istuin kerran zagrebissa

Istuin kerran sagrebissa junassa ..omassa loosisssa yöllä ja kuulin hirveetä kolinaa viereisestä..oli vuosi 1963..ja vieressö junahuoneessa kuulu kolinaa.... otin pienen potan repustani kun olin reisssutoissä Jugoslaaviassa.. ja porasin sillä reiän viereeseen loosiin..ja katsoin et siellä oli hirvee meininki käynnissä..ja tajusin et ne oli tosissaa.... ...mietin et mitä helkkarii teen?päätin kuitenkin uskaltautua junan käytävälle ja törmäsin kameramieheen ja ne huus et pilasin otoksen.. voiii perkele.. yleensä teen aina oikein.. no menin takain junanloosiin ja annoin asioina olla..mutta tämä on aina jäänyt hämmästyttämään..et mitä ihmettä tapahtu????? voi helkkari.. mistä jäin paitsi? tämä on sekä kysmys että kokemus

5

242

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • a-no

Noi keikkahommat on kyllä yleensä aika hauskoja, jos on koolla hyvä ja luotettava ty(tt)öporukka. Minäkin olin ennen mukana toteuttamassa kirkkojen maalausprojekteja. Eli muutama kristuksenkuva on tullut elämän aikana maalattua.

Erään reissun muistan erityisen hyvin. Vuonna 1953 meidän firma voitti Isojoen kirkon maalauksen kilpailutuksen. Meillä oli oikein hauska ja viinanhöyryinen reissu sinne, kun ajettiin kermanvärisellä autolla Isojoen kirkkoa katsastamaan - tuon auton merkkiä en kyllä kuollaksenikaan muista. Meitä oli siinä kirkkoherra Kanervo, projektin johtaja, saksalainen Assman, Holmströmin Runar ja joku paikallinen ojankaivaja. Mitään en siitä matkasta muista, mutta hauskaa oli!

Ton saman poppoon kanssa toteutimme riijunaitingin vuonna -59 Heinävedellä, Valamon luostarin maalausurakan merkeissä ja erityisesti muistuu mieleen ilta, kun olimme reilusti viihteellä, Tulilahden leirintäalueella ja voitin konaista 5000 vanhaa markkaa pokerissa.

• Vähän vetää sanattomaksi kaveripoppoosi. Minne heinäveden nunna katosi? heinävesi on perin salamyhkäinen..siellä missä pyhää siellä vastapainona saatanan pahaa. Vähän niiku lähi-idässä. Aina soditaan koska Jeesus on sieltä kotosin.

• a-no

Oliko Jeesus savolainen??? No sitten ymmärrän, että miksi ei tullut takaisin, vaikka lupasi. Tämä selittää monta asiaa ja nyt osaan suhtautua Uuteen Testamenttiin huumorilla.

Heinäveden nunna ei enää ketään kiinnosta, koska oli vanha. Tosin Kyllikki Saari olisi tänä päivänä vanhempi, kuin se Heinäveden nunna olisi tänä päivänä.

Aion tehdä itselleni brasilialaisen pyllynkohotuksen; se tarkoittaa, etten kohota pyllyä, koska olen liian laiska...taikka sitten manjana.

• a-no kirjoitti:

Oliko Jeesus savolainen??? No sitten ymmärrän, että miksi ei tullut takaisin, vaikka lupasi. Tämä selittää monta asiaa ja nyt osaan suhtautua Uuteen Testamenttiin huumorilla.

Heinäveden nunna ei enää ketään kiinnosta, koska oli vanha. Tosin Kyllikki Saari olisi tänä päivänä vanhempi, kuin se Heinäveden nunna olisi tänä päivänä.

Aion tehdä itselleni brasilialaisen pyllynkohotuksen; se tarkoittaa, etten kohota pyllyä, koska olen liian laiska...taikka sitten manjana.

Jeesuksen takasin tulo on jotain symbolista ja jotain ylimaallista. kyllä jeesus jostakin on kotosin muttei savosta ku puuttui siltä semmonen savolaislakki. Kyllä silloin olis pitänyt olla savolaislakki. semmonen joka on kokki kolmosellakin oli.

• masterbeer

Mulla rupee seisoom.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mies pakko olla rehellinen

Kiinnostuin koska olet tosi komea ja sulla on ihana puheääni. Olen aika pinnallinen sitten kai... 😓 kyllä olet tosi rau
      Ikävä
      38
      4192
    2. Vakava rikosepäily Seinäjoella

Ilkka ei taaskaan tiedä mitään mutta hesalaiset kertoo: https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010959325.html
      Seinäjoki
      45
      3177
    3. Olet saanut kyllä tunnisteita

Itsestäsi ja meistä. Mutta mikä siinä on, ettet kirjoita etkä anna itsestäsi merkkejä. Ellei ole kysymys siitä, mikä ens
      Ikävä
      34
      3126
    4. Mitä on woketus?

Täälläkin hoetaan usein sanaa "woketus". Mitä se tarkalleen ottaen tarkoittaa? Ilmeisesti sen käyttäjät ymmärtävät sen k
      Maailman menoa
      485
      2760
    5. Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä - Hoivakotiin ei pääse, vaan joutuu selviytymään yksin

Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä… Hoivakoteihin sijoittamista vältellään, koska hoito on kallista ja hyvinvoin
      Maailman menoa
      193
      2014
    6. Oletko jo luovuttanut?

Joko olet luovuttanut kaivatun suhteen ja hyväksynyt, että mitään ei tule?
      Ikävä
      143
      1886
    7. Kristo Salminen, 52, riisuutui - Paljasti Iso-Börjen tatuoinnit - Somekansan tuomio yksimielinen

Iso-Börje, tuo iso, tatuoitu, yltiöromanttinen ja aika kuuma rikollispomo - vai mitä mieltä sinä olet? Lue lisää ja kat
      Tv-sarjat
      30
      1517
    8. Romillt veressä

Miten pystyy ajamaan 4 romillen humalassa
      Suomussalmi
      41
      1480
    9. Hirvenmaitojuusto

Olin Prisman juustohyllyllä kun vierestä alkoi kuulua kamala paapatus. Siinä oli vanha muori, joka räyhäsi raivokkaasti,
      Ruoka ja juoma
      5
      1281
    10. Vanhentunut runsaasti.

Ei hyvä juttu. Mieheltä pötkylänaiselle.
      Ikävä
      78
      1232
    Aihe