Voiko siivouksessa köyhäillä niin että siivous ei siitä kärsi? Oletko hankkinut asianmukaiset siivousvälineet, vai toimiiko edelleen luuta ja kalsarinlahje, äiti ja ämpäri -siivousmenetelmät sinun huushollissasi?
Tänä aamuna ahdistuin, kun mieleen juolahti, että pitäisi pestä ikkunat. Oikeastaan kannattaisi pölyt pyyhkiä myös seinistä ja laipiosta. Komeroissa on yhtä jos toista järjesteltävää. Lattialla on laatikko jossa on silputtavia papereita ja niitä löytyy muualta lisää... Ihan tavallisesta siivouksesta puhumattakaan. Asunto on vaan yksiö, mutta eihän se yhtään helpota kun tavaraa on liikaa. Pitäneekö kerätä voimia joku päivä ja aloittaa vasta sitten - ja mistä oikein aloitan?
En ole mikään himosiivooja ja nykyään viikkosiivoukset yleensä aika nopeasti yritän suorittaa. Usen se on jäänyt imurointiin tai vaihtoehtoisesti olen pyyhkinyt lattiat staattisella liinalla. Kissan omistajana olen tottunut pölykoirien haukahduksiin.
Onko jakaa siivousvinkkejä tai -kokemuksia?
Köyhän siivoukset
50
1131
Vastaukset
- syrjäseudunasukki
Mitäs köyhäilemistä siivouksessa muka on? Pölkkäri maksaa muutaman kympin, nytkin ihan hyvä pölis Tokmannilla alle 50€ ja kestää monta vuotta. Pölypusseja voi ostaa netin kautta verkkokaupasta ison satsin muutaman pölypussin hinnalla, jos vertaa lähikauppojen hintoihin.
Mattojen pesemiseen riittää 2 litraa mäntynestesaippuaa, jos jotain räsymattoja, maksaa alle 2€, ikkunoita voi pestä jollain vanhalla kalsarinlahkeella.
Rikkaharja ja lapio maksaa myös melko vähän ja kestää valovuosia normikäytössä, niillä saa isommat roskat harjattua lattialta, niin pölkkärinpussit ei täyty niin nopeasti.
Jotain yleispuhdistusainetta ja ikkunoiden pesuun ikkuna-aineet, siinä ne melkein on.
Ei siivoukseen omaisuuksia vuodessa mene ja kun pitää säännöllisesti siivouspäivän, pysyy koti siistinä ja siivoaa myös tapahtuneet vahingot heti.- Anonyymi
Näköjään meikäläisen vanha kirjoituskin tässä. Sen verran, että meillä edelleen sama pölkkäri käytössä ja toimii edelleen. Tosin tässä välissä oli yksi ilmaiseksi saatu uudehko Volta, mutta annoin sen yhdelle kaverille, kun kaverilla ei ollut kunnollista pölkkäriä.
Mattojen pesua pitäisi aloitella, ostin jo mäntysuopaa 2 litran pullon Tokmannilta, sillä puhdistuu matot.
syrjäseudunasukki - Anonyymi
Koskaan en ole tarvinnut ikkunoiden pesuun erikseen pesuainetta kun olen laittanut pesuveteen vain astianpesuainetta ja tilkan etikkaa. Puhdasta on aina tullut. Ikkunanpesin on sellainen missä irrotettava mikrokuituliina.
Mattojen pesuun on riittänyt tavallinen nestemäinen tuoksuton pyykinpesuaine. Mäntynestesaippuaa en voi käyttää hajusteyliherkkyyden takia enkä pese mattojani missään rannoilla tai matonpesupaikoilla vaan ihan talon pyykkituvassa.
- laitoshuoltaja
Fairya tai muuta tiskiainetta ikkunanpesuun, turha käyttää kalliita ikkunasuihkeita..
- josalottajallakis
Jos aloittajalla kissa niin kyllä 2krt viikossa olis hyvä siivota viikossa.Imurointi,kostealla moppaus ja rätillä pyyhkiä pölyjä. Köyhyydellä ei ole mitään merkitystä siivouksessa. Jotkuthan eivät käytä imuria ollenkaan siivouksesta. Fairy ja rätit riittää.
- eisiivotakoskaan
Meillä säästetään siivouksessa. Kukaan ei siivoo eikä kuluta imuria ei harjoja eikä pesuaineita. Kaikista säästetään. Mattoja ei puistella ettei ne rikkoudu, eikä ikkunoita pestä ettei vesi kulu, pyykkiä pestään yöllä taloyhtiön koneilla ilmaiseksi.
Kaikista säästetään, hallitus on antanut esimerkkiä. Omista kuluista säästetään ja käytetään toisten koneita ja tavaroita.- varsinainenälykääpiö
Tulihan se sieltä, että tampio osasi kaivaa jo hallituksenkin tähän...
- eisiivotakoskaan
varsinainenälykääpiö kirjoitti:
Tulihan se sieltä, että tampio osasi kaivaa jo hallituksenkin tähän...
N kaikkihan on hallituksen vika! Kyllä siivoukseenkin tarvii rahaa, ja jos hallitus varastaan käyhien rahat niin millä siivoot! Kaikki vaikuttaa kaikkeen sanotaan joten hallituksen kurjuutus vaikuttaa kaikkeen.
- jbsdhv
Minä en ole siivonnut puoleen vuoteen mitään. Halvaksi tulee.
- siistik
Kerjäätkö luteita tulevaksi kämppääsi? Sitten söisit niitä lounaaksi...
- jbsdhv
siistik kirjoitti:
Kerjäätkö luteita tulevaksi kämppääsi? Sitten söisit niitä lounaaksi...
Itse asiassa siivouksesta on siinä vain se apu, että ludeongelma voi pistää silmään ensimmäistä kertaa juuri siivotessa.
- ytio
jbsdhv kirjoitti:
Itse asiassa siivouksesta on siinä vain se apu, että ludeongelma voi pistää silmään ensimmäistä kertaa juuri siivotessa.
Yöllä tulevat sänkyysi ja purevat sinua takapäästä...
- jbsdhv
ytio kirjoitti:
Yöllä tulevat sänkyysi ja purevat sinua takapäästä...
Jos niitä on asunnossani. Siivoaminen ei vaikuta siihen, tuleeko niitä.
- kohta.rikas
Toimiiko imuri avaruudessa..? millä muukalaiset ja minä siivoamme avaruuspölyn?
Olen jälleen lähdössä muukalaisten kanssa pitkälle matkalle rikkauksien hakuun.
https://fi.wikipedia.org/wiki/55_Cancri_e
Edelliset matkat ovat löydöksiltään massiivisia planeettoja, joilla on valtavia makaroniesiintymiä!
Kerron matkastani palatessani... öhmm... hetkisen kuluttua.
. - koivuniemenherraaaaa
Koivuniemenherraa te tarvisitte kintuille niin alkais siivous, älkää nyt niin kehuko itseenne laiskuudella mutta jos on köyhä niin tarviiko vielä tyhmäkin olla.
- Pitkäaikatyötön
"Tänä aamuna ahdistuin, kun mieleen juolahti, että pitäisi pestä ikkunat. Oikeastaan kannattaisi pölyt pyyhkiä myös seinistä ja laipiosta. Komeroissa on yhtä jos toista järjesteltävää. Lattialla on laatikko jossa on silputtavia papereita ja niitä löytyy muualta lisää... Ihan tavallisesta siivouksesta puhumattakaan. Asunto on vaan yksiö, mutta eihän se yhtään helpota kun tavaraa on liikaa. Pitäneekö kerätä voimia joku päivä ja aloittaa vasta sitten - ja mistä oikein aloitan?"
Ei ole mielekästä yrittää tehdä kaikkia harvemmin tapahtuvia siivouksia samana päivänä. Käy helposti niin, että homman ajatteleminen vain uuvuttaa, eikä tule tehdyksi mitään.
On parempi ottaa jokin yksittäinen juttu, kuten vaikka ikkunoiden pesu päivän hommaksi. Ne muut asiat ehtii tehdä toistekin, mutta jos ikkunoiden jälkeen sattuukin jaksamaan, voi siivousta jatkaa. - pikkuhiljaaaaaa
Pikku hiljaa tehdä siivousta ja se tuumasta toimeen niin vaikka toi laatikko missä silputtavia papereita ni aloittaa siitä. Ikkunoiden pesussa kun pääsee vauhtiin niin äkkiä tulee kirkasta.
Itse siivoan kerran viikossa ja on ihan riittävä. - ihmesuomiköyhyyttä
Aloittaja on köyhä, asuu yksiössä ja hänellä on liikaa tavaraa......
En hän voi kovin köyhä olla, sillä köyhän ihmisen ei pitäisi voida hankkia mitään tavaraa liikaa.- kylni
ihminen on nykymittapuun mukaan puusta pudonnut käyhä jos ei ole varaa ulkomaanmatkoihin ja uusimpaan puhelimeen.
- vghbvcghgf
Kun ihminen menettää työpaikkansa, tai sairastuu, hän voi joutua myymään talonsa ja muuttamaan yksiöön, jossa asuminen kyllä saattaa tulla kalliimmaksi, mutta yhteiskunta ehkä maksaa sen asumistuella asunnon vuokraajalle. Jos joutuu muuttamaan talon tai ison asunnon vuosien varrella kertyneet kamat yksiöön, ei sitä raikkoamista ehkä heti jaksa tehdä, ja vaikea on heittää pois tavaraa, kun kaikki on ainakin joskus tuntunut tärkeältä. Ja ehkä köyhyyskin vielä väistyy, jos löytyisikin vielä työpaikka, eli ehkä joskus vielä muutetaan isompaan.
Ostin Konmari-kirjan, kun ajattelin yrittää muuyttua askeettiseksi. Lukaisin sen läpi, mutta en ole sitä mieltä, että hänen tekniikkansa toimisi minulle. Jotkut kyllä ovat kehuneet. Kirja löytyy kirjastostakin.
Itse asun romun keskellä ja siivoan ehkä kerran vuodessa sen verran, että sen huomaa. Pintoja pyyhin kostealla rätillä ja lattiat lakaisen päivittäin. On niin paljon muuta tekemistä. Kyllä se hienolta tuntuu, kun saa joskus luovuttua jostakin, mitä on erityisesti rakastanut ja vaalinut. Kannattaa jopa aloittaa sellaisista tavaroista, ehkä. Mummon vanha öljylamppu, ihana kuparinen kahvipannu, se rakkaalta lahjaksi saatu kirja jne. Se vapauttaa kummasti. Romun rakastaminen on tietynlaista epäjumalanpalvontaa. Näinä viimeisinä aikoina kannattaisi kiinittää sydämensä tärkeämpään. - uupunutjoennensiivousta
Tuo on ihan totta mitä kirjoitat. Usein ei ole helppoa luopua tavaroista. Eilen tutkin vaatekaappeja ja olivatpa päässeet mielenkiintoiseen epäjärjestykseen. Sain yhden kassillisen kirpputorille vietävää. Enemmänkin varmaan olisi, mutta kun ei tiedä jos sittenkin joskus tarvitsee.
Jos olisi varaa niin pyytäisin jonkun ammattijärjestelijän. Mutta pitäisi itse nähdä kaikki mitä heitetään pois ja sitten ei niitä varmaan voisikaan heittää. Kyllä se on vaan köyhän itse järjestettävä rojunsa kuka mitenkin.
Olen tuon aloituskirjoituksen jälkeen pari kertaa imuroinut. Eilen sain osan ikkunoista pestyksi ja samalla pesin ja vaihdoin verhot. Kyllä väsytti illalla mutta oli tyytyväinen olo kun sain jotakin tehdyksi ja verhojen vaihto vähän piristää asunnon ilmettä.
En ole varma, olenko lukenut tuon Konmari-kirjan mutta ainakin netistä olen lueskellut mitä siitä sanotaan. Ei minulle tuon kirjan juoni ihan kokonaisuudessaan istu, mutta voin sieltä jonkin idean napata. Kieltämättä olisi helpompaa siivota jos oikein radikaalisti vähentäisi tavaroita, mutta on niin paljon sellaisia tavaroita, joita ei hennoisi heittää vaikka ei niitä kovin usein käytäkään. Tulisi varmaan stressi siitä tavaranhävityksestä. - konmaritus
uupunutjoennensiivousta kirjoitti:
Tuo on ihan totta mitä kirjoitat. Usein ei ole helppoa luopua tavaroista. Eilen tutkin vaatekaappeja ja olivatpa päässeet mielenkiintoiseen epäjärjestykseen. Sain yhden kassillisen kirpputorille vietävää. Enemmänkin varmaan olisi, mutta kun ei tiedä jos sittenkin joskus tarvitsee.
Jos olisi varaa niin pyytäisin jonkun ammattijärjestelijän. Mutta pitäisi itse nähdä kaikki mitä heitetään pois ja sitten ei niitä varmaan voisikaan heittää. Kyllä se on vaan köyhän itse järjestettävä rojunsa kuka mitenkin.
Olen tuon aloituskirjoituksen jälkeen pari kertaa imuroinut. Eilen sain osan ikkunoista pestyksi ja samalla pesin ja vaihdoin verhot. Kyllä väsytti illalla mutta oli tyytyväinen olo kun sain jotakin tehdyksi ja verhojen vaihto vähän piristää asunnon ilmettä.
En ole varma, olenko lukenut tuon Konmari-kirjan mutta ainakin netistä olen lueskellut mitä siitä sanotaan. Ei minulle tuon kirjan juoni ihan kokonaisuudessaan istu, mutta voin sieltä jonkin idean napata. Kieltämättä olisi helpompaa siivota jos oikein radikaalisti vähentäisi tavaroita, mutta on niin paljon sellaisia tavaroita, joita ei hennoisi heittää vaikka ei niitä kovin usein käytäkään. Tulisi varmaan stressi siitä tavaranhävityksestä.Kokemus että stressi helpottuu, enemmän tilaa on miellyttävämpää. Havaitsin että kaapissa oli paljon jopa rikkinäisiä t-paitoja, heitin pois. Kierrätykseen käyttökelpoiset joille ei käyttöä.
- kiinnossiivoussss
Luulisi aloittajaa kiinnostavan siivoaminen kun kissa ja tulee karvoja yms... eikä vähiten sen takia että pölyjä kun ei ole hengitykselle hyväksi. No siinähän sairastuu astmaan.
Joka asiassa täytyy olla passiivinen koskee se sitten töitä, ruokaa, yleistä elämänhallintaa. - älästressaa
Tunnettu ruotsalaistutkija Agnes Wold sanoo siivouksen olevan turhaa:
https://www.iltalehti.fi/asuminen/201611202200029807_an.shtml- uupunutjoennensiivousta
Ihanaa! Kiitos Agnes! Käännän kylkeä ja näen mukavia päiväunia siitä että hyvä haltijatar imuroi ja moppaa kaamean kämppäni ja pyyhkäisee ikkunat hohtaviksi. Kylläpä uni maistuu ja taidanpa kohta ryypätä ahkeruuskupin kun näin ahkerasti suunnittelen miten kotityöt hoidetaan...
- roletaari
Pintapuolinen siivous parin, kolmen viikon välein.
Moppaus muutaman kerran vuodessa.
Tasopintoja tyhjentelen tilanteen mukaan ja ennen vieraiden tuloa varsinkin oh:n pöytä vajaammaksi.
Ikkunoiden pesu on yhtä turhaa kuin paavin pallit ja nunnan nännit.
Vaimoni hermostuu ja peseen keittiön itäpuolen ikkunan muutaman vuoden välein. Kaikki eteläpuolen ikkunat ovat nyt olleet pesemättä koko asumisemme ajan 14 vuotta ja tilanne jatkuu.
Yritän varjella käyttöastioitani. Juomalasilleni, kahvikupilleni ja useimmiten ruokalautaselleni riittää pikainen huuhtelu.
Olin 6 vuotta arkiviikot, ma > pe, yksin puutteen torjunnassa.
Yksi tavallinen Fairipullo riitti minulle 5:ksi vuodeksi.
Tapani ei ole säästämistä vaan normaalin järjen käyttöä! - uupunutjoennensiivousta
Olen jo ottanut pölyimurin esille. Siinäpähän odottelee huomista päivää, jos siivousinspiraatio löytyy...
- rthrttstrh
"Olen jo ottanut pölyimurin esille."
Menikö voimat jo tuohon ;D
- dytjydtdy
Ilmanko jotkut sitä kämppääkin vaihtaa vähän väliä kun pistetään paskaks kaikki, sonnetaan nurkkiin ja ei siivota.
- elämänhallintaaaaaa
Monellakin elämänhallinta hukassa kun eivät viitsi edes omia paskojaan siivota. Eletään passiivisessa tilassa eikä mikään kiinnosta.
Jostain makaroonin keittämisestä kylläkin jatkuvasti kirjoitusta. Miksei prkl että kuorii perunoita ja tekee sopan.
Niin tuohon siivoukseen niin 15 minuutissakin tekee jo paljon.- Siinäpäselkeäst
Xtra merkin levymoppi maksoi 11,95€. Irtoliinoja siihen. Tolu Kirsikankukka lattianpesuaine pari euroa,riittää kuukausia. Pestäviä mikrokuituliinoja, euron pari useampi kappale paketissa. Näillä pärjää ja wc pönttöön xtra klorit alle euron pullo,sekin riittää pitkään. Tiskiainetta voi laimentaa veteen pintojen pyyhintään. Imuri toki hyvä ja hätätapauksessa rikkalapio ja harja, niitäkin saa halvalla.
- Siisteysykkösasia
Kaikki ei ole yhtä siivottomia kuin sä. Jos sun pitää siivota joka päivä hiki otsassa, niin kannattaa opetella järjestelmällisyyttä, ettei tarvi useasti siivota.
Meillä on kotona wc jossa käymme joten ei tarvi paskoja siivota. Eikö teillä ole?
Siisteys on puoli ruokaa, sanotaan ja meistä ainakin on ihana asua ja olla siistissä kodissa. Kokeileppa vaikka. Siivouspäivä on erikseen JOS on sekaista, yleensä ei ole koska rakastamme järjestystä ja raikasta olotilaamme.
- TakaisinLuontoon
Ensinnäkin kerron, että inhoan siivoamista!
Sitten pari vinkkiä köyhän siivoamisesta: vain pari ainetta riittää: ruokasooda ja perusetikka.
Noilla saa suurimman osan hoidettua. - ukkelikukkeliiiiiii
Eihän siivoaminen nyt sitä tarkoita mitä joku kirjoitti että kaikki hujan hajan ei ei vaan imurointi,moppaus ja pölyjen pyyhkiminen ja joskus ihmetellyt mistä hitosta se pöly tulee.
- Ohyea
Pöly tulee tekstiileistä ja ihmisen ihosta.
- nuukuuskunniaan
Nythän oli uutisissa oikein kuvien kanssa esimerkki siivouksessa köyhäilystä. Loppujen lopuksi tuli kalliiksi.
- TakaisinLuontoon
Ruokasoodasta ja etikasta on moneen, googlatkaapa. Astianpesukoneen ja vessanpöntön puhdistuksesta ikkunanpesuun.
En ole testannut vielä, mutta esim. etikalla ja sanomalehtipaperilla kuulemma tulee puhtaat ikkunalasit...
Aikoinaan, kun oli koiranpentu, joka ennen ulosmenoa ehti lirauttaa eteismatolle, tuli sooda testattua. Litran pänikästä (maksaa pari kolme euroa) ripottelin matolle hyvät määrät soodaa.
Jonkin ajan kuluttua imuroin pois, ja kas, tuli raikasta ja puhdasta.
Eräässä muovisessa huonekalussa oli teippitarra, jota en millään muulla aineella kuin soodalla saanut pois, eikä jäänyt hankausjälkiä.
Luulen, että sellainen esim. Tokmannilta tai Lidlistä löytyvä 3 litran ja noin kolmen euron puhdistusaine käy useimpiin juttuihin. On vain markkinointikikka, että joka tilanteeseen oma puhdistusaineensa. Ne erikoisaineet haisevatkin niin pahasti, etten niitä halua käyttää. - siivottu30min
No niin siivous tehty ja imurointiin meni aikaa 10min ja lisäks moppaus ja pölyjen pyyhintä ni yhteensä meni aikaa 30 minuuttia toki jos rauhallisemmin niin noin tunti on hyvä. Ovet ja ja ikkunat auki että tulee tuuletus.
Lauantai sopivan leppoisa päivä siivoilla.- nopeushuolimattomuutta
Kauheen nopsaan. Meillä siivotaan kaksi päivää. Matot ulos ja imurointi. Matot hakataan ja lattiat pestään, pölyt pään, roskikset tyhjennetään, molemmat vessat ja kylpyhuone pestään. Meil menee aina kaksi päivää, kun teemme kaiken huolellisesti.
- tehokasjärkiper
Tehokas ja järkiperäinen siivous missä ei hosuta ja kerran viikossa siivoan, huh huh 2 päivää siivootte juupa juu. Jos joku 2 päivää siivoaa niin siitä hyvin äkkiä vastenmielistä. Jossain isossa maalaistalossa siivous voi toki kestää.
Tänään justiin otin ajan kun imuroin niin 10min. - köyhänkevätsiivous
Lattian pesu ei aina vaadi muuta kuin kostean liinan.
Ikkunasuihkepullo riittää pitkäksi aikaa.
Etikkaa kannattaa olla huushollissa.
Yhtenä päivänä kun pesee kaikki ikkunat, pesee ja silittää verhot, ennemmin jakaa usealle päivälle.- elämänhallintaaaaaa
On se kylläkin elämänhallintaa noi siivoukset ja muut, eipä paljon vaadi joku hellan pyyhkäisy, tiskien tiskaamisen ja pöydän siistinä pitämisen. Roskien viemiset pois niin noikin hoitaa ettei kaikki ole hujan hajan.
Jos työttömänä niin aikaa siivoilla kylläkin ihan hyvin. Pois sellainen asenne ettei huvita. Eihän asunnossa nyt mitään erikoisia huonekaluja tarvi olla vaan riittää että on siistiä.
- eiitesiivotahyi
Me tilataan siivooja joka viikko. Maksaa 60 e tunti. Tulee puhasta.
- sillaisiivousonuudistet
Kannattaa keksii siivouksille uusi nimi, niin ei tunnu siivoomiselta. Uudelleen järjestelyä, vapaa ajan täydentämis tekemistä, lattioiden pintojen esille laitto, tai vaatehuoneen lajittelu... ikkunoiden kirkastus ja astioiden uudelleen käyttömahdollisuus.
Mattojen koneellinen hurautus...
Siivouspäivästä voi tehdä; kodin ehostamis päivän - Soikka
Nykyään oon tehny helpoksi imuroinnin,voipi jopa sanoa että se on mukavaa.Eli ostat kunnollisen robotti imurin,ei mitään leluja,vaan sijoitat siihen n 400 euroa ja sitten kunnon reppuimuri akuilla,(300€)niin voi sanoa että homma on hauskaa kun reppuimurilla imuroit sohvan aluset ja nurkat mihin robotti ei kykene,niin kyllä
siivous on nykytekniikalla tosi helppoo.Minullakin pari kissaa joista jo robotti imurin säiliöstä näkee kuinka paljon mirreiltä on karvaa taas irronnut.Mikä muuten eniten vituttaa imuroinnissa,miettikää?- Soikka
No eikö se ole se että hinaat sitä imuria perässäsi ja sähköjohto takertuu joka oven pieleen ja imuletku loppuu kesken ja matot menee kasaan kun stä 10 kilosta jöllikkää raahaat imuletkulla perässäsi.
- Anonyymi
Itselleni oli apua, kun luin Auri Kanasesta kertovan kirjan Aurin siivousrakkauskirja. Siinä oli hyviä vinkkejä. Ja kun joku on noin kiinnostunut siivoamisesta, niin se helposti tarttuu lukijaankin.
- Anonyymi
Se on vaan noissa ammattisiijissa vika kun he saavat bonssilisänä yrityksiltä siivousvälineitä ja aineita ilmaiseksi, kun vähän sitten mainostaa niiden tehokkuutta ym pitää niitä eisllä, on halpaa siivota sitten. Tavallinen kansalainen kun itse ostaa kaiken.
Mä en lue koskaan ammattilaisten kirjoja tuon vuoksi.
Halpoja siivousvälineillä ja aineiilla saa yhtä puhdasta kuin että ostat 30 e maksavan lattiapesuaineen tai 100 e maksavan mopin. Hyvä se on ilmaisilla välineillä siivota, mutta jos on työtön ja käyhä, niin eipä ole siihen varaa.
Se on vähän joka asiassa, kun julkisuuden henkilö mainnostaa, niin saa itse ilmaiseksi. Jorma utotisella on joka päivälle uudet lasti kun mainostaa niin ei maksa hänelle mitään, kaikki pesuainemaninstajat saaa tuotteet ilmaiseksei, Aira samulin sanoi kerran että hänellä on 7 erilaista luonnontuotetta kähytössä, kun ilmaisekse saa niin pitää sillon ottaa. Näitä on...
- Anonyymi
Suomalaiset ovat ruotsalaisten mielestä orjakansa, me syömme lihat he syökööt salaatinlehdet heheheh, olemme ylivertaisia suomalisiin verrattuna, meillä on Kuningaskin hähäää
- Anonyymi
Tähän on vaikea kyllä vastata. Sen olen ainakin huomannut kun rahat lopussa siivousaineita myöten ja tarvikkeet vanhoja niin motivaatiota se syö. Ei huvita alkaa siivoamaan yksinkertaisesti.
Itsekin pitäisi ostaa uusi pyykkkiteline kun vanha meni rikki, että ei tarviisi aina viedä talon kuivuriin tai ripustaa kaapinoville esim. Uusi moppikin olisi hyvä hommata, sekä uudet liinat niihin.
Siivousvälineisiin ja pesuaineisiin kyllä kuluu todella paljon rahaa, mutta pakon edessä pärjää vähemmälläkin.
Imuriin olen joskus ostanut vääränlaisia pusseja, ja olen leikellyt niistä sitä muoviosaa pois jotta sain sen mahtumaan paikalleen. Tämäkin siis onnistuu jos ei ole varaa ostaa uusia pusseja.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olet toisen kanssa
...ja minä yhä vain sinua kaipaan. Tiedän ettet ole onnellinen siellä. Älä hukkaa aitoa onnea ja rakkautta hukkaan vain2241546- 291393
Kuka teistä on paras nainen
A-nainen? J-nainen? K-nainen? M-nainen? S-nainen? Vai kenties joku muu...? 😊611269Immu otti pataan
Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!691217- 781194
Osaako joku selittää tätä
Että miksi mulle on joka toinen ventovieras ihminen tyly ainakin ilmeillään ja eleillään?751172Jos me joskus nähtäisiin
niin ei kai sen vielä tarvitsisi merkitä sen enempää? Ja voihan olla ettei kumpikaan enää siinä vaiheessa edes haluaisi1031163- 54998
Lesken uusi
Onko totta että puolangan kunnalla töissä ollut mies joka kuoli niin sen vaimolla jo uusi lohduttaja. Pitäneekö paikkans18952Persun suusta:"Köyhät on luusereita ja ansaitsevat köyhyyden"
Ministeri Juuston apulainen näin uhoaa. Mitäs siinä. Kyllä on jo tiedetty muutaman vuoden hallitustyön pohjalta että per175855