Pattayalla paras moottoripyörävalikoima vuokraten.

TämäTarinaOnTosi

Aina, siis aina kun monta kertaa vuodessa matkustan Pattayalle, minulla on tuttu moottoripyörävuokraaja ja aina, siis aivan aina minun vakipyöräni odottaa huollettuna ja kiilloitettuna minua.
Sopperilla en tahdo Pattayalla liikennöidä, kun niissä kaikissa, siis aivan kaikissa on pakoputki siten, että kun kaadun parkkipaikalla ja jalkani jää aina, siis aivan aina puolitusinaa kertaa sopperin alle, niin palovammat on sen mukaiset.

Tämä on minun.

https://aijaa.com/qMD08V

48

595

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • OnnenKyynel

      Minulla tuli onnen kyynel silmään, kun vihdoin selvisi tämäkin todistettu totuus.

      • OnnenKyynel

        Tuli toiseenkin silmään onnen kyynel kun näin tänään perhelaiffin koko perheen voimalla ajellen kevyenliikenteenväylää pujotellen palmuja.
        Isotissinen nojas kuskiin että peppu ei rasittunut.


    • HyyraMoppeBillit

      Fotosta luurailtu aikas ahkeraisesti.

      • 42xEiVielä43x

        22 kertaa, vielä tuplat niin 44x.


    • helgama

      Paljastui se "aviomiehen" tietämys Thaimaan moottoripyöräilystä tässä samalla, kun ei edes tiennyt että koiven polttaminen prätkän putkeen on Thaimaassa hyvin yleistä. Sille arvelle on oikein lempinimikin: "Pattaya tattoo".
      Aviomiehen isosisältä perityssä Helkamassa on sen sijaan suojattu pakoputki ja sitä ajetaan pitkälahkeiset pömppähousut jalassa joten ei huolta. Polkimet auttavat myös jos bensiini sattuu loppumaan kirkonkylällä käydessä.

      • NumBall63

        resuperse jokaisessa vastaan tulleessa mp on pakoputken lämpösuoja, mitens sinun "thaimaan " ns. tuntemuksesi... olen ajanut täällä varsin paljon, eikä ole pattaya tatuointeja missään.... eikä ole moista näkynyt edes thaikuilla, sinä olet surkea tapaus.


      • voilerpanlerppaa
        NumBall63 kirjoitti:

        resuperse jokaisessa vastaan tulleessa mp on pakoputken lämpösuoja, mitens sinun "thaimaan " ns. tuntemuksesi... olen ajanut täällä varsin paljon, eikä ole pattaya tatuointeja missään.... eikä ole moista näkynyt edes thaikuilla, sinä olet surkea tapaus.

        Numball vastaa taas kerran aviomiehen puolesta ja on yllättäen moottoripyöräily-expertti aviomiehen linjoilla tässäkin asiassa toimien itsekin asiantuntijana.
        Yhdessäkään klassikko, custom ja chopperpyörässä ei ole suojia suorien rosterputkien päällä eikä juuri minkäänlaista äänenvaimenninta.
        Tiedän että Hua Hin on mopojen kaupunki, jossa ei kannata edes myydä eikä vuokrailla isoja pyöriä, koska karvakuonot ei niitä osta eikä vuokraa, mutta Pattayalla ja Chiang Maissa näkee erittäin paljon edellä mainitun kaltaisia prätkiä.
        https://www.bikes4sale.in/details/kawasaki/vulcan/vulcan-1700-classic/


      • olloshyvä
        NumBall63 kirjoitti:

        resuperse jokaisessa vastaan tulleessa mp on pakoputken lämpösuoja, mitens sinun "thaimaan " ns. tuntemuksesi... olen ajanut täällä varsin paljon, eikä ole pattaya tatuointeja missään.... eikä ole moista näkynyt edes thaikuilla, sinä olet surkea tapaus.

        https://www.pattayaunlimited.com/motorcycle-exhaust-pipe-burn/
        Tässä kerrotaan Pattaya tattoosta enemmän.


      • tattooman

      • NumBall63 kirjoitti:

        resuperse jokaisessa vastaan tulleessa mp on pakoputken lämpösuoja, mitens sinun "thaimaan " ns. tuntemuksesi... olen ajanut täällä varsin paljon, eikä ole pattaya tatuointeja missään.... eikä ole moista näkynyt edes thaikuilla, sinä olet surkea tapaus.

        Neljän seinän sisälle linnoittautunut kyrpätynnyri leikkii täällä jo motoristiakin? Onhan noita palovammoja meikäläiselläkin ainakin 4kpl. Ensimmäiseni sain veljen pappatunturista noin vuonna 1979 kun kaaduin ja jalka jäi putken alle. Viimeisin tuli toissa kesänä. Pyörää en muista.. joku japsi se oli.


      • SHHHHHHH
        vuodesta20l0 kirjoitti:

        Neljän seinän sisälle linnoittautunut kyrpätynnyri leikkii täällä jo motoristiakin? Onhan noita palovammoja meikäläiselläkin ainakin 4kpl. Ensimmäiseni sain veljen pappatunturista noin vuonna 1979 kun kaaduin ja jalka jäi putken alle. Viimeisin tuli toissa kesänä. Pyörää en muista.. joku japsi se oli.

        Älä häiritse lerppaa. Lerpan resupylly seuraa Trumpin saapumista hesaan telkkarista pikkuinen Orlandon lippu kädessään. Tänään lerppa on enemmän amerikkalainen kuin thaimaalainen.


      • NumBall63
        vuodesta20l0 kirjoitti:

        Neljän seinän sisälle linnoittautunut kyrpätynnyri leikkii täällä jo motoristiakin? Onhan noita palovammoja meikäläiselläkin ainakin 4kpl. Ensimmäiseni sain veljen pappatunturista noin vuonna 1979 kun kaaduin ja jalka jäi putken alle. Viimeisin tuli toissa kesänä. Pyörää en muista.. joku japsi se oli.

        esupeppu en ole mikään motoristi, pihalla on kaksi moottoripyörää hondat wave ja forza toinen kevari toinen 150cc moottoripyörä, ajan mp:llä korkeintaa 15 kilsaa pidemmät matkat mennään autolla joita on kaksi, uudehkot nissan navara ja toyota camry...

        Hua hinissä on parkkitilanne niin huono että joskus on pakko mennä keskustaan mp:llä, kun sieltä ei yksikertaisesti löydy parkkipaikkaa autolle, isommalla pyörällä täällä ei tee hevonpaskaa, toivotaan että keskustaan kaupungintaloon rakenteilla oleva pysäköintitalo auttaa asiaa, market villagessa ja bluportissa on parkkitilaa tarpeeksi, varsinkin bluportissa mutta se on sen verran kaukana keskustasta että tarvitsee lavataxia mennä keskustaan...

        Resupeppu olen ajanut kilometrejä mp:llä varsin paljon, kahdesta eri syystä ensimmäinen tuo edellä kerrottu, ja toinen se että olen asunut täällä varsin kauan, kuten myös pattayalla, saraburissa... joten maa on tullut tutuksi...

        Aja vain sellaisesta peliä minkä hallitset, ei kannata ottaa suurempaa mihin kyvyt eivät riitä.

        En lähde missään tapauksessa ajamaan esim. pattayalle bangkokin kautta moottoripyörällä, auto on sitä varten, tai paremmin tuo satamasta lähtevä lautta... ei tarvitse jonottaa bangkokissa tai pattayalle menevällä 7 tiellä..


      • käytöstapoja
        NumBall63 kirjoitti:

        esupeppu en ole mikään motoristi, pihalla on kaksi moottoripyörää hondat wave ja forza toinen kevari toinen 150cc moottoripyörä, ajan mp:llä korkeintaa 15 kilsaa pidemmät matkat mennään autolla joita on kaksi, uudehkot nissan navara ja toyota camry...

        Hua hinissä on parkkitilanne niin huono että joskus on pakko mennä keskustaan mp:llä, kun sieltä ei yksikertaisesti löydy parkkipaikkaa autolle, isommalla pyörällä täällä ei tee hevonpaskaa, toivotaan että keskustaan kaupungintaloon rakenteilla oleva pysäköintitalo auttaa asiaa, market villagessa ja bluportissa on parkkitilaa tarpeeksi, varsinkin bluportissa mutta se on sen verran kaukana keskustasta että tarvitsee lavataxia mennä keskustaan...

        Resupeppu olen ajanut kilometrejä mp:llä varsin paljon, kahdesta eri syystä ensimmäinen tuo edellä kerrottu, ja toinen se että olen asunut täällä varsin kauan, kuten myös pattayalla, saraburissa... joten maa on tullut tutuksi...

        Aja vain sellaisesta peliä minkä hallitset, ei kannata ottaa suurempaa mihin kyvyt eivät riitä.

        En lähde missään tapauksessa ajamaan esim. pattayalle bangkokin kautta moottoripyörällä, auto on sitä varten, tai paremmin tuo satamasta lähtevä lautta... ei tarvitse jonottaa bangkokissa tai pattayalle menevällä 7 tiellä..

        Joo mutta älä hauku toisia paskanpuhujiksi ja resuperseiksi, jos et tiedä mistä he puhuvat, kiitos.


      • NumBall63
        käytöstapoja kirjoitti:

        Joo mutta älä hauku toisia paskanpuhujiksi ja resuperseiksi, jos et tiedä mistä he puhuvat, kiitos.

        Resupeppu sinähän juuri tee sitä mitä minulta kiellät, reppana.


      • Lerppaonlerppajapysyy
        NumBall63 kirjoitti:

        Resupeppu sinähän juuri tee sitä mitä minulta kiellät, reppana.

        Persläpilerppa on aina persläpilerppa, ainoa, joka tietää kaiken Thaimaasta, siis omasta mielestään ja kaikki toiset viisaampina ovat kuitenkin tietävämpiä.


      • Aviomies
        vuodesta20l0 kirjoitti:

        Neljän seinän sisälle linnoittautunut kyrpätynnyri leikkii täällä jo motoristiakin? Onhan noita palovammoja meikäläiselläkin ainakin 4kpl. Ensimmäiseni sain veljen pappatunturista noin vuonna 1979 kun kaaduin ja jalka jäi putken alle. Viimeisin tuli toissa kesänä. Pyörää en muista.. joku japsi se oli.

        Hienoa 2010 olet kaatunut veljesi tunskalla vuonna 1979.

        Tuona vuonna minulla oli tuutti, jossa putket neljä yhteen ja raitti raikas.


      • tottuuventorvelo
        Aviomies kirjoitti:

        Hienoa 2010 olet kaatunut veljesi tunskalla vuonna 1979.

        Tuona vuonna minulla oli tuutti, jossa putket neljä yhteen ja raitti raikas.

        2010 valehtelee ja nuo muut valehtelee kans. Lehtiuutinenkin valehtelee.
        Ai mistäkö tiedän? No kun Numball sanoi että kaikissa pakoputkissa on Thaimaassa suojat ja kukaan Numballin edes thaimaalainen tuttu ei ole polttanut koskaan jalkaansa eikä kenelläkään ole arpea. Numball tietää. Hän asuu Thaimaassa ja tuntee kaikki thaimaalaiset ja ulkomaalaiset.


      • Aviomies
        tottuuventorvelo kirjoitti:

        2010 valehtelee ja nuo muut valehtelee kans. Lehtiuutinenkin valehtelee.
        Ai mistäkö tiedän? No kun Numball sanoi että kaikissa pakoputkissa on Thaimaassa suojat ja kukaan Numballin edes thaimaalainen tuttu ei ole polttanut koskaan jalkaansa eikä kenelläkään ole arpea. Numball tietää. Hän asuu Thaimaassa ja tuntee kaikki thaimaalaiset ja ulkomaalaiset.

        En nyt niin ottaisi kantaa kuka valehtelee ja kuka tietää, toki nilkkoja on poltettu kaatuessa, kuten 2010 ja muutenkin joissain tilanteissa.

        Tosin aiheesta vuosikymmenien aikana en ole huomannut näin paljon puhuttavan ongelmallisena edes motoristipiireissä, mutta tämä pattaya-aktiivihan kaikista aiheista tekee kärpäsestä härkäsen, joten toki moottoripyörien pakoputkikin on oiva aihe.

        Voisiko ajoviima olla seuraava aihe ???


      • NumBall63 kirjoitti:

        resuperse jokaisessa vastaan tulleessa mp on pakoputken lämpösuoja, mitens sinun "thaimaan " ns. tuntemuksesi... olen ajanut täällä varsin paljon, eikä ole pattaya tatuointeja missään.... eikä ole moista näkynyt edes thaikuilla, sinä olet surkea tapaus.

        Mielenkiintoista, itse ajoin viimetalvena Thaimaassa (Hua Hinin alue) reilun 1200km. upouudella Honda CBR 650F:llä "sporttipyörällä" ja vaikka (erittäin lyhyt) pakoputki kulki oikean jalkatapin alta, niin silti sen lämmöntuotto oli niin kova, että toisen ajopäivän jälkeen oli pakko luopua polvipituisilla shortseilla ajamisesta ja siirtyä täysipituisiin housuihin, koska lyhytvartisten (nilkkapituisten) ajokenkien varren yläpuolelle ole syntynyt hieman kämmentä pienempi palovamma-alue, jonka parantuminen kestikin sitten melkein 2-3 viikkoa. Eli aina ei tarvitse edes suoraa ihokosketusta, jos lämmönlähde (vaikkapa pakoputki) riittävän lähellä ja kuuma.


      • äläsviitsi
        santtu_1975X kirjoitti:

        Mielenkiintoista, itse ajoin viimetalvena Thaimaassa (Hua Hinin alue) reilun 1200km. upouudella Honda CBR 650F:llä "sporttipyörällä" ja vaikka (erittäin lyhyt) pakoputki kulki oikean jalkatapin alta, niin silti sen lämmöntuotto oli niin kova, että toisen ajopäivän jälkeen oli pakko luopua polvipituisilla shortseilla ajamisesta ja siirtyä täysipituisiin housuihin, koska lyhytvartisten (nilkkapituisten) ajokenkien varren yläpuolelle ole syntynyt hieman kämmentä pienempi palovamma-alue, jonka parantuminen kestikin sitten melkein 2-3 viikkoa. Eli aina ei tarvitse edes suoraa ihokosketusta, jos lämmönlähde (vaikkapa pakoputki) riittävän lähellä ja kuuma.

        Ei pidä paikkansa. Nimimerkki Numball on tutkinut kaikkien 67 miljoonan thaimaalaisen ja 36 miljoonan Thaimaassa vierailevan turistin oikean jalan ja todennut tarkoissa tutkimuksissaan että kellään ei ole palovammoja eikä arpea sellaisesta. Piste.
        Ja suojus on kaikissa ja se estää kaikki ja kaikenlaiset palovammat. Kaksoispiste.


      • 63NumBall
        santtu_1975X kirjoitti:

        Mielenkiintoista, itse ajoin viimetalvena Thaimaassa (Hua Hinin alue) reilun 1200km. upouudella Honda CBR 650F:llä "sporttipyörällä" ja vaikka (erittäin lyhyt) pakoputki kulki oikean jalkatapin alta, niin silti sen lämmöntuotto oli niin kova, että toisen ajopäivän jälkeen oli pakko luopua polvipituisilla shortseilla ajamisesta ja siirtyä täysipituisiin housuihin, koska lyhytvartisten (nilkkapituisten) ajokenkien varren yläpuolelle ole syntynyt hieman kämmentä pienempi palovamma-alue, jonka parantuminen kestikin sitten melkein 2-3 viikkoa. Eli aina ei tarvitse edes suoraa ihokosketusta, jos lämmönlähde (vaikkapa pakoputki) riittävän lähellä ja kuuma.

        Lienee kyse mp:n valinnasta, mulla on menossa neljäs wave piikki, vaihdan sen aina kun kilsoja 15.000-20.000... eli ajettu 45.000-60.000 täällä, suomessa pidin mp täysin tarpeettomana, minä pidän wavesta vaimo enemmän forzasta... kummallakaan ei ole ollut paljovammoja koskaan... on se uskomatonta että täällä jauhetaan paskaa menen tulleen,

        ainiin onhan vaimon siskontytöllä snoopy, en muista merkkiä sekin on jo ties kuinka mones... eikä hänelläkään ole mitään pattaya tatuointeja... ja miten voisikaan hän ei ole koskaan edes käynyt pattayalla... onko hua hinissä tai pranburissa omat tatuoinnit...

        Luulenpa että tämä pattaya tatuointi tarkoittaa osaamatonta, pattayalla mp:n vuokraavaa reppanaa, joka ei ymmärrä että liikenne thaimaassa on hieman toisenlaista kuin suomessa... eikä niin posiitiivisessä mielessä...

        Jos asiaa pitäisi puhua niin suosittelen käyttämään kypärää... joka täällä on pakollista ja harvinaista.

        Kaikki kommentit eivät ole tarkoittu santulle.


      • Aviomies
        santtu_1975X kirjoitti:

        Mielenkiintoista, itse ajoin viimetalvena Thaimaassa (Hua Hinin alue) reilun 1200km. upouudella Honda CBR 650F:llä "sporttipyörällä" ja vaikka (erittäin lyhyt) pakoputki kulki oikean jalkatapin alta, niin silti sen lämmöntuotto oli niin kova, että toisen ajopäivän jälkeen oli pakko luopua polvipituisilla shortseilla ajamisesta ja siirtyä täysipituisiin housuihin, koska lyhytvartisten (nilkkapituisten) ajokenkien varren yläpuolelle ole syntynyt hieman kämmentä pienempi palovamma-alue, jonka parantuminen kestikin sitten melkein 2-3 viikkoa. Eli aina ei tarvitse edes suoraa ihokosketusta, jos lämmönlähde (vaikkapa pakoputki) riittävän lähellä ja kuuma.

        Hei Santtu.
        Olet usein noita Thaimaan kilometrejäsi kertonut, paljonko nykyisellään ?
        Entä Suomen kilometrit ?
        Mulla tuli aikoinaan Suomessa yhtenä kesänä 40.000 km. Taisi olla vuosi 2000 kun ajot alkoi helmi-maaliskuun vaihteessa.
        En ole pitänyt kirjaa kilometreistä koskaan, mutta 2010 tietänee.


      • 63NumBall kirjoitti:

        Lienee kyse mp:n valinnasta, mulla on menossa neljäs wave piikki, vaihdan sen aina kun kilsoja 15.000-20.000... eli ajettu 45.000-60.000 täällä, suomessa pidin mp täysin tarpeettomana, minä pidän wavesta vaimo enemmän forzasta... kummallakaan ei ole ollut paljovammoja koskaan... on se uskomatonta että täällä jauhetaan paskaa menen tulleen,

        ainiin onhan vaimon siskontytöllä snoopy, en muista merkkiä sekin on jo ties kuinka mones... eikä hänelläkään ole mitään pattaya tatuointeja... ja miten voisikaan hän ei ole koskaan edes käynyt pattayalla... onko hua hinissä tai pranburissa omat tatuoinnit...

        Luulenpa että tämä pattaya tatuointi tarkoittaa osaamatonta, pattayalla mp:n vuokraavaa reppanaa, joka ei ymmärrä että liikenne thaimaassa on hieman toisenlaista kuin suomessa... eikä niin posiitiivisessä mielessä...

        Jos asiaa pitäisi puhua niin suosittelen käyttämään kypärää... joka täällä on pakollista ja harvinaista.

        Kaikki kommentit eivät ole tarkoittu santulle.

        15000-20000 km Wavella Thaimaan olosuhteissa ja kotinurkissa on varsin paljon.

        Kunnon helteellä ei paljoa päivässä ajella muutenkaan. Jos leikitään että sinulla on kaksi autoa ja kaksi mopoa ja käytät niitä noin yhtä paljon, niin se on 60000-80000 kilometriä silloin mistä puhutaan.

        Hin Lek Faista on pyöreästi 7km yömarketille. Jos käyt kaksi kertaa viikossa keskustassa, niin se tekee pyöreästi 30 kilsaa viikossa.

        Se tekee siis 2000-2700 viikkoa, jotta vehkeillesi tulee mainitsemasi vaihtoväli vastaan. Se on vaihtovälisi siten 38-51 vuotta.

        Jos olet Thaimaassa asunut 10 vuotta, niin sulla on Waven vaihto edessä sitten 20-30 vuoden päästä. Tilannetta ei muuta autolla suoritettu Bangkokin trippi.

        Joten et voi sanoa että "vaihdan sen (Waven) aina kun kilsoja 15.000-20.000"

        Opetan sinua tässä samalla logiikan ja matematiikan saralle, pois valheen tieltä.


      • Aviomies kirjoitti:

        Hei Santtu.
        Olet usein noita Thaimaan kilometrejäsi kertonut, paljonko nykyisellään ?
        Entä Suomen kilometrit ?
        Mulla tuli aikoinaan Suomessa yhtenä kesänä 40.000 km. Taisi olla vuosi 2000 kun ajot alkoi helmi-maaliskuun vaihteessa.
        En ole pitänyt kirjaa kilometreistä koskaan, mutta 2010 tietänee.

        Et ajanut.


      • NumBall63
        vuodesta20l0 kirjoitti:

        15000-20000 km Wavella Thaimaan olosuhteissa ja kotinurkissa on varsin paljon.

        Kunnon helteellä ei paljoa päivässä ajella muutenkaan. Jos leikitään että sinulla on kaksi autoa ja kaksi mopoa ja käytät niitä noin yhtä paljon, niin se on 60000-80000 kilometriä silloin mistä puhutaan.

        Hin Lek Faista on pyöreästi 7km yömarketille. Jos käyt kaksi kertaa viikossa keskustassa, niin se tekee pyöreästi 30 kilsaa viikossa.

        Se tekee siis 2000-2700 viikkoa, jotta vehkeillesi tulee mainitsemasi vaihtoväli vastaan. Se on vaihtovälisi siten 38-51 vuotta.

        Jos olet Thaimaassa asunut 10 vuotta, niin sulla on Waven vaihto edessä sitten 20-30 vuoden päästä. Tilannetta ei muuta autolla suoritettu Bangkokin trippi.

        Joten et voi sanoa että "vaihdan sen (Waven) aina kun kilsoja 15.000-20.000"

        Opetan sinua tässä samalla logiikan ja matematiikan saralle, pois valheen tieltä.

        Ajan noin 120 kilsaa viikossa, parin vuoden välein mopo en mennyt vaihtoon, tuolloin saan parhaan vaihtohyvityksen, en juurikaan kävele mihinkään... en edes 100 m lähimpää 7/11...


      • 63NumBall kirjoitti:

        Lienee kyse mp:n valinnasta, mulla on menossa neljäs wave piikki, vaihdan sen aina kun kilsoja 15.000-20.000... eli ajettu 45.000-60.000 täällä, suomessa pidin mp täysin tarpeettomana, minä pidän wavesta vaimo enemmän forzasta... kummallakaan ei ole ollut paljovammoja koskaan... on se uskomatonta että täällä jauhetaan paskaa menen tulleen,

        ainiin onhan vaimon siskontytöllä snoopy, en muista merkkiä sekin on jo ties kuinka mones... eikä hänelläkään ole mitään pattaya tatuointeja... ja miten voisikaan hän ei ole koskaan edes käynyt pattayalla... onko hua hinissä tai pranburissa omat tatuoinnit...

        Luulenpa että tämä pattaya tatuointi tarkoittaa osaamatonta, pattayalla mp:n vuokraavaa reppanaa, joka ei ymmärrä että liikenne thaimaassa on hieman toisenlaista kuin suomessa... eikä niin posiitiivisessä mielessä...

        Jos asiaa pitäisi puhua niin suosittelen käyttämään kypärää... joka täällä on pakollista ja harvinaista.

        Kaikki kommentit eivät ole tarkoittu santulle.

        Mainitsen vielä sinulle pari asiaa toimien totuustarkkailijana. Puhun nyt sinun numball- persoonallesi enkä aviomies persoonallesi, niin pysyy asiat erillään.

        Olet maininnut että pelkäät Thaimaan liikennettä ja kuljet lyhyetkin matkat julkisilla kulkuvälineilllä. Tässä on vakava ristiriita noiden kulkuneuvojesi ja niiden kilometrien sekä vaihtovälien kanssa. Käytännössä sinun ei tarvitsisi koskaan vaihtaa kerran hankittua kulkuneuvoa, jos olet puhunut totta.

        Joku matkailualan yrittäjä Thaimaassa ajelee sen 20-40 tuhatta kilsaa vuodessa, jolloin sellainen fiksu vaihtoväli on viitisen vuotta. Mökkihöperön ei tarvitse vaihtaa ikinä. Minä käyn noin kerran viikossa Pattayan ulkopuolella ja kerran kuussa kauempana. Kilometrejä ei tule vuodessa autolla kuin 6-10 tuhatta. Motskarilla muutama tonni hupiajeluita päälle vuositasolla.

        Koiven polttamisesta sen verran että se onnistuu tosi helposti eikä sen takia tarvi kaatua. Beach roadilla esim on usein vaikea löytää parkkipaikkaa motolle. Sitten siirtelet vähän toisten mopoja syrjemmälle ja änkeät pyöräsi siihen syntyneeseen rakoon. Siinä se helposti sihahtaa kun jalat on molemmilla puolilla maassa. No big deal. Liikenteeseen se ei sen kummemmin liity. Reppana.


      • NumBall63 kirjoitti:

        Ajan noin 120 kilsaa viikossa, parin vuoden välein mopo en mennyt vaihtoon, tuolloin saan parhaan vaihtohyvityksen, en juurikaan kävele mihinkään... en edes 100 m lähimpää 7/11...

        Huh mikä sohvaperuna... Onko peräpukamia ja alaselkävaivoja? Ylipainoa varmaankin ja kuorsaamista, sokeritauti ja uniapnea? (leikin hetken roolihahmoasi onkopoika)

        Minä kävelen / lenkkeilen sellaisen 3000 km vuodessa ja lenkkareideni vaihtoväli on 500 kilometriä. Kuudet 2000 bahtin lenkkarit vuodessa menee. 5000 bahtin lenkkarit ei kestä yhtään sen kauempaa kuin kahdentuhannen. Ilmavammat ja kevyemmät saattavat olla.


      • Aviomies

        Persoonallesi..........no mikäs persoonavalikoima sinulla tänään ?

        Pakarinpoltto muuttuikin nyt parkkipaikkatilanteeksi, no missä nyt mielipiteet "soppereista" ?

        Minä en ajele täällä kymmeniä tuhansia kilometrejä vaan mainitsin suomen ajot eräänä kesänä, jolloin ajokausi alkoi talvikuukautena, jonka varmaan itsekin muistat.
        Tuona kesänä tuli käytyä suomeakauempanakin ja mittarissa oli 40.000 uudessa sen vuoden Hondassa.

        Olet sinä varmasti parhaista parhain, nauti siitä että olet itsellesi noin ylivertaisen elämän hankkinut, niin ja terveisiä tulevalle exällesi, hän nimittäin lähtee kun on riittävästi vastaanottanut tuota ylivertaisuuttasi.


      • Aviomies kirjoitti:

        Persoonallesi..........no mikäs persoonavalikoima sinulla tänään ?

        Pakarinpoltto muuttuikin nyt parkkipaikkatilanteeksi, no missä nyt mielipiteet "soppereista" ?

        Minä en ajele täällä kymmeniä tuhansia kilometrejä vaan mainitsin suomen ajot eräänä kesänä, jolloin ajokausi alkoi talvikuukautena, jonka varmaan itsekin muistat.
        Tuona kesänä tuli käytyä suomeakauempanakin ja mittarissa oli 40.000 uudessa sen vuoden Hondassa.

        Olet sinä varmasti parhaista parhain, nauti siitä että olet itsellesi noin ylivertaisen elämän hankkinut, niin ja terveisiä tulevalle exällesi, hän nimittäin lähtee kun on riittävästi vastaanottanut tuota ylivertaisuuttasi.

        Minkäs sinä nyt tulkitsit pullisteluksi? Vuokramopon parkkeerauksen vai 6000km ajoa vuosittain? Nekös ne teki minusta tällä kertaa ylivertaisen?

        Huomaatko aivomies, että kerrot rivien välistä jatkuvasti omasta alemmuustilastasi ja alemmuudentunnostasi? Miksi muuten kadehtisit jopa jalkansa polttavaa mopon parkkeerajaa?


      • NumBall63
        vuodesta20l0 kirjoitti:

        Mainitsen vielä sinulle pari asiaa toimien totuustarkkailijana. Puhun nyt sinun numball- persoonallesi enkä aviomies persoonallesi, niin pysyy asiat erillään.

        Olet maininnut että pelkäät Thaimaan liikennettä ja kuljet lyhyetkin matkat julkisilla kulkuvälineilllä. Tässä on vakava ristiriita noiden kulkuneuvojesi ja niiden kilometrien sekä vaihtovälien kanssa. Käytännössä sinun ei tarvitsisi koskaan vaihtaa kerran hankittua kulkuneuvoa, jos olet puhunut totta.

        Joku matkailualan yrittäjä Thaimaassa ajelee sen 20-40 tuhatta kilsaa vuodessa, jolloin sellainen fiksu vaihtoväli on viitisen vuotta. Mökkihöperön ei tarvitse vaihtaa ikinä. Minä käyn noin kerran viikossa Pattayan ulkopuolella ja kerran kuussa kauempana. Kilometrejä ei tule vuodessa autolla kuin 6-10 tuhatta. Motskarilla muutama tonni hupiajeluita päälle vuositasolla.

        Koiven polttamisesta sen verran että se onnistuu tosi helposti eikä sen takia tarvi kaatua. Beach roadilla esim on usein vaikea löytää parkkipaikkaa motolle. Sitten siirtelet vähän toisten mopoja syrjemmälle ja änkeät pyöräsi siihen syntyneeseen rakoon. Siinä se helposti sihahtaa kun jalat on molemmilla puolilla maassa. No big deal. Liikenteeseen se ei sen kummemmin liity. Reppana.

        Resupeppu täällä on hyvin heikko julkinen liikenne, muutaman tunnin välien taitaa mennä tuollainen iso lava auto, en ole kertaakaan käyttänyt, osaan reppana säännöstellä syömiseni sen mukaan mitä kulutan, ja en toisiaan juurikaan kävele.... kun aloitin armeijan juoksin coopperissa 3200 kun lopetin 2400... välissä oli 30 vuotta, joka on varsin hyvä tulos ikäiselleni... nämä nykyiset reppanat juoksevat korkeintaan kaksi kilsaa... kun astuvat palvelukseen...

        Katsoppas minulle ei edes ole lenkkareita, eikä pitkiä housuja juurikaan käytössä, pärjään mainioisti sandaaleilla ja shortseilla, sandaalit on Hush Poppies tai eccon riippuen mitä on saatavana... eivät ole kovin yleisiä minun kokoisia 47- 48 ... on hieman hankala löytää...

        Ihmeellistä että minä eikä vaimoni ole koskaan polttanut itseään pakoputkessa jos tästä asiasta nyt sitten keskustellaan, eikä taida olla tuo vaimon siskon tyttökään... täällä on mopoja niin tuhka tiheässä että väliin on välillä vaikea saada... jos ei hieman järjestele... varsinkin jos menet tiistaina pae mai markkinoille... jotka on ykkösmarkkinat täällä, joskin harva farangi tietää niiden olemassa oloa edes... ne on heti kun kaupungista tullaan ulos, kanavakadun alkupäässä...

        Toiset markkinat missä tykkään käydä on u-palaun tietä hieman ennen dolen tehtaita... sinne ajelen pääosin mp:llä... sinne on 18 kilsaa yhteens suuntaa, ovat auki aina sunnuntaisin, klo 18-21....


      • Aviomies
        vuodesta20l0 kirjoitti:

        Minkäs sinä nyt tulkitsit pullisteluksi? Vuokramopon parkkeerauksen vai 6000km ajoa vuosittain? Nekös ne teki minusta tällä kertaa ylivertaisen?

        Huomaatko aivomies, että kerrot rivien välistä jatkuvasti omasta alemmuustilastasi ja alemmuudentunnostasi? Miksi muuten kadehtisit jopa jalkansa polttavaa mopon parkkeerajaa?

        Pullistelua ? Olethan sinä parhaista parhain ja tiedät kaikesta kaiken ja olet ainoa ihminen mailmassa joka on oikeassa, sekä tieäthän sinä jopa minun terveydentilani ym. bablaa puhumattakaan motoristielämästäni.

        Ajele kilometris ei kiinnosta mua ja polta toki nilkkas niin usein kuintahdot.

        Lue poju omia kirjoituksias, ei tartte lukee niiden rivien väiä.

        En todellakaan kadehdi nilkkojan polttavaa parkkeeraajaa vaan mua naurattaa, että tollasta paskaa täytyy jauhaa matkailupalstalla.

        Sopisko sulle sellainen ratkaisu, että ollaan kumpikin omissa oloissamme ihan niin alemmuudentuntoisia kuin ollaan, koska minä en viitsi sinusta laatia potilaskertomuksia kuten sinä minusta ??? OK ???


      • mopomiespattayalta
        NumBall63 kirjoitti:

        Resupeppu täällä on hyvin heikko julkinen liikenne, muutaman tunnin välien taitaa mennä tuollainen iso lava auto, en ole kertaakaan käyttänyt, osaan reppana säännöstellä syömiseni sen mukaan mitä kulutan, ja en toisiaan juurikaan kävele.... kun aloitin armeijan juoksin coopperissa 3200 kun lopetin 2400... välissä oli 30 vuotta, joka on varsin hyvä tulos ikäiselleni... nämä nykyiset reppanat juoksevat korkeintaan kaksi kilsaa... kun astuvat palvelukseen...

        Katsoppas minulle ei edes ole lenkkareita, eikä pitkiä housuja juurikaan käytössä, pärjään mainioisti sandaaleilla ja shortseilla, sandaalit on Hush Poppies tai eccon riippuen mitä on saatavana... eivät ole kovin yleisiä minun kokoisia 47- 48 ... on hieman hankala löytää...

        Ihmeellistä että minä eikä vaimoni ole koskaan polttanut itseään pakoputkessa jos tästä asiasta nyt sitten keskustellaan, eikä taida olla tuo vaimon siskon tyttökään... täällä on mopoja niin tuhka tiheässä että väliin on välillä vaikea saada... jos ei hieman järjestele... varsinkin jos menet tiistaina pae mai markkinoille... jotka on ykkösmarkkinat täällä, joskin harva farangi tietää niiden olemassa oloa edes... ne on heti kun kaupungista tullaan ulos, kanavakadun alkupäässä...

        Toiset markkinat missä tykkään käydä on u-palaun tietä hieman ennen dolen tehtaita... sinne ajelen pääosin mp:llä... sinne on 18 kilsaa yhteens suuntaa, ovat auki aina sunnuntaisin, klo 18-21....

        Tosi harva waven pakariin itseään polttaakaan? Tuossa varmaan puhuttiin muista "prätkistä" kuin Honda Wavesta, vai mitäpä itse arvelet? Minäkään en ole polttanut mutta se johtuu varmaan pitkälti siitä ettei minulla ole moottoripyörää ollut koskaan eikä siihen ajokorttia. PCX:n putkeen on pirun vaikeaa itsensä polttaa. Ei kun nyt puhuin paskaa. Poltin itseni viereen parkkeeratun mopon putkeen joskus ku olin lähdössä. Olenko nyt sitten tyhmä vai peräti kaikkitietävä?


      • Aviomies kirjoitti:

        Hei Santtu.
        Olet usein noita Thaimaan kilometrejäsi kertonut, paljonko nykyisellään ?
        Entä Suomen kilometrit ?
        Mulla tuli aikoinaan Suomessa yhtenä kesänä 40.000 km. Taisi olla vuosi 2000 kun ajot alkoi helmi-maaliskuun vaihteessa.
        En ole pitänyt kirjaa kilometreistä koskaan, mutta 2010 tietänee.

        Jaa-a. Suomessa kaksipyöräisellä tulee tällähetkellä vuodessa ajokilometrejä 1000-2000km./vuosi, eli suhteellisen vähän.

        Thaimaassa ajot yleensä luokkaa 500-1500km./reissu, riippuen missä päin Thaimaata tulee kulloinkin lomailtua ja mikä on reissun "tarkoitus" (eli minun Thaimaan reissut yleensä sen 10-15päivää/matka) ja noita Thaimaan matkojahan itselläni se 1-3kpl/vuosi.
        Viimeksi Toukokuussa yhdistetty Koh Chang Pattaya, ajoa muistaakseni joku 600-800km. yhteensä, ajokit Yamaha NMax 155 ja Yamaha XMax 300.
        Edellinen reissu Tammikuussa Hua Hin ja ympäristö, ajoa se 1200-1400km. ajokki Honda CBR 650
        Ja sitä edellinen reissu Lokakuussa, Chiang Mai, ajoa joku 1200-1500km. ja ajokki Honda CB500X
        Sitä edellisten reissujen ajoja en jatka enään tarkkaan muistaa.


      • santtu_1975X kirjoitti:

        Jaa-a. Suomessa kaksipyöräisellä tulee tällähetkellä vuodessa ajokilometrejä 1000-2000km./vuosi, eli suhteellisen vähän.

        Thaimaassa ajot yleensä luokkaa 500-1500km./reissu, riippuen missä päin Thaimaata tulee kulloinkin lomailtua ja mikä on reissun "tarkoitus" (eli minun Thaimaan reissut yleensä sen 10-15päivää/matka) ja noita Thaimaan matkojahan itselläni se 1-3kpl/vuosi.
        Viimeksi Toukokuussa yhdistetty Koh Chang Pattaya, ajoa muistaakseni joku 600-800km. yhteensä, ajokit Yamaha NMax 155 ja Yamaha XMax 300.
        Edellinen reissu Tammikuussa Hua Hin ja ympäristö, ajoa se 1200-1400km. ajokki Honda CBR 650
        Ja sitä edellinen reissu Lokakuussa, Chiang Mai, ajoa joku 1200-1500km. ja ajokki Honda CB500X
        Sitä edellisten reissujen ajoja en jatka enään tarkkaan muistaa.

        Samantyylisiä retkiä minullakin kaksipyöräisillä Thaimaassa. Liikenneturvallisuuden vuoksi en suorita Buriram - Pattaya välejä prätkällä ja yleensä on aina jotakin rahdattavaakin mukana, joten loma-ajeluita ne täällä on.

        Pullistellaanpas sitten hieman Euroopan mopohistoriallani. 1987 heitettiin tonnisatasella Suzukilla silloisen tulevan vaimoni kanssa reissu lautalla Tukholmaan, sieltä suorinta tietä alas Saksan halki, Itävalta, Pohjois-Italia, Gardan seutu, Sveitsiä ristiin rastiin, Etelä-Ranska, Espanja, Portugali ja takaisin länsirannikkoa pitkin aina Hollantiin ja Tanskaan saakka ja sieltä kotiin taas suorinta tietä. 12000 km oli tuo eka reissu.

        Matkasuunnitelmamme oli etsiä kartoista (ennen GPS aikaa) kaikki tiet jotka menevät kaikkein korkeimpien vuorten huippuja hipoen mahdollisimman läheltä. Sitenpä löysimme vahingossa sitten kaikkein kuuluisimmat moottoripyöräreitit Alpeilta. Pyöräkin kesti mainiosti yhtä vaihteensiirtäjän vivun katkeamista lukuunottamatta. Renkaat vaihdettiin Espanjassa ja oli naurettavan halpaa.

        Tuo eka reissumme teki niin suuren vaikutuksen, että hieman eri variaatioilla toistin sen koko tarkkaan 11 kertaa. Matkat kesti yleensä 4-5 viikkoa. Kerran puristin Busalla yhden 8000 kilometrin matkan 12 päivään. Sitä ei voinut lepolomaksi kutsua. Oli avattu uusi "peage" tie Saksasta Pariisiin, jossa ei ollut nopeusrajoitusta eikä liikennettä. Posottelin 350 kilometriä reippaasti alle kahteen tuntiin. Ongelmana oli että Busaan kyhätty epäaerodynaaminan takalaukku alkoi pompottaa pyörää 250 vauhdissa, jolloin sitä piti pitää toisella kädellä kiinni ettei itsevalmistettu tarakkateline hajoa.

        Pisin Thaimaassa ajettu pyörätournee on edelleen 2008 ajettu häämatka. 5 viikkoa kierreltiin pohjoisessa ja Keski-Thaimaassa. Mitähän olisi tullut jotakin 5000 kilsaa. Oltiin välillä monta päivää samassa paikassa. Nykyään matkat on olleet pikku cruisailua kaupungin lähettyvillä tai eväsretkiä Rayongin suuntaan. Pohjoisessakaan kilsoja ei ole tullut tuhatta enempää yhdellä vierailulla.

        Thaimaassa on ihan kiva lämpöisässä vähän päristellä, mutta jos puhutaan "oikeasta" moottoripyöräilystä, niin silloin Alpit on siihen hommaan mekka ja paratiisi samassa paketissa, varsinkin jos kelit suosii. Ja ne suosii aina jollakin puolella vuorta. Jos sataa niin ei muuta kuin säätiedotus esiin ja muutamassa tunnissa olet auringossa ja helteessä, tai nauttimassa drinkkiä Nizzan rannalla.


      • Aviomies
        vuodesta20l0 kirjoitti:

        Samantyylisiä retkiä minullakin kaksipyöräisillä Thaimaassa. Liikenneturvallisuuden vuoksi en suorita Buriram - Pattaya välejä prätkällä ja yleensä on aina jotakin rahdattavaakin mukana, joten loma-ajeluita ne täällä on.

        Pullistellaanpas sitten hieman Euroopan mopohistoriallani. 1987 heitettiin tonnisatasella Suzukilla silloisen tulevan vaimoni kanssa reissu lautalla Tukholmaan, sieltä suorinta tietä alas Saksan halki, Itävalta, Pohjois-Italia, Gardan seutu, Sveitsiä ristiin rastiin, Etelä-Ranska, Espanja, Portugali ja takaisin länsirannikkoa pitkin aina Hollantiin ja Tanskaan saakka ja sieltä kotiin taas suorinta tietä. 12000 km oli tuo eka reissu.

        Matkasuunnitelmamme oli etsiä kartoista (ennen GPS aikaa) kaikki tiet jotka menevät kaikkein korkeimpien vuorten huippuja hipoen mahdollisimman läheltä. Sitenpä löysimme vahingossa sitten kaikkein kuuluisimmat moottoripyöräreitit Alpeilta. Pyöräkin kesti mainiosti yhtä vaihteensiirtäjän vivun katkeamista lukuunottamatta. Renkaat vaihdettiin Espanjassa ja oli naurettavan halpaa.

        Tuo eka reissumme teki niin suuren vaikutuksen, että hieman eri variaatioilla toistin sen koko tarkkaan 11 kertaa. Matkat kesti yleensä 4-5 viikkoa. Kerran puristin Busalla yhden 8000 kilometrin matkan 12 päivään. Sitä ei voinut lepolomaksi kutsua. Oli avattu uusi "peage" tie Saksasta Pariisiin, jossa ei ollut nopeusrajoitusta eikä liikennettä. Posottelin 350 kilometriä reippaasti alle kahteen tuntiin. Ongelmana oli että Busaan kyhätty epäaerodynaaminan takalaukku alkoi pompottaa pyörää 250 vauhdissa, jolloin sitä piti pitää toisella kädellä kiinni ettei itsevalmistettu tarakkateline hajoa.

        Pisin Thaimaassa ajettu pyörätournee on edelleen 2008 ajettu häämatka. 5 viikkoa kierreltiin pohjoisessa ja Keski-Thaimaassa. Mitähän olisi tullut jotakin 5000 kilsaa. Oltiin välillä monta päivää samassa paikassa. Nykyään matkat on olleet pikku cruisailua kaupungin lähettyvillä tai eväsretkiä Rayongin suuntaan. Pohjoisessakaan kilsoja ei ole tullut tuhatta enempää yhdellä vierailulla.

        Thaimaassa on ihan kiva lämpöisässä vähän päristellä, mutta jos puhutaan "oikeasta" moottoripyöräilystä, niin silloin Alpit on siihen hommaan mekka ja paratiisi samassa paketissa, varsinkin jos kelit suosii. Ja ne suosii aina jollakin puolella vuorta. Jos sataa niin ei muuta kuin säätiedotus esiin ja muutamassa tunnissa olet auringossa ja helteessä, tai nauttimassa drinkkiä Nizzan rannalla.

        Hienoja reissuja......mutta olethan sinä aika poika kun yhdellä kädellä lasissa 250 ja toisella tarakasta kiinni.
        Mä oon kyllä ajellu vaan ihan tavallisesti ja on noita kilsojakin ihan omiksi tarpeiksi aiheuttaen kuitenkin ihmetyksen, miksi noin kokenut ja vannoutunut motoristi ei puhu asiaa, vaan on motoristipöydän naurettavin jutuillaan ja miksi ihmeessä sulla ei oo omana sellaista pyörää, jota hyvänä pidät.
        No kukin tyylillään.


    • laiffihimassa

      Hauska heppuli tämä aviomies. Leikkii motomiestä mutta ihmettelee Thaimaan oikeiden motomiesten tosijuttuja eikä usko niitä. Sitten aviomies rakentaa ihmettelynsä ympärille uusia aloituksia ja taivastelee kuin vanha mummu lapsenlapsensa tatuointeja epäuskoisena.

    • Aviomies

      Hauskaa höpötystä musta ja mun moottoripyörätietämyksestä.

      Te jotka ette pidä moottoripyöräilystä ja on palovammavaara kun ajelette, niin suosittelen käyttämään jotain teille soveliaampaa kulkuneuvoa.

      Minä en ole koskaan nilkkojani polttanu enkä polta.

      Muuten ton posliinikuvan nappasin noin 10 vuotta sitten Herttoniemessä kun taisi tulla käytyä tapaamassa Harrikkamyymälää tuolloin pitävää Sakkea.

      Rauhoittukaa hyvät ihmiset siellä junttilassa, siellähän on kesä parhaimmillaan.

      Kuvaa luurattu yli 20 kertaa, siis kiinnostavaa ja toivottavasti aiheuttanut muutaman hymyn, joka tarkoitukseni.

    • KääLäy

      Ottamatta kantaa siihen paremmin, että kuka ja missä millaista moottoripyörää onkaan muiden moottoripyörien väliin parkkiin sovittelemassa...

      niin kannattaa ehkä etukäteen miettiä, että miten toimii, kun oma paljas pohje osuu naapurin Honda Dreamin pakoputkeen.

    • KääLäy

      Jatkoa edelliseen kommenttiini.

      Chiang Main Warorot market/tori alueella olin. Olin ostanut krapulaani mm. Bambua syöviä sopivasti yrttisuolattuja toukkia ja onnekseni kylmän CokaColan siitä sevenevelenistä.

      Sihahti ihan mukavasti pohkeessa. Kylmä kokistölkki antoi ensiavun. Auervaraan voiteet hoitivat loput. Ei jäänyt arpea.

      • NumBaIl63

        Olet tosi tyhmä jätkä etkä ymmärrä Thaimaan liikennekulttuuria... resuperse...


      • NumBall63
        NumBaIl63 kirjoitti:

        Olet tosi tyhmä jätkä etkä ymmärrä Thaimaan liikennekulttuuria... resuperse...

        Kirjoittelehan ihan omalla tunnuksellasi, reppana.


    • laiffiduunissa

      Aviomiehellä motskaripäivä taas. Katselin ekana hemmetin kuumana työpäivänä tuon vanhan keskusteluketjun läpi, jossa aviomies ilmoitti ostaneensa Suomesta Indian moottoripyörän ja lennättäneensä sen Chiang Maihin.
      https://keskustelu.suomi24.fi/t/15178700/intiaaneja-pattayalla

      Aluksi se pyörä oli Roadmaster Elite.
      Sitten aviomies esitti toista motoristia eri nimimerkillä ja laittoi nettimoton ilmoituksen toisesta pyörästä ja kertoi ostavansa sen jos vaimo antaa luvan.
      Aviomies kertoi sitten omalla nimimerkillään että on järkevää ostaa Suomesta, kun pyörän saa heti. Tuo on täyttä kukkuluuruuta ostettaessa Suomesta pieneltä maahantuojalta uutta, harvinaista ja kallista pyörää johon on valtava määrä erilaisia variaatioita varusteisiin ja väreihin jne.

      Jatkoi pohtimistaan että onko se järkevää ja kyseli mitä pyörän lennättäminen maksaa.

      Puhui toisen nimimerkillä "rakkaista", "findeeraamisesta" ja kutsui itseään "senseiksi". Eip ole läpinäkyvää ei... :D

      Seuraavaksi aviomies unohtikin että se Nettimoton ilmoitus oli toisen Thaimaassa asuvan suomalaisen ostos ja vastasi omalla aviomies nimimerkillä sen toisen puolesta että se ilmoituksessa oleva kuva olikin "viitteellinen", että sellaisen hän onkin ostanut Suomesta uutena. Kertoi pyörän tekevän muut katkeriksi ja kateellisiksi.
      Katsoin Trafin sivuilta niin aviomiehen postittamassa myynti-ilmoituksessa ollut Indian Chief
      Roadmaster, jonka rekisterinumero on 93-OGN, on edelleen Suomessa ajossa ja rekisteröitynä suomalaiselle mieshenkilölle.

      Joten se siitä intiaanimotskarista ja aviomiehen moottoripyöräilyistä ja moottoripyörien lennättelyistä Chiang Maihin.

      • lapsiseon

        Aviomiehen intiaaniseikkailut ovat ihan yhtä todellisia kuin Tex Willerissäkin. Pienen pojan unelmaa.


      • scouttia

      • Aviomies

        Jep ja näin tällä kertaa.
        Ei sinulla ole ainoatakaan kuvaa mun Inkkarista ja variaatiota en ostanut, vaan pyörän joka oli Bike Wordissä jo riittävän kauan haalistunut pihassa vain koeajossa.
        Se mitä maksoi rahti, on mun juttu mutta..........

        Oikein mukavaa että sulla on puuhaa trafiselvittelyissäs ym. mun ajattelemisessas, sehän on mun tarkoituskin.

        Kiitos sinulle siitä.


      • kerrokokotarina
        Aviomies kirjoitti:

        Jep ja näin tällä kertaa.
        Ei sinulla ole ainoatakaan kuvaa mun Inkkarista ja variaatiota en ostanut, vaan pyörän joka oli Bike Wordissä jo riittävän kauan haalistunut pihassa vain koeajossa.
        Se mitä maksoi rahti, on mun juttu mutta..........

        Oikein mukavaa että sulla on puuhaa trafiselvittelyissäs ym. mun ajattelemisessas, sehän on mun tarkoituskin.

        Kiitos sinulle siitä.

        Luitko ketjun läpi jossa kerroit muuttuvaa tarinaa neljästi? Tuo viimeisin kommenttisi muuttaa tarinan viidennen kerran. Miten siis se pyörä jonka joku toinen thain aviomies oli ostamassa ja linkin postasi, muuttuikin sinun viitekuvaksesi ja sitten sen ostikin joku kolmas henkilö Suomesta, eikä kumpikaan teistä ja sinä et sitten ostanutkaan maahantuojaltakaan uutta pyörää, jonka ehdit jo rahdata Chiang Maihin, vaan ostitkin Bike Worldistä? Palautitko sen pyörän maahantuojalle? Maahantuoja kun sattuu olemaan Brandt-Polaris Oy, joka kuuluu Otto Brandtin konserniin.
        Kukas oli myyjänä Bike Worldissä? Minä kun käyn siellä kahveella ohimennen aika usein niin voin kysäistä asiasta. Ok?


      • talviajomestari
        Aviomies kirjoitti:

        Jep ja näin tällä kertaa.
        Ei sinulla ole ainoatakaan kuvaa mun Inkkarista ja variaatiota en ostanut, vaan pyörän joka oli Bike Wordissä jo riittävän kauan haalistunut pihassa vain koeajossa.
        Se mitä maksoi rahti, on mun juttu mutta..........

        Oikein mukavaa että sulla on puuhaa trafiselvittelyissäs ym. mun ajattelemisessas, sehän on mun tarkoituskin.

        Kiitos sinulle siitä.

        Montako Indian pyörää oli helmikuun alussa Bike worldin pihassa haalistumassa koeajoissa? Oliko niissä lumiketjut?


      • Aviomies
        talviajomestari kirjoitti:

        Montako Indian pyörää oli helmikuun alussa Bike worldin pihassa haalistumassa koeajoissa? Oliko niissä lumiketjut?

        Joo raaputettiin siinä tuulilasi sitten niin näki ajaa ja pyyhin lumet pois satulasta. On kato liukkaillakin taito hyppysissä ja lumella nykyaikainen AIDS jarrujärjestelmä toimii kun sitä osaa käyttää yhdessä jalkatappikäännöksen kanssa, jonka opetan aina ekaksi mun oppilaille sohvapyörien ajotapakurssilla keilanväistelyn jälkeen. Kehä kolmosella oli mustaa jäätä mutta hoitelin sen vastaohjauksella siitä sitten takaisin ajoradalle. Muut motoristi käänsi väärään suuntaan ja kaatuivat päin kaideaitaa.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miikka Pentikäinen, 28, on kuollut

      – Classicin liigaottelu siirtyi Lahtelaisen LASBin ja Classicin oli määrä kohdata keskiviikkona. https://www.aamulehti
      Maailman menoa
      383
      40475
    2. Särkynyt sydän

      Teit sitten selväksi ettet ole kiinnostunut. Kiitos siitä! Nyt on turha enää yrittää mitään, lähestyä tai edes jutella s
      Ikävä
      117
      8923
    3. Täytyy sanoa että on tämä aika mielenkiintoinen tilanne..

      Ihan en osaa vielä yhdistellä palasia, toisaalta tarvitseeko edes. Et vaan taida pystyä kokonaan päästämään irti, ja jos
      Ikävä
      31
      6090
    4. Jos haluat tietää miksi tykkään sinusta

      Niin siksi, koska sinusta huokuu sellaista lempeyttä ja seesteisyyttä ja olet lisäksi komea ilmestys. Jotenkin olet myös
      Ikävä
      22
      4728
    5. Paskakaivo Kuhmo

      Moniko teki uuden saostuskaivon, joka erittelee paskan ja nesteet imeytyskenttineen maassa taloissa. Kaikkien talojen pi
      Kuhmo
      62
      3885
    6. Oho! Dannyn, 82, seuralainen Helmi Loukasmäki, 23, paljastavissa kuvissa - Yksi sana kertoo kaiken!

      Mediassa on kerrottu, että Danny ja Helmi ovat muuttaneet uuteen kotiin Raumalle. Nyt Loukasmäki on jakanut omalla Insta
      Suomalaiset julkkikset
      54
      3700
    7. Uskotko yliluonnolliseen?

      Mitä jos tämä ns. kaivattusi on loitsunut sinut? Olettekos sitä ajatelleet, niinpä. Ette todellakaan. :D
      Ikävä
      75
      3262
    8. Miten sinut

      Voisi hurmata uudelleen?
      Ikävä
      35
      2894
    9. Mitä kuuluu?

      Toivottavasti sulla oli hyvä päivä tänään. Täällä on taas ollut niin negatiivista juttua. Oli pakko tulla sanomaan sinul
      Ikävä
      19
      2458
    10. Keilahalli

      Onneksi rakennettiin aikoinaan se keilahalli, se pelastaa eläinpuistoyhtiöiden sekä koko Ähtärin kaupungin talouden!
      Ähtäri
      19
      2282
    Aihe