"Ei kaikilla ole varaa kulkea ilman paitaa", Joensuun tunnetuin kesämies sanoo.
Tuskin kukaan Joensuussa on nauttinut superhelteistä yhtä paljon kuin kansan keskuudessa Karate-Maurina tunnettu Mauri Karjalainen.
Karjalainen kuvailee kulunutta kesää välimerelliseksi. Luulisi hänellekin kuitenkin tulevan jossain vaiheessa raja vastaan, kun miellyttävä lämpö muuttuu tukalaksi piinaksi.
– Näillä leveysasteilla ei ole sellaisia lämpötiloja vielä näkynyt, Karjalainen toteaa ykskantaan.
Kesällä Karjalaisen päivät rytmittyvät ilmojen mukaan. Joensuun legenda ajaa nurmikot sieltä, missä aurinko paistaa. Varjokohdat hän hurauttaa aikaisin aamulla.
Loma Karjalaisella oli Ilosaarirockin aikoihin. Hän tekee vuosittain valokuvakansion Ilosaarirockista, ja kuvailee sinne Disney-hahmoiksi pukeutuneita juhlijoita.
Karjalainen harmittelee, että tänä vuonna hahmoja näkyi kuitenkin aiempaa vähemmän.
– Yksi Spiderman oli, ja näkyi siellä kyllä Elvistä ja Jeesustakin.
Karjalaisen ei tarvinnut tyytyä ainoastaan kameran takana oleskeluun, sillä hän pääsi rokissa yhteensä noin 40 kaverikuvaan. Kaverikuvien määrässä tapahtui tänä vuonna notkahdus, koska yleensä hän esiintyy noin 50–70 kuvassa.
– Viime vuonnakin tuli enemmän kaverikuvia, vaikka oli huonommat ilmat ja minulla oli enemmän vaatetta päällä, Karjalainen ihmettelee.
Karjalainen on tottunut huomioon. Hän sanoo kommenttien olevan 90-prosenttisesti posiitivisia.
– Muutama tuntematon on tullut sanomaan minulle, että olen antanut voimia ja jaksamista näiden henkilöiden elämään. Vaikka enhän minä ole mitään tehnyt, ollut vain oma itseni.
Toisaalta hän on saanut kaupungilla kommentteja siitä, että hänen pitäisi laittaa paita päälle. Kommentoijat ovat Karjalaisen mukaan olleet yleensä vanhempia naisihmisiä. Mutta ei Karjalainen ole laittanut paitaa päälle, sillä eihän se yleensä ole ollut edes mukana.
– Toisten on tietysti viisaampikin pitää se paita päällä. Ei kaikilla ole varaa kulkea ilman.
Töiden jälkeen Karjalainen aikoo suunnata jälleen oikopäätä rannalle. Auringonpaisteesta on nautittava silloin, kun se on suinkin mahdollista.
– Äidin lavuaariremontti on vähän kesken, mutta sen täytyy nyt odottaa.
Joensuun tunnetuin kesämies Karate-Mauri
55
2785
Vastaukset
- kendopena
Mitä Mauri :D
- TattiMetsässä
Onko se tämä Mauri melkein sama kuin Loreno Dalla Valle.Kumpikin uskoo,että hyvä kesä tästä tulee
- iloksi.äidille
Jospa nyt, Mauri, tekisit äidin lavuaariremontin valmiiksi. Äitisikin siitä ilahtuisi kovasti ja voisi ihailla poikaansa työntekijänäkin. -Kyllä me muut ihailijat jaksetaan sen aikaa odotella ruskettuneen nahkasi kiiltelyä täkäläisissä maisemissa.
- Elän.vain.kesäisin
Juuri näin. Kyllä se lavuaariremontti on tärkeämpi kuin helteet. Mikä mies elää ilmojen mukaan?
Rahallahan pääsee helteisiin aina ulkomaille.
- puku.koodi
Maurilla ei itsellään taida olla varaa... paitaan...
- Dkivshihi
Ketä Mauri haittaa? Positiivinen persoona.
- Tässä_on_totuus
Ketäkö haittaa?
Aika montaa haittaa, eli juuri niitä tyhjänpäiväisiä idiootteja joista itsestään ei ole muuhun kuin kiljunjuontiin ja runkaamaan.
- eikade
Ilman paitaa voi kyllä kulkea kuka vaan mutta uskaltaako Mauri tikkujaloillaan ilman housuja kulkea?
- limppari-ISOmyyläinen
Aika harva taitaa ilman housuja kulkea. Sitähän voi lähteä kokeilemaan keskustaan ketä nyt aihe kiinnostaakaan.
- 1dd3323d123d123
Ai se en ollukkaa minä, no voi juku
- Uimari-Ulla
Olipa kyseessä Mauri tai vaikka Lauri, niin kyllähän aikuiset miehet yleensä kulkee kaupungilla säädyllisesti pukeutuneina, eli paita päällä ja housut jalassa.
Miksi jotkut ei näin halua tehdä, siihen en ota kantaa.
Voisihan joku merkkiliike merkkimiehelle paidan vaikka lahjoittaakin, hyvää mainostahan se olisi. - Tangatesiin
Kertoo Joensuun juttujen vähyydestä kesäaikaan, kun aiheena nobody talohuoltomies ilman paitaa...
- muutensuhttasasta
Joo, tämmöstä tapahtumarikastahan täällä on ympäri vuoden.
Sunnuntain karjalainen on aina uutispommi kun siinä on kuolinilmoitukset. - JosVoittaisinLotossa
Kuolinilmoitukset on aina uusia. Voihan se Karate-Maurikin olla uusi ja ihmeellinen asia joillekkin.. Onhan se joillekkin ihme tai valituksen aihe jos joku ilman paitaa rusketuksineen kävelee keskustassa ihmisten näkyvillä.
Kesä kun loppuu niin sitten taas hiljaista Mauri osastolla.
- serrtyui
Kyllä se nyt hirvittää katsoa kun joku paska maha ilmestyy kauppaan ilman paitaa. Jotain rajaa pitäisi olla. Nolottaa heidän puolestan jo se homma. Suomalainen on vaan niin ytyhmä että ei tajua että ilman paitaa ei olla julkisilla paikoilla?????
- svamp
turhin ukko on dalla vale. menkää jo metsään ihmiset
- jokuroti
ei kuulu hyviin tapoihin kulkea ilman paitaa julkisella paikalla olipa miten treenattu vartalo tahansa
- Hienosto-elämää
Mulle on aivan sama kulkeeko joku ilman paitaa, oli läski tai ei. Ei karate-Maurinkaan kulkemisen ilman paitaa pitäs vaivata kenenkään elämää., sillä eihän siinä mitään lakia rikota. Oma elämä ehkä ei ole kunnossa jos Karaten-Maurin kulkeminen ilman paitaa vaivaa. Sitä omaa elämäänsä kannattas ehkä elää eikä vaivata päätään toisten tekemisellä.
- style_x
Eihän se nyt ihan noinkaan ole. Tästä puheena olleesta Maurista en tiedä enkä häntä tunne, mutta kyllähän yleensä julkisilla paikoilla liikuttaessa olisi kohteliasta ja hyvien tapojen mukaista ottaa myös muut ihmiset huomioon, eikä riekkasta puolialasti ihmisten joukossa. Se on kyllä ok uimarannoilla ja omalla pihalla, mutta ei kaupungilla.
Kyse ei ole lain rikkomisesta, eli sanktioitahan siitä ei tule, ellei vähennä vaatetustaan siveellisyysrikoksen puolelle. Hyvien tapojen vastainen esiintyminen kuitenkin aiheuttaa paheksuntaa, mutta jos siitä ei välitä niin se on sitten eri asia.
Kysymyksen voisi toki asettaa myös siten että onko oma elämä kunnossa jos kokee tarvetta esitellä itseään yleisölle, mennä esim. terassille ilman paitaa...? - whtfck
eikös tää korostanut itseään kun sanoi että kaikilla ei ole vara kulkea ilman paitaa? eli muilla ei ole sitä oikeutta vai?
- Hienosto-elämää
style_x kirjoitti:
Eihän se nyt ihan noinkaan ole. Tästä puheena olleesta Maurista en tiedä enkä häntä tunne, mutta kyllähän yleensä julkisilla paikoilla liikuttaessa olisi kohteliasta ja hyvien tapojen mukaista ottaa myös muut ihmiset huomioon, eikä riekkasta puolialasti ihmisten joukossa. Se on kyllä ok uimarannoilla ja omalla pihalla, mutta ei kaupungilla.
Kyse ei ole lain rikkomisesta, eli sanktioitahan siitä ei tule, ellei vähennä vaatetustaan siveellisyysrikoksen puolelle. Hyvien tapojen vastainen esiintyminen kuitenkin aiheuttaa paheksuntaa, mutta jos siitä ei välitä niin se on sitten eri asia.
Kysymyksen voisi toki asettaa myös siten että onko oma elämä kunnossa jos kokee tarvetta esitellä itseään yleisölle, mennä esim. terassille ilman paitaa...?Toki se itsensä esittäminen ilman paitaa voi olla myös sitä, että ei esittäjällä ole se oma elämä ehkä aivan kunnossa. Jokainen voi kulkea ilman paitaa jos haluaa, ei se kenenkään trimmatun etuoikeus ole. Yleinen sivistystaso jos otetaan huomioon, niin en itsekään lähtisi kulkemaan ilman paitaa edes suomessa saati euroopan sivistysvaltioissa. Tähän voin lisätä sen luulijoille, että enempi olen urheilumiehiä kuin sohvalla aikaa viettävä.
- Kylsenäinon
Kyllä tosi mies kulkee niin kui huvittaa , eikä elä elämäänsä muita miellyttäkseen.
- Anonyymi
Totta!!! Mitä se kuuluu kellekään ,missä vaatteissa Mauri kulkee,antakaa jo olla. ottakaa kaljamahat,sohvaperunat mallia Maurista.Lopettakaa toisten arvostelu. Onko Joensuussa tapa haukkua toisia,kun eivät sulaudu ryysymassaan.Maurissa silmä lepää.Fiksumies.Omistaa jopa käytöstavat ..
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Totta!!! Mitä se kuuluu kellekään ,missä vaatteissa Mauri kulkee,antakaa jo olla. ottakaa kaljamahat,sohvaperunat mallia Maurista.Lopettakaa toisten arvostelu. Onko Joensuussa tapa haukkua toisia,kun eivät sulaudu ryysymassaan.Maurissa silmä lepää.Fiksumies.Omistaa jopa käytöstavat ..
Minkälaisii nää Joensuulaisetmiehet ovat,haukkuvat ja arvostelevat toisiaan.Pettävät vaimojaan,huorittelevat naisia,mummoja..Hankkikaa elämä.Mauri on fiksuja,ei puutu toisten elämään,hänellä on omakin elämä...Ei luulis keneltäkään olevanpois jos jokainen elettäs omaaelämää. Kiitos!
- Karateton
Minua puolestaan ilettäisi kulkea ilman aivoja...
- AnonyymiUUSI
Joensuun miehillä ei oo aivoja.Käytöksestä päätellen..
- NoEläkeeIhmisiksi
Kuka täällä nyt valittaa siittä jos miehet kulkee ilman paitaa, saa niin tehdä minusta naisetkin jos oikein sitä haluavat. Ainakin yksi tosi suuri nainen tuli kauppaan bikineissä. Ei se minua häirinny muuten mutta olipahan vaan aika kookas mamma. Jos itse ilkes niin perhana kyllä sitä pitää jo kunnioittaa tilanteessa ihan hiljaa.
Yleensä ne joilla on ihan paska kroppa huutelevat ettei saa kulkea ilman paitaa. Minusta on jopa normaalia jos lämpömittari paukuttaa viikkotolkulla 29 astetta ettei liikaa puuvillapaitaa pistä päälle. Mikä se nyt niin mieltä pahentaa jos näkee luojan luomaa ihoa pikkuisen enemmän mitä talvisaikaan?
Tänään muuten kaupungilla(ei Joensuu) oli naisia pikkuisissa topeissa ja peffaa myötäilevissä tiukoissa shortseissa. Helkkari kun olivat kaunis näky, paljon parempia mitä kaupungin kukkaistutukset:)- ecce_homo
Olipa kroppa millainen hyvänsä niin miksi pitäisi kulkea ihmisten ilmoilla puolialastomana?
Eikö se osoita jonkinlaista tarvetta itsensä näyttelemiseen?
Ei se ohut kropan peittävä paita sitä oloa sen tukalammaksi helteelläkään tee, ainakaan sinä aikana kun on tarvetta ihmisten ilmoilla asioida. Jos tuntee halua olla alasti niin kannattaa mennä paikkoihin jossa se on hyväksyttävää tai kukaan ei näe. Jos tätä ei tahdo ymmärtää niin ehkäpä kannattaisi käydä juttelemassa vaikka psykiatrin kanssa, josko sieltä löytyisi se sopusointu oman minuuden ja ympärillä vallitsevan maailman välillä. - KireetPipot
ecce_homo kirjoitti:
Olipa kroppa millainen hyvänsä niin miksi pitäisi kulkea ihmisten ilmoilla puolialastomana?
Eikö se osoita jonkinlaista tarvetta itsensä näyttelemiseen?
Ei se ohut kropan peittävä paita sitä oloa sen tukalammaksi helteelläkään tee, ainakaan sinä aikana kun on tarvetta ihmisten ilmoilla asioida. Jos tuntee halua olla alasti niin kannattaa mennä paikkoihin jossa se on hyväksyttävää tai kukaan ei näe. Jos tätä ei tahdo ymmärtää niin ehkäpä kannattaisi käydä juttelemassa vaikka psykiatrin kanssa, josko sieltä löytyisi se sopusointu oman minuuden ja ympärillä vallitsevan maailman välillä.Kaupunkihan on täynnä puolipukeista porukkaa, miksi tämä Mauri häiritsee sadan ihmisen joukossa?
Antakaahan nyt olla. Suomi on vapaa maa jossa jokainen saa tehdä lain puitteissa ihan mitä haluaa. Se on ihan sama haluaako näytellä uutta pemariaan tai treenattua kroppaa. Ketä se nyt oikeasti häirittee? - ecce_homo
KireetPipot kirjoitti:
Kaupunkihan on täynnä puolipukeista porukkaa, miksi tämä Mauri häiritsee sadan ihmisen joukossa?
Antakaahan nyt olla. Suomi on vapaa maa jossa jokainen saa tehdä lain puitteissa ihan mitä haluaa. Se on ihan sama haluaako näytellä uutta pemariaan tai treenattua kroppaa. Ketä se nyt oikeasti häirittee?Eihän tässä mistään maurista olekaan kyse vaan yleisestä ilmiöstä. Ei muualla maailmassa ihmiset kulje kaupungilla ja rieku terasseilla ilman paitaa.
- Kiveskarvat
ecce_homo kirjoitti:
Eihän tässä mistään maurista olekaan kyse vaan yleisestä ilmiöstä. Ei muualla maailmassa ihmiset kulje kaupungilla ja rieku terasseilla ilman paitaa.
Höpöhöpö, mee vaikka afrikkaan niin on siel paikkoja jossa on pallitkin paljaina.
- höpövaanitsellesi
Kiveskarvat kirjoitti:
Höpöhöpö, mee vaikka afrikkaan niin on siel paikkoja jossa on pallitkin paljaina.
Oletko itse käynyt? Minä muuten olen.
Ja turha on tämän asian yhteydessä verrata eurooppalaista tapakulttuuria afrikkalaiseen.
Kun mietit niin ymmärrät itsekin kuinka vertaus ontuu.
Voisi myös toivottaa että ne jotka haluavat välttämättä liikkua julkisuudessa vajaasti pukeutuneina, menisivät sinne mainitsemaasi afrikkaan, jossa voisivat vapaasti toteuttaa itseään. - laillista
höpövaanitsellesi kirjoitti:
Oletko itse käynyt? Minä muuten olen.
Ja turha on tämän asian yhteydessä verrata eurooppalaista tapakulttuuria afrikkalaiseen.
Kun mietit niin ymmärrät itsekin kuinka vertaus ontuu.
Voisi myös toivottaa että ne jotka haluavat välttämättä liikkua julkisuudessa vajaasti pukeutuneina, menisivät sinne mainitsemaasi afrikkaan, jossa voisivat vapaasti toteuttaa itseään.Niin kauan kun asia ei ole laissa kiellettyä voi jokainen rullaluistella ilman paitaa.
Se ei ole edes kansalaistottelemattomuutta josta on monen eri asian tiimoilta lehdissä kirjoituksia. - lakiinkovedotaan
laillista kirjoitti:
Niin kauan kun asia ei ole laissa kiellettyä voi jokainen rullaluistella ilman paitaa.
Se ei ole edes kansalaistottelemattomuutta josta on monen eri asian tiimoilta lehdissä kirjoituksia.Ei ole julkisella paikalla piereminenkään laitonta, mutta vain harva sitä tekee koska se ei kuulu hyviin tapoihin, kuten ei paidatta julkisesti kuljeskelukaan.
- tavatvslaki
laillista kirjoitti:
Niin kauan kun asia ei ole laissa kiellettyä voi jokainen rullaluistella ilman paitaa.
Se ei ole edes kansalaistottelemattomuutta josta on monen eri asian tiimoilta lehdissä kirjoituksia.Eihän julkisella paikalla piereminenkään ole laitonta, mutta vain harva niin tekee koska se ei kuulu hyviin tapoihin, kuten ei julkisesti paidatta kuljeskelukaan.
- Pitkä-Kesä
Lavuaariremontti saa odottaa varmaan vielä ainakin pari viikkoa. Ei taida helteet ihan heti väistyä.
- Helteetloppuu
Viikonlopun ukkoskuuron keskellä Mauri rullaluistelee äidin luo......
- painipiere
Maukka tainnut saada kilpailijan eli Touko Aalto.Kaksi paidatonta painijaa
- pastori
Mauri ottaa biitsillä aurinkoa läpinäkyvissä tangoissa. Repikää Joensuun juntit siitä!
- Nahkapastori
Ja helteet senkun jatkuvat, loppua ei näy.
- teeth
Oisi vähän nuoremman näköinen jos uusisi legojansa.....
- ilman.hattua
Näkyykö sitä talvipakkasilla?
- UrhoUuninkylki
Ei tarkene paidaton pakkasella eikä housuton hallalla.
- Anonyymi
Lämmin takki, paljaat kintut..talvinen näky..mites se puukotus josta äsken kertoi facessa? Tietääkö joku.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lämmin takki, paljaat kintut..talvinen näky..mites se puukotus josta äsken kertoi facessa? Tietääkö joku.
Lähentelikö Mauri väärää tyyppiä baarissa perjantai- iltana ???
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Lähentelikö Mauri väärää tyyppiä baarissa perjantai- iltana ???
Tuskinpa niitä m.infon houreita kannattaa lueskella -sen enempää kuin itse sinne kirjoitellakaan- sillä jonkin verran sisältöä seuranneena pitäisin vähintään 95% siitä täysin tyhjänpäiväisenä! Kuka kuvittelee mistäkin asiasta mitäkin vailla minkaanlaisia perusteita ja vielä vähemmän todisteita, ja työntävät sitten palstalle paskaa tuutin täydeltä aamusta iltaan ja jopa öisinkin. Asiat selviää aikanaan, joten on täysin turhaa hurujen tarinoita mihinkään levitellä edes kysymyksen muodossa!
- Maurihukassa
Onks Maurii näkynyt?
- Anonyymi
Karate-Mauri tuo kesän!
- Anonyymi
Marate-Kauri
- Anonyymi
Taas on tulossa pitkä kuuma kesä.
- Anonyymi
Turha ketään on vanhaksi moittia kun sattuu olemaan niin että jotkut kupsahtaa kesken taipaleen ja kaikki täältä lähtee ennemmin tai myöhemmin🙂
- Anonyymi
Ei taida Mauri tänä kesänä ruskettua.
- AnonyymiUUSI
Kohta on helteet.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista857455- 965394
- 2574605
- 444505
- 623257
- 492685
Olet oikeasti ollut
Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.222358- 492323
Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit
Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘292322- 412184