ei voi tuhota tai lisätä.
Mistä on tämä uusiutuva energia tullut?
Energia voi muuttaa esiintymistään mutta sitä
9
380
Vastaukset
Tähtipölystä, kuten melkein kaikki alkuaineetkin. Painovoima auttaa.
- Kosmologi
Metsään meni tuokin.
Se mitä kutsut tähtipölyksi ts. vetyä ja heliumia raskaammat alkuaineet litiumia lukuunottamatta syntyvät supernova räjähdyksissä sekä neutronitähtien yhdistymisissä jne.. Muissa vastaavissa kosmologisissa ilmiöissä
Nykyisten teorioiden mukaan Kaikki maailmankaikeuden energia syntyi alkuräjähdyksessä. Ja koska luonnossa energia kirjapidon pitää olla aina tasapainossa, niin olemassa olevan enrgian vastapainoksi negatiivinen energia muodosti tilan jota me kutsumme avaruudeksi. Ja tiedoksi ei tuo ei ole minun ajatukseni vaan edesmenneen Stephen Hawkingin ajatus siitä mitä alkuräjähdyksen hetkellä tapahtui. - JotainRajaaKiitos
Alkuräjähdys on kaiken alku - eli hieman liian alkuun mentiin. Riittää kun ymmärtää, että maapallon sisällä on sen luomisen aikaista energiaa ja auringosta on tullut ja tulee lisää koko ajan enemmän kuin avaruuteen palaa. Eli ei tarvitse ihmetellä miksi puhutaan kasvihuoneilmiöstä. Ihmisen vaikutus ilmastonmuutokseen on häviävän pieni - mutta se voi olla riittävän iso aiheuttamaan ongelmia.
Muuan Stephen Hawking, nyt jo edesmennyt, kylläkin kutsui sitä tähden räjähdyksen avaruuteen levittämää materiaalia tähtipölyksi. Voisi ajetella, että avaruuspölyä olisi mm. kaikki maahan saapuvat avaruuden materiaalit, mistä ne sitten ovatkaan lähtöisin.
- miten-lienee
Liekö joku on keksinyt ikilikkujan joka luo"ilmaista" energiaa tyhjästä?
- yksinkertaista_
Kas kun ne siellä EU:ssa ovat paljon meitä muita ihmisiä viisaampia niin he päättävät mikä on mitäkin energiaa. Esim. turve on viisaiden päätöksellä fossiilista ja uusiutumatonta vaikka sitä syntyy tänäkin kesänä hirmu määrät lisää.
Turvetta pidettiin liian hitaana uusiutuvana, mutta SLL tietää vieläkin paremmin:
"Onko turve hitaasti uusiutuva energialähde?
Ei ole. Turve on fossiilisiin energialähteisiin rinnastettava polttoaine, joka kiihdyttää ilmastonmuutosta. Elinkaaritarkasteluiden perusteella tiedetään, että turve rasittaa ilmakehää kivihiiltä enemmän."
https://www.sll.fi/mita-me-teemme/suot/kysymyksiajavastauksia#onko-turve-hitaasti-uusiutuva
Turvevoimalat on hyvä pitää toimintakykyisinä kriisiaikojen varalle..
- Taustatietoa
Termi uusiutuva energia on poliittisesti sovittu nimitys joillekin energiatuotannoille. Välttämättä mitään todellisuuspohjaa ei nimikkeellä aina ol. Saksassa ja vähän muuallakin maakaasua pidetään uusiutuvana, vaikkei sitä aina suoraan sanota.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Uskalla lähestyä minua
Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S606144- 1003172
Oulaskankaan päätöksistä
https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.252456- 212118
Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!
Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun3511772Kaikki menevät kouluu tai töihin
Hyvää huomenta vaan. 😊 Minä menen kohta uudelleen nukkumaan. Se on kuin laittaisi rahaa pankkiin. 😊☕🎄🧡🐺3911737Et varmaan edes sitä uskoisi
Mutta varattunakin sydämeni on pohjimmiltaan aina kuulunut sinulle. Toivottavasti vielä jonain päivänä saan viimein oll791666- 271646
Huh, huh. Aitolehti eronnut?
Osui Gekkosessa silmiini uutinen, jossa vihjataan, että Aitolehti olisi kenties eronnut kihlatustaan, joka on viimeksi o691541Suomessa oikeistohallitus vallassa: nälkäiset lapset hakevat jo Punaiselta ristiltä ruoka-apua
Sosiaaliturvaleikkaukset ovat lisänneet asiointia ruoka-avussa. Kyllä tämän maan tilanne on surkea, kun lapset näkevät n2231384