Paavi: jumala loi homot

TheMainman

"- Juan Carlos, sillä että olet homo, ei ole väliä. Jumala teki sinusta tällaisen ja rakastaa sinua sellaisena kuin olet, enkä minä välitä siitä, paavi Franciscus totesi yksityisessä keskustelussaan homomiehelle nimeltä Juan Carlos Cruz"

Niin, nyt sitten kristinuskon suurimman haaran korkein auktoriteetti meni ja julisti homouden jumalan luomaksi. Joten keitäpä me olemme kieltämään asian? Tällä palstalla kun ei ole ketään samanlaisilla uskonnollisilla lihaksilla varustettua, eikä siinä paljon muutaman 1800-luvulla perustetun lahkon vinkujan sana paina, sillä katolisia on sellaiset 1,3 miljardia... Mahtaa jyriä vähän harmittaa.

13

626

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Roomalaiskatolisuus ei ole ollenkaan Raamatun mukaista, ja se on jopa sen vastaista. Vain se merkitsee mitä Raamattu sanoo.
      Se mitä kirkot kuten katolinen kirkko tai luterilainen kirkko sanovat on täysin yhdentekevää.

      • Joutuvatko siis miljoonat ja taas miljoonat katoliset helvetissä kitumaan paavillisen kannanoton vuoksi?

        Minkä kristillisen lahkon sanomiset eivät muuten mielestäsi ole täysin yhdentekeviä?


      • kekek-kekek kirjoitti:

        Joutuvatko siis miljoonat ja taas miljoonat katoliset helvetissä kitumaan paavillisen kannanoton vuoksi?

        Minkä kristillisen lahkon sanomiset eivät muuten mielestäsi ole täysin yhdentekeviä?

        ''Joutuvatko siis miljoonat ja taas miljoonat katoliset helvetissä kitumaan paavillisen kannanoton vuoksi?''

        Ei välttämättä. Taivaaseen menee ne, jotka ovat vastaanottaneet Jeesuksen Kristuksen omana henkilökohtaisena vapahtajanaan ja pelastajanaan. Katolisessa kirkossakin saattaa olla pelastuneita ihmisiä, mutta sitä on vaikea arvioida. Taivaaseen pelastuminen ei riipu mistään kirkkokuntaan kuulumisesta. Ainoastaan siitä että onko ottanut Jeesuksen vastaan.

        ''Minkä kristillisen lahkon sanomiset eivät muuten mielestäsi ole täysin yhdentekeviä?''

        Jos kyseinen lahko opettaa Raamatullisesti. Jos se opettaa tämän Paavalilaisen armonajan mukaisesti ''Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut.'' , eikä lisää siihen mitään, niin ainakin pelastussanomassa läpäisee Raamatullisen läpivalaisun.


      • teysrtret

        Ei siinä pahemmin aikaa kulunut kun vedettiin krisseleiden väliset uskonkiistat esiin.

        Parempi toista vai pahempi toista? Ota näistä selvää...


      • asdfman kirjoitti:

        ''Joutuvatko siis miljoonat ja taas miljoonat katoliset helvetissä kitumaan paavillisen kannanoton vuoksi?''

        Ei välttämättä. Taivaaseen menee ne, jotka ovat vastaanottaneet Jeesuksen Kristuksen omana henkilökohtaisena vapahtajanaan ja pelastajanaan. Katolisessa kirkossakin saattaa olla pelastuneita ihmisiä, mutta sitä on vaikea arvioida. Taivaaseen pelastuminen ei riipu mistään kirkkokuntaan kuulumisesta. Ainoastaan siitä että onko ottanut Jeesuksen vastaan.

        ''Minkä kristillisen lahkon sanomiset eivät muuten mielestäsi ole täysin yhdentekeviä?''

        Jos kyseinen lahko opettaa Raamatullisesti. Jos se opettaa tämän Paavalilaisen armonajan mukaisesti ''Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut.'' , eikä lisää siihen mitään, niin ainakin pelastussanomassa läpäisee Raamatullisen läpivalaisun.

        >>Jos kyseinen lahko opettaa Raamatullisesti. Jos se opettaa tämän Paavalilaisen armonajan mukaisesti ''Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut.'' , eikä lisää siihen mitään, niin ainakin pelastussanomassa läpäisee Raamatullisen läpivalaisun. <<

        Nimeäpäs yksilöidysti joitain tällaisia lahkoja, jos sellaisia mielestäsi on.


      • LAKATKAA VASTAAMASTA ASDFMANILLE! HÄN ON ATEISTITROLLI JA NIKKIVARAS! YKSIKÄÄN USKOVAINEN EI KIRJOITA YHTÄ JÄRJETTÖMÄSTI!


      • ilmavaivaton
        asdfman kirjoitti:

        ''Joutuvatko siis miljoonat ja taas miljoonat katoliset helvetissä kitumaan paavillisen kannanoton vuoksi?''

        Ei välttämättä. Taivaaseen menee ne, jotka ovat vastaanottaneet Jeesuksen Kristuksen omana henkilökohtaisena vapahtajanaan ja pelastajanaan. Katolisessa kirkossakin saattaa olla pelastuneita ihmisiä, mutta sitä on vaikea arvioida. Taivaaseen pelastuminen ei riipu mistään kirkkokuntaan kuulumisesta. Ainoastaan siitä että onko ottanut Jeesuksen vastaan.

        ''Minkä kristillisen lahkon sanomiset eivät muuten mielestäsi ole täysin yhdentekeviä?''

        Jos kyseinen lahko opettaa Raamatullisesti. Jos se opettaa tämän Paavalilaisen armonajan mukaisesti ''Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut.'' , eikä lisää siihen mitään, niin ainakin pelastussanomassa läpäisee Raamatullisen läpivalaisun.

        Hön, tokihan se on ihan metsästä jos antaa tukensa jollekin homovihkimiskirkolle ainakin mitä Paavalin mielipiteeseen tulee. Lue Room 1. ja viisastu.


      • vvvvvsd
        asdsf kirjoitti:

        LAKATKAA VASTAAMASTA ASDFMANILLE! HÄN ON ATEISTITROLLI JA NIKKIVARAS! YKSIKÄÄN USKOVAINEN EI KIRJOITA YHTÄ JÄRJETTÖMÄSTI!

        Ai ei vai?


    • Epiphaniuseikirj

      Tietysti jos uskoo Jumalaan luojana, niin uskoo että Jumala loi kaikki ihmiset.

      Siitä on vielä pitkä matka aloituksen väitteeseen että "Jumala loi homouden".
      Siinä mielessä voidaan kyllä sanoa, että jos Jumala ei olisi luonut kaikkea, niin ei olisi taipumuksia syntiin, ei sairauksia ei loisia jne.
      Ei varmaankaan ole ainoatakaan ihmistä jolla ei olisi taipumusta vähintään syntisiin ajatuksiin seksuaalisuudenkin saralla. No ehkä poislukien aseksuaalit joita koko alue ei edes kiinnosta.

      Oman käsitykseni mukaan mitään synnintekoa on turha perustella sillä, että "tälläisen Jumala minusta loi".
      Ihmiset on kutsuttu parannuksen tekoon, kuka mistäkin syntisistä taipumuksistaan.
      Pidän vääränä sitä että homous on nostettu tikunnokkaan uskovien keskuudessa jotenkin erityisenä syntinä.
      Yleisesti ei tunnuta puhuvan vaikkapa juoruilua ja panettelua vastaan. Varmaankin juuri sen takia että siihen sortuvat niin monet. Sitten lohduttaudutaan siihen että ainakaan en ole homo. Tekopyhyyskin on synti.

      Raamatun mukaan synti ei ole lähtöisin Jumalasta, vaan paholaisesta ja ihmisistä jotka taas ovat lähtöisin Jumalasta.
      Siinä on ero.

      • Äläkä sinäkään kerettiläinen höpötä omiasi.


      • Tieteenharrastaja

        Tuota noin, minä olen ollut naimisssa 50 v. eikä ole kertaakaan tullut mieleen mitään seksuaalisesti sävyttyneitä ajatuksia vieraista naisista. He ovat minulle seksuaalisesti neutraaleja. Luulenpa että tiedän mitä on aito rakkaus. Evot tuskin tietävät.


    • Tieteenharrastaja

      Hah hah, Jyriäkö harmittaisi se että kakkiaisuskonnot osoittavat karvansa julkisesti, heheh.
      Lutherin Martin se jo kauan sitten osoitti Paavin peeksi. Eikä siis erehtynyt.

      • gnhyut

        Ja jotkut uskonnot ne vaan pysyvät visusti kaapissa. Välillä kaapinovea raotetaan jotta voidaan aivopieraista väkevästi lahkoveljien riemuksi.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      129
      1313
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      99
      833
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      640
    4. 50
      567
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      11
      481
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      454
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      149
      408
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      387
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      174
      372
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      25
      368
    Aihe