jumala loi retardin palvomaan itseään

jumalaeipärjää

Vai pitäisikö sanoa, että retardi loi jumalan, koska ei muuten pärjännyt.

16

883

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jumala ei luonut ihmistä palvomaan itseään. Ihmisen luomisen alkuperäinen tarkoitus oli että voitaisiin kokea hänen rakkautensa ja yhteytensä ja jotta voitaisiin olla Jumalan ystäviä.

      • Ole sinä nikkivaras ja ateistitrolli hiljaa. Mistä sinä muka voit tietää Jumalan tarkoitusperät?


    • noitanapoltettu

      Jumalaan uskova on säälittävä ihminen, mutta jumalan nimissä toimiva on vaarallinen.

    • Voihanvitalis

      Jumala loi itsensä. Sananl.8:22 Joh.10:30 Minä ja Isä olemme yhtä. Joh.17:22

    • Laskupää

      Jumals loi ihmisen, että saisi ihmiskavereineen kytätä ja vihata homofiilejä ihmisiä.
      Se on kristityn elämän tarkoitus.

    • Jumala loi ihmisen, jotta maan päälöä olisi ruohoa ja pensaita. Ihmisen tehtävä on viljellä maata.

      Siihen aikaan, kun Herra Jumala teki maan ja taivaan, 5 ei maan päällä ollut vielä yhtään pensasta eikä edes ruoho ollut noussut esiin, sillä Herra Jumala ei ollut antanut sateen kastella maata eikä ihmistä vielä ollut maata viljelemässä.

    • AteistiTaas

      Ei uskonnoissa ole kyse pelkästään ihmisten henkilökohtaisesta uskosta vaan sitä ajaa ja on ajanut suuret uskonnolliset instituutiot. Suuret propagandakoneistot ovat jyllänneet vuosisatoja ihmisten mielien muokkaamiseksi. Toki nykyisin koneiston vetäjillä on varmasti ainakin suureksi osaksi vilpittömät motiivit. He ovat saman koneiston uhreja.

    • 12____13

      "jumala loi retardin palvomaan itseään"

      Ei ainakaan Raamatun Jumala, koska:

      "Jumala, joka on tehnyt maailman ja kaikki, mitä siinä on, hän, joka on taivaan ja maan Herra, ei
      asu käsillä tehdyissä temppeleissä, eikä häntä voida ihmisten käsillä palvella, ikäänkuin hän jotakin tarvitsisi, hän, joka itse antaa kaikille elämän ja hengen ja kaiken".
      Ap. 17:24-25

      Raamattu ja Raamatun Jumala on paljon ihmisten ajattelua korkeammalla, kuten sinun viestisikin todistaa, siksi en usko raamatun olevan ihmislähtöinen.

      • TheMainman

        Ja kuitenki raamattu on täynnä epäloogisia, valheita, ristiriitaisuuksia ja asioita joita ei tapahtunut. Esimerkkejä:

        - Lepakko on lintu
        - Parran leikkaamisesta tulee teloittaa
        - Jumalasi antaa raamatun mukaan huonoja käskyjä
        - Jumalasi tiesi että käärme houkuttelee syntiinlankeemukseen
        - Mooses on fiktiivinen hahmo
        - Sodoma ja Gomorra ovat fiktiivisiä paikkoja
        - Aasit eivät puhu
        - Peikkoja ei ole olemassa, vaikka raamattu muuta väittää
        - Raamatun Jeesus on fiktiivinen hahmo


      • ”Raamattu ja Raamatun Jumala on paljon ihmisten ajattelua korkeammalla, kuten sinun viestisikin todistaa, siksi en usko raamatun olevan ihmislähtöinen.”

        Kuten esimerkiksi? Mikä on vaikka yksi sellainen lause, joka sinun mielestäsi voi vain olla ihmisen ajattelua korkeammalta?


      • 12____13
        TheMainman kirjoitti:

        Ja kuitenki raamattu on täynnä epäloogisia, valheita, ristiriitaisuuksia ja asioita joita ei tapahtunut. Esimerkkejä:

        - Lepakko on lintu
        - Parran leikkaamisesta tulee teloittaa
        - Jumalasi antaa raamatun mukaan huonoja käskyjä
        - Jumalasi tiesi että käärme houkuttelee syntiinlankeemukseen
        - Mooses on fiktiivinen hahmo
        - Sodoma ja Gomorra ovat fiktiivisiä paikkoja
        - Aasit eivät puhu
        - Peikkoja ei ole olemassa, vaikka raamattu muuta väittää
        - Raamatun Jeesus on fiktiivinen hahmo

        - Lepakko on lintu

        Niin, ilmeisesti lintu on ennen määritelty eri tavalla kuin nykyään. Raamattu ei muutu vääräksi sillä, että annetaan uudet merkitykset vanhoille sanoille.

        - Parran leikkaamisesta tulee teloittaa

        ?

        - Jumalasi antaa raamatun mukaan huonoja käskyjä

        Raamatun mukaan Jumalan käskyt eivät ole huonoja. :)

        - Jumalasi tiesi että käärme houkuttelee syntiinlankeemukseen

        Tuon minäkin uskon.

        - Mooses on fiktiivinen hahmo

        Minulla ei ole yhtään järkevää syytä uskoa tuota.

        - Sodoma ja Gomorra ovat fiktiivisiä paikkoja

        Tuolla alueella on paljon jälkiä siitä, että kaupungit todella olivat.

        - Aasit eivät puhu

        Ellei Jumala laita niitä puhumaan.

        - Peikkoja ei ole olemassa, vaikka raamattu muuta väittää

        Riippuu siitä, mitä peikolla tarkoitetaan. Minun mielestäni sosialistit ovat peikkoja tai örkkejä.

        - Raamatun Jeesus on fiktiivinen hahmo

        Ihminen on liian tyhmä ja paha keksiäkseen Raamatun Jeesuksen.


      • 12____13
        marathustra kirjoitti:

        ”Raamattu ja Raamatun Jumala on paljon ihmisten ajattelua korkeammalla, kuten sinun viestisikin todistaa, siksi en usko raamatun olevan ihmislähtöinen.”

        Kuten esimerkiksi? Mikä on vaikka yksi sellainen lause, joka sinun mielestäsi voi vain olla ihmisen ajattelua korkeammalta?

        > Kuten esimerkiksi? Mikä on vaikka yksi sellainen lause, joka sinun mielestäsi voi vain olla ihmisen ajattelua korkeammalta?

        Esim.

        "Jumala, joka on tehnyt maailman ja kaikki, mitä siinä on, hän, joka on taivaan ja maan Herra, ei asu käsillä tehdyissä temppeleissä, eikä häntä voida ihmisten käsillä palvella, ikäänkuin hän jotakin tarvitsisi, hän, joka itse antaa kaikille elämän ja hengen ja kaiken".
        Ap. 17:24-25

        ja

        "Mutta minä sanon teille: rakastakaa vihollisianne ja rukoilkaa niiden puolesta, jotka teitä vainoavat, että olisitte Isänne lapsia, joka on taivaissa; sillä hän antaa aurinkonsa koittaa niin pahoille kuin hyvillekin, ja antaa sataa niin väärille kuin vanhurskaillekin".
        Mat. 5:44-45

        ja

        "Jos te pysytte minun sanassani, niin te totisesti olette minun opetuslapsiani; ja te tulette tuntemaan totuuden, ja totuus on tekevä teidät vapaiksi".
        Joh. 8:31-32


      • asdsf.ei.kirj
        12____13 kirjoitti:

        - Lepakko on lintu

        Niin, ilmeisesti lintu on ennen määritelty eri tavalla kuin nykyään. Raamattu ei muutu vääräksi sillä, että annetaan uudet merkitykset vanhoille sanoille.

        - Parran leikkaamisesta tulee teloittaa

        ?

        - Jumalasi antaa raamatun mukaan huonoja käskyjä

        Raamatun mukaan Jumalan käskyt eivät ole huonoja. :)

        - Jumalasi tiesi että käärme houkuttelee syntiinlankeemukseen

        Tuon minäkin uskon.

        - Mooses on fiktiivinen hahmo

        Minulla ei ole yhtään järkevää syytä uskoa tuota.

        - Sodoma ja Gomorra ovat fiktiivisiä paikkoja

        Tuolla alueella on paljon jälkiä siitä, että kaupungit todella olivat.

        - Aasit eivät puhu

        Ellei Jumala laita niitä puhumaan.

        - Peikkoja ei ole olemassa, vaikka raamattu muuta väittää

        Riippuu siitä, mitä peikolla tarkoitetaan. Minun mielestäni sosialistit ovat peikkoja tai örkkejä.

        - Raamatun Jeesus on fiktiivinen hahmo

        Ihminen on liian tyhmä ja paha keksiäkseen Raamatun Jeesuksen.

        "Riippuu siitä, mitä peikolla tarkoitetaan. Minun mielestäni sosialistit ovat peikkoja tai örkkejä."

        Kiitos että paljastit olevasi ateistitrolli kuten asdfman.


      • 12____13 kirjoitti:

        > Kuten esimerkiksi? Mikä on vaikka yksi sellainen lause, joka sinun mielestäsi voi vain olla ihmisen ajattelua korkeammalta?

        Esim.

        "Jumala, joka on tehnyt maailman ja kaikki, mitä siinä on, hän, joka on taivaan ja maan Herra, ei asu käsillä tehdyissä temppeleissä, eikä häntä voida ihmisten käsillä palvella, ikäänkuin hän jotakin tarvitsisi, hän, joka itse antaa kaikille elämän ja hengen ja kaiken".
        Ap. 17:24-25

        ja

        "Mutta minä sanon teille: rakastakaa vihollisianne ja rukoilkaa niiden puolesta, jotka teitä vainoavat, että olisitte Isänne lapsia, joka on taivaissa; sillä hän antaa aurinkonsa koittaa niin pahoille kuin hyvillekin, ja antaa sataa niin väärille kuin vanhurskaillekin".
        Mat. 5:44-45

        ja

        "Jos te pysytte minun sanassani, niin te totisesti olette minun opetuslapsiani; ja te tulette tuntemaan totuuden, ja totuus on tekevä teidät vapaiksi".
        Joh. 8:31-32

        Nuo ovat sinun mielestäsi esimerkkejä ”ihmistä korkeammalta ajattelulta”? Eli sinulla ei ole mitään, vain oma tyhmyytesi.


    • Kirjakääröt

      Sak.14:17 Biblia (1776) Ja on tapahtuva, että joka maan sukukunnista ei mene ylös Jerusalemiin tätä Kuningasta, Herra Zebaotia kumartamaan, ei pidä heille sadetta tuleman.

      • sateenkaari

        Hiekkakansan maassa ei paljoa sada.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin olet viimeksi nähnyt

      Kaivattusi ja missä? Onko ikävä vastaa rehellisesti.
      Ikävä
      132
      2091
    2. Onpas punavihreät taas ärhäkkäinä

      😺 Ihan tuntuu kuin syyttäisitte meikäläisiä/meikäläistä Oulun puukotuksesta. Tapaus on hyvin ikävä ja tuomittava. En
      Luterilaisuus
      375
      1558
    3. Hauskaakin jopa...

      Että moni nainen olettaa, että kyse on vaan siitä kaanustinloukusta, kun mies jotain ehdottaa. 😄 Ja miettiikö monikaan
      Sinkut
      227
      1166
    4. Nainen, minkä kappaleen laittaisit nyt miehelle

      kuunneltavaksi tietäen, että hän ikävöi sinua ja kipuilee päästäkseen yhteyteen kanssasi. Jotain, joka kertoo...
      Ikävä
      108
      972
    5. Koen, että minua tavallaan vainotaan

      Kyllä minä vain satun tietämään, että täälläkin on joitain serkun kaiman kummeja jotka kiusaavat minua. Lisäksi sairas n
      Ikävä
      126
      969
    6. Toivottavasti vielä kohdataan mies

      Ja aloitetaan juttelu. Nyt olisin valmis.
      Ikävä
      92
      933
    7. Vanhemmalle naiselle

      Aikataulu muutos. Ensi viikolla pistetään asia vireille. Ei juhannukseen asti aikaa. Kannatti valehdella!
      Ikävä
      55
      918
    8. Herätänkö minä sinut itkullani nainen

      Kysyn tässä kun kaipuun aallot lyövät ylitseni ja ihmettelen missä olet toivoessani, että olisit tässä vierelläni. On va
      Ikävä
      25
      848
    9. Vastaa nyt kun kuitenkin valvot!

      Vai pelkäätkö että miehesi herää? Ppm:lle 😉
      Ikävä
      111
      798
    10. Pimahdan kohta ihan kunnolla

      Entä, jos otan sitten yhteyttä sinuun? 🫨🫥🥴
      Ikävä
      20
      794
    Aihe