Kuinka kauan suunnilleen saattaa mennä onkalohaavan paranemiseen rinnassa? Koko ehkä etusormeen verrattavissa, molemmat päät auki. Hoitona aquacel ag -nauha.
Onkalohaava
4
3858
Vastaukset
- Haavahoitaja
Paranee nopeammin kun onkalon molemmat päät auki eli onkaloa saaa huuhdeltua esim. keittosuolaliuoksella. Sorbact nauha yleinen hoitomuoto näihin onkalohaavoihin. Pitää vaan muistaa ettei Sorbactia laita onkaloon liikaa/liian tiiviisti, vaan laitetaaan vain sen verran että riittää imemään haavaeritteen.
Paranemista hidastaa myös mahdollinen bakteeritulehdus haavassa sekä esim. jos haava liittyy syöpään niin säde- ja sytostaattihoidot hidastavat kudoksen paranemista.
Kaikkien haavojen paranemista voi lisätä nautttimalla enemmän proteiinipitoisia ruokia. Esim valmiit proteiinijuomat ovat hyvä lisä. Niillä oikeasti on vaikutusta haaavojen paranemiseeen.
Hoidatko haavaa itse vai hoidetaanko sitä terveysasemalla?- Haavahoitaja
Lisäys edelliseen. Sinulla olikin hoitotuotteena AquacellAg eli hopeapitoinen, antibakteerinen nauha. Se myös hyvä vaihtoehto haavanhoitoon, käytetään yleensä hoidon alkuvaiheessa eikä hopeapitoista haavatuotetta ole hyvä käyttää liian pitkään.
Kuinka iso onkalohaava on kyseessä ja mistä onkalohaava on peräisin? - Onkalohaava
Onkalohaava tullut leikkauksen jälkeen ja hoito on haavahoitajan luona. En vain hoksannut kysyä kauanko näissä voi mennä. Onkalo suunnilleen (naisen) etusormen kokoinen ja hoitona nyt tosiaan Aquacel Ag vaihto parin päivän välein suihkuttelun kera ja haavalaput vaihdan päivittäin. Lisäksi antibiotti menossa varuiksi.
Puhutaanko paranemisessa viikoista vai jopa kuukausista? - Onkalohaava
Niin ja proteiinipitoisesti syön ja luulisin olevan riittävää (rahkaa 250-500g/pv siemenet muun ruoan lisäksi)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Uskalla lähestyä minua
Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S606004- 1003101
Oulaskankaan päätöksistä
https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.242386- 212048
Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!
Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun3451741Kaikki menevät kouluu tai töihin
Hyvää huomenta vaan. 😊 Minä menen kohta uudelleen nukkumaan. Se on kuin laittaisi rahaa pankkiin. 😊☕🎄🧡🐺3911737Et varmaan edes sitä uskoisi
Mutta varattunakin sydämeni on pohjimmiltaan aina kuulunut sinulle. Toivottavasti vielä jonain päivänä saan viimein oll791656- 261582
Huh, huh. Aitolehti eronnut?
Osui Gekkosessa silmiini uutinen, jossa vihjataan, että Aitolehti olisi kenties eronnut kihlatustaan, joka on viimeksi o691511Suomessa oikeistohallitus vallassa: nälkäiset lapset hakevat jo Punaiselta ristiltä ruoka-apua
Sosiaaliturvaleikkaukset ovat lisänneet asiointia ruoka-avussa. Kyllä tämän maan tilanne on surkea, kun lapset näkevät n2231374