Helsinki on kallis paikka elää ja asua, miksi siellä etenkin keskustassa asuu "kelkasta pudonneita", työttömiä, vähätuloisia sun muita? Onko järkeä sellaisen asua sellaisessa paikassa jossa kaikki raha menee asumiseen?
Miksi stadissa asuu pienituloisia?
50
5078
Vastaukset
- muotijuttu
Aika vähän ''kelkasta pudonneita'' asuu kantakaupungissa, mutta siellä asuu paljon niitä joiden ''imago'' vaatii asumista tietyillä postinumeroalueilla, vaikka tulot ei riittäisikään. Velkaneuvonnan vakioasiakkaat;)
- Kyselyikä_
Miksi isäsi laukesi sisään eikä lakanoille?
- Anonyymi00047
Asiallinen kometti?
- niinkö
Mitä aloittaja tarkoittaa? Pitäisikö Helsingissä olla jokin tuloraja, eli jos siihen ei pääse, niin joutuu muuttamaan esim. Pohjanmaalle?
- Porkkanajaleipäjono
Kalliossa on paljon pieniä asuntoja, ja Helsinki maksaa vuokran ja kaljarahat.
Näin estetään syrjäytyneen nuoren ryhdistäytyminen. - StadinManiMäni
Just näin, onhan se väärin jos pitäisi jotain itse maksaa... Kun on voi lorvia päivät terassilla ja puistossa ja nauraa tyhmille.
- Kokemusta
Mikä vika Pohjanmaassa? Elämisen laatu kohdillaan verrattuna johonkin hikiseen luukkuun stadissa.
- 123juju
Koska Pohjanmaassa on täynnä ylimielisiä paskimaisia verrattuna muihin suomessa.
- juupajuu123
123 juju,voi voi kun on HUONO itsetunto,pitää KADEHTIA ihmisiä joilta löytyy ITSETUNTOA mitä sinulta EI kirjoituksesi mukaan löydy,juju123 säälittävä Paskiaisraukka,
- suvaitsevaisuusmalli
Tietenkin pitäisi. Ei minullakaan ole varaa muuttaa asumaan Monacoon, mutta voisinhan minä vaatia muita siellä asuvia kustantamaan minun elämisen siellä.
- tätäköhaluat
suvaitsevaisuusmalli kirjoitti:
Tietenkin pitäisi. Ei minullakaan ole varaa muuttaa asumaan Monacoon, mutta voisinhan minä vaatia muita siellä asuvia kustantamaan minun elämisen siellä.
Helsinki ei ole Monaco.
Lasketaan vuokria eli laitetaan vuokrakatto kautta Suomen, niin sittenhän sinunkin elämäsi helpottuu. Maksimivuokra Helsingissä olkoon 8€/neliö jatkossa ;)
Missä muuten sinunmielestäsi pitäis sijaita Suomen Siperia, johon köyhät pitäisi lähettää?
Haluat Helsingistä jonkinlaisen elittialueen, jossa vuokrat ja hinnat ovat pilvissä ja ihmiset tekevät kolmea työtä saadakseen edes vuokran maksettua?
- Hhgj
Keskustan vanhemmissa kerrostaloissa on erikokoisia asuntoja. On isoja komeita miljoonalukaaleja, pieniä yksiöitä ja kaikkea siltä väliltä.
Pienimpiin yksiöihin, joissa ennen sotia asui maalta kaupunkiin töihin muuttaneita naimattomia työläisiä tai palvelijattaria, ei isotuloisia asukkaita tietenkään löydy. Osa pikkuasunnoista on sijoitusasuntoina, joita vuokrataan kynnelle kykeneville.
Myös maaseudun isännät ovat ostelleet keskustasta yksiöitä ja kaksioita opiskelijaboksiksi jälkikasvulleen, joka on tullut Helsinkiin opiskelemaan.
Lähellä on kaikki: yliopistot, kirjastot, kioskit, ruokakaupat (osa auki 24 h/vrk), kahvilat ja vapaa-ajan viettopaikat. Välimatkat ovat lyhyitä. Kävellen, polkupyörällä, raitiovaunulla ka metrolla pääsee. Ei tarvi omistaa autoa. Elämä on keskustassa helpompaa monelle yksinasuvalle.- StadinManiMäni
"vuokrataan kynnelle kykeneville." - Korjataan, siis sossupummeille. Kuulemma vuokranantajatkin suosivat ns. "takuumaksajia", joilla on pohjaton valtionkassa ja kortti käytettävissä.
- StadinManiMäni
Ei mene, kun kaiken maksaa sossun pohjaton kaivo... Parhaat kämpät ja mestat ja kalleimmat alueet menee aina sossu-pummeille, koska niillä jotka maksaa itse elämisensä ei ole moiseen pröystäilyyn varaa.
Olen ihmetellyt ihan samaa lukemattomia kertoja. Että miten noilla on massia tuollaiseen elämään. Mutta veronmaksajat maksaa sen kaiken, joten miksipä ei? Kaikki hienoudet on toisille ilmaista.- invoid
Jos luukku on koillis-tai itähelsingissä, silloin vuokranantajille kelpaa sossu.
Muualla välittäjiä ohjeistetaan "...ei sossun asiakkaille..." - luukut-soi-manisinfoniaa
mamu-sossutus osoittaa,kuin ääliöitä on maan nk. "päättäjät", nuo täysin tajuttomat ääliöt.
miten on mahdollista,että juuri tuollaiset ääliöt huijaa vakikansaa ikuisesti ?
on aivan sama kuka hlö--mikä puolue ko. asemissa, aina menee päin helvettiä. nuo ääliöt ovat täysin kansan pettureita.
- Nettomaksaja.stadista
Kepulandiasta on vuosien aikana tullut paljon roskaväkeä tänne, jossa ei joudu silmätikuksi ja sulautuu joukkoon. Samoin alunperin kepulandian vihreät ja homoseksuaalit ovat kasautuneet tänne.
- aarrgghhh
Niin,Mamut ja Mannet ja sossu maksaa.
Tulevia eläkeläisiä. - sossumaksaa
joo miksei loispakolaisia asuteta ahvenanmaalle sais antaa sen sit ruotsille kun on kaikki paskottu
- Vihervassaripohjalainen
Köyhien ja syrjayneiden palvelut mistä ja eri tukitoimet on keskitetty helsinkii eli sinne muutetasn myös puolipakolla valition tylttömyys ja köyhäinhoitojärjestelmän takia. ... ja se ku ei oo vain muutamas kyrjas vasn väkeä miielenosotuksern ja näkyvään kurjuuteen aina niin rikkaiden pakko reagoida ...
Muualla maas mennään köyhänä pitkälti perhesuhteilla ja muilla suhteilla ku palveluja ei ooo vaikka on halvemmat hinnat...
Jos taas ei kykene niin sit pitää lähteä kasvukeskuksiin pakolla et voi jollain elää. - KINGI
keharit onko taas aiheet vähissä?????
- persuntunnistaja
aloittaja on sininen persu. tätä saatte kun heitä äänestätte.
- värityskirja
mitä saamme kun äänestämme Virheitä?
Saako koneinsinööri Simppa silloin sen yksiön? - championsarewe
Stadin sosiaalityöntekijöiden armeija tarvitsee köyhiä helsinkiin ja pääkaupunkiseudulle. Jos omat on loppumassa luonnollisen poistuman kautta -niitä pitää ottaa vaikkapa muualta
- mitenkhänon
En tiedä asian oikeata laitaa eikä tätä joka luulen saisi sanoa ääneen. Mutta kai huumeita saa Helsingissä helpoiten otetuksi ja ostetuksi mutta toivon että ihmiset ei koskaan edes kokeilisi mitään huumeita ja alkoholillakin ottaisi mahdollisimman harvoin sen reaalimaailman himmeäksi. Keksikää muuta puuhaa ihan mitä vain frisbeegolfista suppailuun ja ranta lentikseen ja kävelyyn ja selvinpäin jutteluun ja vaikka niihin "aarteiden" nettipiste piilotteluun, larppailuun, käsityöt langoista tekemisiin yms. Eli niin kaikki harrastukset helppoja Helsingissä ja lähellä niinkuin ruokakaupat, museot, muut virastot ja opiskelu paikat, uimahallit ja kentät.. älkää päästäkö koskaan huumeita maailmaanne koska ne orjuuttaa ja tappaa ja vie vaikeuksiin vaan tehkää tuota ihan muuta!
- sisäsiisti
Asun täällä siksi että ennen täältä sai töitä kun tahtoi. Olen myös syntynyt tänne joten tämä on MINUN kotiseutuani. Nykyään junantuomat vievät nekin koulupaikat/työpaikat jne jotka kuuluisivat minun lapsilleni. Asun kymmenen minsan päässä keskustasta, meren rannalla vuokra-asunnossa ja jäin jo ajat sitten työkyvyttömyyseläkkeelle. Tämä luukku maksaa nelisen sataa minulle. Nyt asun täällä koska uutta sukua on tullut ja aika moni ihminen tarvitsee minua. Vanha äiti samoin. Yleensä tämänkaltainen asunto ja seutu maksaisi hyvän verran enemmän mutta olen onnekas sillä vaihdoimme kamun kaa asuntoja.
Siksi minä asun stadissa ja pysynkin täällä vielä hyvän tovin. Ja katsohan, se kelkasta pudonnutkin on ihminen ja tarvitsee turvakseen ne tutut nurkat ja ihmiset. Eikös jokainen navetantakuinenkin tahdo vanhana takaisin kotiseuduilleen????- PaikallisuusAjatus
Totta pitäisi estää maahanmuutto toisista maista mutta myös maakunnista. Yhtälailla maakunnista muuttaneet saattaa jäädä Helsingin riesaksi jos heidän työnsä loppuu. Koko Suomi ei pysy asuttuna jos maakunnista kaikki tähyää Helsinkiin. Sellaista jos on syntynyt vaikka Lapissa niin ei pitäisi olla mitään perustetta muuttaa Helsinkiin. Työntekijät tulisi etsiä kunkin alueen paikallisista ihmisistä eikä noteerata toiselta puolelta suomea tulleita hakemuksia tai matujen. Paikallisuus ajatus on se joka rulettaa kuten paljon puhutussa lähiruuassakin.
Kovin suurta painoarvoa ei pidä maakunnasta pääkaupungin muuttaneen mielipiteelle laittaa vaikka yrittäisi olla stadilaisempi kuin stadilaiset itse slangia myöden. - Savonmaanhilmanäpärä
PaikallisuusAjatus kirjoitti:
Totta pitäisi estää maahanmuutto toisista maista mutta myös maakunnista. Yhtälailla maakunnista muuttaneet saattaa jäädä Helsingin riesaksi jos heidän työnsä loppuu. Koko Suomi ei pysy asuttuna jos maakunnista kaikki tähyää Helsinkiin. Sellaista jos on syntynyt vaikka Lapissa niin ei pitäisi olla mitään perustetta muuttaa Helsinkiin. Työntekijät tulisi etsiä kunkin alueen paikallisista ihmisistä eikä noteerata toiselta puolelta suomea tulleita hakemuksia tai matujen. Paikallisuus ajatus on se joka rulettaa kuten paljon puhutussa lähiruuassakin.
Kovin suurta painoarvoa ei pidä maakunnasta pääkaupungin muuttaneen mielipiteelle laittaa vaikka yrittäisi olla stadilaisempi kuin stadilaiset itse slangia myöden.Taidat olla itse jonkun savonmaanhilman jälkeläisiä jutuista päätellen. :-D
- justjooo
Hesassa kannataa asua koska vuokrat kalliita ja useinkin sossu maksaa liiankin hyvin .
Avustuksia tulee ja pääkaupunkiseudulla kannattaa asua,koska vähätuloislle maksetaan kaikki
yhteiskunnan varoista.
Toisaalta mietin, miksi pääkaupunkiseudulla saa periä niinkin suria vuokria?
Pitäisikö vuokranhintoja laskea roimasti, sillä monihan ns. rikas keräääbisneksinä isoja vuokratuloja , jopa kohtuuttomia.
Eikötähän voi puuttua esimerkiksi annetaan asua kansanedustajien Hakkarianen ns.saunassa saa erilaisia tukia jopa 2000€/kk. Ja kaiken maksaa veronmaksajat.
Ilman kuitteja ja selvityksiä, outoa toimintaa Valtiolta.
Pitäisikö valvoa ja ohjeistaasekälopettaa tälläiset isopalkkaisten edut.
MUistakaa seuraavissa vaaleissa ketä oikeasti äänestätte. - Mikämaksaa
Ei Hesassa ainakaan ole ihania puistoja
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/201808042201112170_u0.shtml - pastirolli
Eiköhän markkinat hoida asukasvalinnan ihan asuntojen hintojen avulla. Ei Helsingissä ole mitään järkeä asua alle 4000 euron nettotuloilla. Muuttakaa Ouluun tai Tampereelle alemmalla tulotasolla!
- sossuttaja
Sossu maksaa kalliinkin asumisen Helsingissä.
- Haloota
Koska hesaan on muuttanut kaikki pienituloiset maalta,kautta historian. Siinä syy.
Kaikki pohjasakka kertynyt hesaan ja sossu,kela maksaa kaiken. - RTK
Käpy-Tiina pennonen :D
- Pera1
Pride porukka ja kotiseudulla huonosti pärjännyt tai syrjäytynyt kaveri piireistä oleva muuttaa Hesaan, Ei juuri muut. Syrjäytyneitä Hesassa on kyllä ihan omasta takaa.
- tervemenoa
Uudellamaalla on eniten avimia työpaikkoja, totta kai ihmiset muuttavat tällaiselle alueelle. Jos ei seura miellytä, muuttakaa muualle. Siellä on ne vuokratkin halvemmat.
- koniko
Ei Ole Sossu vaan Kela maksaa ??!
- Ynseät
Ei todellakaan ole järkeä asua pienituloisena Helsingissä. Juuri siksi lähihoitajana muutin pienempään kaupunkiin. Alkuperäisenä helsinkiläisenä jätin koko sontaläjän ja muutin sinne suomeen, missä vielä on inhimillisyyden rippeitä ja vuokrat sitä tasoa, että pienituloiset voivat lähes hyvin. Yliarvostettu, ynseä, agressiivisten ihmisten kerho koko stadi.
- ei.tarvi.köyhäillä
Kyllä minäkin varmaan muuttaisin Helsingistä pois, jos olisin pienituloinen. Onneksi en ole.
- Ynseät
Itseasiassa en enään muuttaisi takaisin, vaikka olisi millaiset tulot.
Voin käydä Helsingissä kesälomilla ja muulloinkin piipahtamassa.
Ottaa kaupungin parhaat puolet käyttööni kulttuuritarjonnasta ja muuten fiilistellä käymällä siellä.
Kaikki tietävät että kaupungin vuokra-asuntotilanne ja vuokrataso on käsittämätön ja kestämätön pienituloisia ajatellen. Ei se ole Helsinkiläistenkään etuja ajatellen hyvä asia.
Muualla suomessa on paljon hyvää, mistä "ollaan kehä kolmosen sisällä" ajattelua harrastavat eivät tiedä mitään.
Kaupunki on komea monella tapaa, mutta siellä asuu myös suomen nousukkaimmat juntit, ehkä Espoota lukuunottamatta. - flyttaisivat_takas
''Yliarvostettu, ynseä, agressiivisten ihmisten kerho koko stadi.''
"...siellä asuu myös suomen nousukkaimmat juntit, "
Helsingin asukkaista yli 60% on muita kuin stadilaisia, eli ovat syntyneet muualla kuin Helsingissä.
- globaalia.kapitalismia
Ihan tarkoituksellista toimintaa politiikoilta ja talouselämältä. Keskitetään kaikki valtionvirastoista, yritysten pääkonttoreista ja opiskelupaikoista Helsinkiin, ja ihmetellään sitten kuoppa ammollaan, miksi sinne muuttaa joukkoa. Miksikö?
Ja kun kaikki on pääkaupunkiseudulla, jatkuvasti kasvavat muuttovirrat luovat nousevan kysynnän kiinteistöille. Jos ei ole kysynnässä ja tarjonnassa epäsuhtaa, ei ole korkeita hintojakaan. Ja keitäs ne korkeat hinnat hyödyttävätkään?
Helsingin kiinteistökauppa on kuin Lontoossa konsanaan. Sikäläisittäin osa taloista on jopa tyhjiä, eli yksiöt ja kaksiot ovat kuin kultaharkot, joita pidetään kassaholvissa seisomassa. Helsingissä voi olla asuntopula, mutta kiinteistöjen käyttöaste ei ole erityisen korkea. On kymmeniä tuhansia asuntoja, jotka seisovat tyhjillään. Erään tutkimuksen mukaan Helsingissä pääoman tuottosuhde on kiinteistömarkkinoilla jopa 5%:n luokkaa ja on niin tuottoisaa, että sijoittajia tulee ulkomaita myöten.
Turvallista sijoittamista, sillä juuri tuo keinotekoinen pula, joka saadaan aikaiseksi alhaisella käyttöasteella ja jatkuvalla muuttoaallolla, pitää huolen siitä, että kiinteistökuplan puhkeamista ei tarvitse pelätä.
Kuvitteleeko joku, että rakentamista nostettaisiin tarvittavalle tasolle? Ehei. Juuri nuo pienituloiset kitkuttelijat, jotka maksavat tuloistaan 60-70% pelkästään asumiseen ovat niitä, jotka pyörittävät Helsingin taloutta. Omistusasujat sen sijaan ovat itsekin sijoittajia, vaikka ovatkin "alinta porrasta". He hyötyvät arvonnousun muodossa tästä asetelmasta, vaikka narisevatkin sosiaalimenoista. - Ristinummelaane
Kannatan lämpimästi Helsingin itsenäisyyttä. Miksi maailmanluokan metropolin pitäisi elättää ja vetää perässään muuta Suomea, josta on vain taakkaa? Itsenäisyys NYT !
- Anonyymi00049
Kannatan helsinki omaksi maaksi irti muusta suomesta niin muu suomi tervehtyy mutta kiinan muuri pitäisi rakentaa ettei nää pääse nälissään tai jollain diagnoosilla muuhun suomeen,
- Puolikuunvelipuoli
Helsingissä on aina köyhä, vaikka tienaisi miljardin kuussa.
Sekin vain kuussa. - Nuorukainen1994
On se kyllä aika jännää ajatella että 0,2 prosentin Suomen pinta-alasta asuttaa melkein 1/5 tän maan asukkkaista.
- Anonyymi00048
Helsinki venäjälle lahjoituksena niin saa lehmät piereskellä ja maatilat kukoistaa voi tulla vähän nälkä teille ruohoa syödessä.
- Anonyymi00050
Muualla suomessa asustaa terveitä ihmisiä helsinki on täynnä vajakkeja ja maahanmuuttajia.
- Anonyymi00051
Helsinki pidä vajakkis siellä
- Anonyymi00052
Ihmeavauspostaus ei mee mun logiikkaan.
Ihmisil on vaikiata mut toivottavasti kukkaan ei joudu kadulle. Ja jos jourtuu ilman asuntoa, aina voi pyrkiä mennä assuun jonku toisen nurkkaan.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Orpo räyhää: kansan on muututtava
Orpon mukaan kansa ei elä kokoomuksen kanssa samassa todellisuudessa, ja sen vuoksi kansan on muututtava. Kas kun ei san2723372Muovikassikartelli
Kauppaketjut ovat yhdessä sopineet muovikassin yksikköhinnaksi 59 senttiä. Milloin viranomaiset puuttuvat tähän kartell211853Aidon persun tunnistaa Marinin palvonnasta
Oli kyse sitten Halla-ahosta tai Putinista. Ensimmäisenä aidolle persulle tulee mieleen Marin.281527- 841401
- 1371048
- 811004
Hallintooikeus..
"Asemakaavapäätös pysyy voimassa.Poikkeamista ja rakentamista koskevat luvat hylättiin" kertoo Pyhäjärven Sanomat netti.65884Olen rakastunut
varattuun joka ei eroa. Miten tunteista eroon? Tämä ei ole tavanomaista. On elämäni suuri rakkaus.86776Jos se joskus oli molemminpuolista
niin hyvin me molemmat onnistuttiin pitämään toinen epätietoisena.61707Laita nyt se viesti
Tiedän että haluat tavata. Kirjoitat, pyyhit, kirjoitat... Lähetä se viesti 😗51686