Skype..ei hälytä

Utelias länneltä.

Neuvoja please !
Miksi en saa puhelimeen yhteyttä kun validsen numerot ihan oikein ja yritän niin klik ja ei hälytä siellä mihin olen soittamassa "yrittämässä".
Kertokaa mistä saisin jotain hyviä ohjeita korjatakseni tuon vian?
Koneelta toiselle toimii jotensakin, mutta ei puhelimeen.
En ole löytynyt Skypen sivuilta ohjeita , jos niitä on.
Pyytäisin jonkun ihmisen kertomaan minulle mistä hakisin.
Minä en ainakaan ole löytänyt.
Vai enkö osaa hakea oikeasta paikasta?
Siis kertokaa mistä neuvoja löytyy.
Kiitän neuvoista. U.L.

11

2468

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ostanut

puheaikaa?

• Utelias länneltä

Tuolla vähä alempana samaa jo selitin. Siis mikä vaivaa yhteyttä puhelimeen?

• Ohjelman kanssa tapellut

Joo se suomalaisten skypen palvelin jonka kautta kaikki yhteyskirjaukset kulkee on jossain Virossa.

No ei tuokaan vältrtämättä huono asia ole, mutta kun se ei pelaa.
      Eli soititpa rahalla lankaliittymään tai yrität hakea kaveriasi joka on koneellaan ja kirjautuneena skypeen se ei näytä yhteyttä.

Hassua on se, että kun ohjelman asentaa se palaa viikon ihan ilman V...lua mutta sitten homma jumii täysin. Ensin tulee äänkatkoja sitten tiedostojen siirto ei onnistu, hieman eteenpäin ja et näe tuttaviasi kuin harmaalla rastilla. Eli ofline tilassa sen jälkeen soitat kännykällä tuttavallesi ja toteat ettei juttu pidäkkään paikkansa.

Eli jos haluatte käyttää skypeä sopikaa kaverienne kanssa päivänmäärä ja uudet tunnukset ja poistakaa skype kokonaan, sitten asentakaa ohjelma uusiksi ja rekisteröitykää uusina käyttäjinä ja taas menee viikko hienosti, ei muuten.

En muuten menisi takaaman, etteikö laajakaistan tarjoajilla olisi jollain tavalla sormensa pelissä, kun yhteydet alkavat tökkiä. Yleensä laajakastan tarjoaa sama firma jonka omista puhelinmaksuista kyseiset puhelut ovat pois.

Toisaalta ohjelma ja sen ominaisuuksia on suuresti ylimainostettu, kuten suosiotakin.

Verratkaapa joskus kaverienne kanssa vaikkapa sitä montako ihmistä maailmalla kone näyttää kirjautuneeksi samalla hetkellä palveluun, joka ikisellä tuo luku on eri ja samaan aikaan.
      Sitten sivuilla väitetään yli 60 000 000 ihmisen ottaneen skypen käyttöön. Ei EI EI

Jokaisella ohjelmaa käyttävällä on useampi nikki eli tunnus ja vaikka tämäkin olisi huomioitu on tuo 60 milliä suuri valhe.

Eli ohjelma on enemmän kuin bukinen, puheviiveeet ja muuut häiriöt syövät kyllä säästön, samopin kuin se ettet saa tilille sijoittamiasi rahoja käytettyä, koska yhteys katkeaa kilahdukseen.

Qsl ohjelman tiedostokoko on alle puolet skypestä, yhteydet pelaavat ja voit lähettää myös tekstiviestejä. Sen käyttäjämäärä on pitkästä ohjelmaiästä johtuen paljon suurempi kuin skypen, myös tuom messenger yhteyden toimivuus on varmempi. Ääni, tiedosto ja jopa kuva kulkevat hyvin. Ainoa riesa ovat nuo mainokset ja jatkuva päivittely uudempaan.

Itse selviän ilman yhtäkään kyseisistä ohjelmista ihan hyvin ainakin tällä hetkellä. Odottelen tekniikan kehittymistä tai haen vapaan lähdekoodin ohjelman jolla voin luoda yhteydet toisen käyttäjän kanssa suoraan ilman mitään virolaisvälittimiä. Eli suomestakin kyllä palvelimia löytyy jotka voisivat tuon vastaavan homman hoitaa, kukatiesw sitten ohjelma pelaisikin.
      Mutta nyt en voi suuositella kyseistä riesaa kenellekään.

• Mulla se on toiminut jo monta kuukautta ilman et on tarvinnu uusia tunnuksia. Päivityksiäkin on välissä ollut ja kaikkea. Eikä mitään ongelmia.

• Utelias länneltä
        lammas-jr kirjoitti:

Mulla se on toiminut jo monta kuukautta ilman et on tarvinnu uusia tunnuksia. Päivityksiäkin on välissä ollut ja kaikkea. Eikä mitään ongelmia.

Kuules Lammas jr. voisitko antaa joitain hyviä neuvoja?
        Koska olet saanut Skypen noin hyvin toimimaan.
        Niitä neuvoja kun en ole löytänyt mistään vaikka kovasti olenkin survaillut netissä ja Skypen olemattomilla neuvonta palstoilla.
        Muuten onko jotain neuvonta palstoja Skypellä?
        Minä en vielä ole yhtään löytänyt.
        Terv: Utelias länneltä.

• Kone sekaisin ?

Olisikohan vika jossain muualla kuin Skypessä ? Itselläni ei ole ollut mitään ongelmia toiminnassa, eikä n. 10 tutulla joiden kanssa tuota käytän, eivätkä hekään ole omilta tutuiltaan kuulleet Skypestä johtuvista ongelmista. Ja käyttökokemusta useampi kuukausi...

• Utelias länneltä.
        Kone sekaisin ? kirjoitti:

Olisikohan vika jossain muualla kuin Skypessä ? Itselläni ei ole ollut mitään ongelmia toiminnassa, eikä n. 10 tutulla joiden kanssa tuota käytän, eivätkä hekään ole omilta tutuiltaan kuulleet Skypestä johtuvista ongelmista. Ja käyttökokemusta useampi kuukausi...

Niin olisin kovin mielelläni halunnut niitä neuvoja, mutta niitä kun ei mistään näytä saavan.
        Mukava juttu kun olette saanut Skypen toimimaan hyvin ja noin 10 ystävääkin on saanut toimimaan , mutta mistä helkkarista olette ne ohjeet ja asetukset saaneet niin hyvät , että tosiaan toimii.
        Minä kun en pääse alkuunkaan, ja teillä jo muutama kuukausi hyvin toimiva yhteys.
        Olisin kiitollinen jos saisin Skypen ohjeet, joko suomeksi tai enklanniksi, niitä kumpaistakin kieltä luen ja ymmärram varmaan tarpeeksi pystyäkseni seuraamaan ohjeita, joilla Skype saadaan toimimaan, myös minun koneellani .
        Minun tietokone on Windows XP ja olen puhelin modylilla yhteydessä.
        Tulkoon tämäkin sanottua ettei tule mitään väärinkäsityksiä.
        Siis hyvat Skypen käyttäjät auttakaa miestä mäessä, hyvillä neuvoilla. Kiitos.

• valitettavasti
        Utelias länneltä. kirjoitti:

Niin olisin kovin mielelläni halunnut niitä neuvoja, mutta niitä kun ei mistään näytä saavan.
        Mukava juttu kun olette saanut Skypen toimimaan hyvin ja noin 10 ystävääkin on saanut toimimaan , mutta mistä helkkarista olette ne ohjeet ja asetukset saaneet niin hyvät , että tosiaan toimii.
        Minä kun en pääse alkuunkaan, ja teillä jo muutama kuukausi hyvin toimiva yhteys.
        Olisin kiitollinen jos saisin Skypen ohjeet, joko suomeksi tai enklanniksi, niitä kumpaistakin kieltä luen ja ymmärram varmaan tarpeeksi pystyäkseni seuraamaan ohjeita, joilla Skype saadaan toimimaan, myös minun koneellani .
        Minun tietokone on Windows XP ja olen puhelin modylilla yhteydessä.
        Tulkoon tämäkin sanottua ettei tule mitään väärinkäsityksiä.
        Siis hyvat Skypen käyttäjät auttakaa miestä mäessä, hyvillä neuvoilla. Kiitos.

Vähän hankala neuvoa valitettavasti, asenna skype -> luo käyttäjä -> käytä. Tuon kummempaa ohjetta en osaa antaa kun ei ole ongelmia ollut ja toiminut kuukausia ihan "perusasetuksilla", hand/headset asetuksista taisin lisätä että kaverin soittaessa myös PC:n speakkeri toistaa soittoäänen (ei muistaakseni ollut oletuksena päällä) ja connection puolelta rasti ruudussa "use port 80 as alternative..." tosin en muista oliko tuo portti 80 käyttö oletuksena päällä, muihin asetuksiin en ainakaan muista koskeneeni....

Niin ja SkypeOut systeemiä en ole tarvinut joten sen toiminnasta ei aavistustakaan, soittelen kännyllä jos tarvii känny/lankanumeroihin soitella....

• Utelias länneltä
        valitettavasti kirjoitti:

Vähän hankala neuvoa valitettavasti, asenna skype -> luo käyttäjä -> käytä. Tuon kummempaa ohjetta en osaa antaa kun ei ole ongelmia ollut ja toiminut kuukausia ihan "perusasetuksilla", hand/headset asetuksista taisin lisätä että kaverin soittaessa myös PC:n speakkeri toistaa soittoäänen (ei muistaakseni ollut oletuksena päällä) ja connection puolelta rasti ruudussa "use port 80 as alternative..." tosin en muista oliko tuo portti 80 käyttö oletuksena päällä, muihin asetuksiin en ainakaan muista koskeneeni....

Niin ja SkypeOut systeemiä en ole tarvinut joten sen toiminnasta ei aavistustakaan, soittelen kännyllä jos tarvii känny/lankanumeroihin soitella....

No kyllä on mukava juttu kun mitään kunnon neuvoja ei Skypelle löyty mistääm , olen nimittäiän hakenut kaikki kohteet mitkä on mieleeni tullut, mutta kovin huonoin tuloksin.
        Kyllä Skypellä on jonkin lainen help juttu, mutta se on ihan sama jos tuuleen huutaisi.
        Minusta tämä Skype on jonkunlainen keskonen joka elää tai kuolee , kun ei ole mitään hoito ohjeita.
        No voinhan soittoni suorittaa puhelimellakin , kun tämä yhteys kävi toivottomaksi.
        Terv: utelias länneltä.

• Utelias länneltä kirjoitti:

Kuules Lammas jr. voisitko antaa joitain hyviä neuvoja?
        Koska olet saanut Skypen noin hyvin toimimaan.
        Niitä neuvoja kun en ole löytänyt mistään vaikka kovasti olenkin survaillut netissä ja Skypen olemattomilla neuvonta palstoilla.
        Muuten onko jotain neuvonta palstoja Skypellä?
        Minä en vielä ole yhtään löytänyt.
        Terv: Utelias länneltä.

Mulla on Win XP:n homeinen versio, Zone Alarmin muuri. Palomuuri voi vaikuttaa jotenkin toimintaan. En sit tiedä miksi mulla toimii "loistavasti".
        Tohon lankapuhelimiin ja kännyköihin soittamiseen en oo kauheen hyvin tutustunut, koska en tarvii semmosta.

• Jallu
        Utelias länneltä kirjoitti:

No kyllä on mukava juttu kun mitään kunnon neuvoja ei Skypelle löyty mistääm , olen nimittäiän hakenut kaikki kohteet mitkä on mieleeni tullut, mutta kovin huonoin tuloksin.
        Kyllä Skypellä on jonkin lainen help juttu, mutta se on ihan sama jos tuuleen huutaisi.
        Minusta tämä Skype on jonkunlainen keskonen joka elää tai kuolee , kun ei ole mitään hoito ohjeita.
        No voinhan soittoni suorittaa puhelimellakin , kun tämä yhteys kävi toivottomaksi.
        Terv: utelias länneltä.

Jep, skype toimi kaverin tietsikkaan noin puhelun verran ja rätis surkeesti. Luultiin, että kuulokkeissa vikaa.
        Kuulokkeiden vaihdon jälkeen toimi päivän lankaan ja kännykkään.Sitten tökkäs totaalisesti. Vaihdettiin kuulokkeet taas ja toimi yhden puhelun kännyyn. Nyt ollaan täysin jumissa. Toisesta tietsikasta lankaan soi tyylikkäästi mutta mikki ei kuulu. Toisessa tietsikassa ei kuulu mikki eikä kuulokkeet.
        Olen ihan pihalla. Ohjelmakin on ladattu ja poistettu muutamaan kertaan. Putsattu huolellisesti pois entiset, tietty.
        Alkaa käydä kalliiksi "ilmaiset puhelut".
        Täytyy kuitenkin jatkaa selvittelyä, periksi ei takniikalle anneta, talvisodan hengessä....

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. SDP on vastuunkantaja, ja siksi suosituin kansan keskuudessa

Kiusaamiseenkin SDP puuttuu heti sellaisen tultua ilmi. Esimerkiksi persut lakaisevat nämä maton alle ja pahentavat site
      Maailman menoa
      116
      6166
    2. Punavihreät puolueet haluavat Suomeen satoja tuhansia kehitysmaalaisia

SDP, vihreät ja vassarit haluavat nostaa esim. pakolaiskiintiötä todella paljon. Orpon hallituksen aikana maahanmuutto
      Maailman menoa
      60
      5109
    3. SDP:n johto pesi kätensä häirintäkohusta

"Suurimman oppositiopuolue SDP:n johto olisi todennäköisimmin halunnut vaieta puolueen ympärillä velloneen häirintäkohun
      Maailman menoa
      65
      4242
    4. SDP on selvästi paras valinta äänestyskopissa

Puolueella on arvomaailma kohdallaan, sillä on hyvä CV itsenäisen Suomen historiassa vastuunkantajana ja hyvinvointivalt
      Maailman menoa
      96
      3819
    5. Miksei Korhonen (pers) vastaa Kokon (sd) esittämiin kysymyksiin?

Hyviin käytöstapoihin kuuluu kysymyksiin vastaaminen, eikä alkaa syyttelemään kysymyksen esittäjää. Mikä vaivaa Korhost
      Maailman menoa
      11
      3604
    6. Häirintäkohun keskellä olevalta kansanedustajalta Jani Kokolta (sd) rajua tekstiä somessa.

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011772322.html Ajaakohan tämä SDP:n kansanedustaja Jani Kokko oikein täysillä valoi
      Maailman menoa
      119
      3151
    7. SDP:n selitykset ontuu pahasti - "On käsitelty heti, mutta kukaan ei tiedä"

Kokoomuslaiset pistää taas demareita nippuun. Tuppuraisen mukaan mukaan SDP:n useat ahdistelutapaukset on käsitelty het
      Maailman menoa
      52
      2536
    8. Oletko nainen turhautunut, kun en tule juttelemaan siellä?

Haluaisin tottakai tulla. Älä käsitä väärin. Ehkä ensi kerralla?
      Ikävä
      35
      2479
    9. Kähmijä puolueen kannatus romahtamassa

Erityisesti naiset ovat suuttuneet SDP:lle kertoo asiantuntijat
      Maailman menoa
      64
      2217
    10. Persut pettävät ja valehtelevat aina

Petoksistahan jää kiinni kuten olemme persujen kannatusromahduksesta nähneet, mutta siitä huolimatta persut jatkavat val
      Maailman menoa
      23
      1561
    Aihe