Haimatulehdus?

Juoja81

Näin lomalla aloholinkäyttöni on vähän ryöpsähtänyt käsistä. Olen tässä nyt reilu 2 viikkoa juonut päivittäin (huom, päivittäin) noin 5-10 purkkia olutta. Normaalisti juon pari kertaa viikossa.

Pari päivää sitten ehdin juoda pari purkkia olutta, kunnes yhtäkkiä alkoi navan vasemmalta puolelta kipuilla, ja kipu säteili alaselästä rintarankaa pitkin oikeaan lapaan. Kipu tuli joka siemaisun jälkeen melko pian, ja kesti vajaan minuutin kerrallaan, kunnes helpotti. Ja kun hörppäsi olutta lisää, niin jälleen sama kipu ilmeni hyvin pian. Lopetin sitten siihen oluen hörppimisen, eikä kipua enää sen jälkeen tullut. Join muutaman lasin vettä varmuuden vuoksi, eikä se aiheuttanut kipua.

Oliko kyseessä siis jonkinlainen lievä haimatulehdus, tai joku elimistön "hälytyskello". Kipu oli kuitenkin sellainen erikoinen, tietyllä tapaa tuskainen ja kylmää hikeä aiheuttava. Toki söin siinä aiemmin pizzan ja olin juomisen aloittaessa ähkynä maha täynnä ruokaa, että en tiedä oliko sillä joku vaikutus. Kuitenkaan tämänlaista kipua en ole ennen kokenut, että alhaalta navan vasemmalta puolelta kipu säteilisi aina yläselkään saakka. Toki ei kipu nyt aivan äärimmäistä ollut, mutta selvästi normaalia voimakkaampaa ja sellaista tukalaa. Tosin kipu kesti vain lyhyen aikaa, vajaa minuutin kerrallaan.

Vai olenko oikeilla jäljillä tämän kanssa ollenkaan? Nyt on kuitenkin toki aivan hyvä olo. Voiko haimatulehdus olla noin lyhyt, eli heti kun olutpurkin kaatoi viemäriin, ja joi vettä, niin kipua ei enää sen jälkeen tullut. Ajattelin nyt pitää ihan periaatteesta kuukauden tipattoman. Mutta kuinka sen jälkeen, uskaltaako alkoholia ottaa enää ollenkaan?

1

274

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • käytänen

      Joku ohimenevä suoliston häiriö. Haimatulehdus ei hetkessä ohi mene ja se nostaa yleensä kovan kuumeen ja tulehdusarvot voi olla 300 luokkaa. Silloin on vetelä olo eikä jaksa kuin sängyssä hikoilla. Sairaalassa siis.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi suomussalmelaiset haisee niin pahalle?

      Kaupassa käydessä huomaa, miten monet ihmiset haisee todella kammottavalle. Eikö täällä osata käydä pesulla tarpeeksi us
      Suomussalmi
      86
      10513
    2. Olisit ollut varovaisempi

      Nyt jos minut hylkäät ja et meidän asiasta minulle mitään ilmoita niin ettet edes anteeksi pyydä, niin tiedä että minä e
      Ikävä
      100
      9481
    3. Mies sinä olet kaunis katsella

      Olet myös rauhallinen, tavallinen, varovainen, lämmin, poikamainen, komea, ryhdikäs, rentotyylinen, kiva, mukava... jne
      Ikävä
      102
      9025
    4. Persut tyrmäsivät Suomen osallistumisen Ukrainan jälleenrakentamiseen

      Siinä meni sitten kokoomusyrittäiltä bisnekset sivun suun putinistipersujen takia. Jälleenrakentamiseen osallistuvat mu
      Maailman menoa
      506
      3724
    5. Vastenmielisyys

      Kuvaa sinua parhaiten
      Ikävä
      89
      3281
    6. Hetkeksikään en lakannut sua ajattelemasta

      Välillä ajattelin, etten ole sellainen johon ihastuisit. Välillä ajattelin, että sinäkin ihastuit. Olen ollut erittäin s
      Ikävä
      22
      3071
    7. Nuorisojoukko ryösti merkkikengät teinipojan jalasta Helsingin Itäkeskuksessa.

      https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010709501.html Muun muassa näidenkin rikosten huomattavan suurista kasvamismääristä vi
      Maailman menoa
      470
      2718
    8. Se, mies on myös kaappijuoppo

      Piilottaa ongelmansa hyvin. Sitä ei tiedä mitä muitakin salaisuuksia sillä on. Kannattaa varoa ja kiertää kaukaa.
      Ikävä
      19
      2707
    9. Sinulle, tahtoisin kertoa mitä

      ajattelen siitä. Ehkä olen väärässä, mutta minusta kuulostaa jonkin alulta, mutta ei kerro minkä. Se selvinnee myöhemmi
      Ikävä
      38
      2573
    10. Miksi miehet pelkäätte jotain naista?

      Iskeekö ujous, paniikki ja hävetys. En ole niin pelottava miltä vaikutan vink vink.
      Ikävä
      88
      2400
    Aihe