Vapaan tahdon omaava ihminen tekee päätöksiä sen mukaan millainen ihminen on. Vapaan tahdon omaava ihminen tekee siis valinnan omasta tahdostaan. Kun tietää millainen ihminen on, tietää millaisen valinnan ihminen tulee tekemään. Jos ihmisellä olisi jokin addiktio, joka vaikuttaa valintoihin, niin addiktio ennemminkin vähentää eri valinnanmahdollisuuksien lukumäärää ja tekisi valinnan ennustamisen vieläkin helpommaksi. Vapaa tahto ei siis ole este tulevaisuuden ennustamiselle vaan ennemminkin edellytys sille.
Ihmisen vapaa tahto siis edesauttaa Jumalaa ennustamaan mitä tulevaisuudessa tulee tapahtumaan.
Riittää, että Jumala tuntee ihmisen sisimmän.
Vapaa tahto ja tulevaisuuden ennustaminen
0
76
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 723053
- 552705
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4322315- 792178
- 951996
- 521875
- 121576
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan171527Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil301370Mitä nämä palautteet palstalla ovat?
Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?291339