Jumalan pohdinnat

SeSuuriKaikkivoipa

Jos Jumala on olemassa olen vakuuttunut, että hän pohtii seuraavaa:

Olen ikuinen ja kaikkivoimainen, mutta mikä tarkoitus minulla on? Mikä on kaiken olevaisen tarkoitus? Onko niin, että mitään syvempää tarkoitusta ei ole vaan joudun keksimään itse itselleni tarkoituksen ja syyn olemassaolooni?

30

518

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ihmettelijä

      Olet olemassa ihan vaan sattumalta. Luo vaikka joku universumi ja tee sinne älykkäitä olentoja. Ehkäpä he keksivät tarkoituksen sinulle?

    • tieteenharrastaja

      Ihan sama, mistä Jumalan ajatuksista olet vakuuttunut. Omiasi ne ovat kaikki.

      • vfffgf

        Sanoo jumalan ilmoitusten tulkitsija.


      • vfffgf
        vfffgf kirjoitti:

        Sanoo jumalan ilmoitusten tulkitsija.

        Vai tiedekö se tulkitsija olikin.


      • tieteenharrastaja
        vfffgf kirjoitti:

        Sanoo jumalan ilmoitusten tulkitsija.

        Mutta ei ajatusten kuvittelija.


      • tieteenharrastaja

        Kaikkia ajatuksia ei kuitenkaan ilmoiteta. Et kai sinäkään. Osaltani lopetan pelleilysi.


      • vfffgf
        tieteenharrastaja kirjoitti:

        Kaikkia ajatuksia ei kuitenkaan ilmoiteta. Et kai sinäkään. Osaltani lopetan pelleilysi.

        Mutta joitain ilmoitetaan mutta et olekaan niiden tulkitsija, vaikka tulkitsetkin ilmoituksia. Hienoa huttua.


    • M.A. Nummisen laulussa lauletaan ettei Jumala voi ajatella edes neliötä, koska hän olisi tällöin riippuvainen neliön olemassaolosta.

      Perustuu jonkun filosofin ajatuksiin ja pohtimuksiin.

      • cvbcvbn

        Toisaalta jos Jumala ei voi ajatella jotakin, Jumala ei ole kaikkivoiva...


    • Psykopaatti

      Mietihän vähän. Raamattu sanoo että olemme Jumalan lapsia. Mitä se kertoo asiasta?

      No, miksi ihmiset haluavat tehdä lapsia? Atte-evot tietenkään eivät tajua mistä on kyse sillä he mieluummin täysin sydämettömästi abortoivat lapsensa jo ennnen niiden syntymää, joten avaajan ihmettely on täysin ymmärrettävää.

      Mutta normaalit vanhemmat tekevät mielellään lapsia itsensä sekä lastensa iloksi sillä kanssakäyminen omien rakastavien lasten kanssa tuo hyvin paljon iloa läpi elämän.

      Jumala teki ihmiset juuri tämän vuoksi, hän halusi tuottaa iloa sekä itselleen että uusille luomuksille.

      Näin Raamattu kertoo.

      Mutta tienkin on perheitä joissa on tottelemattomia lapsia ja se johtuu siitä että tuo aaito rakkaus perheenjäsennten väliltä puuttu, sitä ei osata rakentaa koska Raamatun opastusta ei tunneta.

      • AteistiVaan

        Karmeinta ovat perheet, missä isä on poissa, niin ettei osa lapsista tiedä, että häntä on edes olemassa.


      • ilkimyksen.päivystys

        Nyt on kyllä jyrpäleen nimimerkki harvinaisen kohdallaan.

        Jumala abortoi muuten enemmän lapsia kuin ateistievokit.


      • Bibleismore
        AteistiVaan kirjoitti:

        Karmeinta ovat perheet, missä isä on poissa, niin ettei osa lapsista tiedä, että häntä on edes olemassa.

        Niin, surullistahan se on että ateistievokkien lapset tuskin tietävät isästään mitään kun tällä on ties kuinka mones uusperhe kierroksessa! Miten tuollaiset lapset voisivatkaan isästään mitään, ja kuka tuollaisista lapsista edes välittäisi hunsvotti-isästään pennin vertaa.

        Meillä kristityillä taas on rakastava taivaallinen Isä joka on ja pysyy luonamme, eikä katoa mihinkään joten toki me tunnemme hänet erittäin hyvin. Ja jos hän sattuu joskus olemaan hiukan kauempana niin hän kirjoittelee meille.


    • Yhtenä päivänä Jumala ajatteli, että ”Hukutan koko planeetan ihmisineen ja eläimineen!”
      Toisena päivänä (kahvi oli varmaan loppu) Jumala ajatteli, että ”Tapan poikani!”
      Viimeisenä päivänä Jumala ehkä ajattelee, että ”Mä siis rakastan, oikeesti rakastan teitä sataaneljääkymmentäneljäätuhatta! Ootte parhaita, muut saa kuolla ruttoon tms!”

    • Yhtenä päivänä Jumala ajatteli, että ”Hukutan koko planeetan ihmisineen ja eläimineen!”
      Toisena päivänä (kahvi oli varmaan loppu) Jumala ajatteli, että ”Tapan poikani!”
      Viimeisenä päivänä Jumala ehkä ajattelee, että ”Mä siis rakastan, oikeesti rakastan teitä sataaneljääkymmentäneljäätuhatta! Ootte parhaita, muut saa kuolla ruttoon tms!”

    • R_O_T

      On lohduttava ajatus Jumalasta että jos hän olemassa ovat kaikki kreationistit kuoltuaan kusessa.

    • Jumala ei tarvitse mitään tai ketään, joten siksi Hänen ei tarvitse myöskään tarvitse ajatella omaa tarkoitustaan.
      Kaikki muu riippuu Hänestä, mutta Jumala itse ei riipu mistään, eikä tarvitse mitään.

      Kaikki luotu on olemassa Jumalan sallimuksesta ja rakkaudesta. Jumala voisi vaikka silmänräpäyksessä tehdä tyhjäksi ja hävittää kaiken luomansa, mutta koska Hän on rakastava ja hyvä Jumala, niin hän ei käytä valtaansa väärin, vaikka kaikki valta on Hänellä.

      • <<Jumala ei tarvitse mitään tai ketään, joten siksi Hänen ei tarvitse myöskään tarvitse ajatella omaa tarkoitustaan.>>

        Universumi on siis tarpeeton. Uskovaisten mukaan kaiken alkusyy on Jumala, mutta Jumala ei tarvitse mitään. Universumin luominen oli siis tarkoitukseton oikku.


      • bggryhh

        asdfman siis päättää millainen Jumala on ja mitä Hän tekee? Aika sälli tuo asdfman!


      • bggryhh kirjoitti:

        asdfman siis päättää millainen Jumala on ja mitä Hän tekee? Aika sälli tuo asdfman!

        Eikä uskovainen pysähdy koskaan ihmettelemään miten Jumala sattuukin olemaan aina ja kaikesta ihan samaa mieltä kuin uskovainen itse.

        https://yle.fi/uutiset/3-8407091


      • Epäjumalienkieltäjä kirjoitti:

        <<Jumala ei tarvitse mitään tai ketään, joten siksi Hänen ei tarvitse myöskään tarvitse ajatella omaa tarkoitustaan.>>

        Universumi on siis tarpeeton. Uskovaisten mukaan kaiken alkusyy on Jumala, mutta Jumala ei tarvitse mitään. Universumin luominen oli siis tarkoitukseton oikku.

        ''Universumi on siis tarpeeton. Uskovaisten mukaan kaiken alkusyy on Jumala, mutta Jumala ei tarvitse mitään. Universumin luominen oli siis tarkoitukseton oikku. ''

        Jumala ei tarvitse universumia, mutta universumi tarvitsee Jumalaa. Universumi on täysin riippuvainen Jumalasta koska se tarvitsee Luojansa ja universumi on olemassa vain Jumalan sallimuksesta.


        Universumi on tarpeeton Jumalalle, mutta ei luoduilleen. Universumissa oleva maapallo on meidän ihmisten asuinpaikka ja siten tarpeellinen ainakin ihmisille ja eläimille. Jumala ei olisi yhtään vähemmän täydellinen ilman universumia ja kaikkea luotua.


      • asdsf.ei.kirj

        asdfman on ateistitrolli ja nikkivaras. Ettekö näe miten hän vedättää teitä?


    • Hdnfll

      Voidaan Raamatusta katsoa millainen Jumala on. Auttoi, opetti, kuoli ristillä. Jumala on yhtä kuin 7 Jumalan Henkeä. Eli 7 Jumalan logiikkaa. Maailma luotiin seitsemässä päivässä. Ei Jumala turhaan luonut seitsemässä päivässä jos olisi ollut otollista luoda kaikki yhdessä päivässä.

      Kummasta luku 7 saa keskeisyytensä: päivien määrästä viikossa vai Jumalan Henkien määrästä? Mikä on keskeisintä Raamatussa? Viikonpäivätkö?

    • Keskitysleiriläinen

      Jumala ehkä pohtii, että kylläpäs tuli tehtyä pahoja virheitä luomistyössä, koska suuri osa enkeleistä nousi kapinaan minua vastaan ja koska ihmisistä tuli niin epäkelpoja, että langenneet enkelit saavat niistä melkein kaikki lapsuusiän ohittaneet, debiilit poisluettuna, saaliikseen ikuiseen kadotuksen vaivaan,

      • rtret4555555

        Jumala pohdiskeli: "Ei mitään hätää! Kyllä se vituiksi menee!"


    • 12____13

      Itse uskon Jumalan ajattelevan rakkauden olevan elämän tarkoitus. :)

      • AteistiVaan

        Jumala on hippi?


    • Jobinpostia

      Näin se pohtii. Job.7:8 Ken minut näki, sen silmä ei minua enää näe; sinun silmäsi etsivät minua, mutta minua ei enää ole.

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En ole rakastunut

      Tai ihastunut sinuun. Kiinnostuin kyllä heti koska erotut massasta.
      Ikävä
      413
      4395
    2. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      241
      2171
    3. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      68
      1600
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      158
      1411
    5. Hallitus korottaa yleisen arvonlisäveron 25,5 prosenttiin

      Yleisen arvonlisäveron kiristäminen 1,5 prosenttiyksiköllä on hallituksen järein toimi kehysriihessä. Se voi tuoda valti
      Perussuomalaiset
      266
      1190
    6. Yhteiskuntaa hyväksi käyttäjät

      Kyllä täällä Suomussalmellakin osaavat käyttää näitä Suomen etuja hyväksi. Vuokrataan ns. asunto lapselle että saa asu
      Suomussalmi
      67
      1097
    7. Mitä teen väärin?

      Alkaa pikku hiljaa tympäsemään ainainen pakkien saanti. Eka ennen kun nähdään, miehet ovat kiinnostuneita viestittelemää
      Sinkut
      137
      1054
    8. Joku tukeva täti syyttää suomalaisia rasisteiksi Hesarissa

      ”Kaikki valkoiset ihmiset Suomessa ovat kasvaneet rasistiseen ajatteluun”, sanoo Maija Laura Kauhanen: https://www.hs.
      Maailman menoa
      167
      1045
    9. Haluaisin tietää

      mikä saa sinut tuntemaan olosi rakastetuksi. Ja sitten haluaisin mahdollisuuden tehdä juuri niin. 💔
      Ikävä
      54
      959
    10. Puhutko toisista ihmisistä

      pahaa, jotta näyttäytyisit itse jotenkin paremmassa valossa?
      Ikävä
      117
      943
    Aihe