90-luvulla oli yhteen aikaan suosiossa ”pomppunappi” sattuuko kukaan muistamaan lelun nimeä? Jolla googlesta löytäisi.
Ihan kuin imukuppi jonka keskellä pieni reikä, painettiin keskiosa alas (käännettiin ympäri) ja laitettiin pöydälle, hetken kuluttua ”nappi” pomppasi korkealle
Mikä lelu, 90-luvulta?
15
621
Vastaukset
- Wywywywy
Minäkin muistan ton lelun, mut en nimeä
- syöse
hyvä että ei tarvi ku muistella jos moista pskaa joskus ollut idiooteille
- Ryökköö
-sattuisko olemaan tuo RUBBER POPPER... mitä lie suomeksi.
http://the90s.site/rubber-poppers/
https://www.youtube.com/watch?v=7sSJKps-meE - EiTöykeä
Kyseessä on ilmeisesti Popper Toy tai Dropper Popper.
Voi löytää lelukaupasta esimerkiksi ZeeBeez-nimellä. Youtubesta löytää monenlaisia videoita. - DeiviRoketti
Minulla oli 70-luvulla korkkipyssy, ammuin sillä kärpäsiä takan kylkeä vasten.
- kielletty.kokonaan
Nykysin sama "lelu" on kielletty! Hengenvaarallinen laite kurkkuun joutuessaan.
- Drrrrrrrp
Muistaakos kukaan superpalloa, niitä heiteltiin luokassa ala-asteella ennen tunnin alkua.
https://fi.wikipedia.org/wiki/Superpallo- muistan.kyllä
suppis, näitä heiteltiin kerrostalojen katolta.
- Maailma.opettaa
Joo, muistan, kavereilla oli superpalloja, ja tietysti minunkin piti saada.
Osuin sitten kauppaan, missä niitä myytiin, ja ajattelin, että ostan suurimman ja kalleimman, niin varmasti pomppii korkeimmalle.
Vaan eipäs pomppinut, nimenomaan pienimmät pallot pomppi eniten.
Pettymys oli tietenkin suurta. - Hipshapp
Maailma.opettaa kirjoitti:
Joo, muistan, kavereilla oli superpalloja, ja tietysti minunkin piti saada.
Osuin sitten kauppaan, missä niitä myytiin, ja ajattelin, että ostan suurimman ja kalleimman, niin varmasti pomppii korkeimmalle.
Vaan eipäs pomppinut, nimenomaan pienimmät pallot pomppi eniten.
Pettymys oli tietenkin suurta.Itse asiassa laadukas golfpallo pomppii jopa paremmin kuin superpallo, kunhan on vain kova alusta.
Superpalloissa oli suuriakin eroja, jotkut oli kuivaneet eivätkä pomppineet yhtään.
- lastuja
Lapin leukulla vuoleskeltiin koulussa enkun tunnilla, mutta ei häiritty muita.
- kuussatanaen
Pompannappikaan ei ole turvallinen.
- Hipshapp
Kiitoksia, Dropper Popper se oli. Kyllä turvallinen on, eihän tätä olekkaan tarkoitus antaa vauvoille mitkä pistävät kaiken suuhun.
- jlsjlkjlkj
Joku napsu tai naksu tai vastaava se oli suomeksi. Väriltään musta, joku 7-10 cm halkaisijaltaan. Aika voimalla se kyllä ilmaan pomppasi, ja vaarallisena sitä itse pidin. Jos se olisi silmään esimerkiksi osunut, niin vauriota olisi voinut tulla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka: 3 euron bensa, Ruotsi: bensavero jopa alle EU-minimin
Eipä vaan suomalainen autoilija saa kaikkien rakastamalta Riikalta sympatiaa. Ruotsissa on eri meininki, siellä diskutee662281Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki
"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."221925Miten kestätte tyhmiä?
Miten usein turhaudutte tai suututte ihmisiin, joilla on matala älykkyys? Minulla tätä tapahtuu useita kertoja viikossa2481454Eläkeläiset siirrettävä muuttotappioalueille
Joutoväki pois ruuhkauttamasta elättäjien arkea. Samalla putoaa jokaisen asumiskulut ja rahaa jää enemmän kuluttamiseen.581375Miksi naisen pitäisi maksaa 50/50
Vuokrasta miehelle? Eikö se ole miehelle lahja, ja aarre, jos nainen suostuu muuttamaan kanssasi asumaan?2531145Lahkojen uudestikasteille ei pitä mennä
Sananl. 22:3 Mielevä näkee vaaran ja kätkeytyy, mutta yksinkertaiset käyvät kohti ja saavat vahingon.1201044Minkä arvosanan 4-10 annat Susanna Laineelle Farmi-juontajana?
Susanna Laine vetää Farmi Suomi -realityä. Minkä arvosanan 4-10 annat Suskille juontohommista? Suosikkijuontaja teki231030En kerro nimeäsi nainen
Sillä olet nyt salaisuus jota kannan sydämessäni. Tämä mitä tunnen ja kuinka sinuun vahvasti ihastuin on jo niin erikoin711010- 96939
Onko se liikaa pyydetty
Voisitko sinä mies kerätä rohkeutta ja ottaa yhteyttä? Minä en jaksa tätä enää. On niin ikävä sinua. Minä niin haluaisin65932