Olin 27v kun tulin isäksi, naiskumppani 24v. Muista kun vanhemmat perheelliset miehet vinoili mulle että kohta se seksi jää väliin tai loppuu kokonaan kun lapsi syntyy. Ajattelin että kettuilevat huvikseen, pelotellakseen tulevalla. Täytyy sanoa että nainen oli aika halukas vielä raskausaikanakin. Tottakai tuli muutos, se selvää mutta kun nainen taas palautui seksi palasi kuvioihin ja ajattelin että miehet ne vaan puhui paskaa mulle kunnes se päivä koetti kun seksi väheni selvästi ja kuten miehet sanoi loppu tuli. Tässä olen kitkutellut puutteessa pari kolme vuotta, ei toivookaan seksistä. Ei olla enää niin nuoria mutta reilusti alle 50, naikumppani siis, luulisi kiinnostavan ja minäkin alle 50v. Kaikki yritetty, on puhuttu, ei vaikutusta ja yrittänyt kaikkea. Yksi naiskaveri vuosien takaa sanoi mulle joka myös naimisissa että anna olla, käy vieaissa sillä se puute helppaa hänkin käynyt siitä asti kun mies alkoi pihtaamaan, on pihdannut naisen mukaan kolmisen vuotta. Hitto teitä tiettyjä naisia kun ajatte toiminnallanne miehen siihen tilaan että vieraissa on käytävä jos aikoo säilyttää miehuuden tunteensa ja järkensä. Kun seksiin on tottunut ei siihen mitään stoppia voi pistää yhtäkkiä kuten muija teki, ei edes kertonut mulle etukäteen että mitä miettinyt ennen kuin viimeinen kerta koitti, sanoi että eikähän se ole meidän seksielämä tässä, ei tunnu enää tarpeelliselta. Jos olis muija muutenkin hankala lähtisin mutta kun muuten sujuu, on tosin siitä miesporukastakin kun vinoilivat jo eroja tullut, eivät viitsineet pihtaavaa muijaa katsoa. Olis pitänyt vaan uskoa vanhempia miehiä kun kokeneet saman.
Tähän on tultu
11
2347
Vastaukset
- sddddjll
Hienoa, että olet kyennyt puhumaan puolisosi kanssa. En muuten pysty auttamaan, kuin niin, että onhan se mahdollista tuossa iässä sellaiset fysiologiset ja psykologiset jutut. Vaihdevuodetkin voi olla aivan kummalla tahansa, tulevat nykyisin aiemmin kuin ennen. Ja turha sitäkään on salailla, että miehillä, kun mieskunto osoittaa hiipumisen merkkejä hieman, niin seksi osuus paisuu parisuhteessa jättiläisongelmaksi, tämän tajusin, kun puolisoni kysyi, että eikö sinun tee mieli n...a kaikkia vastaantulijoita. Vielä ei ole tehnyt mieli, mutta kuka tietää, jos tuollainen iskee naiseenkin, että sitä odotellessa. Itse olen sitä mieltä, että muutoin toimivaa ja hyvää parisuhdetta ei yhden seksin vuoksi kannata rikkoa, koska se on sellaista kemiaa, johon voi joku oma murhe vaikuttaa, vaikka oma sairastuminen tai terveys. Jonkun ns. kuivan jakson jälkeen, voi taas kukoistaa aikansa, jospa vain ei tekisi siitä itselleen liian suurta numeroa ja ongelmaa, kun se seksi on vain lopulta kirsikka kakun päällä. Joskus ne kirsikat on satunnaisesti loppu, mutta ei se ole maailman loppu.
- död
Totuus on se, että seksi hiipuu, jos parin välinen jännite katoaa. Ja se katoaa, kun henkisellä tasolla ei tapahdu tarpeeksi, ei ole kutkuttavaa yhdessäoloa ja sutinaa. Seksi lähtee korvien välistä.
- life_is_hard
Lähtee mistä lähtee mutta toinen pitäisi huomioida eikä valittaa kun käy mahd. Vieraissa tai lähtee kokonaan. Väitän että seksittömyys on yksi suuremmista eroon johtuvista syistä. Ei se kaverrus ketään kiinnosta, niitä on luonnostaan jo muutenkin. Pihtaajat yhteen, se olis ainoa lääke.
Niinpä.
Itse en suostuisi olemaan seksittömässä suhteessa mistään syytä ja vaikka asiat olisivat muilta osin kuinka mallillaan tahansa. En kylläkään ole silti pettävää sorttia, joten erohan siinä tilanteessa olisi se ainoa vaihtoehto. Kun seksiin ei tietenkään voi ketään pakottaa, mutta ei myöskään olemaan ilman yhtään sen enempää.
Enkä mä itse nyt ainakaan ole sellainen, että täytyisi koko aika olla panemassa mutta säännöllinen seksielämä täytyy silti olla. Viikoittainen seksi olisi ihanteellinen tilanne, kerran kaksi/vko. Tietysti fiilisten mukaan.- elämäääjaerotiikkaa
Moovie kirjoitti:
Niinpä.
Itse en suostuisi olemaan seksittömässä suhteessa mistään syytä ja vaikka asiat olisivat muilta osin kuinka mallillaan tahansa. En kylläkään ole silti pettävää sorttia, joten erohan siinä tilanteessa olisi se ainoa vaihtoehto. Kun seksiin ei tietenkään voi ketään pakottaa, mutta ei myöskään olemaan ilman yhtään sen enempää.
Enkä mä itse nyt ainakaan ole sellainen, että täytyisi koko aika olla panemassa mutta säännöllinen seksielämä täytyy silti olla. Viikoittainen seksi olisi ihanteellinen tilanne, kerran kaksi/vko. Tietysti fiilisten mukaan.En minäkään haluis olla ilman, kuitenkin olosuhteiden pakostakin näin, lääke siihen on vieraissa käynti, se ei ole ongelma kunhan hoitaa jutut asiallisesti. Ei ole vielä takkiin tullut jos tulee itsehän vastaan tekosistani. Pärjäis kyllä vhälläkin seksillä mutta kun nainen on alkanut täysin haluttomaksi, kelpaan kuulemma muuten oikein hyvin kumppaniksi mutta seksiä ei ole enää luvassa.
elämäääjaerotiikkaa kirjoitti:
En minäkään haluis olla ilman, kuitenkin olosuhteiden pakostakin näin, lääke siihen on vieraissa käynti, se ei ole ongelma kunhan hoitaa jutut asiallisesti. Ei ole vielä takkiin tullut jos tulee itsehän vastaan tekosistani. Pärjäis kyllä vhälläkin seksillä mutta kun nainen on alkanut täysin haluttomaksi, kelpaan kuulemma muuten oikein hyvin kumppaniksi mutta seksiä ei ole enää luvassa.
Juu ja jokainen tietysti tilanteen ja luonteensa mukaan.
Jos haluaa olla suhteessa ja hakea pettämällä seksiä kumppanin seksikylmyyden vuoksi, niin toki se on hänen asiansa ja oikeutensakin.
Itse en tosiaan halua seksitöntä suhdetta todellakaan. Edes olosuhteiden pakosta. On ne olosuhteet sitten lapset, asuntovelka tai mitä vaan.
Mieluummin tosiaan ero ja sellainen kumppani tilalle, jonka kanssa seksielämäkin toimii muiden elämän osa-alueiden lisäksi. Tai sitten sinkkuna ja seksiä sen mukaan, milloin sattuu sitä olemaan tarjolla.- död
life_is_hard kirjoitti:
Lähtee mistä lähtee mutta toinen pitäisi huomioida eikä valittaa kun käy mahd. Vieraissa tai lähtee kokonaan. Väitän että seksittömyys on yksi suuremmista eroon johtuvista syistä. Ei se kaverrus ketään kiinnosta, niitä on luonnostaan jo muutenkin. Pihtaajat yhteen, se olis ainoa lääke.
Kun jännite katoaa, henkisellä tasolla ei tapahdu tarpeeksi, ei mene vastavuoroisuuskaan yhteen toisen huomioimisessa. Jos olisi hiukkasen jäljellä kutkuttavasta yhdessäolosta ja sutinasta, molemmat ottaisivat kyllä "automaattisesti" toisensa huomioon.
Eroon johtavat syyt eivät ole seksin yksipuolisessa puutteessa, vaan siinä miksi seksi ei toiselle maistu. Eli henkisen tason ja vastavuoroisuuden ongelmissa. Se on varma, että molemmat hinkuavat seksiä toistensa kanssa, jos he nauttivat siitä, saavat tyydytyksen.
- rwqdsa
Ex-työkaverini minua myös evästi kun naimisiin menin, jotta laita jokaisen aktin jälkeen yksi herne purkkiin ensimmäisen 3vuoden aikana , ja sen jälkeen aloitat ottamaan pois taas yhden herneen aktin jälkeen , ja kun kuolet vieläkin on herneitä purkissa .
- RapatessaRallallaa
Kuten död sanoi, seksi lähtee korvien välistä. Ja kyllä, pihtaaminen on lapsellista, mutta kannattaa muistaa, että jos se kipinä on kuollut niin se on kuollut. Ei se haluava osapuolikaan voi alkaa yllättäen haluta keittiönpöytää vaan ajattelemalla, että "oooh, minä TAHDON haluta tuota keittiönpöytää seksuaalisesti!"
Osilla tuo vaan tapahtuu, eli pari kasvaa erilleen. Osilla taas toinen osapuoli ei huomaa, että toinen ei saa henkisellä tasolla itselleen tyydytystä (tai sitten fyysisellä) ja siitä alkaa etääntyminen joka johta seksin puutteeseen.
Mm. omalla kohdalla kävi noin ex-mieheni kanssa ja olin reilusti alle kolmekymppinen. Eikö vaikuta oudolta, jos 25 ei halua seksiä yhtään?
Kun sitten erosin ja löysin sopivampia kumppaneita - jollainen nykyinenkin on - niin seksiä on ja paljon. Minä olen sen haluavampi osapuoli, koska pää toimii ja lähtee täysillä mukaan. Koska toinen antaa tyydytystä niin henkisellä kuin fyysiselläkin tasolla. Ei tarvitse tuntea olevansa parisuhteessa vain panopuuna.
Vieraissa käynti on vähän kuin masennuslääkkeiden syöminen: kyllä se oireita helpottaa, mutta ei poista ongelmaa, lakaistaan vaan maton alle ja kielletään katsomasta sinne päin.- Eisaaaina
Juu ei haluttomuus ole iästä kiinni, jos puoliso on agressiivinen, alistava ja kontrolloiva käytökseltään, niin ei se seksi tule mieleen, vaan ne tilanteet lähinnä jännittää.
Tämän kyllä allekirjoitan, että jonkinlainen jännite pariskunnan välillä pitää olla, ei parisuhteessakaan saa liian helppo olla seksiasioissa. - död
Arveluttavaa puhua pihtaamisesta. Nimittäin kukaan ei täysin vapaaehtoisesti luovu nautinnosta, jonka siis oikeasti kokee nautinnoksi, ilman erittäin pätevää syytä. Aina kun ihmistä ei huvita seksi puolison kanssa, se kertoo, että hän ällöää seksiä puolisonsa kanssa. Syynä nuo jo mainitsemani henkiset seikat ja vastavuoroisuuden puute ja mitä kaikkea. Harvemmin ällötyksestä kerrotaan suoraan, vaan se tehdään ainoastaan käytännön tasolla "ei nyt oikein huvita".
Mahdollista on myös, että seksin dissaaminen koskee vain puolisoa. Muiden kanssa sitä kyllä haluaisi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1193086
- 1162401
Anteeksi mies
En vaan osaa kohdata sinua ja olla normaali. En tiedä mikä vaivaa. Samaan aikaan tekee mieli tulla lähelle ja kuitenkin252141Ripeyttä asiointiin
Ottaa päähän yhden ja saman asiakkaan hitaus kassalla kun yhdellä kädellä nostelee ostoksia kärrystä ja välillä pitelee231996Mietitkö tosissasi..
..että olisin tullut sinne jonkun muun vuoksi kuin sinun? Ei näinä vuosina tapahtuneet, myös tapahtumatta jääneet, ole41975Marinin ahdistelija - "Lemmenkipeä huippuosaaja Lähi-idästä"
Olikin valtamedialle hankala paikka, kun kyseessä olikin "rikastaja" Vähän aikaa sitä voitiin piilotella, mutta pakko ol2411964Mitä ajattelit hänestä
Ensi kohtaamisesta alkaen? Itsellä pikkuhiljaa syventyi rakkaudeksi vaikka alusta asti ajattelin että hän on samallainen1001616Palstan henkisesti sairaat ja lihavat
Täällä on sairaita, työttömiä ihmisiä kirjoittelemassa joilla ei ole tarkoituksena kuin satuttaa ihmisiä. Jos eksyt pals1051404- 711222
Kysyin kaikilta yhteisiltä tutuilta mielipidettä siitä, että kannattaako sinun kanssa alkaa!
Päätös oli lähestulkoon yksimielinen. Minunkin vaisto antoi vaaranmerkkejä, mutta järkytyin mitä sinusta kuulin. Aluksi1351116