... vai vievätkö rahasi?
Amerikkalaiset jaksavat ihmetyttää sukulaisrakkaudellaan.
Suomessa taas on tyypillistä että suku haluaa hyötyä kaikkein heikoimmista. Kaikki perinnöt kavalletaan tyhmemmiltä, heikoimmilta, hiljaisimmilta ja aremmilta.
Ei suomalainen lähde käräjille kuin pakotettuna.
Auttavatko sukulaiset sinua
19
340
Vastaukset
- vfihimsf
sukulaisista on peliriipuvaisia - osa omaisista epämääräisiä maallikkoaarnaajia tai esitttä valepoliisia - joku sukulaisporukka tuttavineeen kähmintäressuillan aina keräsi pankkipaperitki völjyynsä - ei silleen ihan täyttä ymmärrystä tai luottamusta - lähinnä aseiden kanssa kotiin tunkeilevat herättää jotenkin levottomuutta tai muuta erityistä kuin esm useiden uskonlahkojen tai poliitttiset jututkaan - - lähinnä rahat - rihkamat-korut lähteny aina satunnaisten kulkijoden matkaan- työkalujen ohella. Kai sitä tavallista suomalaisuutta kulttuuritörmäyskursseineen.
- RealistiN
On erilaisia sukuja Suomessa ja Amerikassa, kuin myös muuallakin. Omassa suvussa, kuin myös lasteni isän puoleisessa suvussa on aina ollut tapana jelppiä kaikkia muita paitsi hyväksikäyttäjksi osoittautuneita, heitäkin on valitettavasti muutama ollut. Oman sukulais- ja tuttavapiirin perusteella näyttäisi kuitenkin olevan paljon enemmän näitä toinen toisiaan auttavia, kuin hyötymään pyrkiviä.
Apua voi olla myös se, ettei anna rahaa jos sen tietää menevän juomiseen tai huumaavien aineiden käyttöön.No eipä ole apua, eikä yhteydenottoja, edes omilta lapsilta. Saisin kuolla tänne mökkiin eikä kukaan reagoisi millään tavalla. Säälittää jos lemmikkini jäisivät ilman ruokaa ja juomaa viikkokausiksi
- hytinäx1
Annikki-ko kirjoitti:
No eipä ole apua, eikä yhteydenottoja, edes omilta lapsilta. Saisin kuolla tänne mökkiin eikä kukaan reagoisi millään tavalla. Säälittää jos lemmikkini jäisivät ilman ruokaa ja juomaa viikkokausiksi
Hirtehishuumoria. Lemmikeistä ei nyt huolta kannata kantaa jos mökkiisi kuukahdat. Ruokahan olisi siinä heidän lähetyvillään, kyllä nekin nälkäänsä syö mitä vain.
- RealistiN
Annikki-ko kirjoitti:
No eipä ole apua, eikä yhteydenottoja, edes omilta lapsilta. Saisin kuolla tänne mökkiin eikä kukaan reagoisi millään tavalla. Säälittää jos lemmikkini jäisivät ilman ruokaa ja juomaa viikkokausiksi
Harmi, auttaisiko jos itse ottaisit yhteyttä, pyytäisit kyläilemään tai lähtisit itse. Välimatkan kasvaessa ajallisesti liian pitkäksi, kasvaa usein myös kynnys yhteydenottoon.
- kysynn
- ei ole tietoa - yhden veljen ja ex- miehen kohdalla epäily aineiden käytöstä ja miettiny ettäollaanko sitäpuukkohippasilla tai kun aikuiset miehet leikkii käsirauta- leikkejä ja mummuikäisen pää välillä betonniinkiin kolissut että ihankohan oikealla asialla ovat.
- tyllihamonen
Mul on Amerikan iso täti, joka lähettää lahjoja.💝
Jokainen hoitaa omat raha-asiansa, mutta muuten autetaan jos osataan.
Pieni suku, mutta monen moista osaajaa löytyy,
joskus pelkkä asian esille tuonti johtaa auttamiseen.- säpinaa-sima-lasissa
Kyllä Se olen minä joka autan niin omia kuin vieraita. Tavallaan siis vievät rahaakin koska annan sitä. Kohtuullisesti, silloin tällöin.
Eihän osin pers aukinen mihinkään mahdottomuuksiin pysty koska pidän huolta että raha on käyttöä eikä jemmaamista varten.
Ei. En voisi sietää ketään auttamaan missään. Olen täynnä toimintaenergiaa toisin kuin sukulaiset, kuin etanoita terva polulla.- noohjooh
Taitaa se suomalainen sisu mennä vähän tuota sun polkua :) Vaikka läpi harmaan kiven prkl, mutta apua ei pyydetä. Eikä varsinkaan oteta vastaan. Tunnistan itseäni.
Onneksi minulla on perhettä, lapset ja lastenlapset, saan heiltä apua mikäli tarvitsen, ei tarvitse muihiin sukulaisiin tukeutua. Minulla ei myöskään ole apuani tarvitsevia sukulaisia, kaikilla on perhettä joilta apua tarvitessaan pyytävät ja saavat. Rahallisesta avustuksesta tai avun tarpeesta en tiedä, käsittääkseni tulemme kukin omillamme toimeen.
- kukaan-ei-vie-rahaa
" Rahallisesta avustuksesta tai avun tarpeesta en tiedä, käsittääkseni tulemme kukin omillamme toimeen."
Näin on minullakin. Minä en ymmärrä, miksi sukulaisten täytyisi auttaa rahallisesti, saati antaa heille rahaa muutoin kuin, jos apua ovat antaneet, kuten tyttäreni.
Lapsenlapsille annan rahallista kk-rahaa ilman pyytämättä, koska se on myös ehto, että joka synttäri- nimppari ja joulu en anna heille mitään, koska inhoan noita merkkipäivä muistamisia.
Ostakaa jokaiselle suku-laisellenne MoccaMaster.
Sekä paketti Suodatin-Kahvia.
Eiköhän ala rutina loppumaan.
H.- Kohtuus-rajoissakin
Mutta. Emmehän ole niin rikkaita kuin sinä.
Jospa ostaisimme Tokman 19.90 keittimet. Sukulaisille.
Ja ämpärin.
Ja puketin tarjouskahvia 3 pakettia kympillä.
- kuinkasmuuten
Suurin ongelma ovat perinnön kavaltajat. Heitä ei pysäytä poliisi eikä kukaan.
- flegmaatti
Lapsiamme lukuun ottamatta olemme erittäin vähän tekemisissä sukulaistemme kanssa. Minun puolellani elämme täydellisessä 0-linjassa.
Emme ole tarvinneet minkään sortin sukulaisapua emmekä sitä antaisi vaikka pyydettäisi.
Edes lapsemme eivät tarvitse varsinaista apua mutta vaimoni tervehtii tyydytyksellä kutsuja seuraavan sukupolven paimentamiseen. Apuhan se on sekin vaikka tervetullut kutsu onkin.
Aikanaan tyttäremme pyysi rahallista apua mutta kieltäydyimme. Vakituisessa työssä valtion laitoksessa oleva akateemisen koulutuksen saanut ihminen, jolle olimme antaneet vajaa vuosi aikaisemmin ennakkoperintöä enemmän kuin laki salli, oli ajanut itsensä pulaan.
Aikuinen, terve ihminen vastaa itsestään.
Lisäksi elämme täydellisen tasapuolisuuden periaatteella.
Lastemme suhteen olemme tehneet jo vuosia sitten tiettyjä verotusjärjestelyjä joista osa on realisoitunut, osa ei.
Lapsenlapsemme ovat oma lukunsa. Teemme vuosittain tiettyjä, pitkän tähtäyksen järjestelyjä. Onko Sinulla itselläsi huonoja kokemuksia, kun noin yleistät, että on tyypillistä, että suku haluaa hyötyä ja kaikki kavalletaan.
Minulla on ihan päinvastaisia kokemuksia ja niin näyttää olevan joillakin muillakin kommentoijilla.- Bengalitikku
Ehkä tuo kommentti johtuu noista lehtien otsikoista.
Jostain on kaivettu esimerkkitapauksia kummallisista tilanteista.
- mummiiii
Tottakai lapsia ja lapsenlapsia muistetaan säännöllisesti ja tarvittaessa.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mitäs peitsarissa on tapahtunut eilen illalla
Mikkelissä iso poliisioperaatio https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/39ef020c-2d81-4d72-b720-651f458ba3e2721768Saana airola ja. muusikko spekulaatiota
Saara airolan kirja muusikko mies. Oisko redrama tai lauri tähkä? Saana oli 13 v vuonna 2014 Tekoäly sanoo : tähkä Julki141672- 1361258
Jos saisit palata takaisin johonkin vuoteen
Mikä vuosi se olisi? Ja mitä siinä hetkessä tapahtuisi?1261135- 83807
- 162741
Miksi ETTE suostu selvittämään . . . . . ...
Asioita jotka jääneet selvittämättä toisen osapuolen kanssa? Kertoisitteko miksi ette suostu? Vaikka teidän mielestä168721Wille Rydman on kansalaisten mielestä huonoiten onnistunut ministeri
Onneksi olkoo Wille kärkipaikasta! Oletkin sen eteen tehnyt hartiavoimin töitä. "Ministeri Wille Rydman (ps) on kansala412652- 52582
Tajuan kyllä
että molemmilla on omat elämänsä ja kuvionsa ja rakkaansa. En odota mitään enkä ole tunkemassa mihinkään. Kai silti saa52535