Jos et sano miestä naiseksi - saat potkut!

ei.hyvää.paivää

"Britannian julkisessa terveydenhuollossa toiminut lääkäri erotettiin virastaan vain siksi, että hän ei suostunut kutsumaan trassukupuolisia potilaita heidän valitsemillaan pronomineilla."
Ovat aika kummallisia nämä uudet "ihmisoikeudet", jotka käytännössä johtavat toisten ihmisoikeuksien kapenemiseen.

Miten lääkäri voisi valehdella, että mies on nainen?

107

869

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
      • Kristinuskonharhainen lääkäri?

Kiertäisin kaukaa!

• nimeni.on.Hästesko

Kristillinen posti, kristillinen tohtori, miten arvasinkin.

Osaava lääkäri saa välittömästi uusia hommia, mutta sitä en tiedä miten on näiden 'kristillisten' laita ja kuka heitä haluaa palvelukseensa, kun eivät kunnioita potilaitten itsemääräämisoikeutta.

Näenkin tässä ensisijaisesti huolen uskovaisen lääkärin työllistymisestä. Oma praktiikka jossa hoitaa uskovaisia potilaita voisi olla hänelle kova sana.

• he-ma kirjoitti:

Kristinuskonharhainen lääkäri?

Kiertäisin kaukaa!

26 vuotta palveli työnantajaansa ja sitten potkut. Olisi kiva tietää, oliko ongelmia jo aiemmin ja nyt vain katkesi kamelin selkä. Kristillinen media ei ymmärrettävästi ole kiinnostunut tästä puolesta ollenkaan.

• ihailiasi

Älyttömän älykästä!

• biologiaa
        nimeni.on.Hästesko kirjoitti:

Kristillinen posti, kristillinen tohtori, miten arvasinkin.

Osaava lääkäri saa välittömästi uusia hommia, mutta sitä en tiedä miten on näiden 'kristillisten' laita ja kuka heitä haluaa palvelukseensa, kun eivät kunnioita potilaitten itsemääräämisoikeutta.

Näenkin tässä ensisijaisesti huolen uskovaisen lääkärin työllistymisestä. Oma praktiikka jossa hoitaa uskovaisia potilaita voisi olla hänelle kova sana.

Pystytkö sinä sanomaan karvaista munallista miestä naiseksi?

• nimeni.on.Hästesko
        biologiaa kirjoitti:

Jos se kuuluu työtehtäviin ja saan siitä palkan, voin sanoa häntä vaikka Peppi Pitkätussuksi.

• biologiaa

Jos se kuuluu työtehtäviin ja saan siitä palkan, voin sanoa häntä vaikka Peppi Pitkätussuksi.

Missä työssä valehteleminen kuuluu työhön?

• nimeni.on.Hästesko
        biologiaa kirjoitti:

Missä työssä valehteleminen kuuluu työhön?

Lahkojen saarnamiehillä se on ammatin kovassa ytimessä.

• biologiaa

Lahkojen saarnamiehillä se on ammatin kovassa ytimessä.

Laita joku esimerkki.

• Hooreb
        biologiaa kirjoitti:

Mies on mies ja nainen on nainen, sillä Jumala on luonut miehen mieheksi ja naisen naiseksi. Ei sitä voida millään tavalla muuttaa, vaikka joku haluaisikin olla muuta , kuin miksi hänet on luotu . En missään tapauksessa sanoisi miestä naiseksi, jos hän on mieheksi syntynyt. Ei ihmisillä ole oikeutta muuttaa Jumalan luomaa luomistyötä. Kannattaa lukea Pyhää Raamattua " Jumalan sanaa". Sieltä loytyy totuus asiasta.

• Hyvä, että suomessa henkilö on vain "hän", ei "she" tai "he".

Yhä useammin tosin "se". ; )

• Toivon ettei meilläkään ole mahdollista lääkärin toimia epäasiallisesti ja epäammattimaisesti.

• Mikä oli epäasiallista ja epäammattimaista?

• keskustellaan kirjoitti:

Mikä oli epäasiallista ja epäammattimaista?

Palvelualalla asiakasta kohtaan käyttäytyminen tavalla joka aiheuttaa huonon kuvan työnantajasta ja mahdollisesti loukkaa asiakasta.

Palvelualoilla (kuten lääkäreillä) riittää yleensä pienempikin työsuhteen lopettamiseen.

• Oudoksuva kirjoitti:

Palvelualalla asiakasta kohtaan käyttäytyminen tavalla joka aiheuttaa huonon kuvan työnantajasta ja mahdollisesti loukkaa asiakasta.

Palvelualoilla (kuten lääkäreillä) riittää yleensä pienempikin työsuhteen lopettamiseen.

Mikä oli epäasiallista ja epäammattimaista? ?

Mikä oli epäasiallista ja epäammattimaista? ?

Koska ilmeisesti et lukenut viestiäni johon vastasit, tässä on se kohta uudestaan jossa selitin mikä oli epäasiallista ja epäammattimaista:

"käyttäytyminen tavalla joka aiheuttaa huonon kuvan työnantajasta ja mahdollisesti loukkaa asiakasta. "

• Oudoksuva kirjoitti:

Koska ilmeisesti et lukenut viestiäni johon vastasit, tässä on se kohta uudestaan jossa selitin mikä oli epäasiallista ja epäammattimaista:

"käyttäytyminen tavalla joka aiheuttaa huonon kuvan työnantajasta ja mahdollisesti loukkaa asiakasta. "

Niin, olisi kiva tietää mitä ne asiat ovat aloituksen tapauksessa.

• Samoin. Kyllä pitää olla kiilusilmä fanaatikko, jos ottaa mieluummin kenkää kuin puhuttelee potilasta tämän haluamalla pronominilla. Mitä Pirua se olisi lääkärille maksanut, ei mitään. Tärkeämpää oli saada loukata potilasta, joka kuului ryhmään jota lääkärin uskonlahko ei hyväksy. Ei tällaisille lekureille voi olla paikkaa julkisella puolella.

Niin, olisi kiva tietää mitä ne asiat ovat aloituksen tapauksessa.

Ne mainittiin jo aloitusviestissä ja kirjoitin sinulle viimeisessä kahdessa viestissä miksi se on ongelma erityisesti kun työskentelee palvelualalla.

• Oudoksuva kirjoitti:

Ne mainittiin jo aloitusviestissä ja kirjoitin sinulle viimeisessä kahdessa viestissä miksi se on ongelma erityisesti kun työskentelee palvelualalla.

Mikä aloituksen tapauksessa oli ongelma?

Mikä oli epäasiallista ja epäammattimaista?

Kysy työnantajalta, joka hänet erotti.

• Eerikatässämoi kirjoitti:

Kysy työnantajalta, joka hänet erotti.

Eikö ole erikoista jos sanoo miestä mieheksi ja saa potkut?

Mikä aloituksen tapauksessa oli ongelma?

Ohessa vielä kolmannen kerran sillä näköjään on todella vaikeaa sinulle lukea viestejä:
        Ongelmana on siis epäasiallinen ja epäammattimainen käytös palvelualalla, eli käyttäytyminen tavalla joka aiheuttaa huonon kuvan työnantajasta ja mahdollisesti loukkaa asiakasta.

Koska viimeksi olet lukenut mitään kirjoitettua tekstiä, esimerkiksi kirjan. Oli aihe sitten mikä tahansa?

Eikö ole erikoista jos sanoo miestä mieheksi ja saa potkut?

Sinun on syytä kysyä asiaa siltä työnantajalta, hän on nähnyt työntekijänsä käyttäytymisessä ongelman, ja puuttunut siihen.

• kerro.mielipiteesi
        Eerikatässämoi kirjoitti:

Sinun on syytä kysyä asiaa siltä työnantajalta, hän on nähnyt työntekijänsä käyttäytymisessä ongelman, ja puuttunut siihen.

Mikä sinun mielipiteesi on?

• kerro.mielipiteesi kirjoitti:

Mikä sinun mielipiteesi on?

Mihin sinä sen mielipiteen haluat? Minulla ei ole tietoa tuosta tapauksesta, josta aloituksessa mainitaan. Vaikea on muodostaa mielipidettä asiasta, kun tosiasiat eivät ole tiedossa.

• kerro.mielipiteesi

Mihin sinä sen mielipiteen haluat? Minulla ei ole tietoa tuosta tapauksesta, josta aloituksessa mainitaan. Vaikea on muodostaa mielipidettä asiasta, kun tosiasiat eivät ole tiedossa.

Tämä on keskustelupalsta ja keskustelupalstoilla kerrotaan omia mielipiteitä.
        Onko sinusta peruste potkuille jos lääkäri ei suostu sanomaan karvaista munallista miestä naiseksi?

Tämä on keskustelupalsta ja keskustelupalstoilla kerrotaan omia mielipiteitä.
        Onko sinusta peruste potkuille jos lääkäri ei suostu sanomaan karvaista munallista miestä naiseksi?

En lähde kiistämään työnantajan oikeutta antaa potkut, jos työnantaja niin tuntee tarvetta tehdä. Kun en nyt tiedä perusteita potkuille, en osaa ottaa siihen kantaa.
        Itse näen asian niin, että lääkäri on asiakaspalvelija, jonka tehtävä ei ole käyttäytyä loukkaavasti, tai siis niin, että asiakan kokee tulleensa loukatuksi. Jos asiakan kokee tulleensa huonosti tai loukkaavasti kodelluksi, ei asiakaspalvelu ole erityisen onnistunutta.
        PS. Se karvaisuus ei taida olla määräävä tekijä...

• En ole ihan varma voiko penis olla karvainen, mutta kivekset käsittääkseni voivat olla karvaiset tai karvattomat.

• kerro.mielipiteesi

En ole ihan varma voiko penis olla karvainen, mutta kivekset käsittääkseni voivat olla karvaiset tai karvattomat.

Voitko sanoa naiseksi sellaista ihmistä jolla on penis ja kivekset?

Voitko sanoa naiseksi sellaista ihmistä jolla on penis ja kivekset?

En yleensä tutki keskustelukumppanini sukupuolielimiä. Jos hän sanoo olevansa mies, en lähde kiistämään sitä. Jos hän sanoo olevansa nainen, en lähde kiistämään sitä.

• kerro.mielipiteesi

En yleensä tutki keskustelukumppanini sukupuolielimiä. Jos hän sanoo olevansa mies, en lähde kiistämään sitä. Jos hän sanoo olevansa nainen, en lähde kiistämään sitä.

Olet sitten varmaan myös kaikkiruokainen seksin suhteen. Eli makaat miesten ja naisten kanssa?

Olet sitten varmaan myös kaikkiruokainen seksin suhteen. Eli makaat miesten ja naisten kanssa?

Voi sentään...sinäpä oletkin hauska ihminen. Harrastatko sinä seksiä kaikkien keskustelukumppaneidesi kanssa? Aivan uusi merkitys sanalle keskustella :D
        Näytä minulle sukuelimesi ennen kuin voimme keskustella..... :D Päivän paras!

• feikkivapislaiselle

Sinä olet jo huippu jopa tyhmien sarjassa jos uskot kaiken mitä sinulle sanotaan vaikka se olisi ristiriidassa näkemäsi kanssa.
        En enää yhtään ihmettele, ettet käy Vapaakirkossa.

• tämän.tiedät

Voi sentään...sinäpä oletkin hauska ihminen. Harrastatko sinä seksiä kaikkien keskustelukumppaneidesi kanssa? Aivan uusi merkitys sanalle keskustella :D

Haitko treffipalstalta mies- vai naisseuraa? ? ?

• ErkilleKysymys

Onko ristimänimesi Erkki? Sinullehan kasvaa yhä parta, eikö niin?

• feikkivapislaiselle kirjoitti:

Sinä olet jo huippu jopa tyhmien sarjassa jos uskot kaiken mitä sinulle sanotaan vaikka se olisi ristiriidassa näkemäsi kanssa.
        En enää yhtään ihmettele, ettet käy Vapaakirkossa.

Et ehkä pohtinut kommenttiasi kovin tarkasti?
        Meillä Suomessa ei kuulu keskustelukulttuuriin tutkia keskustelukumppanin sukuelimiä. Ehkä sinun kulttuurissasi niin tehdään?
        Pakko sanoa, että hiukan minä ihmettelen johtopäätöstesi "laveutta".
        Taidan vetää sellaisin johtopäätöksen sinun kommentistasi, että ahdistelet seksuaalisesti vastaantulijoita...

• ErkilleKysymys kirjoitti:

Onko ristimänimesi Erkki? Sinullehan kasvaa yhä parta, eikö niin?

Ei , nimeni ei ole Erkki. Vieläkö sinua hävettää karvaiset kivekset?

• feikkivapislaiselle

Et ehkä pohtinut kommenttiasi kovin tarkasti?
        Meillä Suomessa ei kuulu keskustelukulttuuriin tutkia keskustelukumppanin sukuelimiä. Ehkä sinun kulttuurissasi niin tehdään?
        Pakko sanoa, että hiukan minä ihmettelen johtopäätöstesi "laveutta".
        Taidan vetää sellaisin johtopäätöksen sinun kommentistasi, että ahdistelet seksuaalisesti vastaantulijoita...

Kukaan ei käske sinun tutkia yhtään mitään. Teet itsestäsi entistäkin lapsellisemman korkkiruuvin kun luulet olevasi nokkela kiertäessäsi itsellesi kiusalliset kysymykset.

Jos sinulle on ok, että naisella on penis ja kivekset ja itsekin sellaiset haluaisit niin sano se äläkä ujostele.

Etkö muuten koskaan tee muuta kuin vänkäilet tällä palstalla aamusta iltaan?

• tulyil

Ei , nimeni ei ole Erkki. Vieläkö sinua hävettää karvaiset kivekset?

Te lesbot ette pidä kiveksistä muilla kuin itsellänne.

• tulyil kirjoitti:

Te lesbot ette pidä kiveksistä muilla kuin itsellänne.

Sinä taidat pitää muidenkin kiveksistä.

• feikkivapislaiselle kirjoitti:

Kukaan ei käske sinun tutkia yhtään mitään. Teet itsestäsi entistäkin lapsellisemman korkkiruuvin kun luulet olevasi nokkela kiertäessäsi itsellesi kiusalliset kysymykset.

Jos sinulle on ok, että naisella on penis ja kivekset ja itsekin sellaiset haluaisit niin sano se äläkä ujostele.

Etkö muuten koskaan tee muuta kuin vänkäilet tällä palstalla aamusta iltaan?

Luulisi jo olevan aika selvää, että minua ei haittaa , että ihmisillä on sukupuolielimet.
        Olisi ihan mukava, jos olisi penis ja kivekset, jotka olisivat kiinni mukavassa miehessä, joka olisi kumppanini.

• tulyil

Hyvä, että myönnät pitäväsi vain omistasi, kuten kaikki lesbot.

• feikkivapislaiselle

Luulisi jo olevan aika selvää, että minua ei haittaa , että ihmisillä on sukupuolielimet.
        Olisi ihan mukava, jos olisi penis ja kivekset, jotka olisivat kiinni mukavassa miehessä, joka olisi kumppanini.

Miksi ne eivät voisi olla kiinni mukavassa naisessa joka olisi kumppanisi?

• tulyil kirjoitti:

Hyvä, että myönnät pitäväsi vain omistasi, kuten kaikki lesbot.

itse asiassa en myöntänyt, mutta ymmärrän, että sinusta näyttää siltä.
        Olen kyllä suht sinut kroppani kanssa, oletko sinä omasi kanssa?
        En ole ihan niin sisällä lesbokulttuurissa kuin sinä olet, mutta olen luullut, että lesbot ovat naisia, jotka pitävät seksuaalisessa mielessä naisista.

• tulyil

itse asiassa en myöntänyt, mutta ymmärrän, että sinusta näyttää siltä.
        Olen kyllä suht sinut kroppani kanssa, oletko sinä omasi kanssa?
        En ole ihan niin sisällä lesbokulttuurissa kuin sinä olet, mutta olen luullut, että lesbot ovat naisia, jotka pitävät seksuaalisessa mielessä naisista.

Minä en ole lesbo joten älä yritä iskeä minua.

• tulyil kirjoitti:

Minä en ole lesbo joten älä yritä iskeä minua.

En ajatellutkaan sinun olevan, ei minua kyllä haittaisi vaikka olisit ja en yritä iskeä sinua, mistä sellaista luulit?

• tulyil

En ajatellutkaan sinun olevan, ei minua kyllä haittaisi vaikka olisit ja en yritä iskeä sinua, mistä sellaista luulit?

Haitko s24-treffipalstalta mies- vai naisseuraa?

• tulyil kirjoitti:

Haitko s24-treffipalstalta mies- vai naisseuraa?

Kylläpä sinua nyt tavattomasti kiinnostaa minun tekemiseni.

• tulyil

Kylläpä sinua nyt tavattomasti kiinnostaa minun tekemiseni.

Haitko s24-treffipalstalta mies- vai naisseuraa? ?

• MitäsErkkiMuuta

Mitäs Erkki muuta? Miksi hait seksiseuraa suomi24-treffipalstalta?

• MitäsErkkiMuuta kirjoitti:

Mitäs Erkki muuta? Miksi hait seksiseuraa suomi24-treffipalstalta?

Miksi kysyt Erkin kuulumisia minulta?

Imbesilllin kyselyissä on harvoin mitään järkeä.

• MitäsErkkiMuuta

Keneltä sinun kuulumisia pitäisi sitten kysyä, Erkki?

Sinähän olet näitä sukupuolettomia, joten eikö ole sama millä nimellä sinua kutsun, Erkki?

• MitäsErkkiMuuta kirjoitti:

Keneltä sinun kuulumisia pitäisi sitten kysyä, Erkki?

Sinähän olet näitä sukupuolettomia, joten eikö ole sama millä nimellä sinua kutsun, Erkki?

Siitähän tässä aloituksessa oli juuri kyse, että on koettu loukkaavana sen kaltainen käytös, jota nyt harrastat ja niin tehnyt lääkäri sai työstään potkut, jos olen aloitusta oikein lukenut.
        Jos haluat kanssani keskustella , toivon, että käytät nikkiäni.

• Saattaisi olla pelottava lopputulos. Mutta joka tapauksessa mielestäni on hyvä jos ihmiset lukevat ihan mitä vain, oli se sitten sekulaarista tai ei.

Ainakin ihmiset oppivat jonkin verran luetun ymmärtämistä eikä tarvitse kysyä monta kertaa samaa jos siihen on jo vastattu :)

• tietopaketti
        Oudoksuva kirjoitti:

Ohessa vielä kolmannen kerran sillä näköjään on todella vaikeaa sinulle lukea viestejä:
        Ongelmana on siis epäasiallinen ja epäammattimainen käytös palvelualalla, eli käyttäytyminen tavalla joka aiheuttaa huonon kuvan työnantajasta ja mahdollisesti loukkaa asiakasta.

Koska viimeksi olet lukenut mitään kirjoitettua tekstiä, esimerkiksi kirjan. Oli aihe sitten mikä tahansa?

Varmaan tämä on sanonut ystävällisesti ja asiallisesti poilaalle että tämä on mies. Entä jos potilas olisi väittänyt olevansa nauta ja että hän haluaa ravinnoksi heiniä? Olisiko ollut "loukkaavaa" ja "epäasillista" todeta että "olet ihminen"?
        Kaikkeen hullutukseen ei tarvitse mennä mukaan. Jos vielä tähän huluuteen liittyy käyttätyminen joka on henkilölle vaarallista, kuten vaatimus terveiden elinten tai jäsenten silpomisesta.

Ajatelkaa tilanne jossa minä haluaisin olla somali ( olen vaalea suomalainen). Jos joku väittäisi että en ole, loukkaantuisin verisesti ja vaatisin henkilölle potkuja töistä tai haastaisin oikeuteen.
        NYKY-AIKA on sairas!

• tietopaketti kirjoitti:

Varmaan tämä on sanonut ystävällisesti ja asiallisesti poilaalle että tämä on mies. Entä jos potilas olisi väittänyt olevansa nauta ja että hän haluaa ravinnoksi heiniä? Olisiko ollut "loukkaavaa" ja "epäasillista" todeta että "olet ihminen"?
        Kaikkeen hullutukseen ei tarvitse mennä mukaan. Jos vielä tähän huluuteen liittyy käyttätyminen joka on henkilölle vaarallista, kuten vaatimus terveiden elinten tai jäsenten silpomisesta.

Ajatelkaa tilanne jossa minä haluaisin olla somali ( olen vaalea suomalainen). Jos joku väittäisi että en ole, loukkaantuisin verisesti ja vaatisin henkilölle potkuja töistä tai haastaisin oikeuteen.
        NYKY-AIKA on sairas!

Mikäli luvattuun palvelutasoon kuuluu "Mitä tahansa tahdotkin syödä kuuluu käynnin hintaan", sitten lääkärin työ olisi tuoda heiniä .

Mutta koska kyseessä on lääkäripalvelu, ei ravintola jolla on perustavanlaatuisesti huono liikeidea, lääkäri aiheutti vain ongelmia jokaiselle käyttämällä sanoja jotka olisi voinut olettaa aiheuttavan henkistä kärsimystä potilaalle silloin kun olisi voinut kutsua tätä "potilaaksi".

Valitettavasti kyseessä oli ihan vain lääkärin oma valinta aiheuttaa helposti vältettäviä ongelmia ja joka saattaa vaikuttaa lääkäriyrityksen tai -keskuksen imagoon, ei ole muuta järkevää ratkaisua kuin antaa henkilölle potkut.

Toivottavasti hän ensi kerran ymmärtää missä rajaa menee palvelualoilla :)

Siitähän tässä aloituksessa oli juuri kyse, että on koettu loukkaavana sen kaltainen käytös, jota nyt harrastat ja niin tehnyt lääkäri sai työstään potkut, jos olen aloitusta oikein lukenut.
        Jos haluat kanssani keskustella , toivon, että käytät nikkiäni.

>Jos haluat kanssani keskustella , toivon, että käytät nikkiäni.

Älä unta näe, että haluaisi. Kenenkään muunkaan kanssa.

• ArtoTTTeikirjautunut

Onhan se ongelmallista jos naista pitää yrittää tutkia miehenä mm erikoiset sukupuolielimet mm arvoisa mies olette raskaana jne jne

• sfhmtyk

Voiko naisella olla kivessyöpää tai erektio-ongelmia?
        Miten miehen munasarjat tutkitaan?

• No ei sen mikään ongelma lääkärille pitäisi olla. Hän on siinä asemassa, että hän tutkii erilaisia ihmisiä, ei sen pitäisi suuri ongelma olla.

• ArtoTTTeikirjautunut

No ei sen mikään ongelma lääkärille pitäisi olla. Hän on siinä asemassa, että hän tutkii erilaisia ihmisiä, ei sen pitäisi suuri ongelma olla.

Eli osaava lääkäri tutkii naisen miehenä suit sait.

• ArtoTTTeikirjautunut kirjoitti:

Eli osaava lääkäri tutkii naisen miehenä suit sait.

Osaava lääkäri tutkii potilaan suit sait ja lisäksi kohtelee häntä asiallisesti.

• vapislaiselle

No ei sen mikään ongelma lääkärille pitäisi olla. Hän on siinä asemassa, että hän tutkii erilaisia ihmisiä, ei sen pitäisi suuri ongelma olla.

Pitäisikö miehen mennä uroligille vai gynekologille jos kärssii virtsavaivoista?

• dgadns

Osaava lääkäri tutkii potilaan suit sait ja lisäksi kohtelee häntä asiallisesti.

Eli sinusta yleislääkärit riittävät eikä tarvita urologeja ja gynekologeja koska ne ovat selvästi erikoistuneet joko miehiin tai naisiin?

• vapislaiselle kirjoitti:

Pitäisikö miehen mennä uroligille vai gynekologille jos kärssii virtsavaivoista?

Ihmisen kannattaa mennä sille lääkärille, joka parhaiten osaa hänen asiaansa auttaa. Yleensä perusterveydenhoidossa julkisella puolella mennään sille yleislääkärille, joka sitten ohjaa eteen päin, jos aihetta erikoissairaanhoitoon on.

• dgadns kirjoitti:

Eli sinusta yleislääkärit riittävät eikä tarvita urologeja ja gynekologeja koska ne ovat selvästi erikoistuneet joko miehiin tai naisiin?

En sanonut niin.....julkisella puolella yleislääkäri tutkii ensin ja hän osaa kyllä sitten ohjata oikeaan paikkaan, jos sille tarvetta on.

• vapislaiselle

Ihmisen kannattaa mennä sille lääkärille, joka parhaiten osaa hänen asiaansa auttaa. Yleensä perusterveydenhoidossa julkisella puolella mennään sille yleislääkärille, joka sitten ohjaa eteen päin, jos aihetta erikoissairaanhoitoon on.

Niinpä, urologit hoitavat vain miehiä ja gynekologit naisia. Onko se transuja kohtaan väärin kun vaativat itseään kohdeltavan vastakkaisena sukupuolena?

• Itse uskon niin, että meidän lääkärimme ovat sen verran ammattitaitoisia, että he osaavat ohjata asiakkaan oikeaan paikkaan, jos hän on tullut väärään paikkaan, sikäli ei ole merkitystä mikä sen lääkärin erikoistumisala on.

• dgadns

En sanonut niin.....julkisella puolella yleislääkäri tutkii ensin ja hän osaa kyllä sitten ohjata oikeaan paikkaan, jos sille tarvetta on.

Mutta jos mies haluaa gynelle?

• VaikeaSanoa

Sinusta on toki vaikea sanoa oletko mies vai nainen.

• etulle
        VaikeaSanoa kirjoitti:

Sinusta on toki vaikea sanoa oletko mies vai nainen.

Eerika on samaa sukupuolta kuin mummomuorikin, miessydäminen nainen.
        Siis biologisesti nainen mutta sosialisesti mies.

• vapislaiselle kirjoitti:

Niinpä, urologit hoitavat vain miehiä ja gynekologit naisia. Onko se transuja kohtaan väärin kun vaativat itseään kohdeltavan vastakkaisena sukupuolena?

Satuitko katsomaan sen jakson siitä..oliko se nyt elossa 24 vai mikä, jossa oli transihminen, jolle lääkäri laittoi rinnat. Siinä lääkäri kohteli potilasta siten kuin minun käsittääkseni lääkärin tuleekin potilastaan kohdella. Potilaan asia ei ollut lääkärille mikään ongelma. Tosin voi olla, että plastikkakirurgit ovat tottuneet ihmisiin ja ihmisen asiat eivät ole heille ongelma. :)

• dgadns kirjoitti:

Haluta saa vaikka mitä. Lääkäri kuitenkin tekee lähetteen, jos lähetettä tarvitaan ja siihen suuntaan kuin lääkäri näkee tarpeelliseksi.

• etulle kirjoitti:

Eerika on samaa sukupuolta kuin mummomuorikin, miessydäminen nainen.
        Siis biologisesti nainen mutta sosialisesti mies.

No niin, tämä onkin sitä asiallista kohtelua, jota tuo erotettu lääkärikin ehkä harrasti?

• dgadns

Haluta saa vaikka mitä. Lääkäri kuitenkin tekee lähetteen, jos lähetettä tarvitaan ja siihen suuntaan kuin lääkäri näkee tarpeelliseksi.

Mutta silloinhan lääkäri ei puhuttele ja käsittele miestä naisena ja saa potkut kuten aloituksessa.

• etulle

No niin, tämä onkin sitä asiallista kohtelua, jota tuo erotettu lääkärikin ehkä harrasti?

Miten sinäö sitten haluat itseäsi kohdeltavan jos et biologisena naisena ja sosiaalisen amiehenä?

• saanko.kysyä

Haitko treffipalstalta mies- vai naisseuraa?

• saanko.kysyä kirjoitti:

Haitko treffipalstalta mies- vai naisseuraa?

Tottakai saat kysyä.

• kerro

Tottakai saat kysyä.

Haitko treffipalstalta mies- vai naisseuraa? ?

• dgadns kirjoitti:

Siitä vain aikaa tilaamaan. Hän voi tutkia ainakin rintasi jos ei muuta.

• dgntsj
        Kuusenjuuret kirjoitti:

Siitä vain aikaa tilaamaan. Hän voi tutkia ainakin rintasi jos ei muuta.

Urologin on miehille oikea paikka.

• dgntsj kirjoitti:

Urologin on miehille oikea paikka.

Rintasyövän tunnistamisessa voi gynekologi olla kokeneempi. Tarkoitatko muuten, että jos miehellä on vaikkapa kurkku kipeänä, niin pitäisi mennä urologille?

• dgntsj
        Kuusenjuuret kirjoitti:

Rintasyövän tunnistamisessa voi gynekologi olla kokeneempi. Tarkoitatko muuten, että jos miehellä on vaikkapa kurkku kipeänä, niin pitäisi mennä urologille?

Höpsö. Nissä asioissa tietenkin missä mies ja nainen eroavat toisistaan on naisille gnekologi ja miehille urologi.
        Rintasyöpä diagnosioidaan kuvantaen, ultralla ja ohutneulanäytteellä.

• dgntsj kirjoitti:

Höpsö. Nissä asioissa tietenkin missä mies ja nainen eroavat toisistaan on naisille gnekologi ja miehille urologi.
        Rintasyöpä diagnosioidaan kuvantaen, ultralla ja ohutneulanäytteellä.

Miehiä ei taideta kutsua mammografioihin vielä nykypäivänä. Jos mies löytää kyhmyn rinnastaan, hän todennäköisesti voi mennä myös gynekologille, jotka tekevät tarvittaessa rinnan palpoinnin. Toki sen voi tehdä yleislääkärikin, mutta tässä oli kyse siitä, voiko mies käydä gynellä vai ei.

Virtsavaivoissakin kannattaa aloittaa yleislääkäristä.

• dgntsj
        Kuusenjuuret kirjoitti:

Miehiä ei taideta kutsua mammografioihin vielä nykypäivänä. Jos mies löytää kyhmyn rinnastaan, hän todennäköisesti voi mennä myös gynekologille, jotka tekevät tarvittaessa rinnan palpoinnin. Toki sen voi tehdä yleislääkärikin, mutta tässä oli kyse siitä, voiko mies käydä gynellä vai ei.

Sinulla taitaa olla isorintaisia miestuttuja.

• Kuusenjuuret kirjoitti:

Me miehet olemme tunnetusti sen verran jäyhiä tapauksia, että jos jostain löytyy patti niin ratkaisu on desinfiointi kossulla ja operointi puukolla tai kirveellä. Lääkäriin ei tohdi ottaa yhteyttä, koska miehinen kuori murtuu jos tarpeeksi painostaen kertovat, ettet ole osannut pitää huolta itsestäsi.

• dgntsj kirjoitti:

Sinulla taitaa olla isorintaisia miestuttuja.

Ei syöpä tule vain isoihin rintoihin. Etkö ole kuullut, että miehellekin voi tulla rintasyöpä?

• Saunatonttu kirjoitti:

Me miehet olemme tunnetusti sen verran jäyhiä tapauksia, että jos jostain löytyy patti niin ratkaisu on desinfiointi kossulla ja operointi puukolla tai kirveellä. Lääkäriin ei tohdi ottaa yhteyttä, koska miehinen kuori murtuu jos tarpeeksi painostaen kertovat, ettet ole osannut pitää huolta itsestäsi.

Varmaan paljolti noin. Miesten kannattaisi käydä säännöllisesti PSA-testissä.

• Kuusenjuuret kirjoitti:

Minulla oli juuri gynekologi-ystäväni puhelimessa ja kysyin häneltä asiaa.
        Suomessa 1% kaikista rintasyöpäpotilasta on miehiä. Mutta ei hänkään ollut kuullut, saati tullut kohdalle, että mies tulisi gynekologille tutkittavaksi. Tosin heillä on tarkemmat sormet tehdä sitä tutkimusta kuin muilla lääkäreillä koska tekevät sitä päivittäin.

• usko.vainen kirjoitti:

Suomessa 1% kaikista rintasyöpäpotilasta on miehiä. Mutta ei hänkään ollut kuullut, saati tullut kohdalle, että mies tulisi gynekologille tutkittavaksi. Tosin heillä on tarkemmat sormet tehdä sitä tutkimusta kuin muilla lääkäreillä koska tekevät sitä päivittäin.

Uskon kyllä, että mies ei mene gynekologille. Mutta uskon myös, että tuossa tilanteessa voisi mennä, niin halutessaan. Niin kuin sanoit, heillä on parempi valmius siihen, koska tekevät sitä työkseen.

• usko.vainen kirjoitti:

Ei ainoa ystäväsi Korkkiruuvi ole mikään gynekologi. Sua on vedätetty. 😀

• RepeRuutikallo kirjoitti:

Ei ainoa ystäväsi Korkkiruuvi ole mikään gynekologi. Sua on vedätetty. 😀

Voi pikku-Repeliiniä taas 😟

• 😝😝😛

• MiltäTuntuu
        usko.vainen kirjoitti:

😝😝😛

Miltä tuntuu olla Repen mielitietty?

• MiltäTuntuu kirjoitti:

Miltä tuntuu olla Repen mielitietty?

Ahistaa, ahistaa 😛

• "Miten lääkäri voisi valehdella, että mies on nainen?"

No niin no...

Mitähän tuohon nyt sanoisi? Voihan lääkäri esim. valehdella, ettei evoluutio olisi totta tai että maapallo olisi 6000 vuotta vanha. Tämmöisissä tapauksissahan lääkäri siis puhuu paskaa uskontonsa nimissä, eikä lääkäriys näytä auttavan rehellisyydessä pätkääkään.

• Puoli vuosisataa sitten, kun allekirjoittaneen ikäluokan miehet joutuivat armeijan kutsuntoihin; toimitettiin lääkärintarkastuksen yhteydessä sukupuolen tarkistus.
      Lääkäri katsahti kunkin kalsarien sisään ja homma oli sillä hyvä.
      Hän ymmärtääkseni halusi nähdä löytyykö sieltä miehen sukupuolesta kertova tuntomerkki.
      Penis.
      Tuosta kapistuksesta erottaa miehen naisesta, koska naisella ei ole penistä.
      Selvennykseksi kerrottakoon, ettei tuohon aikaan huolittu naisia armeijaan.
      Eipä lie ollut isompaa tunkuakaan.

• kaikkeekans

Sä kirjotit: "Tuosta kapistuksesta erottaa miehen naisesta, koska naisella ei ole penistä."

Oot muru mun mielestä niin vääräs ku vaan ikinä voi seitenkymppinen mies olla.
        Jos nainen haluu, niin sillä on just niin monta penistä ku itsestä parhaalta tuntuu.

Ja siks toisekseen ero tulee just sillä hetkellä ku nainen niin päättää, johtuu kyllä aikas usein ton kapistuksen heikosta käyttötaidosta.

• kummaa.touhua

Tarkoitatko, että sotilaslääkäri vain halusi nähdä teidän siittimenne?
        Mikäli hän jätti tutkimatta esimerkiksi kivessairauksien mahdollisuuden tunnustelemalla käsin, niin mistä siinä tutkimuksessa oli kysymys?
        Millaisia miehiä te olette jos annatte lääkärin katsoa siitintänne ilman, että kysytte miksi hän niin tekee?

• ilta.tee

Mitähän silläkin "sukupuolen tarkistuksella" oikein on haluttu todentaa.
        Kuulostaa aika uskomattomalta, miten Intissä on siis tarkistettu vähintään lääketieteen lisensiaatin koulutuksen saaneen toimesta ihmisen sukupuoli vilkaisemalla kalsareihin.
        Markkinoilla on ollut jo jonkin aikaa kyseisen "kapistuksenkin" muotoisia proteeseja, joiden erottaminen oikeasta "kapistuksesta" edellyttää enemmän kuin vilkaisua kalsareihin.
        Siis jos joku oikeasti haluaa vedättää, niin tuollainen "vilkaisututkimus" antaa kyllä oivasti tilaisuuden siihen.

• Muistoja-koulusta

Luulen että kysymys oli siitä että tarkistettiin onko kivekset laskeutuneet. Samanlainen tarkastus oli entisaikaan 7-luokalla. Terveyssisar veti huosut nilkkoihin ja nosteli pusseja ja totesi: "Hyvin on laskeutuneet ja kehittyneet".
        Oli siinä 13-vuotias nolona.

• kumaa.puuhaa

Wikipedian mukaan sukupuolen määrittämisellä tarkoitetaan vastasyntyneen lapsen sukupuolen päättelemistä kehon ulkoisten tuntomerkkien, yleensä sukupuolielinten perusteella.

Miksi teiltä tarkastettiin samalla tavoin vielä lähes aikuisiällä sukupuoli?

• narsistien-kapina

Tässä on kysymys siitä että osa hihhuleista tahtoo itse määritellä sukupuolensa. Heidän mielipiteensä kiistäminen halutaan kriminalisoida. On asioita joita ihminen itse ei voi päättää, vaikka haluaisi.

• mitäs_läksi

Miten lääkäri voisi valehdella, että mies on nainen?

No sehän valehteli että nainen oli muka mies. Olisi vaan kertonut totuuden niin ei olisi saanut fuduja.

Ketjusta on poistettu 18 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Paskakaivo Kuhmo

Moniko teki uuden saostuskaivon, joka erittelee paskan ja nesteet imeytyskenttineen maassa taloissa. Kaikkien talojen pi
      Kuhmo
      68
      4431
    2. Uskotko yliluonnolliseen?

Mitä jos tämä ns. kaivattusi on loitsunut sinut? Olettekos sitä ajatelleet, niinpä. Ette todellakaan. :D
      Ikävä
      98
      3956
    3. Miten sinut

Voisi hurmata uudelleen?
      Ikävä
      51
      3489
    4. Mitä kuuluu?

Toivottavasti sulla oli hyvä päivä tänään. Täällä on taas ollut niin negatiivista juttua. Oli pakko tulla sanomaan sinul
      Ikävä
      22
      2713
    5. Keilahalli

Onneksi rakennettiin aikoinaan se keilahalli, se pelastaa eläinpuistoyhtiöiden sekä koko Ähtärin kaupungin talouden!
      Ähtäri
      25
      2552
    6. Uskallatko katsoa pitkään silmiin

kaivattuasi, jos olette samassa tilassa? Alkaako sydän jyskyttää, jos katseet jumittuvat? Pelkäätkö ulkopuolisten huomaa
      Ikävä
      56
      2413
    7. Heippa mies......

Milloin rakastellaan vai odotetaanko vielä 10 vuotta?
      Ikävä
      43
      2277
    8. Elämäni rakkaus

Olet aina ollut ja luultavasti niin pysyykin 😘
      Ikävä
      39
      1897
    9. Huomenta rakas

Olet varmasti jo työn touhussa. Ahkera alfamies kun olet. 😅❤️
      Ikävä
      47