66 työtöntä tuli taas lisää, Kiitos siitä tulee jälleen noille älyvapaille suomen korruptiopäättäjille,jotka lähtivät obaman seikkailupolitiikan vasalleiksi tukemaan venäjäpakotteita,jolloin venäjän kauppa tyrehtyi.
Janitan kenkätehdas lopettaa seinäjoella
26
1277
Vastaukset
- janatuine
Ei obama tai venäjä liity tähän
- kysynkunentiedä
Löytyykö palstalta asiantuntemusta kansainvälisestä kaupasta yms. Nimittäin eihän Valko-Venäjä ole kauppasaarrossa? Niin jos Janitaa vietäisiin Valko-Venäjälle, se olisi EU-sääntöjen mukaista?
Voisihan sitten joku venäläinen käydä niitä Minskistä hakemassa paketti- tai kuorma-autolla, mutta ...
Siis tässähän on taas yksi EU:n haittapuoli näkyvissä. Muilla EU-mailla ei ole vientiä ollutkaan Venäjällä samassa määrin kuin meillä. Kauppasaarto ja vastakauppasaarto sattuvat Suomeen enemmän kuin muihin EU-maihin, emmekä saa mitää tasoitusta.- Ryskis
Suomi ylpeä miinanpolkija...käy eespäin kansa urhokas...
- Muualla
Eu lupasi kompensoida vahinkoja mutta se taidettiin unohtaa samassa silmänräpäyksessä. Suomen mepit siellä vain istuu kun puujumala pakkasessa. Kyllä kreikka ja italialaiset olisivat metelin nostaneet tappioista.
Meillä vain kiitellään nöyränä kaikista suomea vahingoittavista toimista. Veikkaisin, että pakotteet vaikuttaa Valko-Venäjäänkin, koska Valko-Venäjä ja Venäjä ovat tulliliitossa ja muodostavat käytännössä sisämarkkinat. Pakotteita olisi todella helppo kieltää, jos tavaraa saisi viedä vapaasti Valko-Venäjälle.
- demari.nuori
Miksei voitaisi perustaa Valtion Kenkätehdasta?
Antti Rinne (Sdp) voisi ryhtyä viemään asiaa eteenpäin kuten Kalevi Sorsa (Sdp) aikoinaan Valtion Kuvaputkitehdasta. - ooouihf
Monetko kengät ostit itse sieltä suomalaisen tehtaan tuotannosta. Meillä on niin kallis työvoima, että tuollaisilla aloilla ei ole paljon mahdollista menestyä kilpailussa.
Rakennus- ja metallialalla olisi vaikka kuinka paljon kohtuullisen hyvin palkattuja työpaikkoja kurssituksineen saatavana, mutta suomalainen työtön on liian hieno sellaisiin töihin, vaikkei ne paikat enää nykyisin mitään nokipajoja olekaan.- Muualla
Monet. Käytän ainoastaan kotimaisia. Niiden kestit on tehty suomalaisiin jalkoihin. Janitat ja sieviläiset niitä parhaita kesää talvea.
- Jarrumiehet
EU:n arvio pakotteiden vaikutuksista Venäjän talouteen pitää paikkansa, että viisi prosenttia sen takia tipahtaisi, niin sillä on kyllä ilman muuta vaikutukset Suomeen, Sipilä sanoo Yle Uutisille.
Perussuomalaisten puheenjohtaja Timo Soinin mielestä talouspakotteista pitäisi neuvotella suoraan Venäjän kanssa EU:n ohi. Soini sanoo, että Suomen ei sovi ohittaa EU:ssa yhdessä sovittuja Venäjä-pakotteita. - VirkapummiTAPPAA
Verotus tappoi taas tehtaan, jotta virkapummit voivat loisia.
- Salmenperilliset
Ruplan kurssi laski kauppasaarron ja öljyn hinnan laskun seurauksena, niin venäläisillä ei ollut varaa ostaa enää kenkiä.
Lisäksi janitan pomot vastusti verkkokauppaa jota paljon kyseltiin esim janitan facebook sivuilla.
Omistajat mokas homman kun oli kaikki munat samas koris eli venäjällä eikä haluttu uudistua nykyaikaiseen kaupankäyntiin. Myös työntekijöiden palkkaua ja arvostus oli ala-arvoista, joten moni hyvä työntekijä siirtyi paremmin palkattuun hommaan esim kaupan kassalle. - firmanvaihto
Sievillä tuntuu olevan pulaa kengäntekijöistä. En ole mikään Pohjanmaa-asiantuntija, mutta eikös Sievi ole aika lähellä Seinäjokea?
- Muualla
Huonot palkat.
- Jklf
Ei ole lähellä
- miksi.eu
Eli EU on perseestä, kuten jo ennen sitä informoitiin. En ole nähnyt mitään positiivista siinä. Hinnat sitä, hinnat tätä, ei mitään sellaista mitä muualla EU:ssa on. Miksi suomessa on ihan muuta, mitä se EU suomessa tarkoittaa. Suomessa saa litran kaljaa samalla hinnalla mitä se on viiden litran pönässä muualla, ihan vaan esimerkkinä.
- RobertKinty
Ensin katosi kyläkaupat, sitten lukuisat maajussit lopettelivat ja nyt kansallisvaltiot ajetaan niin munattomaan tilaan, että on mahdoton kohta edes yrittää olla itsenäinen valtio. Valtio joka pärjäisi omillaan niin kuin kultaisella -80 luvulla pärjäsi.
- keskittäminenkannattaa
Ensin kaikki keskitetään Helsinkiin, sitten Brysseliin ja lopulta Washigtoniin.
- MonetJanitat
Kenkä Eero myi Janitoja. Ei ole enää Kenkä Eeroa. Ei ole enää Janitoja myynnissä Turussa.
- skkdkks
Täälä seinäjoellakin janitan kenkiä ruvettiin mainostamaan kunnolla lehdissä vasta viimesenä vuotena. Olisikohan pitänyt panostaa mainostamiseen ja markkinointiin jo eiemmin.
Salmen veljekset mokas kunnolla hommansa. Luulivat että tehdas pyörii ja kengät myy niinku ennenkin tekemättä mitään. Huonoja johtajia - Äippäliini
oi surkeus. Janitan kevätmallistoa tulin kurkkimaan netistä, ja tälläinen tieto oli vastassa. Mistä nyt saan kotimaiset ja kunnon jalkineet. Sekä jalkaani sopivat samalla kauniit :(
Voi kun löytyis jatkaja! - Rinteen.hommia
Se tapahtui Kataisen-Rinteen hallituksen aikana, se kaupan tyrehdyttäminen.
Demarit, jotka tunnetusti tykkäävät köyhistä, halusi varmistaa että työttömien armeija säilyy ja velkaa riittää. - Suomilesti
Tietääkö kukaan, valmistaako joku Janitan mallistoa? Ainoa kenkä jonka lesti toimii jalkaan. Näyttää kaupoistakin loppuneen jäännöserät
- Anonyymi
Samoin minulle Janita on paras lesti.
- Petteri-Puujalka
Kun menee kenkätehtaalle töihin, niin mitä muuta voi odottaa saavansa kuin kenkää?
- virsutd
työntekijät ostakaa porukassa osuuskunta pohjalta on koneet ja halli.
- Anonyymi
Salmethan (omistajat) vastusti mm. verkkokaupan perustamista ja somemainontaa (loppuaikana tuli facesivu). Johtamistapa ja tehdas oli neuvostoliitosta. Vaikka menee huonosti niin mitään ei muuteta.. Venäjä on ainoa maa jossa on talvi ja naiset käyttää talvikenkiä. Tehtaassa mm. soi kello koska on tauko ja sielä ei saanut jutella edes kuulumisia paitsi tauoilla!! Työ ei kuitenkaan ollut liukuhihnatyötä.
Tamsilk on hyvä esimerkki mitä olisi voinut tapahtua jos omistajat olisi vaihdettu päteviin osaajiin.
Nyt Salmet voivat hengähtää ja vaihdella autoja kun on vähän pätäkkää taskussa tilojen myynnistä. Sen he osaavat. Pitäähän koirillakin olla oma pikkubussi.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 854598
Haleja ja pusuja
Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺864426Onko mukava nähdä minua töissä?
Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭433759Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli173612Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle402987Kyllä mulla on sua ikävä
Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm102794En kirjoita sulle tänne
Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä212711IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.
IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm392143Nainen, tunnusta että olet varattu ja tyytymätön suhteeseesi
Ja siksi pyörit täällä ikävä palstalla etsien sitä jotain jota elämääsi kaipaat. ehkäpä olet hieman surullinen, koska ta1581758Savon murteella viäntäminen asiakaspalvelussa?
Olin äsken tekemisissä puhelimitse rahoitusalan firman asiakasneuvonnassa. Tyyppi väänsi leveää savoa oikein perusteelli1171332