Teetkö palkatonta työtä?

Kaikysyäsaa

53

746

1Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • palkkoja.alemmaksi

palkkoja alemmaksi suomalaiset haluaa tehdä palkatonta työtä eikä kukaan ole sanonut että haluaa palkkaa vaan palkkoja alemmaksi ja lomat pois ja pitempää työpäivää ja työviikkoa se ihmetyttää 5v tehnyt palkatonta työtä mutta mutta joka vuosi on uusi auto ja laskut maksaa ja siltikin jää liikaa rahaa

• .. Siinä Sitä.. Ahneiden Narsu- Ja PsykoMarsu EmäParaSiittien TyönJälkeä.. Mut.. Nämä(kin) Jutut oli Jo Tiedossa.. ;P

.. SekooMuksen&Kepun Väessä näitä on Eniten.. Ja Ehkä myös Sinisten.. ;P

• Ruma-ätmi

Oon tehnyt ja palkallista työtä 36000 vuosipalkalla enkä saanut naista.

• Ainakin.yhtä.ruma

Minä saan jo vanhuuseläkettäkin noin 44 000 vuodessa enkä saa naista.

• blåten
        Ainakin.yhtä.ruma kirjoitti:

Minä saan jo vanhuuseläkettäkin noin 44 000 vuodessa enkä saa naista.

Nettoeläkkeeni on 11557,32€ ja saan miestä niin usein kuin haluan. Nykyisin haluan vain kahdesti viikossa. Runkatkoon lopputarpeeseensa!

• Kaisanoasaa

Vuodet menee ohitse ja jotkut tekee palkallista työtä saamatta pillua ja maksavat veroja, verot menee jonkun jännäpaskan siittään kakaran elatukseen.

• EdesUnissa

Hyvä aloitus. En ole ikinä ajatellut että voisi olla noin yleistä ilmaisen työn tekeminen. Se on seinähullua. Palkka on korvaus työstä, jos ei maksa ihmisille palkkaa niin kuinka voi vaatia että ihminen olisi kiinnostunut työstä ?
      Noissa työvoima- harjoitteluissakin pitäisi olla joku minimipalkka työttömyyskorvauksen lisäksi joka motivoisi ihmistä ja antaisi kuvan että hänen työnsä on tärkeää. Ei sen tarvitse edes olla suuri. 1000 euroa lisää kuukaudessa olisi jo motivoivaa .

• .. Eikä Tuossa ole Vielä Läheskään Kaikki Riisto- Ja OrjuutusTyöt ja TyöSopimukset.. Ne, kun Laskee mukaan, niin.. Juuh.. VoeElämä mikä NarsuMarsuLandia.. ;D

.. Kyllä Tämän(kin) Maan touhut on Mennyt TodAlaArvoiseksi.. ;P

• Ei kaikki työharjoittelu ole työnantajalle puhdasta tuloa.

Yritysaikanani mulla oli tuttava joka toimi opetustehtävissä eräässä oppilaitoksessa, ja lupasin hänelle ottaa pari kaveria työharjoitteluun hänen oppilaitoksestaan.

Koko idea osoittautui täysin toimimattomaksi, ei meillä ollut mitään niin helppoa työtä tarjota mistä kaverit olisivat suoriutuneet omin nokkineen. En enää muista mitä noista kavereista piti maksaa niiltä parilta viikolta mitä suostuin pitämään heitä, mutta ei se montaa sataa euroa ollut. Silti pelkkä kuluerä.

• Ananias kirjoitti:

Ei kaikki työharjoittelu ole työnantajalle puhdasta tuloa.

Yritysaikanani mulla oli tuttava joka toimi opetustehtävissä eräässä oppilaitoksessa, ja lupasin hänelle ottaa pari kaveria työharjoitteluun hänen oppilaitoksestaan.

Koko idea osoittautui täysin toimimattomaksi, ei meillä ollut mitään niin helppoa työtä tarjota mistä kaverit olisivat suoriutuneet omin nokkineen. En enää muista mitä noista kavereista piti maksaa niiltä parilta viikolta mitä suostuin pitämään heitä, mutta ei se montaa sataa euroa ollut. Silti pelkkä kuluerä.

.. Sä Puhut ihan EriAjasta.. Menneistä Ajoista.. Nykyään monissa Tapauksissa siitä maksetaan korvaus "työnantajalle".. Uskoisin, että TodHarvassa tapauksessa "työnantaja" joutuu nykyään maksamaan Yhtään mitään.. Luultavasti ei Yhdessäkään.. Kyllä NarsuMarsut on Sellaisen Sydeemin meinaa Nyt Rakentanut, että OksatPois.. Ja Yrittävät vielä varmasti Kaikin Keinoin "parantaa" sitä vielä lisää.. Omaksi Eduksi Tietenkin.. ;D

• NuuskaMuikkune kirjoitti:

.. Sä Puhut ihan EriAjasta.. Menneistä Ajoista.. Nykyään monissa Tapauksissa siitä maksetaan korvaus "työnantajalle".. Uskoisin, että TodHarvassa tapauksessa "työnantaja" joutuu nykyään maksamaan Yhtään mitään.. Luultavasti ei Yhdessäkään.. Kyllä NarsuMarsut on Sellaisen Sydeemin meinaa Nyt Rakentanut, että OksatPois.. Ja Yrittävät vielä varmasti Kaikin Keinoin "parantaa" sitä vielä lisää.. Omaksi Eduksi Tietenkin.. ;D

.. Kyllähän tää meno Alkaa meinaa Pahasti Näyttää Siltä, että nuoremmista IkäLuokista Yritetään Tehdä RiistoPorvarien ja Suurten IkäLuokkien Orjia ymv.. ;P

Millä perusteella työnantajalle maksettaisiin harjoittelijasta? Korkeintaan palkkatukea voi saada jos työntekijälle maksaa palkkaa.

Teidän foliohattuteoreetikoiden jutut on ihan diipadaapaa.

• Ananias kirjoitti:

Millä perusteella työnantajalle maksettaisiin harjoittelijasta? Korkeintaan palkkatukea voi saada jos työntekijälle maksaa palkkaa.

Teidän foliohattuteoreetikoiden jutut on ihan diipadaapaa.

.. Sinähän Siinä Mutuilet ja DiipaDaapailet, joko Et tiedä mistään mitään tai sitten Trollailet ja/tai NarsuMarsuilet.. ;P

.. Vaikka en ole Kattavasti näihin Asioihin Perehtynyt, niin kyllä näitä juttuja tulee ihan IRL:kin vastaan ja kuulee Yhtä Sun Toista, miten asiat monesti menee.. ;P

.. Minä Tiedän Nykypäivän Tapauksia, kun on Opiskeltu OppisSopimusLuontoisesti, niin nämä eivät ole saaneet "TyönAntajalta" Mitään Korvauksia, jotkut ovat Voineet saada kyllä esim. Aterian "TyönAntajan" piikkiin.. On siis tehty ihan samoja hommia, kuin muutkin ja oltu jopa ViikonLoppuna töissä ilman mitään Korvauksia, jos/kun se on Kuulunut Tyon Luonteeseen.. ;P

.. Kuin Myös ihan EsiMiesTason ihmiset ovat itse kertoneet, että jos TyönAntaja ottaa niitä ihmisiä tekemään töitä, joille valtio maksaa sen 9€/päivä lisää työttämyyskorvauksen päälle, niin "työnantajalle" valtio taisi maksaa siitä 50-60€/Päivä.. Se Raha minkä valtio näistä maksaa tälle "työnantajalle", niin se pitäisi kuulemma käyttää niiden työntekijöiden "koulutukseen&virkistykseen", jotka ovat tekevät siinä paikassa ihan Normi Palkalla Töitä, mutta Tierän vain (FaktaTietoa), että jopa Kunnallisissa Paikoissa näitä rahoja on Yritetty Muiluttaa Kunnalle ja/tai Sen ToimiPisteen Rahoiksi.. ;D

.. Mä en varmastikaan tiedä läheskään kaikkea.. Mutta PääSäänTöisesti, kun jotain kuulee, niin tulee sellainen Olo, että.. Ei Hemmetti Voi olla Totta.. Eihän nämä Näin Voi Mennä jne.. jne.. ;P

.. Sinähän Siinä Mutuilet ja DiipaDaapailet, joko Et tiedä mistään mitään tai sitten Trollailet ja/tai NarsuMarsuilet.. ;P

.. Vaikka en ole Kattavasti näihin Asioihin Perehtynyt, niin kyllä näitä juttuja tulee ihan IRL:kin vastaan ja kuulee Yhtä Sun Toista, miten asiat monesti menee.. ;P

.. Minä Tiedän Nykypäivän Tapauksia, kun on Opiskeltu OppisSopimusLuontoisesti, niin nämä eivät ole saaneet "TyönAntajalta" Mitään Korvauksia, jotkut ovat Voineet saada kyllä esim. Aterian "TyönAntajan" piikkiin.. On siis tehty ihan samoja hommia, kuin muutkin ja oltu jopa ViikonLoppuna töissä ilman mitään Korvauksia, jos/kun se on Kuulunut Tyon Luonteeseen.. ;P

.. Kuin Myös ihan EsiMiesTason ihmiset ovat itse kertoneet, että jos TyönAntaja ottaa niitä ihmisiä tekemään töitä, joille valtio maksaa sen 9€/päivä lisää työttämyyskorvauksen päälle, niin "työnantajalle" valtio taisi maksaa siitä 50-60€/Päivä.. Se Raha minkä valtio näistä maksaa tälle "työnantajalle", niin se pitäisi kuulemma käyttää niiden työntekijöiden "koulutukseen&virkistykseen", jotka ovat tekevät siinä paikassa ihan Normi Palkalla Töitä, mutta Tierän vain (FaktaTietoa), että jopa Kunnallisissa Paikoissa näitä rahoja on Yritetty Muiluttaa Kunnalle ja/tai Sen ToimiPisteen Rahoiksi.. ;D

.. Mä en varmastikaan tiedä läheskään kaikkea.. Mutta PääSäänTöisesti, kun jotain kuulee, niin tulee sellainen Olo, että.. Ei Hemmetti Voi olla Totta.. Eihän nämä Näin Voi Mennä jne.. jne.. ;P

.. Tulipas taas Kauheesti Typoja.. Sitä se on kun katselee Telsua samalla väsyneenä ja yrittää keskittyä moneen asiaan YhtAikaa.. ;D

Väärinkäytöksiä järjestelmä ei voi kitkeä kokonaan pois, mutta tuet ei ole tarkoitettu parantamaan yrityksen kannattavuutta.

• yihkj
        Ananias kirjoitti:

Väärinkäytöksiä järjestelmä ei voi kitkeä kokonaan pois, mutta tuet ei ole tarkoitettu parantamaan yrityksen kannattavuutta.

Ei varmaan ole tarkoitettu juu, mutta siihen niitä käytännössä käytetään, kuten kaikkia muitakin tavanomaisia yritystukia.

• yihkj kirjoitti:

Ei varmaan ole tarkoitettu juu, mutta siihen niitä käytännössä käytetään, kuten kaikkia muitakin tavanomaisia yritystukia.

No myönsit sentään että kyse on väärinkäytöksistä eikä epäreilusta lainsäädännöstä.

Yritystuista löytynee sellaisia tukia joilla on suurempi ja suorempi yhteys kannattavuuteen.

• EdesUnissa
        Ananias kirjoitti:

Tässä tulikin se pointti mihin ajatukseni ensin törmäsi. Mietin että jos tuollaisia ilmaistyöntekijöitä on esimerkiksi suurten kauppaketjujen hommissa, niin niillä on tarjota sellaisia simppeleitä kassa ja myyntitöitä, joita kykenee tekemään nopeasti. Se aiheuttaa silloin vääristymän kilpailussa pieniä yksityisiä yrityksiä vastaan. Ja tietysti poistaa markkinoilta sen palkallisen työn tarpeen.

Ammattimiesten kohdalla jonkin opiskelijan työ ei todellakaan ole aina arvokasta, joten tässä on kyllä pointti. Kun omilla toimittajillani on näitä, niin he veloittavat niistä opiskelijoista 50 % halvemman tuntihinnan.

• Ananias kirjoitti:

"Väärinkäytöksiä järjestelmä".. Ongelma onkin Siinä, että VäärinKäyttäjä NarsuMarsut on Itse Luoneet kyseisen järjestelmän VäärinKäytösJärjestelmäksi.. ;P

"Väärinkäytöksiä järjestelmä".. Ongelma onkin Siinä, että VäärinKäyttäjä NarsuMarsut on Itse Luoneet kyseisen järjestelmän VäärinKäytösJärjestelmäksi.. ;P

Ei sentään ihan noin, kyllä ne valitsemamme poliitikot tekevät päätökset.

• EdesUnissa kirjoitti:

Tässä tulikin se pointti mihin ajatukseni ensin törmäsi. Mietin että jos tuollaisia ilmaistyöntekijöitä on esimerkiksi suurten kauppaketjujen hommissa, niin niillä on tarjota sellaisia simppeleitä kassa ja myyntitöitä, joita kykenee tekemään nopeasti. Se aiheuttaa silloin vääristymän kilpailussa pieniä yksityisiä yrityksiä vastaan. Ja tietysti poistaa markkinoilta sen palkallisen työn tarpeen.

Ammattimiesten kohdalla jonkin opiskelijan työ ei todellakaan ole aina arvokasta, joten tässä on kyllä pointti. Kun omilla toimittajillani on näitä, niin he veloittavat niistä opiskelijoista 50 % halvemman tuntihinnan.

.. Kyllä Nyt Vuan TyönTekijöitä käytetään niin Laajalla AmmattiTaito jne. Skaalalla Hyväksi.. Ja jos Muuta väittää, niin Valehtelee tahallisesti ja/tai Sulkee Silmänsä asialta.. Syystä tai Toisesta.. Monesti Syynä on Omat Edut jne.. Elikkäs NarsuMarsuus.. ;P

• Ananias kirjoitti:

Ei sentään ihan noin, kyllä ne valitsemamme poliitikot tekevät päätökset.

.. Jooh.. Jatka Sä Vuan NarsuMarsustelu PropaGandaas.. Et Sä oikeesti noin Tyhmä Ole.. ;D

.. Jooh.. Jatka Sä Vuan NarsuMarsustelu PropaGandaas.. Et Sä oikeesti noin Tyhmä Ole.. ;D

Sinä leikit fiksumpaa kuin olet.

Eduskunta päättää lait.

• Ananias kirjoitti:

Sinä leikit fiksumpaa kuin olet.

Eduskunta päättää lait.

.. Sinä Valehtelet Tahallasi NarsuMarsuuttasi ja/tai olet Todella Tyhmä&Yksinkertainen.. Uskoisin, että Enemmän kysessä on Sun kohdalla Ensimmäinen Jutska.. ;P

.. Sinä Valehtelet Tahallasi NarsuMarsuuttasi ja/tai olet Todella Tyhmä&Yksinkertainen.. Uskoisin, että Enemmän kysessä on Sun kohdalla Ensimmäinen Jutska.. ;P

Kuka päättää Suomessa lait?

• trollikka
        NuuskaMuikkune kirjoitti:

No, vastataan nyt tähän. Juntunen tuli mulle työkokeiluun ja työvoimatoimiston suosittelemana.
        Mulla oli itse kirjoitettu lappunen työvoimatoimiston ilmoitustaululla ett haen ulkotöihin pystyvää miestä sekä pyörätuolien huoltajaa jos on vaikka rengaspuhki...ym. muuta pientä askaretta tekemään. Työvoimatoimisto oli keskustellut Juntusen kanssa tästä työstä meillä.
        Ottivat yhteyttä jos ottaisin miehen kokeeksi ensin kuukaudeksi - kahdeksi ja sitten jos hommat sujuu lisä aikaa yht. ½-vuodeksi. Mun firma sai korvausta perehdyttämisestä lähes 1300€/kk.

Juntuselle ostin työvaatteet ja jalkineet, takin... kahvit oli ilmaiset koko päivän termoskannusta, aamulla puuro, kahvi ja sämpylä, lounas ja iltapäivä kahvit ennen työajan päättymistäja usein sai lounaan keittoa kotiinsa. Hänellä oli ruoka etuisuus koko sen ajan kun kokeilu kesti ja ennen koeajan päättymistä tehtiin jo sopimus vakituistamisesta.
        On nyt virallisesti ollut jo mun palkkalistoilla kauan, enkä hetkeäkään ole katunut hänen palkkaamistaan, on sellainen jokapaikan höylä. Ja ne työvoimakokeilusta maksetut korvaukset meni tavalla jos toisellakin Juntuselle itselleen, ruokana, vaatteena, paistinpannuna, 2 kattilaa jne.

Nykyiseen asuntoon lainasin vuokratakuut, ja hän maksoi ne pikkuhiljaa palkastaan pois.
        Nyt hän on täysin omillaan toimeen tuleva... eikä alkoholi ongelmiakaan ole ollut, tietääkseni.
        Minä en pyytänyt korvauksia... työvoimatoimista tarjos niitä; jos otan miehen työkokeiluun... enkä mä kieltäytynyt rahasta, mutt sen rahan käyttöä en heille selitellyt.

• trollikka kirjoitti:

No, vastataan nyt tähän. Juntunen tuli mulle työkokeiluun ja työvoimatoimiston suosittelemana.
        Mulla oli itse kirjoitettu lappunen työvoimatoimiston ilmoitustaululla ett haen ulkotöihin pystyvää miestä sekä pyörätuolien huoltajaa jos on vaikka rengaspuhki...ym. muuta pientä askaretta tekemään. Työvoimatoimisto oli keskustellut Juntusen kanssa tästä työstä meillä.
        Ottivat yhteyttä jos ottaisin miehen kokeeksi ensin kuukaudeksi - kahdeksi ja sitten jos hommat sujuu lisä aikaa yht. ½-vuodeksi. Mun firma sai korvausta perehdyttämisestä lähes 1300€/kk.

Juntuselle ostin työvaatteet ja jalkineet, takin... kahvit oli ilmaiset koko päivän termoskannusta, aamulla puuro, kahvi ja sämpylä, lounas ja iltapäivä kahvit ennen työajan päättymistäja usein sai lounaan keittoa kotiinsa. Hänellä oli ruoka etuisuus koko sen ajan kun kokeilu kesti ja ennen koeajan päättymistä tehtiin jo sopimus vakituistamisesta.
        On nyt virallisesti ollut jo mun palkkalistoilla kauan, enkä hetkeäkään ole katunut hänen palkkaamistaan, on sellainen jokapaikan höylä. Ja ne työvoimakokeilusta maksetut korvaukset meni tavalla jos toisellakin Juntuselle itselleen, ruokana, vaatteena, paistinpannuna, 2 kattilaa jne.

Nykyiseen asuntoon lainasin vuokratakuut, ja hän maksoi ne pikkuhiljaa palkastaan pois.
        Nyt hän on täysin omillaan toimeen tuleva... eikä alkoholi ongelmiakaan ole ollut, tietääkseni.
        Minä en pyytänyt korvauksia... työvoimatoimista tarjos niitä; jos otan miehen työkokeiluun... enkä mä kieltäytynyt rahasta, mutt sen rahan käyttöä en heille selitellyt.

.. Kiits.. FaktaTietojen Vahvistamisesta ja Keromisesta.. Elikkäs se oli sitten jotain 60€ luokkaa /Päivä, jonka "TyönAntaja" saa.. ;P

.. Ja Edelleen.. Sä Hoidat nuo(kin) asiat Varpisti InhiMillisemmin/Empaattisemmin/LämPöisemmin jne. vrt. Suurimpaan Osaan.. Mahtaakohan edes YksTuhannesta hoitaa asioita noin Hienosti, kuin sä.. Epäilen Vahvasti, ettei Hoira.. =)

• Kiltti-Ja-Kunnollinen

On tarjottu monta kertaa palkatonta paskaa, ei kiitos arvostan itseäni sen verran etten tee ilmaiseksi töitä. Minua ei kukaan määräile ilmaiseen työhön josta ei ole mitään hyötyä. Vaikka tekisit kuinka hyvin ja ahkeraan töitä niin tuskin sitä arvostetaan ja alat saamaan palkkaa. Ihmisii käytetään hyväksi surutta ja ihmiset on liian heikkoja kieltäytymään. Yritykset ei maksa palkkaa koska saavat ilmaiseksi työntekijöitä työkkäri määrää. Muutama kaveri tehnyt parikin vuotta ilmaistöitä mutta eivät saaneet palkkatöitä senkään jälkeen. Siellä töissä naisia pomona joten ne tuskin arvostaa hyvää työntekijää, nussivat muuten niitä rikollisia.

• Kun poliitikot ja ammattiliitot viisaudessaan säätävät minimipalkkoja, niin lopputulema on että ensin työ jonka tuottavuus alittaa minimipalkan tehdään kokonaan ilmaiseksi ja sitten vielä osa siitäkin jonka arvo ylittäisi minimipalkan. Onneksi olkoon, sosialismi!

• .. Juuri Tuollaista AivoPieruPropaGandaa Kaikki UusLiberalisti NarsuMarsut aina Ulostavat.. ;D

.. Juuri Tuollaista AivoPieruPropaGandaa Kaikki UusLiberalisti NarsuMarsut aina Ulostavat.. ;D

.. Kyllä TyönTekijä on Palkkansa Ansainnut ja MinimiPalkan Pitää olla sellainen, että Sillä tulee Toimeen Siinä maassa, missä Työ Suoritetaan.. Ilman, että Suoritetaan "EpäSuoria" TulonSiirtoja YhteisKunnan Pussista Firmoille/Yrittäjille.. ;P

• Onhan tuo mielenkiintoinen kuvio, että valtio maksaa yrityksen työntekijöiden "palkan"
      Ja mistähän valtio siihen saa rahaa? No verottamalla kyseisiä yrityksiä. Kivasti tuossa vain ohitetaan kaikki työntekijöiden lailliset etuudet.

Muistan kun joskus nuorena olin palkanlaskijana eräässä yrityksessä. Siellä eräs vanhempi nainen tokaisi, että kyseinen firma kierrättää tehtaan työntekijöitä ottamalla aina uuden harjoittelijan. Joten ei tuo mikään uusi tapa ole, ei se silloin vielä mikään maan tapa sentään ollut.

• Sosialismi ei oikein toimi.

Hulluinta kuviossa on se, että korkeat verot tekevät osan työstä niin kalliiksi, ettei asiakkaat halua maksaa niitä hintoja.

Työttömyysturva vastaavasti tarjoaa niin hyvän taloudellisen aseman, ettei kukaan tee osa-aikatyötä.

• Ananias kirjoitti:

Sosialismi ei oikein toimi.

Hulluinta kuviossa on se, että korkeat verot tekevät osan työstä niin kalliiksi, ettei asiakkaat halua maksaa niitä hintoja.

Työttömyysturva vastaavasti tarjoaa niin hyvän taloudellisen aseman, ettei kukaan tee osa-aikatyötä.

Kovastihan tässä on painetta muutokselle..

• Wwuwuw kirjoitti:

Kovastihan tässä on painetta muutokselle..

Sosiaaliturvan kokonaisuudistus pitäisi saada jo ensi eduskuntakaudella läpi.

Toivottavasti hallitus saa sote-uudistuksen maaliin niin päästään asioissa eteenpäin.

• "Onhan tuo mielenkiintoinen kuvio, että valtio maksaa yrityksen työntekijöiden "palkan"
        Ja mistähän valtio siihen saa rahaa? No verottamalla kyseisiä yrityksiä. Kivasti tuossa vain ohitetaan kaikki työntekijöiden lailliset etuudet.

Muistan kun joskus nuorena olin palkanlaskijana eräässä yrityksessä. Siellä eräs vanhempi nainen tokaisi, että kyseinen firma kierrättää tehtaan työntekijöitä ottamalla aina uuden harjoittelijan. Joten ei tuo mikään uusi tapa ole, ei se silloin vielä mikään maan tapa sentään ollut.

.. Totuushan on, että Yritykset osallistuu YhteisKuntaVastuullisesti yhä Vähemmän ja Vähemmän YhteisKunnan Rahoitukseen.. Mitä Isommasta Puljusta on Kyse, sitä vähemmän Suhteellisesti Osallistuvat ja sitä enemmän Kuppaavat Yhteiskunnan Varoja Omaan Taskuun.. Koska "VeroSuunnittelu", Riisto- ja Orja TyönTekijöiden käyttö jne.. ;P

.. TyönTekijöiden taskusta ja SelkäNahasta nämä Perseilijät ne Rahansa Repivät.. ;P

• Ananias kirjoitti:

.. Siinä Kans Yks UusLiberalisti NarsuMarsustelija.. Kyse Ei ole mistään SosiaLismista.. Vuan UusLiberalismin NarsuMarsusteluIsmista..

.. Ja muutenkin sun juttus on tämän asian Tiimoilta Pelkkää NarsuMarsustelua.. ;P

"Onhan tuo mielenkiintoinen kuvio, että valtio maksaa yrityksen työntekijöiden "palkan"

.. Totuushan on, että Yritykset osallistuu YhteisKuntaVastuullisesti yhä Vähemmän ja Vähemmän YhteisKunnan Rahoitukseen.. Mitä Isommasta Puljusta on Kyse, sitä vähemmän Suhteellisesti Osallistuvat ja sitä enemmän Kuppaavat Yhteiskunnan Varoja Omaan Taskuun.. Koska "VeroSuunnittelu", Riisto- ja Orja TyönTekijöiden käyttö jne.. ;P

.. TyönTekijöiden taskusta ja SelkäNahasta nämä Perseilijät ne Rahansa Repivät.. ;P

Sulle tuli kirjoitusvirhe. Lainauksesi jälkimmäinen lainausmerkki puuttuu.

• "Ja mistähän valtio siihen saa rahaa? No verottamalla kyseisiä yrityksiä"

Mitään sellaista ohjausta ei ole, että juuri kyseiset yritykset maksaisi tuon veroina. Muutenkin pääosan veroista maksavat kansalaiset. Pienet kasvuvaiheen yritykset ei muutenkaan tyypillisesti joudu paljon veroja maksamaan ja kansainvälisillä suuryrityksillä sitten on keinonsa ohjata verotus sinne, missä se on edullisinta.

Tuossa suurimpia yhteisöveron maksajia: https://yle.fi/uutiset/3-9910108
        Nuo ei suoraan paljon tuettua työvoimaa käytä. Alihankkijat saattaa käyttääkin.

• scrg kirjoitti:

"Ja mistähän valtio siihen saa rahaa? No verottamalla kyseisiä yrityksiä"

Mitään sellaista ohjausta ei ole, että juuri kyseiset yritykset maksaisi tuon veroina. Muutenkin pääosan veroista maksavat kansalaiset. Pienet kasvuvaiheen yritykset ei muutenkaan tyypillisesti joudu paljon veroja maksamaan ja kansainvälisillä suuryrityksillä sitten on keinonsa ohjata verotus sinne, missä se on edullisinta.

Tuossa suurimpia yhteisöveron maksajia: https://yle.fi/uutiset/3-9910108
        Nuo ei suoraan paljon tuettua työvoimaa käytä. Alihankkijat saattaa käyttääkin.

Juu, mä tiedän hyvin että yksinkertaistin.. Muistaakseni alvin kautta valtio saa eniten verotuloja..

• wefefwefwefwefwefw
        Ananias kirjoitti:

Työttömät varmastikaan eivät tee osa-aikaista työtä sen takia koska pelkäävät että siitä tulee enemmän ongelmia kuin hyötyä, tai eihän mitään tosta vaan tehdä. Ei korvaukset Suomessa niin suuret ole että niillä eläisi herroiksi, että varmastikin moni tekisi mielellään jotain pikkulisää jos se olisi helpompaa.

• wefefwefwefwefwefw kirjoitti:

Työttömät varmastikaan eivät tee osa-aikaista työtä sen takia koska pelkäävät että siitä tulee enemmän ongelmia kuin hyötyä, tai eihän mitään tosta vaan tehdä. Ei korvaukset Suomessa niin suuret ole että niillä eläisi herroiksi, että varmastikin moni tekisi mielellään jotain pikkulisää jos se olisi helpompaa.

Pitäisi tehdä järjestelmä jossa jokainen tunti tehtyä työtä tuo lisätuloa.

Se vaatii komukoiden ja muiden viherpunikkien pitämistä oppositiossa.

• Ananias kirjoitti:

Pitäisi tehdä järjestelmä jossa jokainen tunti tehtyä työtä tuo lisätuloa.

Se vaatii komukoiden ja muiden viherpunikkien pitämistä oppositiossa.

Sellainen järjestelmä on ollut jo pitkään käytössä. Sitä kutsutaan tuntipalkkaukseksi. Tuntipalkattu työntekijä saa rahaa jokaiselta tehdyltä työtunnilta.

• MiesJokaTietääMitäHaluaa kirjoitti:

Sellainen järjestelmä on ollut jo pitkään käytössä. Sitä kutsutaan tuntipalkkaukseksi. Tuntipalkattu työntekijä saa rahaa jokaiselta tehdyltä työtunnilta.

Nyt tietenkin alat viisastelemaan että "no eiku mä tarkotin sellaista progressiivisesti kasvavaa tuntipalkkausta!"
        :o

• MiesJokaTietääMitäHaluaa kirjoitti:

Puhun kannustinloukuista ja yhteiskunnan tukien varaan ajautuneista ihmisistä joiden ei kannata ottaa vastaan muuta kuin ministerin pestejä.

• Ananias kirjoitti:

Puhun kannustinloukuista ja yhteiskunnan tukien varaan ajautuneista ihmisistä joiden ei kannata ottaa vastaan muuta kuin ministerin pestejä.

Ei kyl ihan siltä kuulostanut.

• mies--

Töitä ei saa itse löytää. Löysin kerran hyvän raksaduunin hyvä palkka 6 kk olin hommissa. Se vaan että kun olin ollut 4 kk hommissa niin työkkäri alko vaatii että minu mentävä työkokeiluun josta ei saa palkkaa. Joku huonekalufirma tarvitsi äkkiä työntekijää, kävin kyllä haastattelussa ja selitin että olen jo töissä. Työkkärille ei sopinut että teen oman duunin loppuun ja kun lopetin oman palkkatyön niin sain karenssia samantien koska en mennyt sinne ilmaistyöhön. Ihan periaatteesta en koskaan enää ota töitä vastaan ilman palkkaa.

• öhjkl

Missäpäin suomea tämä tapahtui? Minä ottaisin yhteyttä iltapäivälehteen ja antaisin jutun heille, "näin toimitaan Suomessa"

• Höpönlöpö.

Miten työkkäri olisi voinut katkaista työsuhteesi? Ei mitenkään, tilastojen mukaan yli 80 prosenttia työsuhteista solmitaan ilman työkkärin osallisuutta.

• erwfwedfsefwrwvwv
        Ananias kirjoitti:

Höpönlöpö.

Miten työkkäri olisi voinut katkaista työsuhteesi? Ei mitenkään, tilastojen mukaan yli 80 prosenttia työsuhteista solmitaan ilman työkkärin osallisuutta.

Linkitäs tilastot tännekin sitten

• työtönmies-

Oonhan minä tehnyt vain huomatakseni ettei kukaan sitten palkkaa kuitenkaan palkkatyöntekijäksi. Iso ongelma että yritykset ottaa uuden ilmaisen orjan, yrityksillä on työkkärin kanssa sopimuksia että työkkäri lähettää aina uuden ilmaisen orjan tilalle. Nykyään pitkäaikaista työtä on vaikea saada muutenkin. Työkkäri lähettää joskus haastatteluun jonnekkin työpaikalle. Kysyn niiltä että miksi ne haluaa ilmaisen työntekijän, kysyn myös niiden liikevaihtoa, liikevoittoa jotta saan selville onko niillä edes varaa palkata palkalla ketään. Pistän sen haastattelijan koville ettei se kuvittele että saa ilmaiseksi työntekijän.

• Sinkkumies--

Tein joo ja otin loparit. Työkokeilut on ihan perseestä. Otan mielummin karenssin ja pimeitä töitä saa aina sen verran että niistä tienaa enmmän kun työkokeilusta josta saa 180 euroa kuukaudessa.

• suhteettomansuurimerkity

Kyllä, joka jumalan päivä, ei kukaan maksa kotitöistä ja silti oletetaan, että ne tehdään. No, en tee, enää.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Näin kun katsoit salaa ja

Hymyilit sieltä kaukaa 😍☺️ mutta hämmennyin ja tilanne oli niin nopeaa ohi etten oikeen kerennyt mukaan 😢 säteilit ku
      Ikävä
      60
      4556
    2. Katu täyttyy...

Hei, oli pakko laittaa vielä tää. Huomaan että olet suuttunut. Minähän sanoin että poistun, olit paikalla. Olin pettynyt
      Ikävä
      35
      2089
    3. Eduskunnasta tippuneet kokoomuslaiset nostavat eniten sopeutumisrahaa. Kyllä veroeurot kelpaavat.

Sopeutumisraha on eduskuntatyön päättymisen jälkeen maksettava etuus, jonka tarkoituksena on tukea entisiä kansanedustaj
      Maailman menoa
      162
      1492
    4. Povipommi, ex-Playboy-malli Susanna Penttilä avoimena - Paljastaa suhteestaan miehiin: "Olen..."

No nyt! Susanna Penttilä on OnlyFans-vaikuttaja ja yrittäjä sekä yksi uuden Petolliset-kauden kisaajista. Onpa 53-vuoti
      Kotimaiset julkkisjuorut
      48
      1472
    5. Kuvaa yhdellä sanalla meidän välejä tällä hetkellä

Vastaa kuin vastaisit Hänelle.
      Ikävä
      165
      1468
    6. Sari Multala teki "riikkapurrat"

Sekoili humalassa Ruisrokissa kuten Purra Lohjan torilla. Kovia dokaamaan nuo nykyiset ministerit.
      Maailman menoa
      258
      1257
    7. Ympäristötuhoministeri Multala: "Olin humalassa"

Ruisrockin rokkimimmi myöntää: https://www.is.fi/politiikka/art-2000011407835.html Nämä ministerikuvatukset saavat ilm
      Maailman menoa
      196
      1174
    8. Miten suhtautuisit

jos saisit tietää, että kaivatullasi on kokkeliriippuvuus?
      Ikävä
      203
      1112
    9. Sinut mies vain haluan

Olet kohtaloni. Kaikessa riipaisevassa rakkaudessa, sinä se olet. ❤️
      Ikävä
      80
      1037
    10. Mitähän sä näit siinä akassa?

Älä nyt vain sen kanssa ala mitään.
      Ikävä
      63