Valitsin Jeesuksen

Sandon19822

Olimme mieheni kanssa naimisissa viisi vuotta. Kaikki oli hyvin ja olimme onnellisia kunnes hän alkukesästä sanoi että mun pitää valita. Jeesus tai hän. Eli.hän halusi mun.kääntyvän muslimiksi, muuten emme voisi olla enää yhdessä.

Mietin.tätä paljon koska rakastan miestäni niin paljon. Luin koraanin läpi. Luin raamattua. Päädyin ratkaisuun.jonka oikeastaan tiesin tekeväni heti kun mieheni uhkavaatimuksensa antoi. Eli valitsin Jeesuksen. Mikä oli vaikeaa sillä rakastan miestäni enemmän kuin ketään muuta tässä maailmassa. Mutta sain.huomata että rakastan Jeesusta enemmän.

Nyt kuitenkin.pelkään jääväni yksin loppuelämäkseni. Olen jo 36 ja ujo luonteeltani. Mitä te muut olisitte tehneet?

32

516

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 12____13

      Mielestäni teit oikein. En tiedä jäätkö yksin, mutta uskon, että olet lopulta kuitenkin tyytyväinen. Raamatullisessa mielessä silmät kannattaa kohdistaa ylös, ei alas. :)

      "Älkääkä peljätkö niitä, jotka tappavat ruumiin, mutta eivät voi tappaa sielua; vaan ennemmin peljätkää häntä, joka voi sekä sielun että ruumiin hukuttaa helvettiin. Eikö kahta varpusta myydä yhteen ropoon? Eikä yksikään niistä putoa maahan teidän Isänne sallimatta. Ovatpa teidän päänne hiuksetkin kaikki luetut. Älkää siis peljätkö; te olette suurempiarvoiset kuin monta varpusta."
      Matt. 10:28-31

      "Ja hän sanoi opetuslapsillensa: "Sentähden minä sanon teille: älkää murehtiko hengestänne, mitä söisitte, älkääkä ruumiistanne, mitä päällenne pukisitte. Sillä henki on enemmän kuin ruoka, ja ruumis enemmän kuin vaatteet. Katselkaa kaarneita: eivät ne kylvä eivätkä leikkaa, eikä niillä ole säilytyshuonetta eikä aittaa; ja Jumala ruokkii ne. Kuinka paljoa suurempiarvoiset te olette kuin linnut! Ja kuka teistä voi murehtimisellaan lisätä ikäänsä kyynäränkään vertaa? Jos siis ette voi sitäkään, mikä vähintä on, mitä te murehditte muusta? Katselkaa kukkia, kuinka ne kasvavat: eivät ne työtä tee eivätkä kehrää. Kuitenkin minä sanon teille: ei Salomo kaikessa loistossansa ollut niin vaatetettu kuin yksi niistä. Jos siis Jumala näin vaatettaa kedon ruohon, joka tänään kasvaa ja huomenna uuniin heitetään, kuinka paljoa ennemmin teidät, te vähäuskoiset! Älkää siis tekään etsikö, mitä söisitte ja mitä joisitte, älkääkä korkeita tavoitelko. Sillä näitä kaikkia maailman pakanakansat tavoittelevat; mutta teidän Isänne kyllä tietää teidän näitä tarvitsevan. Vaan etsikää Jumalan valtakuntaa, niin myös nämä teille annetaan sen ohessa."
      Luuk. 12:22-31

    • Ierika

      Fantasiaa tuokin. Jeesus on taatusti vielä huonompi panomies, homo kun oli.

      • mitäköteit

        Miksi sinä, "Ierika", laitoit tänne pilkkaviestisi. Jeesus Kristus on maailmankaikkeuden Herra, ketä sinä menit typerällä viestilläsi pilkkaamaan. Hänen edessään jokainen ihminen tulee eräänä päivänä notkistamaan polvensa..tahtoi tai ei. Hän tulee myös tuomitsemaan jokaisen ihmisen tekojensa ja valintojensa perusteella. Jeesus Kristus, Jumalan Poika/Jumala tuli vapaaehtoisesti kuolemaan ristille ihmisten syntien (sinunkin) tähden. Hän kantoi koko ihmiskunnan sunneistä seuraavan rangaistuksen (emme käsitä, mitä Hän koki, koska kyse oli paljosta muustakin kuin fyysisestä kivusta). Jeesus rukoili Isältä armoa ristiinnaulitsijoidensakin puolesta. Myös sinulla on mahdollisuus saada pilkkaviestisi lisäksi kaikki syntisi anteeksi, kun pyydät niitä anteeksi tunnustaen, katuen ja Jeesuksen Kristuksen vereen vedoten anteeksi.
        Sinun elämäsi voi päättyä tänään (kuten omanikin) tai kestää kuukausia tai vuosia. Kun Jumala vetää sinua yhteyteensä, vastaa Hänen kutsuunsa ja pyydä aramoa Jeesuksen Kristuksen vereen vedoten päästäkseesi Jumalan lapseksi. Käytä hyväksesi se mahdollisuus, joka sinulle luultavasti vielä tarjotaan. Jeesuksen Kristuksen rakkaus ja armo koskee sinuakin. Moni pilkkaaja on pelastunut. Armo ei ole tarjolla kuitenkaan loputtomasti...ehkä vain tai huomenna. Emme tiedä päiviemme määrää.
        Ymmärrätkö, miten vakavaan tekoon syyllistyit? Syyllisyyteesi (kuten meidän kaikkien) on tarjolla vielä armo, mutta vain määräajan.


    • Eikiitosjeesus

      Olisin selvittänyt pääni vaikka ammattiauttajalla ja lempannut raamatun, jessen, koraanin ja ukkosi kertalinttuulla. Sopivia miehiä on maailmassa miljardi eikä useimmat niistä elä uskonnon keinotodellisuudessa. Alkanut viimein elämään ihmisen elämää ilman uskontoja riesanani. Vielä ei ole liian myöhä.

    • MInä olisin kertomasi mukaan myös valinnut Jeesuksen. Minullakin on hyllyssä Koraani tai Koraanin suomenkielinen komentaarinen laitos. Miehenä en mitenkään voisi mennä naimisiin islaminuskoisen naisen kanssa, sillä se siinä tapauksessa edellyttäisi kääntymistä muslimiksi.

      Minä uskon, että Jeesus on osa kolmiyhteistä Jumalaa, miksi teit minun maailmankuvani mukaan oikean valinnan. :) Valitsit siis Jumalan ja uskon!

      • Kahden epäjumalan väliltä voi valita vain ateismin.

        Valitsit siis väärin ja toivon ettei oikeaa jumalaa ole olemassa, koska arvannet kohtalosi tuossa erittäin epätodennäköisessä tapauksessa.


    • me-joudumme-maksamaan

      Mitä sinä olit luonut lumeavioliiton ja päästänyt parasiitin sisään.

    • vaikeavalinta

      Aika tiukan valinnan eteen siis jouduit. Jos olisit valinnut miehesi, olisit joutunut kieltämään Jeesuksen. Islamilla ja kristinuskolla ei siis ole mitään tekemistä toistensa kanssa.

      • Eikiitosjeesus

        Historiantuntemus aika heikolla? Muslimeilla ja kristityillä on sama jumala, kun molemmat lahkot on kehitetty saman alueen kansantarustoon perustuen. Jesse on myös muslimien profeetta, ja jumalan lehtolapseksi sitä ei kai sinänsä usko kukaan.
        Tavoitteena ihmisellä kuitenkin täytyy olla uskonnonvapaus - siis täydellinen vapaus uskonnoista. Siinä meni se tilaisuus.


      • ylistys-Jumalalle
        Eikiitosjeesus kirjoitti:

        Historiantuntemus aika heikolla? Muslimeilla ja kristityillä on sama jumala, kun molemmat lahkot on kehitetty saman alueen kansantarustoon perustuen. Jesse on myös muslimien profeetta, ja jumalan lehtolapseksi sitä ei kai sinänsä usko kukaan.
        Tavoitteena ihmisellä kuitenkin täytyy olla uskonnonvapaus - siis täydellinen vapaus uskonnoista. Siinä meni se tilaisuus.

        ei islamissa ole uskon vapautta. Eikä Jeesus ole lehtolapsi, vaan Jeesuksen julkinen toiminta alkoi näin! Ja Hänen Isänsä Sanoi Jeesuksesta: ja taivaasta tuli ääni: "Sinä olet minun rakas Poikani; sinuun minä olen mielistynyt."

        Luk 3:21->Kun siis kaikkea kansaa kastettiin
        ja myöskin Jeesus oli saanut kasteen
        ja rukoili,
        niin tapahtui,
        että taivas aukeni

        ja Pyhä Henki laskeutui hänen päällensä ruumiillisessa muodossa,
        niinkuin kyyhkynen,
        ja taivaasta tuli ääni:
        "Sinä olet minun rakas Poikani;
        sinuun minä olen mielistynyt."

        Ja hän, Jeesus,oli alottaessaan vaikutuksensa noin kolmenkymmenen vuoden vanha,
        ja oli, niinkuin luultiin, Joosefin poika. Joosef oli Eelin poika,
        Eeli Mattatin, tämä Leevin, tämä Melkin, tämä Jannain, tämä Joosefin,
        tämä Mattatiaan, tämä Aamoksen, tämä Naahumin, tämä Eslin, tämä Naggain,
        tämä Maahatin, tämä Mattatiaan, tämä Semeinin, tämä Joosekin, tämä Joodan,
        tämä Johananin, tämä Reesan, tämä Serubbaabelin, tämä Sealtielin, tämä Neerin,
        tämä Melkin, tämä Addin, tämä Koosamin, tämä Elmadamin, tämä Eerin,
        tämä Jeesuksen, tämä Elieserin, tämä Joorimin, tämä Mattatin, tämä Leevin,
        tämä Simeonin, tämä Juudan, tämä Joosefin, tämä Joonamin, tämä Eliakimin,
        tämä Melean, tämä Mennan, tämä Mattatan, tämä Naatanin, tämä Daavidin,
        tämä Iisain, tämä Oobedin, tämä Booaan, tämä Saalan, tämä Nahassonin,
        tämä Aminadabin, tämä Adminin, tämä Arnin, tämä Esromin, tämä Faareen, tämä Juudan,
        tämä Jaakobin, tämä Iisakin, tämä Aabrahamin, tämä Taaran, tämä Naahorin,
        tämä Serukin, tämä Ragaun, tämä Faalekin, tämä Eberin, tämä Saalan,
        tämä Kainamin, tämä Arfaksadin, tämä Seemin, tämä Nooan, tämä Laamekin,
        tämä Metusalan, tämä Eenokin, tämä Jaaretin, tämä Mahalalelin, tämä Keenanin,
        tämä Enoksen,
        tämä Seetin,
        tämä Aadamin,
        tämä Jumalan.


      • JeesusVoitti
        Eikiitosjeesus kirjoitti:

        Historiantuntemus aika heikolla? Muslimeilla ja kristityillä on sama jumala, kun molemmat lahkot on kehitetty saman alueen kansantarustoon perustuen. Jesse on myös muslimien profeetta, ja jumalan lehtolapseksi sitä ei kai sinänsä usko kukaan.
        Tavoitteena ihmisellä kuitenkin täytyy olla uskonnonvapaus - siis täydellinen vapaus uskonnoista. Siinä meni se tilaisuus.

        Niin näkyy ateistillakin olevan historia hakusessa. Vaikka Ismael onkin Abrahamin poika orjatar Hagarin kanssa, niin näiden kahden mainitisemasi uskonnon Jumala ei ole sama.
        Islamiin napsittiin osia juutalaisuudesta, osia kristinuskosta (muun muassa heidän profeettansa Isa on muka Jeesus) sekä paljon ihan jostain muualta ( kohtelias ilmaus) ja tämä on historiallisesti hyvin tarkkaan tunnettua. Islamissa palvotaan kuujumalaa ja siksi tunnuksensakin on sirppikuu. Kristinuskossa palvotaan kaikkeuden Luojaa, Jeesusta Kristusta.
        Kun on pakottava tarve kommentoida, kuten ateistilla yllä, vaikkei tunne asiaa, niin jälki on tuommoista.


      • Todellisuudessa Jeessu kutsui seuraansa,ihmien ei luonstaan valiste Jeesusta. Ainoastaa suostuu hänen pyystöönsä. Joka on oikea ratkaisu.


      • tiedääläluule
        JeesusVoitti kirjoitti:

        Niin näkyy ateistillakin olevan historia hakusessa. Vaikka Ismael onkin Abrahamin poika orjatar Hagarin kanssa, niin näiden kahden mainitisemasi uskonnon Jumala ei ole sama.
        Islamiin napsittiin osia juutalaisuudesta, osia kristinuskosta (muun muassa heidän profeettansa Isa on muka Jeesus) sekä paljon ihan jostain muualta ( kohtelias ilmaus) ja tämä on historiallisesti hyvin tarkkaan tunnettua. Islamissa palvotaan kuujumalaa ja siksi tunnuksensakin on sirppikuu. Kristinuskossa palvotaan kaikkeuden Luojaa, Jeesusta Kristusta.
        Kun on pakottava tarve kommentoida, kuten ateistilla yllä, vaikkei tunne asiaa, niin jälki on tuommoista.

        '"Vaikka Ismael onkin Abrahamin poika orjatar Hagarin kanssa, niin näiden kahden mainitisemasi uskonnon Jumala ei ole sama."

        Omassa yleissivistyksessäsi on nyt aukko. Juutalaiset, muslimit ja kristityt palvelevat tosiaankin samaa Aabrahamin, Iisakin ja Jaakobin Jumalaa. Ja koska uskonnoilla on samoja kirjoituksia, niin niitä kutsutaan Kirjan uskonnoiksi. Jeesuksen asema on uskonnoissa erilainen.

        Jeesus on tosiaankin muslimeille profeetta, jonka sanoja opetetaan moskeijoissa. Olen kuullut monta kertaa omin korvin imaamin saarnaavan muslimimaan tv:ssä Jeesuksen opetuksia. Allah ei myöskään ole muslimien Jumalan nimi, vaan jumala arabiaksi. Ja arabikristityt palvelevat yhtäläiseen Allahia.

        Minun ei tarvitse levitellä luulopuheita, sillä olen keskustellut syvällisesti ko. uskontojen yhteneväisyyksistä ja eroavuuksista sekä tavallisten muslimien että uskonoppineiden kanssa.


      • JeesusVoitti
        tiedääläluule kirjoitti:

        '"Vaikka Ismael onkin Abrahamin poika orjatar Hagarin kanssa, niin näiden kahden mainitisemasi uskonnon Jumala ei ole sama."

        Omassa yleissivistyksessäsi on nyt aukko. Juutalaiset, muslimit ja kristityt palvelevat tosiaankin samaa Aabrahamin, Iisakin ja Jaakobin Jumalaa. Ja koska uskonnoilla on samoja kirjoituksia, niin niitä kutsutaan Kirjan uskonnoiksi. Jeesuksen asema on uskonnoissa erilainen.

        Jeesus on tosiaankin muslimeille profeetta, jonka sanoja opetetaan moskeijoissa. Olen kuullut monta kertaa omin korvin imaamin saarnaavan muslimimaan tv:ssä Jeesuksen opetuksia. Allah ei myöskään ole muslimien Jumalan nimi, vaan jumala arabiaksi. Ja arabikristityt palvelevat yhtäläiseen Allahia.

        Minun ei tarvitse levitellä luulopuheita, sillä olen keskustellut syvällisesti ko. uskontojen yhteneväisyyksistä ja eroavuuksista sekä tavallisten muslimien että uskonoppineiden kanssa.

        Vaikka keskustelet islamilaisen kanssa maailmanloppuun asti niin se tosiasia ei muutu, että eräs (muistaakseni beduiini oli heimoltaan), jonka nimi alkaa m-kirjaimella, kehitti oman oppinsa ottaen osia juutalaisuudesta sekä kristinuskosta.
        Tämä oppi tuli maailmalle noin vuonna 610.
        En ala tästä enempää jankkaamaan. Ellei tosiasiat kiinnosta, niin olkoon.
        Jeesus Kristus on kristityn Jumala. Ei voi olla liian vaikea käsittää.


    • tupuna10

      hyvin valitsit. Jeesus tuo sinulle myös oikean miehen kohdalle, jonka Herra on sinulle tarkoittanut.

      • Ja jos noin ei käy, voi aina jatkaa jeesuksen morsiamena vaikkapa nunnaluostarissa.

        Meneehän se elämä hukkaan silläkin tavoin.


      • pyhpyh29834792384
        he-ma kirjoitti:

        Ja jos noin ei käy, voi aina jatkaa jeesuksen morsiamena vaikkapa nunnaluostarissa.

        Meneehän se elämä hukkaan silläkin tavoin.

        Sinulla ei, arvoisa jumalaton, ole elämää lainkaan.


      • pyhpyh29834792384 kirjoitti:

        Sinulla ei, arvoisa jumalaton, ole elämää lainkaan.

        Eikö kommenttini osoita minun olevan todellinen, toisin kuin olematon jumalasi, joka ei pysty edes kommenttia jättämään saati sitten rienaustani estämään?


    • tupuna10

      tunnen erään muslimin kanssa naimisissa olevan uskovan naisen. paholainen on siihen naiseen tuonut kaikenlaisia sairauksia. esim. hän on sairastanut syöpää vuosia ja on vaivoin hengissä. syöpä joka siinä on sellainen joka on kuin harsomaisesti leviävä syöpä kehossa. keuhkoista toinen on poissa ja joitakin muita sisäelimiä on poistettu.

      • Vai taas se eräs?

        Kristinuskonharhaiset eivät koskaan kärsi syövistä, keskenmenoista, sydänkohtauksista tai vammaisista lapsista koska uskovat ihan oikeaan epäjumalaan?


      • JeesusVoitti
        he-ma kirjoitti:

        Vai taas se eräs?

        Kristinuskonharhaiset eivät koskaan kärsi syövistä, keskenmenoista, sydänkohtauksista tai vammaisista lapsista koska uskovat ihan oikeaan epäjumalaan?

        Epäjumalan palvoja he-ma jankuttaa epäjumalamantraansa epäjumalanpalvojalle tyypilliseen tapaan.
        Sori vaan epäjumalanpalvoja. Jeesus Kristus on Jumala. Uskovainen on jo voittanut. Halleluja. Maranatha Adonai Elohim. Jeesus Kristus.


      • JeesusVoitti kirjoitti:

        Epäjumalan palvoja he-ma jankuttaa epäjumalamantraansa epäjumalanpalvojalle tyypilliseen tapaan.
        Sori vaan epäjumalanpalvoja. Jeesus Kristus on Jumala. Uskovainen on jo voittanut. Halleluja. Maranatha Adonai Elohim. Jeesus Kristus.

        Valitan, olet väärässä sinä epäjumalanpalvoja.

        Minä en ole taikauskoinen ja en siis kumarra yhtään minkäänlaista jumalaa.


      • Kunnioittavajeesus
        JeesusVoitti kirjoitti:

        Epäjumalan palvoja he-ma jankuttaa epäjumalamantraansa epäjumalanpalvojalle tyypilliseen tapaan.
        Sori vaan epäjumalanpalvoja. Jeesus Kristus on Jumala. Uskovainen on jo voittanut. Halleluja. Maranatha Adonai Elohim. Jeesus Kristus.

        Jeesus Kristus ei ole jumala.


      • tiedääläluule

        "tunnen erään muslimin kanssa naimisissa olevan uskovan naisen. paholainen on siihen naiseen tuonut kaikenlaisia sairauksia."

        Ja minä tunnen lukemattomia kristityn kanssa naimisissa olevia kristittyjä, joilla on ihan sama tilanne. En tiedä oletko itse uskovainen, mutta jos olet, niin hengellisyytesi kuulostaa todella epäterveeltä.


    • oikeinteit

      Teit oikean valinnan.

      Aika itserakas uhkaus oli muuten.

      Että miehesi olisi saanut päättää sinun vakaumuksesi? Ei tietoakaan yhdenvertaisuudesta.
      Jeesus on oikea valinta!

      • Herrankädessäkaikki

        Kun noin voimakkaasti vaimo, joka uskoo Jeesukseen, asetetaan valinnan eteen, eihän siinä ole enää muuta mahdollisuutta kuin erota.
        Myös Jumala kuulee esirukoukset. Hän muuttaa myös ihmisen mieliä ja saattaahan tuo mies vielä muuttua.

        Ei mikään uhraus ole elämässä niin suuri Jeesukselle, ettei Hän sitä korvaisi moninkertaisesti. Aloittajakin saa tämän kokea. Usko ainoastaan , niin sinä pelastut.
        Siunausta ja voimaa elämällesi.
        Jeesus on elämässämme AINOA Tie, Totuus ja Elämä.


    • JeesusVoitti

      Yksikään ihminen ei saa mennä Jeesuksen edelle. Ei edes puoliso. Ei edes oma lapsi. Kun kaksi uskovaa elää avioliitossa, jossa molemmille tärkein on Jeesus Kristus, niin eletään Jumalisesti.

    • Bo_Menttalipoo

      77 lökäpöksyä odottaa sinua taivaassa.

    • Kiitosjeesus

      Minä myös valitsin miesystävän sijaan Jeesuksen. Ja kannatti.

    • Järkisyitä

      Oikea valinta, mutta väärä peruste. Raamatun tai Koraanin sisällöllä ei ole mitään merkitystä sinun parisuhteesi kannalta. Jos joku alkaa määrätä mihin saat tai et saa uskoa, niin on parasta kävellä ulos suhteesta. Parempi elää yksin kuin huonossa parisuhteessa.

    • Anonyymi

      minäkin valitsin jeesuksen

    • Anonyymi

      Saunatonttu on sinun jumalasi, älä pidä muita jumalia.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      1
      14846
    2. Aimee Dvorak

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 💋 ­­N­­­y­­­m­­f­o­m­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl02740429#AimeeDvorak 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋
      0
      3049
    3. Stephanie Love

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 ❤️ ­­N­y­­­m­f­­o­­m­­­a­a­­n­­­i -> https://x18.fun/girl01692207#StephanieLove 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Lappi
      0
      3046
    4. Molly Graham

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 😍 ­­N­­­y­­m­­­f­­­o­­m­­a­a­n­i -> https://x18.fun/girl02277975#MollyGraham 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️
      Puhelimet
      0
      3045
    5. Rachelle Reynolds

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 🔞 ­N­­­y­­m­f­­­o­­m­­­a­­a­n­i -> https://x18.fun/girl03175674#RachelleReynolds 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Etelä-Savo
      0
      3045
    6. Becky Steele

      🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑 💋 ­­N­y­­­m­­f­­­o­­­m­­a­a­­­n­­i -> https://x18.fun/girl05250014#BeckySteele 🔞❤️💋❤️
      Arkkitehtuuri
      0
      3045
    7. Allison Queen

      🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒 ❤️ ­N­­­y­m­­­f­­­o­­m­a­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl07854217#AllisonQueen 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞
      Vedonlyönti
      0
      3044
    8. Pamela Orr

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 🍒 ­­­N­y­­m­f­­o­­­m­a­­­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl06055581#PamelaOrr 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
      Star Wars
      0
      3044
    9. Lakeisha Coleman

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 💋 ­­N­y­­­m­f­­o­­m­a­­­a­n­­i -> https://x18.fun/girl08105348#LakeishaColeman 🔞💋❤️💋❤️💋🔞
      Synnytys
      0
      3040
    10. Jennifer Mitchell

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 🔞 ­­N­y­­m­­­f­o­­m­­­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl08490246#JenniferMitchell 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Joensuu
      0
      3039
    Aihe