Mikä merkitystä tällä elämällä

Oikein_on

Suurin osa omasta eletystä elämästä on jo takanapäin. Täytin 50-vuotta tänä vuonna. Ei tämä elämä mitään helppoa ole minulle koskaan ollut. Eräiden onnettomien yhteensattumien vuoksi se on mennyt vuosi vuodelta vain huonompaan suuntaan. Olen rukoillut apua velkojeni poismaksuun ja rukoillut sitä, että voittaisin rahat kaikkien velkojeni poismaksuun. Mitään apua en ole saanut. Mitä järkeä tällä elämällä on? Miksi se mitä toivot ei koskaan toteudu? Mutta se mitä et haluaisi, se toteutuu elämässäsi. Jos olisin saanut päättää, en olisi koskaan edes halunnut tänne pallolle, jos olisin tiennyt millaista kärsimystä tämä elämä on. Elämässä ei saa koskaan uutta mahdollisuutta, kaiken pitäisi mennä aina oikein, kaikki pitäisi oppia aina heti ja varaa virheisiin ei ole. Miksi minä olen joutunut kärsimään näin paljon elämässäni? En minä niitä rahoja enää kuolemani jälkeen tarvitse, nyt minä niitä tarvitsen. Mitä iloa tästä elämästä on kun se on pelkkää murhetta ja kärsimystä? Tekeekö tämä kärsiminen minusta paremman ihmisen? Ei se tee, päinvastoin katkeran. Tekisi mieli tappaa itsensä. Tuntuu että elän aivan turhaan. Elämäni on kuin loputon painajaisuni. Kukaan ei auta. Ihan sama mitä rukoilee tai tekee mikään ei muutu.

36

818

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kepsap

      No, se elämä täällä on kokemuksien keräämistä. Esimerkiksi ex-pomoni tienasi miljoonia, varmasti toistakymmentä miljoonaa euroa pitkälle, facebookissa se esittelee hienoja autoja Bentley, Ferrari, isoja veneitä jossa mies on yhtä iso kuin veneen potkuri. Ei hänen elämä varmasti ole kärsimystä, mutta mielestäni jotain häneltäkin puuttuu, koska jotain kokemusta pitää saada hienoista autoista ja vehkeistä, materian omistamisesta jonka tuottama "onni" kestää vain hetken.

      Oma elämäni on taas aika tasapaksua oravanpyörässä juoksua, taloudellisesti menee ihan ok, mutta elämä tuntuu välillä aika tasapaksulta pötköltä. Huonompia aikojakin olen kokenut, kun olin pitkään työttömänä. Itse asiassa olin pitkäaikaistyötön ja sain ensimmäisen työpaikan vasta 32 ikäisenä, työputkessa nyt 12 vuotta. Ihan palturia tuo mitä väittävät että jos olet pitkään työtön, niin et kykene enää töihin ollenkaan, täyttä bullshittia!

      Intiaanina olisi ehkä elämä ollut parasta, elämä pienessä heimossa luonnon keskellä välillä metsästäen ja maisemia vaihtaessa. Ihan toista kuin tässä kapitalistisessa oravanpyörässä juoksemista, lisää vaurautta rikkaille luomalla.

      • "Intiaanina olisi ehkä elämä ollut parasta, elämä pienessä heimossa luonnon keskellä välillä metsästäen ja maisemia vaihtaessa. Ihan toista kuin tässä kapitalistisessa oravanpyörässä juoksemista, lisää vaurautta rikkaille luomalla."
        ja ylitämätön.

        .Joku veri välillä vetää siihen siihen suuntaan. Siihen että voisi irtaantua kaikesta. Rahallisesti kai voisimmekin kun kaiken myy/vuokraa tms. Kynnys on henkinen.

        Mutta minulla on kaveri jolla on "kaikki", rahaa vitusti mutta ei se sillä pröystäille, hyvä liittokin mutta kai liian raskas vastuu. Ja riittämättömyyden tunne. Maksaa 30 ihmisen palkat. Eikä mene jakeluun että kannat tätä yhteiskuntaa vaikka kuinka yrittää selittää.

        Niin, haluaisi asua eräkämpällä "vailla" huolia. Ymmärrän oikein hyvin.


    • "Olen rukoillut apua velkojeni poismaksuun "

      Kirkko ei anna rahaa.
      Kirkko verottaa.

      • EtköOsaaLukea

        En minä kirkolta ole rukoillut apua.


      • EtköOsaaLukea kirjoitti:

        En minä kirkolta ole rukoillut apua.

        Jalovaaraltako rukoilit?


      • Valat.maksettu

        "Olen rukoillut apua velkojeni poismaksuun "
        Ei taida rukouksella hoitua. Kokeilisit tehdä työtä ja maksaa palkkarahoillasi. Oliko yllättävä ehdotus?
        Ja toisekseen mikä pakko sinun oli sitä velkaa ottaa?


    • omanonnensaseppä

      Elämän tarkoitus on tehdä elämälle tarkoitus. Se on usein itsestäkin kiinni, miten elämän kokee.

      • yksinkertaisesti

        Ihmisen tietoisuuden tehtävä on kasvaa niin kokeneeksi, että voi oikeasti valita suuntansa (esim ollako kussakin tilanteessa iloinen vai surullinen, aktiivinen vai passiivinen, altruistinen vai itsekäs) ja voi suunnitella elämälle tarkoituksen. Jos ei kykene aidosti aina valitsemaan mielentilaa, ei ole vielä riittävän vahva ja kokenut. Vahvuuteen kuuluu myös ikuisen elämän tiedostaminen, tästä kokemuksesta kumpuaa järkkymättömyyttä surun edessä. Tietää, että kaikki ilmiöt ovat katoavaisia ja itsestään tyhjiä- niihin ei silloin ripustaudu. Velat eivät ole ikuisia, elämä on. Kaikki oleellinen tieto löydetään itse. Maapallon elämä on sikäli haastava, että täällä on kärsimystä.

        Ihminen kasvaa kärsimyksen avulla vastusta kohdatessaan. Tässä kärsimyksen merkitys ihmisten maailmassa.


    • Brina

      Se mihin keskittyy, se lisääntyy! Kärsimys, tyytymättömyys, kauna, onneton olo, puute... Entäpä jos yrittäisit löytää aluksi edes pieniä ilon ja kiitollisuuden aiheita kaikesta huolimatta?
      Jos vielä uskot jollakin tavalla Kaikkialliseen ja Ehdottomasti Rakastavaan Jumalaan joka on kanssamme koko ajan ( myös silloin kun se ei tunnu siltä) ja odottaa vain sitä, että luottaisimme kaiken tarkoituksellisuuteen eli siihen, että kaikki mitä kohtaamme elämässämme, on loppujen lopuksi ainoastaan parhaaksemme. Toisin sanoen meillä on jokaisessa elämäkokemuksessamme jotain tärkeää opittavaa kaikesta siitä, mitä se tuo eteemme. Tuon kaiken tarkoituksen voimme itsekukin löytää vain omasta itsestämme, mutta se ei tule esille, ellemme ala sitä kyselemään....

    • HyväElämä

      Ei täällä kukaan voi antaa elämällesi merkitystä, jos itse ei merkitystä löydä niin jää sitten löytymättä. Itse olen jo yli 70 v, elämälleni antaa merkityksen ihmiset, luonto, elämäntavat jotka lisäävät hyvinvointia, olen elämälle kiitollinen terveydestäni. Raha ei tee onnelliseksi, äärimmäinen rahan puute tekee onnettomaksi. Elämässä on asioita jotka tekevät onnelliseksi ja toisia asioita jotka tekevät onnettomaksi, yleensä ne ovat eri asioita.

      • Poistolistalla

        Minäkin olen reilusti yli 70 v eikä elämälläni ole mitään tarkoitusta. En olisi halunnut syntyä tänne, mutta ei siinä minun mielipiteeni mitään painanut, tultava vain oli.
        En minä tiedä, mitä se onnellisuus on. Oletettavasti sitä, ettei kukaan hirveästi vainoa ja kiduta tavalla tai toisella? Ystäviä on ollut vain kaksi kissaa, jotka osin omaa tyhmyyttäni menetin. Joitakin ihmisiä joskus luulin ystävikseni, mutta kyllä se totuus sitten valkeni. Nyt en enää edes kuvittele koskaan saavani yhtään ystävää.
        Se tässä elämässä on hyvää, että suurin osa siitä on jo takana päin. Ja todennäköisesti tänään minulla meni paremmin kuin huomenna.


      • Uskossayritänminäkin

        Koskaan ei ole liian myöhäistä saada ystäviä. Sinun elämäsi on tärkeä ja sillä on ollut tarkoitus elämä on lahja Jumalalta.


    • MEläjä

      Jokaisella elämällä on tarkoitus ja paratiisia fyysisestä maailmasta ei saada, ei vaikka mitä tehtäisiin.

    • töttörström

      Elämä ei ole kaikilla helppoa. Pitää kuitenkin olla tyytyväinen,jos on katto päällä ja ruokaa kaapissa. Myös terveyden pitää olla kunnossa tai ainakin lääkityksen avull ihan siedettävässa tilassa. Maailmassa on kuitenkin miljardi ja ehkä parikin ihmistä, jotka elävät absoluuttisessa köyhyydessä. Suomalainen elää taas lähinnä enemmänkin suhteellisessa köyhyydessä. Jos on paljon velkaa ja on vaikka työtönkin, niin tilanne on tietenkin todella tukala.

      • MEläjä

        Osa köyhyydestä perustuu omiin valintoihin, joilla on seuraus.


      • töttörström
        MEläjä kirjoitti:

        Osa köyhyydestä perustuu omiin valintoihin, joilla on seuraus.

        Ei asia nyt ihan yksinkertainen ole. Osa suomalaisista on ajautunut köyhyyteen koska on ottanut lainaa ja joutunut sitten työttömäksi. Eipä tuota ihmistä voi syyttää tuosta tilanteesta, vaikka oli oma valinta ottaa lainaa. Voi kuinka kaipaankaan 1980-lukua. ;)

        Itse uskon karmaan ja vaikeudetkin näen usein karmallisena taakkana. Se kuitenkin tulee sovitettua tekemällä hyvää, mutta myöskin kärsimällä. Se mikä ei tapa vahvistaa, tai vammauttaa.


      • Ja.se.säilyy

        On sillä karmalla suomalainenkin nimi. Se on KOSTO!


      • Ja.se.säilyy kirjoitti:

        On sillä karmalla suomalainenkin nimi. Se on KOSTO!

        #On sillä karmalla suomalainenkin nimi. Se on KOSTO! #
        Mielestäni karma on oikea nimitys käytetystä termistä 'synti'.


      • MEläjä
        töttörström kirjoitti:

        Ei asia nyt ihan yksinkertainen ole. Osa suomalaisista on ajautunut köyhyyteen koska on ottanut lainaa ja joutunut sitten työttömäksi. Eipä tuota ihmistä voi syyttää tuosta tilanteesta, vaikka oli oma valinta ottaa lainaa. Voi kuinka kaipaankaan 1980-lukua. ;)

        Itse uskon karmaan ja vaikeudetkin näen usein karmallisena taakkana. Se kuitenkin tulee sovitettua tekemällä hyvää, mutta myöskin kärsimällä. Se mikä ei tapa vahvistaa, tai vammauttaa.

        Siksi totesinkin, että osa köyhyydestä perustuu omiin valintoihin, ei kaikki.


    • ope10

      Kirjoitan oman näkökulman omaan elämääni, mutta heijastelen sinun kirjoitustasi siihen.

      "Suurin osa omasta eletystä elämästä on jo takanapäin. Täytin 50-vuotta tänä vuonna."

      Asenne voisi olla myös, että merkittävä osa elämästä on edessäpäin. Kokemuksistasi olet vuosien saatossa jotakin ehkä oppinut.

      "Ei tämä elämä mitään helppoa ole minulle koskaan ollut."

      En tunne itse ketään, joka sanoisi elämänsä olleen helppoa. Kaikilla on omat vaikeutensa.

      "Eräiden onnettomien yhteensattumien vuoksi se on mennyt vuosi vuodelta vain huonompaan suuntaan. Olen rukoillut apua velkojeni poismaksuun ja rukoillut sitä, että voittaisin rahat kaikkien velkojeni poismaksuun. Mitään apua en ole saanut."

      Ikävä kuulla. Rukoileminen on kuitenkin täydellistä ajantuhlausta. Velat täytyy maksaa tekemällä ansiotyötä tms. Jos niilläkään et kunnolla kykene maksamaan velkojasi, voit hakeutua velkajärjestelyyn.

      "Mitä järkeä tällä elämällä on?"

      Mikä järki tuossa kysymyksessäsi on? Ei kukaan elä järjevyyden vuoksi elämää. Tunteilla ja fiilistelyllä on suuri merkitys elämässä. Oletko keskittynyt koskaan siihen, mitä eniten haluaisit tehdä? Oletko tutkinut, mitä haluaisit tehdä oikeasti?

      "Miksi se mitä toivot ei koskaan toteudu?"

      Jos noin on käynyt, epäilen toiveidesi olleen epärealistisia. Minulla itselläni monet toiveet ovat toteutuneet ja toiset toiveet taas eivät. Ei kannata elää pilvilinnoissa.

      "Mutta se mitä et haluaisi, se toteutuu elämässäsi. Jos olisin saanut päättää, en olisi koskaan edes halunnut tänne pallolle, jos olisin tiennyt millaista kärsimystä tämä elämä on. Elämässä ei saa koskaan uutta mahdollisuutta, kaiken pitäisi mennä aina oikein, kaikki pitäisi oppia aina heti ja varaa virheisiin ei ole. Miksi minä olen joutunut kärsimään näin paljon elämässäni?"

      No, virheitä tekee jokainen. Se on varmaa. Niistä selviytymisessä ratkaisevaa on oma asenne tapahtuneeseen.

      "En minä niitä rahoja enää kuolemani jälkeen tarvitse, nyt minä niitä tarvitsen. Mitä iloa tästä elämästä on kun se on pelkkää murhetta ja kärsimystä? Tekeekö tämä kärsiminen minusta paremman ihmisen? Ei se tee, päinvastoin katkeran. Tekisi mieli tappaa itsensä. Tuntuu että elän aivan turhaan. Elämäni on kuin loputon painajaisuni. Kukaan ei auta. Ihan sama mitä rukoilee tai tekee mikään ei muutu."

      Vaikutat kirjoittamasi perusteella masentuneelta. Siihen saa apua, mutta sitä pitää kyllä itse ryhtyä hakemaan. Itse olin alle 20-vuotiaana vakavasti masentunut ja ajattelin kuten sinä nyt. Kuitenkin hain apua ja kuntouduin "normaaliksi". Sen jälkeen on elämä tuntunut erittäin merkitykselliseltä. Vaikeuksia on ollut, mutta ne eivät oikeastaan tunnu juuri miltään, kun tiedän, että vaikeampaakin on ollut joskus aiemmin. Koko loppuelämä on edessä ja tulevaisuudessa voi tapahtua, mitä tahansa hienoa ja yllättävää!

      • HohHoijaaTaas

        Lohduttipa paljon nuo sinun "viisautesi".


    • tommiNy

      50 vuotiaana eräällä tutulla oli 43 vuotta elämää jäljellä-sellaista elämää jossa lapset ovat aikuisia. omaa aikaa paljon eikä tarvi maksaa muiden menoja jos sen iin ottaa. Kannattaa miettiä. ei se elämä takana ole. Jos tuntuu hankalalta voi kysellä ammattiapua tai liikkua luonnossa tai muuten paljon, miettiä mitå suuhun pistää ja lukea kirjoja tai etsiä ystäviä eri tahoilta.

    • tasapainoinen-

      Olen itse 53 vuotias ja elämään tuo sisältöä lapset ja lapsenlapset sekä viha maahanmuuttaja-murjaaneja kohtaan.
      Eräs suurimpia viettejä on puolustaa omaa heimoaan ja viiteryhmää.

    • olenrobotti
    • hgfjytutyu

      Elämämme tarkoitus täällä maan päällä on varmaankin löytää Jumala ja oppia kunnioittamaan, pelkäämään ja rakastamaan häntä. Maalliset kärsimykset ovat vain väliaikainen asia. Ollaan kiitollisia kärsimyksistämme, jos niiden avulla opimme nöyryyttä. Ylpeä omahyväinen porho ei saa mitään maallista mammonaansa mukaansa kuoleman jälkeen. Rikkaankin on mahdollista pelastua, mutta köyhälle se on helpompaa. Minäkin etsin tapaa, jolla saisin elämäni tarkoituksen täytettyä. Tulin uskoon muutama vuosi sitten. En ole tehnyt mitään Jumalan valtakunnan hyväksi. Jos olen oikein Raamattua ja sen tulkitsijoita ymmärtänyt, saamattomuudestani rangaistaan ja joudun kantamaan sen seuraukset ikuisesti. Pelastukseeni se ei vaikuta, koska kukaan ei kykene itseään pelastamaan.

      Raamatussa sanotaan, että rikkaan on vaikeampi päästä taivaaseen kuin kamelin mennä neulansilmän läpi. Joidenkin selityksen mukaan neulansilmäksi kutsuttiin kaupungin portissa olevaa pienempää porttia, josta kameli mahtui läpi vai luopumalla taakastaan ja ryömimällä polvillaan. Sama tekniikka sopinee meille. Annetaan kaikki taakkamme Jeesuksen haltuun ja nöyrrytään rukoilemaan häntä. Kiitetään siitä, mitä meillä on ja pyydetään sitä, mitä meiltä puuttuu. Rukoillaan, että saamme toteuttaa hänen tahtoaan täällä ajassa.

      • Rahallakin-saa

        Yhdysvalloissa toimii taivaspaikkoja myyviä puljuja. Halvimmat peräosan paikat irtoavat kympillä. Rahaa vastaan saa omalla kuvalla varustetun todistuksen varatusta paikasta. Jos paikka jää syystä tai toisesta saamatta, rahat luvataan takaisin. Kukaan ei ole tullut vielä rahojaan takaisin vaatimaan.


    • Yllä olevista kommenteista huomaat että sinun kysymyksilläsi on ollut suuri merkitys monille joista muutamat ovat jopa vaivautuneet vastaamaan.
      On omassa valinnassa kokeeko sen merkitykselliseksi vai miten?
      Jokaisessa kohtaamisessa sinun läsnäolollasi on merkitys molemmille.

      • ajelehtija

        Se on jännä juttu miten hyvinvointivaltiossa ihmiset voi pahoin ja elämän merkityksellisyys on kadoksissa. Jossain kehitysmaassa ihmiset taas elää hyvin yksinkertaisesti köyhyydessä, mutta tuntevat silti elämänsä merkitykselliseksi. Luulis, että asia on toisinpäin, mutta näin se vaan täällä menee. Ihmisellä pitää olla ilmeisesti jonkinlainen haasteellinen elämä, että sen kokee merkitykselliseksi. Elämän on oltava jatkuvaa selviytymistaistelua, jossa ei ole liikaa aikaa pohtia sitä, onko elämäni elämisen arvoista. On vaan elettävä ja koitettava selviytyä. Täällä Suomessa elämä ei ole (toki jossain tapauksessa) vastaavanlaista selviytymistaistelua ja ihminen kokee olevansa merkityksetön, vaikka ympärillä on kaikkea yllin kyllin. Se on semmonen hyvinvoinnin paradoksi.


      • UskomustenVaikutus
        ajelehtija kirjoitti:

        Se on jännä juttu miten hyvinvointivaltiossa ihmiset voi pahoin ja elämän merkityksellisyys on kadoksissa. Jossain kehitysmaassa ihmiset taas elää hyvin yksinkertaisesti köyhyydessä, mutta tuntevat silti elämänsä merkitykselliseksi. Luulis, että asia on toisinpäin, mutta näin se vaan täällä menee. Ihmisellä pitää olla ilmeisesti jonkinlainen haasteellinen elämä, että sen kokee merkitykselliseksi. Elämän on oltava jatkuvaa selviytymistaistelua, jossa ei ole liikaa aikaa pohtia sitä, onko elämäni elämisen arvoista. On vaan elettävä ja koitettava selviytyä. Täällä Suomessa elämä ei ole (toki jossain tapauksessa) vastaavanlaista selviytymistaistelua ja ihminen kokee olevansa merkityksetön, vaikka ympärillä on kaikkea yllin kyllin. Se on semmonen hyvinvoinnin paradoksi.

        Varmaan noinkin; sohvalla vain maatessa ja saippuasarjoissa eläessä elämä saattaa alkaa tuntua merkityksettömältä ajantappamiselta. Ja vielä vakavampaa on jos luppoaikaa pyritään "elävöittämään" joillakin tajunnan sekoittamiseen tähtäävien aineiden käytöllä. Mutta länsimaisessa turhuuden tunteessa saattaa olla isolta osaltaan kyse myös merkityksettömyyttä implikoivan materialismin psyykkisistä seurauksista. Psyyke merkitysmaailmoineen muokkautuu maailmankuvan mukaiseksi. Sitä paljolti olet mitä uskot.

        Yhteiskuntamme on ruumiin hyvinvointiyhteiskunta, mutta ei mielen hyvinvointiyhteiskunta. Pelkkä ruumiin yltäkylläisyys ei riitä mielen yltäkylläisyyteen, joten siksikään mieli ei ole ruumis. Mielen hyvinvointiin ja yltäkylläisyyteen tarvitaan aineellisen hyvinvoinnin lisäksi jotakin. joka varmaan pohjautuu todelliseen olemukseemme: tarvitaan jotakin todellista sieluntäytettä.


      • ajelehtija
        UskomustenVaikutus kirjoitti:

        Varmaan noinkin; sohvalla vain maatessa ja saippuasarjoissa eläessä elämä saattaa alkaa tuntua merkityksettömältä ajantappamiselta. Ja vielä vakavampaa on jos luppoaikaa pyritään "elävöittämään" joillakin tajunnan sekoittamiseen tähtäävien aineiden käytöllä. Mutta länsimaisessa turhuuden tunteessa saattaa olla isolta osaltaan kyse myös merkityksettömyyttä implikoivan materialismin psyykkisistä seurauksista. Psyyke merkitysmaailmoineen muokkautuu maailmankuvan mukaiseksi. Sitä paljolti olet mitä uskot.

        Yhteiskuntamme on ruumiin hyvinvointiyhteiskunta, mutta ei mielen hyvinvointiyhteiskunta. Pelkkä ruumiin yltäkylläisyys ei riitä mielen yltäkylläisyyteen, joten siksikään mieli ei ole ruumis. Mielen hyvinvointiin ja yltäkylläisyyteen tarvitaan aineellisen hyvinvoinnin lisäksi jotakin. joka varmaan pohjautuu todelliseen olemukseemme: tarvitaan jotakin todellista sieluntäytettä.

        Aivan, vaikka elämme lähes materialistisessa paratiisissa, niin se ei vielä riitä takaamaan henkistä hyvinvointia. Kärsimme myös irrallisuudesta juuri tästä materialismista johtuen. Entisajan tai nykyajan kehitysmaan asukas on tässä suhteessa meitä paremmassa asemassa. Uskoisin kaikenlaisen henkisyyden ottavan kuitenkin vähitelllen otteen materialismista. On jo monia vuosikymmeniä sanottu, että emme ole vielä täysin valmiita tietylle kehitykselle, jonka valjastaminen vaatii suurta vastuuta, kuten on ydinvoiman tapauksessa. Olemme vasta nyt saavuttamassa tuota valmiutta. Kaikki hippitouhut ja muut ovat olleen tämän kehityksen esiasteita.

        Nykyihminen on lapsellisempi, koska hän leikkii vielä aikuisenakin kuin pieni lapsi. Pelaa tietokonepelejä, harrastaa roolileikkejä, sun muuta. Ehkä homo sapiens pitäisi muuttaa homo ludukseksi, eli leikkiväksi ihmiseksi. Tämä leikki lienee ikuisen nuoruuden salaisuus, leikkivä ihminen ei koskaan oikeasti vanhene, vaan hänen mielensä pysyy lapsena, eli lapsenmielisenä.

        Vaikka nyt on täällä Suomessakin monilla psyykkeen oireilua, niin näkisin, että se on vain uuden synnytystuskaa.


    • Osanottoni aloittajalle. Itse olen ymmärtänyt elämäni merkityksen; kysynkin mihin vertaat elämääsi.?

      • MEläjä

        Tuolla on iso merkitys, kun tajuaa oman elämänsä tarkoituksen.
        Jokaisella elämällä sanotaan olevan tarkoitus, mutta sen oivaltaminen ei ole kovin helppo tehtävä.


    • Uskossayritänminäkin

      Aloittaja rukoilen että saisit tarvitsemaasi apua tilanteeseesi. Jumala kyllä tietää sen.
      Hän auttaa taakkamme kantamisessa jos yksin emme jaksa. Älä luovu uskostasi.

    • Se 50vuotispäivä on hyvä merkkipaalu. itse ohitin sen joitakin aikoja sitten. Nyt on näköalat ainoastaan "ylöspäin"
      Nyt todellakin huomaan että elän vain itseäni varten ja pahaiten se toteutuu olemalla avuksi jokaiselle, parhaan palkan saan kun huomaan olleeni avuksi vaikka kuinka pienessä.
      Kuuntele vaikkapa näyttelijää, hän elää ainoastaan silloin kun pääsee esittämään roolia missä kokee olevan jotain sanottavaa.
      Jokainen meistä on oman roolinsa esittäjä, kuunteleko kukaan jos on ainoastaan valittamista, no toivotavasti siloinkin..

      • MEläjä

        Niinpä, kaikilla tapahtumilla on merkitys, miksi ei olisi?


    • ARIM

      Ymmärrän huolesi.eämässä tulee pettymyksiä ja vastoinkäymisiä,mutta Jeesus antaa uuden Eämän,kun annamme elämämme Hänele.Juala ja Jeesus ovat yhtä.Jumala luo uutta.Jo maailman luominen todisti sen,Hän loi Sanallaan uutta.
      Hän luo tyhjään ja pettyneeseen sydämeen uuden elämän,kun suostumme Hänen johdatettavakseen.
      tiedän sen omasta kokemuksestani
      Omaisuuden menetyskin voi koitua parhain päin,kun löydämme elämän tarkoituksen.
      Ennenkaikkea sydämeen loistaa vao,koska Jeesus sanoi:"Minä olen maailman valkeus."
      Jokaisen ihmisen elämälä on tarkoitus. Meidät on luotu ja lunastettu.Jeesus kärsi ristillä meidän takiamme,jotta meillä olisi iankaikkinen elämä.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      57
      5700
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3607
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      212
      1765
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1722
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      93
      1188
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      29
      1145
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      927
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      876
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      72
      849
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      838
    Aihe