TV7 ja Helena Konttinen

ceec

Joku aika sitten Tv7:ssa tuli ohjelma, joka käsitteli horrossaarnaaja Helena Konttista. Hänestä puhuttiin hyvin myönteiseen sävyyn ja annettiin ymmärtää, että hän olisi ollut Jumalan palvelija, Karjalan profeetta.

Olen kyllä tiennyt jo pitkän aikaa, että Tv7 on sokea hengellisessä mielessä eikä se halua tai kykene taistelemaan okkultisia ja pakanallisia vaikutuksia vastaan. Kädet on nostettu ylös pakanallisten henkivaltojen edessä ja Saatanalla on vapaa pääsy ohjelmiin. Kuitenkin Tv7 haluaa esiintyä kristillisenä kanavana.

Onko se rahanahneus ja sensaation nälkä, joka pakottaa Tv7:n turvautumaan okkultisiin lähteisiin? Eikö siellä ymmärretä, että sillä tavalla he houkuttelevat ihmiset Saatanan orjuuteen eivätkä Jumalan lasten vapauteen.

98

2930

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lkmökmnjöh

et sinä kaikkea tiedä sinua edellä oleviesta uskovaisuta. ei Helena ollut harhaopettaja. Hän oli aito profeetta, toki oman aikansa lapsi, ei silloin ollut helluntai kirkkoja, tai muita. Mikä sinä olet tuomitssemaan. Muista että Filippus tempaistiin näkymättömiin sen jälkeen kun hän oli kastanut hoviherran, hän vain katosi. Asioita tapahtuu.

• ceec

Helena Konttinen ei hävinnyt mihinkään. Hän vain kuoli 45-vuotiaana.

Puhutaanko Raamatussa horrossaarnaajista? Se tiedetään, että maailmalla on vastaavia "profeettoja", jotka toimivat okkultiselta pohjalta.

• jsk.katsonut

Täyttä potaskaa, kuten joku tuolla sanoi. Jumala ei pakota ketään sanomaan yhtään mitään Pyhä Henki on ihmisen hallittavissa. Konttinen oli HARHAOPIN OPETTAJA.

Ja Tv 7 Ojares sanoi, että tv 7 on heidän seurakuntansa, siitä on jo aikaa, kun en ole katsonut ko.kanavaa enää vuosiin.

• Tuomiopäiväntytti
        jsk.katsonut kirjoitti:

Täyttä potaskaa, kuten joku tuolla sanoi. Jumala ei pakota ketään sanomaan yhtään mitään Pyhä Henki on ihmisen hallittavissa. Konttinen oli HARHAOPIN OPETTAJA.

Ja Tv 7 Ojares sanoi, että tv 7 on heidän seurakuntansa, siitä on jo aikaa, kun en ole katsonut ko.kanavaa enää vuosiin.

Oletko lukenut K.K.Sarlinin kirjaa Konttisesta? Millä perusteella väität häntä harhaopin opettajaksi? Sarlin oli ev.lut. rovasti ja muutkin sen ajan papit kuulustelivat Konttista, ja totesivat hänen opetuksensa kirkon opin mukaiseksi. Tapa jolla hän toimi, oli toki erikoinen, mutta horrokseen eli Raamatun mukaan "hurmokseen" vaipuminen oli vapaaehtoista. Helena joutui menemään nuhtelemaan ihmisiä synneistä ja se tuotti hedelmää, ihmiset tekivät parannusta, tulivat uskoon. Toki Helenalle työ oli raskastakin, hän sairasteli ja oli perhekin. Silti hän murehti joskus omaa niskoitteluaan. Sen ajan ihmiset olivat toisenlaisia kuin me ylpeät ja kopeat joita ei saa tulla nuhtelemaan ja jotka tuomitsevat terveenkin hörhöksi. Olemme oikein viisaita tuomareita, rakkautta, jota Helena osoitti syntisille ja mielisairaille - ei meillä ole.
        Helenan työn hedelmänä oli myös Parikanniemen lastenkoti. Hänen unensa ja ilmestyksensä olivat outoja ja pelottaviakin, samoin kuin horrostila ja niiden takia Helenaa on tuomittu. Helena oli paljolti Vanhan Testamentin profeettojen kaltainen. Näyistä ja ilmestyksistä voi sanoa mitä tahansa, mutta saarnat kestävät koetuksen ja ovat Jeesuksen Kristuksen evankeliumia.

• Tuomiopäiväntytti

Kiitos vastauksista! Te sitten kommentoitte vain Helenan tilaa saarnatessa vaikka syytitte harhaoppiseksi. Pitäisi lukea kuitenkin ensin mitä hän saarnasi ja opetti horroksessa ollessaan ja mitä hän opetti valveilla ollessaan ja sitten voi keskustella oliko hän harhaoppinen.
        Helena ei valinnut itse olla horroksessa ja häntäkin aluksi pelotti ja hän koetteli ilmestyksiään Raamatun neuvojen mukaisesti. Sen ajan ihmiset hyväksyivät helpommin horrossaarnat, vaikka ne olivat heillekin ihmeitä.
        Meillä on aina taipumus haluta valikoida miten ihmisten pitää käyttäytyä kelvatakseen meille tai miten Jumalan pitäisi meitä lähestyä. Esim. Hänen tapansa tarjota meille Poikaansa, ei kelpaa monillekaan. Poika teloitettiin silloin kun hän tuli ensi kerran maan päälle.
        Nykyään Jumalan pitää olla taas erilainen ja Hän tuleekin Raamatun mukaan olemaan ja varmasti ihan Raamatun mukainen, mutta arvaan että sittenkin suuri yllätys..

• 7786666534
        Tuomiopäiväntytti kirjoitti:

Oletko lukenut K.K.Sarlinin kirjaa Konttisesta? Millä perusteella väität häntä harhaopin opettajaksi? Sarlin oli ev.lut. rovasti ja muutkin sen ajan papit kuulustelivat Konttista, ja totesivat hänen opetuksensa kirkon opin mukaiseksi. Tapa jolla hän toimi, oli toki erikoinen, mutta horrokseen eli Raamatun mukaan "hurmokseen" vaipuminen oli vapaaehtoista. Helena joutui menemään nuhtelemaan ihmisiä synneistä ja se tuotti hedelmää, ihmiset tekivät parannusta, tulivat uskoon. Toki Helenalle työ oli raskastakin, hän sairasteli ja oli perhekin. Silti hän murehti joskus omaa niskoitteluaan. Sen ajan ihmiset olivat toisenlaisia kuin me ylpeät ja kopeat joita ei saa tulla nuhtelemaan ja jotka tuomitsevat terveenkin hörhöksi. Olemme oikein viisaita tuomareita, rakkautta, jota Helena osoitti syntisille ja mielisairaille - ei meillä ole.
        Helenan työn hedelmänä oli myös Parikanniemen lastenkoti. Hänen unensa ja ilmestyksensä olivat outoja ja pelottaviakin, samoin kuin horrostila ja niiden takia Helenaa on tuomittu. Helena oli paljolti Vanhan Testamentin profeettojen kaltainen. Näyistä ja ilmestyksistä voi sanoa mitä tahansa, mutta saarnat kestävät koetuksen ja ovat Jeesuksen Kristuksen evankeliumia.

Et ehkä ole huomannut mutta luterilaiset papit ja rovastit eivät ole mitään auktoriteetteja tällä sivustolla.

• Anonyymi
        ceec kirjoitti:

Helena Konttinen ei hävinnyt mihinkään. Hän vain kuoli 45-vuotiaana.

Puhutaanko Raamatussa horrossaarnaajista? Se tiedetään, että maailmalla on vastaavia "profeettoja", jotka toimivat okkultiselta pohjalta.

Täysin raamatullinen profeetta, mitä ei voi sanoa tämän päivän lähes syntivapaista seurakunnista, mistä monista on tullut ihmistä miellyttäviä J- Clubeja, jotka saarnaavat korvasyyhyn.

Jos ihmisille kumartelet ja teet heille mieliksi, niin Jumalalle pyllistät! Ja et totuutta julista kovin kauaa.

"Mutta jos kaikki profetoisivat ja joku uskosta tai opetuksesta osaton tulisi sisään, niin kaikki paljastaisivat hänet ja kaikki langettaisivat hänestä tuomion,
        hänen sydämensä salaisuudet tulisivat ilmi, ja niin hän kasvoilleen langeten rukoilisi Jumalaa ja julistaisi, että Jumala totisesti on teissä."
        1.kor14:24

Tuohon aikaan niin kuin varmasti nytkin uskotaan
        ettei Jumala näe salatuimpia syntejämme, mistä ei tiedä kuin me itse. Helenan kautta näytettiin, että Ihmisten kaikesta
        tekemisistä ( ja varmasti laupeuksien tekemättä jättämisistä) on tarkka kirjanpito taivaassa."
        Mikään ei ole salattua Hänelle, vaan kaikki on paljasta ja alastonta Hänelle, mille meidän on tehtävä viimeisellä tuomiolla tili. Ja mikä pimeässä salassa korvaan kuiskataan se päivällä katolta julki huudetaan"  Helvetissä nämä pimeydenteot ovat häkkinämme itse rakentanamme, ellei näitä Jeesuksen kanssa pura vilpittömällä sydämellä katuen syntiä vihaten. "Jeesus, anna anteeksi, revi pois tämä synti minusta, tee uusi luomus sinussa. Puhdista verelläsi"

Ei kaikki jotka sanovat" Herra Herra" ole uudesti syntyneitä Jumalan lapsia, vaan ne jotka ovat tehneet taivaallisen Isän tahdon ja luopuneet kokonaan synnistä. Pitävät Jumalan kaikessa ensimmäisenä ja puhdistavat Karitsan veressä päivittäin pienetkin syntinsä, (niin ettei verellä valkaistussa puvussa ole ryppyä, eikä tahraa) mitkä Isä laskee tunnolle. "Joka päivä on armo uus ja olkaa täydelliset niin kuin minä olen täydellinen" Laki ajaa Kristuksen luokse, se on hyvä, vanhurskas, pyhä . Ilman lakia en olisi tullut tietämään, mitä synti on, ellei laki sanoisi* älä himoitse"room7:7 ja 7:12. Se on taivaasta annettu, sapattia myöten.

"Sillä hän on jossakin sanonut seitsemännestä päivästä näin: "Ja Jumala lepäsi seitsemäntenä päivänä kaikista teoistansa"; ja tässä taas: "He eivät pääse minun lepooni". Koska siis varmana pysyy, että muutamat pääsevät siihen, ja ne, joille hyvä sanoma ensin julistettiin, eivät päässeet siihen tottelemattomuuden tähden,
        niin hän taas määrää päivän, "tämän päivän", sanomalla Daavidin kautta niin pitkän ajan jälkeen, niinkuin ennen on sanottu: "Tänä päivänä, jos te kuulette hänen äänensä, älkää paaduttako sydämiänne".
        Sillä jos Joosua olisi saattanut heidät lepoon, niin hän ei puhuisi toisesta, senjälkeisestä päivästä.
        Niin on Jumalan kansalle sapatinlepo varmasti tuleva.
        Sillä joka on päässyt hänen lepoonsa, on saanut levon teoistaan, hänkin, niinkuin Jumala omista teoistansa.
        Ahkeroikaamme siis päästä siihen lepoon, ettei kukaan lankeaisi seuraamaan samaa tottelemattomuuden esimerkkiä."

Hepr 3:4-11

• Kirjakääröt

Ap.t.10.10 Biblia (1776) Ja kun hän isosi, tahtoi suurustaa. Mutta kuin he hänelle valmistivat, tuli hän horroksiin.

• kauanhellari

Ei koskaan Raamattu opeta että olisi saarnattu unenomaisessa horrostilassa. Ei ole mitään vaihetuspäiviä, että tulkaa sitten ensi kuussa sinä päivänä kuuntelmaan jolloin saarnataan jossain horrostilassa. Kyllä sananjulistaja on aina hereillä ja tietoisessa tilassa.

• Anonyymi
        kauanhellari kirjoitti:

Ei koskaan Raamattu opeta että olisi saarnattu unenomaisessa horrostilassa. Ei ole mitään vaihetuspäiviä, että tulkaa sitten ensi kuussa sinä päivänä kuuntelmaan jolloin saarnataan jossain horrostilassa. Kyllä sananjulistaja on aina hereillä ja tietoisessa tilassa.

kuten Johannes kastaja - no, et taida lukea raamattua.

Ensin täytyy ymmärtää sekin, että Jumalantyö - on Jumalantyötä ja se käsittää tapaa - myös evankelioida.

Meillä on kirkossa ollut aikoinaan tapa - että vain kirkonpappi saa puhua ja muut suu kiinni.
        Eli Sanan työ voidaan rautakankipapin kautta kahlita hitsaamalla niin satimeen, että siitä on päästävä irti. Kun ja koska kirkonvalta - on ollut kahlitseva - muut maallikot turpa rullalle, niin kirkon valta voi tätä kautta kahlita Jumalan työtä.

Jumala Henkensä kautta - puhuu tavalla, tahi toisella ,eikä rautakankimiehet sitä voi kahlita - että MINÄ määrään, kuinka Jumala toimii.

Se - että tätä horros- saarnausta on ollut - on ollut isänki kotinurkilla ja sai aikaiseksi sen, että Sana murtautui papin ohi - kylään ja jopa kansa meni senjälkeen pottupellollekin raamattu kainalossa ja ovat tänään Kansanlähetys- ihmisiä.

Jos papin varassa tuokin kylä olisi elänyt - sitä herätystä ei olisi tapahtunut mitenkään, mutta Jumalan tapa oli kiertää Pyhän Hengen kautta pyrokratian ratas.
        Minkä sille voi - kun yksi "nukkuu" ja saarnaa!
        Täytyy omista kapaloista irrottautua ja pohtia hieman laajemmin.
        Eli, eli. Pappi ei voinut kirkon pykäläkirjalla takoa päähän, että minä VAIN puhun.
        Pappi pantiin siksi aikaa syrjään ja tavallaan armolahjoja miettien sana antaa ymmärtää sen myös, että Jumala käyttää tapaa, sun toista, että Elämänvirta virtaa eteenpäin.
        Ja näin myös tuolla isäni kotinurkilla evankeliumi - ikääkuin --- tuotiin tällaisen toiminnan kautta - pappi ei voinut "horros" saarnaajalle mitään. Mitenkä tuomaroit, pappi pantiin pykälineen nurkaan ja Jumala toimi.
        Se toi kirkkoon siten elämänvalon sisälle.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

kuten Johannes kastaja - no, et taida lukea raamattua.

Ensin täytyy ymmärtää sekin, että Jumalantyö - on Jumalantyötä ja se käsittää tapaa - myös evankelioida.

Meillä on kirkossa ollut aikoinaan tapa - että vain kirkonpappi saa puhua ja muut suu kiinni.
        Eli Sanan työ voidaan rautakankipapin kautta kahlita hitsaamalla niin satimeen, että siitä on päästävä irti. Kun ja koska kirkonvalta - on ollut kahlitseva - muut maallikot turpa rullalle, niin kirkon valta voi tätä kautta kahlita Jumalan työtä.

Jumala Henkensä kautta - puhuu tavalla, tahi toisella ,eikä rautakankimiehet sitä voi kahlita - että MINÄ määrään, kuinka Jumala toimii.

Se - että tätä horros- saarnausta on ollut - on ollut isänki kotinurkilla ja sai aikaiseksi sen, että Sana murtautui papin ohi - kylään ja jopa kansa meni senjälkeen pottupellollekin raamattu kainalossa ja ovat tänään Kansanlähetys- ihmisiä.

Jos papin varassa tuokin kylä olisi elänyt - sitä herätystä ei olisi tapahtunut mitenkään, mutta Jumalan tapa oli kiertää Pyhän Hengen kautta pyrokratian ratas.
        Minkä sille voi - kun yksi "nukkuu" ja saarnaa!
        Täytyy omista kapaloista irrottautua ja pohtia hieman laajemmin.
        Eli, eli. Pappi ei voinut kirkon pykäläkirjalla takoa päähän, että minä VAIN puhun.
        Pappi pantiin siksi aikaa syrjään ja tavallaan armolahjoja miettien sana antaa ymmärtää sen myös, että Jumala käyttää tapaa, sun toista, että Elämänvirta virtaa eteenpäin.
        Ja näin myös tuolla isäni kotinurkilla evankeliumi - ikääkuin --- tuotiin tällaisen toiminnan kautta - pappi ei voinut "horros" saarnaajalle mitään. Mitenkä tuomaroit, pappi pantiin pykälineen nurkaan ja Jumala toimi.
        Se toi kirkkoon siten elämänvalon sisälle.

13.5.2022 jatketaan..... määrääjäluvan sanalle antajille, ----- Jumala toimii - ilman sinunkin puheitasi.
        katsohan esimerkkiä

Jeesuksen Kristuksen ilmestys, jonka Jumala antoi hänelle, näyttääkseen palvelijoillensa, mitä pian tapahtuman pitää; ja sen hän lähettämänsä enkelin kautta antoi tiedoksi palvelijalleen Johannekselle, joka tässä todistaa Jumalan sanan ja Jeesuksen Kristuksen todistuksen, kaiken sen, minkä hän on nähnyt. (Ilm 1:1-2)

Minä olin hengessä Herran päivänä, ja kuulin takaani suuren äänen, ikäänkuin pasunan äänen, joka sanoi: "Kirjoita kirjaan, mitä näet, ja lähetä niille seitsemälle seurakunnalle, Efesoon ja Smyrnaan ja Pergamoon ja Tyatiraan ja Sardeeseen ja Filadelfiaan ja Laodikeaan". Ja minä käännyin katsomaan, mikä ääni minulle puhui; ja kääntyessäni minä näin seitsemän kultaista lampunjalkaa, ja lampunjalkain keskellä Ihmisen Pojan muotoisen, pitkäliepeiseen viittaan puetun ja rinnan kohdalta kultaisella vyöllä vyötetyn. Ja hänen päänsä ja hiuksensa olivat valkoiset niinkuin valkoinen villa, niinkuin lumi, ja hänen silmänsä niinkuin tulen liekki; (Ilm 1:10-14)

ts. tämänpäivän rautakankiuskovaisille, jotka maalittaa mukamas Jumalan toimintamallia, että vain MINUN näkemäni mukaan voi toimia. Ei horrotsellen, eikä muuta, vain puhujakorokkeelta - kravatti suorassa, tukka kammattu - nenä niistetty, Sisupastilli suupieless- ja näin MINUN mielestäni pitää saarnata.

Tuskin sinun kirkossa on kamelikarvaturkissa - hunajapurkki kainalossa kukaan saarnaamassa.

• ceec

Apt 10:10 Ja hänen tuli nälkä, ja hän halusi ruokaa. Mutta sitä valmistettaessa hän joutui hurmoksiin.

Pietari ei saarnannut horroksissa.

Horros ja hurmos ovat eri asioita.

Horros on transsitila.

Tässä eräs horrossprofeetta.
      http://www.mysteriouspeople.com/Edgar-Cayce.htm

• deeeeeeede

Cauce ei loppujen lopuksi tiennyt oikein mitään mitä tapahtuisi tulevaisuudessa.
        Sairauksiin antoi kuulemma apua.

• ceec
        deeeeeeede kirjoitti:

Cauce ei loppujen lopuksi tiennyt oikein mitään mitä tapahtuisi tulevaisuudessa.
        Sairauksiin antoi kuulemma apua.

Tiesi kuitenkin oman hautajaispäivänssä etukäteen.

• capiche

Horros ja hurmos tarkoittavat samaa asiaa, eli transsia tai tajunnan tilan muutosta. Katsokaa vaikka synonyymisanakirjasta. Horros- tai unissasaarnaajia on maailmalla nykyäänkin.

Helena Konttista koskeva ohjelma oli dokumentti erikoisesta ilmiöstä Suomen hengellisessä historiassa. Ei kai kukaan järkevä ihminen kuvittele dokumentin kehottavan siinä esiteltyyn toimintaan? Syyttääkö kukaan esim. Yleä siitä, että siellä esitetty Hitler-dokumentti ajaa natsismin aatetta? Ei tietenkään.

Tv-kanava ei ole seurakunta, jolla on oma oppi. Se ei myöskään ole uskonnollinen poliisi, jonka tehtävä on valvoa muiden oppia. Kanava on pelkkä alusta, jolta erilaiset toimijat ostavat ruutuaikaa. Kukin niistä vastaa itse ohjelmansa sisällöstä. Katsojan tehtäväksi jää arvioida mitä mieltä hän esitetystä on.

• ceec
        capiche kirjoitti:

Horros ja hurmos tarkoittavat samaa asiaa, eli transsia tai tajunnan tilan muutosta. Katsokaa vaikka synonyymisanakirjasta. Horros- tai unissasaarnaajia on maailmalla nykyäänkin.

Helena Konttista koskeva ohjelma oli dokumentti erikoisesta ilmiöstä Suomen hengellisessä historiassa. Ei kai kukaan järkevä ihminen kuvittele dokumentin kehottavan siinä esiteltyyn toimintaan? Syyttääkö kukaan esim. Yleä siitä, että siellä esitetty Hitler-dokumentti ajaa natsismin aatetta? Ei tietenkään.

Tv-kanava ei ole seurakunta, jolla on oma oppi. Se ei myöskään ole uskonnollinen poliisi, jonka tehtävä on valvoa muiden oppia. Kanava on pelkkä alusta, jolta erilaiset toimijat ostavat ruutuaikaa. Kukin niistä vastaa itse ohjelmansa sisällöstä. Katsojan tehtäväksi jää arvioida mitä mieltä hän esitetystä on.

Maalliset sanakirjat eivät osaa määritellä hengellisiä asioita oikein.

Kurt Koch on kirjassaan "Voitto on sittenkin meidän" käsitellyt tätäkin aihetta. Kirjaa voi ostaa Herätysseuran kirjakaupasta.

• frfrrfrrfrrfr
        ceec kirjoitti:

Tiesi kuitenkin oman hautajaispäivänssä etukäteen.

aika laimeata on Caucen jutut.

• TotuusTekeevapaaksi
        ceec kirjoitti:

Maalliset sanakirjat eivät osaa määritellä hengellisiä asioita oikein.

Kurt Koch on kirjassaan "Voitto on sittenkin meidän" käsitellyt tätäkin aihetta. Kirjaa voi ostaa Herätysseuran kirjakaupasta.

>>>>>>>>>>>>>Kurt Koch on kirjassaan "Voitto on sittenkin meidän"<<<<<<<<<<<<<<
        Olikohan niin että ko. kirjassa helluntalaisuus ja Hengen ilmiötkin laiteettiin paholaisen tiliin. Tuollainen muistikuva joskus 30 vuotta sitten lukemastani em. kirjasta jonka kuskasin revittynä roskikseen. Jonkun verran on itse joutunut tekemisiin asioiden kanssa vuosien mittaan ja rohkenen kyssyä että millä tunnistat valheen opetajan ellet itse Kirjoituksisa ( myös niiden asiayhteyksissä)? Jumala puhuu Kristuksen kautta ja Hänen sanaansa ei Jumalan Henki vääristele. Jumala kykenee sanomaan asiansa selkokielisesti ilman mitään mutu juttuja.

Ps.12:7"... Herran sanat ovat selkeitä sanoja, hopeata, joka kirkkaana valuu sulattimesta maahan, seitsenkertaisesti puhdistettua..."

Hepr.1:1."..Sittenkuin Jumala muinoin monesti ja monella tapaa oli puhunut isille profeettain kautta, 2. on hän näinä viimeisinä päivinä puhunut meille Pojan kautta, jonka hän on pannut kaiken perilliseksi, jonka kautta hän myös on maailman luonut 3. ja joka, ollen hänen kirkkautensa säteily ja hänen olemuksensa kuva ja kantaen kaikki voimansa sanalla, on, toimitettuaan puhdistuksen synneistä, istunut Majesteetin oikealle puolelle korkeuksissa, 4. tullen enkeleitä niin paljoa korkeammaksi, kuin hänen perimänsä nimi on jalompi kuin heidän. 5. Sillä kenelle enkeleistä hän koskaan on sanonut: "Sinä olet minun Poikani, tänä päivänä minä sinut synnytin"; ja taas: "Minä olen oleva hänen Isänsä, ja hän on oleva minun Poikani"? 6. Ja siitä, kun hän jälleen tuo esikoisensa maailmaan, hän sanoo: "Ja kumartakoot häntä kaikki Jumalan enkelit". .."

Voitto on Jumalan eikä ihmisen Kol.2:13. "..Ja teidät, jotka olitte kuolleet rikoksiinne ja lihanne ympärileikkaamattomuuteen, teidät hän teki eläviksi yhdessä hänen kanssaan, antaen meille anteeksi kaikki rikokset, 14. ja pyyhki pois sen kirjoituksen säädöksineen, joka oli meitä vastaan ja oli meidän vastustajamme; sen hän otti meidän tieltämme pois ja naulitsi ristiin. 15. Hän riisui aseet hallituksilta ja valloilta ja asetti heidät julkisen häpeän alaisiksi; hän sai heistä hänen kauttaan voiton riemun..."

• TotuusTekeeVapaaksi
        TotuusTekeevapaaksi kirjoitti:

>>>>>>>>>>>>>Kurt Koch on kirjassaan "Voitto on sittenkin meidän"<<<<<<<<<<<<<<
        Olikohan niin että ko. kirjassa helluntalaisuus ja Hengen ilmiötkin laiteettiin paholaisen tiliin. Tuollainen muistikuva joskus 30 vuotta sitten lukemastani em. kirjasta jonka kuskasin revittynä roskikseen. Jonkun verran on itse joutunut tekemisiin asioiden kanssa vuosien mittaan ja rohkenen kyssyä että millä tunnistat valheen opetajan ellet itse Kirjoituksisa ( myös niiden asiayhteyksissä)? Jumala puhuu Kristuksen kautta ja Hänen sanaansa ei Jumalan Henki vääristele. Jumala kykenee sanomaan asiansa selkokielisesti ilman mitään mutu juttuja.

Ps.12:7"... Herran sanat ovat selkeitä sanoja, hopeata, joka kirkkaana valuu sulattimesta maahan, seitsenkertaisesti puhdistettua..."

Hepr.1:1."..Sittenkuin Jumala muinoin monesti ja monella tapaa oli puhunut isille profeettain kautta, 2. on hän näinä viimeisinä päivinä puhunut meille Pojan kautta, jonka hän on pannut kaiken perilliseksi, jonka kautta hän myös on maailman luonut 3. ja joka, ollen hänen kirkkautensa säteily ja hänen olemuksensa kuva ja kantaen kaikki voimansa sanalla, on, toimitettuaan puhdistuksen synneistä, istunut Majesteetin oikealle puolelle korkeuksissa, 4. tullen enkeleitä niin paljoa korkeammaksi, kuin hänen perimänsä nimi on jalompi kuin heidän. 5. Sillä kenelle enkeleistä hän koskaan on sanonut: "Sinä olet minun Poikani, tänä päivänä minä sinut synnytin"; ja taas: "Minä olen oleva hänen Isänsä, ja hän on oleva minun Poikani"? 6. Ja siitä, kun hän jälleen tuo esikoisensa maailmaan, hän sanoo: "Ja kumartakoot häntä kaikki Jumalan enkelit". .."

Voitto on Jumalan eikä ihmisen Kol.2:13. "..Ja teidät, jotka olitte kuolleet rikoksiinne ja lihanne ympärileikkaamattomuuteen, teidät hän teki eläviksi yhdessä hänen kanssaan, antaen meille anteeksi kaikki rikokset, 14. ja pyyhki pois sen kirjoituksen säädöksineen, joka oli meitä vastaan ja oli meidän vastustajamme; sen hän otti meidän tieltämme pois ja naulitsi ristiin. 15. Hän riisui aseet hallituksilta ja valloilta ja asetti heidät julkisen häpeän alaisiksi; hän sai heistä hänen kauttaan voiton riemun..."

Korjataan kirjoitusvirhettä

Jonkun verran on itse joutunut tekemisiin asioiden kanssa vuosien mittaan ja rohkenen kyssyä että millä tunnistat valheen opetajan ellet itse tunne Kirjoituksiisa ( myös niiden asiayhteyksissä)? Jumala puhuu Kristuksen kautta ja Hänen sanaansa ei Jumalan Henki vääristele. Jumala kykenee sanomaan asiansa selkokielisesti ilman mitään mutu juttuja.

• töött

- mistäs senkin muka voi tietää etteikö raanamtunhistorian ajan iimisilla olllut diabetesta tai maksaongelmiakaan - alkoholikäymsenkin salat selvisivät kun erämaataipaleilla leileihin pakattu maitokin happani tulikohan siitä jukurttia tai piimää.

• kookokokokoko

Horrokseehan vaipuivat ja näkyjä näkivät kaikki Raamatun profeetat.
      Jeesuskin toimi Pyhän hengen voimalla, joka häneen meni kasteessa. Hengen voimalla toimivat kaikki Jeesuksen palvelijat ennenvanhaan. riivauksia poistivat ja manasivat Näkyleivät olivat suosittuja israelilaisten keskuudessa.

Eri asia on se kuinka horroksessa oleva saarnaaja tietää tulevaa ja osaa sairauksissa auttaa.
      Jos ei tiedä eikä sairaat parane niin ei ole hyvästä.

• Man.With.No.Name_

Aina kun ihminen antautuu kanavaksi jollekin voimalle, voidaan puhua puoli- tai kokotranssimeediosta. Hän voi puhua "kielillä", tai tehdä jotain muuta vastaavaa.
      Puolitranssissa ihminen on tietoinen, että joku puhuu hänen kauttaan.
      Kokotranssissa ihmisen tajunta ja keho on kokonaan häntä käyttävän voiman hallinnassa.

• ceec

Normaali kielilläpuhuminen ei ole tuollaista. Ihminen voi hallita itsensä ja lopettaa kielilläpuhumisen koska tahansa.

• Man.With.No.Name_

Toki puolitranssissa oleva ihminen voi lopettaa puhumisen.

• ceec
        Man.With.No.Name_ kirjoitti:

Toki puolitranssissa oleva ihminen voi lopettaa puhumisen.

Sinä olet keksinyt tuon puolitranssin sopivaasti omiin tarkoituksiisi. Ihminen joko on transsissa tai ei ole.

• kauanhellari

Jos lukee Konttisen paksumman kirjan, niin ei voi muuta kuin sanoa, että teos on täyttä potaskaa. On paljon sellaista jota ei Raamattu opeta ollenkaan.

• Vielä.nykyään

Tsamaanissa tapahtuu transsimainen tila, hallunisaatio jossa ihmisellä on epätodellinen tila.
      Keski-ajalla tämä käsitettäisiin noituudeksi.

• ceec

Shamaanit käyttävät hulluruohoa päästäkseen transsimaiseen tilaan.

• Johanneksen.transsitila

Ilm 1:10 Minä olin hengessä Herran päivänä, ja kuulin takaani suuren äänen, ikäänkuin pasunan äänen, joka sanoi: "Kirjoita kirjaan, mitä näet, ja lähetä niille seitsemälle seurakunnalle, Efesoon ja Smyrnaan ja Pergamoon ja Tyatiraan ja Sardeeseen ja Filadelfiaan ja Laodikeaan".
        Ilm 1:12 Ja minä käännyin katsomaan, mikä ääni minulle puhui; ja kääntyessäni minä näin seitsemän kultaista lampunjalkaa, ja lampunjalkain keskellä Ihmisen Pojan muotoisen, pitkäliepeiseen viittaan puetun ja rinnan kohdalta kultaisella vyöllä vyötetyn.
        Ilm 1:14 Ja hänen päänsä ja hiuksensa olivat valkoiset niinkuin valkoinen villa, niinkuin lumi, ja hänen silmänsä niinkuin tulen liekki; hänen jalkansa olivat ahjossa hehkuvan, kiiltävän vasken kaltaiset, ja hänen äänensä oli niinkuin paljojen vetten pauhina. Ja hänellä oli oikeassa kädessään seitsemän tähteä, ja hänen suustaan lähti kaksiteräinen, terävä miekka, ja hänen kasvonsa olivat niinkuin aurinko, kun se täydeltä terältä paistaa.
        Ilm 1:17 Ja kun minä hänet näin, kaaduin minä kuin kuolleena hänen jalkojensa juureen. Ja hän pani oikean kätensä minun päälleni sanoen: "Älä pelkää! Minä olen ensimmäinen ja viimeinen, ja minä elän; ja minä olin kuollut, ja katso, minä elän aina ja iankaikkisesti, ja minulla on kuoleman ja tuonelan avaimet.

Siinäpä tämänpalstan arvostelijoille, "siis oliko Johannes ikäänkuin 'selvinpäin', vai oliko hän transsitilassa"!

Eli tuskin sitä tuollaista näkyä arjenkävelyllä kuolevaisissa silmissä katselee ja siihen tuli käsky!

Ilm 1:19 Kirjoita siis, mitä olet nähnyt ja mikä nyt on ja mitä tämän jälkeen on tapahtuva.

Eli näyt, eivät ne olleet "tätäpäivää" silloin. Vaan sanoma sitähän pitää katsoa, mikä annettiin.

ts, Johannes oli ---jossakin ---... !!!! hengessä!!!! .....

Ilm 1:10 Minä olin hengessä Herran päivänä, ja kuulin takaani suuren äänen, ikäänkuin pasunan äänen,

ts. prosessi oli -yliluonnollinen- ... ei luonnollinen.

Ja mitä me teemme? Luemme, ja uskomme, ken uskoo.

Ilm 2:29 Jolla on korva, se kuulkoon, mitä Henki seurakunnille sanoo.'"

Niin, mitä se Henki yleensä seurakunnille sanoo? Ts. Henki tavalla tahi toisella kirkastaa Jeesusta, sekä ihmistä parannukseen, siitähän on kyse, eli Jeesusta.

ts. tuskin se Johannes saarellaan oli, eli hänet oli temmattu katselijan paikalle.

Miettikääs tätä ihmisen olemista!

Ilm 4:1 Sen jälkeen minä näin, ja katso: taivaassa oli ovi avoinna, ja ensimmäinen ääni, jonka minä olin kuullut ikäänkuin pasunan puhuvan minulle, sanoi: "Nouse ylös tänne, niin minä näytän sinulle, mitä tämän jälkeen on tapahtuva".
        Ilm 4:2 Ja kohta minä olin hengessä. Ja katso, taivaassa oli valtaistuin, ja valtaistuimella oli istuja.

Ei tätä mattimeikäläinen taida selitellä, siis transseista ja muusta, joka voi olla Jumalantyötä tässä ajassa.

Miettikääs Telppäsniityn tapaustakin. Mitä siitä syntyi? Paavo Ruotsalainen, olkoon avainsana.
        """Työt pellolla jätettiin kesken, kun isäntämiehet, raavaat suomalaiset miehet juoksivat pappilaan ... Savossa 1796 Telppäs-niityllä tapahtunut ihme ja hurmos. """"

Paavo Ruotsalaisen elämä ja toiminta sattui erääseen historian vaiheeseen, jolloin maailmanlopun odotukset olivat poikkeuksellisen korkealla. Maamme oli monien yhteiskunnallisten mullistusten pyörteissä. Uudet tuulet olivat alkaneet puhaltaa jo 1700-luvun puolivälissä ja prosessi jatkui 1800-luvun puoleenväliin saakka, - siis Paavon kuolemaan saakka.

Uusi aika synnytti herätyksiä ja toisaalta juuri herätykset muovasivat tulevaa. Ihmiset puhuivat kielillä, vaipuivat transsiin, oli unissasaarnaajia, näkyjä ja profetioita. Monet odottivat maailmanloppua. Sielut olivat äärimmilleen virittyneitä. Kun kirkonkellot soivat tai hautaussaattue kulki ohi, ihmiset pyrskähtivät itkuun. Työt pellolla jätettiin kesken, kun isäntämiehet, raavaat suomalaiset miehet juoksivat pappilaan ostamaan hengellistä kirjallisuutta. Luonnonilmiöt tai oudot äänet herättivät synnintuntoon. Helvetin tulien pelot ja kuvat taivaan ihanuuksista purkautuivat unissa ja näyissä. Monilla paikkakunnilla ilmeni lapsiherätyksiä. Jopa 5-6 -vuotiaat lapset esiintyivät parannus- ja katumussaarnaajina.

Meidän aika ilmeisesti tarvitsi tuota hetkeä tähän aikaan. Ehkä se kostutteli sydämiä ja mieliä. Tätä voi kukin pohtia.

Tarvittaisiinko nyt tässä hetkessä vielä kerran se, että tuli lankeasisi taivaasta.
        Vai onko Herran paluu kuitenkin seuraava vaihe ja neitseet ovat siten tänään "unessa", osa ilman öljyä, siis sitä lamppuöljyä, eikä porukka hoksaa sitä, että öljyä pitäisi käydä ostamassa. . ... ... .. niinpä, -niin-!

• Sitä.vain

Jos ilmenee horros puhumista kielillä puhumista on syytä hakeutua hoitoon, terveessä ihmisessä ei näitä oireita ole.

• rffffffdeeeeeeeeee

Kielillä puhuminen on aivan normaalia henkiuskoa,joka kulttuurissa.
        Se voidaan helluntalaispiireissä sotkea myös hypnoosiin.

• miettikäähän.pojjaat

Niin, ei ehkä kuolleilla, tai nukkuvilla, joilla ei ole öljyä. Lamppu on piemänä.
        Heillä ei ole mitään vaan ovat maailmanihmisen kaltaisessa tilassa.
        Ja muistelkaahan Paavo- Ruotsalaista. Tuskin sitä helluntalaisuutta silloin oli.

Telppäs-niityn tapaus

Savossa 1796 Telppäs-niityllä tapahtunut ihme ja hurmos. Silloisen Iisalmen pitäjän Savojärven kylässä parin talon väen yllätti heinäpellolla outo ilmiö. Kesken heinäntekoa tuli tuulenpuuska ja ihmiset kokivat, että aivan kuin suuri käsi olisi kaatanut heidät maahan. Tästä kokemuksesta syntyi hurmoksellinen herätys.

http://www.opinto.net/uskonto/timomuola/herpaavo.html

• tv.7.ska.pimeni

Näkyykö tänään lauantaina teillä tv7. Eilen Dikipoksilta pimeni tv7, eikä netissäkään sitä näy. Eli tulee sivun lataamisvirhe.
      Eli illasta - tähänpäivään kanavayhteys on pois.
      Etelä-Suomen läänissä.

• ei.nimimerkkiä

Olin katsomassa Kuningaskunnan tuuli sarjasta Kaikki toteutuu jaksoa. Rankkaa tekstiä ihmisiltä, jotka odottavat fyysistä pelastajaa.
        Kun jaksosta oli katsomatta enään vajaa 2min, yhteys katkesi. Pimeni koko TV 7, eikä ainakaan minulle avautunut enään koko iltana.

• pllplplplpl

Miksi helluntalaiset eivät tienneet mitään juutalaisvainoista ja esim.israelin valtion perustamisesta? Jälkikäteen on helppo viisastella.
      Hellareitten ennustukset eivät ole toteutuneet mutta rabbien ovat. miksi?

• Katsointänään

Oli hyvä ohjelma. Kiitos.

• t8j

Katsoin jo aikaisemmin ja paljon jäi ihmeteltävää.
      Konttinen muka opetti oikein pelastuksesta mutta hänellä oli tapana rankaista itseään joka elokuun muutanan päivän ajan. Raamattu ei opeta, että ihmisen pitäisi rankaista itseään syntien takia tai että siitä olisi mitään hyötyä. Se on väärä oppi ja se sotii Kristuksen pelastustyötä vastaan. Ihminen ansaitsee siinä itse pelastuksensa rankaisemalla itseään. Kumma että ne luterilaiset papit ja rovastit eivät sitä huomanneet.

Kerrankin Konttinen rankaisi itseään siitä, että hän ei ollut nuhdellut tanssissa kävijöitä. Samalla kun hän rankaisi itseään, hän huusi paikalla oleville ihmisille, mistä hän nyt itseään rankaisee. Rankaisu tapahtui siten, että hän nousi pystyyn ja pienessä reessä alkoi itse tanssimaan ja samalla ihmiset kuulivat hanurin soittoa vaikka lähimaillakaan ei ollut yhtään hanuria. Hanurin soitto on selvä viittaus muihin samankaltaisiin okkulttisiin ilmiöihin.

• rshgdrhzthz

Helenalla oli oma sopimuksensa Herran kanssa, me emme sitä tiedä. Hänhän lupasi totella Herraa, eikö kirja jotenkin näin kertonut, muttei totellut aina (ellen väärin muista?) . Lue VT:n profeettoja. Esim. Joona läksi pakoon Herran antamaa tehtävää, ja iso kala nielaisi hänet merestä. Kaikenlaista voi tapahtua. Kateus teillä se puhuu.
      Helena oli oikea opettaja. Kovan lapsuuden varmasti elänyt huutolais lapsityöläisenä tms.
      On jopa sanonta: "onkos Saulikin profeetta" kun Sauli joutui myös transsiin profeettojen kanssa, ja he tanssi alastomina koko päivän Hurmoksessa.
      Moni katolinen "pyhimys" on joutunut hurmoksiin, voi lukea "hengen tie" kirjasarjasta heidän elämästään.
      Ai niin mutta kaikkihan he on muka "pakanoita" kun ei kuuluneet vuonna 1200 teidän liikkeeseenne eikä ollut kahdesti kastettuja???

• voipimeääkansaa

älä höpötä tuolaista soopaa pakanoista etkö tajua että kaikki ovat pakanoita ilman juutalaista syntyperää, ja Raamatussa kastetaan uskoon tulleet, siinä on yksi kaste ja kaikki muut ovat huuhaata.

jokainen jolla on pihauskaan Hengestä tajuaa että konttinen oli kaikkea muuta kuin Jumalan profeeetta, tietäjähenki hänessä vaikutti ja kaikenlainen opillinen sekamelska joka ei kirkastanut Kristusta, vaan sekotti lisää jo muutenkin tietämätöntä kansaa.

• pakanuus.mitä.se.on
        voipimeääkansaa kirjoitti:

älä höpötä tuolaista soopaa pakanoista etkö tajua että kaikki ovat pakanoita ilman juutalaista syntyperää, ja Raamatussa kastetaan uskoon tulleet, siinä on yksi kaste ja kaikki muut ovat huuhaata.

jokainen jolla on pihauskaan Hengestä tajuaa että konttinen oli kaikkea muuta kuin Jumalan profeeetta, tietäjähenki hänessä vaikutti ja kaikenlainen opillinen sekamelska joka ei kirkastanut Kristusta, vaan sekotti lisää jo muutenkin tietämätöntä kansaa.

Pakana - tarkoittaa Suomenkielellä - "epäjumalanpalvojaa".
        Herrankansa - on taas Jumalan kättensä työllä valmistama seurakunta, joka näinollen on tämä Israel- .

Kun tuota nimeä - Israel pohtii raamatunvalossa, löydetään tämä Jaakobin paini.

Jaakob = pettäjä.
        Siis olemme näitä jaakoppeja. pettäjiä. Ja kun jaakoit kohtaamme Herran, alkaa se paini.
        Kun siitä painista selvitään - ontuvina, niin huudamme Herralta siunausta elämään.

No, voidaanko meitä kutsua sitten Jumalankansaan kuuluvana enää "pettäjäksi"!?
        Ei.

Vaan tulee uusi kutsumanimi. Olkoon nimesi "Israel-" ja sanan selitys on kirjoituksissa.

Näin symbolisesti erotetaan pakanuus pois ja tullaan Herran opetuslapseksi, ts. Jumalankansaan, joiden nimi on Elämänkirjassa. ... siis olkoon nimesi Israel!

Ymmärrättekö te tuon opetuslähtökohdan. ??

Nyt katselemme taivaisiin? Mitä Hengessä siellä näemme?

Ylimmäisen papin, joka kantaa haavat "muistomerkkinä" uhrikaritsaudestaan.
        Kertakaikkinen uhri, toi sovituksen. Sitä se vanhanliiton varjolaki edusti tähän aikaan, vanhanliiton Israel- jonka - kenen nimi siellä nyt onkaan Elämänkirjassa, sillä sanoihan Mooses siitä kirjasta, johon Jumala kirjoittaa nimen.
        Siitähän on keskustelu muistiinmerkittynä Sanaan.
        Eli pakanuus on ympärilläolevien kansojen epäjumalanpalvelus ja Jumalan kansa, se on Herrankansalaisuutta, Jumalan työnä.
        Jopa kuurojen viittomakielessä pakana - on viitottuna epäjumalanpalvelija.
        Hekin, jotka kerran uskossa kuulevat -perillä- niin kielellisesti ymmärtävät pakanuuden, mitä se on.

Täten jotka opetuslapseutta uskossa elävät, ovat tätä Israelia. Katsovat Ylimmäistä pappiaan, ja katsovat siihen UUteen Jerusalemiin, joka kanssa on taivaissa ja lasketaan tänne alas, kun aika täyttyy.
        Tämä vanha maailma sitäennen hävitetään tulella. ts. maanpiiri puhdistetaan uuteen elinkelpoisuuteen, kun pakanat sitä nyt saastuttavat, eivät viljele, eikä varjele sitä, kuten ohje kuuluu.

Siis, minä olen pakanuudesta oksastettu Jaloon puuhun ja näin ollen olen tätä Israelia Jumalan suunnitelman mukaan, ja nyt olen se opetuslapsi.
        Opetuslapsi on kunnianimi - Herran omille.
        ns. "kristitty" - on maailman antama haukkumanimi ja tavallaan pakanallisessa epäuskoisessa muotomenokirkoissa on se ihmisentyö esissä. Eli tämä risti.
        Risti on ihmisen oma aikaansaama teko, johon hän Jumalan ristiinnaulitsi.
        Opetuslapseus ymmärtää yhtälön, mutta hän katsookin sijaistaan, joka on NYT siellä taivaissa.
        Muotojumalisuus- ehkä juuri tämä pakanuus- se pystyttää ristejä epäraamatullisesti ja palvovat sitä merkkinä omankätten työtä ja se on alttarilla, jota palven katsotaan.
        Siksipä se on hullutusta, hullutusta niille, jotka siinä kadotukseen menevät.
        Sillä siinä pakanuudessa on perinnäissääntönsä, muotomenonsa ja palvontansa, sovitaan niin. Eli pakana- pakanauskonnoille löytyikin tarkoitushakuinen nimi, jota mielellänne nämä käytätte, että olette pakanoita ja palvotte sitä ristiä - ihmiskätten töitä.

Siksihän tämä Uhrikaritsa tuli, että näkisimme omat kätten työt ja tekisimme siitä parannuksen ja kääntyisimme palvelemaan Herraamme.
        Ei kumarrellen omia jumalia, ehkä pakanapappeja ja niitä oppeja.
        Vaan Ylimmäinen pappi, on meikäpapin sydämen sanoman syy, jota Pyhä Henki kirkastaa pelastukseksi. Hän on taivaissa ja rukoilee omien puolesta.
        Nyt pelastajana - tulevana - Kuninkaana.

• LapsiMies

Minua horrossaarnuu pelottaa. Olenko mä ainoa? En tiedä henkiasioista kaikjea mutta olen herkkä ja jotenkin" lapsivaistoinen".

Jumalan tunnen, mulla on hyvä olla kun Jumalasta puhutaan ja kun Jumala on paikalla niin tulee turvallinen olo.

Horrossaarnuussa mulla ei ole hyvä olla ja on kuin olisi jossain uhkaavassa tilanteessa.Olo turvaton ja ilmapiiri kylmä. Näin vaan otan kantaa.

• harriveijonen

Harri Veijonen: Suomen profeetat ja profetiat
      http://wwnet.fi/users/veijone/

HELENA KONTTINEN

Helena Konttinen (o.s. Eronen; 18. kesäkuuta 1871, Uukuniemi – 24. huhtikuuta 1916, Uukuniemi) oli suomalainen horrossaarnaaja, jonka toiminta ajoittuu 1800-luvun ja 1900-luvun taitteeseen itärajan tuntumaan pääosin Uukuniemelle. "Karjalan naisprofeetta" Helena Konttisen unissasaarnaamista on myös pidetty epäraamatullisena. Yllätyksenä uskoville ei vuoden 1992 uusi käännös tullut: jo 1900-luvun alussa eräs aikamme profeetoista, Helena Konttinen, ennusti että jotkut hänen kuulijoistaan tulevat vielä näkemään ajan, jolloin ihmisiltä otetaan pois Raamattu niin ovelasti, että he eivät tiedä, että heillä ei enää ole Raamattua.

Konttinen oli naimisissa ja hänellä oli neljä lasta. Jaakkiman rovastin V. Salmisen kertoman mukaan Konttinen pystyi horrostilassaan näkemään aikaisemmin muualla tapahtuneita asioita ja kuvailemaan niitä tarkasti. Professori Antti Voipio, tutkittuaan Konttisen ja useiden muiden horrossaarnaajan toimintaa, piti Helena Konttista selvästi hysteerisenä, joka hänen mukaansa johtui hänen rasittavista elämänkokemuksistaan.

Konttisen toiminnan seurauksena syntyi uukuniemeläisyydeksi kutsuttu herätysliike, jota jatkamaan perustettiin Parikanniemen orpokotiyhdistys ry. Vuosittain elokuussa vietetään Parikkalassa, entisen Saaren kunnassa Orpokotijuhlia. Orpokotijuhlilla kirjoittajan vaimo tuli uskoon, joten on noista juhlista jotain hyvääkin sanottavaa.

Helena Konttisesta on kirjoitettu useampia kirjoja. Parhaimpia ovat
      1. Eräs meidän ajan profeetta [Helena Konttinen] : elämäkerta ja opetuksia, valoksi ja uskon vahvistukseksi kaidan tien vaeltajille muistiin kirjoitettu / [K. K. Sarlin].
      2. Karjalan naisprofeetta Helena Konttinen : elämäkertaromaani / Paavo Kiuru. Kiuru, Paavo, 1907-1985. Helsinki : Kuva ja sana, 1946.
      3. Profetino Helena Konttinen / [Helena Konttinen] ; stenita kaj redaktita de preposto K. K. Sarlin. Konttinen, Helena, 1871-1916.
      4. Eräs meidän ajan profeetta : Helena Konttisen elämä, toiminta ja julistus : (Herra on lähellä. Ajankohtainen profeetallinen sanoma kansallemme ja kirkollemme) / Uskon vahvistukseksi kaidan tien vaeltajille muistiin kirjoittanut K. K. Sarlin.
      5. Aikamme profeetta Helena Konttinen : eläma ja sanoma / toim. Lennart Pinomaa. Parikanniemen orpokotiyhdistys, [1986]
      6. Isoäitini Helena Konttinen ja lopunaika. Konttinen, Lauri, Parikanniemen Ystävät ry, 2017.

• 000

Luin kirjaa "Voitto on sittenkin meidän". Siinä sanottiin, että riivatut ihmiset vaipuvat helposti transsiin, Että okkulttiset parantajat ovat usein mukana sosiaalisessa hyvänteväisyystyössä. Että riivaajahenget tietävät usein ihmisten synnit tarkkaan. Että okkulttisesti parannetut ihmiset saattavat parantua fyysisestä vaivasta mutta alkavat kärsimään samalla sielunelämän ja hengellisen elämän häiriöistä, jos ovat olleet uskossa.

• Rgyyhh

Vai niin on sanottu. Kovin paljon tietää...

• 000
        Rgyyhh kirjoitti:

Kirjoittaja on teologian professori, joka on paljon tutkinut erilaisia ilmiöitä.

• 000

Tuo hieman ihmetyttää, miksi horrossaarnaajat tai okkulttiset henkilöt yleensä ovat usein mukana sosiaalisessa hyvänteväisyystyössä. Ehkä siinä on kysymys siitä, että he yrittävät pelastaa itsensä hyvillä teoilla kaiken varalta. Konttinenhan yritti hankkia pelastuksen myös rankaisemalla itseään.

Myös on mahdollista, että he itse ajattelevat olevansa Jumalan palvelijoita ja että Jumalan palvelijan kuuluu tehdä hyviä tekoja.

Kolmas vaihtoehto on se, että sielunvihollinen - tuhansien temppujen taitaja - haluaa antaa okkulttisille palvelijoilleen lisää uskottavuutta panemalla heidät tekemään hyväntekeväisyyttä.

Kaikesta tästä huolimatta on oikein auttaa niitä, jotka apua tarvitsevat ja tavalliset uskovaiset voivat huoletta tehdä hyväntekeväisyystekoja.

• Anonyymi
        Rgyyhh kirjoitti:

Ei tietäjähenget olisi tietäjähenkiä, elleivät ne mitään tietäisi. Myös sielunvihollinen joukkoineen on tarkkaillut ihmisiä syntymästä asti.

• kasvuapalveluun

>>>>>>>>>>Että riivaajahenget tietävät usein ihmisten synnit tarkkaan<<<<<<<<<<<< Tottakai kun ovat ensin itse syntiin ihmisen houkutelleet niin tietäväthän ne . Jos tuo "tietäminen " laitetaan vielä "uskonnolliseen profetointi kaapuun niin kyse ei ole Jumalan Hengen vaikuttamasta profetiasta vaan jostakin muusta. Terve Jumalan Hengen vaikutuksesta tuleva profetointi on Sanalle alistettua., terveisiin Kristuksen opin sanoihin pitätyvää.

Paavali on alkanut "Hengen jakamista lahjoista" käsittelevän asiayhteyden ( 1.Kor.12:1.) "..Mutta mitä hengellisiin lahjoihin tulee, niin en tahdo, veljet, pitää teitä niistä tietämättöminä..." Hän kirjoittaa ensin "Hengen lahjoista yleensä", sitten lahjat ilman rakkautta , ja vielä lahjoilla palvelu rakkaudessa ja ymmärtäväisyydessä niillä palvelu.

"..Niinpä saa Hengen kautta.........Mutta kaiken tämän vaikuttaa yksi ja sama Henki, jakaen kullekin erikseen, niinkuin tahtoo..." ( 1.Kor.12:8.-11.) Ei ole ihmisen päätettävissä minkä lahjan "haluaisi", mutta lahjoja voi vastaan ottaa, niitä lahjoja joita Henki haluaa jakaa itse kullekin.

Ensin on tietysti elettävä Hengessä, kun ihminen elää "Hengessä" , hän elää "Kristuksessa". Hän on Jumalan Sanan kautta syntynyt Jumalan lapseuteen ( 1.Piet.1:23. )"..te, jotka olette uudestisyntyneet, ette katoavasta, vaan katoamattomasta siemenestä, Jumalan elävän ja pysyvän sanan kautta.." Hengen lahjoja jaetaan Jumalan Hengessä srk:n rakennukseksi. Ulkopuolinen (eikä edes "lähellä oleva", UT ei kyllä tunnekaan "lähellä Kristusta olevia" ) ei voi vastaan ottaa sitä mitä ruumiissa, so. Kristuksessa oleva jäsen.

Jumalan lapseuteen synnytään, siihen ei aleta jollakin tempulla. Syntymän jälkeen hänessä asuu Jumalan Sana ( Joh.14:18.-20.) , ja Kristuksen tuntemus lisääntyy,kasvaa ( 1.Piet.2:2. ) "..sanan väärentämätöntä maitoa" lukemalla, kuulemalla, ja elämällä sen neuvossa.( Kol.3:16.) "..Runsaasti asukoon teissä Kristuksen sana; opettakaa ja neuvokaa toinen toistanne kaikessa viisaudessa, psalmeilla, kiitosvirsillä ja hengellisillä lauluilla, veisaten kiitollisesti Jumalalle sydämissänne..." Ef. 5:18.".. Älkääkä juopuko viinistä, sillä siitä tulee irstas meno, vaan täyttykää Hengellä, puhuen keskenänne psalmeilla ja kiitosvirsillä ja hengellisillä lauluilla, veisaten ja laulaen sydämessänne Herralle, kiittäen aina Jumalaa ja Isää kaikesta meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen nimessä..."

Miten Jumalan Henki voi ottaa " Kristuksen omasta", ellei kristitty ruoki itseään Jumalan Sanalla, lukemalla, ja kuulemalla sitä? ( Joh.16:14.) "..Hän on minut kirkastava, sillä hän ottaa minun omastani ja julistaa teille. Kaikki, mitä Isällä on, on minun; sentähden minä sanoin, että hän ottaa minun omastani ja julistaa teille..."

Hengen lahjoilla palvelussa Henki voi ottaa "Kristuksen omasta" ja antaa siihen hetkeen tarvittavat Sanat. On tarpeellista kasvaa Jumalan Sanan tuntemuksessa, ja Hengen lahjoilla palvelu Sanan lisääntyvän tuntemuksen myötä saa rikkaampaa sisältöä srk:n rakentumiseksi.

Hengen lahjoista Paavali mainitsee että ne ovat "seurakunnan rakennukseksi" . Kristuksen srk. on Hengessä oleva "Kristuksen ruumis" jonka fyysinen ilmenemis muoto on paikallis srk. (Ef.1:22.) "..Ja kaikki hän on asettanut hänen jalkainsa alle ja antanut hänet kaiken pääksi seurakunnalle, joka on hänen ruumiinsa, hänen täyteytensä, joka kaikki kaikissa täyttää...........( 2:1.-22.) "...apostolien ja profeettain perustukselle rakennettuja, kulmakivenä itse Kristus Jeesus, jossa koko rakennus liittyy yhteen ja kasvaa pyhäksi temppeliksi Herrassa; ja hänessä tekin yhdessä muitten kanssa rakennutte Jumalan asumukseksi Hengessä..."

Kun profetoiminen on seurakunnan rakennukseksi ilmoitettu lahja ( 1.Kor.12.-14.) "... profetoiva rakentaa seurakuntaa..." , ja sitä kehoitetaan jokaisen paikallis srk:n jäsenen pyrkiä saamaan,"...Tavoitelkaa rakkautta ja pyrkikää saamaan hengellisiä lahjoja, mutta varsinkin profetoimisen lahjaa.....",

Jokainen paikallis srk:n elävässä uskossa jäsen on kykenevä profetoimaan Pyhässä Hengessä, Hengen jakaman lahjan kautta "..Mutta jos kaikki profetoisivat ja joku uskosta tai opetuksesta osaton tulisi sisään, niin kaikki paljastaisivat hänet ja kaikki langettaisivat hänestä tuomion, hänen sydämensä salaisuudet tulisivat ilmi, ja niin hän kasvoilleen langeten rukoilisi Jumalaa ja julistaisi, että Jumala totisesti on teissä... .....................Sillä te saatatte kaikki profetoida, toinen toisenne jälkeen, että kaikki saisivat opetusta ja kaikki kehoitusta .."

Niin mikä sitten on peruste että jostakin "maan ääristä" kutsutaan joku henkilö ( "profeetta" nimikkeellä ?) puhumaan ja lopuksi "profetoimaan" jonossa odottaville ikäänkuin "liukuhihnalta" jokaiselle jotakin ? Ei kaiketi näitä "liukuhihna rohveettoja" kulkisi ellei niitä joku kutsu? Millainen on henkilökohtainen kasvu , mikäli elämä on "pelkkää profetoista" elämistä? Taitaa olla pelkkää uskonnollisuutta, ilman tervettä henkilökohtaista Jumala yhteyttä?

• h888

"">>>>>>>>>>Että riivaajahenget tietävät usein ihmisten synnit tarkkaan<<<<<<<<<<<< Tottakai kun ovat ensin itse syntiin ihmisen houkutelleet niin tietäväthän ne .""

Riivajahenkien ammattiin kuuluu, että niiden on tiedettävä ihmisten synnit, jotta ne voivat syyttää ihmisiä täällä maan päällä mutta myös taivaassa Jumalan edessä. Vaikea sanoa, kelpuutetaanko riivaajahenkiä todistajiksi viimeiselle tuomiolle.

• Anonyymi

Epäilys ja epäusko on henkivaltoja siinä missä ylpeyskin, nuo kun selättää, paastoamalla rukoilemalla: Isä onko tämä ja tämä sinusta, näytä onko. Avaa silmäni näkemään mikä on sinusta, mikä maailmasta, armossasi!

Helena teki Pyhän Hengen pilkkaa tanssiessaan ja ei kehdannut Isän eteen mennä polvistumaan pariin vuoteen, kun koki sen synniksi, vaikka armo veti. Sitten lopulta, läheisten kuolemien kautta alkoi tajuamaan että jos nyt kuolisi joutuisi helvettiin ja se alkoi häntä vaivaamaan, niin että rovastilta pyysi apua. Rovasti sanoi, ettei voi Jumalan tahtoon puuttua (Oli sanonut joillekin, että ei tiennyt yhtäkään joka olisi Jumalan käsiin synnintuskissaan kuollut) Helena oli juosta järveen, mutta Jumala pysäytti ja hän nukahti. Herätessään alkoi tulla sanan kohtia mieleen ja alkoi uskoa, että Jeesus on vielä hänelle armollinen. Ja samalla tuli kirkasvalon leimahdus taivaasta siihen niitylle. Söi pyhiksi muuttunutta tähkää iloisena.

Vieläkin oli uskonkamppailua, mutta se alkoi hälvetä kohdattuaan Vapahtajan kasvoista kasvoihin, niin kun hän sanoi aina tapahtuneen ennen horrokseen vaipumistaan.
        Vaihetuspäivillä näytettiin jo ajassa Jumalan tulevaa vihaa helvetissä tottelemattomia kohtaan. Esim. Helena oli sapattina, pessyt pyykkiä, tanssinut, leiponut, niin häntä helvetin helvetin vaivalla vaivattiin määrätyt tunnit mustaksi hiiltyneenä ja tuskaa huutaen tukka pystyssä, tehden käsillään leipomisia, pyykinpesua ja tanssien kuin koho, jonka tanssityyli joku yleisöstä tunnisti Viipurin tanssikoulussa erään opettajan opetettaneeksi.

Helena K. Kärsi vaivaa koko palvelustyönsä ajan ja hänet yritettiin tappaa 2 kertaa kahden puukkomiehen toimesta, mutta jäi yritykseksi, näiden miesten salasynnit julkaistiin ja tulivat uskoon.

Jumala monia murhia esti Helenan kautta ja toi rikoksia ja murhia julki, mitä ei muut kuin Jumala
        tiennyt esim. Porissa. Häntä vastustettiin kovasti ja usein häntä rangaistiin Jumalan tehtävänkin laiminlyönnistä, joka johtui ilkeistä ihmisistä.
        Jumala näki hyväksi rankaista yhtä ihmistä tämän kansan synneistä. Helenan kautta näemme, että joskus sairaudet ovat Jumalan sallimia. B
        "Monen ahdistuksen kautta meidän on mentävä taivasten valtakuntaan."
        Helena opetti, miten meidän on nöyrryttävä Jumalan eteen ja että Aadamissa turmeltunut lihamme on vihollisiamme konkreettisesti, sieltä nousee sanan opettajien monien ihmisviissus, järkiviisaus, kuinka sanasta etsitään kohtaan omantunnon sammuttamiseksi ja näin sydämen paatumukseksi

Helena oli myös ahkera esirukoilija Jumalan toimesta. Ajat oli kovia ennen 1. maailman sotaa, niin ne ovat nytkin ennen kolmatta. Petos, väärävilppi ja pyynti rehottaa. Rukoilkaamme että Elonherra nostaisi ja lähettäisi lisää Profeettoja elonkorjuuseen ennen ylöstempausta pilviin, jossa saamme kohdata Herramme Yahushuan haMashiacin! Amen( kreikkankielellä Jeesus Kristus)

• 000

Konttinen ei olut ainoa. Nykyaikana seurakunnissa saa tosissaan varoa okkultisia saarnaajia ja kaatajia.

• väärä_lähde

Jeesus ei koskaan saarnannut horroksessa, ei myöskään parantanut ihmisiä horroksessa. Jumalan vastustaja Saatana, on okkulmismin takana.. Jeesus ajoi ulos demoneja , ei koskaan pyytänyt niiltä apua.
      2. Moos.19: 31:ssa varoitetaan kääntymästä meedioiden ja ennustajien puoleen.
      Jumala ei puhu niiden kautta, vaan sanansa kautta.

• Anonyymi

Kyllä Jumala käyttää myös henkivaltoja omien tarkoitusperiensä hoitamisessa.

1. Kun. 22:23

"Katso, nyt Herra on pannut valheen hengen kaikkien näiden sinun profeettaisi suuhun, sillä Herra on päättänyt sinun osaksesi onnettomuuden."

Noin sinulle on käynyt!

Älä pilkkaa täällä Jumalan profeettaa Helena Konttista.

• 000

Helluntaiseurakunnissa ei ole koskaan osattu tai haluttu taistella henkivaltoja vastaan, vaikka Raamattu siihen kyllä kehoittaa. Luterilaisissa seurakunnissa tilanne on vieläkin huonompi. Seurakunnista on tullut sokeita sielunvihollisen toiminnalle.

Myöskään riivaajia ei ajeta ulos ihmisistä vaikka riivattuja kyllä kulkee seurakuntien kokouksissa. Seurakunnista on tullut liian "tieteellisiä", jotta he tekisivät niin.

Tästä on seurauksena se, että vihollinen pääsee vaikuttamaan seurakunnan toimintaan aivan vapaasti. Tuhansien temppujen taituri osaa kyllä järjestää viihdykettä ja sirkustapahtumia seurakuntalaisten iloksi. Vihollinen on tyytyväinen niin kauan kun vain evankeliumi jää julistamatta ja ihmiset jäävät pelastumatta. Pelastuneetkin vihollinen pyrkii sitomaan ja houkuttelemaan pois uskosta.

• Anonyymi

helluntailaiset ovat hyvää pataa henkivaltojen kanssa

• 000

Monet uskovaiset ovat olevinaan niin mahtavia ja pyhiä, että he käskysanan avulla komentelevat Saatanaa aivan kuin Saatana olisi heidän tottelevainen lemmikkinsä. Tällainen asenne on jo sinänsä todiste siitä, että Saatana on voittanut tuollaiset ihmiset. He kuvittelevat aivan liikaa itsestään. Saatana on saanut heidän oppinsa vääristymään. Seurakunnan sisällä olevien henkivaltojen komenteleminen on aivan eri asia kuin jonkin yksittäisen riivaajahengen komenteleminen. Ne sisällä olevat henkivallat nääs hallitsevat seurakuntaa.

• Sitä.vain

Vieläkö Pirkko Jalovaara ajaa demoneita ihmisistä.

• y77

Pirkko Jalovaara taisi menettää kolehdinkeruulupansa ja samalla kiinnostus riivaajien ulosajamiseen hiipui.

• hiioppianyt

Niin, entäpä jos kaatajat ovatkin uudempi painos Konttisista !

tykkään enenmpi ylös nostajista. kaatuneita on jo tarpeeksi.

• Anonyymi

Konttista arvostetaan new age-liikkeessäkin selvänäkijänä. Siitäkin tietää, ettei ainakaan kaikki ole raitista ollut Konttisen ilmiöissä.

• Anonyymi

Raamattu opettaa selkeästi, ettei Herran Henki valtaa raitista uskovaa tai profeettaa sillä tavalla, ettei profeetta itse enää pystyisi itsekontrolliin. Jo pelkästään se, että profetian lahjaa saa käyttää uskonsa mukaan, antaa profeetalle valinnan vapauden puhua tai vaieta.

Sama pätee muihin armoituksiin, jotka Herralta tulevat. Pakonomainen ja hallitsematon ulosanti, oli ne sitten kieliä tai profetioita tai muuta, on raamatun vastaista.

• Anonyymi

Helena Kontisella ei ole mitään lupaa opettaa missään seurakunnassa, koska Jumala on kieltänyt naisen opettamasta seurakunnassa ja jopa puhumasta siellä mitään. Jumala ei siis ole lähettänyt Helena Kontista minnekään seurakuntaan puhumaan. Jos tämä nainen väittää muuta, niin Raamattu todistaa sen vääräksi.

1 Tim 2:11 Naisen tulee kuunnella opetusta, hiljaa ja kuuliaisena.
      12 Sitä en salli, että nainen opettaa, enkä sitä, että hän hallitsee miestä; hänen on elettävä hiljaisesti.

1 Kor 14:32 Profeetat pystyvät hallitsemaan henkilahjojaan,
      33 sillä Jumala ei ole epäjärjestyksen vaan rauhan Jumala. Niin kuin on laita kaikissa pyhien seurakunnissa,
      34 naisten tulee olla vaiti seurakunnan kokouksissa. Heidän ei ole lupa puhua, vaan heidän on oltava kuuliaisia, niin kuin lakikin sanoo.
      ---
      37 Jos joku uskoo olevansa profeetta tai saaneensa muita Hengen lahjoja, hänen tulee tietää että tämä, mitä kirjoitan, on Herran käsky.
      38 Jos joku ei tätä tunnusta, Jumala ei tunnusta häntä.

1 Tim 3:2 Seurakunnan kaitsijan tulee olla moitteeton, yhden vaimon MIES, raitis, harkitseva, rauhallinen, vieraanvarainen ja taitava opettamaan,

• Anonyymi

Juu, on totta, että kuolleet, niin kuin Helena Konttinen on, eivät totisesti saa opettaa seurakunnassa! Kerrankin olet oikeassa!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Juu, on totta, että kuolleet, niin kuin Helena Konttinen on, eivät totisesti saa opettaa seurakunnassa! Kerrankin olet oikeassa!

Sinulla on tarve vinoilla. Ei olisi Helena Kontinen saanut saarnata seurakunnassä enäessäänkään.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sinulla on tarve vinoilla. Ei olisi Helena Kontinen saanut saarnata seurakunnassä enäessäänkään.

Jos vain jossain lukee OW, Suonto tai joku nainen, näet heti punaista ja hutkit edes tutkimatta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jos vain jossain lukee OW, Suonto tai joku nainen, näet heti punaista ja hutkit edes tutkimatta.

Ei se ole hutkimista, vaan tutkimista, jos sanoo, ettei nainen saa saarnata seurakunnan edessä. Tätä ei olisi saanut tehdä Helena Kontinen, joten hän ei ollut Jumalan seurakuntaa lähettämä opettaja tai profeetta. Jokainen opetus tulee koetella. Sen takia meillä on Raamattu, josta voi tarkistaa Jumalan käskyt. Nainen ei saa puhua eikä opettaa seurakunnassa, jos hän niin tekee, niin Jumala ei ole sellaista käskyä naiselle antanut.

12 Sitä en salli, että nainen opettaa, enkä sitä, että hän hallitsee miestä; hänen on elettävä hiljaisesti.

33 sillä Jumala ei ole epäjärjestyksen vaan rauhan Jumala. Niin kuin on laita kaikissa pyhien seurakunnissa,
        34 naisten tulee olla vaiti seurakunnan kokouksissa. Heidän ei ole lupa puhua, vaan heidän on oltava kuuliaisia, niin kuin lakikin sanoo.
        ---
        37 Jos joku uskoo olevansa profeetta tai saaneensa muita Hengen lahjoja, hänen tulee tietää että tämä, mitä kirjoitan, on Herran käsky.

1 Tim 3:2 Seurakunnan kaitsijan tulee olla moitteeton, yhden vaimon MIES, raitis, harkitseva, rauhallinen, vieraanvarainen ja taitava opettamaan,

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei se ole hutkimista, vaan tutkimista, jos sanoo, ettei nainen saa saarnata seurakunnan edessä. Tätä ei olisi saanut tehdä Helena Kontinen, joten hän ei ollut Jumalan seurakuntaa lähettämä opettaja tai profeetta. Jokainen opetus tulee koetella. Sen takia meillä on Raamattu, josta voi tarkistaa Jumalan käskyt. Nainen ei saa puhua eikä opettaa seurakunnassa, jos hän niin tekee, niin Jumala ei ole sellaista käskyä naiselle antanut.

---

Sinä puhuit vainajasta preesensissä, koska et edes tutkinut ja tuntenut tapausta, koska luulit häntä elossa olevaksi, vaan hutkit hänet puhtaasti naiseuden perusteella.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sinä puhuit vainajasta preesensissä, koska et edes tutkinut ja tuntenut tapausta, koska luulit häntä elossa olevaksi, vaan hutkit hänet puhtaasti naiseuden perusteella.

Se ei ole hutkimista vaan tutkimista, koska Jumala on kieltänyt naista puhumasta seurakunnassa. Naiseuden perusteella voimme tehdä johtopäätöksen, ettei Helena Kontinen ollut Jumalan lähettämä saarnaaja seurakuntaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Se ei ole hutkimista vaan tutkimista, koska Jumala on kieltänyt naista puhumasta seurakunnassa. Naiseuden perusteella voimme tehdä johtopäätöksen, ettei Helena Kontinen ollut Jumalan lähettämä saarnaaja seurakuntaan.

>> 1 Tim 2:11 Naisen tulee kuunnella opetusta, hiljaa ja kuuliaisena. 12 Sitä en salli, että nainen opettaa, enkä sitä, että hän hallitsee miestä; hänen on elettävä hiljaisesti. <<

Täälläkin on monta naista. Puhuvat, opettavat, profetoivat päivät pitkät. Ja seurakunnissa samoin. Toisilla on ajeltu tukka siiliksi ja jalassa on housut, jossa pakarat pullistelevat. Maalia näkyy huulissa, silmissä, ripsissä, kynsissä... Korut roikkuvat korvissa ja kaulalla. Maalattu suu käy ennen tilaisuutta, joskus tilaisuuden aikanakin vierustoverin kanssa, mikrofonin takana, tilaisuuden jälkeen ja lopun edestä kodeissa ja työpaikoilla.

Onko Herralla laput silmillä, kun hän ei ole tämmöistä saatanallista menoa huomannut?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

>> 1 Tim 2:11 Naisen tulee kuunnella opetusta, hiljaa ja kuuliaisena. 12 Sitä en salli, että nainen opettaa, enkä sitä, että hän hallitsee miestä; hänen on elettävä hiljaisesti. <<

Täälläkin on monta naista. Puhuvat, opettavat, profetoivat päivät pitkät. Ja seurakunnissa samoin. Toisilla on ajeltu tukka siiliksi ja jalassa on housut, jossa pakarat pullistelevat. Maalia näkyy huulissa, silmissä, ripsissä, kynsissä... Korut roikkuvat korvissa ja kaulalla. Maalattu suu käy ennen tilaisuutta, joskus tilaisuuden aikanakin vierustoverin kanssa, mikrofonin takana, tilaisuuden jälkeen ja lopun edestä kodeissa ja työpaikoilla.

Onko Herralla laput silmillä, kun hän ei ole tämmöistä saatanallista menoa huomannut?

Raamattu kyllä kertoo, miten seurakuntiin tulee paljon vääriä profeettoja ja miten monista seurakunnista tulee porttoseurakuntia. Tässä ei ole mitään yllättävää.

Tie taivaaseen on todella kapea ja vain harvat uskovat sinne pääsevät. Suuri osa Jeesusta ylistäneistä uskovista tuomitaan helvettiin, koska he tekivät laittomuutta, eikä heitä pelasta sekään, että olisiva tehneet ihmeitä Jeesuksen nimessä. Jeesus vaatii parannuksen tekoa laittomuudesta ja vain hyvin harva sen tekee, koska he ovat saastuneet porttoseurakuntien aivopesusta.

Room 2:18 Laista sinä opit tuntemaan hänen tahtonsa ja erottamaan sen, mikä on tärkeää.

Matt 7:21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
        22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
        23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.

Luuk 13: 23 Joku kysyi häneltä: "Herra, onko niin, että vain harvat pelastuvat?" Jeesus vastasi:
        24 "Kilvoitelkaa päästäksenne sisään ahtaasta ovesta. Minä sanon teille: monet yrittävät mennä sisään mutta eivät siihen kykene.
        25 "Tulee hetki, jolloin talon isäntä nousee ja sulkee oven. Kun te sitten seisotte ulkona, kolkutatte ovelle ja huudatte: 'Herra, avaa meille!', hän vastaa: 'Keitä te olette? En tunne teitä.' [Matt. 7:22,23, Matt. 25:11,12]
        26 Silloin te alatte selittää: 'Mehän söimme ja joimme sinun kanssasi, ja sinä opetit meidän kaduillamme.'
        27 Mutta hän sanoo: 'Keitä te olette? En tunne teitä. Menkää pois minun luotani, kaikki te vääryydentekijät.'
        28 "Siellä te itkette hammasta purren, kun näette Abrahamin ja Iisakin ja Jaakobin ja kaikki profeetat Jumalan valtakunnassa mutta huomaatte, että teidät itsenne on suljettu ulos.

Vuorisaarnasta kannattaa lukea kokonaan luku Matt 7.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Raamattu kyllä kertoo, miten seurakuntiin tulee paljon vääriä profeettoja ja miten monista seurakunnista tulee porttoseurakuntia. Tässä ei ole mitään yllättävää.

Tie taivaaseen on todella kapea ja vain harvat uskovat sinne pääsevät. Suuri osa Jeesusta ylistäneistä uskovista tuomitaan helvettiin, koska he tekivät laittomuutta, eikä heitä pelasta sekään, että olisiva tehneet ihmeitä Jeesuksen nimessä. Jeesus vaatii parannuksen tekoa laittomuudesta ja vain hyvin harva sen tekee, koska he ovat saastuneet porttoseurakuntien aivopesusta.

Room 2:18 Laista sinä opit tuntemaan hänen tahtonsa ja erottamaan sen, mikä on tärkeää.

Matt 7:21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
        22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
        23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.

Luuk 13: 23 Joku kysyi häneltä: "Herra, onko niin, että vain harvat pelastuvat?" Jeesus vastasi:
        24 "Kilvoitelkaa päästäksenne sisään ahtaasta ovesta. Minä sanon teille: monet yrittävät mennä sisään mutta eivät siihen kykene.
        25 "Tulee hetki, jolloin talon isäntä nousee ja sulkee oven. Kun te sitten seisotte ulkona, kolkutatte ovelle ja huudatte: 'Herra, avaa meille!', hän vastaa: 'Keitä te olette? En tunne teitä.' [Matt. 7:22,23, Matt. 25:11,12]
        26 Silloin te alatte selittää: 'Mehän söimme ja joimme sinun kanssasi, ja sinä opetit meidän kaduillamme.'
        27 Mutta hän sanoo: 'Keitä te olette? En tunne teitä. Menkää pois minun luotani, kaikki te vääryydentekijät.'
        28 "Siellä te itkette hammasta purren, kun näette Abrahamin ja Iisakin ja Jaakobin ja kaikki profeetat Jumalan valtakunnassa mutta huomaatte, että teidät itsenne on suljettu ulos.

Vuorisaarnasta kannattaa lukea kokonaan luku Matt 7.

Vuorisaarnasta voi kuunnella raitista opetusta esim. videoilta
        One Way makasiini 93 - Vuorisaarna,
        Raamattu avautuu 26 - Vuorisaarna
        one way 07 - Vuorisaarna

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jatkan vielä... Vai olisiko peräti niin, että Herra ajallaan ja tavallaan kasvattaa ja johtaa tekemään parannusta, koska hän on armon ja rakkauden Jumala, pitkämielinen?

Ja vastaankin itse... Kyllä. Niin se on.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jatkan vielä... Vai olisiko peräti niin, että Herra ajallaan ja tavallaan kasvattaa ja johtaa tekemään parannusta, koska hän on armon ja rakkauden Jumala, pitkämielinen?

Ja vastaankin itse... Kyllä. Niin se on.

En kirjoita tätä häväistäkseni teitä, vaan niinkuin rakkaita lapsiani neuvoen.

Tieto paisuttaa, mutta rakkaus rakentaa.

Vaikka minä puhuisin ihmisten ja enkelien kielillä, mutta minulla ei olisi rakkautta, olisin minä vain helisevä vaski tai kilisevä kulkunen.

Ja vaikka minulla olisi profetoimisen lahja ja minä tietäisin kaikki salaisuudet ja kaiken tiedon, ja vaikka minulla olisi kaikki usko, niin että voisin vuoria siirtää, mutta minulla ei olisi rakkautta, en minä mitään olisi.

Ja vaikka minä jakelisin kaiken omaisuuteni köyhäin ravinnoksi, ja vaikka antaisin ruumiini poltettavaksi, mutta minulla ei olisi rakkautta, ei se minua mitään hyödyttäisi.

Rakkaus on pitkämielinen, rakkaus on lempeä; rakkaus ei kadehdi, ei kerskaa, ei pöyhkeile...

Rakkaus ei koskaan häviä; mutta profetoiminen, se katoaa, ja kielillä puhuminen lakkaa, ja tieto katoaa. Niin pysyvät nyt usko, toivo, rakkaus, nämä kolme; mutta suurin niistä on rakkaus.

Olkaa veljellisessä rakkaudessa helläsydämiset toisianne kohtaan; toinen toisenne kunnioittamisessa kilpailkaa keskenänne.

...joka toistansa rakastaa, se on lain täyttänyt. Sillä nämä: "Älä tee huorin, älä tapa, älä varasta, älä himoitse", ja mikä muu käsky tahansa, ne sisältyvät kaikki tähän sanaan: "Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi".

Rakkaus ei tee lähimmäiselle mitään pahaa. Sentähden on rakkaus lain täyttämys.

Tavoitelkaa rakkautta...

Kaikki, mitä teette, tapahtukoon rakkaudessa.

...minä kehoitan teitä, että päätätte ruveta osoittamaan rakkautta häntä kohtaan;

...Sillä Kristuksen rakkaus vaatii meitä..

Kristuksessa Jeesuksessa ei auta ympärileikkaus eikä ympärileikkaamattomuus, vaan rakkauden kautta vaikuttava usko.

...palvelkaa toisianne rakkaudessa.

Sillä kaikki laki on täytetty yhdessä käskysanassa, tässä: "Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi".

Hengen hedelmä on rakkaus, ilo, rauha, pitkämielisyys, ystävällisyys, hyvyys, uskollisuus, sävyisyys, itsensähillitseminen.

...hän ennen maailman perustamista oli hänessä valinnut meidät olemaan pyhät ja nuhteettomat hänen edessään, rakkaudessa...

....niin että te, rakkauteen juurtuneina ja perustuneina, voisitte kaikkien pyhien kanssa käsittää, mikä leveys ja pituus ja korkeus ja syvyys on...

...kaikessa nöyryydessä ja hiljaisuudessa ja pitkämielisyydessä kärsien toinen toistanne rakkaudessa...

...että me, totuutta noudattaen rakkaudessa, kaikin tavoin kasvaisimme häneen, joka on pää, Kristus...

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

En kirjoita tätä häväistäkseni teitä, vaan niinkuin rakkaita lapsiani neuvoen.

Tieto paisuttaa, mutta rakkaus rakentaa.

Vaikka minä puhuisin ihmisten ja enkelien kielillä, mutta minulla ei olisi rakkautta, olisin minä vain helisevä vaski tai kilisevä kulkunen.

Ja vaikka minulla olisi profetoimisen lahja ja minä tietäisin kaikki salaisuudet ja kaiken tiedon, ja vaikka minulla olisi kaikki usko, niin että voisin vuoria siirtää, mutta minulla ei olisi rakkautta, en minä mitään olisi.

Ja vaikka minä jakelisin kaiken omaisuuteni köyhäin ravinnoksi, ja vaikka antaisin ruumiini poltettavaksi, mutta minulla ei olisi rakkautta, ei se minua mitään hyödyttäisi.

Rakkaus on pitkämielinen, rakkaus on lempeä; rakkaus ei kadehdi, ei kerskaa, ei pöyhkeile...

Rakkaus ei koskaan häviä; mutta profetoiminen, se katoaa, ja kielillä puhuminen lakkaa, ja tieto katoaa. Niin pysyvät nyt usko, toivo, rakkaus, nämä kolme; mutta suurin niistä on rakkaus.

Olkaa veljellisessä rakkaudessa helläsydämiset toisianne kohtaan; toinen toisenne kunnioittamisessa kilpailkaa keskenänne.

...joka toistansa rakastaa, se on lain täyttänyt. Sillä nämä: "Älä tee huorin, älä tapa, älä varasta, älä himoitse", ja mikä muu käsky tahansa, ne sisältyvät kaikki tähän sanaan: "Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi".

Rakkaus ei tee lähimmäiselle mitään pahaa. Sentähden on rakkaus lain täyttämys.

Tavoitelkaa rakkautta...

Kaikki, mitä teette, tapahtukoon rakkaudessa.

...minä kehoitan teitä, että päätätte ruveta osoittamaan rakkautta häntä kohtaan;

...Sillä Kristuksen rakkaus vaatii meitä..

Kristuksessa Jeesuksessa ei auta ympärileikkaus eikä ympärileikkaamattomuus, vaan rakkauden kautta vaikuttava usko.

...palvelkaa toisianne rakkaudessa.

Sillä kaikki laki on täytetty yhdessä käskysanassa, tässä: "Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi".

Hengen hedelmä on rakkaus, ilo, rauha, pitkämielisyys, ystävällisyys, hyvyys, uskollisuus, sävyisyys, itsensähillitseminen.

...hän ennen maailman perustamista oli hänessä valinnut meidät olemaan pyhät ja nuhteettomat hänen edessään, rakkaudessa...

....niin että te, rakkauteen juurtuneina ja perustuneina, voisitte kaikkien pyhien kanssa käsittää, mikä leveys ja pituus ja korkeus ja syvyys on...

...kaikessa nöyryydessä ja hiljaisuudessa ja pitkämielisyydessä kärsien toinen toistanne rakkaudessa...

...että me, totuutta noudattaen rakkaudessa, kaikin tavoin kasvaisimme häneen, joka on pää, Kristus...

Jumalan rakastaminen on sitä, että noudattaa Mooseksen lakia uskossa Jumalan Poikaan. Jumalan tahto on kirjoitettu lakiin, minkä takia Jeesus ja Paavali noudattivat lakia, koska laissa on Jeesuksen tahto.

1 Joh 5:3 Sitähän Jumalan rakastaminen on, että pidämme hänen käskynsä, eivätkä ne ole raskaita noudattaa.

Joh 15:10 Jos noudatatte käskyjäni, te pysytte minun rakkaudessani, niin kuin minä olen noudattanut Isäni käskyjä ja pysyn hänen rakkaudessaan.
        ----
        13 Suurempaa rakkautta ei kukaan voi osoittaa, kuin että antaa henkensä ystäviensä puolesta.
        14 Te olette ystäviäni, kun teette sen minkä käsken teidän tehdä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jumalan rakastaminen on sitä, että noudattaa Mooseksen lakia uskossa Jumalan Poikaan. Jumalan tahto on kirjoitettu lakiin, minkä takia Jeesus ja Paavali noudattivat lakia, koska laissa on Jeesuksen tahto.

1 Joh 5:3 Sitähän Jumalan rakastaminen on, että pidämme hänen käskynsä, eivätkä ne ole raskaita noudattaa.

Joh 15:10 Jos noudatatte käskyjäni, te pysytte minun rakkaudessani, niin kuin minä olen noudattanut Isäni käskyjä ja pysyn hänen rakkaudessaan.
        ----
        13 Suurempaa rakkautta ei kukaan voi osoittaa, kuin että antaa henkensä ystäviensä puolesta.
        14 Te olette ystäviäni, kun teette sen minkä käsken teidän tehdä.

uskon saamaani profetiaan

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

uskon saamaani profetiaan

Minkä profetian olet saanut?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minkä profetian olet saanut?

raamatullisen

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

raamatullisen

No, etpä kertonut, mitä profetiassa sanottiin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No, etpä kertonut, mitä profetiassa sanottiin.

saan profetioita, jotka ovat sisällöltään raamatullisia, seurakunnille ja kansalle, joka pimeydessä vaeltaa

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

saan profetioita, jotka ovat sisällöltään raamatullisia, seurakunnille ja kansalle, joka pimeydessä vaeltaa

Jaaha. Me emme tiedä niiden sisällöstä yhtään mitään, joten niitä ei voi koetellakaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jaaha. Me emme tiedä niiden sisällöstä yhtään mitään, joten niitä ei voi koetellakaan.

kansa vaeltaa synneissään, Jumalan oma kansakin, ja hajaannuksessa, epäuskossa, pitää halpana kirjoitetun sanan, eikä ota ojennusta vastaan, vaikka monet Jumalan pasuunat ovat soittaneet varoitusääntä jo kauan

halutaan kuunnella miellyttäviä hoviprofeettoja, jotka pönkittävät omaa ylpeyttä, ylemmyydentuntoa muihin nähden: 'saarnatkaa meille mieluisia, suurta herätystä, oman liikkeemme kasvua...'

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eipä tainnut olla siihen aikaan ainuttakaan Raamatullista seurakuntaa nainakaan niillä seuduin.
        ja kirkossahan nyt ei kukaan Raamatullinen uskova saa puhua mitään.

ne papit tarkistivat oliko Konttisen puheet kirkon opin mukaisia, eikö se jo kerro missä mentiin silloin ja missä nyt mennään.

onko lutterin oppi muka joka metrin standardi johon kaikkea puhetta verrataan... hah !

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eipä tainnut olla siihen aikaan ainuttakaan Raamatullista seurakuntaa nainakaan niillä seuduin.
        ja kirkossahan nyt ei kukaan Raamatullinen uskova saa puhua mitään.

ne papit tarkistivat oliko Konttisen puheet kirkon opin mukaisia, eikö se jo kerro missä mentiin silloin ja missä nyt mennään.

onko lutterin oppi muka joka metrin standardi johon kaikkea puhetta verrataan... hah !

>> Eipä tainnut olla siihen aikaan ainuttakaan Raamatullista seurakuntaa nainakaan niillä seuduin. <<

Missäs nykyjään on raamatullisia?

Konttinen on kuollut 1916. Onhan silloin nyt vaikka ja mitä seurakuntia ollut.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

>> Eipä tainnut olla siihen aikaan ainuttakaan Raamatullista seurakuntaa nainakaan niillä seuduin. <<

Porttokirkkojen aika on ollut viimeiset vuosisadat, joita johtaa väärät profeetat.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kaikki vanhanajan vapaat seurakunnat ovat Raamatullisesti syntyneitä ja siinä eläviä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kaikki vanhanajan vapaat seurakunnat ovat Raamatullisesti syntyneitä ja siinä eläviä.

>>>Kaikki vanhanajan vapaat seurakunnat ovat Raamatullisesti syntyneitä ja siinä eläviä.<<<

En tiedä, mitä seurakuntia tarkoitat, mutta Raamattua noudatti apostolien johtamat alkuseurakunnat. Apostolit joutuivat siitä huolimatta koko ajan moittimaan seurakuntaa synneistä.

Apostolien jälkeen kirkoista tuli porttoseurakuntia aloittaen katolisesta kirkosta, joka muutti koko kristinuskon päälaelleen. Luterilaiset, helluntailaiset, vapaakirkot jne. ovat porttoseurakuntia, joissa EI NOUDATETA RAAMATTUA vaan laittomuuden ihmisen Antikristuksen oppeja. Tämä ennusti Raaamattu tarkasti. Sen takia aktiivisista kristityisä pelastuu vain hyvin pieni osa, koska suurin osa kristityistä harjoittaa väärää evankeliumia.

Matt 7:13 Menkää ahtaasta portista sisälle. Sillä se portti on avara ja tie lavea, joka vie kadotukseen, ja monta on, jotka siitä sisälle menevät;
        14 mutta se portti on ahdas ja tie kaita, joka vie elämään, ja harvat ovat ne, jotka sen löytävät.
        15 Kavahtakaa vääriä profeettoja, jotka tulevat teidän luoksenne lammastenvaatteissa, mutta sisältä ovat raatelevaisia susia.
        16 Heidän hedelmistään te tunnette heidät. Eihän orjantappuroista koota viinirypäleitä eikä ohdakkeista viikunoita?
        17 Näin jokainen hyvä puu tekee hyviä hedelmiä, mutta huono puu tekee pahoja hedelmiä.
        18 Ei saata hyvä puu kasvaa pahoja hedelmiä eikä huono puu kasvaa hyviä hedelmiä.
        19 Jokainen puu, joka ei tee hyvää hedelmää, hakataan pois ja heitetään tuleen.
        20 Niin te siis tunnette heidät heidän hedelmistään.
        21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.

Ap.t 20:29 Minä tiedän, että lähtöni jälkeen teidän joukkoonne tulee julmia susia, jotka eivät laumaa säästä. [Matt. 7:15 ]
        30 Teidän omasta joukostanne nousee miehiä, jotka julistavat totuudenvastaisia oppeja vetääkseen opetuslapset mukaansa. [Ap. t. 15:24; 1. Joh. 2:19]
        31 Olkaa siis valveilla ja muistakaa, että minä kolmen vuoden ajan olen lakkaamatta, yötä päivää kyynelsilmin opastanut itse kutakin teistä.

Karu totuus on, ettei yksikään helluntailaisuutta ja luterilaisuutta noudattava kristitty voi pelastua, koska he noudattavat laittomuutta, mikä Jeesuksen sanojen mukaan estää heidän armonsa.

• Anonyymi

Maailmassa on paljon puhetta ja telkkarista tulee paljon ohjelmaa. Kaikkea ei pidä uskoa, eikä kaikesta pidä välittää.

Ihan sama, mitä TV7 näyttää. Näyttäköön. Itse en koskaan katso tuota höpökanavaa.

Rauhaisaa joulunaikaa vaan itsekullekin säädylle. 🎄✨🔔

Helena Konttista en pidä oikeana, Jumalan profeettana.

• Anonyymi

On siellä sentään jotain raitistakin, ainakin parempaa kuin maailman kanavilla. Sama pätee kirjatarjontaan ym.

Rauhallista joulunaikaa sinullekin. 🎁

• Anonyymi

Oikea profeetta pitää Jumalan antaman sapatin pyhänäpäivänä.

1234567---

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Oikea profeetta pitää Jumalan antaman sapatin pyhänäpäivänä.

1234567---

Näin periaatteessa on. Jos Jumalan profeetta ei noudata sapattia, niin siitä voi hyvinkin tulla rangaistus. Raamattu kertoo Jumalan profeetoista, jotka eivät noudattaneet käskyjä ja saivat siitä rangaistuksen.

• Anonyymi

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

tässä linkki samasta aiheesta:
        https://keskustelu.suomi24.fi/t/17277309/unissasaarnaajat-ja-muut-quotvalitutquot

Tästä linkistä löytyy hyvä selitys:

Jotkut ihmiset, jotka väittävät olevansa Jumalan puolella, Jumalan asialla ja saaneet jonkun Jumalallisen tehtävän, ovat itse asiassa vastakkaisten eli pahuuden voimien puolella. Jotkut ovat niin vakuuttuneita kaikista ”ilmestyksistä". On hyvin vaikeaa kurkistaa pintaa syvemmälle. He ovat myös eksytettyjä, mutta samaan aikaan he raivoavat niitä vastaan, jotka ovat mahdollisesti oikealla tiellä. Silloin voitaisiin sanoa, että joko eksytetyt syyttävät eksytettyjä tai eksytetyt syyttävät niitä, jotka ovat oikealla tiellä, koska he luulevat kanavointien perusteella, että he ovat "valittuja" ja että he ovat oikeassa, koska "korkeammat voimat" sanovat niin. Tavallaan heitä käy sääliksi, koska he ovat itsekin uhreja, vaikka he uskovat, että uhrit ovat muut ihmiset. Ja sitten tulee mukaan erittäin vaarallinen fanatismi. Ja kyse voi olla myös mielen sairaudesta tai mielikuvituksesta. Silloin pitäisi tuntea heitä kohtaan myötätuntoa.

• Valitettavasti Radiopatmos on mennyt samaan halpaan. Muutama päivä sitten oli Radiopatmoksen aamuvieraana henkilöitä, jotka ovat ottaneet Helena Konttisen opetukset ja elämäkerran jälleen kirjaksi ja sitä kaupitellaan tilattavaksi. Ei horrossaarnaaminen tiedottomassa tilassa ole Jumalasta ja kyllä paksummassa Konttisen kirjassa on paljon yli sen mitä kirjoitettu Raamatussa. Toisena aamuna vieraana oli selvästi uudestisyntymätön Malmin seurakunnan katupappi. Uskoi Jeesukseen oikeastaa vain historiallisena henkilönä.

• Anonyymi

mitä virkaa sellaisella papilla on tässä kontekstissa?

Ei mitään, voisi korvata kiinalaisella robotilla ihan hyvin !

• Anonyymi

Olen lukenut Eräs aikamme profeetta -kirjaa useamman kerran, koska se on kirjoitettu hankalalla vanhalla suomenkielellä. Armollisesti ajatellen ja lopputulosta ja hengen hedelmiä tutkien voi päätellä että vaikka Konttinen ei ollut kaikessa raitisoppinen, niin hänen saarnansa ja vaikutuksensa saivat aikaan aitoa herätystä Suomessa. Tuohon aikaan 1900-luvun alussa oli Suomessakin luokkajako joka vaikutti suuresti ihmisten käytökseen ja kun tämä köyhä "mökineukko" kulki luterilaisen papin kanssa saarnamatkoilla, he tavoittivat aivan toisella tavalla etsiviä sieluja mitä papit siihen aikaan yksin tavoittivat. Kaikki Konttisen kertoma horrostieto esim.Raamatusta ei kylläkään kestä päivänvaloa. " Ei yli sen mitä on kirjoitettu", sanotaan Raamatussa eikä turhaan, siksi en suosittelisi kenellekkään tuota kirjaa muuten kuin Suomen hengellisen historian tutkimismielessä.

• Anonyymi

Riidelkää ja väitelkää vaan lahkolaiset keskenänne ja oman kirkkonnekin kanssa. Silloin saavat luterilaiset ja muut seurata mielenkiinnosta teidän touhuanne ja olla rauhassa.

• Anonyymi

Naispapit eivät ole Jumalan asialla. Nainen ei saa puhua seurakunnan kokouksessa.

1 Tim 2:11 Naisen tulee kuunnella opetusta, hiljaa ja kuuliaisena. [1. Kor. 14:35]

35 Jos he tahtovat tietoa jostakin, heidän on kysyttävä sitä kotona omalta mieheltään, sillä naisen on sopimatonta puhua seurakunnan kokouksessa. [1. Tim. 2:11,12]
      36 Teidänkö luotanne Jumalan sana on lähtenyt liikkeelle? Tai onko se tullut pelkästään teidän luoksenne?

• Anonyymi

Olen kuullut, että eräs lähetyssaarnaaja tuli käymään Suomessa ja ajoi ulos horrosaarnaajassa olleet tietäjähenget ja siihen loppu unissasaarnat. Taisipa olla vielä Helena Konttinen.

Kirjat on aina pyrkimys tulla myydyksi ja niin on Konttisestakin kirjoitettu kirja varmasti tarkoitettu herättämään huomiota, puhetta, kiinnostusta .. hinnalla millä on hyvänsä. Kirja on tulkinta eikä 100% fakta. Kirjailijan mainekaipuu ja rahan himo pääosassa eikä rehellisyys

Raamattu ei tue ollekaan horrossaarnaamista. Päinvastoin. Vastustaa 100%.

Ai että ihmisiä tuli uskoon. Mihin uskoon? Pitkällekö usko kesti? Ei tainnut kelvata kuin horrossaarnaajat... Kun horrostelija taluttaa hooroskorvaista niin he kumpikin kuoppaan lankeavat

Heittäkää jo horrossaarnaajat hevon kuuseen ja lukekaa Raamattua.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olet taitava

monessa asiassa. Myös siinä, miten veit sydämeni. Äkkiarvaamatta, pikkuhiljaa. Yhtäkkiä huomasin että minusta puuttuu jo
      Ikävä
      76
      8322
    2. Sinällään hauska miten jostakin

jaksetaan juoruta vaikka mitä. Jakorasia yms. Raukkamaista toimintaa. Annetaan jokaisen elää rauhassa eikä levitellä per
      Ikävä
      58
      3243
    3. Mikä ihme sai sut käyttäytymään

Niin helvetin törkeästi mua kohtaan, jos kerta olet ihastunut?
      Ikävä
      37
      2566
    4. Miten voit manipuloida katsojalukuja?

Palstatrolli ja väsynyttä sontaa palstalle suoltava Varmakkakkiainen on viime aikoina vedonnot siihen, että hänen ketjuj
      Ateismi
      18
      2175
    5. Osuuspankki Kuhmo!

Ei pysty pitämään yhtä Otto pankkiautomaattia toiminnassa Ksupermarketin kanssa,20 vuotta sitten Kuhmossa oli neljä auto
      Kuhmo
      36
      2139
    6. Voi helvetti

Mihin olet mut ajanut.
      Ikävä
      26
      2138
    7. Tiedät etten tiedä

Mitä pitäisi tehdä.
      Ikävä
      13
      1907
    8. Rakkaalleni!

Halusin tulla kertomaan, että sinua ajattelen ja ikävöin vaikka olen sukuloimassa. Meinasin herkistyä, kun tykkään sinus
      Tunteet
      15
      1713
    9. Työttömyys kasvaa

Onneksi persujen kannatus ei kasva.
      Perussuomalaiset
      64
      1670
    10. hyvää yötä.

toivottavasti sulla oli kiva jouluaatto. 🤍
      Ikävä
      18