Lapua-Nurmo tieosuus

Surullinen

Kenen kädet ovat näiden kaikkien onnettomuuksien veressä, joita tieosuudella tapahtuu? Kuka nukkuu yönsä tekemättä mitään sille, että tien kapasiteetti vastaisi likennemäärää? Viimeksi laskin osuudelle Koveron Shell-Prisma 25 Seinäjoelta tulevaa rekkaa ja kun tähän lisätään mahdottomuus ohituksille, 80 nopeus on tie äärimmäisen vaarallinen.

55

1256

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hyvin-pelaa-liikenne

      Rekkojen vauhtiahan tiellä kuletaan ja niitten määräämän tahti on max nopeus tiellä mitäs huuvat ohituksista, virrassa on pysyttävä ja niin edeten, siinä on turha hötkyillä ja kiiruhtaa-

      • LiitoksenJälkeenTapahtuu

        Vasta liitoksen jälkeen tietä kohennetaan.
        Seinäjoen valtasuoni on nuy Vt 3 Tampereelle.
        80 nopeusrajoitus on kettuilua, Nurmoon menee muuten 3 päällystettyä tietä Lapualta.


      • jonossahintraaja

        Mikään kuntaliitosia ei nyt liity tähän mitenkään.


      • kuntaliitos_purettava
        jonossahintraaja kirjoitti:

        Mikään kuntaliitosia ei nyt liity tähän mitenkään.

        Nurmoo on palautettava entiseen loistoonsa


    • Volsca

      Rekkoja ei tarvinne ohittaa, kun ei niitä lujempaa saa ajaa.

    • ammattiliikenne62

      Hyvin se tie vetää nykyisen liikennemäärän. Ongelman muodostaa traktorit, joiden perässä voidaan körötellä pahimmillaan 15 km odotellen ohituspaikkaa.

      • nykimällä-eteenpäin

        empäs usko jotta ituniskalla 15km kestää hermo ajella tukkona, kyllä suani pätkähtää

        muutaman kilometrin välein vilkasliikenne aikaan on raaatorin ajettava sivuun levähtämään


      • lapuasjoki
        nykimällä-eteenpäin kirjoitti:

        empäs usko jotta ituniskalla 15km kestää hermo ajella tukkona, kyllä suani pätkähtää

        muutaman kilometrin välein vilkasliikenne aikaan on raaatorin ajettava sivuun levähtämään

        Kyllä maajussit usein vetää letkaa tuolla välillä 10-15 km. Kerran ajoimme Nurmon risteyksestä suokon parkkialueillekin asti.


      • Yks-potkut-saanut
        nykimällä-eteenpäin kirjoitti:

        empäs usko jotta ituniskalla 15km kestää hermo ajella tukkona, kyllä suani pätkähtää

        muutaman kilometrin välein vilkasliikenne aikaan on raaatorin ajettava sivuun levähtämään

        Maajussit ajelee tiellä aivan piruuttaankin jotta Atrian makkaranpakkaajat myöhästyi töistä.


      • Mopsauto

        Mopoautojen perässä minä ainakin olen kitkutellut kilometritolkulla. Traktorimiehet tajuavat siirtyä bussipysäkille, jotta letka pääsee ohi, mutta nämä teinit eivät tajua. Puhuvat kännykkään ja köröttelevät ympärilleen katsomatta.


    • Letkajenkka

      On sitä ajettu Suokosta Atriallekin tänä kesänä oikein kunnon letkassa. Varmaan koki traktorimies suuren tyydytyksen.

      • Kuntarahaa..Tarvitaan

        Seinäjoelta ei heru kuntarahaa Lapuantielle ennen liitosta.
        Tampereen suunta on tärkeämpi.


      • lentäjänisä
        Kuntarahaa..Tarvitaan kirjoitti:

        Seinäjoelta ei heru kuntarahaa Lapuantielle ennen liitosta.
        Tampereen suunta on tärkeämpi.

        Ei sitä tietä millään kuntarahalla rakenneta. Hintalappu korjaukselle on suuri ja valtion rahat menee etelän maakuntiin.


    • 65980

      Surulliselle .Sulla taitaa olla kusta pääs enemmän kun verta kun tuallaasia kirioottelet
      Ainut syy kolareihin on liian suuri tilannenopeus

      • 62100

        Lapuan ja Seinäjoen välille on saatava 60 nopeusrajoitus.


      • totta-kävellen

        Kyllä yhdyn tuohon 60km nopeusrajoitukseen, voishan siihen vierelle penkalle/luislaan väsätä vielä hyvän kävelypolun ruuhkien ehkäisyyn ja muutenkin terveelisesti ajatellen, ei tarte kuntopolkuja turhaan kiertää.


      • NousukausiYhdessä

        Vaasalainen alueemme tiejohtaja ei ano tielle parannusrahaa kun vaasalaiset pelkäävät tulevaa liitostamme ja maakunnan nousukautta.


      • selän-kääntöä-vain

        Seinäjoki pitäisi poistaa, sitten alue nousisi ja kyllä tuo poistuukin, kun ei siihin mitenkään oteta osaa.
        -itsekkyys ja muitten putsoo -se tulee tuolle lopulliseksi tuhoksi, sille on käännettävä selkämme...


      • mitävielä-löytyisi

        Seinäjoki on ajanut tilanteensa siihen pisteehin, jottei sieltä ole varaa nyt antaa muruakaan ympäristöön -muutakuin yrittää vain kaikki veto itselle itselleeeee-


      • mitävielä-löytyisi kirjoitti:

        Seinäjoki on ajanut tilanteensa siihen pisteehin, jottei sieltä ole varaa nyt antaa muruakaan ympäristöön -muutakuin yrittää vain kaikki veto itselle itselleeeee-

        Raha tulee rahan luo. Vierivä raha ei sammaloidu. Seinäjoella sitä on, eikä sitä voi kertymästä lisää, kun maakunnan väki muuttaa kiihtyvällä tahdilla töiden, koulujen ja hyvien palvelujen äärelle. 🤗


      • näitten-renkinen
        nuorissa_on_tulevaisuus kirjoitti:

        Raha tulee rahan luo. Vierivä raha ei sammaloidu. Seinäjoella sitä on, eikä sitä voi kertymästä lisää, kun maakunnan väki muuttaa kiihtyvällä tahdilla töiden, koulujen ja hyvien palvelujen äärelle. 🤗

        Lupuri taas pukkaa omaasa, mees vain lupuriihilles seinäjoelle-


    • OstaMmopo

      No raktorit on kyllä aika satunnainen ongelma tuolla lapuantiellä. Kuitenkin menee kaksi muutakin rinnakkaista tietä. Joskus jonkun on pakko isoa tietä käyttää tiluksille mennessään, mutta harvoin tätä tapahtuu.

      Todellinen raktorisumppu on sjoki-ilmajoki tiellä, jossa ei ole rinnakkaista tietä olemassakaan. Siellä menee aina raktori tai useampi, ja liikenne jonoutuu koko ajan.

      Näin paljon autolla ajavana tiedän nämä asiat aika hyvin. Lapuantie vetää oikein hyvin, mutta ilmajoentiellä raktorit on oikea ongelma, neljääkymppiä jonossa köröttely on arkipäivää. Jotta kyllä se nelikaista taitaa tulla tuonne ilmajoen sumpputielle ensinnä. Lapuantiellä matelujonot on harvinaisia, jonossa toki sielläkin ajetaan, mutta se jono etenee kaheksaakymppiä, niin se ei ole ongelma.

      • kuuman-mukaisesti

        Juu ja joo lapualla kaikki hyvin ja joskus oikeen liiankin hyvin, ei muutakuin askareisiin siitä ja kaikki kynnelle kykenevät.


      • 852023

        Juurikin näin


      • molempiaajava

        Nelikaistainen on jossain kaukana tulevaisuudessa kumpaankaan suuntaan. Lapuan suunnalle kuitenkin joudutaan tekemään jotain10-15 vuoden sisällä.


      • Kaspia4
        molempiaajava kirjoitti:

        Nelikaistainen on jossain kaukana tulevaisuudessa kumpaankaan suuntaan. Lapuan suunnalle kuitenkin joudutaan tekemään jotain10-15 vuoden sisällä.

        Seinäjoen ohikulkutie olis kannattanu tehdä normaaliksi kaksikaistatieksi, koska liikennemäärät niin vähäiset ohikulkutiellä. Siinä olis säästäny pitkän pennin rahaa, ja sen rahan olis voinu käyttää Lapuan ja Ilmajoen suuntien nelikaistaistamiseen, tai edes ohituskaistojen tekemiseen. Nyt nuo ohikulkutien ohituskaistat ja nelikaistat menee aivan hukkaan, kun ei ole ketään ketä ohittaa, kun liikenne niin harvaa.


    • IlmajokiJohtaaSelvästi

      Ideapark ja Ilmajoen tuleva kuntaliitos vaikuttavat,
      että Ilmajoentie levennetään ensin.
      Ilmajoki johtaa kuntaliitoskilpailua 6-0. Ja saa mojovat liitosrahat.
      Lapua häviää ja taantuu valitettavasti.

      • onkoot-iseanen

        Kyllää kyllää mikähän idea siinä on, tuskin koskaan tuolla käyn-


      • eimitään-hömpsötyksiä

        Jäi vielä mainitsematta jot ideoita on omastakin takaa jo aivan liikaa-
        -kaikkia ei pysty toteuttamaan, aika loppuu !


      • seikeistä-kopsu

        sundmann
        22.7.2018 11:19

        komppaan ed.kirjoittajaa kaupunki rakennetaan täyteen kauppoja sekä asuntoja miettimättä onko lopuksi maakunta kerääntymässä sinne? teollisuuden kanta ei riitä ,rakentaminen laskee kun talot valmistuu kaupan alan henkilöstö kanta supistuu jos yltiö positiivisesti laskettu väestönkasvu tyrehtyy.....mm,sukarin investointi missä hän tuskin itse on häviäjän paikalla laskettiin kävijä pinta rinkula kokkola,vaasa,jalasjärvi,kristiina.akselin sisään...no aika utopistista että päivittäis käyntiä on sjk.ulkopuolelta.


      • vinkumista-yätämyäten

        Kaikki jo tajuaa
        -mikä jama tuolla on, pian päätäjiä ruppee katuamaan ja liukenemaan tooleiltaan-


      • Lähijuna...Tuloo

        Hallituksen tavoitteena on avata myös rautateiden henkilöliikenne kilpailulle. Liikenneministeriön mukaan kiinnostuksensa Suomen henkilöjunaliikennettä kohtaan on ilmaissut kymmenkunta pääosin ulkomaista yritystä.
        Mukaan yhteiseen maakunnan lähijunaan vai jääminen yksin velkoineen kuihtumaan.


      • rautaaRajallePoikittain

      • kaikilla-konsteilla

        Seinäjoen keskusta ammottaa tyhjyyttään, nyt sinne mukas rautatie viivaa yritetään haalia kävijäkuntaa. D)))


      • Hypätään....junaan
        rautaaRajallePoikittain kirjoitti:

        Kaukaa katsoen näin rautatie, -kallis ja viivamainen kulkuyhteys:

        Lapinlahdella Matti ja Liisa päätyvät tietysti rautatien äärelle. Siinä riittää ihmettelemistä.
        https://www.kansanuutiset.fi/artikkeli/2477856-korpimokista-rautatieta-ihmettelemaan

        Tuleeko nykyään Kansan Uutiset kirkonkylässä joka savuun.
        Paikallisjuna tulee mettäkyläisiä varten, eikä päinvastoin.


      • hunsJAvottila
        Hypätään....junaan kirjoitti:

        Tuleeko nykyään Kansan Uutiset kirkonkylässä joka savuun.
        Paikallisjuna tulee mettäkyläisiä varten, eikä päinvastoin.

        Luuletakos- jotta täältä joku tuonne hunsvonttilaan lähtis edes silimittelemään-


    • HärmänväyläKuntoon

      Nelikaistainen tie härmään, yks kaista lapualle ja kolme HÄRMÄÄN ja nopeusrajoitus 480km/h niin saa rahamiehet päästää niinko haluaa. Ei kenelläkään kiire lapualle ole mutta pois.... Kolme kaistaa!!

      • MoukkuaPäähän

        Ei Härmäs oo kymmenen vuoden päästä enää oikeen mitään, eikä Kauhavallakaan. Teollisuus valuu yks toisensa jälkeen Seinäjoen uudelle teollisuusalueelle. Kukaan ei halua jäädä pois siitä kehityksestä. Sitä mukaa vähenöö väki. Nythän Kauhava-Härmän väkiluku on vähentynyt jo monta vuotta hurjaa tahtia. Eihän siellä kohta oo enää ketään jäljellä, eläkelääset jää sinne ehtymään saappaat jalaas. Nuoret muuttaa poies. Eikä oo pelekua notta ne Härmän nuoret Lapuan väkilukua jäis kasvattamaan, ehei, ne muuttaa Seinäjoelle töitten peräs.

        Tulevaasuures tuo Lapuantie hiljenee, varsinkin Lapualta Härmään ja Kauhavalle päin. Kymmenen vuoden kuluttua on yleinen naurunaihe, että kyseistä tietä on välillä suunniteltu useampikaistaiseksi. Härmästä ja Kauhavalta kun loppuu teollisuus, niin liikenne häviää.

        Härmän ja Kauhavan tapaisissa paikoissa on pysyvä noidankehä. Väki vähenee eikä kukaan uskalla rakentaa, kun asuntoa ei välttämättä saa ollenkaan myytyä. Moni miettii tätä asiaa, ja huomaa sitten aikansa miettineenä, että mitä sitä turhaa miettimään, elämä kuluu hukkaan, rakennampa Seinäjoelle ja voin olla varma että halutessani saan sen kaupaksi ja vielä vähän voittoa päälle. Siksi moni ei odottele, vaan rakentaa heti Seinäjoelle, ettei elämä mene odotellessa.


      • KokoSuomiKunKeskittyy

        Mutta ku härmä ja lapua ja satraapit ja kurakauppala ja isänmaaa ja kosola ja plää pläää pläääää :D

        Äkkiä ny joku väittämään että tää on näivetyskampanjaa, voi kun ei se ole, vaan tätä se on ollut 25 vuotta. Nyt vaan alkaa olla muutos loppuvaiheessa, isoin kulmakohta on jo ylitetty.


      • Ettämitenon
        MoukkuaPäähän kirjoitti:

        Ei Härmäs oo kymmenen vuoden päästä enää oikeen mitään, eikä Kauhavallakaan. Teollisuus valuu yks toisensa jälkeen Seinäjoen uudelle teollisuusalueelle. Kukaan ei halua jäädä pois siitä kehityksestä. Sitä mukaa vähenöö väki. Nythän Kauhava-Härmän väkiluku on vähentynyt jo monta vuotta hurjaa tahtia. Eihän siellä kohta oo enää ketään jäljellä, eläkelääset jää sinne ehtymään saappaat jalaas. Nuoret muuttaa poies. Eikä oo pelekua notta ne Härmän nuoret Lapuan väkilukua jäis kasvattamaan, ehei, ne muuttaa Seinäjoelle töitten peräs.

        Tulevaasuures tuo Lapuantie hiljenee, varsinkin Lapualta Härmään ja Kauhavalle päin. Kymmenen vuoden kuluttua on yleinen naurunaihe, että kyseistä tietä on välillä suunniteltu useampikaistaiseksi. Härmästä ja Kauhavalta kun loppuu teollisuus, niin liikenne häviää.

        Härmän ja Kauhavan tapaisissa paikoissa on pysyvä noidankehä. Väki vähenee eikä kukaan uskalla rakentaa, kun asuntoa ei välttämättä saa ollenkaan myytyä. Moni miettii tätä asiaa, ja huomaa sitten aikansa miettineenä, että mitä sitä turhaa miettimään, elämä kuluu hukkaan, rakennampa Seinäjoelle ja voin olla varma että halutessani saan sen kaupaksi ja vielä vähän voittoa päälle. Siksi moni ei odottele, vaan rakentaa heti Seinäjoelle, ettei elämä mene odotellessa.

        Sjoen palstalta kopioitu:

        Itikan Nyykoolinkadulta ja Kärrääjänkadulta löytyi yli sata toinen toistaan rumemmissa taloissa olevaa asuntoa.

        Tien toisella puolella abcin vierestä labyrintistä Verkatehtaankadulta myynnissä 48 asuntoa.

        Joupissa Pirkkalankadulla melkein sata asuntoa, Joupinmukassa 8 lisää.

        Kyrkösjärvellä päin puutalosta 20 asuntoa etsii omistajaa.

        Törnävällä Isännäntiellä ja Törnävän kirkkotiellä 30 asuntoa yhteensä.

        Upan Ylisentielle yli kolmekymmentä asuntoa.

        Rikkaille tarjolla Keskuskadun uusista taloista yli 50 asuntoa, vieressä Kalevankadulla 30.

        Patruunan korttelista jo yli 50 asuntoa kaupan.

        Melkein viisisataa asuntoa ja varmaan Patruunan kortteliin ainakin pukkaa vielä useamman sata lisää? Kertokaa onko tulossa mihin kaikkialle vielä lisää?

        2010 Seinäjoen asukasluku oli 57 811, vuonna 2015 se oli 61 530 eli kasvua 744 vuodessa keskimäärin.

        30.4.2018 se oli 62 871, eli kasvua vuodesta 2015 on reilu 400 henkeä vuodessa keskimäärin.

        Asukasmäärän kasvu on siis hidastunut, riittääkö tuo määrä täyttämään kaikki nämä uudet asunnot?


      • EiNyIhanYksoikoosta
        Ettämitenon kirjoitti:

        Sjoen palstalta kopioitu:

        Itikan Nyykoolinkadulta ja Kärrääjänkadulta löytyi yli sata toinen toistaan rumemmissa taloissa olevaa asuntoa.

        Tien toisella puolella abcin vierestä labyrintistä Verkatehtaankadulta myynnissä 48 asuntoa.

        Joupissa Pirkkalankadulla melkein sata asuntoa, Joupinmukassa 8 lisää.

        Kyrkösjärvellä päin puutalosta 20 asuntoa etsii omistajaa.

        Törnävällä Isännäntiellä ja Törnävän kirkkotiellä 30 asuntoa yhteensä.

        Upan Ylisentielle yli kolmekymmentä asuntoa.

        Rikkaille tarjolla Keskuskadun uusista taloista yli 50 asuntoa, vieressä Kalevankadulla 30.

        Patruunan korttelista jo yli 50 asuntoa kaupan.

        Melkein viisisataa asuntoa ja varmaan Patruunan kortteliin ainakin pukkaa vielä useamman sata lisää? Kertokaa onko tulossa mihin kaikkialle vielä lisää?

        2010 Seinäjoen asukasluku oli 57 811, vuonna 2015 se oli 61 530 eli kasvua 744 vuodessa keskimäärin.

        30.4.2018 se oli 62 871, eli kasvua vuodesta 2015 on reilu 400 henkeä vuodessa keskimäärin.

        Asukasmäärän kasvu on siis hidastunut, riittääkö tuo määrä täyttämään kaikki nämä uudet asunnot?

        Kyllä ne kaupan menee, arvo vaan ei kehity kuten isoissa kaupungeissa. Syy siihen on se että seinäjoen ikärakenne vinoutuu noin 10-15 vuotta myöhemmin kuin muualla eepeellä. Väki muuttaa omakotitaloista kerrostaloihin eläkepäiviä odottamaan ja lumenluontia ja pihatöitä pakoon kun työelämä ottaa jo omansa nykyään. Eli sisäistä liikettä aika paljon.


    • nallit-vain-kalliolle

      Kyllä se on seinäjoen kanssa laitettava kaikki pillit pussiin, ei tuankaas kukaan oo päriänny, korkeintaan kuntayhtymien kautten samoissa pöyris voipi istua kynijän kanssa.

      Lapua ottaa ja sitten omat suunnat, eikä mitään sitten tuankanssa...

      • IsojaLinjoja

        Niinhän siellä on aina uhottu. Voitko vähän tarkentaa sitä suuntaa?

        Jos se onkin joku ovela liike, tehdään Hellanmaasta ensin kuningaskunta ja sitten yhdistetään kanta-lappo siihen ja sen jälkeen annetaan sille nimeksi Suur-Lappo?

        Hämäisköhän tuolla peliliikkeellä valtionkonttorin herrojakin?


      • Hääppöne

        Se vaan kun ei oo muita suuntia. Jepuaaanko meinasit liittyä? No perunaahan sieltä toki saisi, mutta mitä muuta? Eikä se hiomapaperitehdaskaan nyt autuaaksi tee, ja siellä pitää osata ruottia.


      • kukas-näittenkanssa

        Nii-in nylykyri mikä nylykyri ja muka suurta kaikki sinne kooten, muu mailma tualle pitäisi olla pasinaa.


      • näi-sun-kans

        Sun sinne pasinooksi panha ääjoen rooppihi.


      • sinne-mänöö

        Ääsjoen kipiät kyllä itkettää jotta näitten elämä on nyt yhtä vonkumista tyhyjänpäällä.

        Kyllä velekaasa painuvat ja itse ovat kuopan kaivaneet.


      • EiNäistäIrtoa

        Hei teiltä kysyttiin sitä suuntaa?

        Annettiin ehdotuksiakin.

        Eiku yhyret vaan uhoaa kun muuta ei oo. :)


    • Rekkoja liikkuu Seinäjoen ja Ilmajoen välillä enemmän mitä Lapuan Seinäjoen välillä. Pohjoinen suunta hiipuu.
      Uutisissa oli taas kerran, että pieniä kuntia on turha tekohengittää.

    • Näinsevaanonn

      Tampere- Helsinki välin pääsee kohta junalla 60minuuttiin. Se on ihan sama mitä täällä vouhotetaan. EPlle jää luu käteen. Ja tämä on tosi.

      • kippaava-kehityksemme

        Tumpeloinen etelä, rakentajathan sinne katsellaan tampereen yläpuolelta, miksi tumpelointia jatketaan, koskas tuo tulee kovinkin hälyttäväksi kansan pärjäämisen kannalta-

        ( Voi hanttamurallaa, kaikki on kaupas valmiina, maatalous on lopetettava näitten ajatus )


    • MihkäRekatHävinny

      Sen oon kyllä huomannu, että rekkojen määrä on jostain syystä vähentynyt aika paljon Lapuantiellä. Verrattuna mitä se oli ennen. Henkilöautoja toki piisaa, kun väki käy Seinäjoella töis ja asioolla. Mutta mikä noita rekkoja on vähentänyt? Onko Härmän teollisuus sipannu vai mikä? No nyt toki meni rekkoja, kun on se Härmän rekkashow, mutta tarkootinkin tätä normiarkea.

      • OnnettomuustilastotHaloo

        Kolme hidasta pikitietä menee Seinäjoelle.
        80 km tunnissa Seinäjoentiellä on siksi kun onnettomuustiladtot sitä vaativat.
        Onnettomuudet tapahtuivat Koveron risteyksessä, nyt se paranee,
        joten 100 km Seinäjoentielle hetimmiten .


      • HönJamssi
        OnnettomuustilastotHaloo kirjoitti:

        Kolme hidasta pikitietä menee Seinäjoelle.
        80 km tunnissa Seinäjoentiellä on siksi kun onnettomuustiladtot sitä vaativat.
        Onnettomuudet tapahtuivat Koveron risteyksessä, nyt se paranee,
        joten 100 km Seinäjoentielle hetimmiten .

        No onnettomuuksia on tapahtunut kyllä tasaisesti koko Lapua-Seinäjoki välillä. Itseasiassa Kovero ei ole edes onnettomuuskohtien ykkönen. Tepon risteyksessä on tapahtunut Koveroakin enemmän onnettomuuksia. Yleisin onnettomuus on peräänajo jonossa, ja näitä peräänajoja on tapahtunut ihan tasaisesti koko välillä, mikään kohta ei erotu, vaan peräänajoja tapahtuu sattumanvaraisesti missä kohtaa tahansa.

        Mistä sitten peräänajo johtuu? Lähes aina se johtuu tarkkaavaisuuden puutteesta, eli siitä että kuljettaja on aivot narikassa ja tormoostaa vaan eteenpäin ajatuksissaan. Autojonon vauhti voi yhtäkkiä hidastua merkittävästi, johtuen siitä että joku teki jossain edempänä äkkijarrutuksen, joka sitten kertautuu taaksepäin aika nopeasti. Jonossa ajaessa pitäisi aina keskittyä ajosuoritukseen normaalia enemmän.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      169
      3120
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2111
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      2044
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1885
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      72
      1587
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      26
      1346
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1242
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1241
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      34
      1201
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1188
    Aihe