Millaista kännykkää te vähävaraiset käytätte?

kunhankyselen

Käytättekö älypuhelinta vai jotain vanhanaikaista. Eikös puhelin ole välttämätön kapistus.

41

763

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • naapurisi

      Aion vaihtaa parempaan eli iPhoneX:n, Vertailen juuri hintoja. Joka paikassa maksaa yli tonnin. Harmittaa, kun pitää maksaa niin paljon, mutta kun haluaa parasta, niin ostettavahan se on.

      • Walistunut

        Naapurit: I phone X kuin haluaa parasta? Paras missä mielessä? Jos On valmis maksamaan 1000€ kännykkästä täytyy olla tosi idiooti, Jos takakuori maksaa 1/2 kännykkän hinnasta, niin se kertoo jo paljon. Seuraile vähän testejä ,esim missä paras kamera j.ne, olet Tyypillinen laumasielu jota voi vedättää ihan minne vain mainosten voimalla . Sama pätee Samsungiin (1000€ hintaluokkassa) tosin siinäkin takakuoren vaihto maksaa "vain"200~300",Vaikka ei tulis mieleenkään ostaa kännykkää jääkaapin valmistajalta.
        EDIT: miksi kännykässä pitää olla lasinen/keraaminen takakuori, kuin se kuitenkin pitää peittää jollain suojalla koska se hajoaa nin helposti tiputaessa , Ja se Waauu..efekti jää piiloon jonkun ruman nahkakotelon alle. Itselläni on yhdestä kappaleesta tehty alumiinirunko (6000 sarjaa) Mutta ostin uubermakeen ohuen exootista "jalopuusta" tehdyn takasuojuksen 10€ E-bay, stä. Finaly seuratkaa testejä, ei mainoksia Ja laumaa kuin jotkut älyvapaat Gnu härät . Ja Ei kännykkäni Ei ole Nokia ,olis jos siinä olisi Dolby atmos stereo.


      • Pitkäaikatyötön
        Walistunut kirjoitti:

        Naapurit: I phone X kuin haluaa parasta? Paras missä mielessä? Jos On valmis maksamaan 1000€ kännykkästä täytyy olla tosi idiooti, Jos takakuori maksaa 1/2 kännykkän hinnasta, niin se kertoo jo paljon. Seuraile vähän testejä ,esim missä paras kamera j.ne, olet Tyypillinen laumasielu jota voi vedättää ihan minne vain mainosten voimalla . Sama pätee Samsungiin (1000€ hintaluokkassa) tosin siinäkin takakuoren vaihto maksaa "vain"200~300",Vaikka ei tulis mieleenkään ostaa kännykkää jääkaapin valmistajalta.
        EDIT: miksi kännykässä pitää olla lasinen/keraaminen takakuori, kuin se kuitenkin pitää peittää jollain suojalla koska se hajoaa nin helposti tiputaessa , Ja se Waauu..efekti jää piiloon jonkun ruman nahkakotelon alle. Itselläni on yhdestä kappaleesta tehty alumiinirunko (6000 sarjaa) Mutta ostin uubermakeen ohuen exootista "jalopuusta" tehdyn takasuojuksen 10€ E-bay, stä. Finaly seuratkaa testejä, ei mainoksia Ja laumaa kuin jotkut älyvapaat Gnu härät . Ja Ei kännykkäni Ei ole Nokia ,olis jos siinä olisi Dolby atmos stereo.

        Eikös hän kirjoittanut, että haluaa vaihtaa Iphone X:n parempaan?


    • köyhänkännykät

      Minulla ihan ilmaiseksi saatu Samsung peruskännykkä. Kamera hieman surkea, muuten pelittää, toimii facebook ja sähköpostit ym. Ei näihin viitsi rahaa alkaa mättämään, kun kerta ilmaiseksi näitä saa. Useampi uusi kännykkä löytyy myös varastoissa. Muutama tabletti ja yksi iPad on saatu myös ilmaiseksi erilaisista kampanjoista, joten tuhlaile sinä vaan rahasi johonkin tonnin kännykkään.

      • x_ä_odottaa

        Miksi se sinua häiritsee miten minä rahani käytän.

        Minua kyllä vähän häiritsee se, että sinä valehtelet saavasi ilmaiseksi tavaroita. En tykkää valehtelusta.


      • köyhänkännykät
        x_ä_odottaa kirjoitti:

        Miksi se sinua häiritsee miten minä rahani käytän.

        Minua kyllä vähän häiritsee se, että sinä valehtelet saavasi ilmaiseksi tavaroita. En tykkää valehtelusta.

        Minulle ihan sama mihin vähät rahasi käytät, mutta olet kuitenkin täällä vinkumassa, kun rahat ei riitä.
        Minulla taasen ei ole mitään syytä valehdella noista ilmaiseksi saamistani kännyköistä tai tableteista, sekä ylipäätään mistään muustakaan. Jos nimen kanssa täällä oltaisiin, niin silloin on hyvä pitää tälläisistä asioista pienempää ääntä. En sillä, että asiassa olisi mitään laitonta, mutta olen tässä elämässä huomannut, että kateus on melkoinen joillakin lajitovereilla.
        Onhan täällä moneen kertaan nämä ilmaiset tavarat käsitelty ja ihan rautalangasta vääntäen esitetty, että miten monenlaista saa ilmaiseksi (siis joku ne aina maksaa, mutta kun pitää huolen, ettei itse ole maksajana) esim. yritysten markkinointi kampanjoista. Tosin joiltakin se onnistuu ja toisilta ei sitten mitenkään, vaikka kuinka opastaa. Ei kait nyt minullakaan muuten olisi uusia kännyköitä jopa varastossa, ellei niitä olisi ilmaiseksi saannut. Nytkin odottaa melkoisen monta ilmaista lahjakorttia lunastamista.
        Olen kuitenkin huomannut, että vähäkin raha riittää paljon enempi, kun sen käyttää harkiten ja käyttää ilmaisen tarjonnan hyödykseen. Nykyään netin kautta on niin helppo verrata hinnat ja katsoa myös tuo ilmainen tarjonta. Tosin olihan se ennen netin aikaakin varsin helppoa.


      • tunnistettu

        Elikkä tämä nm.köyhänkännykät sitten varastaa nuo kehumansa tavarat ?? Kuinka muuten ne olet ilmaiseksi saanut. Muutenkin on tuo kirjoitustyyli epärehellisen ja välttelevän, todella omalaayuisen henkilön!
        Oletkos sama nimmari "tyytyväinenkoyhä" , joka muuten hävisi yhtäkkiä kommentoimasta tästä ketjusta, aiemmin kommentoituaan jatkuvasti :::) Sama tyytyväinenköyhä nimmari kommentoi muuten myös Pohjois-Savon alueen keskusteluissa....:))


      • köyhänkännykät
        tunnistettu kirjoitti:

        Elikkä tämä nm.köyhänkännykät sitten varastaa nuo kehumansa tavarat ?? Kuinka muuten ne olet ilmaiseksi saanut. Muutenkin on tuo kirjoitustyyli epärehellisen ja välttelevän, todella omalaayuisen henkilön!
        Oletkos sama nimmari "tyytyväinenkoyhä" , joka muuten hävisi yhtäkkiä kommentoimasta tästä ketjusta, aiemmin kommentoituaan jatkuvasti :::) Sama tyytyväinenköyhä nimmari kommentoi muuten myös Pohjois-Savon alueen keskusteluissa....:))

        Mitään ei nykyään ja ennenkään ole tarvinnut varastaa. Ilmeisesti et osaa seurata yritysten markkinointikampanjoita, niissä on AINA jaossa ilmaista (jonka tosin asiakkaat maksaa) palvelua, tavaraa, tuotetta ym. ym. Köyhän ei todellakaan kannata alkaa mitään varastelemaan!

        Monesta ilmaisesta tarjouksesta joutuu jopa kieltäytymään, kun ei ole yksinkertaisesti tarvetta tai aikaa. Ja olen sen verran vanhanaikainen, että en ala myymään lahjaksi saamaani; Joka lahjansa myy, se onnensa menettää.


    • piiiitkäaikastyötöööön

      hieman yli satasen känny, nykyään on melekin pakko olla äly-känny että pystyy asioida

    • vanhanäppäin

      Minulla on vanha nokia näppäin känny. En tulle olevani köyhä sen takia että ei ole älykännykkää. Tuo vanha toimii hyvin, ei ole koskaan ollut rikki, niinkuin tuttavien uudet älypuhelimet, voi voi!!! En aio koskaan vaihtaakkaan älypuhelimeen, olen osanut varallekin jo uuden näppäinpuhelimen jos vanha menee rikki, muttei näytä edes vian merkkejäkään!

      Puhelimessa ei tarvi olla kuin tekstiviesti, soittomahdollisuus, muuta en puhelimelta odota. kamera on erikseen ja läppäri on erikseen. Nettiä en ikinä halua puhelimeeni. Minulle riittää vanha puhelin loistavasti.
      Köyhyyttä ei mitata millainen on puhelin.

      • Pitkäaikatyötön

        Siinä oli kuvaus tilanteesta, joka oli melkein sama kuin omani.

        Kannettavaa ei ole koskaan ollut eikä ehkä tulekaan, sillä siinä lämpenevät komponentit on ahdettu paljon tiukempaan kuin pöytäkoneessa. Keskimäärin laite käy kuumempana, mikä lyhentää sen elinikää.
        Pöytäkoneeni on jo miehen iässä eli täytti talvella 18 vuotta. Laadukas 17-tuumainen kuvaputki on samalla kertaa hankittu, kuten myös pallohiiri ja näppäimistö.


      • köyhänkännykät
        Pitkäaikatyötön kirjoitti:

        Siinä oli kuvaus tilanteesta, joka oli melkein sama kuin omani.

        Kannettavaa ei ole koskaan ollut eikä ehkä tulekaan, sillä siinä lämpenevät komponentit on ahdettu paljon tiukempaan kuin pöytäkoneessa. Keskimäärin laite käy kuumempana, mikä lyhentää sen elinikää.
        Pöytäkoneeni on jo miehen iässä eli täytti talvella 18 vuotta. Laadukas 17-tuumainen kuvaputki on samalla kertaa hankittu, kuten myös pallohiiri ja näppäimistö.

        Nämä pöytäkoneet toimii köyhällä ihan hyvin, kun on tilaa ja muutenkin on tulostimet ym. lisälaitteet kotona siinä ympärillä. Kannettavat ja tabletit, sekä iPadit ihan hyviä lisäksi, voi ottaa matkoille mukaan. Hommasin sellaisen rajattoman 13,90€/kk netin, jolla saa toimimaan max. 14 laitetta täällä kotona, niin perhe voi käyttää kaikkia laitteita samaan aikaan.


      • Pitkäaikatyötön
        köyhänkännykät kirjoitti:

        Nämä pöytäkoneet toimii köyhällä ihan hyvin, kun on tilaa ja muutenkin on tulostimet ym. lisälaitteet kotona siinä ympärillä. Kannettavat ja tabletit, sekä iPadit ihan hyviä lisäksi, voi ottaa matkoille mukaan. Hommasin sellaisen rajattoman 13,90€/kk netin, jolla saa toimimaan max. 14 laitetta täällä kotona, niin perhe voi käyttää kaikkia laitteita samaan aikaan.

        Pieni mustesuihkutulostin on joskus ollut, mutta sitä ei kannattanut pitää 1 hengen taloudessa. Suihkupäiden kuivumisen estämiseksi olisi pitänyt tulostella joka toinen viikko, tai sitten aina ennen käyttöä ajaa niiden puhdistusohjelma läpi.
        Totesin, että tarvetta on liian vähän, kun Kelakin tekee veloituksetta kaikki tarvittavat kopiot. Eikä sillä vähällä tulostamisellakaan niin kiirettä koskaan olllut, etteikö olisi ehtinyt poiketa vaikka kirjastossa sen teettämässä pikkurahalla.


      • köyhänkännykät
        Pitkäaikatyötön kirjoitti:

        Pieni mustesuihkutulostin on joskus ollut, mutta sitä ei kannattanut pitää 1 hengen taloudessa. Suihkupäiden kuivumisen estämiseksi olisi pitänyt tulostella joka toinen viikko, tai sitten aina ennen käyttöä ajaa niiden puhdistusohjelma läpi.
        Totesin, että tarvetta on liian vähän, kun Kelakin tekee veloituksetta kaikki tarvittavat kopiot. Eikä sillä vähällä tulostamisellakaan niin kiirettä koskaan olllut, etteikö olisi ehtinyt poiketa vaikka kirjastossa sen teettämässä pikkurahalla.

        Meillä tämä tulostinjuttu on tietty ihan toinen, kun perheessä on käyttöä jo työn puoleenkin aika paljon. Lapsilla harrastuksia ja pitää tulostaa paljon kaikenlaista, sekä koulutehtäviin tarvitsee tulostaa. Paljon omalla tulostimella säästää, kun voi tulostaa kotona ja ei tarvitse lähteä erikseen muualle tulostamaan. Veroilmoitukset tulostan heti kotona, kun teen verottajalle ilmoitukset.
        Kaveri hommasi itselleen lasertulostimen (sai joltain kaveriltaan ilmaiseksi), kun tuo musteen kuivuminen oli ongelma vähäisessä käytössä.


      • wertyuioiytr
        köyhänkännykät kirjoitti:

        Meillä tämä tulostinjuttu on tietty ihan toinen, kun perheessä on käyttöä jo työn puoleenkin aika paljon. Lapsilla harrastuksia ja pitää tulostaa paljon kaikenlaista, sekä koulutehtäviin tarvitsee tulostaa. Paljon omalla tulostimella säästää, kun voi tulostaa kotona ja ei tarvitse lähteä erikseen muualle tulostamaan. Veroilmoitukset tulostan heti kotona, kun teen verottajalle ilmoitukset.
        Kaveri hommasi itselleen lasertulostimen (sai joltain kaveriltaan ilmaiseksi), kun tuo musteen kuivuminen oli ongelma vähäisessä käytössä.

        Mustesuihkutulostin on typerysten, tai miljonäärien laite, yhtä usein sai ostaa uuden tulostimen, kuin mustekasetit, tulin onneksi järkiini ja ostin laserin, sen jälkeen ei ongelmia. Tulostin on välttämätön pienessäkin kotitoimistossa.


      • täytäitsevärikasetit
        wertyuioiytr kirjoitti:

        Mustesuihkutulostin on typerysten, tai miljonäärien laite, yhtä usein sai ostaa uuden tulostimen, kuin mustekasetit, tulin onneksi järkiini ja ostin laserin, sen jälkeen ei ongelmia. Tulostin on välttämätön pienessäkin kotitoimistossa.

        Mustesuihkutulostimen värit tosiaan maksaa älyttömästi, jos niitä ostaa silmät ummessa. Uudessa tulostimessa värejä vain pieni määrä, joten aika nopeasti joutuu vaihtamaan uudet värikasetit taikka täyttämään kasetit itse. Joistakin nettikaupoista saa ilmaiseksi mustetta pullossa ja ruiskun, jolla voi täyttää vanhat kasetit. On halvin ratkaisu, mutta ei ihan ongelmaton (sen vuoksi jaetaan ilmaiseksi), koska on aika tarkkaa puuhaa ja jotkut tulostimet alkavat herjaamaan näitä itse täytettyjä kasetteja (tämän jälkeen asiakas ostaa kiltisti uudet kasetit, siinä se liikeidea). Joten hieman täytyy googlettaa netistä ohjeita, että selviää ongelmista, ettei tarvitse ostaa niitä kalliita värikasetteja.
        Tulostin tosiaan välttämätön kotona, koska monet asiat on siirretty verkkoon ja pitää tulostaa itselle. Samoin kopioita tarvitsee aika paljon, vaikka osan voikin skannata tiedostoihin, joutuu aika paljon tulostamaan tiedostoistakin kaikenlaista.


      • hinkel

        Musta väri on se jolla tulee toimeen . Tosin ne värikasetit kannattaa pitää tulostimessa tyhjänäkin, sillä muuten kone alkaa herjaamaan. Kuivuminen voi olla ongelma. Youtubessa voi löytyä ohjeita kyseiseen tulostimeen, Tulostimien omat puhdistus ohjelmat vaan kuluttavat turhaan kallista mustetta. <<täytyykin tsekata tuo mustepullo ja ruisku juttu. En ole koskaan törmännyt moiseen. Mustekasetteja olen kyllä täyttänyt alan liikkeissä.


      • Pitkäaikatyötön
        täytäitsevärikasetit kirjoitti:

        Mustesuihkutulostimen värit tosiaan maksaa älyttömästi, jos niitä ostaa silmät ummessa. Uudessa tulostimessa värejä vain pieni määrä, joten aika nopeasti joutuu vaihtamaan uudet värikasetit taikka täyttämään kasetit itse. Joistakin nettikaupoista saa ilmaiseksi mustetta pullossa ja ruiskun, jolla voi täyttää vanhat kasetit. On halvin ratkaisu, mutta ei ihan ongelmaton (sen vuoksi jaetaan ilmaiseksi), koska on aika tarkkaa puuhaa ja jotkut tulostimet alkavat herjaamaan näitä itse täytettyjä kasetteja (tämän jälkeen asiakas ostaa kiltisti uudet kasetit, siinä se liikeidea). Joten hieman täytyy googlettaa netistä ohjeita, että selviää ongelmista, ettei tarvitse ostaa niitä kalliita värikasetteja.
        Tulostin tosiaan välttämätön kotona, koska monet asiat on siirretty verkkoon ja pitää tulostaa itselle. Samoin kopioita tarvitsee aika paljon, vaikka osan voikin skannata tiedostoihin, joutuu aika paljon tulostamaan tiedostoistakin kaikenlaista.

        "Tulostin tosiaan välttämätön kotona, koska monet asiat on siirretty verkkoon ja pitää tulostaa itselle."

        Miten tällainen tilanne muodostuu?
        Itselläni ei ole ollut tulostinta ties kuinka moneen vuoteen, eikä oikeastaan ole muuallakaan tulostuttaa tarvinnut. Esimerkiksi asumistuen vuositarkistuksen hoidan käymällä Kelassa ja näyttämällä huoneistoni vastikelaskelman, jonka posti on tuonut kirjekuoressa. Virkailija sitten kopioi/skannaa sen hakemuksen liitteeksi. Homma hoituu kaupungissa helposti siinä kirjastossa & kaupassa käynnin yhteydessä.


      • täytäitsevärikasetit
        Pitkäaikatyötön kirjoitti:

        "Tulostin tosiaan välttämätön kotona, koska monet asiat on siirretty verkkoon ja pitää tulostaa itselle."

        Miten tällainen tilanne muodostuu?
        Itselläni ei ole ollut tulostinta ties kuinka moneen vuoteen, eikä oikeastaan ole muuallakaan tulostuttaa tarvinnut. Esimerkiksi asumistuen vuositarkistuksen hoidan käymällä Kelassa ja näyttämällä huoneistoni vastikelaskelman, jonka posti on tuonut kirjekuoressa. Virkailija sitten kopioi/skannaa sen hakemuksen liitteeksi. Homma hoituu kaupungissa helposti siinä kirjastossa & kaupassa käynnin yhteydessä.

        Että miten tilanne muodostuu?
        Tilanne muodostuu, kun mm. tarvitsen veroilmoituksistani kopiot, että pystyn hahmottamaan paremmin verotukseni. Osa toki on sähköisesti nähtävillä, mutta luotan paperiseen versioon. Työn puolesta joudun paljon tulostamaan papereita, koska aina en voi ottaa tablettia esille ja katsoa siitä.
        Olen lisäksi luottamustehtävissä useammassakin poppoossa, joissa tarvitsen tulostinta jo ihan oman etuni vuoksi, sekä joudun tulostamaan joskus hyvinkin paljon pöytäkirjoja, esityslistoja ym. ym. Aika hankalaa lähteä erikseen tulostamaan jonnekin muualle, kun voin kotona kopioida tai tulostaa. Lisäksi joudun aika usein skannaamaan joitakin paperieta tiedostoihin ja lähettämään niitä tiedostoina sähköpostin välityksellä.
        Harrastan lisäksi kirjoittamista, joten tulostan osan paperiseen muotoon, osan voin lähettää sähköisesti tiedostoina.
        Meillä on lisäksi perheessä kaksi koulua käyvää teiniä, joiden harrastusten ja koulutehtävien takia pitää tulostaa joskus hyvinkin paljon.
        Puolisoni tekee kotona etätöitä ja osan töihin liittyvistä papereista joutuu kopioimaan tai tulostamaan.


      • Pitkäaikatyötön
        täytäitsevärikasetit kirjoitti:

        Että miten tilanne muodostuu?
        Tilanne muodostuu, kun mm. tarvitsen veroilmoituksistani kopiot, että pystyn hahmottamaan paremmin verotukseni. Osa toki on sähköisesti nähtävillä, mutta luotan paperiseen versioon. Työn puolesta joudun paljon tulostamaan papereita, koska aina en voi ottaa tablettia esille ja katsoa siitä.
        Olen lisäksi luottamustehtävissä useammassakin poppoossa, joissa tarvitsen tulostinta jo ihan oman etuni vuoksi, sekä joudun tulostamaan joskus hyvinkin paljon pöytäkirjoja, esityslistoja ym. ym. Aika hankalaa lähteä erikseen tulostamaan jonnekin muualle, kun voin kotona kopioida tai tulostaa. Lisäksi joudun aika usein skannaamaan joitakin paperieta tiedostoihin ja lähettämään niitä tiedostoina sähköpostin välityksellä.
        Harrastan lisäksi kirjoittamista, joten tulostan osan paperiseen muotoon, osan voin lähettää sähköisesti tiedostoina.
        Meillä on lisäksi perheessä kaksi koulua käyvää teiniä, joiden harrastusten ja koulutehtävien takia pitää tulostaa joskus hyvinkin paljon.
        Puolisoni tekee kotona etätöitä ja osan töihin liittyvistä papereista joutuu kopioimaan tai tulostamaan.

        Jotenkin tuli sellainen kuva, että tilanne ei liittyisikään palstan aiheeseen eli köyhyyteen, kun perheessä on kaksi työssäkäyvää aikuista. Yksi on luottamustehtävissä ja toisella etätyötä. Ei se toki mahdotonta ole, mutta epäilys heräsi.

        Lapsettomana en kovin hyvin lapsiperheiden tilannetta tiedä, mutta kuulostaa vähän erikoiselta, että lasten koulunkäynnin vuoksi perheen oma tulostin olisi välttämätön tässä maksuttoman perusopetuksen maassa.


    • Renessanssi

      Mulla on lankapuhelin jota kannan aina mukana. Kuulen siitä ääniä vaikka muut väittää että niin ei voi olla. Se johto tarttuu kiinni aina vaikka mihin mutta eihän se ole lankapuhelin jos sen katkaisee. Ja haluan korostaa että olen tosi tyytyväinen tähän. On mulla kyllä varalla kirjekyyhky jonka elossaolemisesta en ole varma. Mutta selvitän sen jos lankapuhelin ei enää pelaa.

      • Guolkjh

        Mistä kampanjasta olet saanut ilmaisen kirjekyyhkyn? Mäkin tarviin sellaisen, kun edellinen kuoli, ilmeisesti aliravitsemukseen.


      • omavaraisestikaupungille

        Vai niin. Mulla on aina mikro ja pyykkikone kun lähden kaupungille. Koskaan ei voi tietää tuleeko nälkä tai meneekö vaatteet likaiseksi, siksi on hyvä varautua. Muutaman kerran on pesukone pyöriny selässä kun poljen pyörällä- Kivasti rullaa, ja vedet poistuu , nii sillon on poljettava nopeemmin ettei kastu. Aattelin vieläjos saisi jääkaapin mahtumaan mukaan, pitää suunnitella.


    • roletaari

      Käytössäni oleva, ikivanha Nokian luukkumalli riittää minulle mainiosti. Ei ole kameroita eikä muitakaan härväkkeitä. Toimii puhelimena ja tekstiviesteissä enkä muuta tarvitsekaan.

    • Nokialaisiavain

      Mulla on nokia 8 . makso 399e.Kaupan päälle sai nokian 3310 .Annoin sen kumppanilleni joka haluaa käyttää vain näppäinpuhelinta.Vaihdan uuteen puhelimeen parin vuoden välein vaikka vanha oisi kunnossakin.

      • tuetvoihyvinpuolittaa

        Olet ilmeisesti köyhä, kun et osaa säästää rahojasi, vaan tuhlaat tarpeettomasti. Jos parin vuoden välein vaihdat puhelinta, tekee se 200€/v. pelkkää puhelimen pääomakulua!! Aivan järjetöntä, edes rikkaat ei tuhlaa rahojaan noin.


    • Köyhäkaupunkilainen

      Minulla on joku nokia 25 euroa makso prismassa. 5 vuotta vanha.

    • köyhätLeuhkiiPuhelimilla

      Ostin kaksi (toinen varalle) vähänkäytettyä simpukkapuhelinta vuosia sitten 20€ eräältä köyhältä, kun niitä vielä sai, koska en halua kantaa mukanani kosketusnäytöllisiä älypuhelimia, nuo puhelimet, ainakin toinen, on todennäköisesti minulla käytössä vielä 2030-luvulla. Nämä vanhat ovat uskomattoman kestäviä ja akussa riittää virtaa viikoksi. Kuulun suomen varakkaimpaan kymmenykseen ja elän pääomatuloilla, ei siis johdu rahanpuutteesta, eikä nuukuudesta, esim. harrastusvehkeisiin olen laittanut yli 100 000€. Asiat netissä hoidan siihen paremmin soveltuvilla laitteilla, kuin puhelimella.

    • Näintäällä

      Noin 1 ja puol vuotta vanha Samsung älypuhelin. Uutena makso dna kaupassa noin 200 euroa.

    • mietipäite

      Samsungin halvin malli alle 18 Euroa maksoi ja yli 5 vuotta ollut käytössä. Ei kai puhelin enää ole välttämätön tietokoneaikana.

    • JimiBamBam

      Ihan tuollaista peruspuhelinta, mikä maksaa uutenakin muutaman kympin, satkun maksimissaan.
      Eli tällainen, millä voi soittaa sekä tekstiviestitellä, sekä lähettää kuvia jos siinä puhelimessa nyt sattuu olemaan se kamerakin lisukkeena.
      Sitä vartenhan puhelin on, yhteydenpitoon.
      Lisäksi inhoan kosketusnäytöllisiä puhelimia.

    • roletaari

      Vanha lunksu nokialainen lopetti hälytystoiminnon joten kävin hakemassa kaupasta näppylä doradin tai mikä se nyt onkaan. Valtaosa toiminnoista minulle turhia!

    • Hakkeri

      On melkein 2 vuotta vanha iPhone 5S 16 gb se oli halvin iPhone mitä 2 vuotta sitten sain verkokkauppasta maksoi jotain 300,- ja sinä prepaid kortti eli minun mielestä pitä olla iPhone se on turvallisempi eli vaikeampi hakkeroida aika tärkeä kun Supo joskus hakkeroi minun laitet ja varapuhelumena Huawei P9 lite mini ilman sim korttia wifillä maksoi 129,- mutta nykyän saa verkokauppasta 100,- plus posti ja läppärinä Asus Chromebook kun se on vaikeampi hakkeroida ja brikata ilman omistajan suostumus ja Supo on tuota välillä tehnyt hakkeroinnut ja brikkannut windows läppäreittä maksoi jotain 350,- verkkokauppa ja vanha apple tv maksoi jotain 60,- ja chromecast ja bluetooth dongle.

    • eiselfielle

      Senioripuhelin. Voi soittaa ja viestitellä. Eitarvitse ladata ku kerran viikossa...

    • Sh-maalta

      Käytin pitkään vanhoja nokialaisia, joita sain ilmaiseksi tutuilta kun ne vaihtoivat älypuhelimeen. Sitten, kun viimeinenkin hiipui, ostin samsungin, mutta siihen tuli viruksia? vuodessa. Nyt menossa ensimmäinen omppu 7, ne olivat tarjouksessa sen jälkeen kun ilmestyi 8 ja X. Varmasti en osta koskaan elämässäni uusinta mallia mitään puhelinta. Matkoilla älypuhelin on kuitenkin kätevä. Jos vaan olla möllöttäisin kotimaassa, niin ostaisin käytettyjä nokialaisia, niitä saa näköjään muutamalla eurolla.

      • euronpuhelin

        Vähän käytettyjä älypuhelimiakin myydään eurolla, kun virastot ja yritykset päivittävät työntekijöiden puhelimia uudempiin. Ostettiin nuorimmalle tyttärelle tälläinen euron Samsung älypuhelin valtion virastolta.


    • HuaweiMies

      Hankkiuduin 300€ älyluurista eroon jonka jälkeen ostin Huawei sim kortilla toimivan akkukäyttöisen pöytäpuhelimen.

      Nykyään hoidan kelahommat yms läppärillä.

      • kotiluuri

        Meillä on myös tuollainen Huawei pöytäpuhelin, tosin siinä on akkujen lisäksi laturi, että voi pitää verkkokäyttöisenä. Liittymä meillä on kyllä edullisempi, kun on hankittu vuosia sitten ja oli tarjouksessa. Lasku tulee 3kk välein sähköpostiin. Hyvin on toiminut. https://www.dna.fi/kotiluuri


    • Iiro

      Ostin alennuksesta 190e älypuhelimen, kuoret oli kanssa alennuksesta (n. 7e), toimi hyvin monta vuotta, nyt vasta meni huonoksi. Pitäis alkaa katsomaan uutta puhelinta, 260e on maximi määrä mitä suostun maksamaan puhelimesta eli iphonet, kalleimat samsungit sun muut ei tule kuuloonkaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      55
      1796
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      43
      1583
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      49
      1539
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      4
      1485
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      5
      1468
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      5
      1384
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      7
      1298
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      10
      1260
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      3
      1132
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      3
      1113
    Aihe