Pelkkä parin vuoden välein tapahtuva kylmäaineen täyttöhuolto ei pidemmän päälle ilmastoinnille riitä, sillä järjestelmän toimivuuden vuoksi on aina huolehdittava myös kompressorilaitteen [b]voitelusta[/b].
Eli vaikka ilmastointi puhaltaisikin kiltisti kylmää, kannattaa se myös huollattaa ajoittain – kylmäaineen lisäksi mielellään aina [b]kompressoriöljyjen tarkistusta[/b] myöten.
ps. kuinka kompressorin öljymäärä tarkistetaan?
Ilmastoinnin kompressorin öljynvaihto
10
7163
Vastaukset
- TI-Man
Ei hajua mutta käsittääkseni kylmäaine voitelee kompuran joten itse veisin ilmastointihuoltoon. Itse en lähtisi itse kylmäaineita tarkisteleen ja lisäileen.
- pallivoide
Laita tippakannulla lisää niin voitelu pelaa.
- audiA4
Mistä sitä lisätään, onko jossain proppua?
- dskfjsdfjkkfsdkllfd
Öljyhän on kylmäaineen seassa ja öljymäärä voidaan tarkastaa vain ilmastoinnin huoltolaitteella joka imee järjestelmän tyhjäksi ja työntää ne sitten takaisin tai korvaa uudella. Ilmastoinnin huolto on luvanvaraista joten ukko kuin ukko ei saa mennä aukomaan ilmastointia.
Järjestelmästähän tietysti hiukan fuskaantuu ainetta ilmaan ja jos esim. tarpeeksi iso kivi tms. osuu ilmastoinnin lauhduttimeen auton keulalla hajottaen sen, niin aineet karkaa siitäkin ilmaan. Puhumattakaan kolarista. Siitä puheenollen saattaa jatkossa kolareissa olla autopaloja entistä useammin kun tuo uusi tulenarka kylmäaine tulee käyttöön...- huoltohommia
Kyllä siinä kompressorissa on oma öljy erikseen ja desin verran on siellä öljyä! proppu löytyy kyllä tutkimalla kompuraa ja esim. injektioruisku apteekista niin sillä on hyvä lisätä öljyä
- mikä-öljy
huoltohommia kirjoitti:
Kyllä siinä kompressorissa on oma öljy erikseen ja desin verran on siellä öljyä! proppu löytyy kyllä tutkimalla kompuraa ja esim. injektioruisku apteekista niin sillä on hyvä lisätä öljyä
Mitä öljyä kompurat käyttää ja onko merkkkohtaisia erovuuksia?
Proppu kompuran yläpinnassa? Täyttö korkiin / piripintaan saakka vai onko mittatikkua ymv.?
Noinkin pieni öljymäärä, niin voisihan sen vanhan imeä pois ja sitten laittaa uutta tilalle.
- Anonyymi
auton kylmä kombresorissa on 2 proppua laitteen päällä niin laitetaanko öljy molemmista
- Anonyymi
Lisätäänkö jääkaapin kompressoriin öljyä?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lisätäänkö jääkaapin kompressoriin öljyä?
Jos jääkaapissa säilytetään oliivi- tai rypsiöljyä, sian ihraa, laardia, margariinia tai voita, ne voitelevat jääkaapin kompressorin riittävällä tehokkuudella.
- Anonyymi
Mätäkuun juttuja.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 723063
- 552725
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4322335- 792188
- 951996
- 571929
- 121576
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan171537Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil301380Mitä nämä palautteet palstalla ovat?
Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?301351