Rukoilin Helsinkiin viileämpää säätä

KuinUunissaYölläkin

Juuri äsken.Ano sinäkin.Mulla ei oo tuuletinta. Kadutaan homosteluliiton hyväksyntää Suomen kansana. Addressi homostelulain poistoon.

72

707

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • rukoillaan

Helsingissä oli yölläkin 24 astetta. Laita kylmäkalleja pyyhkeen sisälle, ne vilvoittaa pitkään. Siunausta!

• Fysiikkaa epätieteellisesti. Ei kannata jäähdyttää "kylmäkalleja" omassa pakastimessa sillä niiden jäähtyminen tuottaa pakastimesta lämpöä omaan huoneistoon.
        Vie kallet vaikka naapurin Kaisan pakastimeenn ja hae ne sieltä kun ovat kylmenneet.

• Ja eikös sitä rukoiltu jo sen puolesta, ettei "homosteluliittoa" tulisikaan.

Meillä on kahden miehen avioliitossa 98,5% kaikkea kuin seksiä.

• turahdus

Nyt kun sukupuolineutraali avioliitolaki on hyväksytty, ovat itsemurhaluvut alkaneet laskea roimasti, ekä olla enää siinä tilastossa Euroopan kärkimaita, Kiitos Herralle!

• Herra koettelee omiaan ankarasti, mutta meillä jumalattomilla on miellyttävän viileää, koska olemme osanneet varautua helteisiinkin itse ja omin toimin sen sijaan että mutisisimme hyödyttömiä loitsuja.

On ihan oikein, että teillä homokammoisilla on tuskaisen kuumat paikat, mutta meillä homojen tasa-arvon kannattajilla taas ei ole.

• Ne tutki, että teidän homokammoisten abortinkieltäjien hallitsemassa maassa ei ole varaa ostaa tuuletinta, koska siellä ollaan rutiköyhiä.
      Pidä tätä siis konkreettisena muistutuksena siitä, mitä se teidän uskonne leviäminen saisi aikaan. Rukoilkaa muuten kylmempää, kun sen rukoilun voimaan kuulemma uskotte.

ps tätä säätä on tiedossa noin kuukaudeksi eteenpäin

• HomoHuusiKuumuudessa

Kenties tämänhetkinen korvennus on profeetallinen ja esikuvallinen merkki. Tässä mainitaan mitä on tulossa? Tietääkö kukaan onko kyseessä todella vielä toteutumaton profetia, Jesaja 24?

Kaipaan vahvistusta tai asian oikein selvitystä.

24 luku tuntuu vaikeutuvan mitä pidemmälle luku etenee: kansojen hajoitus, maa ryöstetään, mikä maa?

http://raamattu.fi/1933,38/Jes.24.html

Lait rikottu (homostelulait), käskyt muutetty ( katekismus ), hyljänneet iankaikkisen liiton ( juhlimiseksi kutsutaan jumalatyomien keskuudessa seksikuvien katselua, humalassa horjumista, huumerikoksien tekoa.

Jae 6 on kuitenkin minua puhuttelevin.Mikä ma a, yksittäinen vai koko maapallo ?" kirouksen tähden maan asukkaat kuumuudesta KORVENTUVAT, vähän ihmisiä jää jäljelle." Ydinpommeilla vai auringon kuumuuteen kuolleiksi korvenevat vai yhteisvaikutus ? Ryöstelyt lisääntyvät.
      Kun ruoka vähenee ja paikoin loppuu niin jumalattomat muuttuvat vieläkin pahemmiksi nälkään kuollessaan paahtavassa korvennuksessa, selkeässä helvetin esikuvassa. Vielä he luottavat tuulettimiinsa mutta kun sähköt poistuvat käytöstä niin moni asia on toisin.

• Eikiitosjeesus

Tuota, mitenkäs tähän kuvioon sopii se, että viime kesä oli kylmä ja sateinen?

Kuunnelkaa vain oikeita profeettoja, koulut käyneitä sääprofeettoja meinaan. Osuu profetiat kokolailla kohdalleen.

• TurvallistaOllaHerran

Toteutumaton profetia.Merkkejä on siihen että toteutuminen olisi nyt alkanut. Maailman pahuus tulee lisääntymään ja leviämään. Luonnonvoimat reagoivat pahoinvoiden ihmisen pahuudesta. Yhä useammin eri paikoissa tulee " odottamattomia" luonnonkatastrofeja. Mikään jumalan kieltäjien ratkaisumalli ei pelasta tulevaisuudessa odottavalta tuholta.

Markku Veilo on sanonut mitä ilmeisimmin juuri tähän Jesajan luvun 24 jakeeseen 18 liittyen nähneensä näyn. Tulee vaikeuksia mutta hän ei pakene sitä vaan menee sitä kohti.

Minä pysyn paikallani. Jos Herra käskee niin minäkin menen kohti.Huudan hädässä aina Herraa avuksi.Olipa kyseessä iso tai pieni hätä. Olen heikko ja tarvitsen voimakkaan Isän tyynnyttävää läsnäoloa, joka tietää miten toimia ja pystyy olemaan suojamuuri ympärilläni.

Rukoilkaas joskus: Herrani Jeesuksen nimessä minä pyydän Isä, tule suojamuuriksi ympärilleni, kiitos ja amen! Millainen on olosi sen jälkeen?

Turvallista on olla Herran Jumalan suojamuurien sisällä.

• Eikiitosjeesus
        TurvallistaOllaHerran kirjoitti:

Toteutumaton profetia.Merkkejä on siihen että toteutuminen olisi nyt alkanut. Maailman pahuus tulee lisääntymään ja leviämään. Luonnonvoimat reagoivat pahoinvoiden ihmisen pahuudesta. Yhä useammin eri paikoissa tulee " odottamattomia" luonnonkatastrofeja. Mikään jumalan kieltäjien ratkaisumalli ei pelasta tulevaisuudessa odottavalta tuholta.

Markku Veilo on sanonut mitä ilmeisimmin juuri tähän Jesajan luvun 24 jakeeseen 18 liittyen nähneensä näyn. Tulee vaikeuksia mutta hän ei pakene sitä vaan menee sitä kohti.

Minä pysyn paikallani. Jos Herra käskee niin minäkin menen kohti.Huudan hädässä aina Herraa avuksi.Olipa kyseessä iso tai pieni hätä. Olen heikko ja tarvitsen voimakkaan Isän tyynnyttävää läsnäoloa, joka tietää miten toimia ja pystyy olemaan suojamuuri ympärilläni.

Rukoilkaas joskus: Herrani Jeesuksen nimessä minä pyydän Isä, tule suojamuuriksi ympärilleni, kiitos ja amen! Millainen on olosi sen jälkeen?

Jos näkee näkyjä niin on syytä miettiä mitä sieniä ja nappeja on tullut naposteltua vai onko alkoholin kulutus karannut käsistä. Jos omahoito ei tehoa niin on syytä varata aika psykiatriselle polille.
        Isossakin hädässä minulle riittää kaksoiskreppi.
        Jos pahuus maailmassa lisääntyy (näyttöjä kiitos) niin ei voi kun syyttää puolihuolimatonta luojaa.

• TurvallistaOllaHerran kirjoitti:

Luonnonkatastrofeja oli jo silloin, kun ihmisen esimuoto kulki neljällä jalalla.

Taisi olla syntisäkki sekin raakalihan raatelija.

• kui2

Mitä silloin tulisi ajatella ja miten suhtaua kun joka ikinen tapahtuma tai ilmiö on joillekin jokin "merkki" kuten kiven murikankin lohkeaminen muurista - vai miten se menikään (eräässä ketjussa käsitelty).

Ainahan sitä jotain sattuu ja tapahtuu, maailmassa sattuu ja tapahtuu yhtä ja toista koko ajan.. ei ne lopu - on hyvää ja on huonoa, nousua ja laskua..

Aloittaja tee jotain, viilennä itseäsi - lähde vaikka kuumasta huushollista ulos välillä..etsiydy viileään

• fydkyu

Voisitko laittaa esimerkin henkilöstä jolle kaikki on jostain "merkki".
        Jos joku kokee jonkun merkkinä sinun tulee todistaa, että hänelle on kaikki muutkin "merkkejä".

• kui2
        fydkyu kirjoitti:

Jos joku kokee jonkun merkkinä sinun tulee todistaa, että hänelle on kaikki muutkin "merkkejä".

No täällä kirjoitellaa yhtä ja toista tapahmaa ja sanotaan sitä joksikin "merkiksi"Jumalalta! Etkö huomaa esim. alotustakin vai turhaanko taas vain lässytät , miksi -pidätkö vain näiden vatvomisesta?? Oletko kenties aloittaja itse?

" Kadutaan homosteluliiton hyväksyntää Suomen kansana. Addressi homostelulain poistoon."

NYT kuumuus lienee aloittaja mielestä "merkki" siitä ettei Jumala tykkää ko. laista!!? - Vai kerro sinä viisaampana mitä aloituksessa ajetaan takaa, kerro, kerro?

Entä muurista tipahtanut kivi, mitä se tarkoittaa? Aina jotain ikävää Jumalalta kummallisin "merkein"..kun Jumala ei tykkää, Jumala rankaisee kaikella mahdollisella saadakseen ruotuun? "Oikeat" uskovatkin saavat raippaa siinä samassa rytäkässä, niinkö? -Tulihan kuumuus kämppään..entä kun kylmenee tai on lama tai..?

Pitää muistaa vähän kauammaks taaksepäin mitä kaikkea täs on pyöritelty kuin vain just tämä hetki..

Sitten kun juttu on ohitse se vain kummasti "unohtuu"- ei siitä puhuta sitten enää mitään vaan aletaan jostain muusta tekemään asiaa? Siinä se pyörii.. semmosta se on..

• fydkyu
        kui2 kirjoitti:

No täällä kirjoitellaa yhtä ja toista tapahmaa ja sanotaan sitä joksikin "merkiksi"Jumalalta! Etkö huomaa esim. alotustakin vai turhaanko taas vain lässytät , miksi -pidätkö vain näiden vatvomisesta?? Oletko kenties aloittaja itse?

" Kadutaan homosteluliiton hyväksyntää Suomen kansana. Addressi homostelulain poistoon."

NYT kuumuus lienee aloittaja mielestä "merkki" siitä ettei Jumala tykkää ko. laista!!? - Vai kerro sinä viisaampana mitä aloituksessa ajetaan takaa, kerro, kerro?

Entä muurista tipahtanut kivi, mitä se tarkoittaa? Aina jotain ikävää Jumalalta kummallisin "merkein"..kun Jumala ei tykkää, Jumala rankaisee kaikella mahdollisella saadakseen ruotuun? "Oikeat" uskovatkin saavat raippaa siinä samassa rytäkässä, niinkö? -Tulihan kuumuus kämppään..entä kun kylmenee tai on lama tai..?

Pitää muistaa vähän kauammaks taaksepäin mitä kaikkea täs on pyöritelty kuin vain just tämä hetki..

Sitten kun juttu on ohitse se vain kummasti "unohtuu"- ei siitä puhuta sitten enää mitään vaan aletaan jostain muusta tekemään asiaa? Siinä se pyörii.. semmosta se on..

Voitko nyt sitten laittaa sen pyytämäni esimerkin henkilöstä joka kokee aina kaiken merkkinä jostain.

• kui2
        fydkyu kirjoitti:

Voitko nyt sitten laittaa sen pyytämäni esimerkin henkilöstä joka kokee aina kaiken merkkinä jostain.

Mähän laitoin jo! en ole nimennyt ketään erikseen, palstalla on sellaista kirjoittelua että "merkkejä" on, käsitätkö aloituksen, siinä sulle esimerkkiä, mitä tarkoitin!! Mutta sinähän haluatkin vain jauhaa asian sivusta niin ettei vain itse asiaan tarvitsisi sanoa mitään!

Kerro jo mitä aloituksessa ajetaan takaa, ala nyt jo vihdoin kertoa - onko kuumuus "merkki" vai mitä se on, miten aloitus tulisi ymmärtää että olisi hyvä??

• fydkyu
        kui2 kirjoitti:

Mähän laitoin jo! en ole nimennyt ketään erikseen, palstalla on sellaista kirjoittelua että "merkkejä" on, käsitätkö aloituksen, siinä sulle esimerkkiä, mitä tarkoitin!! Mutta sinähän haluatkin vain jauhaa asian sivusta niin ettei vain itse asiaan tarvitsisi sanoa mitään!

Kerro jo mitä aloituksessa ajetaan takaa, ala nyt jo vihdoin kertoa - onko kuumuus "merkki" vai mitä se on, miten aloitus tulisi ymmärtää että olisi hyvä??

Et todellakan laittanut. Mutta se ei ole mitenkään uutta sinulta.

• kui2
        fydkyu kirjoitti:

Niin taidat taas saivarrella sanalla AINA? -Tarkoiti sillä että jos jotain poikkeuksellista tapahtuu niin sitten on "merkkiä".
        Mutta tuon nyt taas ymmärtää tavallisesti ilman mitään erityisselittelyjä mutta kaipa tuokin olisi pitänyt pieniä palasiksi sulle että olisit tajunnut, mutta kuten mä olen monia kertoja todennut - arvelen että ihan tahallasi vain viet jutut aina sivuraiteille, ei maar sulle osaa niin taitavasti kirjoittaakaan että viestin ydin menisi sulle perille..
        keksit AINA jotain.. sellainen taidat olla.. sellaisia nimittäin on olemassa että vaikka toinen mitä hyvänsä vaan sanoo niin siitä sinä AINA saat väännettyä jotakin negatiivista tai jotain vastaväitettä - oletko sinä sellainen? kysyn siis vain.

• kui2
        fydkyu kirjoitti:

Kerro nyt mitä aloituksella tarkoitetaan, no et tietenkään kerro - ei "todellakan" mitään uutta sulta :D :D

Voi että ku tää on hauskaa, eikö olekin :)

• TerkutJyväskylään
        kui2 kirjoitti:

Kerro nyt mitä aloituksella tarkoitetaan, no et tietenkään kerro - ei "todellakan" mitään uutta sulta :D :D

• kui2
        TerkutJyväskylään kirjoitti:

Ai niin sinähän se siinä olitkin - no ei vaiskaan tiedänhän minä sinut, :)kuule - ihan terveiset vaan laitan täältä Pohjanmaan rannikkoseudulta sinne hesan kivikylän kuumille asfalteille - täällä ihanan raikas tuulonen käy tänään, virkistää kummasti, vaikka lämmin onkin 28,2 tässä seinustalla.

Pätkääkään en narraa..hi

• IP-osoite
        kui2 kirjoitti:

Ai niin sinähän se siinä olitkin - no ei vaiskaan tiedänhän minä sinut, :)kuule - ihan terveiset vaan laitan täältä Pohjanmaan rannikkoseudulta sinne hesan kivikylän kuumille asfalteille - täällä ihanan raikas tuulonen käy tänään, virkistää kummasti, vaikka lämmin onkin 28,2 tässä seinustalla.

Pätkääkään en narraa..hi

IP:si näyttää Jyväskylää..... Oleko lomamatkalla?

• fydkyu kirjoitti:

Niin. Mistä viime kesän surkeus oli merkkinä?

• dhfu
        kui2 kirjoitti:

Voitko antaa esimerkin miksi tuo sinusta hauskaa?

• kerro.missä.olen
        IP-osoite kirjoitti:

IP-osoite voi näyttää täysin eri paikkaa missä oikeasti on.

• kerro.missä.olen kirjoitti:

IP-osoite voi näyttää täysin eri paikkaa missä oikeasti on.

Mulla näyttää paikkaa Espoo, vaikka en ole siellä ikinä asunut. Töissä olen ollut kylläkin.

• fydkyu kirjoitti:

Sinulta taas kaikki on uutta, kun kirjoittelet täällä näköjään ensimmäistä kertaa.

• kui2
        IP-osoite kirjoitti:

Kotona täällä Pohjanmaalla. Mistä sinä mun IP:t tietäisit , mitä ihmettä sä muuten tutkit ja koluat -ootko sinä joku stalkki? Mut sul on kyllä aivan luulotiedot..

• kui2 kirjoitti:

Ilmestyskirjaan uskovan vahvuus on jälkiviisaan mielikuvitus.
        Hän liittää vaikka oman tuskanhikensä Ilmestyskirjaan ja pitää sitä maailmanlopun merkkinä.

• Maissa joissa homot eivät juhli, on aina tälläistä lämpöä vuodet ympäriinsä.

• justiinsaniin

Pahin pahin Hesassa on Jan Vapaavuori. Hän oli ollut ylpeiden pridekulkueessa tuoden samalla polttavan kirouksen kaupunkiinsa. Sitten nämä jumalattomat papit paholaisen juokuspojat-ja tytöt.

• Onkos Israelin 42 asteen helle sitten Tel Avivin jokakesäisten praidien ansiota?

• Intiassa kuollaan usein kuumuuteen. Kaipa sekin on homojen syy.

• NainenVaikeneEVVKMeikkis
        torre12 kirjoitti:

Intiassa kuollaan usein kuumuuteen. Kaipa sekin on homojen syy.

Synnin syytä ne kuolemat Intiassa, missä tahansa muuallakin. Emme olisi ilman Aatamin antamista Eevan sanavaikutusta tässä kuolemankierteessä. Naiset olkoot HILJAA srk:n kokouksissa tai en anna kolehtiin mitään vaan soitan Patmoksen lahjoitusnumeroon. Olen yliherkkä naishälyäänille srk:n kokouksissa.

• NainenVaikeneEVVKMeikkis kirjoitti:

Synnin syytä ne kuolemat Intiassa, missä tahansa muuallakin. Emme olisi ilman Aatamin antamista Eevan sanavaikutusta tässä kuolemankierteessä. Naiset olkoot HILJAA srk:n kokouksissa tai en anna kolehtiin mitään vaan soitan Patmoksen lahjoitusnumeroon. Olen yliherkkä naishälyäänille srk:n kokouksissa.

En ihan tykkää huulenheitosta. Kannatan asiallisuutta.

• Ei.homoliitoille

Homostelijoille ja homottajille tullee vielä KUUMAT PAIKAT elleivät tee parannusta...

• Eikös Tel Aviv ole aina melko kuuma paikka? Oli gaypraideja tai ei...

• KTS kirjoitti:

Eikös Tel Aviv ole aina melko kuuma paikka? Oli gaypraideja tai ei...

Ihan normaalin kuumuinen sille leveysasteelle. Muuhun Israeliin verrattuna kuitenkin viileähkö koska on lähellä merta eikä alavalla paikalla🇮🇱

• Lyhyestä-Virsi-Ruma

Ja sinutkin lykätään raadoksi valmistuttuasi ensin kylmäkellariin, kuten kaikki raatokollegasikin, ettet haisisi yhtä pahalle kuin eläessäsi, ja sen jälkeen matojen popsittavaksi, ja se on sitten siinä.

• Totta. Minulla on onlinenä puhelimessa vain Jerkun ja Eilatin sää. Kiitos korjauksesta 🙏

• selittelyn.makua
        usko.vainen kirjoitti:

Totta. Minulla on onlinenä puhelimessa vain Jerkun ja Eilatin sää. Kiitos korjauksesta 🙏

"Minulla on onlinenä puhelimessa vain Jerkun ja Eilatin sää."
        Miksi sitten selität Tel Avivin sään olevan viileämpi kuin Jerusalemissa, kun et tiedä siitä tuon taivaallista. Oletko edes koskaan käynyt koko Israelissa?

• selittelyn.makua kirjoitti:

"Minulla on onlinenä puhelimessa vain Jerkun ja Eilatin sää."
        Miksi sitten selität Tel Avivin sään olevan viileämpi kuin Jerusalemissa, kun et tiedä siitä tuon taivaallista. Oletko edes koskaan käynyt koko Israelissa?

Se perustui ihan kokemuksiini siellä ollessani.
        Olen käynyt monta kertaa ja viettänyt pidempiäkin aikoja🇮🇱
        Entä sinä❓

• selittelyn.makua
        usko.vainen kirjoitti:

Se perustui ihan kokemuksiini siellä ollessani.
        Olen käynyt monta kertaa ja viettänyt pidempiäkin aikoja🇮🇱
        Entä sinä❓

Vaikea uskoa, että olet käynyt Israelissa monta kertaa, sillä tietämyksesi sen säästä on huono. Sitä paitsi outoa vetää Eilat tähän, koska siellä on ympärivuotisesti kuumempaa kuin Jerusalemissa tai Tel Avivissa.

Vaikea uskoa, että olet käynyt Israelissa monta kertaa, sillä tietämyksesi sen säästä on huono. Sitä paitsi outoa vetää Eilat tähän, koska siellä on ympärivuotisesti kuumempaa kuin Jerusalemissa tai Tel Avivissa.

Niin, olitko sinä käynyt Israelissa🤓❓

• selittelyn.makua
        usko.vainen kirjoitti:

Niin, olitko sinä käynyt Israelissa🤓❓

Ei kuulu sinulle, mutta tietysti olen.

Ei kuulu sinulle, mutta tietysti olen.

Miten niin tietysti😳❓ Suurinosa suomalasista ei ole käynyt.

• selittelyn.makua
        usko.vainen kirjoitti:

Miten niin tietysti😳❓ Suurinosa suomalasista ei ole käynyt.

Mikäli en olisi siellä käynyt, niin en olisi ottanut selittelyysi mitenkään kantaa, joten aivan sama kuinka monta "suomalasista" on siellä käynyt.

Mikäli en olisi siellä käynyt, niin en olisi ottanut selittelyysi mitenkään kantaa, joten aivan sama kuinka monta "suomalasista" on siellä käynyt.

Hienoa, että olet Israelin ystävä 🇮🇱🇮🇱🇮🇱

• usko.vainen kirjoitti:

Hienoa, että olet Israelin ystävä 🇮🇱🇮🇱🇮🇱

Olen myös ajatellut käydä Israelissa.

• ReijoRavintola
        torre12 kirjoitti:

Olen myös ajatellut käydä Israelissa.

Samoin minä.Seuraava ulkomaan matkani on Israel lehtimajan juhlan aikaan. Minulla on Israel näkemättä omin silmin.Kenties Herra koskettaa sua sillä matkalla.

Jerusalemissa ,Haifassa aion ainakin käydä. Joko uskovien kanssa bussilla kohteet kiertäen tai vuokraan auton ja kuljen omia reittejäni. Haluan olla erämaassa joitakin päiviä teltassakin paastoamassa. Haluan huutaa Israelin erämaassa : "Jeesus, olen kotimaassasi nyt!" Haluan kaivaa lapiolla maata ja löytää jonkin aarteen Israelin maaperästä.

Luovu homostelun synnistä. Minä olen luopunut monista minuun kovasti kiinnitarttuneista synneistä. Siihen tottuu lopulta, viinattomuuteen,haureudettomuuteen, tupakoimattomuuteen.Kiroilemattomuuteen.

Kiroilu on saatanan kutsumista, kuulin väitteen.Pitää selvittää onko niin.Rumaa se on ja irvokasta kun joku kiroilee.

• ReijoRavintola kirjoitti:

Samoin minä.Seuraava ulkomaan matkani on Israel lehtimajan juhlan aikaan. Minulla on Israel näkemättä omin silmin.Kenties Herra koskettaa sua sillä matkalla.

Jerusalemissa ,Haifassa aion ainakin käydä. Joko uskovien kanssa bussilla kohteet kiertäen tai vuokraan auton ja kuljen omia reittejäni. Haluan olla erämaassa joitakin päiviä teltassakin paastoamassa. Haluan huutaa Israelin erämaassa : "Jeesus, olen kotimaassasi nyt!" Haluan kaivaa lapiolla maata ja löytää jonkin aarteen Israelin maaperästä.

Luovu homostelun synnistä. Minä olen luopunut monista minuun kovasti kiinnitarttuneista synneistä. Siihen tottuu lopulta, viinattomuuteen,haureudettomuuteen, tupakoimattomuuteen.Kiroilemattomuuteen.

Kiroilu on saatanan kutsumista, kuulin väitteen.Pitää selvittää onko niin.Rumaa se on ja irvokasta kun joku kiroilee.

Raamatun mukaan ainoa mahdolline synti olisi miehen kanssa makaaminen kuten naisen kanssa maataan. Sitä en teekään, enkä makaa muutekaan siis yhdy.

Tuskin Herra koskettaa, mutta moni Israelissa käynyt on luullut tulleensa Jeesukseksi. Minua kiinnostaa lähinnä esim. viinit ja luonto.

• Jumalanne kuulemma jauhaa hitaasti, mutta hienoksi. On melkoisen todennäköistä, että jo viimeistään syyskuussa helteitä Helsingissä ei enää ole häiriöksi asti.

Rukoilit tahi et. ; )

• KunnonKorvennusta

Saatanalliset helteet ovat vielä edessäpäin. Lisäksi taivaalta sataa lisäksi vielä laavaa ja tulikiveä.

• Miksi on vaikea pysyä tosiasioissa.

• HerraSeebaotti

Älä huoli lapseni. Pyyntösi on kuultu ja lupaan, että marraskuuhun mennessä Helsinki on viileä ja paljon, paljon pimeämpi.

• Rukouksiisi viileämmästä säästä vastataan. Minä olen joskus asunut tammi-helmikuussa Stadissa. Kyllä seuraavina vuosina tammi-helmikuussa tulee olemaan aivan riittävän viileetä. Joskus voi olla jopa 20 astetta pakkasta, mikä ei myöskään ole kiva. Nauti nyt lämmöstä tai lähde pohjoiseen. Tänään olin Joensuussa noin 27 asteen lämmössä. Sitten otin suunnaksi pohjoisemman Suomen hetkeksi. Siellä tuli vastaan kylmärintama. Ei muuta kuin mene jonnekin Rovaniemen korkeudelle niin vähän helpottaa! :) Ei ole enää liian lämmintä hetken, kunnes lämpö palaa takaisin pohjoisempaan suuntaan. Mene nyt uimaan ja pese lakanoita. Märkiä lakanoita riipustele asuin huoneisiin ja sängyn läheisyyteen - se myös auttaa. Suihku uimisen lisäksi viilentää oloa.

Sitten tammi-helmikuun jälkeen Stadin huhtikuun ensimmäinen lämpöaalto saattaa tuntua mukavalta! Ainakin minusta on ollut ihanaa se, että Stadiin tulee kevät ja ensilämpö! :) Lämpö ja kesän valo on ihanaa talven jälkeen, vaikka rakastankin jostain syystä joulua Uudellamaalla, kun on noin 4 astetta plussan puolella ja sataa vettä. Myös diggaan kesäisestä Suomesta, joka on ihana!

On ihanaa, kun on kesä! Kiitos siitä Herralle, vaikka on vähän liian kuumaa ollut liian pitkään! :)

• Sööttiä.

• jjeeves kirjoitti:

Sööttiä.

Mikä oli "sööttiä"? Mistä tulee muuten tuo "jjeeves" nimimerkki? Minulle se tuo mieleen televisiosarjan Jeevesin ja Wodehousen kirjat sarjan samasta aiheesta. Luin kirjoina vähän myös Jeeves nimisen palvelijan seikkailuista isäntänsä kanssa. Mukava nimi sinulla, vaikka ei sentään söötti?

• Faith.Hope.Love kirjoitti:

Mikä oli "sööttiä"? Mistä tulee muuten tuo "jjeeves" nimimerkki? Minulle se tuo mieleen televisiosarjan Jeevesin ja Wodehousen kirjat sarjan samasta aiheesta. Luin kirjoina vähän myös Jeeves nimisen palvelijan seikkailuista isäntänsä kanssa. Mukava nimi sinulla, vaikka ei sentään söötti?

Jjeeves tuli siitä, että Jeeves oli jo varattu.

Jos olisin joku muu, haluaisin olla Jeeves.

Sööttiä on, että niin moni puntaroi vain oman itsensä pärjäämistä helteissä. Ei täällä varmaan kirjoittele monikaan alkutuotannon vaikeuksissa kamppaileva.

On ollut katovuosijaksoja, jolloin 1/3 suomalaisista on viljanpuutteen ja siitä johtuvan karjan lahtaamisen takia kuollut nälkään ja tauteihin. Ei paljon naurata teidän viilennysjuttunne.

Tietysti vanhusten, sairaiden ja lemmikkieläinten kohdalla huolestuminen helteestä kuuluu inhimillisyyteen.

• jjeeves kirjoitti:

Jjeeves tuli siitä, että Jeeves oli jo varattu.

Jos olisin joku muu, haluaisin olla Jeeves.

Sööttiä on, että niin moni puntaroi vain oman itsensä pärjäämistä helteissä. Ei täällä varmaan kirjoittele monikaan alkutuotannon vaikeuksissa kamppaileva.

On ollut katovuosijaksoja, jolloin 1/3 suomalaisista on viljanpuutteen ja siitä johtuvan karjan lahtaamisen takia kuollut nälkään ja tauteihin. Ei paljon naurata teidän viilennysjuttunne.

Tietysti vanhusten, sairaiden ja lemmikkieläinten kohdalla huolestuminen helteestä kuuluu inhimillisyyteen.

jjeeves: "On ollut katovuosijaksoja, jolloin 1/3 suomalaisista on viljanpuutteen ja siitä johtuvan karjan lahtaamisen takia kuollut nälkään ja tauteihin. Ei paljon naurata teidän viilennysjuttunne."

No, sanotaan, että en ole landelta, joten landepaukkujen satovahingot ja karjajutut ei kuulu oikein elämääni. Navetassa olen käynyt elämässäni ehkä neljä kertaa: kaksi kertaa kaukaisen sukulaisen maatilalla lapsena, kerran koulun kanssa tutustumassa kaupungista maaseutuun ja kerran sanomalehtitoimittajana tekemässä juttuja. Itselläni lähinnä lämmöstä tulee mieleen se, että jo huhtikuussa yhdessä lentoterminaalissa Helsinki-Vantaalla oli läkähdyttävää. Siellä ei ole avattavia ikkunoita lentokoneitten takia. Jo keväällä läkähtyy ja on kuuma, kun oli töissä. Säälin siellä ja muualla lämpimissä paikoissa olevia pääkaupunkiseutulaisia. Tässä aloituksessa oli rukoilu Stadiin viileämpää ilmaa - Stadissa ei kovin paljon viljanviljelyä ole tai karjaa. Aihe aloituksen takia skriivaa kaupunkilaisittain niin kuin muut.

• Kun nyt näit rukoilemisen vaivan, niin mikset rukoillut vuodentulolle suotuisaa säätä maataloudelle?
      Puolet sadosta on menetetty, rehut eivät riitä eläimille, karjaa on teurastettava.

Leipää tehdään viljasta! Maitoa saadaan lehmistä! Maitoa saadaan lampaista ja vuohistakin, mutta mikäpä riittäisi tälle maidonlatkijakansalle? Maitolitran hinta nousee, voivoi! On kuuma, voivoi! Kakkaa löytyy maauimaloista, voivoi! Eikä kohta ole varaa enää ostaa leipää, voivoi! Hinta nousee 30 senttiä pussi, voivoi!

Syökää leivoksia sitten!

Onko kukaan teistä uskovista rukoillut säänjumalalta muuta kuin viilennystä omaan nöyhtänapaansa?

• No kun se on jumalan rangaistus homottajille. Enhän minä tietenkään voi rukoilla toisille ihmisille yhtään mitään koska minä olen kaikkia muita tärkeämpi. Tässä vielä kohta raamatusta jotta muutut sen luettuasi fundamentalistiksi.

Mark 5
        11 Lähistöllä oli vuoren rinteellä suuri sikalauma laitumella.

• helpottaa

Tänään on ihana viileä tuuli 9m/s ja puolipilvistä.

• Onko vilja taas alkanut kasvaa?

• Kiitämme Jumalaa hellesäästä.
      Harvinaista herkkua Suomessa.

• JoOnOngelmatJaRatkaisut

Osta tuuletin?

• No kun ensin pitää rukoilla jumalalta rahaa jotta voisi ostaa tuulettimen.

• Minä juuri rukoilin talvea ja nyt kun se seuraavaksi tulee niin se on tietenkin minun ansiotani ja minä pääsen taivaaseen koska minä olen ihan itse antanut kaikille kylmän sään ja minä olen niin mahtava ja täydellinen että kaikkien pitäisi palvoa ja ylistää minua ja minun mahtavuuttani ja loisteliasuuttani koska olen niin mahtava ja täydellinen ja minä pääsen taivaaseen koska olen niin täydellisen ihanan mahtavan ihanan mahtava.

• Eikiitosjeesus

Selevä, laetettaan tulemmaan, toemitus viimestään syyskuussa, vastasi jumala.

• salomon.dean

Voi vittu mitä sekoilua uskovilta tulee jatkuvasti palstalle.

• voivit

Tollot varaan ulkomaanmatkoja ja heti. Paistumaan--valitus pois ja ulos nyt

• HelteetJoensuuhun

Helsingissä lämpötilat hieman alentuneet. Juuri nyt mainio lämpötila Hki. Helpompi on nyt elää.

Ketjusta on poistettu 15 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornosta

https://www.kymensanomat.fi/paikalliset/8081054 Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornon hallussapi
      Kotka
      120
      3021
    2. Vanhalle ukon rähjälle

Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      30
      2434
    3. Olen tosi outo....

Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap
      Ikävä
      30
      2415
    4. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      109
      2051
    5. Oletko sä luovuttanut

Mun suhteeni
      Ikävä
      114
      1670
    6. Hommaatko kinkkua jouluksi?

Itse tein pakastimeen n. 3Kg:n murekkeen sienillä ja juustokuorrutuksella. Voihan se olla, että jonkun pienen, valmiin k
      Sinkut
      171
      1378
    7. Aatteleppa ite!

Jos ei oltaisikaan nyt NATOssa, olisimme puolueettomana sivustakatsojia ja elelisimme tyytyväisenä rauhassa maassamme.
      Maailman menoa
      289
      1212
    8. Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi

Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      260
      1120
    9. Onko se ikä

Alkanut haitata?
      Ikävä
      62
      1057
    10. Mitä sanoisit

Ihastukselle, jos näkisitte?
      Tunteet
      71