Brintellix kokemuksia ja lopetus päälle

brintellixmies

Moro

Minulle tämä lääke on sopinut erittäin hyvin, oikeastaan paras kokemistani lääkkeistä.
-moclobemid (aurorix)
-optipar
duloksetine (cymbalta)

Käytin pitkään lääkettä annoksella 10mg joka nyt jälkeenpäin ajateltuna oli riittävä mutta menin silti nostamaan annoksen 20 mg.
Lääke teki 20mg annoksella erittäin tunteettoman olon, mistään ei oikein saanut iloa,
esim. Ruoka ei ole minulle mikään ongelma ollut koskaan mutta en saanut syömisestä minkäänlaista lohtua, kun ihminen on alakuloinen , joku tietty ruoka/jäätelö/karkki tai vastaava saattaa vähän piristää, tämmöinen vaikutus katosi, ruoka oli vain vatsan täytettä.

Sellaista mielenkiintoa ei ollut oikein mihinkään, myöskin huomasin että hiuksia lähti päästä, tosin olen muutenkin kaljuuntumassa niin ei se niin haitannut. Tämä on siis minun yksilöllinen kokemus JA 20mg annoksella, 10mg en huomannut hiustenlähtö ongelmaa enkä tälläistä tunteettomuutta.

Nyt kun kesäloma alkoi niin ajattelin olla ilman lääkettä kokonaan, lopetan lääkkeen suoraan sitä vähentämättä, minulta se onnistuu mutta en suosittele tätä muille. Kun työt taasen alkaa niin aion käyttää lääkettä 10 mg annoksella, sillä saan toivotun tuloksen ilman samanlaista tunteettomuutta.

Kokonaisuudessaan erittäin hyvä lääke minulle.

Näistä lääkkeistä ei oikein voi sanoa että suosittelen ,koska ne ovat niin yksilöllisiä kuinka vaikuttaa, tuleeko sivuoireita jne.
Hyvänä esimerkkinä: Käytin aiemmin duloksetineä, minulle ei tullut minkäänlaista aloitus/lopetus oireita . Mitä netistä olen lukenut niin toiset todella kärsivät pahoistakin duloksetinen lopetus oireista, saattavat vähentää yhtä helmeä kerralla kapselista että pääsisivät irti ja minä lopetin maksimi annoksesta seinään, ilman oireita.

Hyvin yksilöllistä siis...
Hyvää kesää :)

4

948

Vastaukset 4

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 234234234

"Nyt kun kesäloma alkoi niin ajattelin olla ilman lääkettä kokonaan, lopetan lääkkeen suoraan sitä vähentämättä, minulta se onnistuu mutta en suosittele tätä muille. Kun työt taasen alkaa niin aion käyttää lääkettä 10 mg annoksella, sillä saan toivotun tuloksen ilman samanlaista tunteettomuutta."

Masennuslääkkeitä ei olla tarkoitettu käytettäväksi niin, että ne lopetetaan seinään. Uskoisin, että tuollainen käyttö voi olla haitallista, ja sitten seinään lopetuksen jälkeen aloittaa uudelleen hetken päästä. Ainakin voi olo heitellä, en yhtään ihmettelisi. Vaikka ei varsinaisesti koe lopetusoireita, voi se silti vointiin vaikuttaa. Sekin, jos joskus ei koe lopetusoireita seinään lopetuksesta, ei tarkoita, etteikö niitä seuraavassa seinään lopetuksessa voisi tulla. Sama pätee aloitusoireisiin.

Lisäksi on aika mielenkiintoista, kun sanot, että jätät lääkkeen kesäloman ajaksi, mutta kumminkin haluat aloittaa sen uudelleen kun työt alkavat ja sanot kumminkin, että se on hyvä lääke sinulle. Ilmeisesti jotain ongelmaa koet lääkkeen käytöstä, jos haluat lopettaa sen käytön kesälomalla.

Onko lääkärisi ohjeistanut käyttämään lääkkeitä noin? Kuulostaa vähän kummalliselta vaan.

• brintellixmies

Moro

Jätin kertomatta miksi syön lääkettä niin ei ihme että ihmettelet.
        Tätä lääkettä en käytä masennukseen ollenkaan, minulla on OCD, en lähde nyt ongelmiani erittelemään mutta sos.tilanteet ovat minulle vaikeita ja siihen vaikuttaa tämä ocd.
        Tämä on se syy miksi lääkettä käytän, nyt kesälomalla vaikka ihmisiä tapaankin niin pärjään ilman lääkettä.

Minua masennuslääkkeet masentavat mutta pakko on syödä jos aion työelämässä käydä.
        Nyt kesälomalla haluan olla onnellinen ja tuntea kaikki tunteet :)

Kyllä se on järkeenkäypää, todella masentunut ihminen saisi tästäkin lääkkeestä apua, piristäisi ja jaksaisi nousta ja tehdä asioita, saattaisi tuntea itsensä onelliseksi.

Henkilö joka ei ole masentunut vaan käyttää lääkettä muuhun tarkoitukseen, saattaa kokea lääkkeen masentavan häntä koska lääkehän kyllä vie ahdistusta ja negatiivisia tunteita pois mutta myös niitä positiiivia tunteita.
        Lääkkeethän monesti tekee ihmisen turtuneeksi, ei ole iloinen, ei surullinen, on vain.

• mies30v

Omien kokemusten mukaan kestää jopa 2kk ennen kuin noista tulee täysi teho, siksi ei välttämättä ole hyvä idea täysin lopettaa jos kesäloman jälkeen lääke todennäköisesti taas tarpeellinen. Ainakin minulla on aina mennyt 2 tai jopa 3kk ennen kuin olen huomannut SSRI lääkkeistä apua, tosin itse syönyt niitä masennukseen.

• brintellixmies

Kyllä ne yleensä nopeammin auttaa, tosin ei ole minulla kokemusta masennuksesta, voi olla että aikaa tarvitaan kauemmin.

Minkäänlaisia sivuoireita ei ole tullut vaikka lääkettä en tänään ole ottanut, olo parempi, tyynempi,rento ja mukava olo :)
        Toki lomakin vaikuttaa mutta ei ole tullut mitään sivuoireita, aikaisemmin tuntui hieman päätä kiristävän, sen katsoin sivuoireeksi, ei pahempaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomalaisten pinna paloi - Ärsytys iskee uudesta TTK-juontajasta "Eihän tälle voi kun nauraa"

Oliko Veronica Verho hyvä valinta TTK-juontajaksi? Uuden TTK-juontajan henkilöllisyyttä on arvailtu siitä asti, kun Va
      Suomalaiset julkkikset
      106
      2215
    2. Mitäpä luulet että tykkääkö

kukaan kaivatustasi ?
      Ikävä
      103
      886
    3. T rakastan sua

vaikket sitä usko
      Ikävä
      66
      833
    4. Varmaan aika moni

Haluaisi sinut enemmän kuin mielellään
      Ikävä
      46
      800
    5. Mitä tapahtuu?

Mitä tapahtuu Humalojalla? Poliiseja talon ympärillä ja paljon ihmisiä pitkin pihoja???
      Haapavesi
      21
      746
    6. Suomi on viittä vaille sodassa Venäjän kanssa...

...syynä tähän on kokoomuslainen presidenttimme Stubb. Hän on ainoa eurooppalaisen maan johtaja, joka kärkkäästi ja taha
      Maailman menoa
      517
      716
    7. Olen vähän epävarma siitä, oletko kiltti

Nainen, ensivaikutelma oli, että olet tosi hyväsydäminen eli siinä mielessä harvinaisuus. Eli et mene virran mukana, etk
      Ikävä
      76
      640
    8. Miksi et lähesty minua

Jos kerran kaipaat, mies? Mitä pelkäät?
      Ikävä
      64
      615
    9. Herkkä, hellä, aurinkoinen, kaunis upea, valonsäde on hän nainen

Ja myös fiksu, älykäs ja luonnonläheinen. Erittäin mielenkiintoinen ja kiltti ihminen. Haluan tuntea hänet, koska kaik
      Ikävä
      23
      590
    10. Kai sä olet

Luovuttanut mun suhteen.
      Ikävä
      57
      561
    Aihe