Onko Jumala ja Jeesus pantu viralta?

lukija

Kirja-arvostelua
Paul Raja-aho: Ohittamaton Pyhä Henki

Kun lukee Paul Raja-ahon kirjan ( Ohittamaton Pyhä henki) kirjan tekstejä, nousee tavan takaa kysymys: Onko Jumala ja Jeesus pantu nyt tarpeettomina ”virkavapaalle”? näin...

” Uskallan sanoa, että vahva seurakuntayhteys on pitänyt minut ja perheeni uskon tiellä.” ( Sivu 174)

Okei? Jumalaa ja Jeesusta ei siis enää tarvita uskon tiellä? Kun vain on liimautunut tarpeeksi ”vahvasti” johonkin (vapaa-) seurakuntaan (?) se on kuin vakuutusyhtiön vakuutus: pysyt uskontiellä! Seurakunta on siis ( Paulin) mielestä korvannut ja ohittanut Jumalan ja Jeesuksen? Sehän on varsin upeaa? Seurakunta pitää pastorinsa ja tämän perheen uskon tiellä? Ja ilmeisesti tämä moderni ”varjelus-ja takausjärjestelmä” toimii toiseenkin suuntaan? Pastor pitää seurakuntalaisten je heidän perheensä uskon tiellä? Jumalan varjelusta ei siis enää tarvitako? Kaikki hoituu ihmistasoisella ja – tekoisella aatteella?
Kirjan sisältö antaa ymmärtää, että kun vain ”henki-henki-henki” pelaa… Kun vain ”tuli-tuli-tulisielufiilis”, ja ”voitelu-voitelu-voitelu-oppi” on olemassa ---- hommat on hallinnassa? Ja, kun muistaa maksaa kymmenykset seurakunnalle? (Sivu 200). Näillä eväillä asiat hoituvat kuin ainakin vakuutusyhtiössä?

Lukijalle herää melkoinen jono kysymyksiä.
* Miten ne pastorit ja perheensä, jotka lankesivat, lankeavat? '
* Entä ne seurakuntalaiset, jotka ovat liimautuneina kirkon penkkeihin; hekin lankeavat, luopuvat, kylmenevät uskossaan?
* Eikö ”vahva seurakuntayhteys” olekaan aukoton ja pommivarma ”uskon takaaja”?


Ei, ei ja ei! On uskottava mitä Raamattu, UT, Jeesus ja apostolit opettavat!

1) Juoskaamme sinnikkäästi loppuun se kilpailu, joka on edessämme. Silmät suunnattuina Jeesukseen, uskomme perustajaan ja täydelliseksi tekijään! Hebr 12:1-2.

2) ”… varmasti luottaen siihen, että hän joak on alkanut teissä hyvän työn, on täyttävä sen Jeesuksen Kristuksen päivään saakka..” Filipp 1:6

3) ” Minun lampaani kuulevat minun ääntäni, ja minä tunnen ne, ja ne seuraavat minua.
Ja minä annan heille iankaikkisen elämän, ja he eivät ikinä huku, eikä kukaan ryöstä heitä minun kädestäni. Minun Isäni, joka on heidät minulle antanut, on suurempi kaikkia, eikä kukaan voi ryöstää heitä minun Isäni kädestä. Minä ja Isä olemme yhtä." Jeesus, Joh 10: 27-30

Jo nämä kolme UT:n opetusta osoittavat, että Uskomme alku, vaellus ja täyttyminen ovat Jumalan ja Jeesuksen tekoa, armoa! Mikään ”seurakunta” ei voi ottaa sellaista roolia. Eikä varsinkaan ”korottaa” seurakuntaa Jumalan sijalle kuin ”apulaisvarjelijaksi” - Jumalan ja Jeesuksen sijaiseksi!

Jumala ei jaa kunniaansa. Raja-aho, kirjassaan- sivuuttaa ”ohittaa” ( em) selkeitä Raamatun opetuksia. Hän koettaa manipuloida katseita ihmistasolle, pois siitä varmasta turvasta, jonka vain Jumala voi uskontiellä antaa!

Jokainen uskova – Herran totinen lammas - joka on joutunut uskossaan koetelluksi, on joutunut kärsimyksiin ja ”yli voimienkin” käyviin rasituksiin – tietää – mitä? - Ettei yksikään seurakunta, ei paraskaan ”voideltu” pastori voi auttaa, ei voi varjella uskossa!

Mutta kuka voi? Paavali todistaa, 2 Kor 1: 8-11.

”Ja hän pelasti meidät niin suuresta kuolemanvaarasta, ja yhä pelastaa, ja häneen me olemme panneet toivomme, että hän vielä vastakin pelastaa, kun tekin autatte meitä rukouksillanne, että monesta suusta meidän tähtemme kohoaisi runsas kiitos siitä armosta, joka on osaksemme tullut. 2 Kor. 1:3-11.

Juud. 1:24-25

” Mutta hänelle, joka voi varjella teidät lankeamasta
ja asettaa teidät nuhteettomina, riemuitsevina, kirkkautensa eteen,
hänelle, ainoalle Jumalalle ja meidän pelastajallemme Herramme Jeesuksen Kristuksen kautta,
hänelle kunnia, majesteetti, voima ja valta ennen kaikkia aikoja ja nyt
ja iankaikkisesti! Amen. ”

Kunnia kuuluu Jumalalle, Herralle Jeesukselle Kristukselle!
Mikään seurakunta ei ole pelastus-ja takuulaitos uskon asiassa!
Kukaan pastori ei voi (niinkuin Paul Raja-aho) ottaa ylivaltaa ohitse Raamatun sanan.
Kukaan pastori ei voi moittia ”sooloilusta” niitä Jeesuksen lampaita , joiden uskon alkaja, täyttäjä, varjelija Jeesus on!

Autuaita ne, jotka turvaavat Herraan – eivät rakenna uskoaan ihmisten ja pastoriensa takuuseen.

Kun vainot tulivat alkuseurakunnan aikana, ja kun ne lopunajalla taas tulevat kohtamaan Herran lampaita, niin ne selviävät paremmin, jotka jo ovat oppineet rakentamaan elämänsä Kristus-kalliolle. Jotka pitävät Jeesusta PÄÄNÄ, keskipisteenä. Tottelevat nöyrästi Hänen opetuksiaan.

”Minä olen A ja O, ensimmäinen ja viimeinen, alku ja loppu.” Ilm 22:13.

Kirja-arvostelu jatkuu sivulla:
https://keskustelu.suomi24.fi/t/15355082/ohittamaton-ohitettu

2

131

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Metsäkoneen kuljettaja huuteli tutkijalle

      "voisit kyllä ottaa rintaliivit pois ennen kuin tulet minulle juttelemaan, hän sanoo." https://yle.fi/a/74-20106446 On
      Suomussalmi
      704
      9549
    2. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      392
      4057
    3. Sano vain suoraan, että nyt riittää

      ettei kiinnosta. Sano, että lopeta! En ihmettelisi, jos olet saanut tarpeeksesi ja toivot minun ymmärtävän lopettaa. Eh
      Ikävä
      43
      2825
    4. Kaikki ei vieläkään usko luontokatoon.

      Suomussalmen Hukkajoella foliohattu metsäkoneen kuljettaja tuhosi tuhansia harvinaisia jokihelmisimpukoita eli raakkuja
      Kajaani
      87
      2810
    5. Ohhoh! Ex-pääministeri Sanna Marinin Joni-rakas paljasti ilouutisen: "Tässä kuussa..."

      Sanna Marin on ollut naimisissa Markus Räikkösen kanssa. Nyt hänen seurassaan on usein julkkishiusmuotoilija Joni Willb
      Kotimaiset julkkisjuorut
      55
      2574
    6. Mari Rantanen asettaa sairaan lapsen edun oman uransa edelle - (tekikö Marin samaa)

      Noin toimii kunnon vastuuntuntoinen äiti, mutta siitäkin nämä mt-ongelmaiset vasemmistolaiset häntä täällä haukkuvat. "
      Maailman menoa
      183
      2559
    7. Mitä ajattelet aina

      Kun hän tulee näköpiiriin?
      Ikävä
      152
      1813
    8. Luokatonta toimintaa

      Tyrmistyttävää toimintaa Stora Enson korjuu yrittäjältä Hukkajoella. Täyttä piittaamattomuutta laeista ja luontoarvoista
      Suomussalmi
      69
      1645
    9. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      14
      1590
    10. Maailmankuulu homopingviini on kuollut

      Minä niin toivoin että pariskunta olisi saatu kunniavieraiksi ensi kesän Prideen. 💔 "Maailmankuulu homopingviini on k
      Lapua
      6
      1403
    Aihe