Pyritäänkö kotihoidon avulla lyhentämään elinikää?

ikivanha

Kun minusta kotihoidon asiakkaasta tuntuu siltä, kun tuo palveluntuottaja pyrkisi hoitotoiminnoillaan tarkoituksellisesti lyhentämään elinikääni?
Olisin utelias tietämään, onko muilla kotihoidonpalveluja käyttävillä monisairailla suomalaisilla vanhuksilla, tai heidän omaisillaan ollut samanlaisia tuntemuksia? Ja toivon, että jos on, kertoisitte niistä tässä sivustolla.
Olen antanut kotihoidon huolehdittavaksi lääkkeitteni toimittamisen apteekista minulle ja tämän palvelutehtävän kautta minulla on ollut paljon hankaluuksia kotihoidon henkilökunnan kanssa. Kun mielestäni lääkkeillä on suuri merkitys terveydentilaani ja hyvinvointiin niin, siksi olen aina pitänyt tärkeäni käyttää lääkkeitä siten, kun kukin lääke on käytettäväksi määrätty. Niin, kotihoidon henkilökunnalle lääkkeet tuntuvat olevan ihmisenhoidossa toisarvoinen asia. Niin toisarvoinen asia, että vaikka olen ilmoittanut tuolle palveluntuottajalle tarvitsemani lääkkeen loppuneen, siitä huolimatta lääkettä ei ole toimitettu minulle. Ja sekin on hyvin kiusallista, kun lääkkeitä lisää sadakseni minun on muistutettava tuosta asiasta useaan kertaan ennen kun lääke minulle tuodaan.
Ja kun muistuttamisestani ei tykätä, sitä kun pidetään valittamisena ja valittaminen on tässä maassa yksi vihatuimmista asioista. Lääkeasiani vaikeutui vielä entisestään, kun en ole uskaltanut ottaa käyttööni kotihoidonlääkärin minulle viimeksi määräämää kipulääkettä, Koska luotan lääkepakkauksen tuoteselosteen varotuksiin enemmän, kun lääkärin vakuutteluun siitä, että lääke on minulle sopiva, vaikka tuotepakkauksen varotuksen mukaan se ei sitä ole. Tämän hetken tilanteeni on paha, koska kipupotilaani olisin kipulääkkeen tarpeessa, eikä minulla ole mitään kipulääkettä, jota tarvittaessa voisin ottaa, kotihoidon lääkäri ei ole suostunut kirjoittamaan pyynnöstäni huolimatta, minulle soveltuvaa kipulääkettä.
Että kun olen lääkkeitten ansiosta elänyt ja elän niin, kun minun lääkehoidostani vastuussa oleville, lääkkeet ovat niin merkityksettömiä, ettei lääketarvetta pidetä tärkeänä. Mielestäni tälläinen kotihoidon harjoittama ihmisenhoitokulttuurin tarkoituksena ei voi olla muuta kun, saada hoidettavan elinikää lyhennettyä. Olen utelias tietämään, onko koko maan kotihoidon perusteena, pyrkiä lyhentämään valtakunnan varoja rasittavien vanhusten elinikää?

12

1868

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • KuolkaaElätitVanhatSaira

Mitä noita surkeita elättejä elättämään! Kuolkaa kaikki vanhat ja sairaat. Uusikansaa on jo tulossa pilvin pimein! Mitä täällä ruikuttaan. Nappaa kerralla koko pilleripurkki niin päästään sustakin stanan elätistä eroon kerralla!

• Mitäruikutat

Ehkä on tullut sun aikas kuolla joten kuole!

• voimiaomaisille

Aloittajan tekstistä pursuaa muistisairauteen kuuluva epäluuloisuus.

• ikivanha

Muistisairaan epäluuloisuudesta ei tässä ole kysymys. Tässä on kysymys siitä, että hoidettavalta potilaalta on viety oikeus saada kipua lievittävää lääkettä. Ymmärrän kyllä muistisairas epäilynne kun tiedän, kotihoidon toiminnan todellisen raadollisuuden, olevan mahdotonta uskoa todeksi niiden, joilla kotihoidonpalveluista ei kokemuksia ole. Te kaikki jotka olette sitä mieltä, että sairaan vanhuksen on aika kuolla, kertokaapa, mistä syystä suosittelette kipulääkkeetöntä kidutuskuoletusta sairaalla, kun tietänette, ettei omaehtoinen eutanasia kuolema ole maassa sallittu?
        Ja te jotka hoette, on jo aika kuolla, teille olkoon lohtuna tieto nykyajan iänlyhentämiskulttuuri, kun ei pelkoa siitä, että elää vanhaksi, kun työskentelee työntekijöistä alimitoitetussa työyhteisössä pienellä palkalla ja hermojen kiristyessä kiusaa työkavereitaan ja jonottaa kyllästymiseen asti kaikkiin tarvittaviin palveluihin.

Olisin toivonut asiallisia vastauksia kotihoidon palvelut kokeneilta?

• kuopass-ovat
        ikivanha kirjoitti:

Muistisairaan epäluuloisuudesta ei tässä ole kysymys. Tässä on kysymys siitä, että hoidettavalta potilaalta on viety oikeus saada kipua lievittävää lääkettä. Ymmärrän kyllä muistisairas epäilynne kun tiedän, kotihoidon toiminnan todellisen raadollisuuden, olevan mahdotonta uskoa todeksi niiden, joilla kotihoidonpalveluista ei kokemuksia ole. Te kaikki jotka olette sitä mieltä, että sairaan vanhuksen on aika kuolla, kertokaapa, mistä syystä suosittelette kipulääkkeetöntä kidutuskuoletusta sairaalla, kun tietänette, ettei omaehtoinen eutanasia kuolema ole maassa sallittu?
        Ja te jotka hoette, on jo aika kuolla, teille olkoon lohtuna tieto nykyajan iänlyhentämiskulttuuri, kun ei pelkoa siitä, että elää vanhaksi, kun työskentelee työntekijöistä alimitoitetussa työyhteisössä pienellä palkalla ja hermojen kiristyessä kiusaa työkavereitaan ja jonottaa kyllästymiseen asti kaikkiin tarvittaviin palveluihin.

Olisin toivonut asiallisia vastauksia kotihoidon palvelut kokeneilta?

Et sie saa vastauksia kotihoidon palvelut kokeneilta.

Ne o nääs kuallu. Pois poikkeen. Tehohoitoo tehokkaimmillaan nääs.

• Enolepitänyt

Voi jestas, sitä pillereiden kanssa vääntöä! Miksi tarvitset lääkkeitä ja mihin ja jos, niin apteekin annosjakelu on oikea paikka pillerirumbaan. Pillerinauha tulee parinviikon välein ja määrätyt tabut päivittyy sitä mukaa. Lekurissa voi käydä yksityisestikin ja sieltä saa paremmin haluamansa lääkityksenkin, jos ei em. lääkitys miellytä ja apteekista tilattua annosjakelun itsekin. Älä valita, vaan toimi!

• hävettää

Hävetkää rääväsuut, joilla asiattomat kirjoitukset. Miten voitte olla noin ilkeitä, toihan on aivan pöyristyttävää käytöstä. Asialliseen kysymykseen asiallinen vastaus. Menkää riekkumaan "huuhaa" sivustolle, siellä voitte avautua tyhmine kirjoituksinenne. Kyllä tekin ikäännytte, miettikää vain.

• Maammevanhukset

Vanhuksiamme eliminoidaan tahallisesti. Pitäkää heidän puolia, jotka eivät siihen enää itse kykene. Nämä meidän päättäjät ovat ahneita, rikollisia massamurhaajia, lapioivat rahat elintasoloisiin.

• 1gtt

Olisiko niin, että kotihoidon lääkärillä on perusteet olla määräämättä sinulle tiettyä lääkettä? Yhteisvaikutus käyttämiesi lääkkeitten kanssa, verikokeitten perusteella tai muulla syyllä. Kurjaa, mutta lääkäriltä emme voi haluta jotain tiettyä lääkettä, vaikka kuinka haluaisimme. Lääkäri tuskin haluaa menettää reseptin kirjoittamisoikeuttaan. Lääkemääräyksiähän valvoo Valvira.

Nykyään valvotaan tehostetusti nimenomaan vanhusten lääkkeiden käyttöä, tai paremminkin väärinkäyttöä. Esim unilääkkeet aiheuttavat riippuvuutta ja aiheuttavat vuosittain turhia osastohoitoa vaativia kaatumisia. Tiedätkö, kuinka yleistä vanhusten päihderiippuvuus on? Puhun tässä tapauksessa lääkkeistä, vaikka lääkekonjakkipullotkaan eivät ole harvinaisuus.

Kotihoidon työntekijät välittävät viestin lääkkeen loppumisesta eteenpäin. Jos lääkkeen toimittamisessa on epäselvää, apteekki ottaa yhteyttä kotihoidon sairaanhoitajaan ja hän konsultoi lääkäriä. Kotihoidon työntekijät eivät voi vaikuttaa lääkitykseesi. He vain toimittavat sen, mitä lääkäri määrää.

• omaiseltaapua

Onko aloittajalla lähiomaista joka voisi selvitellä mistä oikein kysymys, ellei todellakaan määrättyjä lääkkeitä enää tuoda.!
      Onko lääke jostakin syystä lopetettu ja tilalle vaihdettu sitten toinen, tuo kipulääke jota aloittaja ei suostu ottamaan !?
      Eikö kotihoidon työntekijät ole kertoneet syytä miksi lääkettä ei enää toimiteta ?

• NäinOn

Aikasi on tullut, kuole vaan. Sinulla on ollut oikeus äänestää haluamasi hallitus ja niin olet tehnyt. Seuraavaksi tulee eutanasia. Joten kuole pois vaan. Turhat kulut häipyy kun 100 000 vanhusta saa piikin.

• hruighffyu

Kotihoidon tuen Helsinki-lisä poistuu 1.5.2019 lukien yli 2-vuotiailta. Vuonna 2016 ja 2017 syntyneiden lasten huoltajat saavat viikoilla 8-9 kotiin kirjeen, jossa kerrotaan kuntalisän muutoksesta. Muutoksesta kerrotaan suomen, ruotsin, englannin, somalin ja venäjän kielellä.

Kotihoidon tuen myöntäminen

Kotihoidon tukea voidaan myöntää perheen nuorimmalle alle 3-vuotiaalle lapselle, jota hoidetaan kotona. Tämän lisäksi kotihoidossa olevat sisarukset voivat saada sisarkorotuksen, joka on alle 3-vuotiaasta on 102,17 euroa/kk ja yli 3-vuotiaasta 65,05 euroa/kk.

Kotihoidon tuki muodostuu

• lakisääteisestä hoitorahasta (338,34 euroa/kk)
        • tulosidonnaisesta hoitolisästä (181,07 euroa/kk) sekä
        • kunnan maksamasta kuntalisästä (Helsinki-lisä).

Kuntalisä on porrastettu lasten iän mukaan

• Kuntalisä alle 1,5-vuotiaalle perheen nuorimmalle lapselle on 264 euroa/kk.
        • Kuntalisä 1,5-2-vuotiaalle on 218,64 euroa/kk.
        • MUUTOS: Yli 2-vuotiaiden kuntalisä (134,55 euroa/kk) poistuu 1.5.2019 lukien.

https://www.hel.fi/uutiset/fi/kasvatuksen-ja-koulutuksen-toimiala/muutos-kotihoidon-tuen-kuntalisaan-vuoden-2019-toukokuusta

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille

Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?
      Ikävä
      163
      1463
    2. Heikki Silvennoinen ( Kummeli)

Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on
      Kotimaiset julkkisjuorut
      68
      1284
    3. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      27
      1281
    4. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      215
      1144
    5. Mitä toivot

ensi vuodelta? :)
      Ikävä
      127
      1086
    6. Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?

Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk
      Pyhäjärvi
      317
      1019
    7. Hyvää huomenta 18. luukku

Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️
      Ikävä
      224
      1012
    8. Haluaisin vain varmistua

Sinusta tarpeeksi.
      Ikävä
      42
      949
    9. Nyt kun Pride on ohi 3.0

Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että
      Luterilaisuus
      276
      922
    10. Olet sä silti

Ihana ❤️ tykkään
      Ikävä
      72
      915
    Aihe