Ilmastoinnin kompressorin öljynvaihto

audiA4

Pelkkä parin vuoden välein tapahtuva kylmäaineen täyttöhuolto ei pidemmän päälle ilmastoinnille riitä, sillä järjestelmän toimivuuden vuoksi on aina huolehdittava myös kompressorilaitteen [b]voitelusta[/b].

Eli vaikka ilmastointi puhaltaisikin kiltisti kylmää, kannattaa se myös huollattaa ajoittain – kylmäaineen lisäksi mielellään aina [b]kompressoriöljyjen tarkistusta[/b] myöten.

ps. kuinka kompressorin öljymäärä tarkistetaan?

10

7163

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • TI-Man

Ei hajua mutta käsittääkseni kylmäaine voitelee kompuran joten itse veisin ilmastointihuoltoon. Itse en lähtisi itse kylmäaineita tarkisteleen ja lisäileen.

• pallivoide

Laita tippakannulla lisää niin voitelu pelaa.

• audiA4

Mistä sitä lisätään, onko jossain proppua?

• dskfjsdfjkkfsdkllfd

Öljyhän on kylmäaineen seassa ja öljymäärä voidaan tarkastaa vain ilmastoinnin huoltolaitteella joka imee järjestelmän tyhjäksi ja työntää ne sitten takaisin tai korvaa uudella. Ilmastoinnin huolto on luvanvaraista joten ukko kuin ukko ei saa mennä aukomaan ilmastointia.
      Järjestelmästähän tietysti hiukan fuskaantuu ainetta ilmaan ja jos esim. tarpeeksi iso kivi tms. osuu ilmastoinnin lauhduttimeen auton keulalla hajottaen sen, niin aineet karkaa siitäkin ilmaan. Puhumattakaan kolarista. Siitä puheenollen saattaa jatkossa kolareissa olla autopaloja entistä useammin kun tuo uusi tulenarka kylmäaine tulee käyttöön...

• huoltohommia

Kyllä siinä kompressorissa on oma öljy erikseen ja desin verran on siellä öljyä! proppu löytyy kyllä tutkimalla kompuraa ja esim. injektioruisku apteekista niin sillä on hyvä lisätä öljyä

• mikä-öljy
        huoltohommia kirjoitti:

Kyllä siinä kompressorissa on oma öljy erikseen ja desin verran on siellä öljyä! proppu löytyy kyllä tutkimalla kompuraa ja esim. injektioruisku apteekista niin sillä on hyvä lisätä öljyä

Mitä öljyä kompurat käyttää ja onko merkkkohtaisia erovuuksia?

Proppu kompuran yläpinnassa? Täyttö korkiin / piripintaan saakka vai onko mittatikkua ymv.?

Noinkin pieni öljymäärä, niin voisihan sen vanhan imeä pois ja sitten laittaa uutta tilalle.

• Anonyymi

auton kylmä kombresorissa on 2 proppua laitteen päällä niin laitetaanko öljy molemmista

• Anonyymi

Lisätäänkö jääkaapin kompressoriin öljyä?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Lisätäänkö jääkaapin kompressoriin öljyä?

Jos jääkaapissa säilytetään oliivi- tai rypsiöljyä, sian ihraa, laardia, margariinia tai voita, ne voitelevat jääkaapin kompressorin riittävällä tehokkuudella.

• Anonyymi

Mätäkuun juttuja.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      72
      3063
    2. Nyt se sit loppuu

Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      55
      2725
    3. Kuoleman pelko katosi

Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä
      Hindulaisuus
      432
      2335
    4. Viikonloppu terveiset kaivatulle

tähän alas ⬇️⬇️⬇️
      Ikävä
      79
      2188
    5. Jos sitä keittelis teetä

Ja miettis mitä mies siellä jossain touhuilee... ☕️
      Ikävä
      95
      1996
    6. Myötähäpeä kun näkee sut,

tekisit jotain ittelles. Ihan hyvällä tämä!
      Ikävä
      57
      1929
    7. Huomenta ........

Huomenta 💗 Tiedän, että tuntuisit hyvälle.
      Ikävä
      12
      1576
    8. Kuhmolainen on selvästi kepun lehti

Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan
      Kuhmo
      17
      1537
    9. Ei mun tunteet

ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil
      Ikävä
      30
      1380
    10. Mitä nämä palautteet palstalla ovat?

Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?
      Ikävä
      30
      1351
    Aihe