Eikö olisi uskottavampaa kirjoitella tosiasioita.
Vastaukset 33
- 12____13
Raamattu ei valehtele.
Miten vastaamme tyhmälle?
San. 26:5 "Vastaa tyhmälle hänen hulluutensa mukaan, ettei hän itseänsä viisaana pitäisi."
San. 26:4 "Älä vastaa tyhmälle hänen hulluutensa mukaan, ettet olisi hänen kaltaisensa sinäkin."- Entten.tentten
Ei kai siinä muu auta, kuin valita vastaus arpomalla.
- 12____13
he-ma kirjoitti:
Miten vastaamme tyhmälle?
San. 26:5 "Vastaa tyhmälle hänen hulluutensa mukaan, ettei hän itseänsä viisaana pitäisi."
San. 26:4 "Älä vastaa tyhmälle hänen hulluutensa mukaan, ettet olisi hänen kaltaisensa sinäkin."> Miten vastaamme tyhmälle?
Ei niin kuin tyhmä, vaan niin kuin tyhmälle. :)
- Voihanvitalis
5Moos.8:4 29:5 Neh.9:21 Neljäkymmentä vuotta sinä elätit heitä erämaassa, niin ettei heiltä mitään puuttunut, eivät heidän vaatteensa kuluneet, eivätkä heidän jalkansa ajettuneet.
- Kysyväinen
No mitä ne valittivat?
3. ja israelilaiset sanoivat heille: "Jospa olisimme saaneet surmamme Herran kädestä Egyptin maassa, jossa istuimme lihapatain ääressä ja leipää oli kyllin syödäksemme! Mutta te olette tuoneet meidät tähän erämaahan antaaksenne koko tämän joukon kuolla nälkään."
Raamattu ei perustu tietoon, totuuteen, ymmärrykseen tai viisauteen. Se kertoo kolmesta iankaikkisesta mahdista: Toivo, Usko ja Rakkaus. Vaikka on totta, että Jeesus valehteli paljon niin hän loi valheillaan IANKAIKKISUUTTA. Iankaikkista toivoa.
Itse tiesin kyllä lapsena kun raamattuu tartuin, että sen sepitykset ovat valheita. Mutta oli hienoa ajatella: Mitä jos sittenkin olisi olemassa Jumala, jolle mikään ei ole mahdotonta? Eikö kannata tukea sitä uskoa ja sitä toivoa, joka selittää Jumalan olevan mahdiltaan niin voimakas, että aivan kaikki on mahdollista.
Tietenkin tulee elämän varrella tilanteita, että huomaa monien ihmisten elämässä käyneen niin, että he ovat vakavasti sairastuneet esim. leukemiaan eikä Jumala, jonka pitäisi olla voimiltaan kaikkimahdollinen silti paranna heitä. Silloin alkaa epäusko vaikuttaa. Mutta useimmiten toivo voittaa kuitenkin tuon epäuskon ja ihmetyksen.
Kyse saattaa olla AIKA-tekijästä. Mitä useampia vuosia elää rauhaisaa ja tervettä elämää niin sitä vaikeampi on luopua toivosta. Jos elää esim. 50 vuotta täysin rauhallista ja tervettä elämää niin ei ole paljoa syitä luopua toivosta. Job eli onnellisena ja joutui koetuksiin. Jumala luki hänelle eduksi että hän ei kironnut Jumalaa. Tosin Job kumosi raamatun kaikkineen väitteillään että Jumala tukee jumalattomia yms. Mutta ei tullut kironneeksi Jumalaa. Ei ole ensimmäinen henkilö se, joka kykenee kumoomaan koko raamatun. JO JOB AIKOINAAN TEKI SEN. Hän kumosi koko raamatun kaikki faktat, mutta kyse oli sillä kertaa siitä kiroisiko hän Jumalaa vai ei???- etsisyylliset
Olemattoman kiroaminen on kaikkein turhin teko.
- Anonyymi00014UUSI
JUMALAUTA! "VAIKKA ON TOTTA, ETTÄ JEESUS VALEHTELI PALJON ."??
MISÄ SINÄ OLET KUULLU JEESUKSEN PUHUNEEN TAI EDES KIRJOITTANEEN MITÄÄN?!
- Ohramovitsch
Silloin huomattiin määräys, ettei ammonilaisia eikä moabilaisia saa milloinkaan päästää Jumalan seurakuntaan, 2 koska nämä kansat eivät aikoinaan suostuneet antamaan israelilaisille vettä ja leipää, vaan palkkasivat Bileamin kiroamaan heidät. Meidän Jumalamme tosin käänsi tämän kirouksen siunaukseksi. 3 Lain määräyksen kuultuaan israelilaiset erottivat pois joukostaan kaikki, joissa oli muukalaista verta.
- mosse-ei-
Eräs kaveri myöhemmin uunitti heidät.
- Anonyymi00019UUSI
mosse-ei- kirjoitti:
Eräs kaveri myöhemmin uunitti heidät.
Juutalaiset eivät ole israelikaisia. Ja jos tarkoitat holokaustia, niin sana tulee VT:stä, ja tarkoittaa kokonaan poltettua uhrilahjaa juutalaisten omalle Jumalalle (ei Israelin Jumalalle, joka sanoo uhrikulttia iljetykseksi) - se kaveri hankki niille oman valtion toisten mailta. Tosin kimpassa niiden kanssa.
- Anonyymi00010UUSI
raamatussa ei mitään uskottavaa..pelkkää manipolitointia
- Anonyymi00020UUSI
Se onkin vain tarina, kun Paholainen varastaa sielun
- Anonyymi00011UUSI
Jos uskomme harhaoppusia 80% Paavalin kirjeistä on valetta.
Lakihenkiset uskovat siis näin väittää.- Anonyymi00017UUSI
EI OLE MITÄÄN OIKEAA OPPIA EDES.
- Anonyymi00012UUSI
Raamattu kertoo lankeemuksen suuruuden ja seuraukset. Se ei kerro niistä jotka kohtasi ARMON polvesta polveen. Se on tarkoitettu opetukseksi ja nuhteeksi. Eikä paljastamaan onnea ja rakkautta. Raamatusta on satoja käännöksiä eri kielillä. Niiden sanat mutta etenkin alkukielen sanat pitää tulkita KIELTEN TULKITSEMISEN ARMOLAHJAN AVULLA. Raamattu ei koskaan ehdy vaan on alati uudistuva.
Jumala ei kuitenkaan pysäyttänyt ilmoitusta raamattuun, vaan tuli myöhemmin Koraani ja veedat. Egyptin hermeetikot sanoo on 36525 pyhää kirjaa joista 2000 kertoo maailman toimintaperiaatteen. Itse jaottelen seuraavasti
1500-1000 eKr 8000 kpl
1000-500 eKr 7000 kpl
500- 0 eKr 6000 kpl
0-500 jKr 5000 kpl
500-1000 jKr 4000 kpl
1000-1500 jKr 3000 kpl
1500-2000 jKr 2000 kpl (maailman toimintaperiaate)
2000-2500 jKr 1000 kpl (Imaami Mahdin kirjallisuus)
2500-3000 jKr 500 kpl (Apostoliset ilmestykset)
3000-3500 jKr 20 kpl (Avatarten parhaat)
3500-4000 jKr 5 kpl (Jumalan top 5 pyhät teokset)
Toki pyhien teosten lisäksi on vielä lajilaulut ja sukuvirret sekä muutakin.
Raamattu on kuitenkin vetovoimaltaan suurenmoinen kulta kaupunki tai maailman alun tiivis Galaxi. Montaa sen veroista teosta ei ole. Ehkä 5-25 kpl vain.- Anonyymi00016UUSI
MINKÄ LANKEEMUKSEN? - TARKOITATKO, ETTÄ SAATANA ASUU PARATIISISSA?
- Anonyymi00013UUSI
Mikä mielestäsi on raamatun valhetta? No 80 prosenttia Jeesuksen sanomaksi on, mutta raamatun tarkoitus onkin synnyttää usko.
Raamatussa on tarina ja juoni, kuten missä kirjassa tahansa. Ei siihen kuulunut edes uskoa. - Anonyymi00015UUSI
Tuo edellä - "vaikka on totta, että Jeesus valehteli paljon" - voiko tällaiset kulkea tänä päivänä ihan vapaana?;
- Anonyymi00021UUSI
Niin voiko mies joka lupasi kaikille : JOKA USKOO MINUUN EI MILLOINKAAN NÄE KUOLEMAA VAAN ELÄÄ IANKAIKKISESTI kulkea vapaana.
Minä olen totuus ja elämä. Joka noudattaa minun sanojani sitä Isä rakastaa. Jne.
Minä puolestani alan kohta opettaa samoin kuin Jeesus
Minä olen avaruuden hämäryys. Joka kipuaa minun luokseni saa elää iankaikkisesti valossa eikä milloinkaan koe pimeää. Minä olen kasvien vihreä väri. Joka syö minua kunnioittaen sen päästän istumaan Isäni valtaistuimelle jolta hallitaan koko Galaxia. Mutta joka sylkee minut ulos suustaan sen annan maistaa vain kuivunutta koivun lehteä rangaistukseksi ja hän elää ikuisessa syksyssä..... - Anonyymi00027UUSI
Anonyymi00021 kirjoitti:
Niin voiko mies joka lupasi kaikille : JOKA USKOO MINUUN EI MILLOINKAAN NÄE KUOLEMAA VAAN ELÄÄ IANKAIKKISESTI kulkea vapaana.
Minä olen totuus ja elämä. Joka noudattaa minun sanojani sitä Isä rakastaa. Jne.
Minä puolestani alan kohta opettaa samoin kuin Jeesus
Minä olen avaruuden hämäryys. Joka kipuaa minun luokseni saa elää iankaikkisesti valossa eikä milloinkaan koe pimeää. Minä olen kasvien vihreä väri. Joka syö minua kunnioittaen sen päästän istumaan Isäni valtaistuimelle jolta hallitaan koko Galaxia. Mutta joka sylkee minut ulos suustaan sen annan maistaa vain kuivunutta koivun lehteä rangaistukseksi ja hän elää ikuisessa syksyssä.....JEESUS EI OLE RAAMATUN TEKSTISTÄ KIRJOITTANUT YHDEN PILKUN VIRTAA.
NE ON KEKSITTYJÄ LEGENDOJA TUNTEMATTOMIEN - JA USEIDEN -KIRJOITTAJIEN TOIMESTA - EIVÄT HISTORIAA. - Anonyymi00028UUSI
Anonyymi00027 kirjoitti:
JEESUS EI OLE RAAMATUN TEKSTISTÄ KIRJOITTANUT YHDEN PILKUN VIRTAA.
NE ON KEKSITTYJÄ LEGENDOJA TUNTEMATTOMIEN - JA USEIDEN -KIRJOITTAJIEN TOIMESTA - EIVÄT HISTORIAA.JOTKA ON KIRJOITETTU HÄNEN SANOMAKSI - VAIKUTTAA MONELLA KOHDALKA, ETTÄ HÄNEN PILKKAAMISEKSEEN.
- Anonyymi00029UUSI
Anonyymi00028 kirjoitti:
JOTKA ON KIRJOITETTU HÄNEN SANOMAKSI - VAIKUTTAA MONELLA KOHDALKA, ETTÄ HÄNEN PILKKAAMISEKSEEN.
Hän hyökkäsi juutalaisia vastaan, jotka ovat luoneet koko raamattutarinan - lähinnä hänen häpäisemisekseen - kun juutalaisten vastustaja roikkuu 2000 vuotta häpäistynä ja esimerkkinä ristillä.
- Anonyymi00030UUSI
Anonyymi00029 kirjoitti:
Hän hyökkäsi juutalaisia vastaan, jotka ovat luoneet koko raamattutarinan - lähinnä hänen häpäisemisekseen - kun juutalaisten vastustaja roikkuu 2000 vuotta häpäistynä ja esimerkkinä ristillä.
Jeesus vastasi älykkyydeltään Albert Einsteiniä - kaksi maailman viisainta ihmistä, Jeesus oli israelilainen, ei juutalainen.
Jeesuksen oikea opetus oli todellinen uhka juutalaisille - vastaahan se tämän päivän tiedettä.
- Anonyymi00018UUSI
Lakihenkinen esim. selittää Raamatussa Paavalin valheeksi tai käännösvirheeksi kohdat, mitä eivät käy omaan oppiin ja omaan kiihkoon. N. totuuden kanssa sillä ei ole mitään tekemistä, vaikka niin väittävät. Se on suurimman luokan vääristelyä.
Ei Raamatussa missään sanota, että usko perustuu johonkin sanaan, johonkin hyvin tärkeään asiaan, joka täytyy ymmärtää juuri oikealla tavalla. Sellaista farisealaisuutta ja kirjanoppineisuutta halveksitaan Raamatussa.
Raamatun sanan tarkoitus on yksin johdattaa ihminen Pyhän Hengen tykö, saada siinä voima ja usko elämäänsä. Ei saivarrella sanakiistojen kipeydessä ja mielensä pöyhkeydessä asioilla, jotka eivät ole miksikään hyödyksi.
Kyllä se meidän kovasti valehteva Paavali halusi, että vaellamme Hengessä emmekkä käsittämisessä ja että meitä ohjaa Pyhä Henki eikä harhaoppiset selitelmät.- Anonyymi00031UUSI
Ei ole mitään Paavalin valheita, hän luo Jeesuksen nimeen Kristuksen, joka johdattaa seuraajansa helvettiin.
Raamatussa ei ole mitään valheita.
Mutta se on tehty niin, että kaikki uskojat näyttävät vain typeyksiltä - taitavaa juutalaista käsialaa,mikä taitavuus nyppi älykkäiden sarjaan kuuluvaa Martti Lutheria ylikaiken. - Anonyymi00032UUSI
Anonyymi00031 kirjoitti:
Ei ole mitään Paavalin valheita, hän luo Jeesuksen nimeen Kristuksen, joka johdattaa seuraajansa helvettiin.
Raamatussa ei ole mitään valheita.
Mutta se on tehty niin, että kaikki uskojat näyttävät vain typeyksiltä - taitavaa juutalaista käsialaa,mikä taitavuus nyppi älykkäiden sarjaan kuuluvaa Martti Lutheria ylikaiken.Jaan tunteen hänen kanssaan, mutta olen päässyt sen yli - ne saavat helvetin, jotka sen ovat ansainneetkin.
- Anonyymi00022UUSI
Saan halvauksen uskovaisten jutuista.
Seurakuntalainen, arikkeli liittyen siihen, että kuka on oikeassa uskoessaan.
Puhuja/kirjoittaja: "Olen kristitty ja uskon Jeesuksen opetuksiin".
Niin, ne Jeesuksen opetukset, ja koko Jeesuksen julistamaksi käskemä taivasten valtakunnan evankeliumi - kuten Jeesuksen Kristus-nimeen itse taivasten valtakunnan isä Jumala - on kristinuskon luoneen Paavalin sanoin KIROTTU, VAIKKA SITÄ EVANKELIUMIA LAUSUISI ENKELI TAIVAASTA!
Löytyy raamattuhaulla 'olkoon kirottu', ja Gal.3:13.
EIKÖ KUKAAN USKOINEEN OLE IKINÄ, KOSKAAN LUKENUT RAAMATTUA? MISTÄ NÄITÄ HULLUJA LÖYTYY!!!!
Kaiken lisäksi, kun raamatussa on kaikki ihan totuuden mukaisesti, kuten tunnustuksetkin.- Anonyymi00023UUSI
Uskoa Jeesuksen opetukset ja olla kristitty - ovat universumin päässä toisistaan, koska Jeesus niiden opetuksten kanssa ohjaa tien takaisin paratiisiin ilmestyskirja 2:2, 2:17, mutta kristityynä Paavalin opilla päätyy tulenliekkeihin 1 Kor.3:13, 'kun rakentaa tällä.perustukselle".
En tiedä maailmnassa edes karmeampaa ajatus ja älymokaa kuin 'olla kristityy ja uskoa Jeesuksen opetukset.
SYY: Jos uskot Jeesusta, kun hän sanoo juutalaisuuden jumaluutta Saatanaksi ja valheen isäksi (Joh.8), niin et usko juutalaisen tekemään kristinuskoon juutalaisuutena.
Kaikki nämä henkilöt todistavat itsensä vain valehtelijoiksi. - Anonyymi00024UUSI
Anonyymi00023 kirjoitti:
Uskoa Jeesuksen opetukset ja olla kristitty - ovat universumin päässä toisistaan, koska Jeesus niiden opetuksten kanssa ohjaa tien takaisin paratiisiin ilmestyskirja 2:2, 2:17, mutta kristityynä Paavalin opilla päätyy tulenliekkeihin 1 Kor.3:13, 'kun rakentaa tällä.perustukselle".
En tiedä maailmnassa edes karmeampaa ajatus ja älymokaa kuin 'olla kristityy ja uskoa Jeesuksen opetukset.
SYY: Jos uskot Jeesusta, kun hän sanoo juutalaisuuden jumaluutta Saatanaksi ja valheen isäksi (Joh.8), niin et usko juutalaisen tekemään kristinuskoon juutalaisuutena.
Kaikki nämä henkilöt todistavat itsensä vain valehtelijoiksi.Tämä on KÄLLI, joka on tehty raamattuun JUURI tähän tarkoitukseen - valehtelijat jäävät kiinni.
- Anonyymi00025UUSI
Anonyymi00024 kirjoitti:
Tämä on KÄLLI, joka on tehty raamattuun JUURI tähän tarkoitukseen - valehtelijat jäävät kiinni.
Uskot Jeesusta tai uskot Paavalia, mutta molempia et pysty uskomaan yhtä aikaa - et ratsastamaan kahdella hevosella samaan aikaan, et jännittämään kahta jousta yhtä aikaa - siteeraus raamatusta. Tarina on kirjoitettu niin.
- Anonyymi00026UUSI
Anonyymi00025 kirjoitti:
Uskot Jeesusta tai uskot Paavalia, mutta molempia et pysty uskomaan yhtä aikaa - et ratsastamaan kahdella hevosella samaan aikaan, et jännittämään kahta jousta yhtä aikaa - siteeraus raamatusta. Tarina on kirjoitettu niin.
Tästä samasta syystä Matt.7 on kaksi eri tietä,niitä ei voi kulkea yhtä aikaa.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 681076
- 641052
- 93827
- 58823
- 42678
Jasmin vauhdissa
Kyllä pitää Jassulla kiirettä, kun yhtenään menoa mun äidin, isäpuolen ja Markon kanssa Ossianin ollessa tietysti sulois224654- 50598
- 66575
- 40570
Nainen joka haluaa miehen
Näyttää sen selvästi. Hommaa minihameet, pitkät hiukset, laihduttaa ja on iloinen sekä aktiivinen.79563