Ajoin ja petyin pahasti. Itse kyyti oli juuri sitä mitä haen, lipuvaa , pehmeää,kuin huippu sohvalla maailma lipuu ohitse. Meni 100km/h vauhtia (gps) mitä tarvitseekaan mennä eleettömästi. Koneteho on surkea ja vaihteisto vaihtaa pienempää silmään jatkuvasti pienekin loivan mäen kohdalla. Vaihteisto on asiantuntijan mukaan juuri tälläinen suomen mäissä.
Millaisen koneen ja vaihteiston tämmöiseen 1990 pitää vaihtaa? Tuommoisenaan bensasyöppä laiskuri. Jokin uudempi vahvavääntöinen laatikkoineen tilalle.
Jätetään nyt ne 454ss lelut pienempi pippelisille vaan jokin talousmoottori nykyajalta tilalle. Kuka näitä muunnoksia tekee?
Ps ajo-ominaisuudet oli muuten hyvät! Kääntöympyrä juhlava joka ei haitta minua.
Caprise stw 5L laiskin auto.
15
514
Vastaukset
- Trumpbäcksoon
Sporttisuus ja taloudellisuus ovat kyllä kateissa, kalliin polttiksen karvalakki maassa.
- Huiii
Mun stw Caprice 5.0 vm. 88 kiihtyi sataseen 10 sekunnissa ja huippuja otti 190 km/ h. Toinen farkku oli Buick Electra 5.7 vm. 85 jossa oli viritetty kone n. 330 hv, joka kiihtyi 7.8 sekunnissa ja jonka huippunopeutta ei uskaltanut kokeilla, kun loppui uskallus jossain 230 km/ h kohdalla kesken, kun oli sika huonot renkaat. Kaverin Caprice stw Oldsin 5.0 koneella kiihtyy 14 sekkaa ja huiput 150 km/h, laiska on, mutta hyvät on kyydit ja hiljaiset.
- Kiva-Setä
Caprice Station wagon ei ole suunniteltukaan miksikään katuohjukseksi, vaan lähinnä perheiden kakkosautoksi, käyttäjänä usein perheen äiti.
Eihän näiden huipputeho päätä huimaa, mutta pääpaino onkin vääntömomentissa ja matalaviritteisyyden tuomassa luotettavuudessa.
Automaattivaihteisto tekee juurikin sitä työtä, mitä sen kuuluukin tehdä, pitää moottorin kierrosluku vääntömomentin ja turbiinin voimanvälityksen kannalta sopivalla alueella sekä suojella vaihteiston komponentteja liian alhaisen kierrosluvun aiiheuttamilta rasituksilta. - kulkeekosee
pitää nyt muistaa että stw painaa liki 4500kiloa. massaan nähden 305 moottori on heiveröinen. vastaa 1,3 litran moottoria taunuksessa. lautakylkijenkki oli nuoruuteni unelma kunnest ajusin että ne ovat vain tarrat ne puut siinä kyljessä. samala pääsin ajamaan tuollaista autoa ja totesin että tehoa ei ole.
- Hengitälisäätaunuksenput
Ompa raskas , ihan luulin että rek otteessa on alle 2000kg. Nuorena oli ford granada 2,6 nuorempana ja oli kiva auto. Tiedätkö ollenkaan mitä ketjun kysymyksessä on kysytty ? Onko mitään hajua? Vai onko liima vienyt viimeisenkin ymmärryksen?
- taunusjagaranada
" Nuorena oli ford granada 2,6 nuorempana ja oli kiva auto."
jos tällaisia lauseita kirjoitat jotka ei tarkoita mitään ja jossa jankataan nuoruutta, niin älä tule minulle mitään puhumaan erikeeperistä mitä en ole koskaan nuuhkinut edes.
"Tiedätkö ollenkaan mitä ketjun kysymyksessä on kysytty ? Onko mitään hajua? Vai onko liima vienyt viimeisenkin ymmärryksen? "
missä kohtaa oli sinun vastauksesi aloittajan kysymykseen?
sitäpaitsi granada oli 2,9 litran koneella. olen stw:n ite punninnut sementtisäkkien kanssa ja pauno oli 4480 kiloa. sementtisäkit oli talviajon takia painoja koska kevyt perä luisti lumessa. - 7865
Kovasti on sementtiä painona, Caprice stw 5.0 tyhjäpaino on 1975kg.
- qwertq
7865 kirjoitti:
Kovasti on sementtiä painona, Caprice stw 5.0 tyhjäpaino on 1975kg.
Lienee sekoittanut kilot ja paunat...
- läskimaha
Ei se vaihteisto ole ongelma vaan liian pitkä perävälitys 2.73 :1
3.73: 1 kun lyö kiinni niin muuttuu paljon "kulkevammaksi"- hienojaautoja
Tuossa on kyllä paljon perää. Välitys tihenee n 27% eli 4 olisi pikkuisen pidempi kuin 3 nykyisin. Sopii suomeen hyvin ja satasen vauhdissa hiukan alta 2ooorpm on kierrokset. Silti konetta voisi hieman nykyaikaistaa. Mitä on nämä uudet bolt on ruiskusarjat? v8 magazinessa on ainakin kaupattu n 1000€hinnasta alkaen.
- Puikki
Vaihda vaikka Buick Roadmadteriin 5.7 LT1, eli siihen Corveten koneella olevaan malliin, niin kulkee ja suht. halvalla.
- rahallselviääe
jenkkiautoilussa kaikki on aina suhteutettua halpuutta tai kalleutta, ei koskaan absoluuttista. kun jenkkiauto kuluttaa 17 litraa satasella on se "suhteessa" halpaa ajoa suuren massan ja automaatin huomioiden. joku voisi ajatella että lainan 16% korko on "suhteessa" halpaa koska on olemassa kalliimpiakin lainoja huonommilla ehdoilla.
- Kiva-Setä
Näinhän se on. Jos otetaan esimerkkilaskelmaan tämä viiden litran V8 ja heittämäsi kulutuslukema 17 l/100 km, saamme mootttorin kulutukseksi yhtä iskutilavuuden litraa kohden 3,4 l/100 km, joka on vähän. Ei tuollaisella kulutuksella liiku kuin joku hybridi.
Seuraavaksi joku sanoo, että mihin tarvitaan isoja V8-moottoreita, kun pienemmilläkin autot liikkuvat. Ison moottorin etuna on hyvä vääntömomentti alhaisella viritysasteella. Ensin mainittu lisää käyttömukavuutta ja jälkimmäinen käyttövarmuutta.
On toki muitakin tapoja rakentaa auto, amerikkalainen autoteollisuus selvisi pitkään näillä eväillä. - itekintykkkäääään
"Ison moottorin etuna on hyvä vääntömomentti alhaisella viritysasteella. Ensin mainittu lisää käyttömukavuutta ja jälkimmäinen käyttövarmuutta."
olet ehkä kiva setä mutta väärässä. auto liikkuu paikasta a paikkaan b, kaikilla vääntömomenteilla. käyttövarmuutta ei lisää veekasi mitenkään. volvon d5 moottori on käyttövarmempi ja kestävämpi kuin yksikään veekasi. kaikenlaisia lastentauteja ja imusarjavuotoja kaseissa on. tosin hienoja koneita ne on ajaa. aion itekin ostaa kasin. tai ainakin kutosen.
- Herraskaistaliikuntaa
Moi, tuuminut lisää helteessä autoilua. Varmaan fiksuinta oma alkuperäinen kokonaisuus moottori vaihteisto vain tuumia ja virittää optimiin. Ei siihen mkä se oli tehtaalta rullatessa vaan pois moninaiset saastelaitteet ,sähköinen jäähdyttimen puhallin,pakoputkiston optimointi kannesta lähtien jouheilla pakosarjoilla . Kansien käyttäminen virtauspenkissä ja kunnostaminen virtaavaksi kevyesti. Kampiakselin koneistus mittoihinsa. Puristus suhteen järkeistäminen. Nokkaakseli mitä asentajat suosittaa laaja alaiseen käyttömoottoriin. Ja se ruisku ,se on piste iin päällä. Hihnapyörien pienennys ja kaikki temput mitä näitä nyt onkaan.
Th200 vsihteistoa ei oikein ole päästy kehumaan kestoltaan. Kenties siihen joku fiksaussetti ja perävälitys lyhemmäksi suomi maastoon. E85 lienee fiksu myös ja samalla siihen liittyvät asiat kuntoon sekä isomman tankin mahduttaminen.
Pitkä projekti tuokin jo . Nyt vain siistin yksilön etsintä ilman lauluauto historiaa.
Luulisi kulutuksenkin olevan hanskassa sitten.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik123710MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar741954Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5421598Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin821243Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja671067Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s331008Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt214898Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o60863- 171844
Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3788