Caprise stw 5L laiskin auto.

Herraskaistausaliikuntaa

Ajoin ja petyin pahasti. Itse kyyti oli juuri sitä mitä haen, lipuvaa , pehmeää,kuin huippu sohvalla maailma lipuu ohitse. Meni 100km/h vauhtia (gps) mitä tarvitseekaan mennä eleettömästi. Koneteho on surkea ja vaihteisto vaihtaa pienempää silmään jatkuvasti pienekin loivan mäen kohdalla. Vaihteisto on asiantuntijan mukaan juuri tälläinen suomen mäissä.
Millaisen koneen ja vaihteiston tämmöiseen 1990 pitää vaihtaa? Tuommoisenaan bensasyöppä laiskuri. Jokin uudempi vahvavääntöinen laatikkoineen tilalle.
Jätetään nyt ne 454ss lelut pienempi pippelisille vaan jokin talousmoottori nykyajalta tilalle. Kuka näitä muunnoksia tekee?

Ps ajo-ominaisuudet oli muuten hyvät! Kääntöympyrä juhlava joka ei haitta minua.

19

942

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Trumpbäcksoon

      Sporttisuus ja taloudellisuus ovat kyllä kateissa, kalliin polttiksen karvalakki maassa.

      • Anonyymi

        Kyosholla hyvät polttikset


    • Huiii

      Mun stw Caprice 5.0 vm. 88 kiihtyi sataseen 10 sekunnissa ja huippuja otti 190 km/ h. Toinen farkku oli Buick Electra 5.7 vm. 85 jossa oli viritetty kone n. 330 hv, joka kiihtyi 7.8 sekunnissa ja jonka huippunopeutta ei uskaltanut kokeilla, kun loppui uskallus jossain 230 km/ h kohdalla kesken, kun oli sika huonot renkaat. Kaverin Caprice stw Oldsin 5.0 koneella kiihtyy 14 sekkaa ja huiput 150 km/h, laiska on, mutta hyvät on kyydit ja hiljaiset.

    • Kiva-Setä

      Caprice Station wagon ei ole suunniteltukaan miksikään katuohjukseksi, vaan lähinnä perheiden kakkosautoksi, käyttäjänä usein perheen äiti.
      Eihän näiden huipputeho päätä huimaa, mutta pääpaino onkin vääntömomentissa ja matalaviritteisyyden tuomassa luotettavuudessa.
      Automaattivaihteisto tekee juurikin sitä työtä, mitä sen kuuluukin tehdä, pitää moottorin kierrosluku vääntömomentin ja turbiinin voimanvälityksen kannalta sopivalla alueella sekä suojella vaihteiston komponentteja liian alhaisen kierrosluvun aiiheuttamilta rasituksilta.

    • kulkeekosee

      pitää nyt muistaa että stw painaa liki 4500kiloa. massaan nähden 305 moottori on heiveröinen. vastaa 1,3 litran moottoria taunuksessa. lautakylkijenkki oli nuoruuteni unelma kunnest ajusin että ne ovat vain tarrat ne puut siinä kyljessä. samala pääsin ajamaan tuollaista autoa ja totesin että tehoa ei ole.

      • Hengitälisäätaunuksenput

        Ompa raskas , ihan luulin että rek otteessa on alle 2000kg. Nuorena oli ford granada 2,6 nuorempana ja oli kiva auto. Tiedätkö ollenkaan mitä ketjun kysymyksessä on kysytty ? Onko mitään hajua? Vai onko liima vienyt viimeisenkin ymmärryksen?


      • taunusjagaranada

        " Nuorena oli ford granada 2,6 nuorempana ja oli kiva auto."

        jos tällaisia lauseita kirjoitat jotka ei tarkoita mitään ja jossa jankataan nuoruutta, niin älä tule minulle mitään puhumaan erikeeperistä mitä en ole koskaan nuuhkinut edes.

        "Tiedätkö ollenkaan mitä ketjun kysymyksessä on kysytty ? Onko mitään hajua? Vai onko liima vienyt viimeisenkin ymmärryksen? "

        missä kohtaa oli sinun vastauksesi aloittajan kysymykseen?

        sitäpaitsi granada oli 2,9 litran koneella. olen stw:n ite punninnut sementtisäkkien kanssa ja pauno oli 4480 kiloa. sementtisäkit oli talviajon takia painoja koska kevyt perä luisti lumessa.


      • 7865

        Kovasti on sementtiä painona, Caprice stw 5.0 tyhjäpaino on 1975kg.


      • qwertq
        7865 kirjoitti:

        Kovasti on sementtiä painona, Caprice stw 5.0 tyhjäpaino on 1975kg.

        Lienee sekoittanut kilot ja paunat...


    • läskimaha

      Ei se vaihteisto ole ongelma vaan liian pitkä perävälitys 2.73 :1
      3.73: 1 kun lyö kiinni niin muuttuu paljon "kulkevammaksi"

      • hienojaautoja

        Tuossa on kyllä paljon perää. Välitys tihenee n 27% eli 4 olisi pikkuisen pidempi kuin 3 nykyisin. Sopii suomeen hyvin ja satasen vauhdissa hiukan alta 2ooorpm on kierrokset. Silti konetta voisi hieman nykyaikaistaa. Mitä on nämä uudet bolt on ruiskusarjat? v8 magazinessa on ainakin kaupattu n 1000€hinnasta alkaen.


    • Puikki

      Vaihda vaikka Buick Roadmadteriin 5.7 LT1, eli siihen Corveten koneella olevaan malliin, niin kulkee ja suht. halvalla.

      • rahallselviääe

        jenkkiautoilussa kaikki on aina suhteutettua halpuutta tai kalleutta, ei koskaan absoluuttista. kun jenkkiauto kuluttaa 17 litraa satasella on se "suhteessa" halpaa ajoa suuren massan ja automaatin huomioiden. joku voisi ajatella että lainan 16% korko on "suhteessa" halpaa koska on olemassa kalliimpiakin lainoja huonommilla ehdoilla.


      • Kiva-Setä

        Näinhän se on. Jos otetaan esimerkkilaskelmaan tämä viiden litran V8 ja heittämäsi kulutuslukema 17 l/100 km, saamme mootttorin kulutukseksi yhtä iskutilavuuden litraa kohden 3,4 l/100 km, joka on vähän. Ei tuollaisella kulutuksella liiku kuin joku hybridi.

        Seuraavaksi joku sanoo, että mihin tarvitaan isoja V8-moottoreita, kun pienemmilläkin autot liikkuvat. Ison moottorin etuna on hyvä vääntömomentti alhaisella viritysasteella. Ensin mainittu lisää käyttömukavuutta ja jälkimmäinen käyttövarmuutta.

        On toki muitakin tapoja rakentaa auto, amerikkalainen autoteollisuus selvisi pitkään näillä eväillä.


      • itekintykkkäääään

        "Ison moottorin etuna on hyvä vääntömomentti alhaisella viritysasteella. Ensin mainittu lisää käyttömukavuutta ja jälkimmäinen käyttövarmuutta."

        olet ehkä kiva setä mutta väärässä. auto liikkuu paikasta a paikkaan b, kaikilla vääntömomenteilla. käyttövarmuutta ei lisää veekasi mitenkään. volvon d5 moottori on käyttövarmempi ja kestävämpi kuin yksikään veekasi. kaikenlaisia lastentauteja ja imusarjavuotoja kaseissa on. tosin hienoja koneita ne on ajaa. aion itekin ostaa kasin. tai ainakin kutosen.


    • Herraskaistaliikuntaa

      Moi, tuuminut lisää helteessä autoilua. Varmaan fiksuinta oma alkuperäinen kokonaisuus moottori vaihteisto vain tuumia ja virittää optimiin. Ei siihen mkä se oli tehtaalta rullatessa vaan pois moninaiset saastelaitteet ,sähköinen jäähdyttimen puhallin,pakoputkiston optimointi kannesta lähtien jouheilla pakosarjoilla . Kansien käyttäminen virtauspenkissä ja kunnostaminen virtaavaksi kevyesti. Kampiakselin koneistus mittoihinsa. Puristus suhteen järkeistäminen. Nokkaakseli mitä asentajat suosittaa laaja alaiseen käyttömoottoriin. Ja se ruisku ,se on piste iin päällä. Hihnapyörien pienennys ja kaikki temput mitä näitä nyt onkaan.
      Th200 vsihteistoa ei oikein ole päästy kehumaan kestoltaan. Kenties siihen joku fiksaussetti ja perävälitys lyhemmäksi suomi maastoon. E85 lienee fiksu myös ja samalla siihen liittyvät asiat kuntoon sekä isomman tankin mahduttaminen.
      Pitkä projekti tuokin jo . Nyt vain siistin yksilön etsintä ilman lauluauto historiaa.
      Luulisi kulutuksenkin olevan hanskassa sitten.

    • Anonyymi

      On kiva auto ja perävälitys vain pilaa sen parhaimman terän. Vuodet kuluu ja aina vaan jenkki on mukava auto.

    • Anonyymi

      On mukavaa kyytiä. Laiskuus on hieman outo sana kun kyyti riittää täysin mukavaan leppoisaan tunnelmalliseen liikkumiseen. Perävälitys voisi olla kyllä jokusen prosentin tiheämpi.

    • Anonyymi

      Jenkeissä parikymmentä vuotta sitten minulla oli vuokra-autona Mercury Grand Marquis, iso sedan, jonka sisarmalli oli Ford Crown Victoria, elokuvistakin tuttu poliisiautona.

      Veekasissa tehoa 224 hevosvoimaa ja painoa pari tonnia. Kiihtyvyys ei ollut sen parempi kuin kotisuomessa vapaastihengittävällä 1,6 -litraisella perheautolla, mutta vääntöä kyllä riitti ja muun liikenteen rytmissä pärjäsi hyvin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nasima löi Jussille luun kurkkuun

      Nasima kertoi ettei Jussi sovi puhemieheksi, koska sallii rasismin. Mihin toimiin perussuomalaiset ryhtyvät? Kuka nouse
      Maailman menoa
      292
      7116
    2. Razmyar on säälittävä - puhemiehellä ei ole mitään syytä ottaa kantaa tähän "silmäkohuun"

      jonka toimittajat sai aikaan. Asia ei kuulu puhemiehelle millään lailla. Razmyar haluaa taas vaan huomiota. Mutta jos r
      Maailman menoa
      59
      5021
    3. Pitkän linjan yritysjohtaja: Suomen tapahtumat eivät ole Aasian kärkiuutinen

      Viimeaikaista kohua on käytetty sisäpoliittisena lyömäaseena, Thomas Zilliacus sanoo. – Koska asiaa kuitenkin kommentoi
      Maailman menoa
      100
      4501
    4. Siviilipalvelusmies Halla-aho normalisoi rasismin perussuomalaisissa

      SMP:n tuhkille perustettu puolue ei ollut ihmisiä vastaan, vaan instituutiokriittinen. "Missä EU - siellä ongelma", oli
      Perussuomalaiset
      12
      4321
    5. Suomalaisilta vaaditaan valtavasti suvaitsevaisuutta - miksi sitä ei vaadita muslimeilta

      Suomalaisilta vaaditaan kaikkea, pitää olla suvaitsevainen ja hyväksyä vieraiden tavat, rasisti ei saa olla jne. Miksi s
      Maailman menoa
      44
      3827
    6. Juuri Suomen valtamedian toimittajat teki "silmävääntelystä" sen kohun

      ja ilmeisesti ottivat yhteyttä myös ulkomaisiin medioihin, että katsokaas tätä. Mutta Japanin medioissa on asiaan suhta
      Maailman menoa
      120
      3692
    7. Demarit ovat oikeasti törppöjä eli heikkoälyisiä

      ja todistavat sitä päivittäin täällä lapsellisilla jutuillaan. Kauheasti on hehkuttaneet kuinka demarien kannatus vaan
      Maailman menoa
      68
      3646
    8. Perussuomalaiset eivät harrasta maalittamista kuten vasemmisto

      Huomaa tässä keinotekoisessa "rasismi"-kohussakin kuinka vasemmistolaiset maalittavat Perussuomalaisia. Me emme vastaava
      Maailman menoa
      27
      3559
    9. SDP:n kansanedustaja Marko Asell: Suomen myönnettävä maahanmuuton ongelmat

      Hänen mielestään Suomen pitää pyrkiä rajoittamaan jyrkästi turvapaikanhakijoiden pääsyä maahan ja hän arvioi, että maaha
      Maailman menoa
      71
      3343
    10. Maataloustuet voi poistaa, naudan tuottajahinta pompsahtanut 25 %

      Enää ei tarvitse veronmaksajien tukea, koska maajussi saa lihasta nyt hyvää hintaa. https://yle.fi/a/74-20198739
      Maailman menoa
      59
      2490
    Aihe