ulos , vaan Jumalan loi Sanansa kautta ."Jumala sanoi"..1.Moos.1: 3. Ja Jumala sanoi: "Tulkoon valkeus". Ja valkeus tuli....... 6. Ja Jumala sanoi: "Tulkoon taivaanvahvuus vetten välille erottamaan vedet vesistä"...." Eikä Jumalasta ole "virrannut" ulos, vaan Joh.1:1."..Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala. 2. Hän oli alussa Jumalan tykönä. 3. Kaikki on saanut syntynsä hänen kauttaan, ja ilman häntä ei ole syntynyt mitään, mikä syntynyt on..........14. Ja Sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme, ja me katselimme hänen kirkkauttansa, senkaltaista kirkkautta, kuin ainokaisella Pojalla on Isältä; ja hän oli täynnä armoa ja totuutta..." 1.Tim. 3: 16.".. Ja tunnustetusti suuri on jumalisuuden salaisuus: Hän, joka on ilmestynyt lihassa, vanhurskautunut Hengessä, näyttäytynyt enkeleille, saarnattu pakanain keskuudessa, uskottu maailmassa, otettu ylös kirkkauteen.." .

Kol.1:14." Hänessä (Jeesuksessa Kristuksessa) meillä on lunastus, syntien anteeksisaaminen, 15. ja hän on näkymättömän Jumalan kuva, esikoinen ennen kaikkea luomakuntaa. 16. Sillä hänessä luotiin kaikki, mikä taivaissa ja mikä maan päällä on, näkyväiset ja näkymättömät, olkoot ne valtaistuimia tai herrauksia, hallituksia tai valtoja, kaikki on luotu hänen kauttansa ja häneen, 17. ja hän on ennen kaikkia, ja hänessä pysyy kaikki voimassa..."

Jumalan tuntemiseen tarvitaan Sana. Jumala itse on puhunut Sanassa. Sana on Jumalan Sana.Joh.1:1"..Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala.." Jumala on ilmoittanut ihmisille "Pelastus ilmoituksen " ( evankeliumin) Sanassaan.( Room.1:16,17.) Joh.1:18.".. Ei kukaan ole Jumalaa milloinkaan nähnyt; ainokainen Poika, joka on Isän helmassa, on hänet ilmoittanut..." Jumalan Henki ja Sana yhdessä , ei erillään. Jumalan Henki ei "virtaile" vaan on yhtä Sanan kanssa. Jumala on Henki.Joh.4:. 24.".. Jumala on Henki; ja jotka häntä rukoilevat, niiden tulee rukoilla hengessä ja totuudessa..."

Sanassa Jumala kommunikoi ihmisen kanssa. Hepr.1:1."..Sittenkuin Jumala muinoin monesti ja monella tapaa oli puhunut isille profeettain kautta, 2. on hän näinä viimeisinä päivinä puhunut meille Pojan kautta, jonka hän on pannut kaiken perilliseksi, jonka kautta hän myös on maailman luonut 3. ja joka, ollen hänen kirkkautensa säteily ja hänen olemuksensa kuva ja kantaen kaikki voimansa sanalla, on, toimitettuaan puhdistuksen synneistä, istunut Majesteetin oikealle puolelle korkeuksissa, 4. tullen enkeleitä niin paljoa korkeammaksi, kuin hänen perimänsä nimi on jalompi kuin heidän. 5. Sillä kenelle enkeleistä hän koskaan on sanonut: "Sinä olet minun Poikani, tänä päivänä minä sinut synnytin"; ja taas: "Minä olen oleva hänen Isänsä, ja hän on oleva minun Poikani"?.."

• toteutukoon.tahtosi

Etpä ole lukenut raamattua, näkee tekstistäsi. Mutta, tapahtukoon SINULLE uskosi mukaan. Ei Henki virtaile mihinkään.
        Tulkoon kirjoitusten mukaan sitten JumalanHenkäyksestä sinulle sitten se "jää".
        Ei virtaile, ei. Jäässä mikä jäässä. Ja senkin saa aikaan Henki

• toteutukoon.tahtosi

Etpä ole lukenut raamattua, näkee tekstistäsi. Mutta, tapahtukoon SINULLE uskosi mukaan. Ei Henki virtaile mihinkään.
        Tulkoon kirjoitusten mukaan sitten JumalanHenkäyksestä sinulle sitten se "jää".
        Ei virtaile, ei. Jäässä mikä jäässä. Ja senkin saa aikaan Henki

• zzk

Seurakunnista ei puutu ainoastaan terveeksitekemisen lahja vaan sieltä puuttuu paljon muitakin lahjoja.

Henkien arvioimisen lahja, viisauden lahja ja profetoimisen lahja olisivat aivan välttämättömiä jo henkivaltojen taisteluakin varten. Kun nuo lahjat puuttuvat Saatana voi kävellä seurakuntiin sisälle ja ulos etuperin tai takaperin milloin tahtoo. Luonnollisen järjen ja nokkeluuden avulla ei taistella Saatanaa vastaan.

• YhteyteenEiVirtaan

>>>>>>>>>>>>>Seurakunnista ei puutu ainoastaan terveeksitekemisen lahja vaan sieltä puuttuu paljon muitakin lahjoja.<<<<<<<<<<<<<

Mitähän varten niitä jotkut koettavat" pyydellä isojen vetten takaa" jonkun saarnamiehen tuomina? Eihän ole kuin yksi evankeliumi joka on "Jumalan voima" . Room.1:14.-17. Ei Jumalan lahjoja rahalla voi ostaa, eikä urakoimallla. Jumalan vanhurskaus on lahja, Jumalan Henki jakaa lahjojaan srk:n rakennukseksi Hengessä .

• YhteyteenEiVirtaan

Yksi Jumala, kolme persoonaa, "kolmiykseys", mikään luotu ei ole virrannut Jumalasta,vaan Jumala on luonut kaiken tyhjästä, Jeesus Kristus on henkilössään samalla tosi Jumala, ja tosi ihminen.

( Room.4: 1.-25.) Room.4:17.".. - niinkuin kirjoitettu on: "Monen kansan isäksi minä olen sinut asettanut" - sen Jumalan edessä, johon hän uskoi ja joka kuolleet eläviksi tekee ja kutsuu olemattomat, ikäänkuin ne olisivat..."

(Joh.1:1.-18.) Joh.1:"..Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala. 2. Hän oli alussa Jumalan tykönä. 3. Kaikki on saanut syntynsä hänen kauttaan, ja ilman häntä ei ole syntynyt mitään, mikä syntynyt on. ........ 14. Ja Sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme, ja me katselimme hänen kirkkauttansa, senkaltaista kirkkautta, kuin ainokaisella Pojalla on Isältä; ja hän oli täynnä armoa ja totuutta. .........18. Ei kukaan ole Jumalaa milloinkaan nähnyt; ainokainen Poika, joka on Isän helmassa, on hänet ilmoittanut..." 1.Tim.3:16.".. Ja tunnustetusti suuri on jumalisuuden salaisuus: Hän, joka on ilmestynyt lihassa, vanhurskautunut Hengessä, näyttäytynyt enkeleille, saarnattu pakanain keskuudessa, uskottu maailmassa, otettu ylös kirkkauteen..."

( Joh.4:1.- 42.) Joh.4:24.".. Jumala on Henki; ja jotka häntä rukoilevat, niiden tulee rukoilla hengessä ja totuudessa..."

Joh.15:26. "..Mutta kun Puolustaja tulee, jonka minä lähetän teille Isän tyköä, totuuden Henki, joka lähtee Isän tyköä, niin hän on todistava minusta. Ja te myös todistatte, sillä te olette alusta asti olleet minun kanssani.".."

Joh.16:7.". Kuitenkin minä sanon teille totuuden: teille on hyväksi, että minä menen pois. Sillä ellen minä mene pois, ei Puolustaja tule teidän tykönne; mutta jos minä menen, niin minä hänet teille lähetän. Ja kun hän tulee, niin hän näyttää maailmalle todeksi synnin ja vanhurskauden ja tuomion: synnin, koska he eivät usko minuun; vanhurskauden, koska minä menen Isän tykö, ettekä te enää minua näe; ja tuomion, koska tämän maailman ruhtinas on tuomittu..." ( "...niin hän näyttää maailmalle todeksi..." MITEN? MILLÄ TAVALLA? Joh.16: 14. "..Hän on minut kirkastava, sillä hän ottaa minun omastani ja julistaa teille. Kaikki, mitä Isällä on, on minun; sentähden minä sanoin, että hän ottaa minun omastani ja julistaa teille..." )

( Hepr.4:1.-16.) Hepr.4: 12.".. Sillä Jumalan sana on elävä ja voimallinen ja terävämpi kuin mikään kaksiteräinen miekka ja tunkee lävitse, kunnes se erottaa sielun ja hengen, nivelet sekä ytimet, ja on sydämen ajatusten ja aivoitusten tuomitsija; 13. eikä mikään luotu ole hänelle näkymätön, vaan kaikki on alastonta ja paljastettua hänen silmäinsä edessä, jolle meidän on tehtävä tili..."

Joh.15:20.".. Muistakaa se sana, jonka minä teille sanoin: 'Ei ole palvelija herraansa suurempi'. Jos he ovat minua vainonneet, niin he teitäkin vainoavat; jos he ovat ottaneet vaarin minun sanastani, niin he ottavat vaarin teidänkin sanastanne. 21. Mutta kaiken tämän he tekevät teille minun nimeni tähden, koska he eivät tunne häntä, joka on minut lähettänyt. 22. Jos minä en olisi tullut ja puhunut heille, ei heillä olisi syntiä; mutta nyt heillä ei ole, millä syntiänsä puolustaisivat. 23. Joka vihaa minua, se vihaa myös minun Isääni..."

1.Kor.1:18.".. Sillä sana rististä on hullutus niille, jotka kadotukseen joutuvat, mutta meille, jotka pelastumme, se on Jumalan voima..."

1.Kor.1: 23.".. me taas saarnaamme ristiinnaulittua Kristusta, joka on juutalaisille pahennus ja pakanoille hullutus, mutta joka niille, jotka ovat kutsutut, olkootpa juutalaisia tai kreikkalaisia, on Kristus, Jumalan voima ja Jumalan viisaus..."

1.Kor.2:1."..Niinpä, kun minä tulin teidän tykönne, veljet, en tullut puheen tai viisauden loistolla teille Jumalan todistusta julistamaan. Sillä minä olin päättänyt olla teidän tykönänne tuntematta mitään muuta paitsi Jeesuksen Kristuksen, ja hänet ristiinnaulittuna. Ja ollessani teidän tykönänne minä olin heikkouden vallassa ja pelossa ja suuressa vavistuksessa, ja minun puheeni ja saarnani ei ollut kiehtovia viisauden sanoja, vaan Hengen ja voiman osoittamista, ettei teidän uskonne perustuisi ihmisten viisauteen, vaan Jumalan voimaan..." ( Room.1:14.-17.)

( 1.Piet.1:3.-5.) 1.Piet.1: 5.".. jotka Jumalan voimasta uskon kautta varjellutte pelastukseen, joka on valmis ilmoitettavaksi viimeisenä aikana..."

( 2.Piet.3:1.-9.) 2.Piet.3: 5.".. Sillä tietensä he eivät ole tietävinään, että taivaat ja samoin maa, vedestä ja veden kautta rakennettu, olivat ikivanhastaan olemassa Jumalan sanan voimasta 6. ja että niiden kautta silloinen maailma hukkui vedenpaisumukseen. 7. Mutta nykyiset taivaat ja maa ovat samalla sanalla talletetut tulelle, säästetyt jumalattomain ihmisten tuomion ja kadotuksen päivään..."

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Saako kantaa asetta

Voiko olla koskaan kotelossa lonkalla ase.. Siis ei mikään luvaton ase. Johon on luvat. Esim luottamustoimessa, tai kaup
      Ähtäri
      66
      5341
    2. Mies mitä ajattelet naisista?

Kerro mitä ajatuksia nousee. Mitä naiset sinulle merkitsee? Sana on vapaa.
      Ikävä
      132
      4165
    3. Järkyttävä tieto Purrasta

Purra tapasi nykyisen miehensä täällä. Suomi24:ssä! Tulipa likainen olo. Nyt loppuu tämä roikkuminen tällä palstalla.
      Maailman menoa
      77
      1722
    4. Rakastan sua

Tiedäthän sen ❤️😢
      Ikävä
      63
      1395
    5. Toinen toista

Hyvää sunnuntai huomenta susi rinssiltä 🤴🏼☕❄️⚜️❤️
      Ikävä
      261
      1107
    6. 47
      1092
    7. Mikseivät toimittajat vaadi Orpoa vastuuseen lupauksistaan

Missä ne 100.000 uutta työpaikkaa muka ovat? Eivät yhtään missään. Näin sitä Suomessa voi puhua ja luvata mitä sattuu. E
      Maailman menoa
      120
      917
    8. Ajattele, miten häviävän pieni

todennäköisyys on sille, että kaksi tiettyä ihmistä yli viidestä miljoonasta sattuvat tulemaan samalle palstalle ikävöim
      Ikävä
      43
      762
    9. Aavistan tai oikeastaan

tiedän, että olet hulluna minuun. Mutta ilman kommunikointia, tällaisenaan tilanne ja kaikki draama ovat mun näkökulmast
      Ikävä
      31
      693
    10. Pieni vinkki miehelle

Jos haluat, että tapahtuu jotain edistystä, niin kannattaa suoda ajatus sille, että miltä toimintasi näyttää mulle päin.
      Ikävä
      38
      652
    Aihe