Homoutta ei voi puolustella

äläpuolustelehomoutta

...sillä että homoksi mukamas synnytään. Jos tuo olisi tottakin (mitä se ei tietenkään ole) niin sittenkin:

kaikki ihmiset syntyvät maailmaan syntisinä sillä Jeesus sanoo: "mikä lihasta on syntynyt, on liha". Ei se kelpaa mihinkään vaan Jeeesus vaatii uutta syntymistä.

Koska kaikki ihmiset syntyvät maailmaan syntisinä, ei homoutta eikä mitään muutakaan synnin lajia voi puolustella syntyperäisyydellä.

Synti on tunnustettava synniksi ja siitä tehtävä parannus! Niin homouden synnistä kuin kaikista muistakin synneistä.

114

5411

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sanotaanpa.totuus

Homojen räjähdysmäinen kasvu viime vuosina todistaa juuri voimakkaimmin ettei homous ole syntyperäistä eikä seuraa geeneissä. Muutenhan nyt, kun homojen määrät ovat maailmanlaajuisestikin muutamissa vuosissa moninkertaistuneet, olisi pitänyt syntyä lukuisia uusia homosukupolvia.

Homous ei ole syntyperääistä. Se on ppaha himo, se on syntiä. Homous on muotitrendi. Homojen mnäärän voimaks kasvu viime vuosina todistaa asiaa parhaiten.

• älä.valehtele

Homojen määrä ei ole kasvanut viime vuosina, viime vuosikymmeninä, viime vuosisatana tai viime vuosituhansina. Määrä on kautta aikojen ollut suurin piirtein sama.

• Minä olin "heterona" kymmeniä vuosia, kunnes tulin kaapista homoelämään. Mutta ei siitä homojen määrä lisääntynyt yhtään. Turha sinun on valehdella. Mikään muoti se ei ole.

Itse sekä heteroita että homoja tavanneena en ole havainnut himossa eroja. Yhtä hyvin voisi sanoa, että heterous on paha himo ja synti.

• häiriö.se.on

Homous on tunne-elämän häiriö. Sitä pitäisi hoitaa terapialla.

• häiriö.se.on kirjoitti:

Ai. Kun pienenä totesin tykkäväni miespuolisista, niin eipä siinä häiriö tullut mieleen. Tykkääminen on kivaa. Terapiaa tarvitaan paremminkin vihaaville ihmisille.

• säälittävää
        torre12 kirjoitti:

Ai. Kun pienenä totesin tykkäväni miespuolisista, niin eipä siinä häiriö tullut mieleen. Tykkääminen on kivaa. Terapiaa tarvitaan paremminkin vihaaville ihmisille.

Mutta nait naista 21-vuotta. Sinä olet enemmän kuin sairas!

Kaikkia niitä, joiden mielestä homous on tunne-elämän häiriö, pitäisi hoitaa terapialla.

• uudelee
        RepeRuutikallo kirjoitti:

Kaikkia niitä, joiden mielestä homous on tunne-elämän häiriö, pitäisi hoitaa terapialla.

Kuten Venäjällä tehtiin aikanaan vai?

• säälittävää kirjoitti:

No, myönnän. Homous oli 1980-luvun alkupuolella niin vihattu ja otsikoissa, että päätin sen, ettei minua homoksi ajateltaisi.

Ensimmäinen homokokemus oli sitten Hampurissa, kun ajattelin että Helsinki on nyt tarpeeksi kaukana, eikä työpomo saisi kuulla.

Kertoo kyllä paljon minusta.

• uudelee kirjoitti:

Kuten Venäjällä tehtiin aikanaan vai?

Milloin siellä noin on tehty? 😮

• RakkausVoittaaKaiken

Ei homojen määrä ole lisääntynyt, vaan nykyinen ilmapiiri muuttunut suvaitsevammaksi, minkä vuoksi he uskaltavat tulla kaapista ulos.

Noloa, että haluat syrjiä vährmmistöjä uskonnon varjolla. Jeesuskin sanoi, että rakasta lähimmäistäsi niin kuin itseäsi. Ja oletko itse synnitön? Otapa ensin parru pois omasta silmästäsi, että näet roskan veljesi silmässä. Ja synnitön heittäköön ensimmäisen kiven!!

• homostelu.on.sairasta
        RakkausVoittaaKaiken kirjoitti:

Ei homojen määrä ole lisääntynyt, vaan nykyinen ilmapiiri muuttunut suvaitsevammaksi, minkä vuoksi he uskaltavat tulla kaapista ulos.

Noloa, että haluat syrjiä vährmmistöjä uskonnon varjolla. Jeesuskin sanoi, että rakasta lähimmäistäsi niin kuin itseäsi. Ja oletko itse synnitön? Otapa ensin parru pois omasta silmästäsi, että näet roskan veljesi silmässä. Ja synnitön heittäköön ensimmäisen kiven!!

Jeesus sanoi syntiselle, mene äläkä enää syntiä tee.

• kui2
        säälittävää kirjoitti:

No mutta -Tuotahan nimenomaan tahdotte ja ehdotatte usein, koska sanotte että homotkin voivat mennä "Tasa-arvoisesti" avioon vastakkaisen sukupuolen kanssa! Mikä mättää kun ajatukset risteilee sinne tänne, eikä itse huomaa..??

Mitä ihmettä te siis tahdottekaan?

• kui2 kirjoitti:

No mutta -Tuotahan nimenomaan tahdotte ja ehdotatte usein, koska sanotte että homotkin voivat mennä "Tasa-arvoisesti" avioon vastakkaisen sukupuolen kanssa! Mikä mättää kun ajatukset risteilee sinne tänne, eikä itse huomaa..??

Mitä ihmettä te siis tahdottekaan?

Tätä olen hämmästellyt itsekin. Räyhikselle on kauhistus että Torre oli 21 vuotta naisen kanssa, eikä varmasti olisi sekään yhtään hyvä jos hän olisi ollut miehen kanssa.

Mikähän olisi ollut hyvin? Stadionin torni, saksanpaimenkoira, Aino 8 vuotta? 🤔

• homostelu.on.sairasta kirjoitti:

Jeesus sanoi syntiselle, mene äläkä enää syntiä tee.

Miten tuo koskee homoseksuaalisuutta? Tuon Jeesus sanoi naiselle, joka oli pettänyt.

Sille naiselle, jolla oli ollut monta miestä, eikä nykyinen ollut hänen, niin Jeesus ei sanonut mitään siitä.

• RepeRuutikallo kirjoitti:

Tätä olen hämmästellyt itsekin. Räyhikselle on kauhistus että Torre oli 21 vuotta naisen kanssa, eikä varmasti olisi sekään yhtään hyvä jos hän olisi ollut miehen kanssa.

Mikähän olisi ollut hyvin? Stadionin torni, saksanpaimenkoira, Aino 8 vuotta? 🤔

Ei saa olla ainakaan naisen kanssa. Se on häpeä.

• Älä tollo yritä panna minua olemaan huolissaan asioista joista en ole. Minua ei kiinnosta mitä muut touhuavat sängyssä.

• Oletko niin idiootti. että pidät omia mielenkiinnon aiheita minun kiinnostuksina?

Käykö sama terapia myös vasenkätisyyteen?

• Ihmettelijä
        torre12 kirjoitti:

Älä tollo yritä panna minua olemaan huolissaan asioista joista en ole. Minua ei kiinnosta mitä muut touhuavat sängyssä.

Tätä olen itse ihmetellyt ja kysellyt homofoobikoilta, että miettivätkö he oikeasti aina kun tapaavat ihmisen mitä he tekevät makuuhuoneessa. Joillakin vihaavilla tuntuu olevan jopa epänormaali kiinnostus mitä miehet tekevät makuuhuoneessa keskenään.
        Itselleni ei tule edes mieleen pohtia mitä hetero/homo ystäväni tekevät makuuhuoneessa.
        Myönnän tosin, että vihaajaa minustakin löytyy. Jostain syystä hinttejen ylitramaattisuus ärsyttää, enkä viihdy pitkään heidän seurassaan.

"Käykö sama terapia myös vasenkätisyyteen?"
        Olin kokonaan unohtanut tämän, että vasenkätisyys on myös syntiä ja näiden mielestä varmaan myös johonkin traumoihin perustuvaa, jonka voi hoitaa terapialla.

• Homous on siis sinun mukaasi täysin samanlainen synti kun kaikki ne synnit mitä sinä olet itse tehnyt ja tulet tekemään.

Olet siis samanlainen kun homot.

Mikä noista itse tekemistäsi synneistä ja niistä synneistä mität tulet tekemään, olikaan se joka esim. estää sinua solmimasta avioliittoa rakastamasi täysi-ikäisen henkilön kanssa?

Kerrohan.

• lepsukalle

Kyllö sinun lesboutesi hyväksytään, jankka 😂😂😂😂😂

• lepsukalle kirjoitti:

Kyllö sinun lesboutesi hyväksytään, jankka 😂😂😂😂😂

Ja sinun syntisi ovat syntejä ihan kuten muidenkin ihmisten, olivat sitten homoja, heteroja tai bi-seksuaaleja tms.

Samanlainen olet. Syntinen.

• selvä
        YksinkertaistaEiköVain kirjoitti:

Ja sinun syntisi ovat syntejä ihan kuten muidenkin ihmisten, olivat sitten homoja, heteroja tai bi-seksuaaleja tms.

Samanlainen olet. Syntinen.

Olet siis lesbo, kiva kun vihdoin tunnustit.

• ei.oooo

Ei kun vihervassulesbo.

• Hyvin olet kiinnostunut, ja moni muukin näkyy kannustavan.

• Amosk

Hihhuleilla on valtava, kiihkeä tarve löytää näitä ”homoudesta eheytyjiä”, ja tietysti kysyntä luo tarjonnan, juuri kuten herätyskokousten kiihkeä tarve löytää kaatuilijoita ja ”kielillä puhujia” nostaa aina ”erityisen siunatut” ihmiset esille. 😉 Kun katolinen kirkko taas ajaa jotain paavinraatoa pyhimykseksi, niin edellytyksenä on todentaa tyyppiin kytkeytyviä ihmeitä - ja kas, aina löytyy joku valalle menevä nunna, jonka vatsakivut katosivat pyhimyskandia rukoilemalla!

• Periaatteessa samaa mieltä, suorasukaisesti sanottuna.

• oletko.homo

Miksi hyökkäät uskovia vastaan kun puhutaan homoista?

• hyihyihyihyi

Jos Jussi ja Paavo panee toisiaan oikein kiimassa niin ei se mitään tervettä ole.

• oletko.homo kirjoitti:

Miksi hyökkäät uskovia vastaan kun puhutaan homoista?

Uskovaisia alkaa pride tapahtumat homottamaan.

• Fanaa
        hyihyihyihyi kirjoitti:

Jos Jussi ja Paavo panee toisiaan oikein kiimassa niin ei se mitään tervettä ole.

”Se on n-i-i-n inhottavaa ja kamalaa mitä ne homot puuhastelee - kyllä on hyvä etten ole homo!” 🤣

• Fanaa kirjoitti:

”Se on n-i-i-n inhottavaa ja kamalaa mitä ne homot puuhastelee - kyllä on hyvä etten ole homo!” 🤣

Tuo oli hauska!

• Miksi kenenkääm edes pitäisi puolustella omaa seksuaalista suuntautumistaan, oli se sitten kohdentunut nollaan, yhteen tai kahteen sukupuoleen?

Hmm, no joo, joissakin tiukoissa uskonnollisissa yhteisöissä, kulttuureissa ja erityisesti teokratioissa voi olla hankalaa olla määrätystä mallista poikkeava. Suomessakin löytyy vielä asiaan liittyvää suvaitsemattomuutta, mistä aloituskin kummunnee.

• Sitä suhaitsevaisuutta sanotaan liberaaliteologiaksi 😉

• toki.toki
        usko.vainen kirjoitti:

Sitä suhaitsevaisuutta sanotaan liberaaliteologiaksi 😉

Jeesus oli liberaali.

• toki.toki kirjoitti:

Jeesus oli liberaali.

Jaa, perustele😏

• torre12
        usko.vainen kirjoitti:

Jaa, perustele😏

Helppo! Jeesus sanoi monta kertaa, että nyt toimitaan uudella tavalla. Sellaista sanotaan nykyään liberaaliksi.

• torre12 kirjoitti:

Helppo! Jeesus sanoi monta kertaa, että nyt toimitaan uudella tavalla. Sellaista sanotaan nykyään liberaaliksi.

Totta, noin minäkin ajattelen. Jeesus oli liberaali kuten "toki.toki" sanoi.

• syrktydi
        torre12 kirjoitti:

Uudella tavalla mihin verrattuna?

• syrktydi kirjoitti:

Uudella tavalla mihin verrattuna?

Siihen mitä Jeesus oli: juutalaisen oppiin. Sihen Jeesus antoi uudet sävelet ja joutui hiúonoon valoon. Häntä pidettiin liian liberaalina.

• usko.vainen kirjoitti:

Sitä suhaitsevaisuutta sanotaan liberaaliteologiaksi 😉

Suvaitsemattomuus ja suvaitsevaisuus eivät kaiketi ole synonyymejä keskenään, joten ihmettelen, että miksi aloit kertoa ajatuksiasi jälkimmäisestä (kommenttina kirjoittamaani).

Jos liberaaliteologia olisikin suvaitsevaa, niin suvaitsevaisuus on kyllä nyky-Suomessa niin irrallaan teologiasta, ettei suvaitsevaisuutta kannata ainakaan teologian kautta koettaa määritellä.

• mamamma
        A10097 kirjoitti:

Suvaitsemattomuus ja suvaitsevaisuus eivät kaiketi ole synonyymejä keskenään, joten ihmettelen, että miksi aloit kertoa ajatuksiasi jälkimmäisestä (kommenttina kirjoittamaani).

Jos liberaaliteologia olisikin suvaitsevaa, niin suvaitsevaisuus on kyllä nyky-Suomessa niin irrallaan teologiasta, ettei suvaitsevaisuutta kannata ainakaan teologian kautta koettaa määritellä.

Onko joku väittänyt niin, että olisivat?

• mamamma kirjoitti:

Olet aika ärsyttävä, usko.vainen. Jankkaat kannanotoistakin.

• mamamma kirjoitti:

Mistä tuollaisen ajatuksen sait?

• Homoutta voi puolustaa nykytiedolla.

• mitä.tiedät

Miten?

• mitä.tiedät kirjoitti:

Miten?

Monilla tutkimuksilla. Myös kirkkojen liberaalien kirjoituksista ja puheista se selviää.

• ArtoTTTeikirjautunut

Homoilu on aikamme muoti-ilmiö ja trendi.

"Ennen 2000-lukua vain noin viisi prosenttia eri-ikäisistä naisista ilmaisi seksuaalista mielenkiintoa muita naisia kohtaan (he olivat kuitenkin voittopuolisesti kiinnostuneet miehistä). Tämä vakiintunut tilanne muuttui merkittävästi nuoremmissa ikäluokissa 2000-luvulle tultaessa. Vuonna 2007 noin 25 prosenttia ja vuonna 2015 noin 35 prosenttia alle 30-vuotiaista naisista raportoi seksuaalisesta kiinnostuksestaan miesten lisäksi myös naisiin"

http://www.vaestoliitto.fi/tieto_ja_tutkimus/vaestontutkimuslaitos/seksologinen_tutkimus/suomalaisten-seksuaalisuus-finse/finsex-naisten-valinen-halu/

• Seksin vapautumisen myötä ehkä tuli nuorille naisille halua kokeilla seksiä toisen naisen kanssa monistakin syistä. Toinen kysymys on kuitenkin se, että tuliko heistä lesboja sen takia. Arvelen ettei tullut.

• Tuskin ennen vanhaan monikaan olisi vastaavassa tutkimuksessa sanonut tykkäävänsä samasta sukupuolesta.

• torre12 kirjoitti:

Tuskin ennen vanhaan monikaan olisi vastaavassa tutkimuksessa sanonut tykkäävänsä samasta sukupuolesta.

Ei taatusti. Luullakseni Archie ei ole niin nuori, ettei tätä tietäisi ihan hyvin, mutta hän koettaa uskonnollisista syistään "unohtaa" moisen pikkujutun.

• Mitkä olivat vastaavat luvut Israelin alueella vuonna 25?

Ei taatusti. Luullakseni Archie ei ole niin nuori, ettei tätä tietäisi ihan hyvin, mutta hän koettaa uskonnollisista syistään "unohtaa" moisen pikkujutun.

ArtoTTT on jotain 35 v. Näin olen ymmärtänyt.

• hahaahahha
        torre12 kirjoitti:

Hahahahahahaaa sinä ymmärtänyt hahaahahahh

• hahaahahha kirjoitti:

Hahahahahahaaa sinä ymmärtänyt hahaahahahh

Minä tosiaan ymmärrän. Vedin 1000 euron vetojakin aito-avion kannattajien kanssa , koska luotin ymmärrykseeni. Aitoaviolaiset eivät ottaneet vetoja vastaan.

Olisin voittanut todella paljon. 100 000 kertaa 1000 on?

• torre12 kirjoitti:

No sitten hän on elänyt aikuisena melkein vain "homotuksen" aikaa.

Hän on kertonut, että hänellä on pieniä lapsia, No, ei sen enää tarvitse tarkoittaa isän nuorta ikää.

• torre12 kirjoitti:

Hän on kertonut, että hänellä on pieniä lapsia, No, ei sen enää tarvitse tarkoittaa isän nuorta ikää.

No ei, jos vaikka sattuu olemaan tasavallan presidentti. 😉

• harmin.paikka
        RepeRuutikallo kirjoitti:

Ai, onks se ihana Archie noin vanha jo (35v)?

• harmin.paikka kirjoitti:

Ai, onks se ihana Archie noin vanha jo (35v)?

Itse en pidä sekopäitä ihanina.

• Kerro jotain seköpäisyydestäni? Olisnko voinut saada sinulta vedoista ainakin 1000 euroa? Moni muu on pitänyt minua komeana.

• OletTyyris
        torre12 kirjoitti:

Kerro jotain seköpäisyydestäni? Olisnko voinut saada sinulta vedoista ainakin 1000 euroa? Moni muu on pitänyt minua komeana.

Luettele kaikki ketkä muka pitävät sinua komeana. Ymmärrätkö että olet oikeasti ruma?

• OletTyyris kirjoitti:

Luettele kaikki ketkä muka pitävät sinua komeana. Ymmärrätkö että olet oikeasti ruma?

Esimerkiksi kaikki kumppanini. Ymmärrän sen, että sinä pidät minua rumana.

Voisi olla kiintoisaa saada nähdä miltä sinä näytät- osaan olla kriittinen.

• OletTyyris
        torre12 kirjoitti:

Esimerkiksi kaikki kumppanini. Ymmärrän sen, että sinä pidät minua rumana.

Voisi olla kiintoisaa saada nähdä miltä sinä näytät- osaan olla kriittinen.

He ovat vain mielistelleet sinua, eivätkä hennoneet kertoa sinulle totuutta.

• OletTyyris kirjoitti:

He ovat vain mielistelleet sinua, eivätkä hennoneet kertoa sinulle totuutta.

No, on niitä toki muitakin. Vaikea uskoa ihmisten mielistelevän: kaikkiko näyttelevät tykkääämistä?

• Miksi sitä pitäisi puolustella yhtään sen enempää kuin heterouttakaan?

• Ehkäpä sen takia homoutta ja homoja voi puolustaa siksi että niitä syytetään useinkin aiheettomasti monista asioista.

Ajattelit varmaankin asiaa aivan toisesta näkökulmasta.

• sage8 kirjoitti:

Ehkäpä sen takia homoutta ja homoja voi puolustaa siksi että niitä syytetään useinkin aiheettomasti monista asioista.

Ajattelit varmaankin asiaa aivan toisesta näkökulmasta.

Ajattelin kyllä. Itse asiassa ajattelin niin, ettei pitäisi olla tilannetta, että jotakin ryhmää pitää puolustaa.
        Mutta ajattelen myös niin, että homous on samanlainen asia kuin heterous, eikä homon tarvitse puolustella oikeuttaa olla oma itsensä. On surullista, että tänä päivänä vielä joutuu puoleustelemaan omaa seksuaalisuuttaan.

• homottajalle

Heteroudessa ei ole mitään luonnotonta.

• Eerikatässämoi kirjoitti:

Ajattelin kyllä. Itse asiassa ajattelin niin, ettei pitäisi olla tilannetta, että jotakin ryhmää pitää puolustaa.
        Mutta ajattelen myös niin, että homous on samanlainen asia kuin heterous, eikä homon tarvitse puolustella oikeuttaa olla oma itsensä. On surullista, että tänä päivänä vielä joutuu puoleustelemaan omaa seksuaalisuuttaan.

Näin on, homojen ei tarvitsisi nykyaikana enää puolustella oikeuttaan olla oma itsensä. Palsta antaa varmastikin väärän kuvan siitä mitä mieltä ihmiset yleensä ovat asiasta, ja negatiivisessä mielesssä.

• homottajalle kirjoitti:

Heteroudessa ei ole mitään luonnotonta.

On kyllä paljonkin sellaista, mitä pidetään joidenkin taholta luonnottomana.

• sage8 kirjoitti:

Näin on, homojen ei tarvitsisi nykyaikana enää puolustella oikeuttaan olla oma itsensä. Palsta antaa varmastikin väärän kuvan siitä mitä mieltä ihmiset yleensä ovat asiasta, ja negatiivisessä mielesssä.

On hyvin väärin se, että homojen pitää elää väkivallan uhan alla , on tietysti väärin , jos kuka tahansa joutuu elämään väkivallan uhan alla.
        On väärin se, että jotkut katsovat oikeudekseen kiusata ja pahoinpidellä jonkun siksi, että hän kuuluu sateenkaariväkeen.

On hyvin väärin se, että homojen pitää elää väkivallan uhan alla , on tietysti väärin , jos kuka tahansa joutuu elämään väkivallan uhan alla.
        On väärin se, että jotkut katsovat oikeudekseen kiusata ja pahoinpidellä jonkun siksi, että hän kuuluu sateenkaariväkeen.

Ne ovat suuria vääryyksiä, sekä fyysiset että henkiset väkivallat. Usein tulee mieleen jopa 30 ja 40 luvut ja nykyiset diktatuurivaltiot joissa homoja kohdellaan brutaalisi vielä nykyisinkin.

• älä.höpäjä
        sage8 kirjoitti:

Ne ovat suuria vääryyksiä, sekä fyysiset että henkiset väkivallat. Usein tulee mieleen jopa 30 ja 40 luvut ja nykyiset diktatuurivaltiot joissa homoja kohdellaan brutaalisi vielä nykyisinkin.

Eikö muita kohdella brutaalisti? Esim. kristittyjä?
        Kristityt ovat vainotuin ihmsiryhmä maailmassa mutta se ei tunnu sinua kiinnostavan.

http://www.marttyyrienaani.fi

• älä.höpäjä kirjoitti:

Kristityt ovat vainotuin ihmsiryhmä maailmassa mutta se ei tunnu sinua kiinnostavan.

Ei ainakaan Suomessa ikinä.

• älä.höpäjä kirjoitti:

Jos jotain ryhmää kuisataan, ei se oikeuta kiusaamaan myös muita ryhmiä. Sen nyt pitäisi olla aika selviö, että väkivalta ei oikeuta väkivaltaan. Eli jos uskovia vainotaan, se ei tee homojen vainoamista mitenkään oikeutetummaksi.

• sage8 kirjoitti:

Minua surettaa aika tavalla se, että lapset ja nuoret joutuvat elämään pelon alla, kun heidän pitäisi olla elämänsä kynnyksellä ja katsella luottavaisena eteen päin. Joku typerä aikuinen soittaa suutaan ja "tietää", että homoseksuaalisuus on luonnon vastaista ja muuta sellaista typerää. Siihen on vaikea keksiä puolustusta ja oikeutusta....

Minua surettaa aika tavalla se, että lapset ja nuoret joutuvat elämään pelon alla, kun heidän pitäisi olla elämänsä kynnyksellä ja katsella luottavaisena eteen päin. Joku typerä aikuinen soittaa suutaan ja "tietää", että homoseksuaalisuus on luonnon vastaista ja muuta sellaista typerää. Siihen on vaikea keksiä puolustusta ja oikeutusta....

Tuohon en osaa muuta sanoa kun että samaa mieltä olen.

• tomppeleillehuutia

Miksi te olette täällä yhtenään tyhjää toimittamassa, eikö elämässänne ol e mitään todellista vaan aamusta iltaan samaa jankutusta ja aina väärien asioiden puolesta !
      mikä tarkoitus on mukamas homoudella, kuka sitä tarvitsee ja mihin, sehän on järjen köyhyyttä jo teoriassa !!?

• Homoudella ei varmaan ole tarkoitusta, mutta loistavasti kaksi miestä ymmärtää toisiaan. Lähinnä yhteiselämä sujuu hyvin. Se on siis oikea asia.

• näin.olen.ymmärtänyt

Onko sillä oikeastaan väliä. Kuten sanoit kaikki olemme syntisiä. Parannuksen teko lähtee itsestään . Siinäpä ensimmäinen työmaa sinulle.

• Rauhoituihme

Repe on taas ihan kiimoissansa.Onko ne perseasiat sinulle yli järjen meneviä asioita.

• Niiseo

Jos homous olisi oma valinta, homoja ei olisi yhtään. Emme tuntisi edes koko asiaa.

• älä.höpsi

Kyllä ihminen ihan itse päättää homsteleeko vai ei.

• höpä.jätä
        älä.höpsi kirjoitti:

Mikä homostelussa sitten on syntiä ja miksi se on asetettu synniksi?

• älä.höpsi kirjoitti:

Toki kaikki päättävät. Heterot, biseksuaaliset ja homot, että harrastavatko seksiä ja kenen kanssa.

• Ihminen kyllä päättää kenen kanssa seksiä harrastaa, mutta olen melko varma ,ettei ihminen hirveän hyvin hallitse sitä kehen hän tuntee seksuaalista vetovoimaa.

• ques.tion

Aloittaja kirjoitti: >>kaikki ihmiset syntyvät maailmaan syntisinä sillä Jeesus sanoo: "mikä lihasta on syntynyt, on liha"... <<

Mitä syntiä ihminen Raamatun mukaan siis tekee syntyessään?

Vai tarkoittaako tuo, että ihmisissä on valmiina synnillinen ominaisuus jo syntyessään?
      Mikä Raamatussa esitetty synti se mahtaisi olla?

• nöyrry-toden-edessä

Hyvän- ja pahantiedon puun jälkeen ihminen ja sen perilliset ovat synnillisen asemassa.
        Yhtään synnitöntä ei ole . Et sinäkään.

• ques.tion
        nöyrry-toden-edessä kirjoitti:

Hyvän- ja pahantiedon puun jälkeen ihminen ja sen perilliset ovat synnillisen asemassa.

Omista hölmöistä valinnoistani johtuen syntitaakkani on todella raskas ilman huomaavaista toteamustasikin.

Voitko avata kommenttiasi; Mitä syntiä ihminen tekee Raamatun mukaan syntyessään tai minkä Raamatussa esitetyn synnin alainen vastasyntynyt on?

Vaikea ajatella vastasyntyneen olevan samanlainen synnin jätekuorma kuin me, jotka olemme kedon rikkaruohoina rehottaneet vuosikausia.

• nöyrry-toden-edessä kirjoitti:

Tajuatko: ei ole mitään hyvän- ja pahantiedonpuuta. Naurettavaa, ettei olisi haluttu tiedettävän hyvää ja pahaa, vaikka puukin oli.

• ques.tion kirjoitti:

Omista hölmöistä valinnoistani johtuen syntitaakkani on todella raskas ilman huomaavaista toteamustasikin.

Voitko avata kommenttiasi; Mitä syntiä ihminen tekee Raamatun mukaan syntyessään tai minkä Raamatussa esitetyn synnin alainen vastasyntynyt on?

Vaikea ajatella vastasyntyneen olevan samanlainen synnin jätekuorma kuin me, jotka olemme kedon rikkaruohoina rehottaneet vuosikausia.

Hienosti kuvaasit meitä ihmisiä. " Kedon rikkaruohoina...
        Sinulla on sanojen asettelemisen taito.

• Jaa. En kuitenkaan tahdo kellekään pahaa.

• voih.kun.olisi.toisin

Aloitus on täyttä asiaa. Näin se juuri on.
      Asia ei vaan kelpaa synnissä elävälle vaan he haluavat tuhoutua syntinsä kanssa ja joutua ikuiseen kadotukseen.
      Anna pikkusormi, niin se vie koko käden.
      Surullista.
      Kaksi tahoa = hyvä ja paha. Monet valitsevat pahan ja harjoittavat pahaa.

• Minä ihan todistettavasti ja kysyen harjoitan kaikkea hyvää. Olen sen valinnut tai se on tullut syntymälahjana.

• OletTyyris
        torre12 kirjoitti:

Minä ihan todistettavasti ja kysyen harjoitan kaikkea hyvää. Olen sen valinnut tai se on tullut syntymälahjana.

Voi kuinka tekopyhä ja itsekäs olet. Tuot tässäkin asiassa itseäsi esille kuinka "hyvä ihminen" muka olet muiden silmisssä. Todelliset hyvyyden tekijät eivät toimi näin, Tyyris.

• aamu.tee
        OletTyyris kirjoitti:

Voi kuinka tekopyhä ja itsekäs olet. Tuot tässäkin asiassa itseäsi esille kuinka "hyvä ihminen" muka olet muiden silmisssä. Todelliset hyvyyden tekijät eivät toimi näin, Tyyris.

Vaan toimivat kuten Raamatussa on kuvattu?
        Antavat omaisuutensa vähävaraisille, jakavat leipänsä ja juomavetensä nälkäisten ja janoisten kanssa.
        Käyvät vangittujen luona...
        Rakastavat lähimmäistään kuin itseään...
        Millainen tekopyhyys sinulle ja minulle hymyilee peilistä aamuisin?
        Se sama vätys joka osoittelee toisia omasta laiskuudestaanko?

• OletTyyris kirjoitti:

Tuossahan joko esitti väärän tulkinnan, jonka siinä heti oikasin. Puuttuisit hanakasti noihin hulluihin kirjoituksiin.

• OnkoTässäSuomenTila

Onko suomalaiset oikeasti näin paljon vailla psykiatrista apua. Homous on sairaus siinä kun johonkin uskonnollisiin asioihin vetoaminenkin. Jos tässä ja monessa muussa ketjussa kirjoittajat kirjoittavat ihan tosissaan niin ainakin kaksi suurta ongelmaa on tässä maassa asuvien kohdalla. Normaali yhteiskunta on murenemassa mielenterveysongelmiin joihin ei haluta puutua.

• ev.lut66

Olet oikeassa, ilmeisesti nykyajan uskovan suurin huoli on se, että kunhan ei vaan homostella, mitä tahansa muuta saa tapahtua kunhan ei vaan pyllyvakoa hinkata, järjettömän loogista näin uskoon kasvatetun heteromiehen näkökulmasta. Tätäkö ne Raamatun kirjoitukset tarkkoitti. Ilmeisesti.

• HakeuduHoitoonPian

Unohda ne raamatut. Asian pointtihan on että juuri uskonnot ja uskomukset ja niihin sekoaminen on ihan samalainen sairaus kun homojen hommat.

• HakeuduHoitoonPian kirjoitti:

Unohda ne raamatut. Asian pointtihan on että juuri uskonnot ja uskomukset ja niihin sekoaminen on ihan samalainen sairaus kun homojen hommat.

Sen enemmän homoseksuaalisuutta kuin uskonnollisuuttakaan ei nykypäivänä luokitella sairauksiksi. Jos minun on valittava Sinun tulkintasi ja lääketieteen tulkintojen välillä, valinta on helppo.

• HakeuduHoitoonPian
        InhottavaRealisti kirjoitti:

Sen enemmän homoseksuaalisuutta kuin uskonnollisuuttakaan ei nykypäivänä luokitella sairauksiksi. Jos minun on valittava Sinun tulkintasi ja lääketieteen tulkintojen välillä, valinta on helppo.

NYKYÄÄN? Voi taivas, sairaus on sairaus. Kun syöpä oli 50 vuotta sitten sairaus niin kyllä se edelleen on sairaus. Toki olihan homous ennen rikoskin mutta ei enää, nyt pelkkä sairaus jota kylläkin hoidetaan huonosti ja miinukset terveyspalveluista vastaaville, homokin on ihminen ja oikeuttetu saamaan hoitoa. Ei tämän ymmärtäminen normaalille ole vaikeaa, eikä noita mainitsemiasi valintoja tarvitse tehdä.

• HakeuduHoitoonPian kirjoitti:

NYKYÄÄN? Voi taivas, sairaus on sairaus. Kun syöpä oli 50 vuotta sitten sairaus niin kyllä se edelleen on sairaus. Toki olihan homous ennen rikoskin mutta ei enää, nyt pelkkä sairaus jota kylläkin hoidetaan huonosti ja miinukset terveyspalveluista vastaaville, homokin on ihminen ja oikeuttetu saamaan hoitoa. Ei tämän ymmärtäminen normaalille ole vaikeaa, eikä noita mainitsemiasi valintoja tarvitse tehdä.

"Toki olihan homous ennen rikoskin mutta ei enää, nyt pelkkä sairaus"

Ihan tiedoksi että homous ei ole sairaus. Ei tämän ymmärtäminen normaalille ole vaikeaa.

• kesäterkkuja
        HakeuduHoitoonPian kirjoitti:

Homous ei tod ole sairaus. Sairaus on jotain, josta on haittaa yksilölle tai ympäristölle. Sairaus on jotain, johon lääketiede voi tarjota parannusta tai helpotusta.

Homoudesta ei ole haittaa, eikä lääketiede sitä voi muuttaa.

Homous on ilmiönä vähän samantapainen kuin vasenkätisyys. Se on pienen vähemmistön ominaisuus.

Homoja on toki syrjitty aiemmin monilla eri perusteilla, asiattomasti.

• Kaikki ihmisethän syntyvät syntisinä koska yksikään vastasyntynyt ei usko jeesukseen tai jumalaan.

• asia.kerrallaan

Aloittaa voisit vaikka siitä, että puolustelet omia tekojasi. Nimittäin eihän nyt kukaan synny heteromiehenä jota pohjattomasti kiinnostaa miesten peräseksi.

• Huolestunut

Todella on niin, ettei Jumala ole luonut ketään homoksi eikä lesboksi. Vaan ihminen on Luopunut Jumalasta ja synti on sen saanut aikaan. Ja tänä päivänä siitä on tullut muotitrendi ja mikä surullisinta, ihmiset hyväksyvät, jopa kannustavat harjoittamaan luonnotonta elämäntapaa. Täytyy tehdä parannus synneistään ja ottaa Jumalan sana todesta ja kääntyä oikealle tielle. Kannattaa lukea Raamatusta Room. 1 luku.

• Jeesus Nasaretilainen ei puhunut homoudesta kuitenkaan mitään.

• jooeisitäjeesustataas

Omien sukupuolitraumojen purkamista koko juttu. Jos kerran ollaan luojan luomia niin turha tuota on synnillä selitellä. Luojan luomia kaikki ja syyllistäminen on syntiä.
        Huvittavaa että kristittyjen jumala on erityisen kiinostunut pikkupoikien pippeleistä, uskonto perustuu esiaviolliseen seksiin ja kultin keskushenkilö Jeesus oli mitä ilmeisemmin homo.

• Ehkä Room 1 on tärkeä meidän tietää, että Paavalia inhotti ihmiset jotka olivat olleet "luonnollisessa yhteydessä", mutta menneet vaihtamaan luonnottomaan. Tarkoittaa lähinnä biseksuaalisia ihmisiä.

Ja on vaikea sanoa "muodiksi" ihmisiä, joita on hyvin harvassa.

Ketjusta on poistettu 20 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      125
      6590
    2. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      160
      4142
    3. Vanhalle ukon rähjälle

Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      51
      3389
    4. Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi

Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      490
      2944
    5. Purra hermostui A-studiossa

Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.
      Perussuomalaiset
      285
      1940
    6. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      34
      1626
    7. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      88
      1453
    8. Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena

Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja
      Maailman menoa
      14
      1433
    9. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      174
      1409
    10. Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."

Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito
      Ensitreffit alttarilla
      15
      1386
    Aihe