Hermostuminen

MahtaakoKukaanYmmärtää

Onko pakko olla liberaalien seurassa? Vai saako heitä karttaa?

Olen tottelevainen asennoitumiseltani ja hihat palaa kun joutuu tilanteesta tilanteeseen jossa on kunnioittavuus Herraan tipotiessään.

Kuulemma kivi kiveä hioo.

65

591

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Näinseasiaon

Raamatun karttamiskäsky tarkoittaa NIMENOMAAN liberaaleja, sillä umpijumalattomien seuraa meidän ei tarvitse uskovina karttaa, koska muutenhan meidän olisi mentävä pois maailmasta kuten Raamattu sanoo. Liberaalit ovat olevinaan uskovaisia vaikka ovat valheveljiä sanan varsinaisesa merkityksessä mitä Raamattu tarkoittaa.

Mutta tämäkään karttaminen ei tarkoita totaalista karttamista että emme saisi heidän kanssaan olla missään tekemisissä normaalielämän puitteissa vaan että hengellistä karttamista; -sitä ettemme puhu heidän kanssaan uskon asioista, emme anna heidän ymmärtää olevan kanssamme sisaria tai veljiä, emme tunnusta heitä uskoviksi emmekä seurustele heidän kanssaan kuin uskovien vaan pidämme heitä pakanoina kuten julkijumalattomiakin tai mieluummin vielä pahempina evankeliumin vihollisina.

Totta onkin että enemmän on toivoa mustasta pakana-ateistista kuin liberaaliseen valejumalisuuteen vajonneesta! Tämä kaikki karttaminen siis sitten kun on kerran tai kaksi kristillisesti varoitettu ja koetettu ojentaa eikä henkilö ole halukas ottamaan vastaan varoituksia. Täälläkin palstalla on sellaisia. vaarallinen merkki on jos ihminen sanoo itseään uskovaiseksi mutta ei usko koko raamatun olevan erehtymätöntä Jumalan sanaa. Sellainen on kartettava liberaali. Oikea uskoainen ei koskaan kiellä Jumalan sanaa! Mm. tästä erottaa ketkä ovat Jumalan, -ketkä saatanan lapsia.

• "mutta ei usko koko raamatun olevan erehtymätöntä Jumalan sanaa."

Voitko avata, että mitä sinä tuolla tarkalleen ottaen tarkoitat?

• Obadja151cm
        Kuusenjuuret kirjoitti:

"mutta ei usko koko raamatun olevan erehtymätöntä Jumalan sanaa."

Kieroonvääntämisen tarvetta?

Pikkulapsi ymmärtää itsestäänselvyyden mutta sulla on tarve ymmärtää mitä lauseessa sanotaan?

• Näinseasiaon
        Obadja151cm kirjoitti:

Pikkulapsi ymmärtää itsestäänselvyyden mutta sulla on tarve ymmärtää mitä lauseessa sanotaan?

Niin, oikein sanoit! nimim. Kuusenjuuressa on se henki joka kysyy: "onko Jumala todella sanonut?"

Asia on täysin ymmärrettävissä jos haluaa kuulla. "Kuulkaa niin teidän sielunne saa elää!" -Sanoo Jumalan sana.

• Obadja151cm kirjoitti:

Ei mitään tarvetta vääntää kieroon, päinvastoin. Haluaisin vain tietää, mitä kirjoittaja tuolla tarkoittaa. Täällä pitää olla tarkkana sanojen ja lausahdusten tarkoituksesta, koska niin helposti tulee väärinymmärryksiä, niin kuin nyt sinullakin. Voithan sinäkin selittää, mitä ajattelet sen täsmälleen ottaen tarkoittavan?

• Näinseasiaon kirjoitti:

Niin, oikein sanoit! nimim. Kuusenjuuressa on se henki joka kysyy: "onko Jumala todella sanonut?"

Asia on täysin ymmärrettävissä jos haluaa kuulla. "Kuulkaa niin teidän sielunne saa elää!" -Sanoo Jumalan sana.

"nimim. Kuusenjuuressa on se henki joka kysyy: "onko Jumala todella sanonut?""

Tuotkohan nyt esiin totuutta vai omaa käsitystäsi totuudesta?

• Eikiitosjeesus

Tuo "raamatun karttamiskäsky " on tosi hyvä periaate. Itse olen karttanut sitä jo kauan kun parempaakin lukemista on, vaikka en itseäni ole liberaaliksi koskaan määritellyt.
        Oletkohan aloittaja saanut uskontopsykoosin jos todellinen maailma aiheuttaa sinulle vieroitusoireita.

• vihreä.tee
        Näinseasiaon kirjoitti:

Alkoi kiinnostaa tuo väitteesi: >>Niin, oikein sanoit! nimim. Kuusenjuuressa on se henki joka kysyy: "onko Jumala todella sanonut?"
        Kerrotko vielä, miten olet havainnoinut Kuusenjuurella olevan hengen joka on mainitsemaasi asiaa sinulta kysellyt?

Lisäksi kirjoitit: >>Asia on täysin ymmärrettävissä jos haluaa kuulla. "Kuulkaa niin teidän sielunne saa elää!" -Sanoo Jumalan sana. <<
        Kerrotko siis mitä Raamatussa tarkoitetaan lauseella: -Kuulkaa niin teidän sielunne saa elää!
        Raamattua selitetään Raamatulla, ei omilla mielipiteillä.

• vihreä.tee
        Obadja151cm kirjoitti:

Osoitatko Raamatunkohdan jonka pikkulapsi ymmärtää ilman aikuisen ohjausta, jolloin se ei enää olekaan lapsen ymmärrystä.

• autan-mielelläni
        vihreä.tee kirjoitti:

Osoitatko Raamatunkohdan jonka pikkulapsi ymmärtää ilman aikuisen ohjausta, jolloin se ei enää olekaan lapsen ymmärrystä.

Kerro toki mitä sinä et ymmärrä.

• Eihän raamattu ole mitään erehtymätöntä jumalan sanaa vaan ihmisten kirjoittamaa kaikkine virheineen.

• Obadja151cm
        Kuusenjuuret kirjoitti:

"mutta ei usko koko raamatun olevan erehtymätöntä Jumalan sanaa."

Yhdytkö tähän puheeseen 0.30 - 1.40? https://www.youtube.com/watch?v=fTtzOq5oTI0
        Tässä myös M-Karille oikaisu valheeseensa. Olisiko niin että lapsellakin voi olla enemmän ymmärrystä erottaa totuus valheesta kuin tekopyhällä aikuisella.Älä aliarvioi lasten ymmärrystä vaan

Jae 3
        http://raamattu.fi/1933,38/Matt.18.html

Milloin vastaat kysymykseen onko homostelu syntiä?

• Obadja151cm kirjoitti:

Yhdytkö tähän puheeseen 0.30 - 1.40? https://www.youtube.com/watch?v=fTtzOq5oTI0
        Tässä myös M-Karille oikaisu valheeseensa. Olisiko niin että lapsellakin voi olla enemmän ymmärrystä erottaa totuus valheesta kuin tekopyhällä aikuisella.Älä aliarvioi lasten ymmärrystä vaan

Jae 3

Vastaat kysymykseen kysymyksellä.

• Obadja151cm kirjoitti:

Jae 3

"Tässä myös M-Karille oikaisu valheeseensa."

En ole valehdellut missään. Matteuksen evankeliumin on kirjoittanut Matteus.

• sitäonliikkeellä
        Kuusenjuuret kirjoitti:

Vastaat kysymykseen kysymyksellä.

Niinhän sinäkin aina teet.

• sitäonliikkeellä kirjoitti:

Niinhän sinäkin aina teet.

Mielenkiintoinen väite. Tuo sana "aina" tekee väitteestäsi valheen. Jos katsot tekstiäni, jota kommentoit, se ei ole kysymys. Tämä vastauskeni sinullekaan ei sisällä kysymyksiä. Älä siis viitsi valehdella, se on rumaa.

• Eikiitosjeesus kirjoitti:

Tuo "raamatun karttamiskäsky " on tosi hyvä periaate. Itse olen karttanut sitä jo kauan kun parempaakin lukemista on, vaikka en itseäni ole liberaaliksi koskaan määritellyt.
        Oletkohan aloittaja saanut uskontopsykoosin jos todellinen maailma aiheuttaa sinulle vieroitusoireita.

”Tuo "raamatun karttamiskäsky " on tosi hyvä periaate. Itse olen karttanut sitä jo kauan kun parempaakin lukemista on, vaikka en itseäni ole liberaaliksi koskaan määritellyt.”

Ajatella, miten voit elää vapaassa maassa, jos kartat kaikkia vapautta kannattavia?

• Ongelmahan tässä on se, että konservatiivi- ja reaktionäärifundamentalistit eivät karta ketään, vaan he hyppivät silmille minkä kerkiävät. Retoriikka on opittu alt right -trolleilta ja muilta mesoajilta, ja nykypäivänä tälläkään foorumilla ei näe päivää ilman jatkuvaa jankutusta "homotuksesta" ja "suvakeista" yms. Ei näytä siltä, että marginaalinen fundisjoukko karttaisi ketään, vaan näyttää siltä, että he yrittävät tehdä mahdollisimman paljon älämölöä "asiastaan" sen sijaan. Joo karttakaa ihmeessä, minulle se ainakin sopii.

• Hienoa, että sinä et hypi kenekään silille vaan kunnioitat meitä fundiksia ja konsujakin 😂

• Sinusta ilmiesesti ihmisten nimittely on kunnioittamista🤔
        Se on varmaan kovin vaikeaa kun älykkäänä ihmisenä sitä tarjoitat❓

• Sinusta ilmiesesti ihmisten nimittely on kunnioittamista🤔
        Se on varmaan kovin vaikeaa kun älykkäänä ihmisenä sitä harjoitat❓😂

• usko.vainen kirjoitti:

Sinusta ilmiesesti ihmisten nimittely on kunnioittamista🤔
        Se on varmaan kovin vaikeaa kun älykkäänä ihmisenä sitä harjoitat❓😂

Hehe, ehei. Ei ihmisten nimittely ole kunnioittamista. Kunnioittaminen on ihan eri asia. On siis eri asia, että minä kunnioitan vaikkapa sinun oikeutta katsomukseesi, uskomuksiisi, ja mokailuusi (eritoten mitä tulee multinikkipelleilyysi), kuin se, että miksikä minä sinua nimitän sen kaiken takia. Eikä tämä ole yhtään vaikeaa. Tarvitsee vain lukea kommenttejasi. No joo, joskus voi olla vaikeaa käsittää, että miten tuollaista yksilöä voi olla olemassa, mutta hei, onhan esim. Trumpkin olemassa.

• Saunatonttu kirjoitti:

Hehe, ehei. Ei ihmisten nimittely ole kunnioittamista. Kunnioittaminen on ihan eri asia. On siis eri asia, että minä kunnioitan vaikkapa sinun oikeutta katsomukseesi, uskomuksiisi, ja mokailuusi (eritoten mitä tulee multinikkipelleilyysi), kuin se, että miksikä minä sinua nimitän sen kaiken takia. Eikä tämä ole yhtään vaikeaa. Tarvitsee vain lukea kommenttejasi. No joo, joskus voi olla vaikeaa käsittää, että miten tuollaista yksilöä voi olla olemassa, mutta hei, onhan esim. Trumpkin olemassa.

Sepä hienoa, että älykkyydestäsi riittää murusia minullekin 😂

• usko.vainen kirjoitti:

Sepä hienoa, että älykkyydestäsi riittää murusia minullekin 😂

Jaa, no mutta ihan miten vain.

• Saunatonttu kirjoitti:

Jaa, no mutta ihan miten vain.

Niin, olet niin ihailtavan älykäs, että en voi kuin ihmetellä miten kaltaisesi ihminen vaivautuu viettämään aikaansa meidän tyhmien kanssa 🤔

• usko.vainen kirjoitti:

Niin, olet niin ihailtavan älykäs, että en voi kuin ihmetellä miten kaltaisesi ihminen vaivautuu viettämään aikaansa meidän tyhmien kanssa 🤔

No kuka muu teitä opettaisi? Keskenänne keksitte vain toinen toistaan typeriä riitoja, kuten kasteet ja sapatit jne. Tekö ratkaisisitte maailman ongelmat keskenänne? No ette helvetissä - ettekä maan päällä ettekä taivaassa.

Tässä on kyse siitä, että te tuotte uskonnollis-poliittisia "argumentteja" pöytään ja ne käsitellään. Tämä on julkinen keskustelupalsta. Mitä odotatte kun esitätte tänne jotain? Pelkkää aamenta? Herätkää. Ei tämä sen kummoisempaa ole.

• Saunatonttu kirjoitti:

No kuka muu teitä opettaisi? Keskenänne keksitte vain toinen toistaan typeriä riitoja, kuten kasteet ja sapatit jne. Tekö ratkaisisitte maailman ongelmat keskenänne? No ette helvetissä - ettekä maan päällä ettekä taivaassa.

Tässä on kyse siitä, että te tuotte uskonnollis-poliittisia "argumentteja" pöytään ja ne käsitellään. Tämä on julkinen keskustelupalsta. Mitä odotatte kun esitätte tänne jotain? Pelkkää aamenta? Herätkää. Ei tämä sen kummoisempaa ole.

Jos olisin taipuvainen epäjumalan palvelukseen, ehdottaisin sinusta Suomen jumalaa😉

• usko.vainen kirjoitti:

Jos olisin taipuvainen epäjumalan palvelukseen, ehdottaisin sinusta Suomen jumalaa😉

Ja jos minä olisin taipuvainen ylipäätään noteeraamaan moisen hömppäehdotuksen millään tavalla, kieltäytyisin kohteliaasti, mikäli kyseistä virkaa tarjottaisiin. Minulle riittää, että keskustelemme täällä ihmisinä toinen toisillemme. En ole koskaan diggaillut semmoisesta, että aletaan julistaa yhteyttä jumaluuksiin saati esittää, että oikein edustettaisiin niitä tai epäniitä.

• Saunatonttu kirjoitti:

Ja jos minä olisin taipuvainen ylipäätään noteeraamaan moisen hömppäehdotuksen millään tavalla, kieltäytyisin kohteliaasti, mikäli kyseistä virkaa tarjottaisiin. Minulle riittää, että keskustelemme täällä ihmisinä toinen toisillemme. En ole koskaan diggaillut semmoisesta, että aletaan julistaa yhteyttä jumaluuksiin saati esittää, että oikein edustettaisiin niitä tai epäniitä.

Oi, sinä suuri Saunatonttu 🙏

• usko.vainen kirjoitti:

Oi, sinä suuri Saunatonttu 🙏

No mitä? Hae minulle saunakalja, ota moinen itsellesikin ja katso, etteivät makkarat kärtsää kiukaalla, oi sauno.vainen.

• Saunatonttu kirjoitti:

No mitä? Hae minulle saunakalja, ota moinen itsellesikin ja katso, etteivät makkarat kärtsää kiukaalla, oi sauno.vainen.

Olet niin älykäs 🙏🙏🙏

• usko.vainen kirjoitti:

Olet niin älykäs 🙏🙏🙏

Älä usko löylyn henkiä. Ne voivat supatattaa korviisi harhoja. Kun suljet silmäsi saunassain, niin rätinääni kuullessasi voit nähdä mielessäsi metsäpalon ja kokea kusiset paikat vaikka niin uskoit vain. Älä usko mitä sattuu. Sauno vaikka niin, että sattuu, mutta muista, että jos käytät saunahattuu, niin pese se välillä ettei sinne kerry talikakkuu.

• Saunatonttu kirjoitti:

Älä usko löylyn henkiä. Ne voivat supatattaa korviisi harhoja. Kun suljet silmäsi saunassain, niin rätinääni kuullessasi voit nähdä mielessäsi metsäpalon ja kokea kusiset paikat vaikka niin uskoit vain. Älä usko mitä sattuu. Sauno vaikka niin, että sattuu, mutta muista, että jos käytät saunahattuu, niin pese se välillä ettei sinne kerry talikakkuu.

Oi, mitä älyn riemua taas 🙏

• Kaiken älysi lisäksi vielä tuo ylitse pursuava viisautesi😳 Oi, miten voi olla noin sivistynyt ihminen, oi Sanatonttu🙏❓

• usko.vainen kirjoitti:

Kaiken älysi lisäksi vielä tuo ylitse pursuava viisautesi😳 Oi, miten voi olla noin sivistynyt ihminen, oi Sanatonttu🙏❓

Kaiken älysin kun kaivoin kälysi ylitsepursuavasta visvastasi, oi miten voit olla noin siivilöitynyt ja ihmeellinen kun sanoin sut monttuus.

• Saunatonttu kirjoitti:

Kaiken älysin kun kaivoin kälysi ylitsepursuavasta visvastasi, oi miten voit olla noin siivilöitynyt ja ihmeellinen kun sanoin sut monttuus.

Oi, sinä suuri Saunatonttu, julistan sinut Suomen jumalaksi🏆🎖🎗

• usko.vainen kirjoitti:

Oi, sinä suuri Saunatonttu, julistan sinut Suomen jumalaksi🏆🎖🎗

Moi, minä juuri laitoin sut monttuus, juu siis suolen luomaksi, sait merkeikses pokaalis, arvomerkkis ja jonkun nauhas, kun koetit kuittailla mulle, tontulle Saunan.

• Saunatonttu kirjoitti:

Moi, minä juuri laitoin sut monttuus, juu siis suolen luomaksi, sait merkeikses pokaalis, arvomerkkis ja jonkun nauhas, kun koetit kuittailla mulle, tontulle Saunan.

🙏 kiitos 🙏 kiitos, oi suuri Saunatonttu. Murusetkin pöydältäsi on minulle liikaa.

• usko.vainen kirjoitti:

🙏 kiitos 🙏 kiitos, oi suuri Saunatonttu. Murusetkin pöydältäsi on minulle liikaa.

Siitoin sut siittoi, voi, urinoi hautamonttuus. Spurgun kusetkin öylätiltäsi on sinulle "niin kai".

• Saunatonttu kirjoitti:

Siitoin sut siittoi, voi, urinoi hautamonttuus. Spurgun kusetkin öylätiltäsi on sinulle "niin kai".

Oi suuri Saunatonttu 🙏 sivistyksesi lyö minutt taas ällikällä 🙏

• usko.vainen kirjoitti:

Oi suuri Saunatonttu 🙏 sivistyksesi lyö minutt taas ällikällä 🙏

Voi juuri kun haudutan pottuu, pimatsusi syö minun mällit sen päältä täällä!

• Saunatonttu kirjoitti:

Voi juuri kun haudutan pottuu, pimatsusi syö minun mällit sen päältä täällä!

Oi suuri Saunatonttu,🙏 olen aivan kede niille jotka saavat henkilökohtaisesti nauttia seurastasi 🙏

• usko.vainen kirjoitti:

Oi suuri Saunatonttu,🙏 olen aivan kede niille jotka saavat henkilökohtaisesti nauttia seurastasi 🙏

Ohoi, luurini saunaan unohtui, mut en ole patmosspede enkä dille, kotkat saavat eliökohtaisesti nauttia teuraastasi.

• Saunatonttu kirjoitti:

Ohoi, luurini saunaan unohtui, mut en ole patmosspede enkä dille, kotkat saavat eliökohtaisesti nauttia teuraastasi.

Oi suuri Saunatonttu🙏, sanasi ovat kuin musiikkia korvilleni🙏

• usko.vainen kirjoitti:

Oi suuri Saunatonttu🙏, sanasi ovat kuin musiikkia korvilleni🙏

Oh boy, multa kun ei sanat loppua voi, kamasi kovat sut kusinilkin korpeen toi.

• Saunatonttu kirjoitti:

Oh boy, multa kun ei sanat loppua voi, kamasi kovat sut kusinilkin korpeen toi.

Oi suuri Saunatonttu 🙏 älä tuhlaa enää älyäsi ja sivisystäsi minuun matoseen vaan riennä kaltaisetsi seuraan 🙏

• usko.vainen kirjoitti:

Oi suuri Saunatonttu 🙏 älä tuhlaa enää älyäsi ja sivisystäsi minuun matoseen vaan riennä kaltaisetsi seuraan 🙏

Soi duurina kaunansoitu, "kälä kälä" uhoaa riimittelystäni, kituu maho se, pierevä ämmä, kaltattu natsi sekoiluaan.

• Saunatonttu kirjoitti:

Soi duurina kaunansoitu, "kälä kälä" uhoaa riimittelystäni, kituu maho se, pierevä ämmä, kaltattu natsi sekoiluaan.

Oi suuri Saunatonttu 🙏 nyt vapautan sinut epäitsekkäästi jakamaan älyäsi ja sivistystäsi muille 🙏

• usko.vainen kirjoitti:

Oi suuri Saunatonttu 🙏 nyt vapautan sinut epäitsekkäästi jakamaan älyäsi ja sivistystäsi muille 🙏

Ratkeen noin, tuuril kuin sauma housun, nyt pamautan pierut sekä Ribbentrop-lastin, lakanaan, väliin vällyjesi, siveyksilles ja suilles.

• Kartettava liberaali----- Liber = vapaa

Vapauteen Kristus vapautti. Miten nämä sovitetaan yhteen ?

• Miten Raamattu sanoo eihän vapaus saa olla pahuuden verhona

1 piet. kirje2:
        15 Jumalan tahto näet on, että te hyvää tekemällä panette sulun ymmärtämättömien ihmisten typerille puheille. 16 Ja näin tehkää vapaiden tavoin -- älkää niin kuin ne, joilla vapaus on pahuuden verhona, vaan niin kuin Jumalan orjat.

• aamenta
        ArtoTTT kirjoitti:

Miten Raamattu sanoo eihän vapaus saa olla pahuuden verhona

1 piet. kirje2:
        15 Jumalan tahto näet on, että te hyvää tekemällä panette sulun ymmärtämättömien ihmisten typerille puheille. 16 Ja näin tehkää vapaiden tavoin -- älkää niin kuin ne, joilla vapaus on pahuuden verhona, vaan niin kuin Jumalan orjat.

Amen!

• IlmatorjuntaohjusOlaltaA
        ArtoTTT kirjoitti:

1 piet. kirje2:

Vapaus pahuuden verhona. Olen juuri huoneessa. Edessäni on verho. Missä on vapaus? Tuolla ulkona.Täällä huoneessa . Missä pahuus on? Tuolla ulkona. Kun katson verhoon en näe kunnolla muuta kuin verhon. Ulkona olevan puun muotoja näen.Jos en tietäisi ulkona kasvavaa elävää puuta vaahteraksi, en tunnistaisi sitä vaahteraksi.

Voisihan ajatella että se on syntipuiden sukuun lukeutuva liberaaliteologian heimoon kuuluva syntihyväksyntäpuu.

Syntihyväksyntä on pahuutta.

Tasa-arvoisuus on syntiarvoisuutta, syntihyväksyntää monelle.

Vertauskuvallisesti :

Ihmiselle on annettu valinnanvapaus mutta vastuuvapaus pysyy viimeiselle tuomiolle saakka.Jokainen , joka tuo ja sekoittaa Keittiömestarin keittiössä pahaa härskiä härskiintynyttä opinainesta hyvään puhtaanopinkeittoon saa aikanaan vastata uskottomuudestaan Keittiömestarille.

• ArtoTTT kirjoitti:

1 piet. kirje2:

Tehdäänpäs uustulkintaa
        15 Jumalan tahto näet on, että te hyvää tekemällä panette sulun ymmärtämättömien ihmisten typerille puheille. 16 Ja näin tehkää liberaalien tavoin -- älkää niin kuin ne, joilla liberaalius on pahuuden verhona, vaan niin kuin Jumalan orjat.

Eli ei siis siten, että todelliset tavoitteet ovat kaikkea muuta kuin vapaus. Kuin vaikka nämä nykyajan ”sanamvapauden” puolustajat.

• Toki voit karttaa keitä haluat. Aina ei ehkä ole mahdollista poistua paikalta, kun tilaan tulee ihmisiä, joita haluat karttaa?
      Jos haluaa karttaa vaikka niitä liberaaleja, ei kannata tulla julkisille keskustelupalstoille, täällä kun voi olla ketä vaan ja aina ei voi edes olla varmam, ettei vahongossa keskustele sellaisen kanssa, jota haluaa karttaa.

• Samoin voi kaupassa ja vaikka torilla joutua kosketuksiin vapaamielisten kanssa. Ehkä sanomalehdet ja televisiokin kannattaa internetin lisäksi laittaa kieltolistalle?
        Puhumattakaan eri virastoista tai sairaaloista sun muista...

• suuntausmummo
        mummomuori kirjoitti:

Samoin voi kaupassa ja vaikka torilla joutua kosketuksiin vapaamielisten kanssa. Ehkä sanomalehdet ja televisiokin kannattaa internetin lisäksi laittaa kieltolistalle?
        Puhumattakaan eri virastoista tai sairaaloista sun muista...

Onko uskovaiset sinun kieltolistallasi?

• suuntausmummo kirjoitti:

Olipa kyllä aika avuton tölväisy.

• suuntausmummo kirjoitti:

Ei todellakaan. Onneksi minun ei tarvitse karttaa yhtään ketään!

• Saahan sitä ihminen karttaa ketä vaan jos niin haluaa.

• kartellen.karttaa

Jos tuppaudut toisten seuraan ja hermostut siellä heihin, niin oma vikasi.
      Viisainta pysytellä peräkammarissa, josta sitten käyt kokouksissasi kartellen muita ihmisiä.

• Sinähän vain kirjoitat erilaisille ihmisille. Kun Raamatun ohjeita muotoiltiin, Internetin kaikkia mahdollisuuksia ei taidettu tietää?

Toki Sinä voit olla täällä tai olla olematta. Valinta on jokaisen oma.

• KartanAteistejakin

Kartan sua. Tajuatko miksi haluan karttaa sua? Saat autoni korjata mutta asian ulkopuolista kiroilua en halua kuunnella. Ensi vuonna kierrän yrityksenne kaukaa ja vien Herttoniemeen vaikka onkin kauempana.Osaan vaihtaa jartupalat itsekin.Rengas irti, jarrupalat irti , uudet tilalle. Rengas takaisin.

• InhottavaRealisti
        KartanAteistejakin kirjoitti:

Kartan sua. Tajuatko miksi haluan karttaa sua? Saat autoni korjata mutta asian ulkopuolista kiroilua en halua kuunnella. Ensi vuonna kierrän yrityksenne kaukaa ja vien Herttoniemeen vaikka onkin kauempana.Osaan vaihtaa jartupalat itsekin.Rengas irti, jarrupalat irti , uudet tilalle. Rengas takaisin.

Aika hyvä.

Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Paskakaivo Kuhmo

Moniko teki uuden saostuskaivon, joka erittelee paskan ja nesteet imeytyskenttineen maassa taloissa. Kaikkien talojen pi
      Kuhmo
      66
      4087
    2. Uskotko yliluonnolliseen?

Mitä jos tämä ns. kaivattusi on loitsunut sinut? Olettekos sitä ajatelleet, niinpä. Ette todellakaan. :D
      Ikävä
      82
      3721
    3. Miten sinut

Voisi hurmata uudelleen?
      Ikävä
      42
      3215
    4. Mitä kuuluu?

Toivottavasti sulla oli hyvä päivä tänään. Täällä on taas ollut niin negatiivista juttua. Oli pakko tulla sanomaan sinul
      Ikävä
      19
      2568
    5. Keilahalli

Onneksi rakennettiin aikoinaan se keilahalli, se pelastaa eläinpuistoyhtiöiden sekä koko Ähtärin kaupungin talouden!
      Ähtäri
      22
      2427
    6. Uskallatko katsoa pitkään silmiin

kaivattuasi, jos olette samassa tilassa? Alkaako sydän jyskyttää, jos katseet jumittuvat? Pelkäätkö ulkopuolisten huomaa
      Ikävä
      52
      2216
    7. Heippa mies......

Milloin rakastellaan vai odotetaanko vielä 10 vuotta?
      Ikävä
      48
      2055
    8. Huomenta rakas

Olet varmasti jo työn touhussa. Ahkera alfamies kun olet. 😅❤️
      Ikävä
      47
      1778
    9. Elämäni rakkaus

Olet aina ollut ja luultavasti niin pysyykin 😘
      Ikävä
      36