jumala loi retardin palvomaan itseään

jumalaeipärjää

Vai pitäisikö sanoa, että retardi loi jumalan, koska ei muuten pärjännyt.

16

1024

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jumala ei luonut ihmistä palvomaan itseään. Ihmisen luomisen alkuperäinen tarkoitus oli että voitaisiin kokea hänen rakkautensa ja yhteytensä ja jotta voitaisiin olla Jumalan ystäviä.

      • Ole sinä nikkivaras ja ateistitrolli hiljaa. Mistä sinä muka voit tietää Jumalan tarkoitusperät?


    • noitanapoltettu

      Jumalaan uskova on säälittävä ihminen, mutta jumalan nimissä toimiva on vaarallinen.

    • Voihanvitalis

      Jumala loi itsensä. Sananl.8:22 Joh.10:30 Minä ja Isä olemme yhtä. Joh.17:22

    • Laskupää

      Jumals loi ihmisen, että saisi ihmiskavereineen kytätä ja vihata homofiilejä ihmisiä.
      Se on kristityn elämän tarkoitus.

    • Jumala loi ihmisen, jotta maan päälöä olisi ruohoa ja pensaita. Ihmisen tehtävä on viljellä maata.

      Siihen aikaan, kun Herra Jumala teki maan ja taivaan, 5 ei maan päällä ollut vielä yhtään pensasta eikä edes ruoho ollut noussut esiin, sillä Herra Jumala ei ollut antanut sateen kastella maata eikä ihmistä vielä ollut maata viljelemässä.

    • AteistiTaas

      Ei uskonnoissa ole kyse pelkästään ihmisten henkilökohtaisesta uskosta vaan sitä ajaa ja on ajanut suuret uskonnolliset instituutiot. Suuret propagandakoneistot ovat jyllänneet vuosisatoja ihmisten mielien muokkaamiseksi. Toki nykyisin koneiston vetäjillä on varmasti ainakin suureksi osaksi vilpittömät motiivit. He ovat saman koneiston uhreja.

    • 12____13

      "jumala loi retardin palvomaan itseään"

      Ei ainakaan Raamatun Jumala, koska:

      "Jumala, joka on tehnyt maailman ja kaikki, mitä siinä on, hän, joka on taivaan ja maan Herra, ei
      asu käsillä tehdyissä temppeleissä, eikä häntä voida ihmisten käsillä palvella, ikäänkuin hän jotakin tarvitsisi, hän, joka itse antaa kaikille elämän ja hengen ja kaiken".
      Ap. 17:24-25

      Raamattu ja Raamatun Jumala on paljon ihmisten ajattelua korkeammalla, kuten sinun viestisikin todistaa, siksi en usko raamatun olevan ihmislähtöinen.

      • TheMainman

        Ja kuitenki raamattu on täynnä epäloogisia, valheita, ristiriitaisuuksia ja asioita joita ei tapahtunut. Esimerkkejä:

        - Lepakko on lintu
        - Parran leikkaamisesta tulee teloittaa
        - Jumalasi antaa raamatun mukaan huonoja käskyjä
        - Jumalasi tiesi että käärme houkuttelee syntiinlankeemukseen
        - Mooses on fiktiivinen hahmo
        - Sodoma ja Gomorra ovat fiktiivisiä paikkoja
        - Aasit eivät puhu
        - Peikkoja ei ole olemassa, vaikka raamattu muuta väittää
        - Raamatun Jeesus on fiktiivinen hahmo


      • ”Raamattu ja Raamatun Jumala on paljon ihmisten ajattelua korkeammalla, kuten sinun viestisikin todistaa, siksi en usko raamatun olevan ihmislähtöinen.”

        Kuten esimerkiksi? Mikä on vaikka yksi sellainen lause, joka sinun mielestäsi voi vain olla ihmisen ajattelua korkeammalta?


      • 12____13
        TheMainman kirjoitti:

        Ja kuitenki raamattu on täynnä epäloogisia, valheita, ristiriitaisuuksia ja asioita joita ei tapahtunut. Esimerkkejä:

        - Lepakko on lintu
        - Parran leikkaamisesta tulee teloittaa
        - Jumalasi antaa raamatun mukaan huonoja käskyjä
        - Jumalasi tiesi että käärme houkuttelee syntiinlankeemukseen
        - Mooses on fiktiivinen hahmo
        - Sodoma ja Gomorra ovat fiktiivisiä paikkoja
        - Aasit eivät puhu
        - Peikkoja ei ole olemassa, vaikka raamattu muuta väittää
        - Raamatun Jeesus on fiktiivinen hahmo

        - Lepakko on lintu

        Niin, ilmeisesti lintu on ennen määritelty eri tavalla kuin nykyään. Raamattu ei muutu vääräksi sillä, että annetaan uudet merkitykset vanhoille sanoille.

        - Parran leikkaamisesta tulee teloittaa

        ?

        - Jumalasi antaa raamatun mukaan huonoja käskyjä

        Raamatun mukaan Jumalan käskyt eivät ole huonoja. :)

        - Jumalasi tiesi että käärme houkuttelee syntiinlankeemukseen

        Tuon minäkin uskon.

        - Mooses on fiktiivinen hahmo

        Minulla ei ole yhtään järkevää syytä uskoa tuota.

        - Sodoma ja Gomorra ovat fiktiivisiä paikkoja

        Tuolla alueella on paljon jälkiä siitä, että kaupungit todella olivat.

        - Aasit eivät puhu

        Ellei Jumala laita niitä puhumaan.

        - Peikkoja ei ole olemassa, vaikka raamattu muuta väittää

        Riippuu siitä, mitä peikolla tarkoitetaan. Minun mielestäni sosialistit ovat peikkoja tai örkkejä.

        - Raamatun Jeesus on fiktiivinen hahmo

        Ihminen on liian tyhmä ja paha keksiäkseen Raamatun Jeesuksen.


      • 12____13
        marathustra kirjoitti:

        ”Raamattu ja Raamatun Jumala on paljon ihmisten ajattelua korkeammalla, kuten sinun viestisikin todistaa, siksi en usko raamatun olevan ihmislähtöinen.”

        Kuten esimerkiksi? Mikä on vaikka yksi sellainen lause, joka sinun mielestäsi voi vain olla ihmisen ajattelua korkeammalta?

        > Kuten esimerkiksi? Mikä on vaikka yksi sellainen lause, joka sinun mielestäsi voi vain olla ihmisen ajattelua korkeammalta?

        Esim.

        "Jumala, joka on tehnyt maailman ja kaikki, mitä siinä on, hän, joka on taivaan ja maan Herra, ei asu käsillä tehdyissä temppeleissä, eikä häntä voida ihmisten käsillä palvella, ikäänkuin hän jotakin tarvitsisi, hän, joka itse antaa kaikille elämän ja hengen ja kaiken".
        Ap. 17:24-25

        ja

        "Mutta minä sanon teille: rakastakaa vihollisianne ja rukoilkaa niiden puolesta, jotka teitä vainoavat, että olisitte Isänne lapsia, joka on taivaissa; sillä hän antaa aurinkonsa koittaa niin pahoille kuin hyvillekin, ja antaa sataa niin väärille kuin vanhurskaillekin".
        Mat. 5:44-45

        ja

        "Jos te pysytte minun sanassani, niin te totisesti olette minun opetuslapsiani; ja te tulette tuntemaan totuuden, ja totuus on tekevä teidät vapaiksi".
        Joh. 8:31-32


      • asdsf.ei.kirj
        12____13 kirjoitti:

        - Lepakko on lintu

        Niin, ilmeisesti lintu on ennen määritelty eri tavalla kuin nykyään. Raamattu ei muutu vääräksi sillä, että annetaan uudet merkitykset vanhoille sanoille.

        - Parran leikkaamisesta tulee teloittaa

        ?

        - Jumalasi antaa raamatun mukaan huonoja käskyjä

        Raamatun mukaan Jumalan käskyt eivät ole huonoja. :)

        - Jumalasi tiesi että käärme houkuttelee syntiinlankeemukseen

        Tuon minäkin uskon.

        - Mooses on fiktiivinen hahmo

        Minulla ei ole yhtään järkevää syytä uskoa tuota.

        - Sodoma ja Gomorra ovat fiktiivisiä paikkoja

        Tuolla alueella on paljon jälkiä siitä, että kaupungit todella olivat.

        - Aasit eivät puhu

        Ellei Jumala laita niitä puhumaan.

        - Peikkoja ei ole olemassa, vaikka raamattu muuta väittää

        Riippuu siitä, mitä peikolla tarkoitetaan. Minun mielestäni sosialistit ovat peikkoja tai örkkejä.

        - Raamatun Jeesus on fiktiivinen hahmo

        Ihminen on liian tyhmä ja paha keksiäkseen Raamatun Jeesuksen.

        "Riippuu siitä, mitä peikolla tarkoitetaan. Minun mielestäni sosialistit ovat peikkoja tai örkkejä."

        Kiitos että paljastit olevasi ateistitrolli kuten asdfman.


      • 12____13 kirjoitti:

        > Kuten esimerkiksi? Mikä on vaikka yksi sellainen lause, joka sinun mielestäsi voi vain olla ihmisen ajattelua korkeammalta?

        Esim.

        "Jumala, joka on tehnyt maailman ja kaikki, mitä siinä on, hän, joka on taivaan ja maan Herra, ei asu käsillä tehdyissä temppeleissä, eikä häntä voida ihmisten käsillä palvella, ikäänkuin hän jotakin tarvitsisi, hän, joka itse antaa kaikille elämän ja hengen ja kaiken".
        Ap. 17:24-25

        ja

        "Mutta minä sanon teille: rakastakaa vihollisianne ja rukoilkaa niiden puolesta, jotka teitä vainoavat, että olisitte Isänne lapsia, joka on taivaissa; sillä hän antaa aurinkonsa koittaa niin pahoille kuin hyvillekin, ja antaa sataa niin väärille kuin vanhurskaillekin".
        Mat. 5:44-45

        ja

        "Jos te pysytte minun sanassani, niin te totisesti olette minun opetuslapsiani; ja te tulette tuntemaan totuuden, ja totuus on tekevä teidät vapaiksi".
        Joh. 8:31-32

        Nuo ovat sinun mielestäsi esimerkkejä ”ihmistä korkeammalta ajattelulta”? Eli sinulla ei ole mitään, vain oma tyhmyytesi.


    • Kirjakääröt

      Sak.14:17 Biblia (1776) Ja on tapahtuva, että joka maan sukukunnista ei mene ylös Jerusalemiin tätä Kuningasta, Herra Zebaotia kumartamaan, ei pidä heille sadetta tuleman.

      • sateenkaari

        Hiekkakansan maassa ei paljoa sada.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      129
      1313
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      99
      833
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      640
    4. 50
      567
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      11
      481
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      454
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      149
      408
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      387
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      174
      372
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      25
      368
    Aihe