Jeesus-tie

000

Tiesitko tätä.

Efesolaiskirje:
4:5 yksi Herra, yksi usko, yksi kaste;

Jeesus-tie vie taivaaseen. Luther-tie vie helvettiin.

374

2703

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 000

      Jumala on rakentanut vain yhden tien taivaaseen ja se tie vie perille asti, se on tietysti juuri tämä Jeesus-tie.

      Ihmiset ovat rakentaneet tuhansia teitä taivasta kohti mutta yksikään niistä ei vie perille asti. Surkeita teitä ovat ne kaikki.

      Monille ihmisille riittää, että heille annetaan jokin väärä tie, jonka turvin he voivat kuvitella menevänsä taivaaseen. Heille riittää pelkkä itsepetos, luulo siitä, että he ovat menossa taivaaseen. Oletko sinä tuollainen itsesi pettäjä?

      • oppop

        ok!


      • iloitkaaHerrassa

        Ihmiselle on annettu vapaa tahto valita. Usein monista erilaisista kansojen kulttuureista johtuen tai pelkästään omasta lapsuudesta johtuen tuo vapaus valintaan estetään tai hämärrytetään.
        Raamatussa sanotaan: äidin opetukset ja isän kuritukset. Sivistyksen perusta on iän kaiken ollut Raamatun Sanan tunteminen. Jumala puhuu sanassaan tänäänkin itsekullekin tämän elämäntilanteeseen - antaa viisauden elää oikein ja rakastaa yli kaiken Jumalaa. Oppii ymmärtämään , että elämämme täällä maanpäällä on lahja Jumalalta. Avioparille on suuri lahja, kun saa kasvattaa lapsen pienestä pitäen Jumalan tuntemukseen rakkaudessa ja ilossa.
        https://www.youtube.com/watch?v=2odWWDfCsOg&start_radio=1&list=RD2odWWDfCsOg


      • Credo64
        iloitkaaHerrassa kirjoitti:

        Ihmiselle on annettu vapaa tahto valita. Usein monista erilaisista kansojen kulttuureista johtuen tai pelkästään omasta lapsuudesta johtuen tuo vapaus valintaan estetään tai hämärrytetään.
        Raamatussa sanotaan: äidin opetukset ja isän kuritukset. Sivistyksen perusta on iän kaiken ollut Raamatun Sanan tunteminen. Jumala puhuu sanassaan tänäänkin itsekullekin tämän elämäntilanteeseen - antaa viisauden elää oikein ja rakastaa yli kaiken Jumalaa. Oppii ymmärtämään , että elämämme täällä maanpäällä on lahja Jumalalta. Avioparille on suuri lahja, kun saa kasvattaa lapsen pienestä pitäen Jumalan tuntemukseen rakkaudessa ja ilossa.
        https://www.youtube.com/watch?v=2odWWDfCsOg&start_radio=1&list=RD2odWWDfCsOg

        Missään kohtaa Raamattua ei sanota, että ihmisille olisi annettu vapaa TAHTO valita. Paavali puhuu ainoastaan orjuudesta. Orjilla ei tunnetusti ollut/ole vapautta valita yhtikäs mitään.


      • 000
        Credo64 kirjoitti:

        Missään kohtaa Raamattua ei sanota, että ihmisille olisi annettu vapaa TAHTO valita. Paavali puhuu ainoastaan orjuudesta. Orjilla ei tunnetusti ollut/ole vapautta valita yhtikäs mitään.

        Etsikkoaikana ihmisellä on mahdollisuus valita.


      • xxdw
        000 kirjoitti:

        Etsikkoaikana ihmisellä on mahdollisuus valita.

        Antaakohan Jumala enää luterilaisille etsikkoaikaa?


      • Eikiitosjeesus

        Jeesus saa suksia tiehensä.


      • Anonyymi
        Eikiitosjeesus kirjoitti:

        Jeesus saa suksia tiehensä.

        Muista tämä kun olet viimeisellä tuomiolla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Muista tämä kun olet viimeisellä tuomiolla.

        Tuomiot koskevat vain uskovaisia, koska heidän Jumalallaan on hiilihanko kädessään, jolla kohentelee tulta helvetissä.


    • Valitettavasti, minulla on korkean paikan kammo ja aurinko on tosi, tosi tulinen paikka.

      • Sydänkunaukion

        Jeesus vapauttaa korkeanpaikankammosta.Kannattaa antaa elämänsä Jeesukselle hän haluaa vapauttaa ihmisen kammosta.Minullakin oli erään kauhuleffan takia kammo kävellä pimeässä yksin mutta nyt kun Jeesus vapautti voin ihan vapaasti mennä pimeälläkin hänen turvissaan.Ihanaa💗


      • ggt8

        Ilm 22:5 Eikä yötä ole enää oleva, eivätkä he tarvitse lampun valoa eikä auringon valoa, Ei tarvii pelätä aurinkoa.


      • vai.mitä
        ggt8 kirjoitti:

        Ilm 22:5 Eikä yötä ole enää oleva, eivätkä he tarvitse lampun valoa eikä auringon valoa, Ei tarvii pelätä aurinkoa.

        Höpöä uskoa ilmestyskirjaa.


      • sxeer
        vai.mitä kirjoitti:

        Höpöä uskoa ilmestyskirjaa.

        Höpöä uskoa ateistien valheita.


    • jooeisitäjeesustataas

      Eli kannattaa vältellä molempia viimeiseen asti.
      Herroja on Suomessakin liki puolet väestöstä, vähistä uskovaisista melkein jokainen muodostaa mielikuvituksensa mukaisesti oman lahkon ja yökastetta esiintyy harva se yö.

    • Meillä on tuossa pihalla viitta, jossa lukee pelastustie. Se on kai tarkoitettu paloautoille tai vastaaville.

      • Kiinnostavataivastie

        Pätee.Jeesus-tie on hengellinen.


      • Kiinnostavataivastie kirjoitti:

        Pätee.Jeesus-tie on hengellinen.

        Onko Luther vale? Kunnon kateliuus on se oikea.


      • 711f
        torre12 kirjoitti:

        Onko Luther vale? Kunnon kateliuus on se oikea.

        Kateus ei pelasta.


    • Aitoluterilainen

      Alottaja haistakoon pitkän paskan.

      • Herättelevä

        Kaikki minkä sanotte yhdellekin vähimmistä, joka uskoo Kristukseen Jeesukseen, sanotte ensisijaisesti Hänelle, Herralle kaikkivaltiaalle Kristukselle Jeesukselle!!

        Ei mahda hyvää seurata, noin Törkeästi Herralle sanovalle!


      • Herättelevä kirjoitti:

        Kaikki minkä sanotte yhdellekin vähimmistä, joka uskoo Kristukseen Jeesukseen, sanotte ensisijaisesti Hänelle, Herralle kaikkivaltiaalle Kristukselle Jeesukselle!!

        Ei mahda hyvää seurata, noin Törkeästi Herralle sanovalle!

        Klassista tuomitsemista ja pelottelua. Mietitköhän koskaan kaiken tuon paasauksesi tuoksinassa, että mikseivät loputtomat mutta sekavat herättelysi nostata minkäänlaista positiivista vastakaikua näillä palstoilla?


      • Sananlaskua
        Kaaos kirjoitti:

        Klassista tuomitsemista ja pelottelua. Mietitköhän koskaan kaiken tuon paasauksesi tuoksinassa, että mikseivät loputtomat mutta sekavat herättelysi nostata minkäänlaista positiivista vastakaikua näillä palstoilla?

        Parempi pieni pelko kuin kauhu kadotuksessa!


      • Eikiitosjeesus
        Herättelevä kirjoitti:

        Kaikki minkä sanotte yhdellekin vähimmistä, joka uskoo Kristukseen Jeesukseen, sanotte ensisijaisesti Hänelle, Herralle kaikkivaltiaalle Kristukselle Jeesukselle!!

        Ei mahda hyvää seurata, noin Törkeästi Herralle sanovalle!

        Jos yksikin uskovainen pahoitti mielensä tai alkoi ajatella niin eipä mennyt hukkaan.


      • fwwf

        Aitoluterilaista teologiaa.


      • dd52
        Sananlaskua kirjoitti:

        Parempi pieni pelko kuin kauhu kadotuksessa!

        Amen.


      • nunb
        Sananlaskua kirjoitti:

        Parempi pieni pelko kuin kauhu kadotuksessa!

        nostetaan


      • vai_kuinka
        nunb kirjoitti:

        nostetaan

        Nostetaan edelleen koska on mielenkiintoinen aloitus.


      • kui2
        Herättelevä kirjoitti:

        Kaikki minkä sanotte yhdellekin vähimmistä, joka uskoo Kristukseen Jeesukseen, sanotte ensisijaisesti Hänelle, Herralle kaikkivaltiaalle Kristukselle Jeesukselle!!

        Ei mahda hyvää seurata, noin Törkeästi Herralle sanovalle!

        Siinä lukee kyllä "teette" ja mitä ne vähäisemmät ovat, voivathan he olla vähempiosaisia, heikoimpia jne. Jeesushan piti sellaisten puolia, kaikin tavoin - myös vertauksin, sellaistenkin joita opetuslapsetkin olivat usein työntämässä syrjään..

        Samarialaisestakin tehtiin jopa esikuva yhdessä niistä.


      • hiiiip
        vai_kuinka kirjoitti:

        Nostetaan edelleen koska on mielenkiintoinen aloitus.

        Kerrankin hyvä aloitus luterilaisille.


    • Jeesus ja Paavali olivat vähän eri linjoilla, jos ei usko niin voi lukea Matteuksen evankeliumia ajatuksen kanssa ja verrata sitä Paavalin kirjeisiin.

      • kuka777

        Eivät oleet mielestäni. Nykyaikana vaan paljon tulkitaan Paavalin kirjeitä tahallaan väärin.


      • voimarakkaudenkestää

        Tärkeää on siunata vauva. Tärkeää on siunata vauvan äiti. Vauvan äidillä rakkaus vauvaan alkaa vahvistua päivä päivältä ja vuosi vuodelta, kun pahan valta pysyy äidin ympäriltä poissa. Miten tärkeää onkaan isän hengellinen johtajuus perheessään, Jumalan yhteydessä eläminen ja miehen rakkaus vaimoonsa.
        Jumala on rakkaus.

        Ei auta pelkät kasteet missään vaiheessa lapsella, jos vanhemmilta estetään rakkaus pikkulapseensa valjastamalla äidit mammonan palvelukseen! Täällä kinastellaan kasteesta, mutta kansa vaikenee järkyttävästä rakkaudenhävityksestä, mikä kansaan iskostettiin jo -70-luvulla. Tuolloin totaalisesti maan äidit joutuivat irroittautumaan vautoistaan jo 2 kk synnytyksen jälkeen ja koko päiväksi , jopa 10 h./pv.

        Luonnollinen ilo lapsesta ja rakkauden vahvistuminen estyi. Sensijaan äideille annettiin koko päivän ahdistus erilaisten tehdasjohtajien alaisena ahdistavassa työstressissä.
        Vasta v. -78 helpoitettiin äitejä ja vauvoja edes hieman siedettävämmällä 10 kk:n äitiysvapaalla. Luonnollista ja Jumalan tarkoittamaahan tuo ei ole rakkauden ja keskinäisen ilon vahvistumisen kannalta. Lapsen pikkulapsuuden hoito kuuluu aina äidilleen.
        Raamattu sanoo: Äidin opetukset ja isän kuritukset.

        Maallinen laki osaa keksiä kaikki rakkaudetkin sikin sokin. Samasukupuolirakkaus on erittäin pyhää nyt, mutta äidin ja lapsen rakkaus pilkattiin maanrakoon -70-luvulla. Kukaan ei kysy, toiko se mitään haittoja lasten sielunelämään peruuttamattomasti? Esiintyykö nyt mitään ennenkuulumatonta ? Outoja "rakkauksia" liikkuu ja taas "rakkaus" kohdistuu pikkulapsiinkin, mutta ....

        Suurin on rakkaus
        1 Vaikka minä puhuisin ihmisten ja enkelien kielillä mutta minulta puuttuisi rakkaus, olisin vain kumiseva vaski tai helisevä symbaali.
        2 Vaikka minulla olisi profetoimisen lahja, vaikka tuntisin kaikki salaisuudet ja kaiken tiedon ja vaikka minulla olisi kaikki usko, niin että voisin siirtää vuoria, mutta minulta puuttuisi rakkaus, en olisi mitään. [1. Kor. 12:8,9 | Matt. 17:20]
        3 Vaikka jakaisin kaiken omaisuuteni nälkää näkeville ja vaikka antaisin polttaa itseni tulessa mutta minulta puuttuisi rakkaus, en sillä mitään voittaisi.
        4 Rakkaus on kärsivällinen, rakkaus on lempeä. Rakkaus ei kadehdi, ei kersku, ei pöyhkeile, [1. Piet. 4:8]
        5 ei käyttäydy sopimattomasti, ei etsi omaa etuaan, ei katkeroidu, ei muistele kärsimäänsä pahaa, [Room. 13:10; 1. Kor. 10:24,33; Fil. 2:4]
        6 ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee totuuden voittaessa. [2. Joh. 1:4; 2. Joh. 1:3.Joh. 4]
        7 Kaiken se kestää, kaikessa uskoo, kaikessa toivoo, kaiken se kärsii. [Sananl. 10:12]
        8 Rakkaus ei koskaan katoa. Mutta profetoiminen vaikenee, kielillä puhuminen lakkaa, tieto käy turhaksi.
        9 Tietämisemme on näet vajavaista ja profetoimisemme on vajavaista, [1. Kor. 8:2]
        10 mutta kun täydellinen tulee, vajavainen katoaa. [Ef. 4:13]
        11 Kun olin lapsi, minä puhuin kuin lapsi, minulla oli lapsen mieli ja lapsen ajatukset. Nyt, kun olen mies, olen jättänyt sen mikä kuuluu lapsuuteen.
        12 Nyt katselemme vielä kuin kuvastimesta, kuin arvoitusta, mutta silloin näemme kasvoista kasvoihin. Nyt tietoni on vielä vajavaista, mutta kerran se on täydellistä, niin kuin Jumala minut täydellisesti tuntee. [1. Kor. 8:3; 2. Kor. 3:18; 1. Joh. 3:2]
        13 Niin pysyvät nämä kolme: usko, toivo, rakkaus. Mutta suurin niistä on rakkaus. [


      • voimarakkaudenkestää kirjoitti:

        Tärkeää on siunata vauva. Tärkeää on siunata vauvan äiti. Vauvan äidillä rakkaus vauvaan alkaa vahvistua päivä päivältä ja vuosi vuodelta, kun pahan valta pysyy äidin ympäriltä poissa. Miten tärkeää onkaan isän hengellinen johtajuus perheessään, Jumalan yhteydessä eläminen ja miehen rakkaus vaimoonsa.
        Jumala on rakkaus.

        Ei auta pelkät kasteet missään vaiheessa lapsella, jos vanhemmilta estetään rakkaus pikkulapseensa valjastamalla äidit mammonan palvelukseen! Täällä kinastellaan kasteesta, mutta kansa vaikenee järkyttävästä rakkaudenhävityksestä, mikä kansaan iskostettiin jo -70-luvulla. Tuolloin totaalisesti maan äidit joutuivat irroittautumaan vautoistaan jo 2 kk synnytyksen jälkeen ja koko päiväksi , jopa 10 h./pv.

        Luonnollinen ilo lapsesta ja rakkauden vahvistuminen estyi. Sensijaan äideille annettiin koko päivän ahdistus erilaisten tehdasjohtajien alaisena ahdistavassa työstressissä.
        Vasta v. -78 helpoitettiin äitejä ja vauvoja edes hieman siedettävämmällä 10 kk:n äitiysvapaalla. Luonnollista ja Jumalan tarkoittamaahan tuo ei ole rakkauden ja keskinäisen ilon vahvistumisen kannalta. Lapsen pikkulapsuuden hoito kuuluu aina äidilleen.
        Raamattu sanoo: Äidin opetukset ja isän kuritukset.

        Maallinen laki osaa keksiä kaikki rakkaudetkin sikin sokin. Samasukupuolirakkaus on erittäin pyhää nyt, mutta äidin ja lapsen rakkaus pilkattiin maanrakoon -70-luvulla. Kukaan ei kysy, toiko se mitään haittoja lasten sielunelämään peruuttamattomasti? Esiintyykö nyt mitään ennenkuulumatonta ? Outoja "rakkauksia" liikkuu ja taas "rakkaus" kohdistuu pikkulapsiinkin, mutta ....

        Suurin on rakkaus
        1 Vaikka minä puhuisin ihmisten ja enkelien kielillä mutta minulta puuttuisi rakkaus, olisin vain kumiseva vaski tai helisevä symbaali.
        2 Vaikka minulla olisi profetoimisen lahja, vaikka tuntisin kaikki salaisuudet ja kaiken tiedon ja vaikka minulla olisi kaikki usko, niin että voisin siirtää vuoria, mutta minulta puuttuisi rakkaus, en olisi mitään. [1. Kor. 12:8,9 | Matt. 17:20]
        3 Vaikka jakaisin kaiken omaisuuteni nälkää näkeville ja vaikka antaisin polttaa itseni tulessa mutta minulta puuttuisi rakkaus, en sillä mitään voittaisi.
        4 Rakkaus on kärsivällinen, rakkaus on lempeä. Rakkaus ei kadehdi, ei kersku, ei pöyhkeile, [1. Piet. 4:8]
        5 ei käyttäydy sopimattomasti, ei etsi omaa etuaan, ei katkeroidu, ei muistele kärsimäänsä pahaa, [Room. 13:10; 1. Kor. 10:24,33; Fil. 2:4]
        6 ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee totuuden voittaessa. [2. Joh. 1:4; 2. Joh. 1:3.Joh. 4]
        7 Kaiken se kestää, kaikessa uskoo, kaikessa toivoo, kaiken se kärsii. [Sananl. 10:12]
        8 Rakkaus ei koskaan katoa. Mutta profetoiminen vaikenee, kielillä puhuminen lakkaa, tieto käy turhaksi.
        9 Tietämisemme on näet vajavaista ja profetoimisemme on vajavaista, [1. Kor. 8:2]
        10 mutta kun täydellinen tulee, vajavainen katoaa. [Ef. 4:13]
        11 Kun olin lapsi, minä puhuin kuin lapsi, minulla oli lapsen mieli ja lapsen ajatukset. Nyt, kun olen mies, olen jättänyt sen mikä kuuluu lapsuuteen.
        12 Nyt katselemme vielä kuin kuvastimesta, kuin arvoitusta, mutta silloin näemme kasvoista kasvoihin. Nyt tietoni on vielä vajavaista, mutta kerran se on täydellistä, niin kuin Jumala minut täydellisesti tuntee. [1. Kor. 8:3; 2. Kor. 3:18; 1. Joh. 3:2]
        13 Niin pysyvät nämä kolme: usko, toivo, rakkaus. Mutta suurin niistä on rakkaus. [

        Minulla ei tuohon ole mitään sanottavaa, kuitenkin käsitän rakkauden eri tavalla.


      • kuka777 kirjoitti:

        Eivät oleet mielestäni. Nykyaikana vaan paljon tulkitaan Paavalin kirjeitä tahallaan väärin.

        Minusta kyllä on, joskus olen kirjoittanutkin eroista.


      • milok
        voimarakkaudenkestää kirjoitti:

        Tärkeää on siunata vauva. Tärkeää on siunata vauvan äiti. Vauvan äidillä rakkaus vauvaan alkaa vahvistua päivä päivältä ja vuosi vuodelta, kun pahan valta pysyy äidin ympäriltä poissa. Miten tärkeää onkaan isän hengellinen johtajuus perheessään, Jumalan yhteydessä eläminen ja miehen rakkaus vaimoonsa.
        Jumala on rakkaus.

        Ei auta pelkät kasteet missään vaiheessa lapsella, jos vanhemmilta estetään rakkaus pikkulapseensa valjastamalla äidit mammonan palvelukseen! Täällä kinastellaan kasteesta, mutta kansa vaikenee järkyttävästä rakkaudenhävityksestä, mikä kansaan iskostettiin jo -70-luvulla. Tuolloin totaalisesti maan äidit joutuivat irroittautumaan vautoistaan jo 2 kk synnytyksen jälkeen ja koko päiväksi , jopa 10 h./pv.

        Luonnollinen ilo lapsesta ja rakkauden vahvistuminen estyi. Sensijaan äideille annettiin koko päivän ahdistus erilaisten tehdasjohtajien alaisena ahdistavassa työstressissä.
        Vasta v. -78 helpoitettiin äitejä ja vauvoja edes hieman siedettävämmällä 10 kk:n äitiysvapaalla. Luonnollista ja Jumalan tarkoittamaahan tuo ei ole rakkauden ja keskinäisen ilon vahvistumisen kannalta. Lapsen pikkulapsuuden hoito kuuluu aina äidilleen.
        Raamattu sanoo: Äidin opetukset ja isän kuritukset.

        Maallinen laki osaa keksiä kaikki rakkaudetkin sikin sokin. Samasukupuolirakkaus on erittäin pyhää nyt, mutta äidin ja lapsen rakkaus pilkattiin maanrakoon -70-luvulla. Kukaan ei kysy, toiko se mitään haittoja lasten sielunelämään peruuttamattomasti? Esiintyykö nyt mitään ennenkuulumatonta ? Outoja "rakkauksia" liikkuu ja taas "rakkaus" kohdistuu pikkulapsiinkin, mutta ....

        Suurin on rakkaus
        1 Vaikka minä puhuisin ihmisten ja enkelien kielillä mutta minulta puuttuisi rakkaus, olisin vain kumiseva vaski tai helisevä symbaali.
        2 Vaikka minulla olisi profetoimisen lahja, vaikka tuntisin kaikki salaisuudet ja kaiken tiedon ja vaikka minulla olisi kaikki usko, niin että voisin siirtää vuoria, mutta minulta puuttuisi rakkaus, en olisi mitään. [1. Kor. 12:8,9 | Matt. 17:20]
        3 Vaikka jakaisin kaiken omaisuuteni nälkää näkeville ja vaikka antaisin polttaa itseni tulessa mutta minulta puuttuisi rakkaus, en sillä mitään voittaisi.
        4 Rakkaus on kärsivällinen, rakkaus on lempeä. Rakkaus ei kadehdi, ei kersku, ei pöyhkeile, [1. Piet. 4:8]
        5 ei käyttäydy sopimattomasti, ei etsi omaa etuaan, ei katkeroidu, ei muistele kärsimäänsä pahaa, [Room. 13:10; 1. Kor. 10:24,33; Fil. 2:4]
        6 ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee totuuden voittaessa. [2. Joh. 1:4; 2. Joh. 1:3.Joh. 4]
        7 Kaiken se kestää, kaikessa uskoo, kaikessa toivoo, kaiken se kärsii. [Sananl. 10:12]
        8 Rakkaus ei koskaan katoa. Mutta profetoiminen vaikenee, kielillä puhuminen lakkaa, tieto käy turhaksi.
        9 Tietämisemme on näet vajavaista ja profetoimisemme on vajavaista, [1. Kor. 8:2]
        10 mutta kun täydellinen tulee, vajavainen katoaa. [Ef. 4:13]
        11 Kun olin lapsi, minä puhuin kuin lapsi, minulla oli lapsen mieli ja lapsen ajatukset. Nyt, kun olen mies, olen jättänyt sen mikä kuuluu lapsuuteen.
        12 Nyt katselemme vielä kuin kuvastimesta, kuin arvoitusta, mutta silloin näemme kasvoista kasvoihin. Nyt tietoni on vielä vajavaista, mutta kerran se on täydellistä, niin kuin Jumala minut täydellisesti tuntee. [1. Kor. 8:3; 2. Kor. 3:18; 1. Joh. 3:2]
        13 Niin pysyvät nämä kolme: usko, toivo, rakkaus. Mutta suurin niistä on rakkaus. [

        Äidin opetuksista ei Raamattu puhu mitään.


      • fffede
        voimarakkaudenkestää kirjoitti:

        Tärkeää on siunata vauva. Tärkeää on siunata vauvan äiti. Vauvan äidillä rakkaus vauvaan alkaa vahvistua päivä päivältä ja vuosi vuodelta, kun pahan valta pysyy äidin ympäriltä poissa. Miten tärkeää onkaan isän hengellinen johtajuus perheessään, Jumalan yhteydessä eläminen ja miehen rakkaus vaimoonsa.
        Jumala on rakkaus.

        Ei auta pelkät kasteet missään vaiheessa lapsella, jos vanhemmilta estetään rakkaus pikkulapseensa valjastamalla äidit mammonan palvelukseen! Täällä kinastellaan kasteesta, mutta kansa vaikenee järkyttävästä rakkaudenhävityksestä, mikä kansaan iskostettiin jo -70-luvulla. Tuolloin totaalisesti maan äidit joutuivat irroittautumaan vautoistaan jo 2 kk synnytyksen jälkeen ja koko päiväksi , jopa 10 h./pv.

        Luonnollinen ilo lapsesta ja rakkauden vahvistuminen estyi. Sensijaan äideille annettiin koko päivän ahdistus erilaisten tehdasjohtajien alaisena ahdistavassa työstressissä.
        Vasta v. -78 helpoitettiin äitejä ja vauvoja edes hieman siedettävämmällä 10 kk:n äitiysvapaalla. Luonnollista ja Jumalan tarkoittamaahan tuo ei ole rakkauden ja keskinäisen ilon vahvistumisen kannalta. Lapsen pikkulapsuuden hoito kuuluu aina äidilleen.
        Raamattu sanoo: Äidin opetukset ja isän kuritukset.

        Maallinen laki osaa keksiä kaikki rakkaudetkin sikin sokin. Samasukupuolirakkaus on erittäin pyhää nyt, mutta äidin ja lapsen rakkaus pilkattiin maanrakoon -70-luvulla. Kukaan ei kysy, toiko se mitään haittoja lasten sielunelämään peruuttamattomasti? Esiintyykö nyt mitään ennenkuulumatonta ? Outoja "rakkauksia" liikkuu ja taas "rakkaus" kohdistuu pikkulapsiinkin, mutta ....

        Suurin on rakkaus
        1 Vaikka minä puhuisin ihmisten ja enkelien kielillä mutta minulta puuttuisi rakkaus, olisin vain kumiseva vaski tai helisevä symbaali.
        2 Vaikka minulla olisi profetoimisen lahja, vaikka tuntisin kaikki salaisuudet ja kaiken tiedon ja vaikka minulla olisi kaikki usko, niin että voisin siirtää vuoria, mutta minulta puuttuisi rakkaus, en olisi mitään. [1. Kor. 12:8,9 | Matt. 17:20]
        3 Vaikka jakaisin kaiken omaisuuteni nälkää näkeville ja vaikka antaisin polttaa itseni tulessa mutta minulta puuttuisi rakkaus, en sillä mitään voittaisi.
        4 Rakkaus on kärsivällinen, rakkaus on lempeä. Rakkaus ei kadehdi, ei kersku, ei pöyhkeile, [1. Piet. 4:8]
        5 ei käyttäydy sopimattomasti, ei etsi omaa etuaan, ei katkeroidu, ei muistele kärsimäänsä pahaa, [Room. 13:10; 1. Kor. 10:24,33; Fil. 2:4]
        6 ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee totuuden voittaessa. [2. Joh. 1:4; 2. Joh. 1:3.Joh. 4]
        7 Kaiken se kestää, kaikessa uskoo, kaikessa toivoo, kaiken se kärsii. [Sananl. 10:12]
        8 Rakkaus ei koskaan katoa. Mutta profetoiminen vaikenee, kielillä puhuminen lakkaa, tieto käy turhaksi.
        9 Tietämisemme on näet vajavaista ja profetoimisemme on vajavaista, [1. Kor. 8:2]
        10 mutta kun täydellinen tulee, vajavainen katoaa. [Ef. 4:13]
        11 Kun olin lapsi, minä puhuin kuin lapsi, minulla oli lapsen mieli ja lapsen ajatukset. Nyt, kun olen mies, olen jättänyt sen mikä kuuluu lapsuuteen.
        12 Nyt katselemme vielä kuin kuvastimesta, kuin arvoitusta, mutta silloin näemme kasvoista kasvoihin. Nyt tietoni on vielä vajavaista, mutta kerran se on täydellistä, niin kuin Jumala minut täydellisesti tuntee. [1. Kor. 8:3; 2. Kor. 3:18; 1. Joh. 3:2]
        13 Niin pysyvät nämä kolme: usko, toivo, rakkaus. Mutta suurin niistä on rakkaus. [

        Vauvaa voi siunata mutta siihen ei pidä sekoittaa kastetta.


    • 000

      Annetaanpa Jeesukselle pari puheenvuoroa.

      Joh 14:6 Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen tie ja totuus ja elämä; ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani.

      Joh 7:16 Jeesus vastasi heille ja sanoi: "Minun oppini ei ole minun, vaan hänen, joka on minut lähettänyt.
      7:17 Jos joku tahtoo tehdä hänen tahtonsa, tulee hän tuntemaan, onko tämä oppi Jumalasta, vai puhunko minä omiani.
      7:18 Joka omiaan puhuu, se pyytää omaa kunniaansa, mutta joka pyytää lähettäjänsä kunniaa, se on totinen, eikä hänessä ole vääryyttä.

      • Eikö tuossa ole Johannes, kun puhuu.


      • Ternitorni
        fari.g kirjoitti:

        Eikö tuossa ole Johannes, kun puhuu.

        Jeesus siinä puhuu - - Johannes siteeraa.


      • fari.g kirjoitti:

        Eikö tuossa ole Johannes, kun puhuu.

        Vinkki nimimerkille fari.g -nimimerkille: Sellaisiakin Raamattuja on, joissa Jeesuksen sanat on punaisella. :)


    • olet.väärässä

      Aikuinen ihminen kulkee omia teitään ja ottaa tekemisistään vastuun, ei niin, että hiihtelee jonkun perässä vanhoja latuja ja kuvittelee, että opettelemalla sananparren tai pari tulisi automaattinen pelastus.

      • 000

        Synkkä on ateistien sydän. Sinne ei valo loista.


      • olet.väärässä
        000 kirjoitti:

        Synkkä on ateistien sydän. Sinne ei valo loista.

        Jaa-a en osaa suoralta kädeltä sanoa, pitäisi varmaan kysyä joltain ateistilta. Ilmeisesti sinä tiedät tuon.


      • 000
        olet.väärässä kirjoitti:

        Jaa-a en osaa suoralta kädeltä sanoa, pitäisi varmaan kysyä joltain ateistilta. Ilmeisesti sinä tiedät tuon.

        Minä sanon vielä sinulle, että Jeesus ei ole mikään sananparsi vaan hän on elävä persoona ja luultavasti hän rakastaa sinuakin jollakin tavalla. Voit itse kysyä häneltä.


      • Luut.valaisee
        000 kirjoitti:

        Synkkä on ateistien sydän. Sinne ei valo loista.

        Ateistin luusto on valoisa mikäli ko. ateistilla on luuvalo.


      • Eikiitosjeesus
        000 kirjoitti:

        Synkkä on ateistien sydän. Sinne ei valo loista.

        Ei loista ei, paitsi avosydänkirurgiasssa. Ja hyvä niin.


    • kerttkkl

      YKSI KASTE RIITTÄÄ"
      LUTHER OHJASI KRISTITYT JEESUS TIEN KAUTTA JUMAAN UO!
      Kaastetodistus
      "Kaikki on kahden eli kolmen todistuksella kiinnitettämän!" Uusi Testamentti
      Kasteen todistajia eli kummeja pitää olla kaksi tai kolme!
      On myös ainakin kolme kirkon opettajaa kirkon alkuajalta, jotka todistavatt lastenkastamiskäytänNÖN OLEVAN PERÄISIN APOSTOLEILTA.
      Kahden eli kolmen todistus on pätevä!" Raamattu
      "LASTENKASTAMISKÄYTÄNTÖ ON PERÄISIN APOSTOLEILTA! Augustinus , Origenes todistivat tavan kastaa lapsia olevan peräisin apostoleilta ja Tertulianuskin kehoitti vanhempia kastamaan lapsensa.
      Kirkon käytäntö kastaa lapset on peräisin apostoleilta!
      Aikamosta tuhuutta on alkaa kumoamaan kirkon opettajiakin!
      Kastekäytännöistä on taas todistus Kahdentoista apostolin opetuksessa, jossa on esitetty kastekäytännöt, joissa mainittu myös luterilainen käytäntö!
      Olisi hyvä tutustua nuihin, kun Didakhe eli Kahdentoista apostolin opetus löytyy nentistäkin luulisin, mutta ainakin Apostolisien isien kirjasta.
      Sunnuntainvietto pakanoille on mainittu Kahdentoista Apostolin opetuksessa ja Barnabaan kirjeessä! Tuo ilmoitus kulki apostoleilta piispojen ja pappien perimätietona suulliisesti ja sitten kirjoittivat ne ylös Apostolisiin sääntöihin, jotka tallenettu Ortodoksisen kirkon kanoneihin, jotka on suomennettuna..
      Jos on lapsena kastettu, ei tarvitse kydä uudestaan kasteella!

      • 000

        Yksi oikea kristillinen kaste todellakin riittää. Mutta jos ihminen on kastettu Johanneksen kasteella, pakanallisella kasteella tai epäraamatullisella kasteella sitä ei tietenkään lasketa oikeaksi kristilliseksi kasteeksi.


      • 000
        000 kirjoitti:

        Yksi oikea kristillinen kaste todellakin riittää. Mutta jos ihminen on kastettu Johanneksen kasteella, pakanallisella kasteella tai epäraamatullisella kasteella sitä ei tietenkään lasketa oikeaksi kristilliseksi kasteeksi.

        Tämä painottaa sitä, että vauvakaste ei ole mikään kristillinen kaste.


      • 99i
        000 kirjoitti:

        Tämä painottaa sitä, että vauvakaste ei ole mikään kristillinen kaste.

        Ok!


      • cvvvb

        Oletko uskossa?


      • Ville-pappi
        000 kirjoitti:

        Tämä painottaa sitä, että vauvakaste ei ole mikään kristillinen kaste.

        Siitä olen kastajana samaa mieltä. Vauvakaste ei ole mikään oikea kaste eikä perustus Jeesuksen käskyyn. Siksi esim. luterilainen kirkko ei ikipäivänä kasta ketään millään vauvakasteella, vaan kasteella jonka Jeesus on käskenyt. Ja Jumalan Poika käskee tekemään kaikista kansoista opetuslapsiaan kastamalla Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen ja opettamalla heitä noudattamaan sitä mitä Jeesus on käskenyt oppilaitaan noudattaa. Luterilaiset kastavat siksi vedellä Kolmiyhteisen Jumalan nimeen, kuten Jeesus käski näin tekemään.


    • Vapaasielu

      Usko on kuollut ilman tekoja, - riivaajatkin uskovat, ilman pyhitys kukaan ei näe Jumalaa, teot juuri todistaa uskon todeksi, sakramentit on kuin muistikirja, joka kertoo pyhyydestä ja kunnioituksesta ja ohjaa kuin kompassi oikeaan suuntaan. Evankeliumi ei ole ihmisten mielen mukaista, ansaitsemista tai erinomaisuutta. Se on armoa. Anteeksi antaminen on Jumalan lahja ja voima. Vähäiset myönnytykset ei merkitse mitää tulevaisuus on teidän, enemmän kuin suuren suuri lottovoitto.
      Sielunpuhdistus ei tarvitse riitelyä opeista, se on vain saastan vatvomista, usko ei ole mennyt perille.

      • "Vähäiset myönnytykset ei merkitse mitää"
        Mitä nämä myönnytykset mielestäsi voivat koskea🤔❓


    • kui2

      Jokaisella uskonsuuntauksella on joku nk. "oppi-isä" eli liikkeen alulle saattaja , Luterilaisessa kirkossa se on Luther, ei asia sen ihmeellisempi ole - useimmat uskonliikkeet taitavat olla lähtöisin alunperin Amerikoista.

      • vv67

        Nostetaan.


      • f6645
        vv67 kirjoitti:

        Nostetaan.

        Ok!


      • aaaas
        f6645 kirjoitti:

        Ok!

        Jep!


    • 000

      Vauvakaste on Luther-herran säätämä kaste luterilaisille. Vauvakstetta noudattavat ne, jotka haluavat mennä Luther-tietä pitkin taivaaseen, tai ainakin yrittää menemistä.

      • Minä en ole varma käskikö Luther kastaa vauvoja🤔


      • usko.vainen kirjoitti:

        Minä en ole varma käskikö Luther kastaa vauvoja🤔

        Kerropas, luterilaisuuden asiaantuntija, joutuvatko kastamattomina kuolleet vauvat kadotukseen? Aikoinaanhan tällainen käsitys oli. Mutta onko luterilaisessa kirkossa ollut, ja onko se vielä voimassa?


      • 000
        jjeeves kirjoitti:

        Kerropas, luterilaisuuden asiaantuntija, joutuvatko kastamattomina kuolleet vauvat kadotukseen? Aikoinaanhan tällainen käsitys oli. Mutta onko luterilaisessa kirkossa ollut, ja onko se vielä voimassa?

        Minä vastaan, koska en usko hänen vastaavan.
        Jotkut luterilaiset ovat valmiita tuomitsemaan pienet vauvatkin helvettiin mutta Raamattu ei ainakaan vauvoja tuomitse.

        Room. 5:13 sillä jo ennen lakiakin oli synti maailmassa, mutta syntiä ei lueta, missä lakia ei ole;

        Laki ei koske pieniä vauvoja, siksi he eivät voi joutua kadotukseen ns. syntiensä takia.
        Juutalaisuudessa tytöstä tai pojasta tuli lain alainen ja vastuullinen teoistaan n. 12-14 vuoden iässä, siitä on omat määräyksensä Mooseksen laissa.


      • 000 kirjoitti:

        Minä vastaan, koska en usko hänen vastaavan.
        Jotkut luterilaiset ovat valmiita tuomitsemaan pienet vauvatkin helvettiin mutta Raamattu ei ainakaan vauvoja tuomitse.

        Room. 5:13 sillä jo ennen lakiakin oli synti maailmassa, mutta syntiä ei lueta, missä lakia ei ole;

        Laki ei koske pieniä vauvoja, siksi he eivät voi joutua kadotukseen ns. syntiensä takia.
        Juutalaisuudessa tytöstä tai pojasta tuli lain alainen ja vastuullinen teoistaan n. 12-14 vuoden iässä, siitä on omat määräyksensä Mooseksen laissa.

        Hyvä. Ei se vastannu. Se vain kyselee.


      • 77u
        usko.vainen kirjoitti:

        Minä en ole varma käskikö Luther kastaa vauvoja🤔

        nostetaan


      • 000 kirjoitti:

        Minä vastaan, koska en usko hänen vastaavan.
        Jotkut luterilaiset ovat valmiita tuomitsemaan pienet vauvatkin helvettiin mutta Raamattu ei ainakaan vauvoja tuomitse.

        Room. 5:13 sillä jo ennen lakiakin oli synti maailmassa, mutta syntiä ei lueta, missä lakia ei ole;

        Laki ei koske pieniä vauvoja, siksi he eivät voi joutua kadotukseen ns. syntiensä takia.
        Juutalaisuudessa tytöstä tai pojasta tuli lain alainen ja vastuullinen teoistaan n. 12-14 vuoden iässä, siitä on omat määräyksensä Mooseksen laissa.

        Eikös kuitenkin vauvoissa ole perisynti? Perisynti ei ole ns. tekosynti, tekosyntiähän vauva ei ole ehtinyt tehdä.
        Jos vauva kastetaan, hän vapautuu perisynnin syyllisyydestä. Vai? Jos ei kasteta ja vauva ehtii kuolla ennen kastamista, nin joutuuko hän kadotukseen?


      • httt
        usko.vainen kirjoitti:

        Minä en ole varma käskikö Luther kastaa vauvoja🤔

        Kastoi kuitenkin varmasti omat vauvansa.


      • httt kirjoitti:

        Kastoi kuitenkin varmasti omat vauvansa.

        En tiedä....🤔


      • 46y6sghw5y
        77u kirjoitti:

        nostetaan

        Kyllä.


    • Rapparit

      Lutherilta jäi asiat keken, sitä ei tullut mitä odotettiin, siksi syntyi kastajaliike, se tapapettin julmasti, veljesrakkaus ja lämpö jäi tulematta. Alkuseurakunnassa se toteutui, sekin hävitettiin, sen vaikutuksesta joka kiusasi Jeesusta 40pv. Se on nytkin maailman hallitsija, se kantaa esivallan miekkaa ja kieroja rakenteita.

      • gttt

        niinpä


      • gbbvg

        nostetaan


      • erasdfwe
        gttt kirjoitti:

        niinpä

        Joo.


    • 000

      Minäkin olin ennen uskoontuloa hyvin viisas omasta mielestäni, viisaampi kuin Jumala tai uskovaiset. Ajattelin, että ihmisiä pelotellaan Jumalalla ja helvetillä. Kun sitten aloin ottamaan selville asioita, oli se hyvin vaikeaa, mutta lopulta minä tajusin, että Jumala onkin minun puolellani. Jumala haluaa auttaa minua. Jeesus on kuollut ristillä, jotta minä voisin pelastua, saada synnit anteeksi ja päästä sisälle iankaikkiseen elämään ja Taivaallisen Isän yhteyteen. Aloin rukoilemaan ja tulin uskoon. Opin tuntemaan Jeesuksen siitä päivästä lähtien. Isä on kätkenyt valtavasti rakkautta Jeesuksen haavoihin.

    • Älkää.eksykö

      Martti Luther ei ole tie helvettiin, perkele ja pimeyden teot ovat sitä. Harhat ja harhaopit, taikaukso ja vieraat uskonnot jotka ei tunnusta Jeesusta Kristusta lihaan tulleeksi Jumalan pojaksi, syntien sovittajaksi vie ihmisiä harhaan.
      Luterilaisuus ei ole ollut harhaoppia mutta näinä päivinä se vesittää Raamatun sanomaa hyväksymällä sen mistä Jumala varoitti. Sen tuomio tulee luterilaisen kirkon ylle ja niille jotka hyväksyy kaiken väärän opin. Jumala hylkää aina väärän ja ihminen vetää itse tuomion ylleen ellei kunnioita Jumlalan sanaa joka on ihmisille siunaukseksi annettu. Tuomio on AINA Jumalan, ei ihmisten koska ihmiset ei tuomitse oikein ja oikeudenmukaisesti. Jumala näkee sydämiin.
      Luther on uskon puhdistaja. Luther opetti että Jeesus on tie totuus ja elämä!
      Ihmiset harhailee ja eksyy koska eivät tunne sanaa ja Jumalaa. Kaste yksin ei pelasta, Jumala pelastaa Jeesuksessa Kristuksen kautta.
      Ihmiset tekee virheitä. On ihmisiä jotka eroaa kirkosta ja ottaa toisen kasteen, upotuskasteen jos luterilaista kastetta ei pidä pyhänä. Helluntailaisuus ja vapaakirkolliset korostaa Hengen kastetta. Lapsikaste on myös pyhä mutta jos ihmiset ottaa toisenkin kasteen ei Jumala katso sitä synniksi ja tuomioksi ihmiselle vaan on armollinen.
      Lopuksi kysymys: Mitä syntiä aloittaja kantaa helmassaan? Ei ole yhtäkään synnitöntä ja vääriä tekoja tekee jokainen. Jokainen menköön ristin juurelle armon kerjäläisenä.

      • 000

        Luther-tie on varmuudella tie helvettiin. Sillä taivaaseen vie vain yksi tie. Lutherin palvonta on juuri sellainen taikausko, josta sinä varoitat.


      • hups789
        000 kirjoitti:

        Luther-tie on varmuudella tie helvettiin. Sillä taivaaseen vie vain yksi tie. Lutherin palvonta on juuri sellainen taikausko, josta sinä varoitat.

        Nostetaan.


      • elmäänkirkkautta

        Jumalan tahto on , että jokainen ihminen pelastuu. Kristus meissä kirkkauden toivo.
        Jumala muuttaa ihmisten mieliä totuuden tielle, kun näin rukoilemme läheistemmkin puolesta .


      • ooppe
        elmäänkirkkautta kirjoitti:

        Jumalan tahto on , että jokainen ihminen pelastuu. Kristus meissä kirkkauden toivo.
        Jumala muuttaa ihmisten mieliä totuuden tielle, kun näin rukoilemme läheistemmkin puolesta .

        Aivan.


    • 000

      Oletko sinä Lutherin opetuslapsi vaiko Jeesuksen opetuslapsi?
      Onko Luther kuollut ristillä sinun puolestasi?
      Rakastaako Luther sinua?
      Tutki tunnossasi.

      • dllaf

        Nostetaan.


      • derre

        Nostetaan vain.


      • bnnn89999
        derre kirjoitti:

        Nostetaan vain.

        Joo.


      • kolo
        derre kirjoitti:

        Nostetaan vain.

        joo


      • bikele
        derre kirjoitti:

        Nostetaan vain.

        Nostetaan.


      • derre
        bikele kirjoitti:

        Nostetaan.

        joo.


      • g9878
        dllaf kirjoitti:

        Nostetaan.

        Niinpä.


      • 3347hggd
        g9878 kirjoitti:

        Niinpä.

        Oikein.


    • 000

      Kuinka käy Lutherin opetuslapsille?

    • 000

      Pystyykö Luther lunastamaan lupauksensa vai vetääkö hän opetuslapsensa mukanaan syvyyteen?
      Jääkö Lutherin opetuslapsille Musta Pekka käteen loppupeleissä?
      Jäämmekö seuraamaan tilannetta ja odottamaan, kuinka heille käy?

      • e4e

        Tyhmä on se, joka vain jää odottamaan.


      • tulla
        e4e kirjoitti:

        Tyhmä on se, joka vain jää odottamaan.

        Niin on ja niitä tyhmiä riittää.


    • 000

      Odotteleeko Luther tällä hetkellä opetuslapsiaan tuonelan syvyyksissä vaiko saako hän leputtaa hermojaan paratiisin viileydessä? Luther oli kyllä vauvakastettu mutta sen avulla hän ei kyllä pelastunut. Luther väänteli Jumalan sanaa oman mielensä mukaiseksi ja siitä Jumala ei tykkää. Hän oli myös nikolaiittain opin kannattaja ja Jeesushan vihaa nikolaiittain oppia. Ei ole onneksi meidän asiamme tuomita Lutheria, annetaan Jumalan tuomita hänet.

    • 000

      Viimeinen Tuomio tulee olemaan hyvin mielenkiintoinen Lutherin kannalta. Sinne kun kokoontuu miljoonia vauvakastettuja ihmisiä, jotka eivät pääsekään taivaaseen vauvakasteen perusteella.

      • Eikiitosjeesus

        Ja se teidän nahjusteleva kaikkivaltias ei ole viitsinyt edes oikaista asiaa. On se kyllä perin kettumainen .


      • rfdddd
        Eikiitosjeesus kirjoitti:

        Ja se teidän nahjusteleva kaikkivaltias ei ole viitsinyt edes oikaista asiaa. On se kyllä perin kettumainen .

        Eikö ole oikaissut, kuinka sinä sen tiedät?


    • Haista paska tuommonen Jumalaa leikkivä pelle.

      • 000

        Vauvakastajat ovat niitä Jumalaa leikkiviä pellejä. Nimenomaan leikkiviä. Vauvat leikkivät mukana.


      • jiiil

        Oletko uskossa?


    • 000

      Viimeisellä Tuomiolla Lutherin lahje lepattaa ja leuka väpättää, kun hän selittää vauvakasteen salaisuuksia ihmisille, jotka ovat menossa helvettiin.

      • Eikiitosjeesus

        Ja 98 % ei edes ymmärrä Lutherin muinaissaksasta että mitä sillä on asiaa. Syntyy melkoinen hulabaloo jo muutoinkin riitaiseen uskovaisten joukkoon. Jumala ei viitti sitä katsella ja avaa luukut alakertaan. Humpsis, ja se siitä. Voi sitä grillin tuoksua.
        Sinne meni kaikki. Saattaa se muutaman iloluontoisen tytön poimia haaremiin, edellisestä kerrasta kun onkin jo aikaa.


    • 000

      Selittää siis vauvakastetuille ihmisille.

    • Gt33

      Nostetaan

      • dd33

        Tämä on tärkeä aloite.


      • c5d
        dd33 kirjoitti:

        Tämä on tärkeä aloite.

        niin on.


      • rytky
        c5d kirjoitti:

        niin on.

        Amen.


    • Viimeisellä tuomiolla saavat tietysti puheenvuoron ne, joita on väärin kohdeltu.

      Siksi minä haluaisin nähdä mitä Juudas sanoo Jeesuksesta, kun Jeesus tuodaan Jumalan eteen.

      • MiksiEtUsko

        "....kun Jeesus tuodaan Jumalan eteen.

        Miten niin tuodaan Jumalan eteen? Hänhän on nytkin tällä hetkellä Jumalan oikealla puolella ja tuolla viimeisellä tuomiolla Jeesus on tuomarina eikä suoínkaan tuomittavana!


    • Eikiitosjeesus

      Entäpä sitten.

      Ressu R 1:23
      "Ei polku tää vie mihinkään
      Nyt sen nään.
      Kun viimein silmät aukaisen...."

      • kkiiio

        Varo, ettet aukaise silmiäsi kadotuksessa.

        Matt 7:13 Menkää ahtaasta portista sisälle. Sillä se portti on avara ja tie lavea, joka vie kadotukseen, ja monta on, jotka siitä sisälle menevät;
        7:14 mutta se portti on ahdas ja tie kaita, joka vie elämään, ja harvat ovat ne, jotka sen löytävät.


      • nnnuuuuu
        kkiiio kirjoitti:

        Varo, ettet aukaise silmiäsi kadotuksessa.

        Matt 7:13 Menkää ahtaasta portista sisälle. Sillä se portti on avara ja tie lavea, joka vie kadotukseen, ja monta on, jotka siitä sisälle menevät;
        7:14 mutta se portti on ahdas ja tie kaita, joka vie elämään, ja harvat ovat ne, jotka sen löytävät.

        nostetaan


      • r55t
        nnnuuuuu kirjoitti:

        nostetaan

        Jep.


    • jotain_tolkkua_nyt

      Jeesus näytti tien, ei Paavali.

      • Paavali opasti miten sitä Tietä kuljetaan 🤓


      • 000
        usko.vainen kirjoitti:

        Paavali opasti miten sitä Tietä kuljetaan 🤓

        Pyhä Henki kirkastaa Jeesuksen meille, muuten me emme ymmärrä, kenestä on kysymys. Pyhä Henki valaisee Jeesus tien.


      • fddf
        000 kirjoitti:

        Pyhä Henki kirkastaa Jeesuksen meille, muuten me emme ymmärrä, kenestä on kysymys. Pyhä Henki valaisee Jeesus tien.

        Ok!


      • 000

        Jeesus ei ainoastaan näyttänyt tietä vaan hän on tie.


      • cvv71
        000 kirjoitti:

        Jeesus ei ainoastaan näyttänyt tietä vaan hän on tie.

        Aivan.


      • rf675
        000 kirjoitti:

        Pyhä Henki kirkastaa Jeesuksen meille, muuten me emme ymmärrä, kenestä on kysymys. Pyhä Henki valaisee Jeesus tien.

        Näinhän se on.


      • 000 kirjoitti:

        Jeesus ei ainoastaan näyttänyt tietä vaan hän on tie.

        Tie on sinun jalkojesi alla.


      • btt
        000 kirjoitti:

        Jeesus ei ainoastaan näyttänyt tietä vaan hän on tie.

        Amen.


      • 45tdsf
        fddf kirjoitti:

        Ok!

        Joo!


      • dfsghrtasw
        btt kirjoitti:

        Amen.

        Aivan.


      • yytuirg
        dfsghrtasw kirjoitti:

        Aivan.

        Kyllä.


      • rttyr97
        yytuirg kirjoitti:

        Kyllä.

        No niin


      • 235swertq
        fddf kirjoitti:

        Ok!

        Hyvä niin.


      • 4775rdfgd
        cvv71 kirjoitti:

        Aivan.

        Kyllä.


      • qxxx
        4775rdfgd kirjoitti:

        Kyllä.

        Juuu.


      • khhjhjhjh
        cvv71 kirjoitti:

        Aivan.

        Oikein.


    • niiin

      On olemassa vain yksi Herra, joka ratkaisee sinun pelastumisesi. Älä palvo vääriä herroja.

      • Eikiitosjeesus

        Nimiä esiin.
        Hra. Heikki Lampela on ainakin toiminut monen ketkun puolustusasianajajana ja pelastanut suuremmilta vastuilta.


      • mm833
        Eikiitosjeesus kirjoitti:

        Nimiä esiin.
        Hra. Heikki Lampela on ainakin toiminut monen ketkun puolustusasianajajana ja pelastanut suuremmilta vastuilta.

        Mutta ei ole pelastanut Saatanan kynsistä tai synnin orjuudelta tai helvetiltä.


    • jooeisitäjeesustataas

      Luther oli oman aikansa natsi, jonka mielestä oli ihan oikein poistaa juutlaiset muonavahvuudesta.
      Seksistä hän oli kyllä oikeassa että olisi se hyvä pari kertaa viikossa saada. Ainakin hänen itsensä... ja vaikka pikkupoikaa.
      Eli eipä se juuri poikennut nykyisistä hurahtaneista lahkojohtajista.

      • vbnnny

        Oletko uskossa?


    • Helluntalaisten helvetissä on heidän mukaansa jopa 4 vuotiaita lapsia joten repikää siitä.

      • qqwa444

        Oletko uskossa?


      • zer

        Onko helluntailaisilla oma erillinen helvettinsä?


      • zer kirjoitti:

        Onko helluntailaisilla oma erillinen helvettinsä?

        Ei ole, koska helvetti on taikauskoa. Niinkuin saatanat, demonit, noidat ja muut mielikuvitusoliot.


      • fgggf
        sage8 kirjoitti:

        Ei ole, koska helvetti on taikauskoa. Niinkuin saatanat, demonit, noidat ja muut mielikuvitusoliot.

        Oletko taikauskossa?


      • hiip

        Mitä pitäis repiä?


      • 000
        sage8 kirjoitti:

        Ei ole, koska helvetti on taikauskoa. Niinkuin saatanat, demonit, noidat ja muut mielikuvitusoliot.

        Oletko sokea ateisti?


      • 000 kirjoitti:

        Oletko sokea ateisti?

        Sinä olet taikauskossa jos uskot helvettiin, demoneihin ja saatanaan.


      • qqht

        Mistä olet saanut tuollaisen käsityksen??


      • yyh
        sage8 kirjoitti:

        Ei ole, koska helvetti on taikauskoa. Niinkuin saatanat, demonit, noidat ja muut mielikuvitusoliot.

        Valehteletko?


      • eeegf
        sage8 kirjoitti:

        Sinä olet taikauskossa jos uskot helvettiin, demoneihin ja saatanaan.

        Raamattukin uskoo demoneihin ja Saatanaan.


      • O00
        sage8 kirjoitti:

        Ei ole, koska helvetti on taikauskoa. Niinkuin saatanat, demonit, noidat ja muut mielikuvitusoliot.

        Markuksen evankeliumi:
        9:43 Ja jos sinun kätesi viettelee sinua, hakkaa se poikki. Parempi on sinulle, että käsipuolena menet elämään sisälle, kuin että, molemmat kädet tallella, joudut helvettiin, sammumattomaan tuleendot.

        Ellei helvettiä olisi niin eipä olisi Jeesuksenkaan tarvinnut kuolla ristillä ihmisten puolesta.


      • ååpppö
        eeegf kirjoitti:

        Raamattukin uskoo demoneihin ja Saatanaan.

        nostetaaan


      • sdfre
        ååpppö kirjoitti:

        nostetaaan

        Jrdsw


      • heps
        ååpppö kirjoitti:

        nostetaaan

        Oikein.


      • 646tre
        sdfre kirjoitti:

        Jrdsw

        Samoin.


    • nähty.on.ei.kirj

      No sittenhän tehdään vissiin seuraa toinen toisillemme, koska minut on kastettu vain kerran ja ihan pätevästi luterilaisen kaavan mukaan, tosin Luther ei ollut paikalla, syynkin varmaan tietänet. Toisaalta ilman Lutheria sinäkään tuskin olisit täällä huutelemassa koska tuollaiset pikkulahkot olisi vatikaanin toimesta nuijittu, no ainakin niin syvälle, ettei siellä aurinko paista.

      Yhä edelleen, siis lukeminen kannattaisi.

      • hbhh

        Kyllä niitä pikkulahkoja on nuijittu luterilaisenkin kirkonkin toimesta.


    • Jotenkin se tuntuu monien uskovaisten kohdalla ihmeelliseltä, kun hän pitää Jeesusta ainoastaan pelastajana eli arvostaa Jeesusta vain uhrina, eikä välitä pätkääkään Jeesuksen eettisistä opetuksista, vaan päinvastoin on mahdollisimman ilkeä ja tuomitseva lähimmäisiään kohtaan.

      • dddef

        Pelkästään uskovaiset eivät ole ilkeitä vaan kyllä täällä kaikki ovat ilkeitä.


      • ddrffff

        Eenokki ei ole uskossa.


      • ONko se eettistä jos suoraan kehoitetaan vihaamaan.

        Jeesus oli mahdollisimman ilkeä ja tuomitseva juutalaisia kohtaan.


      • fari.g kirjoitti:

        ONko se eettistä jos suoraan kehoitetaan vihaamaan.

        Jeesus oli mahdollisimman ilkeä ja tuomitseva juutalaisia kohtaan.

        Näinkin voi Jeesuksen sanojen perusteella sanoa. Toinen kysymys on se, mitä Jeesus on loppujen lopuksi sanonutkaan. Siitäkin ollaan nykyisin montaa mieltä.


      • dddef kirjoitti:

        Pelkästään uskovaiset eivät ole ilkeitä vaan kyllä täällä kaikki ovat ilkeitä.

        Kuusenjuuren ja monen muun uskovan en ole havainnut olevan ilkeitä.


      • qqqzzz
        fari.g kirjoitti:

        ONko se eettistä jos suoraan kehoitetaan vihaamaan.

        Jeesus oli mahdollisimman ilkeä ja tuomitseva juutalaisia kohtaan.

        Pistäpä liitteitä väitteen tueksi.


      • ddcaaaa

        Eivätkö arvosta, kuinka sinä sen tiedät.


      • wwweeerrrttt
        sage8 kirjoitti:

        Kuusenjuuren ja monen muun uskovan en ole havainnut olevan ilkeitä.

        nostetaan


      • gbtii
        wwweeerrrttt kirjoitti:

        nostetaan

        Ok!


      • 57566rteyu
        gbtii kirjoitti:

        Ok!

        ooo


      • eqwsdasdf
        gbtii kirjoitti:

        Ok!

        Jep.


      • dfsdf656
        wwweeerrrttt kirjoitti:

        nostetaan

        Jep.


      • kghtr76u85
        gbtii kirjoitti:

        Ok!

        Hop hop


      • jeppp7878
        dfsdf656 kirjoitti:

        Jep.

        jep jep.


    • KYllä pitää hyväksyä oma kansa, jos on olevinaan armollinen.

      Jeesuksen puheet ovat antisemitismin siemen.

      • 000

        Sinä olet unohtanut, että eivät ne juutalaisetkaan mitään kultapojuja olleet. Hehän tappoivat Jeesuksen ristillä.


      • 000 kirjoitti:

        Sinä olet unohtanut, että eivät ne juutalaisetkaan mitään kultapojuja olleet. Hehän tappoivat Jeesuksen ristillä.

        Tiedoissasi on puutteita, roomalaiset tappoivat. Tuhosivat myöhemmin myös koko maan.
        Ja vielä myöhemmin, veivät myös kristittyjä leijonien raadeltavaksi.


      • 000
        fari.g kirjoitti:

        Tiedoissasi on puutteita, roomalaiset tappoivat. Tuhosivat myöhemmin myös koko maan.
        Ja vielä myöhemmin, veivät myös kristittyjä leijonien raadeltavaksi.

        Aloite Jeesuksen ristiinnaulitsemisesta tuli kuitenkin juutalaisten taholta. Heillä ei ollut oikeutta itse tappaa, siksi he joutuivat turvautumaan roomalaisten palveluksiin.


      • >>>Jeesukset puheet ovat antiseminismin siemen.

        Tai kirjoitetut hänen sanomakseen laitetut. Jeesus ei monien arvostettujen raamatuntutkijoidenkaan mukaan ole sanonut kuin murto-osan siitä, mitä hänen sanomaksi on laitettu.


      • 000 kirjoitti:

        Aloite Jeesuksen ristiinnaulitsemisesta tuli kuitenkin juutalaisten taholta. Heillä ei ollut oikeutta itse tappaa, siksi he joutuivat turvautumaan roomalaisten palveluksiin.

        Katin kontit.

        Jeesus sanoo: ' Minä itse annan henkeni, ei kukaan sitä minulta ota, minulla on valta antaa se ja ottaa se taas takaisin. '

        Niinpä onkin kavala teko, syyttä jälkeenpäin, että Juudas kavalsi.

        Kukaan ei pakottanut häntä menenmään Getsemaneen odottamaan noutajia, hän olisi voinut paeta Jordanin yli vaikka Dekapolikseen tai minne tahansa, oli koko yö aikaa.


      • 000
        fari.g kirjoitti:

        Katin kontit.

        Jeesus sanoo: ' Minä itse annan henkeni, ei kukaan sitä minulta ota, minulla on valta antaa se ja ottaa se taas takaisin. '

        Niinpä onkin kavala teko, syyttä jälkeenpäin, että Juudas kavalsi.

        Kukaan ei pakottanut häntä menenmään Getsemaneen odottamaan noutajia, hän olisi voinut paeta Jordanin yli vaikka Dekapolikseen tai minne tahansa, oli koko yö aikaa.

        Miksi hänen olisi pitänyt paeta? Hänhän tuli nimenomaan kuolemaan ihmisten puolesta.

        Juudas joka tapauksessa kavalsi ystävänsä ja Mestarinsa, ei sitä voi puolustella. Jeesushan tavallaan varoitti Juudasta monella tavalla.


      • fffvt
        sage8 kirjoitti:

        >>>Jeesukset puheet ovat antiseminismin siemen.

        Tai kirjoitetut hänen sanomakseen laitetut. Jeesus ei monien arvostettujen raamatuntutkijoidenkaan mukaan ole sanonut kuin murto-osan siitä, mitä hänen sanomaksi on laitettu.

        Jeesus puhui melko varmasti paljon enemmän kuin mitä on kirjoitettu.l


      • 000 kirjoitti:

        Miksi hänen olisi pitänyt paeta? Hänhän tuli nimenomaan kuolemaan ihmisten puolesta.

        Juudas joka tapauksessa kavalsi ystävänsä ja Mestarinsa, ei sitä voi puolustella. Jeesushan tavallaan varoitti Juudasta monella tavalla.

        "Juudas joka tapauksessa kavalsi ystävänsä ja Mestarinsa, ei sitä voi puolustella. Jeesushan tavallaan varoitti Juudasta monella tavalla. "

        Minun mielestä hän itse lähetti Juudaksen tekemään tätä ilmiantoa, ja sanoi vielä, mitä teetkin, tee se pian.

        Sen jälkeen hän sanoi toisille ; Nyt ihmisen poika on kirkastettu ja Jumala kirkastaa itsensä hänessä, ja tekee sen pian.
        Eikö hän tarkoita tässä Juudasta, eihän kukaan puhu itsestään sanoilla hänessä.


      • 000
        fari.g kirjoitti:

        "Juudas joka tapauksessa kavalsi ystävänsä ja Mestarinsa, ei sitä voi puolustella. Jeesushan tavallaan varoitti Juudasta monella tavalla. "

        Minun mielestä hän itse lähetti Juudaksen tekemään tätä ilmiantoa, ja sanoi vielä, mitä teetkin, tee se pian.

        Sen jälkeen hän sanoi toisille ; Nyt ihmisen poika on kirkastettu ja Jumala kirkastaa itsensä hänessä, ja tekee sen pian.
        Eikö hän tarkoita tässä Juudasta, eihän kukaan puhu itsestään sanoilla hänessä.

        Ei tarkoita.


      • 7koti7
        fari.g kirjoitti:

        "Juudas joka tapauksessa kavalsi ystävänsä ja Mestarinsa, ei sitä voi puolustella. Jeesushan tavallaan varoitti Juudasta monella tavalla. "

        Minun mielestä hän itse lähetti Juudaksen tekemään tätä ilmiantoa, ja sanoi vielä, mitä teetkin, tee se pian.

        Sen jälkeen hän sanoi toisille ; Nyt ihmisen poika on kirkastettu ja Jumala kirkastaa itsensä hänessä, ja tekee sen pian.
        Eikö hän tarkoita tässä Juudasta, eihän kukaan puhu itsestään sanoilla hänessä.

        Kyllä Jeesus puhuu tässä itsestään. Johanneksen tapa kirjoittaa oli tällainen.


    • fffffffffr

      Täällä on niin paljon aivan turhia aloituksia. Pitäisi keskustella tärkeistä asioista. Tämä asia nousee varmasti tärkeäksi jokaiselle jossain vaiheessa.

    • ssedddde

      Ainakin pitäisi keskustella hengellisistä asioista, uskonasioista, täällä puhutaan politiikasta, homoista ja liberalismista mutta ei oikeista asioista.

      • vai.mitä

        Aloita sinä ja ole aktiivinen niin oikeat asiat nousee pinnalle.


      • ssedddde
        vai.mitä kirjoitti:

        Aloita sinä ja ole aktiivinen niin oikeat asiat nousee pinnalle.

        Ei se riitä, että vain yksi aloittaa.


    • Uskovat eivät yleensä kiinnostu muuta

      • ...muusta kuin omasta itsestään, eivät Jeesuksen sanoista ollenkaan.


    • Luther kannusti talonpoikia kapinaan, kun kapina sitten syttyi, Luther lipesi maanomistajien puolelle, siitä syntyi kolmekymmentä vuotinen sota, johon sekaantui koko Eurooppa aina Suomea myöten, Suomalaiset menivät sotaan Ruotsin mukana heitä kutsuttiin hakkapeliitoiksi, eikä kukaan enää muistanut miksi sodittiin kaikki halusivat vain lisää maata.

      • hhzq

        Nykyaikana ortodoksinen Venäjä haluaa lisää maata.


      • ythhh
        hhzq kirjoitti:

        Nykyaikana ortodoksinen Venäjä haluaa lisää maata.

        noste


      • 9076ftjtrju
        ythhh kirjoitti:

        noste

        Nostetaan vaan.


      • w7w7sw7wyd
        ythhh kirjoitti:

        noste

        jep jep


      • yyyi6
        9076ftjtrju kirjoitti:

        Nostetaan vaan.

        Juuh.


      • hophop
        9076ftjtrju kirjoitti:

        Nostetaan vaan.

        hop hop


      • 6976906890
        ythhh kirjoitti:

        noste

        Joo.


      • gf9789789789
        hophop kirjoitti:

        hop hop

        Herää sinä joka nukut.


      • 3454erety
        9076ftjtrju kirjoitti:

        Nostetaan vaan.

        Juu, nostetaan.


    • qqqsaaaa

      Pelastuukohan sinun sielusi vai eikö pelastu?

    • ggtfffff

      Onko täällä taivaaseen menijöitä? Juna lähtee kohta.

      • wwse

        Kulkeeko juna Jeesus-raiteita pitkin?


      • mrik

        Jeesus-tie on kapea polku, jota on mielenkiintoista vaeltaa. Tuo junaraide vertaus ei ehkä ole hyvä.


    • wåwå

      Paitsi tie, Jeesus on myös ovi.

      Johanneksen evankeliumi:
      10:1 "Totisesti, totisesti minä sanon teille: joka ei mene ovesta lammastarhaan, vaan nousee sinne muualta, se on varas ja ryöväri.
      10:2 Mutta joka menee ovesta sisälle, se on lammasten paimen.
      10:3 Hänelle ovenvartija avaa, ja lampaat kuulevat hänen ääntänsä; ja hän kutsuu omat lampaansa nimeltä ja vie heidät ulos.
      10:4 Ja laskettuaan kaikki omansa ulos hän kulkee niiden edellä, ja lampaat seuraavat häntä, sillä ne tuntevat hänen äänensä.
      10:5 Mutta vierasta ne eivät seuraa, vaan pakenevat häntä, koska eivät tunne vierasten ääntä."
      10:6 Tämän kuvauksen Jeesus puhui heille; mutta he eivät ymmärtäneet, mitä hänen puheensa tarkoitti.
      10:7 Niin Jeesus vielä sanoi heille: "Totisesti, totisesti minä sanon teille: minä olen lammasten ovi.
      10:8 Kaikki, jotka ovat tulleet ennen minua, ovat varkaita ja ryöväreitä; mutta lampaat eivät ole heitä kuulleet.
      10:9 Minä olen ovi; jos joku minun kauttani menee sisälle, niin hän pelastuu, ja hän on käyvä sisälle ja käyvä ulos ja löytävä laitumen.
      10:10 Varas ei tule muuta kuin varastamaan ja tappamaan ja tuhoamaan. Minä olen tullut, että heillä olisi elämä ja olisi yltäkylläisyys.
      10:11 Minä olen se hyvä paimen. Hyvä paimen antaa henkensä lammasten edestä.
      10:12 Mutta palkkalainen, joka ei ole paimen ja jonka omia lampaat eivät ole, kun hän näkee suden tulevan, niin hän jättää lampaat ja pakenee; ja susi ryöstää ja hajottaa ne.
      10:13 Hän pakenee, sillä hän on palkattu eikä välitä lampaista.
      10:14 Minä olen se hyvä paimen, ja minä tunnen omani, ja minun omani tuntevat minut,
      10:15 niinkuin Isä tuntee minut ja minä tunnen Isän; ja minä annan henkeni lammasten edestä.

    • wåwå

      Joh 10:14 Minä olen se hyvä paimen, ja minä tunnen omani, ja minun omani tuntevat minut,

      Tunnetko sinä hyvän paimenen?

    • Jeesuksen puheista on monenlaisia käsityksiä, yksi sanoo, että kaikki hänen ristiriitaisetkin puheet ovat lausuttuina

      • ...totta ja joku sanoo, ettei juuri mikään ole, vaan ne ovat evankeliumien kirjoittajien keksintöä. Tiedä sitten, mikä on totuus.


      • 000
        sage8 kirjoitti:

        ...totta ja joku sanoo, ettei juuri mikään ole, vaan ne ovat evankeliumien kirjoittajien keksintöä. Tiedä sitten, mikä on totuus.

        Jeesus on tie, totuus ja elämä? Ymmärrättekö?


    • 000

      Jeesus ei pelasta kansakuntia vaan hän pelastaa yksilöihmisiä.

      • 000

        Jos sinä olet pelastettu, sinä tiedät olevasi pelastettu. Jos sinä et ole pelastettu, sinä saatat silti luulla olevasi pelastettu. Joukkosuggestio voi olla voimakas.


      • hlllh

        Nostetaan.


      • rfdeee
        hlllh kirjoitti:

        Nostetaan.

        joo nostetaan.


      • rfdeee
        rfdeee kirjoitti:

        joo nostetaan.

        taas nostetaan


      • ggbeeeee
        rfdeee kirjoitti:

        taas nostetaan

        joo


      • cccde
        000 kirjoitti:

        Jos sinä olet pelastettu, sinä tiedät olevasi pelastettu. Jos sinä et ole pelastettu, sinä saatat silti luulla olevasi pelastettu. Joukkosuggestio voi olla voimakas.

        Nostetaan


      • tht
        rfdeee kirjoitti:

        taas nostetaan

        joo


      • ggoook
        rfdeee kirjoitti:

        taas nostetaan

        Oho.


      • hzaw
        000 kirjoitti:

        Jos sinä olet pelastettu, sinä tiedät olevasi pelastettu. Jos sinä et ole pelastettu, sinä saatat silti luulla olevasi pelastettu. Joukkosuggestio voi olla voimakas.

        Mikään kirkko tai uskonto ei pelasta. Jeesus Kristus pelastaa.


      • weqr3423435
        ggbeeeee kirjoitti:

        joo

        Ok!


      • joo778778
        hlllh kirjoitti:

        Nostetaan.

        Joo.


      • vvfgrrr
        tht kirjoitti:

        joo

        Jep!


      • 44554344ededf
        ggbeeeee kirjoitti:

        joo

        Jälleen.


      • sdsfa43
        rfdeee kirjoitti:

        joo nostetaan.

        Kyllä.


      • twr6w542w
        joo778778 kirjoitti:

        Joo.

        Herää sinä, joka nukut!


      • egoljk
        rfdeee kirjoitti:

        joo nostetaan.

        Selvä juttu.


      • ertyryr
        cccde kirjoitti:

        Nostetaan

        Niin tehdään.


      • dfees
        egoljk kirjoitti:

        Selvä juttu.

        Kyllä nyt on aika nostaa taas.


      • te7
        vvfgrrr kirjoitti:

        Jep!

        Olipa hyvä kommentti.


      • 98789hjfk
        ertyryr kirjoitti:

        Niin tehdään.

        Aika on nostaa ja aika painaa alas.


      • gs65
        twr6w542w kirjoitti:

        Herää sinä, joka nukut!

        Herätys.


      • jepjepjep756565
        hlllh kirjoitti:

        Nostetaan.

        Jep.


      • gdd578889
        ggoook kirjoitti:

        Oho.

        Niin.


      • 6466y
        rfdeee kirjoitti:

        taas nostetaan

        Selevä.


      • AASZXZZ
        sdsfa43 kirjoitti:

        Kyllä.

        aIVAN


      • zxzxzxz3433443
        dfees kirjoitti:

        Kyllä nyt on aika nostaa taas.

        Hop hop!


      • ddfdf7879
        sdsfa43 kirjoitti:

        Kyllä.

        Uppe är bättre!


      • ghggtgr
        te7 kirjoitti:

        Olipa hyvä kommentti.

        Niin!


      • cc776

        No niin.


      • vvg
        6466y kirjoitti:

        Selevä.

        Tarkenna!


      • asdfasdfas5
        ddfdf7879 kirjoitti:

        Uppe är bättre!

        Jeh jeh.


      • 5334234aq

        Hyvä.


      • dfdshsh
        gs65 kirjoitti:

        Herätys.

        Oikein.


      • 54hss

        Hmmm.


      • fdfsgs
        rfdeee kirjoitti:

        joo nostetaan.

        Vaihteeksi nostetaan.


      • gep
        ggoook kirjoitti:

        Oho.

        jep.


      • öööööö
        zxzxzxz3433443 kirjoitti:

        Hop hop!

        ööö


      • uity7695
        vvfgrrr kirjoitti:

        Jep!

        Jep jep.


      • w223
        te7 kirjoitti:

        Olipa hyvä kommentti.

        Niin oli.


      • 23452563
        dfdshsh kirjoitti:

        Oikein.

        No onkos tullut kesä nyt talven keskelle.


      • lllpppui
        dfdshsh kirjoitti:

        Oikein.

        No niin.


      • ewrwrwer
        rfdeee kirjoitti:

        joo nostetaan.

        Jep.


      • ioyuuioyu
        ewrwrwer kirjoitti:

        Jep.

        Taas nousee.


      • gtfff
        twr6w542w kirjoitti:

        Herää sinä, joka nukut!

        gfaaara


      • ghghgj6
        egoljk kirjoitti:

        Selvä juttu.

        ylös.


      • 9789680
        dfdshsh kirjoitti:

        Oikein.

        Aivan.


      • 45weraesy
        44554344ededf kirjoitti:

        Jälleen.

        Oho.


      • gf890
        gtfff kirjoitti:

        gfaaara

        mbnyt


      • ui70
        gs65 kirjoitti:

        Herätys.

        Johanneksen evankeliumi:
        10:9 Minä olen ovi; jos joku minun kauttani menee sisälle, niin hän pelastuu, ja hän on käyvä sisälle ja käyvä ulos ja löytävä laitumen.


      • edruji
        gdd578889 kirjoitti:

        Niin.

        Ooo.


      • Anonyymi
        hlllh kirjoitti:

        Nostetaan.

        Huh, huh.


    • hhhhh

      Roomalaiskirje:
      8:16 Henki itse todistaa meidän henkemme kanssa, että me olemme Jumalan lapsia.

      Todistaako Henki sinun sydämmessäsi, että sinä olet Jumalan lapsi?

    • 000

      Joh 8:23 Ja hän sanoi heille: "Te olette alhaalta, minä olen ylhäältä; te olette tästä maailmasta, minä en ole tästä maailmasta.
      8:24 Sentähden minä sanoin teille, että te kuolette synteihinne; sillä ellette usko minua siksi, joka minä olen, niin te kuolette synteihinne."

      Aiotko sinä kuolla synteihisi? Sinä voisit elää uskon kautta Jeesukseen.

      • Miten tulkitset Matt. 25:31-46 ? Ja sen, että Jeesus ei itse pitänyt kuolemaansa paljonkaan arvoisena ihmisen pelastuksen kannalta vaan sen keksivät lähinnä jälkeenjääneet? Jeesus opetti lähinnä miten ihmisen tulisi käyttäytyä lähimmäistä kohtaan.


      • 000
        sage8 kirjoitti:

        Miten tulkitset Matt. 25:31-46 ? Ja sen, että Jeesus ei itse pitänyt kuolemaansa paljonkaan arvoisena ihmisen pelastuksen kannalta vaan sen keksivät lähinnä jälkeenjääneet? Jeesus opetti lähinnä miten ihmisen tulisi käyttäytyä lähimmäistä kohtaan.

        Kansojen tuomiota koskevaan kysymykseesi vastaan ehkä myöhemmin, kun olen siihen tarkemmin perehtynyt. Siinä oleellista on, keitä ovat nuo "vähimmät veljet" (ei puhuta siskoista). Tähän olen kuullut ainakin kaksi erilaista versiota mutta minun on näköjään tutkittava asiaa.

        Jeesus opetti selvästi, että hänen kuolemallaan on ratkaiseva merkitys ihmisten pelastumisen kannalta.
        Matt 26:28 sillä tämä on minun vereni, liiton veri, joka monen edestä vuodatetaan syntien anteeksiantamiseksi.

        Joh 6:54 Joka syö minun lihani ja juo minun vereni, sillä on iankaikkinen elämä, ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä.


      • 000 kirjoitti:

        Kansojen tuomiota koskevaan kysymykseesi vastaan ehkä myöhemmin, kun olen siihen tarkemmin perehtynyt. Siinä oleellista on, keitä ovat nuo "vähimmät veljet" (ei puhuta siskoista). Tähän olen kuullut ainakin kaksi erilaista versiota mutta minun on näköjään tutkittava asiaa.

        Jeesus opetti selvästi, että hänen kuolemallaan on ratkaiseva merkitys ihmisten pelastumisen kannalta.
        Matt 26:28 sillä tämä on minun vereni, liiton veri, joka monen edestä vuodatetaan syntien anteeksiantamiseksi.

        Joh 6:54 Joka syö minun lihani ja juo minun vereni, sillä on iankaikkinen elämä, ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä.

        Raamatun asiantuntijat, kuten esim. Kari Kuula ovat kuitenkin sitä mieltä, että Jeesus ei itse suunnitellut tai tulkinnut elämänsä päätösvaiheita keskeisiksi pelastustapahtumiksi, vaan sen tekivät vasta jälkipolvet. Jos ei usko, sen voi lukea Raamatusta. Muutama tulkinnanvarainen jae ei tuota kumoa.

        Odotan mielenkiinnolla tulkintaasi Matteuksen 25:31-46.


      • 000
        sage8 kirjoitti:

        Raamatun asiantuntijat, kuten esim. Kari Kuula ovat kuitenkin sitä mieltä, että Jeesus ei itse suunnitellut tai tulkinnut elämänsä päätösvaiheita keskeisiksi pelastustapahtumiksi, vaan sen tekivät vasta jälkipolvet. Jos ei usko, sen voi lukea Raamatusta. Muutama tulkinnanvarainen jae ei tuota kumoa.

        Odotan mielenkiinnolla tulkintaasi Matteuksen 25:31-46.

        Minä en tunne Kari Kuulaa mutta olen varma siitä, että minä olen paljon parempi Raamatun tuntija kuin hän.
        Eivät nuo jakeet ole mitään tulkinnanvaraisia, ne ovat hyvin suoraa tekstiä.

        Tässä muutama jae lisää. Näitä löytyy muitakin eivätkä nämä ole tulkinnanvaraisia.
        Matteuksen evankeliumi:
        20:28 niinkuin ei Ihmisen Poikakaan tullut palveltavaksi, vaan palvelemaan ja antamaan henkensä lunnaiksi monen edestä."
        Johanneksen evankeliumi:
        10:11 Minä olen se hyvä paimen. Hyvä paimen antaa henkensä lammasten edestä.
        1.Johanneksen kirje:
        3:16 Siitä me olemme oppineet tuntemaan rakkauden, että hän antoi henkensä meidän edestämme; meidänkin tulee antaa henkemme veljiemme edestä.

        Väite, että vasta jälkipolvet olisivat keksineet Jeesuksen kuoleman merkityksen on harha, jollaisen voi tehdä sellainen ihminen, joka ei ole uskossa eikä ymmärrä ollenkaan uskonasioita.


      • hujjjm
        000 kirjoitti:

        Minä en tunne Kari Kuulaa mutta olen varma siitä, että minä olen paljon parempi Raamatun tuntija kuin hän.
        Eivät nuo jakeet ole mitään tulkinnanvaraisia, ne ovat hyvin suoraa tekstiä.

        Tässä muutama jae lisää. Näitä löytyy muitakin eivätkä nämä ole tulkinnanvaraisia.
        Matteuksen evankeliumi:
        20:28 niinkuin ei Ihmisen Poikakaan tullut palveltavaksi, vaan palvelemaan ja antamaan henkensä lunnaiksi monen edestä."
        Johanneksen evankeliumi:
        10:11 Minä olen se hyvä paimen. Hyvä paimen antaa henkensä lammasten edestä.
        1.Johanneksen kirje:
        3:16 Siitä me olemme oppineet tuntemaan rakkauden, että hän antoi henkensä meidän edestämme; meidänkin tulee antaa henkemme veljiemme edestä.

        Väite, että vasta jälkipolvet olisivat keksineet Jeesuksen kuoleman merkityksen on harha, jollaisen voi tehdä sellainen ihminen, joka ei ole uskossa eikä ymmärrä ollenkaan uskonasioita.

        nostetaan


    • 000

      Jeesuksen kuoleman merkitys tulee sitäpaitsi ilmi jo Vanhassa Testamentissa. Väite, että Jeesuksen jälkeen eläneet ihmiset olisivat keksineet sen, on selvästi valetta.

      Jesaja:
      53:1 Kuka uskoo meidän saarnamme, kenelle Herran käsivarsi ilmoitetaan?
      53:2 Hän kasvoi Herran edessä niinkuin vesa, niinkuin juuri kuivasta maasta. Ei ollut hänellä vartta eikä kauneutta; me näimme hänet, mutta ei ollut hänellä muotoa, johon me olisimme mielistyneet.
      53:3 Hän oli ylenkatsottu, ihmisten hylkäämä, kipujen mies ja sairauden tuttava, jota näkemästä kaikki kasvonsa peittivät, halveksittu, jota emme minäkään pitäneet.
      53:4 Mutta totisesti, meidän sairautemme hän kantoi, meidän kipumme hän sälytti päällensä. Me pidimme häntä rangaistuna, Jumalan lyömänä ja vaivaamana,
      53:5 mutta hän on haavoitettu meidän rikkomustemme tähden, runneltu meidän pahain tekojemme tähden. Rangaistus oli hänen päällänsä, että meillä rauha olisi, ja hänen haavainsa kautta me olemme paratut.
      53:6 Me vaelsimme kaikki eksyksissä niinkuin lampaat, kukin meistä poikkesi omalle tielleen. Mutta Herra heitti hänen päällensä kaikkien meidän syntivelkamme.
      53:7 Häntä piinattiin, ja hän alistui siihen eikä suutansa avannut; niinkuin karitsa, joka teuraaksi viedään, niinkuin lammas, joka on ääneti keritsijäinsä edessä, niin ei hän suutansa avannut.

      Psalmit:
      22:2 Jumalani, Jumalani, miksi minut hylkäsit? Miksi olet kaukana, et auta minua, et kuule valitukseni sanoja?
      ...
      22:7 Mutta minä olen mato enkä ihminen, ihmisten pilkka ja kansan hylky.
      22:8 Kaikki, jotka minut näkevät, pilkkaavat minua, levittelevät suutansa, nyökyttävät ilkkuen päätään:
      22:9 "Jätä asiasi Herran haltuun. Hän vapahtakoon hänet, hän pelastakoon hänet, koska on häneen mielistynyt."
      22:10 Sinähän vedit minut äitini kohdusta, sinä annoit minun olla turvassa äitini rinnoilla;
      22:11 sinun huomaasi minä olen jätetty syntymästäni saakka, sinä olet minun Jumalani hamasta äitini kohdusta.
      22:12 Älä ole minusta kaukana, sillä ahdistus on läsnä, eikä auttajaa ole.
      22:13 Minua saartavat väkevät sonnit, Baasanin härät piirittävät minut,
      22:14 avaavat kitansa minua vastaan, niinkuin raatelevat, kiljuvat leijonat.
      22:15 Niinkuin vesi minä olen maahan vuodatettu; kaikki minun luuni ovat irti toisistansa; minun sydämeni on niinkuin vaha, se on sulanut minun rinnassani.
      22:16 Minun voimani on kuivettunut kuin saviastian siru, ja kieleni tarttuu suuni lakeen, ja sinä lasket minut alas kuoleman tomuun.
      22:17 Sillä koirat minua piirittävät, pahain parvi saartaa minut, minun käteni ja jalkani, niinkuin jalopeurat.
      22:18 Minä voin lukea kaikki luuni; he katselevat minua ilkkuen;
      22:19 he jakavat keskenänsä minun vaatteeni ja heittävät minun puvustani arpaa.
      22:20 Mutta sinä, Herra, älä ole kaukana, sinä, minun väkevyyteni, riennä avukseni.
      22:21 Vapahda minun sieluni miekasta, minun ainokaiseni koirain kynsistä.
      22:22 Pelasta minut jalopeuran kidasta, villihärkäin sarvista - vastaa minulle.
      22:23 Minä julistan sinun nimeäsi veljilleni, ylistän sinua seurakunnan keskellä.
      22:24 Te, jotka pelkäätte Herraa, ylistäkää häntä. Kunnioittakaa häntä, kaikki Jaakobin siemen, kaikki Israelin siemen, peljätkää häntä.
      22:25 Sillä hän ei halveksi kurjan kärsimystä, ei katso sitä ylen, eikä kätke häneltä kasvojansa, vaan kuulee hänen avuksihuutonsa.
      22:26 Sinusta on minun ylistyslauluni suuressa seurakunnassa; minä täytän lupaukseni häntä pelkääväisten edessä.
      22:27 Nöyrät saavat syödä ja tulevat ravituiksi; ne, jotka etsivät Herraa, ylistävät häntä. Teidän sydämenne on elävä iankaikkisesti.
      22:28 Kaikki maan ääret muistavat tämän ja palajavat Herran tykö; kaikki pakanain sukukunnat kumartavat häntä;
      22:29 sillä Herran on kuninkuus, ja hän on hallitseva pakanoita.
      22:30 Kaikki maan mahtavat syövät ja kumartavat; hänen edessään polvistuvat kaikki, jotka mullan alle astuvat eivätkä voi elossa pysyä.
      22:31 Jälkeentulevaiset palvelevat häntä, tuleville polville kerrotaan Herrasta.
      22:32 He tulevat ja julistavat vastedes syntyvälle kansalle hänen vanhurskauttaan, että hän on tämän tehnyt

    • 000

      Room 11:25 Sillä minä en tahdo, veljet - ettette olisi oman viisautenne varassa - pitää teitä tietämättöminä tästä salaisuudesta, että Israelia on osaksi kohdannut paatumus - hamaan siihen asti, kunnes pakanain täysi luku on sisälle tullut,

      Tuleeko pakanain luku täyteen ennenkuin sinä olet pelastunut?

    • 000

      >>>>>>>>>>Odotan mielenkiinnolla tulkintaasi Matteuksen 25:31-46. <<<<<<

      Tulkinta on valmis mutta se on pitkä ja vaikea. Tuskin sinä sitä ymmärtäisit.

      • 000

        Tulkinta tulee tässä vaikka et sinä tätä ymmärrä.

        Room 11:25 Sillä minä en tahdo, veljet - ettette olisi oman viisautenne varassa - pitää teitä tietämättöminä tästä salaisuudesta, että Israelia on osaksi kohdannut paatumus - hamaan siihen asti, kunnes pakanain täysi luku on sisälle tullut,

        Tässä puhutaan pakanain täydestä luvusta. Kun se tulee täyteen, Jumala kääntyy jälleen Israelin kansan puoleen. Me elämme vielä tuota pakanain aikaa, jolloin pakanoille julistetaan evankeliumia. Pakanain aikana ihmiset pelastuvat evankeliumin julistamisen kautta, Jeesuksen veren ja haavojen kautta.

        Sitten alkaa se tuhatvuotinen valtakunta ja sen jälkeen Jeesus tulee toisen kerran maan päälle ja istuu valtaistuimelle kansojen tuomiota varten. Näyttää siltä, että tuhatvuotisessa valtakunnassa pelastuminen ei enää tapahdu samalla tavalla evankeliumin julistamisen kautta vaan muilla perusteilla.

        Jer 31:33 Vaan tämä on se liitto, jonka minä teen Israelin heimon kanssa niiden päivien tultua, sanoo Herra: Minä panen lakini heidän sisimpäänsä ja kirjoitan sen heidän sydämiinsä; ja niin minä olen heidän Jumalansa, ja he ovat minun kansani.
        31:34 Silloin ei enää toinen opeta toistansa eikä veli veljeänsä sanoen: 'Tuntekaa Herra.' Sillä he kaikki tuntevat minut, pienimmästä suurimpaan, sanoo Herra; sillä minä annan anteeksi heidän rikoksensa enkä enää muista heidän syntejänsä.

        Vähimmät veljet tarkoittavat joko Israelilaisia tai uskovaisia kertomuksessa kansojen tuomiosta. En osaa sanoa. Ristiriitaa kansojen tuomion kautta ja evankeliumin julistuksen kautta pelastumisen välillä ei ole koska kysymys on eri aikakausien ihmisistä.

        Muistutan vielä että ennen Jeesuksen ristinkuolemaa Israelilaiset pelastuivat Aabrahamin uskon ja opetuksen ja Mooseksen opetuksen noudattamisen kautta. Ja he kyllä uskoivat myös etukäteen Messiaaseen, joka tulee heidät pelastamaan, mutta he eivät kansakuntana tunnistaneet Messiastaan.


      • 000 kirjoitti:

        Tulkinta tulee tässä vaikka et sinä tätä ymmärrä.

        Room 11:25 Sillä minä en tahdo, veljet - ettette olisi oman viisautenne varassa - pitää teitä tietämättöminä tästä salaisuudesta, että Israelia on osaksi kohdannut paatumus - hamaan siihen asti, kunnes pakanain täysi luku on sisälle tullut,

        Tässä puhutaan pakanain täydestä luvusta. Kun se tulee täyteen, Jumala kääntyy jälleen Israelin kansan puoleen. Me elämme vielä tuota pakanain aikaa, jolloin pakanoille julistetaan evankeliumia. Pakanain aikana ihmiset pelastuvat evankeliumin julistamisen kautta, Jeesuksen veren ja haavojen kautta.

        Sitten alkaa se tuhatvuotinen valtakunta ja sen jälkeen Jeesus tulee toisen kerran maan päälle ja istuu valtaistuimelle kansojen tuomiota varten. Näyttää siltä, että tuhatvuotisessa valtakunnassa pelastuminen ei enää tapahdu samalla tavalla evankeliumin julistamisen kautta vaan muilla perusteilla.

        Jer 31:33 Vaan tämä on se liitto, jonka minä teen Israelin heimon kanssa niiden päivien tultua, sanoo Herra: Minä panen lakini heidän sisimpäänsä ja kirjoitan sen heidän sydämiinsä; ja niin minä olen heidän Jumalansa, ja he ovat minun kansani.
        31:34 Silloin ei enää toinen opeta toistansa eikä veli veljeänsä sanoen: 'Tuntekaa Herra.' Sillä he kaikki tuntevat minut, pienimmästä suurimpaan, sanoo Herra; sillä minä annan anteeksi heidän rikoksensa enkä enää muista heidän syntejänsä.

        Vähimmät veljet tarkoittavat joko Israelilaisia tai uskovaisia kertomuksessa kansojen tuomiosta. En osaa sanoa. Ristiriitaa kansojen tuomion kautta ja evankeliumin julistuksen kautta pelastumisen välillä ei ole koska kysymys on eri aikakausien ihmisistä.

        Muistutan vielä että ennen Jeesuksen ristinkuolemaa Israelilaiset pelastuivat Aabrahamin uskon ja opetuksen ja Mooseksen opetuksen noudattamisen kautta. Ja he kyllä uskoivat myös etukäteen Messiaaseen, joka tulee heidät pelastamaan, mutta he eivät kansakuntana tunnistaneet Messiastaan.

        Paavali ei kunnioittanut Jeesusta ollenkaan ainakaan siitä päätellen ettei hän siteerannut Jeesuksen puheitaan mitenkään. Ainoa arvo Jeesuksella oli hänen antamansa uhri.


      • 000
        sage8 kirjoitti:

        Paavali ei kunnioittanut Jeesusta ollenkaan ainakaan siitä päätellen ettei hän siteerannut Jeesuksen puheitaan mitenkään. Ainoa arvo Jeesuksella oli hänen antamansa uhri.

        Paavali ei voinut siteerata Jeesusta sillä Paavalin kirjeet on kirjoitettu ennenkuin evankeliumit kirjoitettiin.


      • 000 kirjoitti:

        Paavali ei voinut siteerata Jeesusta sillä Paavalin kirjeet on kirjoitettu ennenkuin evankeliumit kirjoitettiin.

        Jeesuksen kuoleman jälkeen Paavali todella osallistui kristittyjen murhiin eikä ilmeisesti välittänyt Jeesuksen puheista pätkääkään joita silloinkin arvattavasti liikkui.


      • 000
        sage8 kirjoitti:

        Jeesuksen kuoleman jälkeen Paavali todella osallistui kristittyjen murhiin eikä ilmeisesti välittänyt Jeesuksen puheista pätkääkään joita silloinkin arvattavasti liikkui.

        Niin mutta Paavali olikin siihen aikaan Saulus, hän oli fariseus ja hänelle oli annettu virallisesti lupa tappaa muiden fariseusten toimesta. Hän ei ollut vielä tullut uskoon, uudestisyntynyt. Vasta uskoontulon jälkeen hän sai opetusta toisilta uskovaisilta.


      • 000 kirjoitti:

        Niin mutta Paavali olikin siihen aikaan Saulus, hän oli fariseus ja hänelle oli annettu virallisesti lupa tappaa muiden fariseusten toimesta. Hän ei ollut vielä tullut uskoon, uudestisyntynyt. Vasta uskoontulon jälkeen hän sai opetusta toisilta uskovaisilta.

        Meinaatko että Breivik nimeä vaihtamalla ja sinun uskoosi tulemalla pääsisi vankilasta ja hänestä tulisi suuri uskonjohtaja?

        Mitään virallista lupaa hänelle ei muuten annettu tappaa vaan hän ilmiantoi roomalaisille ja roomalaiset kantoivat silloin miekkaa Jerusalemissa ja ympäristössä.


      • 000
        sage8 kirjoitti:

        Meinaatko että Breivik nimeä vaihtamalla ja sinun uskoosi tulemalla pääsisi vankilasta ja hänestä tulisi suuri uskonjohtaja?

        Mitään virallista lupaa hänelle ei muuten annettu tappaa vaan hän ilmiantoi roomalaisille ja roomalaiset kantoivat silloin miekkaa Jerusalemissa ja ympäristössä.

        Apostolien teot:
        9:1 Mutta Saulus puuskui yhä uhkaa ja murhaa Herran opetuslapsia vastaan ja meni ylimmäisen papin luo
        9:2 ja pyysi häneltä kirjeitä Damaskon synagoogille, että keitä hän vain löytäisi sen tien vaeltajia, miehiä tai naisia, ne hän saisi tuoda sidottuina Jerusalemiin.

        Apostolien teot:
        7:58 ja ajoivat hänet(=Stefanuksen) ulos kaupungista ja kivittivät. Ja todistajat riisuivat vaippansa Saulus nimisen nuorukaisen jalkojen juureen.

        Saulus oli mukana tappamassa Stefanusta.
        Myöhemmin hän sai luvan ylimmäiseltä papilta luvan vainota kristittyjä. Hä'n oli ainakin osasyyllinen monien kristittyjen vangitsemiseen ja murhaan.


      • 000 kirjoitti:

        Apostolien teot:
        9:1 Mutta Saulus puuskui yhä uhkaa ja murhaa Herran opetuslapsia vastaan ja meni ylimmäisen papin luo
        9:2 ja pyysi häneltä kirjeitä Damaskon synagoogille, että keitä hän vain löytäisi sen tien vaeltajia, miehiä tai naisia, ne hän saisi tuoda sidottuina Jerusalemiin.

        Apostolien teot:
        7:58 ja ajoivat hänet(=Stefanuksen) ulos kaupungista ja kivittivät. Ja todistajat riisuivat vaippansa Saulus nimisen nuorukaisen jalkojen juureen.

        Saulus oli mukana tappamassa Stefanusta.
        Myöhemmin hän sai luvan ylimmäiseltä papilta luvan vainota kristittyjä. Hä'n oli ainakin osasyyllinen monien kristittyjen vangitsemiseen ja murhaan.

        Höpö höpö, räyhis-usko.vainen. On helluntailaisten enemmistönkin pilkkamista käytöksesi ja lapselliset selityksesi.


      • 000
        sage8 kirjoitti:

        Höpö höpö, räyhis-usko.vainen. On helluntailaisten enemmistönkin pilkkamista käytöksesi ja lapselliset selityksesi.

        Edustatko sinä helluntailaisten enemmistöä.


    • Israelia kohdannut paatumus.... siinä ei puhuta Juudasta.

      Paavalin mukaan pelastus on juutalaisista.

      Kristus tuli palvelemaan juutalaisia, vahvistamaan isille annetut lupaukset, todistaakseen. että Jumala pysyy sanassaan. Hän tuli myös, että muut kansat voivat iloita yhdessä hänen kansansa kanssa.

      Se ei kuitenkaan mennyt niinkuin olisi pitänyt.

      Pelastus on Juudasta, on kristinopissa muutettu muotoon; Jeesus on Juudasta.

    • Juutalaiset ovat kirjoittaneet Raamatun, miksi heidän on pitänyt kärsiä sen takia, että antoivat hienot kirjoitukset kaikkien luettavaksi.
      Ei siinä ole mitään tolkkua.

      Evankeliumi on sekaoppi, yritys yhdistää juutalaisuutta ja hellenismiä, filosofeja ja muita uskontoja. Uskontojen yhdistämistä on aikaisemminkin yritetty, mutta ne ovat aina menneet henkilöpalvonnaksi, kuten myös evankeliumi.

    • "Ja he kyllä uskoivat myös etukäteen Messiaaseen, joka tulee heidät pelastamaan, mutta he eivät kansakuntana tunnistaneet Messiastaan."

      Eivät he odottaneet Messiasta, joka liikkuu panettelijana kansan keskuudessa, vaan Messiaan tehtävä oli olla puolustaja ja pelastaja.

      • 000

        Ilmeisesti farig samaistaa itsensä fariseuksiin, koska hän on noin ärsyyntynyt ja näkee asiat farisealaisten teeskentelijöiden näkökulmasta.


      • 000 kirjoitti:

        Ilmeisesti farig samaistaa itsensä fariseuksiin, koska hän on noin ärsyyntynyt ja näkee asiat farisealaisten teeskentelijöiden näkökulmasta.

        Aivan totta, minä valitsin nimimerkin ihan sen takia, koska heitä niin paljon herjataan ja panetellaan. Ja onhan minuakin vastaan sanottu, moninaisesti ja monimiehisesti.

        Vaikka toivoisin, että eivät tekisi minun takiani syntiä.


      • 000

        Israelilaiset ja varsinkin fariseukset odottivat Messiaasta suurta johtajaa, valtionpäämiestä, sotilaallista johtajaa, joka pelastaisi heidät roomalaisten vallasta. Kun Jeesus ei ollutkaan tuollainen räyhääjä vaan kiltti ja lempeä mies, joka paransi sairaita ja opetti, että rakastakaa vihollisianne, sai se fariseukset raivoihinsa, he eivät voineet hyväksyä Jeesusta Messiaaksi.


      • 000 kirjoitti:

        Israelilaiset ja varsinkin fariseukset odottivat Messiaasta suurta johtajaa, valtionpäämiestä, sotilaallista johtajaa, joka pelastaisi heidät roomalaisten vallasta. Kun Jeesus ei ollutkaan tuollainen räyhääjä vaan kiltti ja lempeä mies, joka paransi sairaita ja opetti, että rakastakaa vihollisianne, sai se fariseukset raivoihinsa, he eivät voineet hyväksyä Jeesusta Messiaaksi.

        Älä yritä kusettaa, räyhis-usko.vainen.


      • 000
        sage8 kirjoitti:

        Älä yritä kusettaa, räyhis-usko.vainen.

        Lue raamattua, sieltä löytyy selvät todisteet.


      • 000 kirjoitti:

        Israelilaiset ja varsinkin fariseukset odottivat Messiaasta suurta johtajaa, valtionpäämiestä, sotilaallista johtajaa, joka pelastaisi heidät roomalaisten vallasta. Kun Jeesus ei ollutkaan tuollainen räyhääjä vaan kiltti ja lempeä mies, joka paransi sairaita ja opetti, että rakastakaa vihollisianne, sai se fariseukset raivoihinsa, he eivät voineet hyväksyä Jeesusta Messiaaksi.

        No mitä se olisi tarkoittanut siinä tilanteessa, jos he olisivat sanoneet, että tässä on meidän Messias, hän pelastaa meidät.


      • 000 kirjoitti:

        Lue raamattua, sieltä löytyy selvät todisteet.

        Tarkoitin sitä että valhepuvun avulla yrität jälleen kusettaa mikä oikeasti olet eli kiero ja ylimielinen usko.vainen.


      • 000
        sage8 kirjoitti:

        Tarkoitin sitä että valhepuvun avulla yrität jälleen kusettaa mikä oikeasti olet eli kiero ja ylimielinen usko.vainen.

        Jokainen voi lukea nämä viestit ja niiden perusteella päätellä, kumpiko meistä valehtelee ja kumpiko on räyhis.


      • 000
        fari.g kirjoitti:

        No mitä se olisi tarkoittanut siinä tilanteessa, jos he olisivat sanoneet, että tässä on meidän Messias, hän pelastaa meidät.

        En ala jossittelemaan.

        Monet israelilaiset ymmärsivät, että tässä on Messias. Jokainen joutuu itse ratkaisemaan uskooko Messiaaseen ja millaiseen Messiaaseen.


      • 000
        000 kirjoitti:

        En ala jossittelemaan.

        Monet israelilaiset ymmärsivät, että tässä on Messias. Jokainen joutuu itse ratkaisemaan uskooko Messiaaseen ja millaiseen Messiaaseen.

        Messias tuli vapauttamaan israelilaiset Saatanan vallasta ja synnin vallasta mutta he eivät halunneet vapaaksi niistä asioista, he halusivat vapaaksi Rooman ikeestä.
        Jos israelilaiset olisivat ottaneet Jeesuksen vastaan laajasti ja koko kansana, ilmeisesti israelilaiset olisivat lähteneet sitten evankelioimaan koko maailmaa. Evankeliumi olisi levinnyt nopeasti, monilta sodilta olisi vältytty.


      • 000 kirjoitti:

        Messias tuli vapauttamaan israelilaiset Saatanan vallasta ja synnin vallasta mutta he eivät halunneet vapaaksi niistä asioista, he halusivat vapaaksi Rooman ikeestä.
        Jos israelilaiset olisivat ottaneet Jeesuksen vastaan laajasti ja koko kansana, ilmeisesti israelilaiset olisivat lähteneet sitten evankelioimaan koko maailmaa. Evankeliumi olisi levinnyt nopeasti, monilta sodilta olisi vältytty.

        Sinä olet pöllö. En vaivaudu edes vastaamaan. Ota keppi ja mene huiskimaan henkivaltoja ja saatanoita, niitä voi olla siellä pusikossa.


      • 445hy
        000 kirjoitti:

        Lue raamattua, sieltä löytyy selvät todisteet.

        Amen.


    • 000

      Pelastuminen ei ole helppoa mutta onko mitään muuta järkevää vaihtoehtoa.

      Matt 12:35 Hyvä ihminen tuo hyvän runsaudesta esille hyvää, ja paha ihminen tuo pahan runsaudesta esille pahaa.
      12:36 Mutta minä sanon teille: jokaisesta turhasta sanasta, minkä ihmiset puhuvat, pitää heidän tekemän tili tuomiopäivänä.
      12:37 Sillä sanoistasi sinut julistetaan vanhurskaaksi, ja sanoistasi sinut tuomitaan syylliseksi."

    • 000

      Jeesus-tie on hyvin mielenkiintoinen tie. Kukaan ei voi tehdä sinun elämääsi niin jännittäväksi, mielenkiintoiseksi ja hyödylliseksi kuin Jeesus.

      • eeer111

        Sitä paitsi se mielenkiintoinen tie jatkuu vielä iankaikkisuudessakin.


      • mitenkähän.lie
        eeer111 kirjoitti:

        Sitä paitsi se mielenkiintoinen tie jatkuu vielä iankaikkisuudessakin.

        Millä puolella, taivas vai helvettipuolella?


    • Jeesus-tie

      Maailmassa on paljon pelastusteitä, ne on tarkoitettu paloautoille ja ambulansseille.

      Usein moni pelastuukin.

      • xdqq

        Kertooko tuo jotain sinun hengellisestä tasostasi??


    • Heprean sana J'suah on suomeksi pelastus, tai apu. Shoah on katastrofi.

    • gghh

      Internetissä on monia kertomuksia siitä, kuinka Jeesus on yhdessä hetkessä pelastanut ja parantanut jopa homoseksuaalejakin, jotka ovat hyvin vaikeita pelastettavia, sillä he elävät syvällä valheen maailmassa. Hakusanoilla "Jesus healed homosexuality" voit löytää esimerkkejä googlesta.

    • ollikainen

      Mitä se tarkoittaa tuo Jeesus-tie?

      • 000

        Jeesus-tie alkaa siitä, kun ihminen ymmärtää, että Jeesus on kuollut juuri hänen puolestaan ristillä. Jeesus on voittanut Saatanan vallan ja synnin vallan juuri hänen puolestaan. Tällaisesta uskosta on seurauksena uudestisyntyminen, jonka Jumalan Pyhä Henki vaikuttaa. Siitä alkaa ihmisen elämä Jumalan yhteydessä.


      • 000 kirjoitti:

        Jeesus-tie alkaa siitä, kun ihminen ymmärtää, että Jeesus on kuollut juuri hänen puolestaan ristillä. Jeesus on voittanut Saatanan vallan ja synnin vallan juuri hänen puolestaan. Tällaisesta uskosta on seurauksena uudestisyntyminen, jonka Jumalan Pyhä Henki vaikuttaa. Siitä alkaa ihmisen elämä Jumalan yhteydessä.

        Saatanaa ei ole missään muualla kuin siihen uskovan päässä. Antiikin aikainen taikauskoinen käsitys saatana on. Ihminen tekee kaikki pahat tekonsa käsin aivojensa avustamana. Joko sairauden, ahneuden, kateuden tai vallanhalunsa vuoksi.


      • gyki
        sage8 kirjoitti:

        Saatanaa ei ole missään muualla kuin siihen uskovan päässä. Antiikin aikainen taikauskoinen käsitys saatana on. Ihminen tekee kaikki pahat tekonsa käsin aivojensa avustamana. Joko sairauden, ahneuden, kateuden tai vallanhalunsa vuoksi.

        Onhko Saatana kertonut tuon sinulle???


      • gyki kirjoitti:

        Onhko Saatana kertonut tuon sinulle???

        Sinähän siihen uskot ja otat mallia mytologioden (jumaltarustojen) saatanasta joka vaanii puskista.


      • gyki
        sage8 kirjoitti:

        Sinähän siihen uskot ja otat mallia mytologioden (jumaltarustojen) saatanasta joka vaanii puskista.

        Saatana on valheen isä ja sinä olet kova poika valehtelemaan. Eikö tässä ole selvä logiikka? Estääkö Saatana sinua näkemästä selvää logiikkaa?


      • Anonyymi
        sage8 kirjoitti:

        Sinähän siihen uskot ja otat mallia mytologioden (jumaltarustojen) saatanasta joka vaanii puskista.

        En ota mallia eikä vaani puskista.


    • 000

      Älä kuvittele olevasi uskossa, jos Jeesus ei ole sinua pelastanut, ja kun Jeesus sinut pelastaa, sinä myös tiedät olevasi pelastunut.

      • Älä sinäkään kuvittele olevasi uskossa jos jätät J.Nasaretilaisen eettiset opetukset huomioon ottamatta. Hänen ohjeensanhan olivat kuinka ihmisen pitää kulkea toisen ihmisen rinnalla.


      • 000
        sage8 kirjoitti:

        Älä sinäkään kuvittele olevasi uskossa jos jätät J.Nasaretilaisen eettiset opetukset huomioon ottamatta. Hänen ohjeensanhan olivat kuinka ihmisen pitää kulkea toisen ihmisen rinnalla.

        Niin mutta ei Jeesus tarkoittanut että uskovaisten pitäisi kulkea pilkkaajien rinnalla.

        Ajatellaanpa esim. kahta kaverusta, jotka käyvät yhdessä ryöstämässä jalokiviliikkeitä. Hekin kulkevat tavallaan tostensa rinnalla mutta ei Jeesus sitäkään tarkoittanut.

        Seurakuntiin tulee joskus ei-uskovaisia ihmisiä, jotka kaipaavat sielunhoitoa tai jotakuta, joka kuuntelee heitä, mutta ei sekään kuulu seurakunnalla, ruveta hoitamaan maailman ihmisiä, joiden sielu kuuluu Saatanalle. Se ei yksinkertaisesti onnistu. Sielunhoito onnistuu uskovaisten kesken.


      • 000 kirjoitti:

        Niin mutta ei Jeesus tarkoittanut että uskovaisten pitäisi kulkea pilkkaajien rinnalla.

        Ajatellaanpa esim. kahta kaverusta, jotka käyvät yhdessä ryöstämässä jalokiviliikkeitä. Hekin kulkevat tavallaan tostensa rinnalla mutta ei Jeesus sitäkään tarkoittanut.

        Seurakuntiin tulee joskus ei-uskovaisia ihmisiä, jotka kaipaavat sielunhoitoa tai jotakuta, joka kuuntelee heitä, mutta ei sekään kuulu seurakunnalla, ruveta hoitamaan maailman ihmisiä, joiden sielu kuuluu Saatanalle. Se ei yksinkertaisesti onnistu. Sielunhoito onnistuu uskovaisten kesken.

        Höpö höpö, ei kukaan voi olla oikeasti noin pimeä, eli trolli oot.


      • 000
        sage8 kirjoitti:

        Höpö höpö, ei kukaan voi olla oikeasti noin pimeä, eli trolli oot.

        Pilkkaaja ja valehtelija olet sinä.


    • 000

      Joitakin ihmisiä pelottaa tulla uskoon, siihen voi olla useita syitä. Jotkut pekäävät, mitä toiset ihmiset sanovat, he antavat toisten ihmisten määrätä elämästään.

      Ihminen saattaa myös tuntea itsensä niin huonoksi ja syntiseksi, ettei hän halua mennä Jumalan lähelle, hän pelkää ehkä, että Jumala rankaisee. Tällaisissa tapauksissa on hyvä muistaa, että se pelko tulee sen takia, kun ihminen on syntinen, ihminen tuntee itsensä likaiseksi. Jumala ei halua eikä yritä pelotella sellaista ihmistä vaan pelko on sisäsyntyistä.
      Jumala on ainoa, joka voi auttaa ihmistä tällaisessa tilanteissa. Hän voi pestä puhtaaksi ihmisen omatunnon ja antaa anteeksi synnit Jeesuksen veren kautta. Silloin tuo ihminen voi tuntea itsensä puhtaaksi ja olonsa kevyeksi ja hän ymmärtää että Taivaallinen Isä rakastaa häntä.

    • Kristityt eivät ymmärrä sitä, että ikuisuus ei voi alkaa jostakin, kuten ihmisen syntymästä tai kuolemasta.
      Jos kuvittelee olevansa ikisielu, niin luulisi kiinnostavan myös se, mitä oli ennen syntymää.

      Jos taas kuvittelee tyhjästä tulleensa, ei tyhjään raukeamisen luulisi kiinnostavan sen enempää, kuin tyhjyys ennen syntymää.

      • 000

        Tällainen asia kyllä kirkastuu sitten, kun ollaan siellä ikuisuudessa. Turha sitä on nyt pohtia, kun emme me sitä kuitenkaan ymmärrä.


    • Jeesus-tiestä vielä sen verran, että kirjailija Samuli Paronen sanoi aikoinaan Hannu Mäkelän toimittamasta kirjassa Testamentti että "mikään ei raivostuta oikeauskoista niin kuin se mitä Jeesus opetti ihmisenä elämisestä."

      • 000

        Luuletko sinä tietäväsi, mitä Jeesus opetti tai luuleeko Paronen tietävänsä?


      • 000 kirjoitti:

        Luuletko sinä tietäväsi, mitä Jeesus opetti tai luuleeko Paronen tietävänsä?

        Mm. Matteuksen evankeliumiin se on präntättynä.


      • 000
        sage8 kirjoitti:

        Mm. Matteuksen evankeliumiin se on präntättynä.

        Luuletko sinä ymmärtäväsi Matteuksen evankeliumia?


      • Kyllä ainakin sinun tasoisesti joka aloituksessakin siteeraa Paavalia eikä Jeesusta.


    • kui2

      Tarkoittatko tuolla aloituksellasi sitä ,että kun on yksi usko ja kaste jne. Niin niiden täytyy olla juuri niitä sinun kannattamiasi ja hyväksymiäsi tapoja kastaa ja uskoa Herraan?

      Koska NE muut jotka ehkä ajattelevat hieman toisin kuin sinä, saattavat ajatella tuosta lauseesta aivan samoin kuin ehkä sinä nyt- että on vain yksi(oikea tapa), siis se jolla tavalla he uskovat ja siinä kehyksessä sinä taas voit olla väärässä ainakin heidän mielestään.

      Tarkoittanet siis tapoja kastaa..

      • btg

        Yksi usko, yksi Herra, yksi kaste tarkoittaa tietysti Raamatun määrittelemiä uskoa, Herraa ja kastetta.


    • O00

      000-nimerkki on lakannut toimimasta. Ehkäpä joku toinen on rekisteröinyt sen. Tästä eteenpäin on varottava, että joku saattaa esiintyä sillä nimimerkillä. Se ei siis ole enää alkuperäisen aloittajan käytössä. Käytän toistaiseksi tätä nimerkkiä O00.

    • O00

      Vieläkö siellä luterilaisten joukossa on joku, joka haluaa pelastua?

      • kirkkoon_kuuluva

        Sinun pelastustaitoihin en ainakaan usko. Enkä sellaiseen Jumalan pelastustaitoihin jota markkinoit.


      • O00
        kirkkoon_kuuluva kirjoitti:

        Sinun pelastustaitoihin en ainakaan usko. Enkä sellaiseen Jumalan pelastustaitoihin jota markkinoit.

        Minä en olekaan ketään pelastanut, en edes itseäni, Jeesus minut on pelastanut.
        En minä pakota sinua uskomaan mihinkään. Jos sinä joskus pelastut, se ei tule olemaan helppoa.


      • O00
        kirkkoon_kuuluva kirjoitti:

        Sinun pelastustaitoihin en ainakaan usko. Enkä sellaiseen Jumalan pelastustaitoihin jota markkinoit.

        Sinä haluat siis jättäytyä Lutherin pelastettavaksi. No se on sinun oma asiasi. Muita kuitenkin, että Luther on kuollut ja kuopattu eikä hänkään kykenen pelastamaan edes itseään.

        Jeesus on ylösnoussut.


      • O00
        O00 kirjoitti:

        Sinä haluat siis jättäytyä Lutherin pelastettavaksi. No se on sinun oma asiasi. Muita kuitenkin, että Luther on kuollut ja kuopattu eikä hänkään kykenen pelastamaan edes itseään.

        Jeesus on ylösnoussut.

        Korjaus:
        Muista kuitenkin, että Luther on kuollut ja kuopattu eikä hänkään kykene pelastamaan edes itseään.


      • hwc
        O00 kirjoitti:

        Sinä haluat siis jättäytyä Lutherin pelastettavaksi. No se on sinun oma asiasi. Muita kuitenkin, että Luther on kuollut ja kuopattu eikä hänkään kykenen pelastamaan edes itseään.

        Jeesus on ylösnoussut.

        nostetaan


      • 896uxgfr
        hwc kirjoitti:

        nostetaan

        jep


    • O00

      Luther ei pelasta mutta ei kirkkokaan pelasta. Jumala ei koskaanole sanonut, että seurakunta pelastaisi. Ei mikään seurakunta pelasta. Seurakunta on vain uskovaisten yhteisö, jossa pitäisi miettiä näitä uskonasioita.

    • Tavallinen ihminen käsittää, että Jeesus-tie on sitä, että edes pikkuisen noudattaisi Jeesuksen opetuksia, mutta kokemus osoittaa, että suuret joukot uskovia kääntää selkänsä näille opeille.

      • O00

        Kovin köykäiseksi jää käsitys Jeesus-tiestä, jos se käsitetään vain Jeesuksen oppien noudattamiseksi. Tietysti Jeesus on myös uskovaisten Opettaja ja kyllä Jeesuksen opetuksia pitää uskovaisten noudattaa, kunhan ne on ensin oikein ymmärretty. Liikkeellä on paljon vääriä tulkintoja Jeesuksen opetuksista.

        Mahdoton on myös sellainen ajatus, että joku ihminen alkaisi tuosta vain noudattaa Jeesuksen opetuksia. Ensin tarvitaan uudestisyntyminen Jumalan lapseksi ja sitä varten täytyy ymmärtää Jeesuksen ristintyön merkitys omalle kohdalle, pitää ottaa vastaan pelastus Jeesuksen lunastus- ja sovitustyön kautta.

        Uudestisyntyneelle ihmiselle syntyy yhteys Jumalaan Hengen kautta ja taivaan valtakunta on sisäisesti hänessä. Sitä se on se Jeesus-tie. Ei oikeastaan tarvitse mennä mihinkään sillä ollessaan Jeesus-tiellä, on jo perillä, lähellä Taivaan Isää ja iankaikkinen elämä on jo alkanut.

        Jeesus-tiellä ollessaan uskovainen kasvaa niinkuin pieni lapsi perheessä ja oppii koko ajan uusia asioita mutta hänen ei varsinaisesti tarvitse ottaa stressiä kasvamisesta ja oppimisesta; Pyhä Henki kyllä muistuttaa tarvittaessa asioista.


      • O00 kirjoitti:

        Kovin köykäiseksi jää käsitys Jeesus-tiestä, jos se käsitetään vain Jeesuksen oppien noudattamiseksi. Tietysti Jeesus on myös uskovaisten Opettaja ja kyllä Jeesuksen opetuksia pitää uskovaisten noudattaa, kunhan ne on ensin oikein ymmärretty. Liikkeellä on paljon vääriä tulkintoja Jeesuksen opetuksista.

        Mahdoton on myös sellainen ajatus, että joku ihminen alkaisi tuosta vain noudattaa Jeesuksen opetuksia. Ensin tarvitaan uudestisyntyminen Jumalan lapseksi ja sitä varten täytyy ymmärtää Jeesuksen ristintyön merkitys omalle kohdalle, pitää ottaa vastaan pelastus Jeesuksen lunastus- ja sovitustyön kautta.

        Uudestisyntyneelle ihmiselle syntyy yhteys Jumalaan Hengen kautta ja taivaan valtakunta on sisäisesti hänessä. Sitä se on se Jeesus-tie. Ei oikeastaan tarvitse mennä mihinkään sillä ollessaan Jeesus-tiellä, on jo perillä, lähellä Taivaan Isää ja iankaikkinen elämä on jo alkanut.

        Jeesus-tiellä ollessaan uskovainen kasvaa niinkuin pieni lapsi perheessä ja oppii koko ajan uusia asioita mutta hänen ei varsinaisesti tarvitse ottaa stressiä kasvamisesta ja oppimisesta; Pyhä Henki kyllä muistuttaa tarvittaessa asioista.

        Et siis noudata Jeesuksen opetuksia paljonkaan, et vallankaan sitä osaa jota hän opetti ihmisenä elämisestä.


      • O00
        sage8 kirjoitti:

        Et siis noudata Jeesuksen opetuksia paljonkaan, et vallankaan sitä osaa jota hän opetti ihmisenä elämisestä.

        Miksi sinä väännät asiat tuolle mallille? En minä ole sanonut ettenkö noudattaisi Jeesuksen opetuksia.


    • O00

      Kun puhutaan Jeesus-tiestä, kysymys ei ole oppikokonaisuudesta tai filosofiasta. Kysymys on Persoonasta, joka on Tie. Persoonasta, joka on Totuus. Persoonasta, joka on Elämä.

    • ReikäAvaruudessa

      "Jos joku tahtoo kulkea minun jäljessäni, hän kieltäköön itsensä, ottakoon ristinsä ja seuratkoon minua. Sillä se, joka tahtoo pelastaa elämänsä, kadottaa sen, mutta joka elämänsä minun tähteni kadottaa, on sen löytävä. Mitä hyödyttää ihmistä, jos hän voittaa omakseen koko maailman mutta menettää sielunsa" -Matt.16:24-26

      • ReikäAvaruudessa

        Ja: "Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon." -http://raamattu.fi/1933,38/Matt.7.html

        Eli Jeesuksen mukaan PELKKÄ USKO ei riitä, vaan pitää tehdä jumalan tahdon mukaan.


      • ReikäAvaruudessa

        Ja: ”Niin ei myös teistä yksikään, joka ei luovu kaikesta, mitä hänellä on, voi olla minun opetuslapseni.” -Luuk. 14:33


    • O00

      Luukkaan evankeliumi:
      16:13 Ei kukaan palvelija voi palvella kahta herraa; sillä hän on joko tätä vihaava ja toista rakastava, taikka tähän liittyvä ja toista halveksiva. Ette voi palvella Jumalaa ja mammonaa."

      Ennen uskoontuloaan ihminen ei voi hyvillä teoilla pelastaa itseään, monet kuitenkin yrittävät sitä. Pitää mennä siitä ahtaasta portista läpi, pitää uudestisyntyä Jumalan lapseksi uskon kautta. Mutta uskoon tultuaan uskovaisen tietysti pitää palvella Jumalaa, ei saa enää palvella Saatanaa tai mammonaa.

      • Kuka fundisuskovista tunnustaa palvelevansa mammonaa? Todellisessa elämässä me kaikki palvomme mammonaa. Saatanaa ei voi palvoa hahmona koska sitä ei ole.


      • O00
        sage8 kirjoitti:

        Kuka fundisuskovista tunnustaa palvelevansa mammonaa? Todellisessa elämässä me kaikki palvomme mammonaa. Saatanaa ei voi palvoa hahmona koska sitä ei ole.

        Saatana on pysynyt poissa sinun silmistäsi niinkuin useiden muidenkin. Niin kauan kun sinä menet virran mukana etkä pullikoi vastaan, Saatana antaa sinun olla rauhassa. Mutta jos alat pullikoimaan vastaan ja alat erota Saatanan vaikutuksesta, silloin kyllä huomaat Saatanan vaikutuksen.


      • O00
        sage8 kirjoitti:

        Kuka fundisuskovista tunnustaa palvelevansa mammonaa? Todellisessa elämässä me kaikki palvomme mammonaa. Saatanaa ei voi palvoa hahmona koska sitä ei ole.

        Normaali rahankäyttö ei ole mammonanpalvelemista.


      • O00 kirjoitti:

        Saatana on pysynyt poissa sinun silmistäsi niinkuin useiden muidenkin. Niin kauan kun sinä menet virran mukana etkä pullikoi vastaan, Saatana antaa sinun olla rauhassa. Mutta jos alat pullikoimaan vastaan ja alat erota Saatanan vaikutuksesta, silloin kyllä huomaat Saatanan vaikutuksen.

        Juuri näin. Eihän sielunvihollisella ole silloin mitään hätää kun kristityt ja juutalaiset ovat tiukasti omissa "karsinoissaan". Evankeliumi ei tietenkään etene. Mutta auta armias, kun puhalletaan samaan soofariin, niin kyllä "sarvipää" silloin herää ja tekee kaikkensa. :)


      • O00 kirjoitti:

        Saatana on pysynyt poissa sinun silmistäsi niinkuin useiden muidenkin. Niin kauan kun sinä menet virran mukana etkä pullikoi vastaan, Saatana antaa sinun olla rauhassa. Mutta jos alat pullikoimaan vastaan ja alat erota Saatanan vaikutuksesta, silloin kyllä huomaat Saatanan vaikutuksen.

        Muuten viime keväänä Messiaaninen rabbi oli opettamassa Raamattua Suomessa. Laitan siitä yhden videon alle.

        https://www.youtube.com/watch?v=u6FpeuTFXgo


      • Yksi_usko kirjoitti:

        Muuten viime keväänä Messiaaninen rabbi oli opettamassa Raamattua Suomessa. Laitan siitä yhden videon alle.

        https://www.youtube.com/watch?v=u6FpeuTFXgo

        Videossa Messiaaninen rabbi Baruch Korman avaa Luukkaan 9:57-62, joka käsittelee Jeesuksen seuraamista.

        Luuk. 9:57-62 Seuraa minua!
        "57 Kun he tekivät taivalta, muuan mies sanoi Jeesukselle: »Minä seuraan sinua, minne ikinä menetkin.» 58 Jeesus sanoi hänelle: »Ketuilla on luolansa ja taivaan linnuilla pesänsä, mutta Ihmisen Pojalla ei ole, mihin päänsä kallistaisi.»
        59 Eräälle toiselle Jeesus sanoi: »Seuraa minua!» Tämä vastasi: »Herra, anna minun ensin käydä hautaamassa isäni.» 60 Mutta Jeesus sanoi hänelle: »Anna kuolleiden haudata kuolleensa. Lähde sinä julistamaan Jumalan valtakuntaa.»
        61 Vielä eräs toinen sanoi: »Herra, minä seuraan sinua, mutta anna minun ensin käydä hyvästelemässä kotiväkeni.» 62 Hänelle Jeesus vastasi: »Joka tarttuu auraan ja katsoo taakseen, ei ole sopiva Jumalan valtakuntaan.» "


    • Kukasinäolet

      2 Moos 6:2 Ja Jumala puhui Moosekselle ja sanoi hänelle: "Minä olen Herra.
      6:3 Ja minä olen ilmestynyt Aabrahamille, Iisakille ja Jaakobille 'Jumalana Kaikkivaltiaana', mutta nimelläni 'Herra' en minä ole tehnyt itseäni heille tunnetuksi.

      2 Moos 3:14 Jumala vastasi Moosekselle: "Minä olen se, joka minä olen." Ja hän sanoi vielä: "Sano israelilaisille näin: 'Minä olen' lähetti minut teidän luoksenne."

      Joh 8:28 Niin Jeesus sanoi heille: "Kun olette ylentäneet Ihmisen Pojan, silloin te ymmärrätte, että minä olen se, joka minä olen, ja etten minä itsestäni tee mitään, vaan puhun tätä sen mukaan, kuin minun Isäni on minulle opettanut.

      Joh 4:25 Nainen sanoi hänelle: "Minä tiedän, että Messias on tuleva, hän, jota sanotaan Kristukseksi; kun hän tulee, ilmoittaa hän meille kaikki."
      4:26 Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen se, minä, joka puhun sinun kanssasi."

      Joh 5:43 Minä olen tullut Isäni nimessä, ja te ette ota minua vastaan; jos toinen tulee omassa nimessään, niin hänet te otatte vastaan.

      6:35 Jeesus sanoi heille: "Minä olen elämän leipä; joka tulee minun tyköni, se ei koskaan isoa, ja joka uskoo minuun, se ei koskaan janoa.

      8:12 Niin Jeesus taas puhui heille sanoen: "Minä olen maailman valkeus; joka minua seuraa, se ei pimeydessä vaella, vaan hänellä on oleva elämän valkeus."

      10:7 Niin Jeesus vielä sanoi heille: "Totisesti, totisesti minä sanon teille: minä olen lammasten ovi.
      10:9 Minä olen ovi; jos joku minun kauttani menee sisälle, niin hän pelastuu, ja hän on käyvä sisälle ja käyvä ulos ja löytävä laitumen.

      10:14 Minä olen se hyvä paimen, ja minä tunnen omani, ja minun omani tuntevat minut,

      11:25 Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen ylösnousemus ja elämä; joka uskoo minuun, se elää, vaikka olisi kuollut.

      14:6 Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen tie ja totuus ja elämä; ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani.

      15:1 "Minä olen totinen viinipuu, ja minun Isäni on viinitarhuri.

    • Olenpuhunut

      Hän hävisi taivaan sodan
      Hän ei koskaan löytänyt tietä
      Sumuisten merten yllä
      Auringon tavoin hän loisti
      Katsoen aaltojen alle
      Josta kukaan ei enää palannut
      Jotta tiedät menetys oli suunniteltu
      Hän tulee johtamaan maailmaa valheiden valtaistuimella
      Mutta olet ainoa joka tietää totuuden hänestä
      Näytä minulle toinen maailma
      Nämä surun merkit ja kaikki elämä
      Nousemme ylös tältä planeetalta
      Hän hävisi taivaan sodan
      Hän ei koskaan löytänyt tietä
      Jotta tiedät menetys oli suunniteltu
      Kun kansakunnat ovat kaatuneet, tee enemmän voittaaksesi heidän rakkautensa
      He saattavat kutsua sinua valheiden prinssiksi
      Vastoin kaikkia mahdollisuuksia putosit
      Tuolta korkealta kuin tähti
      Valontuoja
      Ja nyt apokalypsi on täällä
      Ja sinun täytyy nousta uudelleen matalasta haudastasi
      Nyt kulje tuntemattoman ohi
      Mutta silti tiedän
      Kun he repivät hänen siipensä
      Kuulin valittavan itkun
      Ja enkelit itkivät
      Heidän kyyneleensä polttivat taivaan
      Se kaikuu taivaissa
      Kuin heidän omansa olisi juuri kuollut
      Kun kansakunnat kaatuvat
      Tee enemmän voittaaksesi heidän rakkautensa
      Hän hallitsee maailmaa
      Valheiden valtaistuimelta
      Meidän silmämme eivät näe auringon laskevan
      Kaikki luotu elämä haudataan tomuun
      Veri ei hyväksy vuotamista
      Synnit eivät hyväksy palamista
      Seiso helvetin porteilla
      Synny uudelleen majesteettinen olento
      Jumala makaa taivaissa kuolleena, enkelit lauloivat kuoleman hymnin
      Mahdikas kuninkaamme on kaatunut, heidän siipensä putoilivat ja vuotivat kyyneliä
      Ihmisen tahto langetti ympärillemme tuhon
      Enkelit levittivit siipensä koston silmin
      Nyt he tulevat polttamaan jokaisen sielun
      Kun kadut elämää jonka varastit
      Jumala on kaatunut ja nyt heidän aikansa on tullut
      Enkelit nousevat, tämä sota on vasta alkanut
      Taivaat paloivat hänen vihasta
      Olemme tehneet viimeisen syntimme, jota emme voi maksaa takaisin
      Tulen lailla he polttivat maailmamme ja muunsivat sen tuhkaksi
      Ei Jumalaa pelastamassa meitä enää
      Tämä on loppu
      Hän toi taivaan rangaistuksen kuullakseen itkumme
      Valtakunta odottaa kuolemaamme kun imperiumit kaatuvat
      Mustaksi muutetusta maaperästämme manala nousee
      Tämä on loppu
      Olen nähnyt ihmisen vihan
      Hän ei nuku ennenkuin on surmannut jokaisen
      Unissani, pystyn nukkumaan
      Unissani, pystyn vielä olemaan vapaa
      Unissani, voin vielä tuntea tuulen kun lennän
      Unissani, pystyn vielä itkemään
      Hänen valtakunnassaan elämme ikuisesti
      Hänen valtakunnassa emme tunne kärsimystä
      Jumala... miksi annoit tämän tapahtua?
      Olenko vain yksi lammas joka täytyy uhrata?
      Kaada puut
      Polta ne tuhkaksi
      Luo liekit korkeaksi
      Jotta tuhka peittää maamme
      Tukahduta keuhkomme
      Hengitä pakokaasua
      Ei toivoa muuttamassa menneisyyttä
      Tämä on tie kadotukseen
      Romahduta kaikki mitä näen
      Maailma kaatuu ympärillämme
      Ei ole jäljellä muutakuin kateutta
      Kuoleman siivet ympäröivät
      Olen tuhoaja
      Olen kuolematon
      Kärsimys jota kannan
      Tuhoan kaiken mitä omistan
      Olen kuolematon
      Juo maailman elämä
      Unohda maailma
      Ei toivoa kääntyä takaisin
      On aikamme kuolla
      Olemme ylittäneet rajan josta ei ole paluuta
      Me kaikki ymmärrä vihdoin
      On meidän kohtalomme kuolla sukupuuttoon
      Voit pitää minua synnintekijänä
      Kärsimyksen palvelijana
      Revin ihon valehtelijoilta
      Ja lähetän heidät palavana mereen
      Sinun mitätön sielusi kuuluu minulle
      Nyt marssi!
      Niinkuin orja kuten ole!
      Nyt juokse!
      Ennekuin peto on vapaa!
      Ei ole enää opastavaa valoa, tämä on valomme loppu
      Tämä on loppu
      Tämä on loppu
      Tämä on loppu

      • O00

        Omituista tekstiä. Saakohan siitä joku selvää?


      • brrt

        Taitaa olla joku Saatanan palvoja.


      • O00 kirjoitti:

        Omituista tekstiä. Saakohan siitä joku selvää?

        Onpa sillisalaattia. Olisko "runosuoni" puhjennut?


    • O00

      Saatana yrittää häiritä tätä keskustelua typerillä jutuillaan.

    • "Efesolaiskirje:
      4:5 yksi Herra, yksi usko, yksi kaste;

      Jeesus-tie vie taivaaseen."

      Koska juutalaiset eivät pidä jeesusta herranaan eivätkä messiaksena he eivät siis tuon mukaan pääse taivaaseen.

      • Onneksi sinä et ole Jumala. Sitä paitsi yhä enemmän juutalaisia uskoo Jeshua Messiaaseen. He ovat erinomaisia Raamatun opettajia. Ja todellakin kristittyjen se pitää kääntyä.


      • Yksi_usko kirjoitti:

        Onneksi sinä et ole Jumala. Sitä paitsi yhä enemmän juutalaisia uskoo Jeshua Messiaaseen. He ovat erinomaisia Raamatun opettajia. Ja todellakin kristittyjen se pitää kääntyä.

        Juutalaiseen uskontoon kuuluva ei usko jeesukseen messiaana.


      • Anonyymi
        YksinkertaistaEiköVain kirjoitti:

        Juutalaiseen uskontoon kuuluva ei usko jeesukseen messiaana.

        Paitsi messiaaniset uskovat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paitsi messiaaniset uskovat.

        Heitä eivät juutalaisten mainstriimi pidäkään juutalaisina vaan kristittyinä.


    • uuspakanuuteenko

      Kirkon saarnateksteissä on yksi pyhä omistettu otsikolla: Etsikonaikoja.
      Meidän seurakunnassa siihen bryykattiin luomakunnan sunnuntai kirkkoherran luvalla tietenkin.
      Hän lieveni pyhän aiheen, ettei vain kukaan tulisi herätykseen ja uskoon herätysvirsienkään kautta.
      Monesti tuntuukin siltä, ettei papeilla ole enään mitään sanottavaa, maailman on vienyt mukanaan.
      Se kuullaan usein mitään sanomattomien aamuja ja iltahartauksien välityksellä.

    • O00

      Jeesus-tie on tie itsenäisyyteen. Pois synnin orjuudesta ja pois Saatanan valtakunnasta.

      • dfghdf5347

        Amen.


      • 45463335

        Jep.


      • 3467888
        45463335 kirjoitti:

        Jep.

        Hyvä kommentti. Parempi kuin täällä keskimäärin.


    • palvelesynninlakia

      Edeltä poimittua:

      "Ennen uskoontuloaan ihminen ei voi hyvillä teoilla pelastaa itseään, monet kuitenkin yrittävät sitä. Pitää mennä siitä ahtaasta portista läpi, pitää uudestisyntyä Jumalan lapseksi uskon kautta. Mutta uskoon tultuaan uskovaisen tietysti pitää palvella Jumalaa, ei saa enää palvella Saatanaa tai mammonaa."

      Ei tässä puhuta mitään hyvistä teoista. Missä Jeesus puhuu uudestisyntymisestä uskon kautta? Mikä on se ahdas portti mistä pitää mennä? Mistä löytyy tuo kohta, että pitää PALVELLA JUMALAA, kun Jeesus sanoo, että pitää tehdä Taivaallisen Isän tahto. Tarkoitatko sitä Paavalin puhetta kirjeessä roomalaisille?

      Matt.7:

      19. Jokainen puu, joka ei tee hyvää hedelmää, hakataan pois ja heitetään tuleen.
      20. Niin te siis tunnette heidät heidän hedelmistään.
      21. Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka TEKEE MINUN TAIVAALLISEN ISÄNI TAHDON.
      22. Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta
      ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
      23. Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.

      Ei ollut Jumalan palvelemista Jeesuksella, mutta tosiaan, täältä se löytyy - mielellä palvellaan Jumalan lakia, on ilmeisesti sama sitten kuin tuo palvela Jumalaa ja lihalla sitten palvellaan synnin lakia.

      Kirje roomalaisille, luku 7, Paavali puhuu
      14. Sillä me tiedämme, että laki on hengellinen, mutta minä olen lihallinen, myyty synnin alaisuuteen.
      15. Sillä minä en tunne omakseni sitä, mitä teen; sillä minä en toteuta sitä, mitä tahdon, vaan mitä minä vihaan, sitä minä teen.
      16. Mutta jos minä teen sitä, mitä en tahdo, niin minä myönnän, että laki on hyvä.
      17. Niin en nyt enää tee sitä minä, vaan synti, joka minussa asuu.
      18. Sillä minä tiedän, ettei minussa, se on minun lihassani, asu mitään hyvää. Tahto minulla kyllä on, mutta voimaa hyvän toteuttamiseen ei;
      19. sillä sitä hyvää, mitä minä tahdon, minä en tee, vaan sitä pahaa, mitä en tahdo, minä teen.
      20. Jos minä siis teen sitä, mitä en tahdo, niin sen tekijä en enää ole minä, vaan synti, joka minussa asuu.
      21. Niin huomaan siis itsessäni, minä, joka tahdon hyvää tehdä, sen lain, että paha riippuu minussa kiinni;
      22. sillä sisällisen ihmiseni puolesta minä ilolla yhdyn Jumalan lakiin,
      23. mutta jäsenissäni minä näen toisen lain, joka sotii minun mieleni lakia vastaan ja pitää minut vangittuna synnin laissa, joka minun jäsenissäni on.
      24. Minä viheliäinen ihminen, kuka pelastaa minut tästä kuoleman ruumiista?
      25. Kiitos Jumalalle Jeesuksen Kristuksen, meidän Herramme, kautta! Niin minä siis tämmöisenäni palvelen mielellä Jumalan lakia, mutta lihalla synnin lakia.

      • mistäpaavalipuhuu

        "25. Kiitos Jumalalle Jeesuksen Kristuksen, meidän Herramme, kautta! Niin minä siis tämmöisenäni palvelen mielellä Jumalan lakia, mutta lihalla synnin lakia. "

        Mistä Paavali tässä kiittää Jumalaa Jeesusta Kristusta, jotta hän voi tehdä sitä mitä vihaa ja palvella synnin lakia - koska on myyty synnin alaisuuteen?


      • OOO0
        mistäpaavalipuhuu kirjoitti:

        "25. Kiitos Jumalalle Jeesuksen Kristuksen, meidän Herramme, kautta! Niin minä siis tämmöisenäni palvelen mielellä Jumalan lakia, mutta lihalla synnin lakia. "

        Mistä Paavali tässä kiittää Jumalaa Jeesusta Kristusta, jotta hän voi tehdä sitä mitä vihaa ja palvella synnin lakia - koska on myyty synnin alaisuuteen?

        Sinä et tietenkään ole ymmärtänyt oikein, koska sinä et palvele mielelläsi Jumalan lakia.


      • mitäon

        Miten mielellä palvellaan Jumalan lakia? Täytyy nyt ensin kysyä, että mistä on kysymys, jotta tiedän vastata totuudenmukaisesti.


      • Anonyymi
        mitäon kirjoitti:

        Miten mielellä palvellaan Jumalan lakia? Täytyy nyt ensin kysyä, että mistä on kysymys, jotta tiedän vastata totuudenmukaisesti.

        Ei ateisti voi tuollaista asiaa ymmärtää koska hänen mielensä palvelee toista herraa.


    • Anonyymi

      Nostetaan.

    • Anonyymi

      Ja aloitusviestissä siteraataan jälleen Paavalia, ja sitten ollaan sitä mieltä, ettei luterilaisuus olekaan oikea tie, joka perustuu Paavaliin, eikä Jeesuksen opetuksiin, vaan Jeesuksen tie.

      Kristus on kuollut Tosi Jumala, joka kirottiin ristiltä helvettiin ja on uhrilahja Jumalan vihan lepyttämiseksi (Augsburgin tunnustus). Tosi Jumala nousi ylös taivaaseen istumaan Isän viereen (Athanasioksen uskontunnustus, Augsburgi tunnustus). Ilmestyskirjan 12. luvun mukaan taivassa ovat sekä Jumala että Saatana ja Saatana Jumalan kasvojen edessä.

      Kaikki kristuskultin seuraajat ovat kirotut Paavalin sanoin, joka toteuttu Jahven määräyksen tappaa ihmeidentekijä (5.Moos.13).

      Jeesuksen tiellä, opetuksilla ja matkalla paratiisiin ei ole mitään tekemistä Paavalin opin kanssa, mutta ei myöskään kristinuskon, jos siinä Jeesus esiintyy sijaiskärsijänä, kidutettuna ja ristiinnaulittuna Jumalana, koska luomiskertomuksessa ei ole mitään syntiä tai syntiinlankeemusta, johon tämä sijaiskärsimysoppi Paavalin sanoin perustuu. Se on huijausta, että saadaan ihmiset palvomaan Jumalan kuolemaa ja Saatana on voimissaan.

      • Anonyymi

        Ja sitten taas niille, jotka kysyvät, että mikä sitten on Jeesuksen tie, hänen oman opin mukaan, ja mikä uskonto on siihen oikea. Sellaista ei ole.


    • Anonyymi

      <<Efesolaiskirje:

      4:5 yksi Herra, yksi usko, yksi kaste;<<

      Otetaanpa tuo YKSI KASTE Paavalin tekstistä. Paavalin kirjurin tai Paavalin mukaan apostolienteot alkaa Pyhän hengen vuodattamisella, joka apostolienteot kertoo vain Paavalista, ei Jeesuksen oikeista apostoleista, opetuslapsista. Apostolien tekojen 19. luvun kertoman mukaan opetuslapset eivät olleet edes koskaan kuulleen mistään Pyhästä hengestä vielä vuonna 55.

      Tuolloin paavali kysyi, että saitteko Pyhän hengen kun tulitte uskoon, johon opetulapset vastasivat, etteivät ole koskaan edes kuulleet mistään Pyhästä hengestä. Ja niinpä Paavali kastoi opetuslapset Pyhän hengen ja Jeesuksen nimeen.

      Vastaavasti tuo Jumalan sana kertoo tästä Jeesuksen nimiin tekemästä ja kastamasta Jeesuksen omin sanoin näin:

      Matt. <<7:22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me SINUN NIMESI KAUTTA ennustaneet ja SINUN NIMESI KAUTTA ajaneet ulos riivaajia ja SINUN NIMESI KAUTTA tehneet monta voimallista tekoa?' Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät.'<<

      Ja tämä Jeesuksen oma sanoma - yhdessä Apostolien tekojen 19. luvun mukaan kumoaa koko Paavalin opin totuuden Jeesuksessa, sen lisäksi, ettei luomiskertomuksessa ole edes mitään syntiä tai syntiinlankeemusta, johon Tosi Jumalan kuolema sijaisuhrina perustuisi.

      • Anonyymi

        Täällä kirjoittaa moni uskovainen, että miten he Pyhän hengen johdatuksessa nyt sitten elävät, tekevät ja ajattelevat. Mitä he ovat tehneet, sitähän nämä tarinat eivät kerro - ne olemme viime vuosina saaneet lukea vain lehdistä, kun satoja, tuhansia, satoja tuhansia ellei jo miljoonia lasten hyväksikäyttötapauksia ym. kauheuksia ja saasta on kaivettu kirkkojen ja uskonnollisten yhdyskuntien uumenista.

        Viimeinen tieto eilen: 40 vuotta oli babtistipastori saanut pyörittää hyväntekeväisyyden nimissä aina 90-luvulle asti lasten orpokotia, joka perustui väkivaltaan, alistamiseen, kiduttamiseen ja lasten hyväksikäyttöön ylevänä ja jalona ajatuksena.

        Tämän saastan on kerta kaikkiaan nyt loputtava, ja Raamatusta vedettävä esiin ja päivänvaloon nyt se totuus, joka siellä todella on Paavalin opilla ja VT:n Jahvella, joka Jumalana - kristinuskon Jumalana Jeesuksen verellä uutena liittona! - vaatii itsekin jopa lapsiuhreja!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täällä kirjoittaa moni uskovainen, että miten he Pyhän hengen johdatuksessa nyt sitten elävät, tekevät ja ajattelevat. Mitä he ovat tehneet, sitähän nämä tarinat eivät kerro - ne olemme viime vuosina saaneet lukea vain lehdistä, kun satoja, tuhansia, satoja tuhansia ellei jo miljoonia lasten hyväksikäyttötapauksia ym. kauheuksia ja saasta on kaivettu kirkkojen ja uskonnollisten yhdyskuntien uumenista.

        Viimeinen tieto eilen: 40 vuotta oli babtistipastori saanut pyörittää hyväntekeväisyyden nimissä aina 90-luvulle asti lasten orpokotia, joka perustui väkivaltaan, alistamiseen, kiduttamiseen ja lasten hyväksikäyttöön ylevänä ja jalona ajatuksena.

        Tämän saastan on kerta kaikkiaan nyt loputtava, ja Raamatusta vedettävä esiin ja päivänvaloon nyt se totuus, joka siellä todella on Paavalin opilla ja VT:n Jahvella, joka Jumalana - kristinuskon Jumalana Jeesuksen verellä uutena liittona! - vaatii itsekin jopa lapsiuhreja!

        Me emme voi vaatia uskovaisia itseään korjaamaan tätä asia, joiden päät on jo Paavali manipuloinut saastaisiksi, kurjiksi ja vihattaviksi syntisiksi paskoiksi, kuten eräässä ketjussa taas mainostettiin uskovaisuutta, ja jotka sitten mässäilevät Jeesuksen kidutetun veren pelastavalla armolla, vaan tämän putsauksen on tehtävä täyspäiset ihmiset ymmärtäen koko opin psykologiset vaarat lapsille, perheille ja koko yhteiskunnalle, ja tästä massiivisena esimerkkinä holokaustin hirveydet. Karmea esimerkki siitä, että minkälaisiin ulottuvuuksi tällaisella uskonnolla Jumalan nimiin pystytään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Me emme voi vaatia uskovaisia itseään korjaamaan tätä asia, joiden päät on jo Paavali manipuloinut saastaisiksi, kurjiksi ja vihattaviksi syntisiksi paskoiksi, kuten eräässä ketjussa taas mainostettiin uskovaisuutta, ja jotka sitten mässäilevät Jeesuksen kidutetun veren pelastavalla armolla, vaan tämän putsauksen on tehtävä täyspäiset ihmiset ymmärtäen koko opin psykologiset vaarat lapsille, perheille ja koko yhteiskunnalle, ja tästä massiivisena esimerkkinä holokaustin hirveydet. Karmea esimerkki siitä, että minkälaisiin ulottuvuuksi tällaisella uskonnolla Jumalan nimiin pystytään.

        Joko on tietoa, että koska Päivi Räsäsen oikeudenkäynti alkaa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joko on tietoa, että koska Päivi Räsäsen oikeudenkäynti alkaa?

        Joko on tietoa, koska viimeinen tuomio alkaa?


    • Anonyymi

      Jeesusta ei voi oppia tuntemaan teoriatasolla, Jeesus on kohdattava henkilökohtaisesti.

    • Anonyymi

      Tässä onkin hyvä joulusaarna.

    Ketjusta on poistettu 22 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      40
      2052
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      46
      1591
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      29
      1471
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      20
      1451
    5. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1431
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1415
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1377
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1310
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1240
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      5
      1227
    Aihe