..vuosimalilla 2010 ?
MItä ongelmia on ko, malissa ilmennyt ?
Paljonko ajaa Forrester 2.0 diesel turbo koneella
19
388
Vastaukset
- 600000ilometriä
Jaa-a onkohan ne alkusarjan jutut jo korjattu 2010 mallissa? itse ostaisin jos dieseliä etsisin myös 2010 v malli kelpaisi. Jos edelliset omistajat tai omistaja on ajanut ultrapitkiä öljynvaihtovälejä lyhyessä pätkä ajossa niin joka diesle ja bensakone on rasittunut jo siinä eli ei voi kukaan tietää dieselin kestoa. Jos ollut järki päässä omistajilla niin voi ajella vaikk a600tkm ilman ongelmia normi huoltoja vain tehden. Siinä vastaus. Jos kuulostaa terveeltä niin osta ja vie ellei jo tehty egr poisto ja dpf tyhjäys ja käytä puhdistus aineita ja teetä samalla se pikku uudelleen ohjelmointi niin on mainio kone pitkäksi aikaa.
Näin itse tekisin mutta kun minulla on bensiini /turbo subaru niin en tarvitse dieseliä vielä pitkään aikaan ja tuskin koskaan kun tykkään bensakoneista . - Forforre
Tuolta myyntisivustoilta kun katselee, 300 tkm taitaa olla aika maksimi näille subarun dieseleille. Sen lisäksi pitää kärsi kylmyydestä ja hiukkassuodattimen tukkeutumisista.
- Outback
Onko sinulla omakohtaisia kokemuksia, vai kirjoitatko tänne suoleen tyypillisellä "musta vaan tuntuu" periaatteella?
Itselläni on aivan toisenlaiset kokemukset siitä, mitä Subaru kestää, ja miten lämmin on talvella. Ja hiukkassuodattimeen ei ole tarvinnut koskea. - Forforre
Lähipiirissä oli yksi diesel, vaihtoi sitten bensakoneelliseen.
Jos oikein muistan, kesti eka kone 60 tkm, toinen vei lukemat 200 tkm paikkeille laukematta.
- Outback
Minunkin kaverin tuttavan enon veljen vaimolla oli kuulemma samoja ongelmia Diesel Subarussa......
- Forforre
Ja varmasti monella muullakin.
Moottorin kehitystyö lopetettiin ja enään sitä ei tule uusiin malleihin. Taisi olla kallis kokeilu Subarulle.
Mikä sitten on seuraava yritys, hybridi? - Outback
Forforre kirjoitti:
Ja varmasti monella muullakin.
Moottorin kehitystyö lopetettiin ja enään sitä ei tule uusiin malleihin. Taisi olla kallis kokeilu Subarulle.
Mikä sitten on seuraava yritys, hybridi?No Dieselit lopettiin sen takia, kun ilmastonmuutos niin vaatii, you know.....
Mutta ethän sinä sellaisesta mitään ymmärrä. Kunhan vaan haluat provoilla, ja trollailla ja mustamaalata tiettyä automerkkiä, josta sinulla ei ole mitään kokemusta.
Ps. Onko tarpeeksi linkkejä, vai laitanko vielä lisää?
https://www.mtv.fi/lifestyle/autot/artikkeli/dieselautojen-taru-askeleen-lahempana-loppua-financial-times-jalleen-yksi-autovalmistaja-lopettamassa-tuotannon/6787324#gs.cAQy7LM
https://tekniikanmaailma.fi/porschella-kulttuurin-muutos-kyllastyi-draamaan-ja-lopettaa-kokonaan-dieselien-valmistuksen-tilalle-sahkoa/
https://www.is.fi/autot/art-2000005593078.html
https://yle.fi/uutiset/3-9148115
https://www.kauppalehti.fi/uutiset/iso-eurooppalainen-autonvalmistaja-kaantamassa-selkansa-dieselille/hP8JbcAx - Forforre
Älä nyt hermoo!
Ei isot dieselin valmistajat, kuten MB, ole lopettanut dieseleiden kehittämistä.
Subaru teki moottoriinsa muutaman päivityksen, mutta ne liittyivät lähinnä kestävyyteen.
9 vuoden aikana ei tullut yhtään tehopäivitystä.
Eikö sinulla hermot kestä totuutta kun pitää alkaa syytteleen mustamaalaamisesta ja provoilusta?
Se mitä tulee kokemuksestani Subaruun, taitaa sitä olla paljon enemmän kuin mitä sinulla on. - Outback
Kukahan tässä oikein hermoilee? Taitaa se totuus kirpaista, kun ei sitä kestä, ja omat trollauksesi, ja provoilusi on pelkästään nolon pojun aivopieruja. Se, että joku MB ei ole luopumassa Dieselien kehittämisestä ei himmennä sitä tosiasiaa, että Diesel on myrkkyä ilmastolle, ja saksassakin on jo alettu jakelemaan ajokieltoja tiettyjen kaupunkien keskustoihin. Ja mitä kokemukseeni Subaruista tulee, niin villi veikkaukseni on, että kakkoseksi jäät. Minulla ei näet muun merkkisiä ole ollutkaan.
Tuossa ohessa vielä lisää Dieselmoottoreista luopujia noin niinkuin vanhan viestin jatkeeksi.
https://www.tekniikkatalous.fi/tekniikka/autot/volvo-luopuu-diesel-moottoreista-valmistus-ei-kannata-tulevaisuudessa-6650410 - Forforre
En voisi laittaa linkkejä missä kerrotaan Subaruun koneongelmista tai cvt-vaihteistojen hajoamisesta dieselin yhteydessä. Ei hyödytä ketään.
Ehkä sinunkin kannattaisi välillä kokeilla jotain parempaa autoa, niin et enään katselisi maailmaa niin värittyneiden lasien läpi. - Outback
Forforre kirjoitti:
En voisi laittaa linkkejä missä kerrotaan Subaruun koneongelmista tai cvt-vaihteistojen hajoamisesta dieselin yhteydessä. Ei hyödytä ketään.
Ehkä sinunkin kannattaisi välillä kokeilla jotain parempaa autoa, niin et enään katselisi maailmaa niin värittyneiden lasien läpi.Et tietenkään voi laittaa linkkejä sellaisista vioista, joita ei yksinkertaisesti ole, vaikka niin väität. En ole koskaan kuullutkaan, että CVT-vaihteisto olisi missään, tai keltään hajonnut. Muutama Dieselmoottori kyllä hajosi jossain vuoden -06-08 paikkeilla, ja vain sen takia, kun lohkojen öljykanaviin oli jäänyt työstölastua estäen näin öljynkierron laakereissa. Merkkiä en todellakaan aio vaihtaa, koska en halua harmeja, mitä autoiluun tulee. Sinä puolestasi voit sen tehdä ihan vapaasti.
- Forforre
Sori vaan, eka vuosimalli dieseleitä oli 2008
Legacy ja Outback.
Hienoa kuulla taas yksi seli seli selitys koneiden laukeamiselle. Niitä on ollut tähän asti voitelukanavan puuttuminen, tiivistemassan joutuminen öljykanavaan. Yhtä kaikki, kuvastaa huonoa laadunvalvontaa sinun työstölastujesi kanssa.
Netistä löytyy videoita mistä selviää todelliset syyt. Lohkon materiaalin vahvuus ja lujuus on ollut riittämätön. Eli lohko on antanut periksi laakereiden alta. Onko se ollut myös seurausta kampiakseleiden katkeamiselle. Tosin kampiakseli on hyvin lyhyt ja materiaalia runkolaakerin ja kiertokangen laakerin välissä on tosi vähän.
Vuoden 2015 mallin Outbackiin Subaru kertoi uudistaneensa täysin tuon moottorin. Miksi jos mitään ongelmaa ei ollut? Nyt sitten nuo viimeiset myydään tai on jo myyty reiluilla alennuksella.
On vain ajan kysymys milloin Subaru myynti suomessa loppuu kokonaan. Maahantuojan toiminta takuuasioissa on ollut hyvin hankalaa.
Minulla on kokemusta neljästä omalla rahalla hankitusta Subarusta. Pitkään sitä jaksoi toivoa ja uskoa että auto olisi jonain päivänä kilpailijoiden tasolla kulutuksessa ja päästöistä. Ei vaan ollut.
Ehkä tulevaisuudessa kun siirtyvät käyttämään täysin Toyota tekniikkaa. - Outback
Sovitaan niin, että Subaru on maailman paskin auto, jota on koskaan tehty, niin sinäkin saat ensi yönä unta. Minä en tule kuitenkaan trollaamisestasi huolimatta vaihtamaan merkkiä, jos niin mielessäsi kuvittelit. Hyvää, ja ongelmatonta jatkoa vaan omien menopeliesi kanssa. Itse jatkan kuitenkin edelleen ongelmattomien subarujen kanssa.
- Forforre
Sovitaan niin että sinä uskot myyntimiesten ja omiisi höpötyksiin Subarun dieseleiden kestävyydestä.
Saat sitten sillä hyvän mielen.
Minä taas uskon faktoihin mitä maailmalta on kantautunut vaikka täällä tietoa yritetään pimittää.
Tiesitkö muuten sitä että kevään 2010 jälkeen valmistetuissa dieseleissä on pitempi lohko ja kampiakseli. Minkähän takia? No, turha sulle on tosiasioita kertoa.
Missään kohtaa en ole välittänyt että Subaru olisi mailman paskin auto. Mailman paskin diesel se varmasti on heti Oldsmobilin jälkeen. Sekin oli rakennettu bensakoneen pojille.
Turvallista matkaa!- Outback
Ei minun tarvitse USKOA mitään, kuten sinun, kun omat hyvät kokemukset puhuu puolestaan. Minä en usko sinun mainitsemiin "muka" faktoihin, vaan nimenomaan OMIIN KOKEMUKSIIN, you know...... Toivottavasti saat taas unen päästä kiinni ensi yönä....
- porsii
No juu en ihan heti ostais https://keskustelu.suomi24.fi/t/10154535/subaru-diesel
- EiOstopakkoaSuomessa
No onks joku pakottanut ostamaan? Toisekseen, millä sitä persaukinen mitään ostaisikaan....
- huoltoneuvos
Vaihda ajoissa, ja uuden ostajat jotka ajaa muutaman vuoden ehkä 60 -90 000km älkää vaivautuko kommentoimaan kestämisestä kun ongelmat alkaa jo 100 000km paitteilla subarun dieseleissä sam koskee toyotan tehokaampaa avensista , älä.
- KuinkaPitkäPutkiOnAlla
Kerroppa sitten vielä lisää, kun olet selvin päin....
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde273020Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän342732- 1502328
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.542269Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti241920Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3921737Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään1091695- 3191598
- 1351479
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm151472