Mistä johtuu runsas työttömyys???

Miksi yhteiskunnassamme on niin paljon työttömiä, jopa pitkäaikaistyöttömiä??? Miksityötä ei ole kaikille??? Työ on lankeemuksemme kautta osallemme tullut osa, mutta kene osalle se on tullutkaan? Miesten osalle, ei naisten!!!

Naiset ovat vaatineet tasa-arvon väärin ymmärtäen päästä "uraputkeen", ohi sen tehtävän jonka Jumala oli heille varannut, eli äitiyden ja kumppanuuden miehelleen. Miehet ovat tehneet karhunpalveluksen naisille salliessaan naisten rynnäkön uraputkeilemaan. Miesten kuuluu olla työssä, naisten kotona tekemässä tärkeää työtään, eli KUNNOLLA kasvattaen lapsosiaan!!! Koti-isä on kirosana ja jumalanpilkkaa!!! Herra varjele!!! Olette kumonneet Jumalan säätämyksen mukaisen elojärjestyksen!!!

252

2980

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Niin, minusta ei ole työttömyyttä niin kauan kuin on avoimia työpaikkoja. On vain ihmisiä jotka eivät halua tehdä töitä 😏

      • EiJokaHommaan

        Jos on koodinvääntäjän paikkoja avoinna (kuten nyt on), niin pitäisikö työttömän maalarin hakea ohjelmoijan työtä? Tai voisiko kirvesmies hakea syrjäseudulta terveyskeskuslääkärin hommia? Ei taitaisi onnistua.

        Meillä on samaan aikaan työvoimapulaa ja työttömyyttä. Jos sinä olet tehnyt vain hanttihommia, joihin kykenee ilman koulutusta, et taida käsittää ongelmaa. Työvoiman tarve ja työvoiman saatavuus eivät kohtaa.


      • EiJokaHommaan kirjoitti:

        Jos on koodinvääntäjän paikkoja avoinna (kuten nyt on), niin pitäisikö työttömän maalarin hakea ohjelmoijan työtä? Tai voisiko kirvesmies hakea syrjäseudulta terveyskeskuslääkärin hommia? Ei taitaisi onnistua.

        Meillä on samaan aikaan työvoimapulaa ja työttömyyttä. Jos sinä olet tehnyt vain hanttihommia, joihin kykenee ilman koulutusta, et taida käsittää ongelmaa. Työvoiman tarve ja työvoiman saatavuus eivät kohtaa.

        Rakennusalalla on suurin työvoimapula joten maalarille on ihan varmasti oman alansa hommia 😀 Suomesaa on vaikka kuinka paljon ulkomaalaisia rakentajia.


      • EiJokaHommaan kirjoitti:

        Jos on koodinvääntäjän paikkoja avoinna (kuten nyt on), niin pitäisikö työttömän maalarin hakea ohjelmoijan työtä? Tai voisiko kirvesmies hakea syrjäseudulta terveyskeskuslääkärin hommia? Ei taitaisi onnistua.

        Meillä on samaan aikaan työvoimapulaa ja työttömyyttä. Jos sinä olet tehnyt vain hanttihommia, joihin kykenee ilman koulutusta, et taida käsittää ongelmaa. Työvoiman tarve ja työvoiman saatavuus eivät kohtaa.

        Oletko katsonut avoimia työpaikkoja??? VALTAVA määrä työtä, joka ei vaadi ihme koulutusta!!!


      • taskuttäynnäkiviäkö kirjoitti:

        Oletko katsonut avoimia työpaikkoja??? VALTAVA määrä työtä, joka ei vaadi ihme koulutusta!!!

        Annappa esimerkki työstä joka ei vaadi ihmeemmin koulutusta.


      • sinä-itse
        Ei.luotu kirjoitti:

        Annappa esimerkki työstä joka ei vaadi ihmeemmin koulutusta.

        Se mitä sinä teet. Räyhäämiseen ei tarvita koulutusta.


      • Oli olemassa maa, jossa ei ollut työttömyyttä. Siellä jokaisella oli työpaikka, se vaikka tehtiin. Sen nimi oli Neuvostoliitto.


      • sinä-itse kirjoitti:

        Se mitä sinä teet. Räyhäämiseen ei tarvita koulutusta.

        Arvasin ettei yhtään löydy, vaan alkaa tuollainen käytös mitä esimerkiksi nimimerkki usko.vainen harrastaa kun jää valehtelusta kiinni. :)


      • mummomuori kirjoitti:

        Oli olemassa maa, jossa ei ollut työttömyyttä. Siellä jokaisella oli työpaikka, se vaikka tehtiin. Sen nimi oli Neuvostoliitto.

        Älä höpisen, siellä laitokset omivat täynnä työhaluttomia😏


      • No just. Kerropa se sellaiselle,. joka laittaa 300 hakemusta vuodessa, eikä silti saa töitä.


      • Tipale kirjoitti:

        No just. Kerropa se sellaiselle,. joka laittaa 300 hakemusta vuodessa, eikä silti saa töitä.

        Ja sinäkö olet se ihminen😉❓
        Jos noin on niin olet hakenut liian rajatulta alueelta töitä. Laske rimaasi🤓


      • usko.vainen kirjoitti:

        Ja sinäkö olet se ihminen😉❓
        Jos noin on niin olet hakenut liian rajatulta alueelta töitä. Laske rimaasi🤓

        En. Vaikka paljon olenkin joutunut hakemuksia lähettämään. Tällä hetkellä olen onnellisesti töissä.


      • Tipale kirjoitti:

        En. Vaikka paljon olenkin joutunut hakemuksia lähettämään. Tällä hetkellä olen onnellisesti töissä.

        Hyvä‼️ Mutta ei kenenkään tarvitse hakea 300 työpaikkaa.


      • usko.vainen kirjoitti:

        Älä höpisen, siellä laitokset omivat täynnä työhaluttomia😏

        Ei kyse ollutkaan siitä, vaan siitä, että kaikilla oli työpaikka.


      • Esimerkki

        Tiesitkö muuten, että julkisella puolella on pakko kilpailuttaa työpaikka. Vaikka siihen olisikin jo tekijä niin se on pakko ilmoittaa avoimeksi työpaikaksi.
        Näin ollen se ettei olisi yhtään avointa työpaikkaa on lainsäädännön kannalta Suomessa jo mahdoton yhtälö.


      • mummomuori kirjoitti:

        Ei kyse ollutkaan siitä, vaan siitä, että kaikilla oli työpaikka.

        Kaikilla oli työpaikka tai laitospaikka.


      • Määrättyjä erikoisosaamista vaativia työpaikkoja on vain liian vähä. Itse olen saunan lämmittäjä (puulämmiteisiin) koulutettu.Monta hakemusta on tullut lähetettyä näiden 20:vuoden aikana,mutta ei ole edes pääsyt haastatteluun asti.


      • ciccero kirjoitti:

        Määrättyjä erikoisosaamista vaativia työpaikkoja on vain liian vähä. Itse olen saunan lämmittäjä (puulämmiteisiin) koulutettu.Monta hakemusta on tullut lähetettyä näiden 20:vuoden aikana,mutta ei ole edes pääsyt haastatteluun asti.

        Sinun tarvitsee uudistua ja alkaa lämmitellä sähkösaunoja 😂


      • egegeg

        Työttömiä on 250 000 ja avoimia työpaikkoja 25 000 eli ei mitenkään kaikille. Teitysti töitä tarjotaan aina välillä joksikin aikaa jos olet valmis tekemään jollain 9€ työttömyysturva. Näissä ei auta vaikka teksi työt kuinka hyvin niin työnataja ei palkkaa vaan ottaa uuden kokeilijan.

        Itse syyttäisin enempi työnatjia. Ovat liian nirsoja PALKKAAMAAN työttömiä töihin ja vaativat kaikenlaisia kokemuksia yms helppohinkin hommiin. Ei voi mennä töihin jos työnantaja ei ota töihin! Kokeiltu ja yruitetty on. Aloittaja taittaa olla töissä vanhepiensa yrityksessä. Ei kaikkinen vanhemmat ole toimitusjohtajia jotka ottaa sinne oman kokemattoman lapsensa mielummin kuin 20v töitä tehneen työttömän joka on irtisanottu,.


      • egegeg kirjoitti:

        Työttömiä on 250 000 ja avoimia työpaikkoja 25 000 eli ei mitenkään kaikille. Teitysti töitä tarjotaan aina välillä joksikin aikaa jos olet valmis tekemään jollain 9€ työttömyysturva. Näissä ei auta vaikka teksi työt kuinka hyvin niin työnataja ei palkkaa vaan ottaa uuden kokeilijan.

        Itse syyttäisin enempi työnatjia. Ovat liian nirsoja PALKKAAMAAN työttömiä töihin ja vaativat kaikenlaisia kokemuksia yms helppohinkin hommiin. Ei voi mennä töihin jos työnantaja ei ota töihin! Kokeiltu ja yruitetty on. Aloittaja taittaa olla töissä vanhepiensa yrityksessä. Ei kaikkinen vanhemmat ole toimitusjohtajia jotka ottaa sinne oman kokemattoman lapsensa mielummin kuin 20v töitä tehneen työttömän joka on irtisanottu,.

        "Itse syyttäisin enempi työnatjia. Ovat liian nirsoja PALKKAAMAAN työttömiä töihin..."

        Kyllä, tässä on yksi aika suuri tekijä. Jos on ollut työtön, etenkin jos se on ollut pitkäaikaista, ei sellaista palkata. Toinen on "säästäminen", eli ei oteta edes lomittajia. Ne työntekijät, joita on, lastataan koko ajan lisätöillä, ja he uupuvat.


    • No niin, asiahan on sitten ratkaistu. Naiset kotiin ja miehet töihin!

      • Hyvä, tällä kertaa tajusit!!! :-)


      • taskuttäynnäkiviäkö kirjoitti:

        Hyvä, tällä kertaa tajusit!!! :-)

        Jep!


      • :D Niin ja koulut voidaan lakkauttaa kun naisethan ovat kotona - ei ole työntekijöitä. Samoin sairaalat voidaan lakkauttaa, naiset hoitavat kaikki kotona - kun ei sitä muutakana tekemistä ole - eikä ole työntekijöitä.

        Kaikki kaupat laitetaan sellaisiksi, ettei sillä tarvita myyjiä. Naisilla kun on aikaa,m, niin kutovat kankaita ja ompelevat vaatteita, kasvattavat perunat parvekkeilla ja vuolevat puulusikoita aikan kuluksi. Ja mitäs vielä...


      • mummomuori kirjoitti:

        :D Niin ja koulut voidaan lakkauttaa kun naisethan ovat kotona - ei ole työntekijöitä. Samoin sairaalat voidaan lakkauttaa, naiset hoitavat kaikki kotona - kun ei sitä muutakana tekemistä ole - eikä ole työntekijöitä.

        Kaikki kaupat laitetaan sellaisiksi, ettei sillä tarvita myyjiä. Naisilla kun on aikaa,m, niin kutovat kankaita ja ompelevat vaatteita, kasvattavat perunat parvekkeilla ja vuolevat puulusikoita aikan kuluksi. Ja mitäs vielä...

        Kasvattavat lampaita siellä parvekkeella lapsialuman ohessa, että saavat villoja perheensä villasukkiin :D


    • Nyt ovatkin tämän palstan Johtavat Älyt yhdistäneet voimansa. Työttömyysongelmaa ei olekaan. Hallelujaa!

      • Niin, ongelma on työhaluttomuus niin kauan kuin avoimia työpaikoja on😉


      • usko.vainen kirjoitti:

        Niin, ongelma on työhaluttomuus niin kauan kuin avoimia työpaikoja on😉

        Et ole ilmeisesti ikinä kuullut kohtaanto-ongelmasta? No, se onkin vaikea sana. Ymmärrän.


      • InhottavaRealisti kirjoitti:

        Et ole ilmeisesti ikinä kuullut kohtaanto-ongelmasta? No, se onkin vaikea sana. Ymmärrän.

        Juu, kumma kun työ ei kohtaa ihmistä vaan ihmisen pitäisi kohdata työ 😂


      • InhottavaRealisti kirjoitti:

        Et ole ilmeisesti ikinä kuullut kohtaanto-ongelmasta? No, se onkin vaikea sana. Ymmärrän.

        Miksi väittelet tämän hemmon kanssa? Eihän hänellä ole tarvittaa yleissivistystä keskustella järkevästi näistä asioista. Heittelee vain näitä onlinereita ja yrittää olla muka kovinkin "viisas".

        Hän ei edes ymmärtänyt miten aktiivimalli toimii. Ja tuskin hän edes ymmärtää miksi yhteiskunnassa täystyöllisyys olisi iso ongelma.


      • usko.vainen kirjoitti:

        Juu, kumma kun työ ei kohtaa ihmistä vaan ihmisen pitäisi kohdata työ 😂

        Etköhän ole taas paljastanut ajatustesi yksioikoisuuden. Kannattaa taas lähteä jonnekin muualle.


      • Ei.luotu kirjoitti:

        Miksi väittelet tämän hemmon kanssa? Eihän hänellä ole tarvittaa yleissivistystä keskustella järkevästi näistä asioista. Heittelee vain näitä onlinereita ja yrittää olla muka kovinkin "viisas".

        Hän ei edes ymmärtänyt miten aktiivimalli toimii. Ja tuskin hän edes ymmärtää miksi yhteiskunnassa täystyöllisyys olisi iso ongelma.

        Puhut asiaa. Lankesin hetkeksi.


      • InhottavaRealisti kirjoitti:

        Etköhän ole taas paljastanut ajatustesi yksioikoisuuden. Kannattaa taas lähteä jonnekin muualle.

        Juu, asia on niin yksinkertainen, että ihmisen pitää mennä töihin 😉


      • usko.vainen kirjoitti:

        Juu, asia on niin yksinkertainen, että ihmisen pitää mennä töihin 😉

        Moi moi! Menes nyt, kun aikuiset juttelevat.


      • Ei.luotu kirjoitti:

        Miksi väittelet tämän hemmon kanssa? Eihän hänellä ole tarvittaa yleissivistystä keskustella järkevästi näistä asioista. Heittelee vain näitä onlinereita ja yrittää olla muka kovinkin "viisas".

        Hän ei edes ymmärtänyt miten aktiivimalli toimii. Ja tuskin hän edes ymmärtää miksi yhteiskunnassa täystyöllisyys olisi iso ongelma.

        Vai tarvitaan oikein yleissivistystä teidän kanssanne keskusteluun 😂😂😂


      • InhottavaRealisti kirjoitti:

        Moi moi! Menes nyt, kun aikuiset juttelevat.

        Jään mielenkiinnolla seuraamaan 😂😂😂


      • usko.vainen kirjoitti:

        Vai tarvitaan oikein yleissivistystä teidän kanssanne keskusteluun 😂😂😂

        Koska ilmeisesti et ymmärtänyt, selitän.

        S a a t s e l i t e l l ä v a p a as ti.

        e n v i i t s i k o m m e n t o i d a h ö p i n ä ä s i.


      • InhottavaRealisti kirjoitti:

        Koska ilmeisesti et ymmärtänyt, selitän.

        S a a t s e l i t e l l ä v a p a as ti.

        e n v i i t s i k o m m e n t o i d a h ö p i n ä ä s i.

        Älä taas setä hiilly 😂


      • usko.vainen kirjoitti:

        Vai tarvitaan oikein yleissivistystä teidän kanssanne keskusteluun 😂😂😂

        No ei olisi haitaksi. Muuten täytät tuolla turhalla roskapostauksellasi tätä palstaa. Se on muistaakseni myös säännöissä kielletty, mutta koskas sinä olet mistään säännöistä välittänyt.

        Jokos muuten olet ottanut selvää miten tuo aktiivimalli toimii?


      • usko.vainen kirjoitti:

        Jään mielenkiinnolla seuraamaan 😂😂😂

        Ja taas valehtelit. No ei mitään uutta sinulta ;)


      • InhottavaRealisti kirjoitti:

        Puhut asiaa. Lankesin hetkeksi.

        Kaikken parhaiten tämän hemmon saa kuriin kun jättää hänet täysin huomioimatta. Tosin olen myös käyttänyt toistakin taktiikka;. Trollailen sitä jossain toisessa ketjussa, ja koska hänen on aina pakko vastata, joten muut ihmiset voivat sitten keskustella rauhassa muissa ketjuissa. ;)


      • Ei.luotu kirjoitti:

        No ei olisi haitaksi. Muuten täytät tuolla turhalla roskapostauksellasi tätä palstaa. Se on muistaakseni myös säännöissä kielletty, mutta koskas sinä olet mistään säännöistä välittänyt.

        Jokos muuten olet ottanut selvää miten tuo aktiivimalli toimii?

        Kyllä minä ihan omia kirjoitan. Sinulla näyttää olevan syy halveksia minua siksi, että minulla on täysin esrilaiset arvot kuin sinulla ja olen lähes kaikesta eri mieltä kanssasi🤔
        Sinulla on myös erittäin ikävä tapa käydä henkilöön ja solvata. Onko se sitä yleissivistystäsi 🤓❓


      • Ei.luotu kirjoitti:

        Kaikken parhaiten tämän hemmon saa kuriin kun jättää hänet täysin huomioimatta. Tosin olen myös käyttänyt toistakin taktiikka;. Trollailen sitä jossain toisessa ketjussa, ja koska hänen on aina pakko vastata, joten muut ihmiset voivat sitten keskustella rauhassa muissa ketjuissa. ;)

        Olen huomannut saman. Käytännössä vain se trollailu hänen kanssaan jää niin matalatasoiseksi, että sitä ei loputtomasti jaksa jatkaa. Hyvät naurut saattaa hetkeksi kyllä saada.


      • InhottavaRealisti kirjoitti:

        Olen huomannut saman. Käytännössä vain se trollailu hänen kanssaan jää niin matalatasoiseksi, että sitä ei loputtomasti jaksa jatkaa. Hyvät naurut saattaa hetkeksi kyllä saada.

        Tuliko nyt hyvä mieli kun aikuinen mies käyttäytyy kuin koulukiusaaja 🤔❓


      • MattiTeppo
        usko.vainen kirjoitti:

        Juu, asia on niin yksinkertainen, että ihmisen pitää mennä töihin 😉

        Joka ainoa aamu seitsemäksi meen. Hehhee.


      • MattiTeppo kirjoitti:

        Joka ainoa aamu seitsemäksi meen. Hehhee.

        Sepä hyvä👍🏽


      • InhottavaRealisti kirjoitti:

        Olen huomannut saman. Käytännössä vain se trollailu hänen kanssaan jää niin matalatasoiseksi, että sitä ei loputtomasti jaksa jatkaa. Hyvät naurut saattaa hetkeksi kyllä saada.

        "Riidat ja erimielisyydet eroavat kiusaamisesta siinä, että ne ovat usein hetkellisiä, eikä niiden kohteeksi joudu jatkuvasti yksi ja sama oppilas."

        https://www.mll.fi/ammattilaisille/kouluille-ja-oppilaitoksille/kiusaamisen-ehkaiseminen/mita-kiusaaminen-on/

        Eikös sinun pitäisi olla ihan muussa kuin kiusaajan roolissa 🤔❓


      • InhottavaRealisti kirjoitti:

        Olen huomannut saman. Käytännössä vain se trollailu hänen kanssaan jää niin matalatasoiseksi, että sitä ei loputtomasti jaksa jatkaa. Hyvät naurut saattaa hetkeksi kyllä saada.

        Niinpä. Pitäisi olla tuollaisille trolleilekkin joku taso kirjoittaa tänne. Mutta ei voi kauhalla vaatia jos lusikalla on annettu ;)


      • Ei.luotu kirjoitti:

        Niinpä. Pitäisi olla tuollaisille trolleilekkin joku taso kirjoittaa tänne. Mutta ei voi kauhalla vaatia jos lusikalla on annettu ;)

        Ja sinäkö olet parempi kuin minä 🤔❓


      • usko.vainen kirjoitti:

        Kyllä minä ihan omia kirjoitan. Sinulla näyttää olevan syy halveksia minua siksi, että minulla on täysin esrilaiset arvot kuin sinulla ja olen lähes kaikesta eri mieltä kanssasi🤔
        Sinulla on myös erittäin ikävä tapa käydä henkilöön ja solvata. Onko se sitä yleissivistystäsi 🤓❓

        Niin kirjoitteletkin ihan omiasi. Olisi kiva kun joskus osallistuisit keskusteluunkin. Nytkin väistelet taas kysymyksiä mitä sinulle on esitetty, ja suoraan valehtelet. Kyse ei ole sinun arvoistasi, vaan sinun typerästä käyttäytymistestäsi. Joten taas teit olettamuksen, joka on valetta. Anteeksi vain, mutta halveksin tuollaisia valehtelijoita.

        Ja ei sinun tarvitse minun viestejä noteereta mitenkään, mutta jostain syytä olet niihin kärkkäästi vastaamassa.


      • usko.vainen kirjoitti:

        Ja sinäkö olet parempi kuin minä 🤔❓

        Ja missä olen näin sanonut? Lopeta tuo typeriän olettamuksien tekeminen ja valehtelu. Sinua tästä jo vuosia huomauteltu, mutta haluat ilmeisesti heittäytyä jonkinlaiseen uhriin asemaan ja sitten itket kun sinua ei oteta tosissaan.


      • Ei.luotu kirjoitti:

        Niin kirjoitteletkin ihan omiasi. Olisi kiva kun joskus osallistuisit keskusteluunkin. Nytkin väistelet taas kysymyksiä mitä sinulle on esitetty, ja suoraan valehtelet. Kyse ei ole sinun arvoistasi, vaan sinun typerästä käyttäytymistestäsi. Joten taas teit olettamuksen, joka on valetta. Anteeksi vain, mutta halveksin tuollaisia valehtelijoita.

        Ja ei sinun tarvitse minun viestejä noteereta mitenkään, mutta jostain syytä olet niihin kärkkäästi vastaamassa.

        Aivan, minä en postaa vaan kirjoitan ihan omat kirjoitukseni😉

        Mitä sinä muka olet minulta kysynyt😳❓

        Tottakai minä sinun viestisi noteeraan koska sinä haet niillä minun humiotani. Ethän sinä saa tyydytystä solmaanisestani jos minä en niitä lue enkä niitä kommentoi, eks niin😉❓

        Mutta kerro toki mikä sinusta tekee niin mainion ihmisen, että sinulla on vara minua täällä joka päivä solvata.


      • Ei.luotu kirjoitti:

        Ja missä olen näin sanonut? Lopeta tuo typeriän olettamuksien tekeminen ja valehtelu. Sinua tästä jo vuosia huomauteltu, mutta haluat ilmeisesti heittäytyä jonkinlaiseen uhriin asemaan ja sitten itket kun sinua ei oteta tosissaan.

        Tuletko jatkamaan tätä keskustelua niin sinun ei tarviste aloittaa sitä taas toisessa ketjussa❓


      • usko.vainen kirjoitti:

        Aivan, minä en postaa vaan kirjoitan ihan omat kirjoitukseni😉

        Mitä sinä muka olet minulta kysynyt😳❓

        Tottakai minä sinun viestisi noteeraan koska sinä haet niillä minun humiotani. Ethän sinä saa tyydytystä solmaanisestani jos minä en niitä lue enkä niitä kommentoi, eks niin😉❓

        Mutta kerro toki mikä sinusta tekee niin mainion ihmisen, että sinulla on vara minua täällä joka päivä solvata.

        Olen tehnyt vaikka kuinka monessa ketjussa sinulle kysymyksiä, mutta ethän sinä niitä huomaa tai et halua huomata.

        Mutta itse kyllä jaksat kysellä vaikka mitä typeriä asioita. Mutta olethan tälläkin palstalla tunnustanut että et ota asioista selvää, vaan menet pelkällä mutu tuntumalla, ja sen huomaa :D

        Ei minun tarvitse sinua mitenkään solvata tai halventaa. Edelleen teet sen ihan omalla käytökselläsi. Itse luulet olevasi jotenkin muita parempi ja yrität aina sanoa viimeisen sanan, vaikka se olisi kuinka typerä tahansa.

        Mutta hupaahan tämä sinun trollailusi on. Sillä saa hyvin sinun todellisen luonteesi esille, joten jokainen joka lukee noita sinun tekstejä voi tehdä oman johtopäätöksensä.


      • Ei.luotu kirjoitti:

        Olen tehnyt vaikka kuinka monessa ketjussa sinulle kysymyksiä, mutta ethän sinä niitä huomaa tai et halua huomata.

        Mutta itse kyllä jaksat kysellä vaikka mitä typeriä asioita. Mutta olethan tälläkin palstalla tunnustanut että et ota asioista selvää, vaan menet pelkällä mutu tuntumalla, ja sen huomaa :D

        Ei minun tarvitse sinua mitenkään solvata tai halventaa. Edelleen teet sen ihan omalla käytökselläsi. Itse luulet olevasi jotenkin muita parempi ja yrität aina sanoa viimeisen sanan, vaikka se olisi kuinka typerä tahansa.

        Mutta hupaahan tämä sinun trollailusi on. Sillä saa hyvin sinun todellisen luonteesi esille, joten jokainen joka lukee noita sinun tekstejä voi tehdä oman johtopäätöksensä.

        Nuo ovat vain sinun mielipiteitäsi joihin sinulla on oikeus.

        Kerrohan mikä sinun tarkoituksesi on sillä, että solvaat ja syytät minua joka päivä🤔❓
        Mikä on päämääräsi❓


      • epäilyksiä.on
        usko.vainen kirjoitti:

        Juu, kumma kun työ ei kohtaa ihmistä vaan ihmisen pitäisi kohdata työ 😂

        Palstalla on vahva epäilys sinunkin työnteon suhteen. Ainakaan erityisen tuottava et voi olla.


      • epäilyksiä.on kirjoitti:

        Palstalla on vahva epäilys sinunkin työnteon suhteen. Ainakaan erityisen tuottava et voi olla.

        Sinun ei siitä kannata huolehtia 😉


      • usko.vainen kirjoitti:

        Nuo ovat vain sinun mielipiteitäsi joihin sinulla on oikeus.

        Kerrohan mikä sinun tarkoituksesi on sillä, että solvaat ja syytät minua joka päivä🤔❓
        Mikä on päämääräsi❓

        Ne eivät kylläkään ole pelkkiä hänen mielipiteitään vaan ihan monien muidenkin huomaamia tosiasioita.

        Toimintatapasi on ikävän tuttu: alat jankata aina ja joka tilanteessa yhtä ja samaa kysymystä. Vastaapa Sinulle mitä tahansa, se ei ikinä kelpaa Sinulle. Se on äärimmäisen rasittavaa ja siksi herätät täällä jatkuvasti negatiivisia tunteita. Käytökselläsi myös leimaat kaikki uskovaiset aika tehokkaasti. Sehän kuitenkaan tunnetusti ei Sinua haittaa.

        Tietoinen valehtelusi on ajoittain TODELLA härskiä. Yksi tyyppiesimerkkki tuli jo ajat sitten, kun selittelit asioita vaimostasi. Myöhemmin on selvinnyt, että Sinulla edes ei ole mitään vaimoa. Sattuuhan sitä?

        Olen jo kauan sitten todennut oikeastaan sääliväni Sinua. Ainoa jotenkin järkevä syy toimillesi olisi se, että olisit maksettu trolli. Siinäkin tapauksessa säälin Sinua, koska et ole parempaa työtä löytänyt. Surkeasti ovat asiat, jos ihmisen on noin käyttäydyttävä rahan vuoksi.

        Mikään muu vaihtoehto toiminnallesi ei Sinua imartele.


      • usko.vainen kirjoitti:

        Niin, ongelma on työhaluttomuus niin kauan kuin avoimia työpaikoja on😉

        No tässäpä taas kristitystä lähimmäisenrakkaudesta kumpuavaa empatiaa.

        Jos olet niin onnekas että työttömyys ei ole koskettanut sinua eikä läheisiäsi, niin tee joskus vapaaehtoistyötä, niin huomaat että maailma ei ole ihan noin yksinkertainen. Voi avartaa näkemystä laajemminkin.

        Amerikan alt-right ideologiaa kopioivat tuntuvat kuvittelevan, että hyvä onni olisi lahjakkuutta ja ahneus ahkeruutta.


      • pientä-rajaa-maanikko
        InhottavaRealisti kirjoitti:

        Ne eivät kylläkään ole pelkkiä hänen mielipiteitään vaan ihan monien muidenkin huomaamia tosiasioita.

        Toimintatapasi on ikävän tuttu: alat jankata aina ja joka tilanteessa yhtä ja samaa kysymystä. Vastaapa Sinulle mitä tahansa, se ei ikinä kelpaa Sinulle. Se on äärimmäisen rasittavaa ja siksi herätät täällä jatkuvasti negatiivisia tunteita. Käytökselläsi myös leimaat kaikki uskovaiset aika tehokkaasti. Sehän kuitenkaan tunnetusti ei Sinua haittaa.

        Tietoinen valehtelusi on ajoittain TODELLA härskiä. Yksi tyyppiesimerkkki tuli jo ajat sitten, kun selittelit asioita vaimostasi. Myöhemmin on selvinnyt, että Sinulla edes ei ole mitään vaimoa. Sattuuhan sitä?

        Olen jo kauan sitten todennut oikeastaan sääliväni Sinua. Ainoa jotenkin järkevä syy toimillesi olisi se, että olisit maksettu trolli. Siinäkin tapauksessa säälin Sinua, koska et ole parempaa työtä löytänyt. Surkeasti ovat asiat, jos ihmisen on noin käyttäydyttävä rahan vuoksi.

        Mikään muu vaihtoehto toiminnallesi ei Sinua imartele.

        Sinä olet palsan jankuttaja ja valehtelija. Ilmeisesti sinä olet mieleltäsi sairas sadisti, joka on ottanut kohteekseen tämän palstan. Kaikki aloituksesi ja kommenttisi ovat täynnä vihaa ja katkeruutta.
        Säälin niitä lapsia, jotka taas virkistävän kesäloman jälkeen joutuvat sinun kiusattavikseski. Hekeudu hoitoon, ennen kuin vahingoitat jotakin ihmistä tau itseäsi.
        Olen tehyt sinusta ilmoituksen ylläpoidolle, ettö tutkivat kirjoitustesi systemaattisuuden solvata muita.


      • pientä-rajaa-maanikko kirjoitti:

        Sinä olet palsan jankuttaja ja valehtelija. Ilmeisesti sinä olet mieleltäsi sairas sadisti, joka on ottanut kohteekseen tämän palstan. Kaikki aloituksesi ja kommenttisi ovat täynnä vihaa ja katkeruutta.
        Säälin niitä lapsia, jotka taas virkistävän kesäloman jälkeen joutuvat sinun kiusattavikseski. Hekeudu hoitoon, ennen kuin vahingoitat jotakin ihmistä tau itseäsi.
        Olen tehyt sinusta ilmoituksen ylläpoidolle, ettö tutkivat kirjoitustesi systemaattisuuden solvata muita.

        Voi Sinua uskis...


      • huomiota
        InhottavaRealisti kirjoitti:

        Ne eivät kylläkään ole pelkkiä hänen mielipiteitään vaan ihan monien muidenkin huomaamia tosiasioita.

        Toimintatapasi on ikävän tuttu: alat jankata aina ja joka tilanteessa yhtä ja samaa kysymystä. Vastaapa Sinulle mitä tahansa, se ei ikinä kelpaa Sinulle. Se on äärimmäisen rasittavaa ja siksi herätät täällä jatkuvasti negatiivisia tunteita. Käytökselläsi myös leimaat kaikki uskovaiset aika tehokkaasti. Sehän kuitenkaan tunnetusti ei Sinua haittaa.

        Tietoinen valehtelusi on ajoittain TODELLA härskiä. Yksi tyyppiesimerkkki tuli jo ajat sitten, kun selittelit asioita vaimostasi. Myöhemmin on selvinnyt, että Sinulla edes ei ole mitään vaimoa. Sattuuhan sitä?

        Olen jo kauan sitten todennut oikeastaan sääliväni Sinua. Ainoa jotenkin järkevä syy toimillesi olisi se, että olisit maksettu trolli. Siinäkin tapauksessa säälin Sinua, koska et ole parempaa työtä löytänyt. Surkeasti ovat asiat, jos ihmisen on noin käyttäydyttävä rahan vuoksi.

        Mikään muu vaihtoehto toiminnallesi ei Sinua imartele.

        Kateutesti uskista kohtaan on ottanut sinusta jo ylivallan. Sinä valehtelet mitä ihmeellisimpiä asioita ja yrität mustamaalata häntä. Jokainen voi ihan itse lukea kuka tämän palstan trolli ja kiusanhenki on - se olet sinä ja muutama muu ateisti. Uski kirjoittaa täysin asiallisesti ja nokkelasti eikä solvaa ja hauku ketään niinkuin sinä teet. Ilmeisesti olet hänelle kateellinen koska hänellä on kaikkea sitä mitä sinulla ei ole. Yritä kuitenkin käyttätyä ja olla munaamatta enempää sinua itseäsi.
        Muutenkin voisit keskittyä ketjujen aiheisiin ja jättää jatkuvan henkilöiden ruotimisen pois.

        Usko.vaista siunaten, "huomiota"


      • huomiota kirjoitti:

        Kateutesti uskista kohtaan on ottanut sinusta jo ylivallan. Sinä valehtelet mitä ihmeellisimpiä asioita ja yrität mustamaalata häntä. Jokainen voi ihan itse lukea kuka tämän palstan trolli ja kiusanhenki on - se olet sinä ja muutama muu ateisti. Uski kirjoittaa täysin asiallisesti ja nokkelasti eikä solvaa ja hauku ketään niinkuin sinä teet. Ilmeisesti olet hänelle kateellinen koska hänellä on kaikkea sitä mitä sinulla ei ole. Yritä kuitenkin käyttätyä ja olla munaamatta enempää sinua itseäsi.
        Muutenkin voisit keskittyä ketjujen aiheisiin ja jättää jatkuvan henkilöiden ruotimisen pois.

        Usko.vaista siunaten, "huomiota"

        Heh..."Ilmeisesti olet hänelle kateellinen koska hänellä on kaikkea sitä mitä sinulla ei ole."

        Mitä sellaista Sinulla uskis on?


      • katso-peiliin
        InhottavaRealisti kirjoitti:

        Ne eivät kylläkään ole pelkkiä hänen mielipiteitään vaan ihan monien muidenkin huomaamia tosiasioita.

        Toimintatapasi on ikävän tuttu: alat jankata aina ja joka tilanteessa yhtä ja samaa kysymystä. Vastaapa Sinulle mitä tahansa, se ei ikinä kelpaa Sinulle. Se on äärimmäisen rasittavaa ja siksi herätät täällä jatkuvasti negatiivisia tunteita. Käytökselläsi myös leimaat kaikki uskovaiset aika tehokkaasti. Sehän kuitenkaan tunnetusti ei Sinua haittaa.

        Tietoinen valehtelusi on ajoittain TODELLA härskiä. Yksi tyyppiesimerkkki tuli jo ajat sitten, kun selittelit asioita vaimostasi. Myöhemmin on selvinnyt, että Sinulla edes ei ole mitään vaimoa. Sattuuhan sitä?

        Olen jo kauan sitten todennut oikeastaan sääliväni Sinua. Ainoa jotenkin järkevä syy toimillesi olisi se, että olisit maksettu trolli. Siinäkin tapauksessa säälin Sinua, koska et ole parempaa työtä löytänyt. Surkeasti ovat asiat, jos ihmisen on noin käyttäydyttävä rahan vuoksi.

        Mikään muu vaihtoehto toiminnallesi ei Sinua imartele.

        Huomaatko edes, että SINÄ siinä taas trollaat ja haastat riittaa?
        SINÄ itse toimit juuri niin, mistä muita syytät.


      • katso-peiliin kirjoitti:

        Huomaatko edes, että SINÄ siinä taas trollaat ja haastat riittaa?
        SINÄ itse toimit juuri niin, mistä muita syytät.

        Mitä sellaista Sinulla uskis on, mitä minulla ei ole? Tuo oli kinnostava väite, joten haluan tarkennuksen.


      • InhottavaRealisti kirjoitti:

        Ne eivät kylläkään ole pelkkiä hänen mielipiteitään vaan ihan monien muidenkin huomaamia tosiasioita.

        Toimintatapasi on ikävän tuttu: alat jankata aina ja joka tilanteessa yhtä ja samaa kysymystä. Vastaapa Sinulle mitä tahansa, se ei ikinä kelpaa Sinulle. Se on äärimmäisen rasittavaa ja siksi herätät täällä jatkuvasti negatiivisia tunteita. Käytökselläsi myös leimaat kaikki uskovaiset aika tehokkaasti. Sehän kuitenkaan tunnetusti ei Sinua haittaa.

        Tietoinen valehtelusi on ajoittain TODELLA härskiä. Yksi tyyppiesimerkkki tuli jo ajat sitten, kun selittelit asioita vaimostasi. Myöhemmin on selvinnyt, että Sinulla edes ei ole mitään vaimoa. Sattuuhan sitä?

        Olen jo kauan sitten todennut oikeastaan sääliväni Sinua. Ainoa jotenkin järkevä syy toimillesi olisi se, että olisit maksettu trolli. Siinäkin tapauksessa säälin Sinua, koska et ole parempaa työtä löytänyt. Surkeasti ovat asiat, jos ihmisen on noin käyttäydyttävä rahan vuoksi.

        Mikään muu vaihtoehto toiminnallesi ei Sinua imartele.

        No voi voi, jos koet minu noin raskaasti ja ahdiatavana 😟
        En kuitenkaan pysty antamaan sinulle muuta neuvoa kuin sen, että sinun tarvitsee lopettaa minun viestieni lukeminen jos ne sinua noin paljon äsryttävät.

        Itsekin teen niin muutamalle nilkille.

        Moi moi 👋😀


      • Epäjumalienkieltäjä kirjoitti:

        No tässäpä taas kristitystä lähimmäisenrakkaudesta kumpuavaa empatiaa.

        Jos olet niin onnekas että työttömyys ei ole koskettanut sinua eikä läheisiäsi, niin tee joskus vapaaehtoistyötä, niin huomaat että maailma ei ole ihan noin yksinkertainen. Voi avartaa näkemystä laajemminkin.

        Amerikan alt-right ideologiaa kopioivat tuntuvat kuvittelevan, että hyvä onni olisi lahjakkuutta ja ahneus ahkeruutta.

        Kyllä, rakkaus saa ihmkset näkemään totuuden eikä keksimään verukkeita moten välttää työnteko 😉


      • usko.vainen kirjoitti:

        Kyllä, rakkaus saa ihmkset näkemään totuuden eikä keksimään verukkeita moten välttää työnteko 😉

        Ei voi kuin toivoa, että Suomi ja maailma laajemminkin välttyisi sinunlaisiesi "rakkaudelta"

        Puistattaa.


      • Ei.luotu kirjoitti:

        Olen tehnyt vaikka kuinka monessa ketjussa sinulle kysymyksiä, mutta ethän sinä niitä huomaa tai et halua huomata.

        Mutta itse kyllä jaksat kysellä vaikka mitä typeriä asioita. Mutta olethan tälläkin palstalla tunnustanut että et ota asioista selvää, vaan menet pelkällä mutu tuntumalla, ja sen huomaa :D

        Ei minun tarvitse sinua mitenkään solvata tai halventaa. Edelleen teet sen ihan omalla käytökselläsi. Itse luulet olevasi jotenkin muita parempi ja yrität aina sanoa viimeisen sanan, vaikka se olisi kuinka typerä tahansa.

        Mutta hupaahan tämä sinun trollailusi on. Sillä saa hyvin sinun todellisen luonteesi esille, joten jokainen joka lukee noita sinun tekstejä voi tehdä oman johtopäätöksensä.

        Kerrohan mikä sinun tarkoituksesi on sillä, että solvaat ja syytät minua joka päivä🤔❓
        Mikä on päämääräsi❓


      • Epäjumalienkieltäjä kirjoitti:

        Ei voi kuin toivoa, että Suomi ja maailma laajemminkin välttyisi sinunlaisiesi "rakkaudelta"

        Puistattaa.

        Juu, kaiheaahan se varmaan joillekin on, että pitäisi itse elättää itsensä eikä elää muiden kustannuksella 🤓


      • usko.vainen kirjoitti:

        No voi voi, jos koet minu noin raskaasti ja ahdiatavana 😟
        En kuitenkaan pysty antamaan sinulle muuta neuvoa kuin sen, että sinun tarvitsee lopettaa minun viestieni lukeminen jos ne sinua noin paljon äsryttävät.

        Itsekin teen niin muutamalle nilkille.

        Moi moi 👋😀

        Eli olet kaikenlaisen kritiikin ulottumattomissa? Sinunlla ei ikinä ole syytä itsekritiikkiin?


      • InhottavaRealisti kirjoitti:

        Eli olet kaikenlaisen kritiikin ulottumattomissa? Sinunlla ei ikinä ole syytä itsekritiikkiin?

        Sinä voit kritisoida ihan vapaasti kuten olet tehnytkin jo toista vuotta 😄
        Minä en koskaan tule olemaan sinulle mieleen, joten säästä isteäsi 😉


      • usko.vainen kirjoitti:

        Sinä voit kritisoida ihan vapaasti kuten olet tehnytkin jo toista vuotta 😄
        Minä en koskaan tule olemaan sinulle mieleen, joten säästä isteäsi 😉

        Taas vastaat ihan eri kysymykseen. Idiootiksiko heittäydyt.

        Sinullako ei ole ikinä syytä itsekritiikkiin? Ei ikinä? Jos Sinua joku jotenkin kommentoi saati rohkenee arvostella, Sinäkö olet asemassa, jossa Sinun ei siitä tarvitse mitään välittää? Aina sama vastaus?


      • InhottavaRealisti kirjoitti:

        Taas vastaat ihan eri kysymykseen. Idiootiksiko heittäydyt.

        Sinullako ei ole ikinä syytä itsekritiikkiin? Ei ikinä? Jos Sinua joku jotenkin kommentoi saati rohkenee arvostella, Sinäkö olet asemassa, jossa Sinun ei siitä tarvitse mitään välittää? Aina sama vastaus?

        Ihan turhaan sinä jankutat ja kiihotat itseäsi😉


      • usko.vainen kirjoitti:

        Ihan turhaan sinä jankutat ja kiihotat itseäsi😉

        Taas alkaa tuo paskan jauhanta! Onnetonta.

        Eikö Sinussa oikeasti ole miestä - vai oletko edes mies? - vastaamaan suoraan kysymykseen? Onko se Sinulle niin kivuliasta miettiä omia toimia?


      • InhottavaRealisti kirjoitti:

        Taas alkaa tuo paskan jauhanta! Onnetonta.

        Eikö Sinussa oikeasti ole miestä - vai oletko edes mies? - vastaamaan suoraan kysymykseen? Onko se Sinulle niin kivuliasta miettiä omia toimia?

        No niin tuntuu alkavan😉
        Ota nyt vain neuvostani vaari, äläkä lue minun viestejäni äläkä vastaa miihin koska hermosi ei niitä kestä 😉


      • usko.vainen kirjoitti:

        No niin tuntuu alkavan😉
        Ota nyt vain neuvostani vaari, äläkä lue minun viestejäni äläkä vastaa miihin koska hermosi ei niitä kestä 😉

        Ei puhuta nyt minusta.

        Sinä saat negatiivista palautetta monilta muiltakin kuin vain minulta. Osa kirjoittajista on uskovaisia. KAIKKIKO täällä ovat aina väärässä, jos Sinua arvostelevat?


      • InhottavaRealisti kirjoitti:

        Ei puhuta nyt minusta.

        Sinä saat negatiivista palautetta monilta muiltakin kuin vain minulta. Osa kirjoittajista on uskovaisia. KAIKKIKO täällä ovat aina väärässä, jos Sinua arvostelevat?

        Anna nyt vain olla ja yritä säästää itseäsi 😀


      • usko.vainen kirjoitti:

        Anna nyt vain olla ja yritä säästää itseäsi 😀

        Mihin minä nyt itseäni säästäisin? Rento asento. Hyvä tuoli.

        Sinä sen sijaan käyttäydyt TÄYSIN munattomasti. Mielessäni vahvistuu käsitys siitä, että olet nainen etkä mies. Sinä saarnaat vtäällä päivät pitkät homoista, mutta eipä tuo oma touhusi kyllä miehekästä ole.

        Vastaa nyt: OLETKO Sinä kritiikin yläpuolella?


      • InhottavaRealisti kirjoitti:

        Mihin minä nyt itseäni säästäisin? Rento asento. Hyvä tuoli.

        Sinä sen sijaan käyttäydyt TÄYSIN munattomasti. Mielessäni vahvistuu käsitys siitä, että olet nainen etkä mies. Sinä saarnaat vtäällä päivät pitkät homoista, mutta eipä tuo oma touhusi kyllä miehekästä ole.

        Vastaa nyt: OLETKO Sinä kritiikin yläpuolella?

        Yritä elää jatkossa ilma minua vaikka en palstalata poistukaan 😀😀😬


      • usko.vainen kirjoitti:

        Yritä elää jatkossa ilma minua vaikka en palstalata poistukaan 😀😀😬

        Vastaan taas puolestasi.

        Koet joko olevasi niin älykäs ja muiden yläpuolella, että muiden jutuilla ei ole merkitystä.

        TAI...

        Sinulle maksetaan täällä törppöilystä.

        Aika säälittäviä juttuja kummatkin, vai mitä?


      • InhottavaRealisti kirjoitti:

        Vastaan taas puolestasi.

        Koet joko olevasi niin älykäs ja muiden yläpuolella, että muiden jutuilla ei ole merkitystä.

        TAI...

        Sinulle maksetaan täällä törppöilystä.

        Aika säälittäviä juttuja kummatkin, vai mitä?

        Yritä irrottautua minusta 😀😬😬


      • usko.vainen kirjoitti:

        Yritä irrottautua minusta 😀😬😬

        Kerrohan: MIKSI et halua vastata tuohon kysymykseen?


      • InhottavaRealisti kirjoitti:

        Kerrohan: MIKSI et halua vastata tuohon kysymykseen?

        Älä kiihota itseäsi enempää 😉


      • usko.vainen kirjoitti:

        Älä kiihota itseäsi enempää 😉

        Ai oletat, että jos Sinulta kysyy jotakin, on kihottunut?


      • InhottavaRealisti kirjoitti:

        Ai oletat, että jos Sinulta kysyy jotakin, on kihottunut?

        😂😂😂😂😂


      • usko.vainen kirjoitti:

        😂😂😂😂😂

        Toinen kerta uskis muutaman päivän sisällä kun osoittauduit sekä munattomaksi että myöskin vähän reppanaksi. Olen pettynyt. Odotin enemmän. Luulisi, että saisit sen turpavärkkisi auki edes kerran ihan oikean kysymyksenkin kohdalla.

        Toivotaan, että jos saat maksun täällä kuljailusta, se riittää edes pullakahveihin. Jos taas saat tyydytyksen tuosta torveilustasi, se tulee näemmä helposti. Suosittelisin kokeilemaan vaihteeksi ihan normaalia ihmissuhdetta.

        Enpä viitsi käyttää aikaani kanssasi enempää.

        Moi moi!


      • InhottavaRealisti kirjoitti:

        Toinen kerta uskis muutaman päivän sisällä kun osoittauduit sekä munattomaksi että myöskin vähän reppanaksi. Olen pettynyt. Odotin enemmän. Luulisi, että saisit sen turpavärkkisi auki edes kerran ihan oikean kysymyksenkin kohdalla.

        Toivotaan, että jos saat maksun täällä kuljailusta, se riittää edes pullakahveihin. Jos taas saat tyydytyksen tuosta torveilustasi, se tulee näemmä helposti. Suosittelisin kokeilemaan vaihteeksi ihan normaalia ihmissuhdetta.

        Enpä viitsi käyttää aikaani kanssasi enempää.

        Moi moi!

        Sinulla sitä munaa näyttää olevan kuin pahemmallakin kylän ämmällä 😂😂😂


      • InhottavaRealisti kirjoitti:

        Toinen kerta uskis muutaman päivän sisällä kun osoittauduit sekä munattomaksi että myöskin vähän reppanaksi. Olen pettynyt. Odotin enemmän. Luulisi, että saisit sen turpavärkkisi auki edes kerran ihan oikean kysymyksenkin kohdalla.

        Toivotaan, että jos saat maksun täällä kuljailusta, se riittää edes pullakahveihin. Jos taas saat tyydytyksen tuosta torveilustasi, se tulee näemmä helposti. Suosittelisin kokeilemaan vaihteeksi ihan normaalia ihmissuhdetta.

        Enpä viitsi käyttää aikaani kanssasi enempää.

        Moi moi!

        No voi voi, jos koet minu noin raskaasti ja ahdiatavana 😟
        En kuitenkaan pysty antamaan sinulle muuta neuvoa kuin sen, että sinun tarvitsee lopettaa minun viestieni lukeminen jos ne sinua noin paljon äsryttävät.
        Valinta on täysin sinun omasi, muista se 😉


      • HyväUskis

        Juuri noin. Kenenkään ei ole pakko roikkua täällä jos ei kestä muita kuin omia mielipiteitään.


      • usko.vainen kirjoitti:

        No voi voi, jos koet minu noin raskaasti ja ahdiatavana 😟
        En kuitenkaan pysty antamaan sinulle muuta neuvoa kuin sen, että sinun tarvitsee lopettaa minun viestieni lukeminen jos ne sinua noin paljon äsryttävät.
        Valinta on täysin sinun omasi, muista se 😉

        Totta kai minä kommentoin juttujasi! Jos joku ei satu huomaamaan onnetonta keskustelukykyäsi, se on heille osoitettava. Vaikeaahan se EI ole.


      • miten.meni
        InhottavaRealisti kirjoitti:

        Totta kai minä kommentoin juttujasi! Jos joku ei satu huomaamaan onnetonta keskustelukykyäsi, se on heille osoitettava. Vaikeaahan se EI ole.

        Miten ensimmäinen koulupäiväsi meni? Joko sait riidan aikaiseksi?


      • miten.meni kirjoitti:

        Miten ensimmäinen koulupäiväsi meni? Joko sait riidan aikaiseksi?

        Vastasin jo toisaalla Sinulle.


      • oi.sinua
        InhottavaRealisti kirjoitti:

        Vastasin jo toisaalla Sinulle.

        Olit tapellut jo kaikkien kanssa ja haukkunut uskovien kotin lapset maanrakoon.


      • oi.sinua kirjoitti:

        Olit tapellut jo kaikkien kanssa ja haukkunut uskovien kotin lapset maanrakoon.

        Aikamoinen saavutus, ottaen huomioon sen, että olen vielä lomalla!


      • saitko.potkut
        InhottavaRealisti kirjoitti:

        Aikamoinen saavutus, ottaen huomioon sen, että olen vielä lomalla!

        Lomallahan sinä täälläkin tappalet ja solvaat uskovia.


      • saitko.potkut kirjoitti:

        Lomallahan sinä täälläkin tappalet ja solvaat uskovia.

        Älä viitsi nolata itseäsi noilla kirjoitusvirheilläsi.

        Moi moi, uskis!


      • turhautunuteläkeläinen
        usko.vainen kirjoitti:

        Juu, asia on niin yksinkertainen, että ihmisen pitää mennä töihin 😉

        Normaali työ ei kelpaa nykynuorille olen sen nähnyt kouluttajana opinto ohjaajt kannustaa vain kaulushommiin ja metallimiehistä huutava pula niinkui muistakin oikaista ammateista kyllä kohta on työttömiä kirjanppineita


      • turhautunuteläkeläinen kirjoitti:

        Normaali työ ei kelpaa nykynuorille olen sen nähnyt kouluttajana opinto ohjaajt kannustaa vain kaulushommiin ja metallimiehistä huutava pula niinkui muistakin oikaista ammateista kyllä kohta on työttömiä kirjanppineita

        Joo, eikä monelle aikuisellekaan 😏


      • usko.vainen kirjoitti:

        Joo, eikä monelle aikuisellekaan 😏

        Olen ollut opiskeluaikana ja opiskelun välissä työssä varastomiehenä, varastonhoitajana, tarkkailuluokan avustajana, retkeilymajan valvojana, leipomon pakkaushommjissa ja kaupan myyjänä. Miten Sinä?


      • InhottavaRealisti kirjoitti:

        Olen ollut opiskeluaikana ja opiskelun välissä työssä varastomiehenä, varastonhoitajana, tarkkailuluokan avustajana, retkeilymajan valvojana, leipomon pakkaushommjissa ja kaupan myyjänä. Miten Sinä?

        Tein töitä opiskelujeni aikana kaupassa ja toimistossa. Kesällä minulla oli molemmissa työpaikka koska kaupassa oli töitä myös illalla ja lauantaisin.
        Viimeisenä opiskeluvuotenani en tehnyt töitä🤓


      • usko.vainen kirjoitti:

        Tein töitä opiskelujeni aikana kaupassa ja toimistossa. Kesällä minulla oli molemmissa työpaikka koska kaupassa oli töitä myös illalla ja lauantaisin.
        Viimeisenä opiskeluvuotenani en tehnyt töitä🤓

        Ja se kokemusko tekee Sinusta kykenevän arvioimaan eri ihmisten työhaluja?


      • InhottavaRealisti kirjoitti:

        Ja se kokemusko tekee Sinusta kykenevän arvioimaan eri ihmisten työhaluja?

        Ei tietenkään, se kertoo vain omista työhaluistani.
        Mutta sen jälkeiset kokemukset omassa työssäni ja yrittäjiien kertomusket ovat antaneet ymmärryksen asiasta.
        Ja hyvinhän tuosta mediakin kertoo 😉


      • usko.vainen kirjoitti:

        Ei tietenkään, se kertoo vain omista työhaluistani.
        Mutta sen jälkeiset kokemukset omassa työssäni ja yrittäjiien kertomusket ovat antaneet ymmärryksen asiasta.
        Ja hyvinhän tuosta mediakin kertoo 😉

        Eli kaikki totuus tulee yhden osapuolen suusta, niinkö?

        Et taida tietää olosuhteista tämän päivän työelämässä yhtään mitään. Todellisuus on kuules ihan jotakin muuta kuin kuvittelet. Olen itsekin jutellut aika monen ihmisen kanssa tämän päivän työpaikkojen todellisuudesta ja siinä joukossa on ollut niin opettajaa, duunaria kuin esimiestäkin. Onpa joukossa kylläkin ollut myös ihan oikeita yrittäjiäkin.


      • InhottavaRealisti kirjoitti:

        Eli kaikki totuus tulee yhden osapuolen suusta, niinkö?

        Et taida tietää olosuhteista tämän päivän työelämässä yhtään mitään. Todellisuus on kuules ihan jotakin muuta kuin kuvittelet. Olen itsekin jutellut aika monen ihmisen kanssa tämän päivän työpaikkojen todellisuudesta ja siinä joukossa on ollut niin opettajaa, duunaria kuin esimiestäkin. Onpa joukossa kylläkin ollut myös ihan oikeita yrittäjiäkin.

        Miksi he sitten eivät ole ottaneet niitä töitä joita on tarjolla 🤔❓


      • usko.vainen kirjoitti:

        Miksi he sitten eivät ole ottaneet niitä töitä joita on tarjolla 🤔❓

        Ketkä?


      • InhottavaRealisti kirjoitti:

        Ketkä?

        No ne joista puhuit 😏


      • usko.vainen kirjoitti:

        No ne joista puhuit 😏

        Mistä päättelit, että he olisivat työttömiä? Itse asiassa, tunnen aika vähän työttömiä ihmisiä. Vanhoissa kavereissani on yksi, joka ei tainnut oikein ikinä työelämään päästä. Hänen kanssaan olen puhunut viimeksi reilu vuosi sitten.

        Kaikki ne, jotka ovat kanssani aiheesta keskustelleet, ovat ihan aktiivisesti mukana työelämässä ja vastuullisissa tehtävissä organisaatioissaan. Kaikkien viesti on sama: työelämän vaatimukset ovat muuttuneet ylimitoitetuiksi.


      • InhottavaRealisti kirjoitti:

        Mistä päättelit, että he olisivat työttömiä? Itse asiassa, tunnen aika vähän työttömiä ihmisiä. Vanhoissa kavereissani on yksi, joka ei tainnut oikein ikinä työelämään päästä. Hänen kanssaan olen puhunut viimeksi reilu vuosi sitten.

        Kaikki ne, jotka ovat kanssani aiheesta keskustelleet, ovat ihan aktiivisesti mukana työelämässä ja vastuullisissa tehtävissä organisaatioissaan. Kaikkien viesti on sama: työelämän vaatimukset ovat muuttuneet ylimitoitetuiksi.

        Katso työpaikkailmoitukset. Paljon paikkoja auki mihin ei vaadita mitään koulutusta🤓


      • usko.vainen kirjoitti:

        Katso työpaikkailmoitukset. Paljon paikkoja auki mihin ei vaadita mitään koulutusta🤓

        Mitä sitten? Jos ei tekijöitä löydy, syy voi olla työssäkin. Lienet tietoinen siitä, että esim. ihanassa USA:ssa ne laittomat maahanmuuttajat tekevät suuren osan niistä raskaimmista työtehtävistä?

        On olemassa työhaluttomia ihmisiä, mutta niin yksinkertainen ei tilanne ole kuin mitä väität. Jos oletat, että vaikkapa muutto toiselle paikkakunnalle on perheellisellä automaattisesti helppoa, et tiedä perhe-elämästä paljoa.


      • InhottavaRealisti kirjoitti:

        Mitä sitten? Jos ei tekijöitä löydy, syy voi olla työssäkin. Lienet tietoinen siitä, että esim. ihanassa USA:ssa ne laittomat maahanmuuttajat tekevät suuren osan niistä raskaimmista työtehtävistä?

        On olemassa työhaluttomia ihmisiä, mutta niin yksinkertainen ei tilanne ole kuin mitä väität. Jos oletat, että vaikkapa muutto toiselle paikkakunnalle on perheellisellä automaattisesti helppoa, et tiedä perhe-elämästä paljoa.

        Työssä ei ole vikaa vaan siinä, että jotkut halua niitä tehdä koska yhteiskuntakin elättää😏


      • usko.vainen kirjoitti:

        Työssä ei ole vikaa vaan siinä, että jotkut halua niitä tehdä koska yhteiskuntakin elättää😏

        Eli tunnustat ettei sinulla ole hajuakaan nykyajan työpaikkojen vaatimuksesta työntekijöiltä.

        Kyselin aikaisemmin noista useista avoimista työpaikoista johon ei kuulemma tarvitse kummoista koulutusta. Yhtään esimerkkiä en ole saanut. Ehkä sinä voisit laittaa esimerkin?


      • Ei.luotu kirjoitti:

        Eli tunnustat ettei sinulla ole hajuakaan nykyajan työpaikkojen vaatimuksesta työntekijöiltä.

        Kyselin aikaisemmin noista useista avoimista työpaikoista johon ei kuulemma tarvitse kummoista koulutusta. Yhtään esimerkkiä en ole saanut. Ehkä sinä voisit laittaa esimerkin?

        "Yhtään esimerkkiä en ole saanut."

        Etkö yhtään jaksa tai osaa itse etsiä??? No, esimerkiksi, tarjolla on VALTAVASTI vaikkapa henkilökohtaisen avustajan töitä, myyntityötä ym. ym. Vain HARVAAN näistä vaaditaan mitään kummoista koulutusta!!! Etsi itse lisää!!!


      • taskuttäynnäkiviäkö kirjoitti:

        "Yhtään esimerkkiä en ole saanut."

        Etkö yhtään jaksa tai osaa itse etsiä??? No, esimerkiksi, tarjolla on VALTAVASTI vaikkapa henkilökohtaisen avustajan töitä, myyntityötä ym. ym. Vain HARVAAN näistä vaaditaan mitään kummoista koulutusta!!! Etsi itse lisää!!!

        Jokaisessa työpaikassa ammattiosaamisesta on etua. Vaikkei muodollisia pätevyysvaatimuksia ole, niin mieluummin valitaan se, jolla on osaamista.
        ”Henkilökohtaisen avustajan koulutusta järjestetään toisen asteen oppilaitoksissa kuten ammatillisissa oppilaitoksissa ja kansanopistoissa.”
        ”Koulutuksessa suoritetaan kaksi perustutkinnon osaa. Kuntoutumisen tukeminen -tutkinnon osa sisältyy Sosiaali- ja terveysalan perustutkintoon ja Asiakkaiden avustaminen -tutkinnon osa sisältyy Kotityö- ja puhdistuspalvelujen perustutkintoon.”
        Lähde: Ammattinetti

        Koska tuo työ vaatii yleensä hyvää terveyttä sekä hyviä vuorovaikutustaitoja, ei siihen kykene ihan kuka tahansa.

        Myyntityöt ovat usein provisiopalkalla. Joten kannattaa olla säästöjä, sillä muutamaan kuukauteen ei palkkaakaan saa. Eikä jokaisesta ole myyntityöhön.

        Suomessa on tilanne, jossa tarvetta on oman alan osaajista, erittäin ammattitaitoista henkilöistä. Eli ensin pitäisi voida hankkia sitä ammattitaitoa niin opintojen kuin työkokemuksen kautta.


      • mummomuori kirjoitti:

        Jokaisessa työpaikassa ammattiosaamisesta on etua. Vaikkei muodollisia pätevyysvaatimuksia ole, niin mieluummin valitaan se, jolla on osaamista.
        ”Henkilökohtaisen avustajan koulutusta järjestetään toisen asteen oppilaitoksissa kuten ammatillisissa oppilaitoksissa ja kansanopistoissa.”
        ”Koulutuksessa suoritetaan kaksi perustutkinnon osaa. Kuntoutumisen tukeminen -tutkinnon osa sisältyy Sosiaali- ja terveysalan perustutkintoon ja Asiakkaiden avustaminen -tutkinnon osa sisältyy Kotityö- ja puhdistuspalvelujen perustutkintoon.”
        Lähde: Ammattinetti

        Koska tuo työ vaatii yleensä hyvää terveyttä sekä hyviä vuorovaikutustaitoja, ei siihen kykene ihan kuka tahansa.

        Myyntityöt ovat usein provisiopalkalla. Joten kannattaa olla säästöjä, sillä muutamaan kuukauteen ei palkkaakaan saa. Eikä jokaisesta ole myyntityöhön.

        Suomessa on tilanne, jossa tarvetta on oman alan osaajista, erittäin ammattitaitoista henkilöistä. Eli ensin pitäisi voida hankkia sitä ammattitaitoa niin opintojen kuin työkokemuksen kautta.

        "Koska tuo työ vaatii yleensä hyvää terveyttä sekä hyviä vuorovaikutustaitoja, ei siihen kykene ihan kuka tahansa.

        Myyntityöt ovat usein provisiopalkalla. Joten kannattaa olla säästöjä, sillä muutamaan kuukauteen ei palkkaakaan saa. Eikä jokaisesta ole myyntityöhön."

        Näinhän se on!!! Aina löytyy selityksiä, jos ei HALUA tehdä työtä!!!


      • Ei.luotu.eikirj
        taskuttäynnäkiviäkö kirjoitti:

        "Yhtään esimerkkiä en ole saanut."

        Etkö yhtään jaksa tai osaa itse etsiä??? No, esimerkiksi, tarjolla on VALTAVASTI vaikkapa henkilökohtaisen avustajan töitä, myyntityötä ym. ym. Vain HARVAAN näistä vaaditaan mitään kummoista koulutusta!!! Etsi itse lisää!!!

        No tässä on yksi myyntityö ja katsotko sen vaatimuksia; tarvitaan koulutus, joten valehtelit.

        https://paikat.te-palvelut.fi/tpt/9658173?searchPhrase=myyjä&&&announced=0&leasing=0&&&&english=false&sort=1

        Tässä myös henkilökohtaisen avustajaksi tarvitaan koulutusta, eli taas valehtelit.

        https://paikat.te-palvelut.fi/tpt/9663012?searchPhrase=avustaja&&&announced=0&leasing=0&&&&english=false&sort=1

        Eli nyt kun etsin en löytänyt yhtään tuollaista työpaikkaa johon ei tarvitsisi koulutusta. Eli jäit valehtelusta kiinni niin sanotusti housut kintussa :)


      • Ei.luotu.eikirj kirjoitti:

        No tässä on yksi myyntityö ja katsotko sen vaatimuksia; tarvitaan koulutus, joten valehtelit.

        https://paikat.te-palvelut.fi/tpt/9658173?searchPhrase=myyjä&&&announced=0&leasing=0&&&&english=false&sort=1

        Tässä myös henkilökohtaisen avustajaksi tarvitaan koulutusta, eli taas valehtelit.

        https://paikat.te-palvelut.fi/tpt/9663012?searchPhrase=avustaja&&&announced=0&leasing=0&&&&english=false&sort=1

        Eli nyt kun etsin en löytänyt yhtään tuollaista työpaikkaa johon ei tarvitsisi koulutusta. Eli jäit valehtelusta kiinni niin sanotusti housut kintussa :)

        "No tässä on YKSI..."

        :-D

        Juuri niin, YKSI työpaikka katsottu, j aheti kun ei ole sopiva, mennään takaisin nukkumaan...aaa-tuuti-lullaa...


      • Ei.luotu.eikirj
        taskuttäynnäkiviäkö kirjoitti:

        "No tässä on YKSI..."

        :-D

        Juuri niin, YKSI työpaikka katsottu, j aheti kun ei ole sopiva, mennään takaisin nukkumaan...aaa-tuuti-lullaa...

        Jos osaisit lukea suomenkieltä, niin mainitsin kyllä että olin katsonut muitakin. Tämä oli vain yksi esimerkki sinulle. Eli päätit jatkaa valehtelua ja solvaamista kun jäit selvästä valehtelusta kiinni. Mitäköhän jumalasi sanoo tuollaisesta käytöksestä.

        Mutta voit korjata tilanteen näyttämällä minulle EDES yhden työpaikan johon ei tarvitse koulutusta.


      • taskuttäynnäkiviäkö
        Ei.luotu.eikirj kirjoitti:

        Jos osaisit lukea suomenkieltä, niin mainitsin kyllä että olin katsonut muitakin. Tämä oli vain yksi esimerkki sinulle. Eli päätit jatkaa valehtelua ja solvaamista kun jäit selvästä valehtelusta kiinni. Mitäköhän jumalasi sanoo tuollaisesta käytöksestä.

        Mutta voit korjata tilanteen näyttämällä minulle EDES yhden työpaikan johon ei tarvitse koulutusta.

        https://paikat.te-palvelut.fi/tpt/9671061?locations=Espoo&&announced=0&leasing=0&&&&english=false&sort=1

        https://paikat.te-palvelut.fi/tpt/9660503?searchPhrase=henkilökohtainen avustaja&locations=Espoo&&announced=0&leasing=0&&&&english=false&sort=1

        https://paikat.te-palvelut.fi/tpt/9585128?searchPhrase=henkilökohtainen avustaja&locations=Espoo&&announced=0&leasing=0&&&&english=false&sort=1


        Näitä on, te laiskimukset, ihan niin paljon kuin vain haluaa etsiä, hakea, ja tehdä töitä!!!


      • Ei.luotu.eikirj
        taskuttäynnäkiviäkö kirjoitti:

        https://paikat.te-palvelut.fi/tpt/9671061?locations=Espoo&&announced=0&leasing=0&&&&english=false&sort=1

        https://paikat.te-palvelut.fi/tpt/9660503?searchPhrase=henkilökohtainen avustaja&locations=Espoo&&announced=0&leasing=0&&&&english=false&sort=1

        https://paikat.te-palvelut.fi/tpt/9585128?searchPhrase=henkilökohtainen avustaja&locations=Espoo&&announced=0&leasing=0&&&&english=false&sort=1


        Näitä on, te laiskimukset, ihan niin paljon kuin vain haluaa etsiä, hakea, ja tehdä töitä!!!

        No löytyihän niitä. Mutta miksi sinun piti ensin vittuilla?

        Tosin huomasitko että näihinkin oli tiettyjä vaatimuksia? J ei kaikki osaa myydä, ja se on itse asiassa aika vaikea työ. Myöskään kaikista ei ole henkilökohtaisiksi avustajiksi. Myös palkka voi olla niin huono ettei se kata menoja, varsinkaan pääkaupunkiseudulla.

        Ja miksi haukut minua laiskaksi? Teen varmasti enemmän töitä kuin sinä.


      • Ei.luotu.eikirj kirjoitti:

        No löytyihän niitä. Mutta miksi sinun piti ensin vittuilla?

        Tosin huomasitko että näihinkin oli tiettyjä vaatimuksia? J ei kaikki osaa myydä, ja se on itse asiassa aika vaikea työ. Myöskään kaikista ei ole henkilökohtaisiksi avustajiksi. Myös palkka voi olla niin huono ettei se kata menoja, varsinkaan pääkaupunkiseudulla.

        Ja miksi haukut minua laiskaksi? Teen varmasti enemmän töitä kuin sinä.

        Selityksiä...selityksiä...selityksiä...selityksiä...selityk...


      • Ei.luotu.eikirj kirjoitti:

        No löytyihän niitä. Mutta miksi sinun piti ensin vittuilla?

        Tosin huomasitko että näihinkin oli tiettyjä vaatimuksia? J ei kaikki osaa myydä, ja se on itse asiassa aika vaikea työ. Myöskään kaikista ei ole henkilökohtaisiksi avustajiksi. Myös palkka voi olla niin huono ettei se kata menoja, varsinkaan pääkaupunkiseudulla.

        Ja miksi haukut minua laiskaksi? Teen varmasti enemmän töitä kuin sinä.

        Se on kuulkaa uusavuttomat laiskimukset niin, että tässä maailmassa PITÄÄ osata, ja VIITSIÄ tehdä erinäisiä asioita. Nuo pari esimerkkiä vaikkapa avustajan työpaikoista jotka laitoin malliksi tälle yhdelle lasikurille eivät vaadi mitään sen kummempaa kuin normaaleja ihmisenä olemisen taitoja. NIITÄ SENTÄÄN PITÄÄ VOIDA OLETTAA IHMISILLÄ OLEVAN!!! Ne eivät ole mitään koulutuksen tuomaa, eivät ole erityistaitoja, vaan lähinnä normaaleja askareita, joita ihminen tekee pysyäkseen elossa ja jotakuinkin siistinä. Mutta te jumalattomat uusavuttomat laiskurit, osaatteko MITÄÄN!!! Jos ette, miksi teidän edes pitäisi olla olemassa???


      • Ei.luotu.eikirj
        taskuttäynnäkiviäkö kirjoitti:

        Se on kuulkaa uusavuttomat laiskimukset niin, että tässä maailmassa PITÄÄ osata, ja VIITSIÄ tehdä erinäisiä asioita. Nuo pari esimerkkiä vaikkapa avustajan työpaikoista jotka laitoin malliksi tälle yhdelle lasikurille eivät vaadi mitään sen kummempaa kuin normaaleja ihmisenä olemisen taitoja. NIITÄ SENTÄÄN PITÄÄ VOIDA OLETTAA IHMISILLÄ OLEVAN!!! Ne eivät ole mitään koulutuksen tuomaa, eivät ole erityistaitoja, vaan lähinnä normaaleja askareita, joita ihminen tekee pysyäkseen elossa ja jotakuinkin siistinä. Mutta te jumalattomat uusavuttomat laiskurit, osaatteko MITÄÄN!!! Jos ette, miksi teidän edes pitäisi olla olemassa???

        Ja vittuilu jatkuu. No uskosi mukaan helvetissä tavataan! Tosin sinun onneksi se on pelkkää satua. ;)

        Ei kaikki ihmiset ole sosiaalisesti taitavia. Et ole näköjään hirveästi ollut ihmisten kanssa tekemisissä kun tuollaisia älyttömyyksiä päästelet.

        Ja onko muka myymisen taito ihmisen perustaito?

        Ja millä perusteella väität minua laiskuriksi? Eikös se raamattusi puhunut jotain väärän todistuksen antamisesta lähimmäisestä? Ja miksi haluat tappaa uskonnottomat? Tuohan on jo suora tappouhkaus josta poliisikin voisi kiinnostua.

        Vähän vaikuttaa siltä ettei sinulla ole mitään kokemusta työelämästä. Sellaisia älyttömyyksiä päästelet ettei kukaan järkevä edes ottaisi sinua töihin. Ei edes perseitä pyyhkimään.


      • Ei.luotu.eikirj kirjoitti:

        Ja vittuilu jatkuu. No uskosi mukaan helvetissä tavataan! Tosin sinun onneksi se on pelkkää satua. ;)

        Ei kaikki ihmiset ole sosiaalisesti taitavia. Et ole näköjään hirveästi ollut ihmisten kanssa tekemisissä kun tuollaisia älyttömyyksiä päästelet.

        Ja onko muka myymisen taito ihmisen perustaito?

        Ja millä perusteella väität minua laiskuriksi? Eikös se raamattusi puhunut jotain väärän todistuksen antamisesta lähimmäisestä? Ja miksi haluat tappaa uskonnottomat? Tuohan on jo suora tappouhkaus josta poliisikin voisi kiinnostua.

        Vähän vaikuttaa siltä ettei sinulla ole mitään kokemusta työelämästä. Sellaisia älyttömyyksiä päästelet ettei kukaan järkevä edes ottaisi sinua töihin. Ei edes perseitä pyyhkimään.

        "Ja millä perusteella väität minua laiskuriksi?"

        Olet jo tämän lyhyen keskustelumme aikana todistanut olevasi ihminen, joka keksii salamannopeasti selityksiä, miksi ei voi, ei kannata, ei löydy, ei voi, ei ole ei osaa...kuinka edes voisit olla tekemässä jotkain hyödyllistä, josta joku vielä sinulle jotakin maksaisi!!! Opettele edes jotakin, etsi töitä, ja HANKI LAISKA ELANTOSI!!!


      • Silmänräpäyksessä
        usko.vainen kirjoitti:

        Niin, ongelma on työhaluttomuus niin kauan kuin avoimia työpaikoja on😉

        Sinä siis näet sopivaksi syyllistää uhrin etkä aiheuttajaa. Sellainen on kyllä nykyisessä Suomessa hyvin tavallista. Yleensä sellaiseen harhautuvat ihmiset, joilla ei ole minkäänlaista moraalia, eivät ihmiset, jotka kutsuvat itseään usko.vaisiksi. Mutta maailma on ihmeellinen, täällä hyvä kääntyy pahaksi tuosta noin vain, silmän räpäyksessä.


      • Silmänräpäyksessä kirjoitti:

        Sinä siis näet sopivaksi syyllistää uhrin etkä aiheuttajaa. Sellainen on kyllä nykyisessä Suomessa hyvin tavallista. Yleensä sellaiseen harhautuvat ihmiset, joilla ei ole minkäänlaista moraalia, eivät ihmiset, jotka kutsuvat itseään usko.vaisiksi. Mutta maailma on ihmeellinen, täällä hyvä kääntyy pahaksi tuosta noin vain, silmän räpäyksessä.

        Minkä ihmeen uhrin?????? Kenen / minkä uhri on ihminen, jolla ei ole VIITSINYT hankkia edes sen vertaa ihmisenä olemisen taitoja, että selviäisi vaikkapa nyt noista esimerkiksi laittamistani tehtävistä???? Tuollainen raukka ei ole kuin oman mukavuuden ja laiskuutensa uhri!!!


      • Ei.luotu.eikirj
        taskuttäynnäkiviäkö kirjoitti:

        "Ja millä perusteella väität minua laiskuriksi?"

        Olet jo tämän lyhyen keskustelumme aikana todistanut olevasi ihminen, joka keksii salamannopeasti selityksiä, miksi ei voi, ei kannata, ei löydy, ei voi, ei ole ei osaa...kuinka edes voisit olla tekemässä jotkain hyödyllistä, josta joku vielä sinulle jotakin maksaisi!!! Opettele edes jotakin, etsi töitä, ja HANKI LAISKA ELANTOSI!!!

        Niin kerroin miten asiat ovat oikeasti työelämässä. Sinulla kun ei siitä näytä olevan hajuakaan.

        Minä olen hankkinut elantoni jo alaikäisestä asti, joten miksi taas valehtelet?


    • Näinseasiaon

      En näe asiaa ihan noin mustavalkoisena kuin aloituksessa esitetään, vaikkakin olen samaa mieltä siinä että naisen tulee olla miehelleen alamainen niinkuin luonto ja luomisjärjestyskin jo asettaa. Pitää kuitenkin ottaa huomioon ettemme elä enää agraarikulttuurissa ja siksikin naisten on monesti tehtävä töitä kodin ulkopuolella. Muuten ei vaan pärjää enkä usko että Jumalankaan tahto olisi jättää perhettä köyhyyteen ja lapsia puutteenalaisuuteen tämän takia jos kerran naisellekin löytyy työtä kodin ulkopuolelta.

      Ennen oli toisin kun viljeltiin maata ja naiset hoiti kotona lehmiä ja lapsia kun pienviljelijäisäntä kävi myös kodin ulkopuolella töissä. Työttömyys voi myös johtua onesta eri asiasta kun aina ei sitä oman alan työtä ole vain saatavilla eikä aina edes minkäänlaista työtä. Ei sekään paljon auta jos sadan kilometrin päässä on tekemätöntä työtä kun ei ole varaa autoon tai kulkemiseen jne.

      Mutta kyllä nykyaikaisessakin yhteiskunnan menossa on mahdollista toteuttaa Jumalan alkuperäistä tahto että vaimo on miehelleen uskollinen ja kunnioittaa miestään ja mies panee vauimonsa edut jopa omiensa edelle eikä niinkuin jumalattomat ja ateistit tekevät että "herroina halliten" vaimojaan pieksävät kun luulevat Luojan luoneen heidät vaimopuolta vahvemmaksi sen takia että saisivat tätä alistaa.


      Uskovainen, Jumalaa pelkäävä kristitty perhe, isä, äiti ja lapset, luo parhaan mahdollisen pohjan onnelliselle perheelle ja lasten kasvulle. Joskus käy niin onnettomasti että vanhemmat vaikka eroavat tai toinen voi kuolla mutta Jumalan armon avulla yksin jääneetkin jaksavat toivoa hädänkin keskellä.

      Mutta mihinkä ne toivovat joille ei Jumalaa ole? Tyhjiin fraaseihin ja typeriin, katteettomiin hokemiin kuten;: "kyllä kaikki aina järjestyy" tms. hattaraa, pelkkiä hurskastelevia ja tyhjiä toiveita.

      Jumalassa on ihmisen vahva toivo ja turva eikä yhdessäkään toisessa!

      • " aina ei sitä oman alan työtä ole vain saatavilla"

        Tämä on toinen nykyisen jumalattoman ajan ongelma, joka liittyy työttömyyteen. Työ on ihmisen osalle lankeemuksessa laitettu osa, jolla ihmisen (miehen) on hankittava elatus perheelleen. Ihmisen (miehen) oma ala ON työ!!! Nykyään jumalattomat asettavat oman mukavuuden ja omat mielihalunsa Jumalan säätämyksen edelle. He kehittelevät kaiken maailman "aloja", joille jopa kalliisti yhteiskunnan varoin kouluttautuvat. Ja voi että, kun ei olekaan "oman alan töitä", olkoonkin että oma ala on aasialainen kurkkulaulu tai jooga-levitaatio-valmennus.


      • Näinseasiaon
        taskuttäynnäkiviäkö kirjoitti:

        " aina ei sitä oman alan työtä ole vain saatavilla"

        Tämä on toinen nykyisen jumalattoman ajan ongelma, joka liittyy työttömyyteen. Työ on ihmisen osalle lankeemuksessa laitettu osa, jolla ihmisen (miehen) on hankittava elatus perheelleen. Ihmisen (miehen) oma ala ON työ!!! Nykyään jumalattomat asettavat oman mukavuuden ja omat mielihalunsa Jumalan säätämyksen edelle. He kehittelevät kaiken maailman "aloja", joille jopa kalliisti yhteiskunnan varoin kouluttautuvat. Ja voi että, kun ei olekaan "oman alan töitä", olkoonkin että oma ala on aasialainen kurkkulaulu tai jooga-levitaatio-valmennus.

        Hmm... Ei se työ ole pelkästään kirous, vaikka se sitäkin on ("otsasi hiessä pitää sinun leipäsi syömän"), vaan työ on myös siunaus. Sanoohan Raamattu: joka ei työtä tee, sen ei syömänkään pidä.

        Työ varjelee ihmistä raskamielisyydestä, se tuo toimeentuloa ym.

        Eikä Raamatunkaan aikana kaikki olleet vain lammaspaimenia vaan jo silloin oli ihan omia "aloja":

        "Aabelista tuli lampuri, mutta Kainista peltomies." (1.Moos. 4:2)

        Se ettei kaikki ole kätenä tai jalkana, namhdollistaa ihan varmaan Jumalan säätämisestä sen että yhteiskunnassa on erilaisia tehtäviä jotka muodostavat yhdessä kokonaisuuden. Onhan esivallankin "ala" Jumalan säätämä. Ja kaikki kutsumukset!

        Ja kyllä sekin on ihan sallittavaa ja luonnollista että nyky-yhteiskunnassa ihmiset kouluttautuvat. Sillä tavalla on maailma muuttunut ettei enää töitä saakaan jos ei kouluttaudu jollekin alalle. Kukaan ei voi kouluttautua kaikille aloille.

        Mutta jos oman alan työtä ei ole, ei se tarkoita että olisi oikein laiskanakaan maata jos jotain työtä kuitenkin olisi tarjolla, jota voi tehdä. En ollenkaan usko että mitään ns. "paskatöitä" on olemassa. kaikki työ on arvokasta ja tärkeää paitsi se maailman vanhin ammatti ja muutama muu...


      • taskuttäynnäkiviäkö kirjoitti:

        " aina ei sitä oman alan työtä ole vain saatavilla"

        Tämä on toinen nykyisen jumalattoman ajan ongelma, joka liittyy työttömyyteen. Työ on ihmisen osalle lankeemuksessa laitettu osa, jolla ihmisen (miehen) on hankittava elatus perheelleen. Ihmisen (miehen) oma ala ON työ!!! Nykyään jumalattomat asettavat oman mukavuuden ja omat mielihalunsa Jumalan säätämyksen edelle. He kehittelevät kaiken maailman "aloja", joille jopa kalliisti yhteiskunnan varoin kouluttautuvat. Ja voi että, kun ei olekaan "oman alan töitä", olkoonkin että oma ala on aasialainen kurkkulaulu tai jooga-levitaatio-valmennus.

        Enpä haluaisi levyseppä-hitsaajan tekevän minulle mitään kirurgintaidot vaativaa operaatiota.


      • taskuttäynnäkiviäkö kirjoitti:

        " aina ei sitä oman alan työtä ole vain saatavilla"

        Tämä on toinen nykyisen jumalattoman ajan ongelma, joka liittyy työttömyyteen. Työ on ihmisen osalle lankeemuksessa laitettu osa, jolla ihmisen (miehen) on hankittava elatus perheelleen. Ihmisen (miehen) oma ala ON työ!!! Nykyään jumalattomat asettavat oman mukavuuden ja omat mielihalunsa Jumalan säätämyksen edelle. He kehittelevät kaiken maailman "aloja", joille jopa kalliisti yhteiskunnan varoin kouluttautuvat. Ja voi että, kun ei olekaan "oman alan töitä", olkoonkin että oma ala on aasialainen kurkkulaulu tai jooga-levitaatio-valmennus.

        ”He kehittelevät kaiken maailman "aloja", joille jopa kalliisti yhteiskunnan varoin kouluttautuvat…”

        Niin, kun siirryimme maatalousvaltaisesta yhteiskunnasta teollisuusyhteiskunnaksi ja siitä palveluyhteiskunnaksi, niin osaamista vaaditaan aina vain enemmän. Näin eri ammatit eriytyivät, sillä kenenkään resurssit eivät enää riitä kaiken opetteluun. Vielä 70 luvulla oli sekatyömiehiä, mutta heille ei enää ole sijaa, sillä kukaan ei tarvitse henkilöä, joka osaa vähän kaikkea mutta ei mitään hyvin.


      • ae5w74
        mummomuori kirjoitti:

        ”He kehittelevät kaiken maailman "aloja", joille jopa kalliisti yhteiskunnan varoin kouluttautuvat…”

        Niin, kun siirryimme maatalousvaltaisesta yhteiskunnasta teollisuusyhteiskunnaksi ja siitä palveluyhteiskunnaksi, niin osaamista vaaditaan aina vain enemmän. Näin eri ammatit eriytyivät, sillä kenenkään resurssit eivät enää riitä kaiken opetteluun. Vielä 70 luvulla oli sekatyömiehiä, mutta heille ei enää ole sijaa, sillä kukaan ei tarvitse henkilöä, joka osaa vähän kaikkea mutta ei mitään hyvin.

        Töitä on mutta missä on tekijät kun ulkomaislta heitä pitää Suomeen hankkia?


      • ae5w74 kirjoitti:

        Töitä on mutta missä on tekijät kun ulkomaislta heitä pitää Suomeen hankkia?

        Jaa a. Ehkä ne 50 000 ilmaistyöntekijää eivät vielä riitä? No, kyse on aluellisesta eli rakenne työttömyydestä. Aikuisten pitäisi voida opiskella uusia ammatteja, asuntojen pitäisi olla edullisempia, niin silloin ammattaitoa vaativiin työpaikkoihin olisi mahdollisuus?


    • >Miesten kuuluu olla työssä, naisten kotona tekemässä tärkeää työtään, eli KUNNOLLA kasvattaen lapsosiaan!!! Koti-isä on kirosana ja jumalanpilkkaa!!! Herra varjele!!! Olette kumonneet Jumalan säätämyksen mukaisen elojärjestyksen!!!

      Tämä on TÄYSIN aidon islamin mukaista ajattelua. Sinusta tulee vielä kunnon muslimi, jos Jumala suo!

      • Näinseasiaon

        Kerrankin olen samaa mieltä kanssasi.


      • Niinpä. Näin suomikin pääsisi takaisin kehitysmaaksi, kun talous romahtaisi köyhyyden hurjan kasvun myötä.


      • Yksi ääri-islamin nousun syitä on juuri tuo naisten pyrkimys pois hellan ja nyrkin välistä. Myös monissa muslimimaissa kuten Turkissa ja Iranissa (joissa ei niin yllättäin vanhoillisten vastaisku on käynnissä) hedelmällisyysluku on alle 2 (eli samaa tasoa kuin Suomessa) ja kun naiset eivät ole jatkuvasti raskaana tai pikkulapsien hoitajia niin pelkkä kodin hoito ja miehen palvelu ei enää riitä elämän sisällöksi.

        Ja kuten avaaja niin osuvasti kuvasi, niin uskovaisten ajatusmaailman mukaan se on Saatanasta jos naisella on oma elämä kodin ja miehen kontrollin ulkopuolella.


    • Look

      Runsas työttömyys johtuu valtaosin miesjohtajien ahneudesta ja halusta hallita. Tämä NWO on ihan mieskulttien tehtailema juttu.

      Raamatusta voimme lukea elämästä ennen Jeesuksen syntymää, Jeesuksen elämän aikana ja Jeesuksen ylösnousemuksen jälkeen. Kaikissa on sama juttu lasten kasvatuksen suhteen. Pienet lapset olivat äidin helmoissa ja isommat lapset olivat isien kanssa.
      Lueppa kertomus Jeesuksen "katoamisesta" Luukkaan evankeliumista luvusta 2 ja jakeesta 41 eteenpäin.

      Siellä, missä naisilla on eniten valtaa on asiat parhaiten. Esim. hindut ja muslimit kohtelevat naisiaan huonommin kuin ateistit ja kristityt.
      Onko aloittajan mielestä esim. Intiassa asiat yleisesti ottaen paremmin kuin Suomessa?
      Itse mainitsit Intian, joten ihan tosi, Googlaa hieman, että Intian kansalaisille todella kuuluu.

      Laita nyt se korkki kiinni niin asiat alkavat hieman helpottamaan!
      Saman kehoituksen annan teille muillekin naisten alistajille.
      Paholainen pitää teitä ihan pilkkanaan, teitä marionetteja.

      Lyhyesti sama: Nainen ei ole se ongelma vaan mies.

      • >Siellä, missä naisilla on eniten valtaa on asiat parhaiten.

        Pitkälti näin. Tyttöjen koulutukseen panostaminen onkin ylivoimaisesti tehokkainta kehitysapua.


      • "Onko aloittajan mielestä esim. Intiassa asiat yleisesti ottaen paremmin kuin Suomessa?
        Itse mainitsit Intian,"

        Älä ota enempää, näet näkyjä!!! Missä muka Intiasta mitään kirjoitin???


      • Look
        taskuttäynnäkiviäkö kirjoitti:

        "Onko aloittajan mielestä esim. Intiassa asiat yleisesti ottaen paremmin kuin Suomessa?
        Itse mainitsit Intian,"

        Älä ota enempää, näet näkyjä!!! Missä muka Intiasta mitään kirjoitin???

        "Ja voi että, kun ei olekaan "oman alan töitä", olkoonkin että oma ala on aasialainen kurkkulaulu tai jooga-levitaatio-valmennus. "
        Näin kirjoitit ja lähetit viestin klo. 20:14.

        Jooga on intialainen oppi. Levitointi kuuluu myös hindulaisuuteen.


      • Look kirjoitti:

        "Ja voi että, kun ei olekaan "oman alan töitä", olkoonkin että oma ala on aasialainen kurkkulaulu tai jooga-levitaatio-valmennus. "
        Näin kirjoitit ja lähetit viestin klo. 20:14.

        Jooga on intialainen oppi. Levitointi kuuluu myös hindulaisuuteen.

        Justiinsa joo!!! :-D


      • nykyaikaa

        Kaikille olisi työtä ja tuloa, totta. Kun keksittäisiin juuri Suomen elämään sopivaa. Jalostaa voidaan kaikkea , mitä oma maamme tuottaa jatkuvasti; maa ja metsä, malmi ja vesi. Suuri maa ja pieni väestö? Olisi liikuntaakin vaativaa työtä ja olisi sellaista, mihin nuoret voisivat liittyä oppiakseen aitoa työnteon velvoitetta.

        Perheiden lapsimäärät supistuivat minimiin, kun naisia alettiin sijoittamaan tehtaisiin ja sitten myöhemmin istuttamaan koulunpenkkiin pitkälle aikuisuuteen. Valtavalla mediainformoinnilla "valistettiin" aikoinaan nuoret naiset minilapsiperheen (1-2 lasta) ihanuudesta. Koko uusi touhu (tasa-arvon nimelle pyhitetty) tuotti nopeasti tulosta, mutta toi mukanaan oravanpyörä-ahdistuksen ja avioerot. Ne taas ovat poikineet nyt näkyvät vammaksi muuttuneet masennukset ja muut sairaudet ongelmineen nuorelle väestölle. Ne taas ovat poikineet lisääntyneet lasten huostaanotot eli lapsille pyvyvät hoitokulut verovaroin!

        Olihan sekin aikoinaan erikoinen keksintö, että naiset saatiin luulemaan, että heidän ei itse sovi hoitaa lapsiaan. He uskovat nyt, että lapsen kuuluu saada "oikeaa varhaiskasvatusta " pitkäksi päiväksi ja lähtevät itse vaikkapa sitä joogaa opettamaan.

        Se oli kyllä erikoisin keksintö -70-80-luvulla, että lapsille hankittiin laillinen oikeus"vierasvarhaiskasvatukseen", mutta ei oikeutta oman äidin huolenpidolliseen kasvatukseen. Se lapsille hankittu oikeus tuotti suunnattoman määrän työpaikoiksi kutsuttavia olopaikkoja naisille. Elikkä äiti menee päiväkotiin hoitamaan lapsia , kun ensin aamulla on kiikuttanut toiseen päiväkotiin omat pikkulapsensa. Näin äidit ovat menetelleet jo kohta puoli vuosisataa ja ovat olleet tekevinään työtä ja saavinansa yhteiskunnalta palkkaa.
        On siis riittänyt valtavasti toiminnaksi kutsuttavaa liikehdintää ja on riittänyt yhteiskunnalle verovarojen kuluja päiväkotirakentamisista, niiden ylläpidosta lelu- ja kalustekuluista, ruokamenoista sekä hoitajien palkoista.
        On siis ollut suuri määrä työllistettäviä valtion varoin.

        No, olettaisi, että maassa tarvittaisiin oikeaa tuottavaa työtä, mikä ainoastaan tuottaa todellisia verovaroja. Maassamme on valtavan suurilla eläkkeillä tuettu vanhusväestö ja heidän oikea aito hoitotarve. Tällainen hoito ennen laitostumisaikakautta toteutettiin huomaamatta ja eläkkeettömänä maalaistaloissa - sen ruuissa ja tiloissa ja lastenlasten seurassa.

        Vanhaan ei ole paluuta, ei pidäkään, mutta vanhaa voi uudelleensoveltaa. Itsekukakin voisi olla yrittäjä, kuten oli vielä -60-luvulla.


      • Look
        taskuttäynnäkiviäkö kirjoitti:

        Justiinsa joo!!! :-D

        Vastaa nyt sinä?

        Onko miesvaltaisissa maissa asiat todella paremmin kuin Suomessa?
        Tai edes Venäjällä?

        Sinä markkinoit nyt sitä Amerikkalaista sodan jälkeistä unelmaa.
        Mies käy töissä ja on esimerkillinen perheen suojelija.
        Vaimo on kodin hengetär ja Äiti.
        Heillä on 2 lasta, poika ja tyttö.
        He asuvat omakotitalossa, sievässä lähiössä.

        Mainitsemasi elämän tyyli ei kuulu Jumalan suunnitelmiin. Se ei ollut edes Raamatun ajan ihmisten elämään. Lue Sananlaskut 31.


      • jänisti
        Look kirjoitti:

        Vastaa nyt sinä?

        Onko miesvaltaisissa maissa asiat todella paremmin kuin Suomessa?
        Tai edes Venäjällä?

        Sinä markkinoit nyt sitä Amerikkalaista sodan jälkeistä unelmaa.
        Mies käy töissä ja on esimerkillinen perheen suojelija.
        Vaimo on kodin hengetär ja Äiti.
        Heillä on 2 lasta, poika ja tyttö.
        He asuvat omakotitalossa, sievässä lähiössä.

        Mainitsemasi elämän tyyli ei kuulu Jumalan suunnitelmiin. Se ei ollut edes Raamatun ajan ihmisten elämään. Lue Sananlaskut 31.

        Hänelle tuli pupu pöksyyn ja Jänisti nukkumaan.


      • Ongelmien sukupuolittaminen on äärimmäinen ja väärä yksinkertaistus. Miehet ovat yhtä vähän kuin naisetkaan yhtenäinen ryhmä missään maassa. Yhteiskunnat joissa miesten ja naisten tasa-arvo on huonolla tolalla on säännöllisesti yhteiskunnallinen tasa-arvo ylimalkaan huonolla tolalla.

        Hyvä huono esimerkki on Intia jossa on edelleen kastijärjestelmä voimissaan, joka sortaa niin miehiä kuin naisiakin. Varakkaiden kotien "matriarkat" saattavat kurittaa fyysisesti niin mies kuin naispalvelijoitakin, joilla ei ole mitään irtisanomissuojaa saati muita meille normaaleja työntekijän oikeuksia.

        Joku kuukausi sitten BBC:llä oli uutinen, jossa kerrottiin kuinka kastiton mies oli piesty Intiassa kuoliaaksi, koska oli ratsastanut hevosella. Se on kastittomilta perinteen mukaan kielletty. Eli Intia on epätasa-arvoinen ja väkivaltainen kaikille yhteiskunnassa heikommassa asemassa oleville - joista toki suurempi osa on naisia.

        Tuosta "mies-johtajien ahneudesta" voisin kirjoittaa enemmänkin ja omasta kokemuksesta. Siinäkin ongelma on systeeminen. Palkkajohtaja (mies tai naonen) pelaa niillä säännöillä ja tavoitteilla jotka hänelle on annettu. Tai sitten vaihdetaan pelaajaa.

        Kyse ei siis ole siitä, että vastustaisin miesten ja naisten tasa-arvoa, vaan siitä, että yhteiskunnallinen tasa-arvo on paljon laajempi kysymys kuin vain mies-nais-kysymys. "Ongelma on mies" ei riitä analyysiksi.


      • nykyaikaa kirjoitti:

        Kaikille olisi työtä ja tuloa, totta. Kun keksittäisiin juuri Suomen elämään sopivaa. Jalostaa voidaan kaikkea , mitä oma maamme tuottaa jatkuvasti; maa ja metsä, malmi ja vesi. Suuri maa ja pieni väestö? Olisi liikuntaakin vaativaa työtä ja olisi sellaista, mihin nuoret voisivat liittyä oppiakseen aitoa työnteon velvoitetta.

        Perheiden lapsimäärät supistuivat minimiin, kun naisia alettiin sijoittamaan tehtaisiin ja sitten myöhemmin istuttamaan koulunpenkkiin pitkälle aikuisuuteen. Valtavalla mediainformoinnilla "valistettiin" aikoinaan nuoret naiset minilapsiperheen (1-2 lasta) ihanuudesta. Koko uusi touhu (tasa-arvon nimelle pyhitetty) tuotti nopeasti tulosta, mutta toi mukanaan oravanpyörä-ahdistuksen ja avioerot. Ne taas ovat poikineet nyt näkyvät vammaksi muuttuneet masennukset ja muut sairaudet ongelmineen nuorelle väestölle. Ne taas ovat poikineet lisääntyneet lasten huostaanotot eli lapsille pyvyvät hoitokulut verovaroin!

        Olihan sekin aikoinaan erikoinen keksintö, että naiset saatiin luulemaan, että heidän ei itse sovi hoitaa lapsiaan. He uskovat nyt, että lapsen kuuluu saada "oikeaa varhaiskasvatusta " pitkäksi päiväksi ja lähtevät itse vaikkapa sitä joogaa opettamaan.

        Se oli kyllä erikoisin keksintö -70-80-luvulla, että lapsille hankittiin laillinen oikeus"vierasvarhaiskasvatukseen", mutta ei oikeutta oman äidin huolenpidolliseen kasvatukseen. Se lapsille hankittu oikeus tuotti suunnattoman määrän työpaikoiksi kutsuttavia olopaikkoja naisille. Elikkä äiti menee päiväkotiin hoitamaan lapsia , kun ensin aamulla on kiikuttanut toiseen päiväkotiin omat pikkulapsensa. Näin äidit ovat menetelleet jo kohta puoli vuosisataa ja ovat olleet tekevinään työtä ja saavinansa yhteiskunnalta palkkaa.
        On siis riittänyt valtavasti toiminnaksi kutsuttavaa liikehdintää ja on riittänyt yhteiskunnalle verovarojen kuluja päiväkotirakentamisista, niiden ylläpidosta lelu- ja kalustekuluista, ruokamenoista sekä hoitajien palkoista.
        On siis ollut suuri määrä työllistettäviä valtion varoin.

        No, olettaisi, että maassa tarvittaisiin oikeaa tuottavaa työtä, mikä ainoastaan tuottaa todellisia verovaroja. Maassamme on valtavan suurilla eläkkeillä tuettu vanhusväestö ja heidän oikea aito hoitotarve. Tällainen hoito ennen laitostumisaikakautta toteutettiin huomaamatta ja eläkkeettömänä maalaistaloissa - sen ruuissa ja tiloissa ja lastenlasten seurassa.

        Vanhaan ei ole paluuta, ei pidäkään, mutta vanhaa voi uudelleensoveltaa. Itsekukakin voisi olla yrittäjä, kuten oli vielä -60-luvulla.

        ”Perheiden lapsimäärät supistuivat minimiin, kun naisia alettiin sijoittamaan tehtaisiin ja sitten myöhemmin istuttamaan koulunpenkkiin…”
        ”…erikoinen keksintö, että naiset saatiin luulemaan, että heidän ei itse sovi hoitaa lapsiaan…”

        Sinulla on kyllä omanlaiset nuo ajatuskulut. Suomalaiset naiset joutuivat sodan aikana töihin, koska miehet olivat rintamalla. Kun Suomea nostettiin suosta ylös sotien jälkeen, siinä erityisesti teollisuuden kehitys oli avain asemassa. Kaikki kynnelle kykenevät tarvittiin töihin.

        Siksi entisajan yrittäjät järjestivät lapsille päivähoitoa. Kun teknologian tuloksena voitiin ehkäistä ei toivotut raskaudet, ei juuri kukaan enää synnyttänyt lapsia yli omien voimien.

        Kun yhteiskuntamme kehittyi edelleen palveluyhteiskunnaksi, niin päivähoito kehittyi samalla. Samaan aikaan laajennettiin äitiysvapaita sekä vanhempainlomia, joita ei koskaan aiemmin suomessa ole ollut.

        ”Näin äidit ovat menetelleet jo kohta puoli vuosisataa ja ovat olleet tekevinään työtä…”

        Mielestäsi naiset eivät siis tee töitä vaan ovat tekevinään? Mitäs se kotona lojuminen sitten on, kun lapset ovat päivisin koulussa ja iltaisin harrastusten parissa?

        ”Tällainen hoito ennen laitostumisaikakautta toteutettiin huomaamatta…”

        Vanhusten asema oli surkea. Moni joutui elämään syytinkiläisenä, kerjäläisenä omassa kodissaan. Silloin toki kuoltiin nuorempina. Vanhuksille oli vaivaistaloja jo tuolloin.

        Taidat elää aika romanttisessa maailmankuvassa?


      • w65u
        mummomuori kirjoitti:

        ”Perheiden lapsimäärät supistuivat minimiin, kun naisia alettiin sijoittamaan tehtaisiin ja sitten myöhemmin istuttamaan koulunpenkkiin…”
        ”…erikoinen keksintö, että naiset saatiin luulemaan, että heidän ei itse sovi hoitaa lapsiaan…”

        Sinulla on kyllä omanlaiset nuo ajatuskulut. Suomalaiset naiset joutuivat sodan aikana töihin, koska miehet olivat rintamalla. Kun Suomea nostettiin suosta ylös sotien jälkeen, siinä erityisesti teollisuuden kehitys oli avain asemassa. Kaikki kynnelle kykenevät tarvittiin töihin.

        Siksi entisajan yrittäjät järjestivät lapsille päivähoitoa. Kun teknologian tuloksena voitiin ehkäistä ei toivotut raskaudet, ei juuri kukaan enää synnyttänyt lapsia yli omien voimien.

        Kun yhteiskuntamme kehittyi edelleen palveluyhteiskunnaksi, niin päivähoito kehittyi samalla. Samaan aikaan laajennettiin äitiysvapaita sekä vanhempainlomia, joita ei koskaan aiemmin suomessa ole ollut.

        ”Näin äidit ovat menetelleet jo kohta puoli vuosisataa ja ovat olleet tekevinään työtä…”

        Mielestäsi naiset eivät siis tee töitä vaan ovat tekevinään? Mitäs se kotona lojuminen sitten on, kun lapset ovat päivisin koulussa ja iltaisin harrastusten parissa?

        ”Tällainen hoito ennen laitostumisaikakautta toteutettiin huomaamatta…”

        Vanhusten asema oli surkea. Moni joutui elämään syytinkiläisenä, kerjäläisenä omassa kodissaan. Silloin toki kuoltiin nuorempina. Vanhuksille oli vaivaistaloja jo tuolloin.

        Taidat elää aika romanttisessa maailmankuvassa?

        Jokainen lapsi haluaa olla ensimmäiset vuotensa kotona äitinsä kanssa.


      • w65u kirjoitti:

        Jokainen lapsi haluaa olla ensimmäiset vuotensa kotona äitinsä kanssa.

        Niin, siksi meillä onkin vanhempain vapaat ja mahdollisuus olla kotona sen pari vuotta.


    • KokoomusAhneuslandia

      Kaikille olisi työtä ja tuloa, jos reilusti jaettaisiin.
      Mutta kun ahneus oppien mukaan ei haluta jakaa, niin iso osa jää työtä ja tuloa vaille.
      Tämä siis Suomen tilanne jo usean vuosikymmenen ajalta!!!

      • Ei tarviste jakaa. Tekemätöntä työtä on kaikille ja ukomailta pitää hankkia tekojöitä kun suomalaisille ei työnteko kelpaa kun yhteiskunta elättää 😏


      • usko.vainen kirjoitti:

        Ei tarviste jakaa. Tekemätöntä työtä on kaikille ja ukomailta pitää hankkia tekojöitä kun suomalaisille ei työnteko kelpaa kun yhteiskunta elättää 😏

        Totta!!!


      • taskuttäynnäkiviäkö kirjoitti:

        Totta!!!

        Joko lomailet❓


      • Näinseasiaon

        Tämä nyt ei koske enää suoraan luterilaisuutta mutta sivuaa kuitenkin, onhan työmoraali luterilaista ja työn kunnioittaminen. Minusta tämä yhteiskunta sairastaa valuvikaa siinä mielessä että eletään jatkuvan kasvun kuplassa. Kaiken on pakko kaiken aikaa tuottaa yhä enemmän yhä pienemmillä panostuksilla. Sen takia esim. lähes mikään pienyrittäjyys, käden työ ei enää nykyään kannata.

        Enne varsinkin maaseudulla oli monenlaista pienyrittäjyyttä jolla elätettiin perheet. Pidettiin pystyssä kyläkoulut, pankit kaupat ja postit. Lapsiakin oli paljon enemmän. Nykyään ei enää ehditä lapsiakaan tekemään tai ainakaan hoitamaan.

        Puhutaan esim. tehomaataloudesta... muistan miten 10 hehtaarin tilalla eli koko perhekin, muutamalla lehmällä, kanoilla ja kesäsioilla. Elettiin vaatimattomammin. Nyt 100:n hehtaarinkaan tila ei kuulemma ole välttämättä kannattava. Toisen on pakko käydä ulkopuolella töissä. Kumpi siinä nyt sitten on sitä "tehokasta"?

        Olkoon kumpi tahtoo, en pidä siitä että kaikki luonnonarvot, ja muutkinj asiat uhrataan pohjattomaan moolokinkitaan, eli jatkuvan kasvun alttarille. Kyllä nyt jo riittää kehitys! Meillä on kaikkea yllin kyllin, lääketiede pystyy vastaamaan jo moneen tarpeeseen, mutta ehkä se voisi sallia vielä kehitettävän että useampi saisi sen kautta avun.

        Muuten tälle bisnetalous-hypetykselle pitäisi panna jokin loppu. Jossain vaiheessa ihmisenkin on tyydyttävä eikä aina vaan hamuttava lisää, enemmän, kormeammalle, vähemmällä vaivalla.

        Moni asia menee ihan väärään suuntaan!


      • usko.vainen kirjoitti:

        Joko lomailet❓

        Vasta syyskuussa :-)


      • taskuttäynnäkiviäkö kirjoitti:

        Vasta syyskuussa :-)

        Ok, mä oon nyt välillä töissä ja jatkan kohta lomaa 🌞


      • usko.vainen kirjoitti:

        Ok, mä oon nyt välillä töissä ja jatkan kohta lomaa 🌞

        Jos ensi vuonna yrittäisin sitten pitää joskus kesä-heinäkuussa :-)


      • taskuttäynnäkiviäkö kirjoitti:

        Jos ensi vuonna yrittäisin sitten pitää joskus kesä-heinäkuussa :-)

        Sitä odotellessa 😀


      • usko.vainen kirjoitti:

        Sitä odotellessa 😀

        Ainahan sitä lomaa tulee odoteltua, vaikka kyllä työkin maittaa. Nyt pitääkin käydä pötkölleen, että jaksaa aamulla taas lähteä ajoissa matkaan :-)


      • taskuttäynnäkiviäkö kirjoitti:

        Ainahan sitä lomaa tulee odoteltua, vaikka kyllä työkin maittaa. Nyt pitääkin käydä pötkölleen, että jaksaa aamulla taas lähteä ajoissa matkaan :-)

        Hyvää yötä😴


      • Olet ilmeisesti kuullut jokus SMP:n Veikko Vennamon ja Urpo Leppäsen (työministeri) puheita - onnittelemme.


      • Kokoomuslandia
        usko.vainen kirjoitti:

        Ei tarviste jakaa. Tekemätöntä työtä on kaikille ja ukomailta pitää hankkia tekojöitä kun suomalaisille ei työnteko kelpaa kun yhteiskunta elättää 😏

        Ahneus on tauti, ja synti....


      • Kokoomuslandia kirjoitti:

        Ahneus on tauti, ja synti....

        Niin on. Pitää olla tyytyväinen siihen mitä ilman ahnehtimista saa 😉


      • Näinseasiaon kirjoitti:

        Tämä nyt ei koske enää suoraan luterilaisuutta mutta sivuaa kuitenkin, onhan työmoraali luterilaista ja työn kunnioittaminen. Minusta tämä yhteiskunta sairastaa valuvikaa siinä mielessä että eletään jatkuvan kasvun kuplassa. Kaiken on pakko kaiken aikaa tuottaa yhä enemmän yhä pienemmillä panostuksilla. Sen takia esim. lähes mikään pienyrittäjyys, käden työ ei enää nykyään kannata.

        Enne varsinkin maaseudulla oli monenlaista pienyrittäjyyttä jolla elätettiin perheet. Pidettiin pystyssä kyläkoulut, pankit kaupat ja postit. Lapsiakin oli paljon enemmän. Nykyään ei enää ehditä lapsiakaan tekemään tai ainakaan hoitamaan.

        Puhutaan esim. tehomaataloudesta... muistan miten 10 hehtaarin tilalla eli koko perhekin, muutamalla lehmällä, kanoilla ja kesäsioilla. Elettiin vaatimattomammin. Nyt 100:n hehtaarinkaan tila ei kuulemma ole välttämättä kannattava. Toisen on pakko käydä ulkopuolella töissä. Kumpi siinä nyt sitten on sitä "tehokasta"?

        Olkoon kumpi tahtoo, en pidä siitä että kaikki luonnonarvot, ja muutkinj asiat uhrataan pohjattomaan moolokinkitaan, eli jatkuvan kasvun alttarille. Kyllä nyt jo riittää kehitys! Meillä on kaikkea yllin kyllin, lääketiede pystyy vastaamaan jo moneen tarpeeseen, mutta ehkä se voisi sallia vielä kehitettävän että useampi saisi sen kautta avun.

        Muuten tälle bisnetalous-hypetykselle pitäisi panna jokin loppu. Jossain vaiheessa ihmisenkin on tyydyttävä eikä aina vaan hamuttava lisää, enemmän, kormeammalle, vähemmällä vaivalla.

        Moni asia menee ihan väärään suuntaan!

        ”Minusta tämä yhteiskunta sairastaa valuvikaa siinä mielessä että eletään jatkuvan kasvun kuplassa. Kaiken on pakko kaiken aikaa tuottaa yhä enemmän yhä pienemmillä panostuksilla.”

        Oikeastaan tuossa on se ydin, miksi on työttömyyttä. Kun koko ajan pitää voittojen kasvaa, menoista on tingittävä. Mitä enemmän ihmislähtöistä toiminta on, sitä suuremmat ovat palkkakustannukset. Se on siis se, mistä aletaan vähentää.

        Sitten ne, jotka ovat töissä, ovat lopen uupuneita. Mitä enemmän on työvoimareserviä, sitä vähemmän tuo on ongelma – aina on uusia tulijoita töihin.

        ”Enne varsinkin maaseudulla oli monenlaista pienyrittäjyyttä jolla elätettiin perheet.”

        Sitä olisi nykyäänkin, mutta juuri pienyrittämien on tehty todella vaikeaksi. Nykyhallitus vaikeuttaa sitä koko ajan. Jos joku saa sen pienen yrityksen kannattamaan, pian sen ostaa joku globaali monikansallinen yritys alta pois kilpailemasta. Näin on mm. monen vanhusten hoivalaitoksen käynyt.

        ”Jossain vaiheessa ihmisenkin on tyydyttävä eikä aina vaan hamuttava lisää, enemmän, kormeammalle, vähemmällä vaivalla.”

        Avain, ja sitä vaihetta tässä odotellaan, milloin tämä kilpailuyhteiskunta romahtaa. Se natisee jo liitoksistaan.


      • mummomuori kirjoitti:

        ”Minusta tämä yhteiskunta sairastaa valuvikaa siinä mielessä että eletään jatkuvan kasvun kuplassa. Kaiken on pakko kaiken aikaa tuottaa yhä enemmän yhä pienemmillä panostuksilla.”

        Oikeastaan tuossa on se ydin, miksi on työttömyyttä. Kun koko ajan pitää voittojen kasvaa, menoista on tingittävä. Mitä enemmän ihmislähtöistä toiminta on, sitä suuremmat ovat palkkakustannukset. Se on siis se, mistä aletaan vähentää.

        Sitten ne, jotka ovat töissä, ovat lopen uupuneita. Mitä enemmän on työvoimareserviä, sitä vähemmän tuo on ongelma – aina on uusia tulijoita töihin.

        ”Enne varsinkin maaseudulla oli monenlaista pienyrittäjyyttä jolla elätettiin perheet.”

        Sitä olisi nykyäänkin, mutta juuri pienyrittämien on tehty todella vaikeaksi. Nykyhallitus vaikeuttaa sitä koko ajan. Jos joku saa sen pienen yrityksen kannattamaan, pian sen ostaa joku globaali monikansallinen yritys alta pois kilpailemasta. Näin on mm. monen vanhusten hoivalaitoksen käynyt.

        ”Jossain vaiheessa ihmisenkin on tyydyttävä eikä aina vaan hamuttava lisää, enemmän, kormeammalle, vähemmällä vaivalla.”

        Avain, ja sitä vaihetta tässä odotellaan, milloin tämä kilpailuyhteiskunta romahtaa. Se natisee jo liitoksistaan.

        "...mutta juuri pienyrittämien on tehty todella vaikeaksi. Nykyhallitus vaikeuttaa sitä koko ajan."

        Yrityksen perustaminen on vaivatonta mutta sen saaminen toimivaksi on sitten eri juttu. Meillä on kuitenkin paljon paljon pieniä ja keskisuuria yrityksiä jotka kannattavat jopa erinomaisesti.

        Kaikista ei kuitenkaan ole yrittäjiksi, osa saa sössittyä vaikka kuinka loistavan idean ja yrityksen, toinen taas saa menestymään lähes bisneksen kuin bisneksen.

        Kun ihmisiä kannustetaan yrittäjyyteen toivoisi myös jotakin vastuuta, varoittaminenkin on paikallaan, osaamattomissa käsissä yritys on velkaloukku.

        Ja eihän se 20 parturikampaamo Vaasankatu-Hesari akselilla ole välttämättä kovinkaan hyvä idea ellei ole tuoda todella jotain poikkeuksellista markkinoille.

        Ja palvelualan yritysten lukumäärän kasvua rajoittaa tietenkin jo kulttuurimme: emme vain käytä hirvittävän laajasti palveluja, teemme mieluimmin itse kuin maksamme ulkopuoliselle.

        Tuo on kyllä ihan totta, että meillä suuret konsernit ja globaalit yritykset ovat paljolti tappaneet pienyrittäjyyden. Meillä on yksi laji kioskia, muutama laji jättimäisiä huoltoasemia tai kylmäasemia ja muutama laji elintarvikekauppoja, pari nakkikioskia (Hesburger ja Mac Donalds).

        Sitten kun mennään tuonne Eurooppaan, Saksaan, Espanjaan, Tsekkeihin tai mihin vaan niin pienyrittäjyyden kulttuuri on aivan toinen.


      • a-teisti kirjoitti:

        "...mutta juuri pienyrittämien on tehty todella vaikeaksi. Nykyhallitus vaikeuttaa sitä koko ajan."

        Yrityksen perustaminen on vaivatonta mutta sen saaminen toimivaksi on sitten eri juttu. Meillä on kuitenkin paljon paljon pieniä ja keskisuuria yrityksiä jotka kannattavat jopa erinomaisesti.

        Kaikista ei kuitenkaan ole yrittäjiksi, osa saa sössittyä vaikka kuinka loistavan idean ja yrityksen, toinen taas saa menestymään lähes bisneksen kuin bisneksen.

        Kun ihmisiä kannustetaan yrittäjyyteen toivoisi myös jotakin vastuuta, varoittaminenkin on paikallaan, osaamattomissa käsissä yritys on velkaloukku.

        Ja eihän se 20 parturikampaamo Vaasankatu-Hesari akselilla ole välttämättä kovinkaan hyvä idea ellei ole tuoda todella jotain poikkeuksellista markkinoille.

        Ja palvelualan yritysten lukumäärän kasvua rajoittaa tietenkin jo kulttuurimme: emme vain käytä hirvittävän laajasti palveluja, teemme mieluimmin itse kuin maksamme ulkopuoliselle.

        Tuo on kyllä ihan totta, että meillä suuret konsernit ja globaalit yritykset ovat paljolti tappaneet pienyrittäjyyden. Meillä on yksi laji kioskia, muutama laji jättimäisiä huoltoasemia tai kylmäasemia ja muutama laji elintarvikekauppoja, pari nakkikioskia (Hesburger ja Mac Donalds).

        Sitten kun mennään tuonne Eurooppaan, Saksaan, Espanjaan, Tsekkeihin tai mihin vaan niin pienyrittäjyyden kulttuuri on aivan toinen.

        Totta, yrittäjän toimiminen vaatii oman luonteensa. Kaikista ei siihen ole. Tosin vaikuttaa paljon se ala, millä toimii.

        Tähän pitäisi saada muutosta, että pieniä yrityksiä olisi monipuolisemmin. Mitenkähän nuo maat ovat voineet säilyttää pienten aseman?


      • fghfgjgh
        Näinseasiaon kirjoitti:

        Tämä nyt ei koske enää suoraan luterilaisuutta mutta sivuaa kuitenkin, onhan työmoraali luterilaista ja työn kunnioittaminen. Minusta tämä yhteiskunta sairastaa valuvikaa siinä mielessä että eletään jatkuvan kasvun kuplassa. Kaiken on pakko kaiken aikaa tuottaa yhä enemmän yhä pienemmillä panostuksilla. Sen takia esim. lähes mikään pienyrittäjyys, käden työ ei enää nykyään kannata.

        Enne varsinkin maaseudulla oli monenlaista pienyrittäjyyttä jolla elätettiin perheet. Pidettiin pystyssä kyläkoulut, pankit kaupat ja postit. Lapsiakin oli paljon enemmän. Nykyään ei enää ehditä lapsiakaan tekemään tai ainakaan hoitamaan.

        Puhutaan esim. tehomaataloudesta... muistan miten 10 hehtaarin tilalla eli koko perhekin, muutamalla lehmällä, kanoilla ja kesäsioilla. Elettiin vaatimattomammin. Nyt 100:n hehtaarinkaan tila ei kuulemma ole välttämättä kannattava. Toisen on pakko käydä ulkopuolella töissä. Kumpi siinä nyt sitten on sitä "tehokasta"?

        Olkoon kumpi tahtoo, en pidä siitä että kaikki luonnonarvot, ja muutkinj asiat uhrataan pohjattomaan moolokinkitaan, eli jatkuvan kasvun alttarille. Kyllä nyt jo riittää kehitys! Meillä on kaikkea yllin kyllin, lääketiede pystyy vastaamaan jo moneen tarpeeseen, mutta ehkä se voisi sallia vielä kehitettävän että useampi saisi sen kautta avun.

        Muuten tälle bisnetalous-hypetykselle pitäisi panna jokin loppu. Jossain vaiheessa ihmisenkin on tyydyttävä eikä aina vaan hamuttava lisää, enemmän, kormeammalle, vähemmällä vaivalla.

        Moni asia menee ihan väärään suuntaan!

        Näinseasiaon, kirjoitat juuri kuin minäkin ajattelen.


      • aera6qyh
        mummomuori kirjoitti:

        Totta, yrittäjän toimiminen vaatii oman luonteensa. Kaikista ei siihen ole. Tosin vaikuttaa paljon se ala, millä toimii.

        Tähän pitäisi saada muutosta, että pieniä yrityksiä olisi monipuolisemmin. Mitenkähän nuo maat ovat voineet säilyttää pienten aseman?

        Mitä jos ne työttömät alkaisivat sitten perustamaan niitä minipuolisempia pienyrityksiä eikä makaa kotona valtion elätteinä?


      • aera6qyh kirjoitti:

        Mitä jos ne työttömät alkaisivat sitten perustamaan niitä minipuolisempia pienyrityksiä eikä makaa kotona valtion elätteinä?

        ”…minipuolisempia pienyrityksiä eikä makaa kotona valtion elätteinä?”

        Mitä ovat minipuoliset yritykset? Niitäkö, joita tukien avulla (ovat sitä samaa valtion rahaa) voi perustaa ja hankkia pikkusummia? Enemmän valtio niistä joutuu maksamaan.


      • swr75
        mummomuori kirjoitti:

        ”…minipuolisempia pienyrityksiä eikä makaa kotona valtion elätteinä?”

        Mitä ovat minipuoliset yritykset? Niitäkö, joita tukien avulla (ovat sitä samaa valtion rahaa) voi perustaa ja hankkia pikkusummia? Enemmän valtio niistä joutuu maksamaan.

        Jos rahaa ei ole paljon silloin kannattaa perustaa yritys joka ei vaadi paljon investointeja.


      • swr75 kirjoitti:

        Jos rahaa ei ole paljon silloin kannattaa perustaa yritys joka ei vaadi paljon investointeja.

        :D :D Jos rahaa on 100 ekua, niin minkähänlaisen yrityksen sillä perustat?


      • Oikeaan.suuntaan
        usko.vainen kirjoitti:

        Ei tarviste jakaa. Tekemätöntä työtä on kaikille ja ukomailta pitää hankkia tekojöitä kun suomalaisille ei työnteko kelpaa kun yhteiskunta elättää 😏

        No nyt mentiin asian ulkopuolelle! Naisille ei saa antaa töitä, heidän paikkansa on kotona. Olkoon vaan tekemätöntä työtä, mutta se johtuu miesten laiskuudesta. Lukematon määrä työtä on naispuolisten ihmisten käsissä, ihan vastoin Raamatun sanaa.
        Miehille pitää maksaa niin suuret palkat, että he pystyvät elättämään vaimonsa ja lapsensa. Avioliitot saattavat kestää vuosikymmeniä. Miehen tehtävä on ansaita elanto.

        Monissa Afrikan maissa tämä on arkipäivää, ja kuinka onnellisia siellä ollaankaan! Miehet matkustavat kaivoksille ja viipyvät niissä kuukausia käymättä kotona, ja sillä aikaa onnellinen vaimo saa sen vuoden lapsensa, hoitaa vuohia, kastelee juuresmaataan, syöttää lapsensa ja lähettää pojat kouluun. Tyttöjen kanssa sitten ahkeroivat kotosalla, hakevat vettä kilometrien päästä ja leipovat maissileipiä. Niin onnellista, kun mies elättää.
        Ikävä kyllä, monilla miehillä on palattuaan tuliaisina HIV, se on kohtalon sormi, ja kun äiti sairastuu, tyttäret ovat onneksi oppineet kodin hoidon . Harmi vaan, että mieskin menehtyy, joten oppimattomilla tyttärillä on aika hankalaa se kodin hoito ilman tuloja ja ammattia. Mutta ratkaisut ovat kuitenkin oikeat, ihan Raamatun mukaiset, kuten tälläkin palstalla esitetään.


      • Oikeaan.suuntaan kirjoitti:

        No nyt mentiin asian ulkopuolelle! Naisille ei saa antaa töitä, heidän paikkansa on kotona. Olkoon vaan tekemätöntä työtä, mutta se johtuu miesten laiskuudesta. Lukematon määrä työtä on naispuolisten ihmisten käsissä, ihan vastoin Raamatun sanaa.
        Miehille pitää maksaa niin suuret palkat, että he pystyvät elättämään vaimonsa ja lapsensa. Avioliitot saattavat kestää vuosikymmeniä. Miehen tehtävä on ansaita elanto.

        Monissa Afrikan maissa tämä on arkipäivää, ja kuinka onnellisia siellä ollaankaan! Miehet matkustavat kaivoksille ja viipyvät niissä kuukausia käymättä kotona, ja sillä aikaa onnellinen vaimo saa sen vuoden lapsensa, hoitaa vuohia, kastelee juuresmaataan, syöttää lapsensa ja lähettää pojat kouluun. Tyttöjen kanssa sitten ahkeroivat kotosalla, hakevat vettä kilometrien päästä ja leipovat maissileipiä. Niin onnellista, kun mies elättää.
        Ikävä kyllä, monilla miehillä on palattuaan tuliaisina HIV, se on kohtalon sormi, ja kun äiti sairastuu, tyttäret ovat onneksi oppineet kodin hoidon . Harmi vaan, että mieskin menehtyy, joten oppimattomilla tyttärillä on aika hankalaa se kodin hoito ilman tuloja ja ammattia. Mutta ratkaisut ovat kuitenkin oikeat, ihan Raamatun mukaiset, kuten tälläkin palstalla esitetään.

        "No nyt mentiin asian ulkopuolelle! Naisille ei saa antaa töitä, heidän paikkansa on kotona. Olkoon vaan tekemätöntä työtä, mutta se johtuu miesten laiskuudesta. Lukematon määrä työtä on naispuolisten ihmisten käsissä, ihan vastoin Raamatun sanaa."

        Aamen, aamen, aamen!!!


      • Ei.luotu.eikirj
        taskuttäynnäkiviäkö kirjoitti:

        "No nyt mentiin asian ulkopuolelle! Naisille ei saa antaa töitä, heidän paikkansa on kotona. Olkoon vaan tekemätöntä työtä, mutta se johtuu miesten laiskuudesta. Lukematon määrä työtä on naispuolisten ihmisten käsissä, ihan vastoin Raamatun sanaa."

        Aamen, aamen, aamen!!!

        Sanoppa tuo työpaikkallasi, niin pääset maistamaan miltä tuntuu olla työtön ;)


      • Oikeaan.suuntaan kirjoitti:

        No nyt mentiin asian ulkopuolelle! Naisille ei saa antaa töitä, heidän paikkansa on kotona. Olkoon vaan tekemätöntä työtä, mutta se johtuu miesten laiskuudesta. Lukematon määrä työtä on naispuolisten ihmisten käsissä, ihan vastoin Raamatun sanaa.
        Miehille pitää maksaa niin suuret palkat, että he pystyvät elättämään vaimonsa ja lapsensa. Avioliitot saattavat kestää vuosikymmeniä. Miehen tehtävä on ansaita elanto.

        Monissa Afrikan maissa tämä on arkipäivää, ja kuinka onnellisia siellä ollaankaan! Miehet matkustavat kaivoksille ja viipyvät niissä kuukausia käymättä kotona, ja sillä aikaa onnellinen vaimo saa sen vuoden lapsensa, hoitaa vuohia, kastelee juuresmaataan, syöttää lapsensa ja lähettää pojat kouluun. Tyttöjen kanssa sitten ahkeroivat kotosalla, hakevat vettä kilometrien päästä ja leipovat maissileipiä. Niin onnellista, kun mies elättää.
        Ikävä kyllä, monilla miehillä on palattuaan tuliaisina HIV, se on kohtalon sormi, ja kun äiti sairastuu, tyttäret ovat onneksi oppineet kodin hoidon . Harmi vaan, että mieskin menehtyy, joten oppimattomilla tyttärillä on aika hankalaa se kodin hoito ilman tuloja ja ammattia. Mutta ratkaisut ovat kuitenkin oikeat, ihan Raamatun mukaiset, kuten tälläkin palstalla esitetään.

        "Monissa Afrikan maissa tämä on arkipäivää, ja kuinka onnellisia siellä ollaankaan! "

        Kuvauksesi on hiukan dramaattinen, mutta aika oikeaan osuva. Jokaisessa maassa, jossa naisten oikeudet ovat heikot, kehitys on pysähtynyt tai taantunut.


    • Kokoomuslandia

      Ahneuden synti, ohjaa sinä meitä...

      • Vähän samoilla linjoilla.


    • "Miesten kuuluu olla työssä, naisten kotona tekemässä tärkeää työtään..."

      Sinäkö meinaat, että meillä olisi oikeasti vara jättää puolet kansamme aivokapasiteetista hyödyntämättä? Jos sen tekisimme emme olisi kovinkaan kauaa mikään kehittynyt länsimaa vaan taantuisimme joka suhteessa.

    • Missä ammateisssa olevat naiset laittaisit kotiin? Mikä taho heidät sinne määräisi? Pakottaisitko naiset synnyttämään, koska kaikkkihan eivät lapsia halua?

      • Aloitus on hyvä esimerkki siitä kuinka kauas on mahdollista vieraantua reaalimaailmasta kun uskomukset hämärtävät sen todellisuuden.


      • Kun ajattelee sitä, miten sairaalat, koulut ja kaupat tyhjenisivät, kun naiset lähtisivät kotiin, huomaa miten järjetön ajatus se on.

        Kyllä naiset voivat olla kotona, kun lapset ovat pieniä – mutta niin voivat olla miehetkin.

        Itselleni ajatus siitä, että olisin ollut kotona lasten kanssa, oli ahdistava. Kun haluaa tehdä kaikenlaista myös tämän yhteiskunnan eteen, tarjota sitä osaamista mitä on, käyttöön, niin olisihan se melkoista tuhlausta käyttää pelkkään kotona oleiluun. En edes ymmärrä, mitä nykyajan nainen tekee kotona sillä aikaa kun lapset ovat koulussa ja sen jälkeen harrastuksissa?

        Itse tein kotona töitä lasten ollessa pieniä. Kun he tarvitsisivat seuraa ja kavereita, niin päivähoito oli oiva siihen. Olin aktiivinen monella tapaa, ja hyvin iloinen kun sain myös osallistua perheen taloudellisen aseman parantamiseen ja sitä kautta lapsille enemmän mahdollisuuksia päästä elämässä eteenpäin.


      • srtj67
        mummomuori kirjoitti:

        Kun ajattelee sitä, miten sairaalat, koulut ja kaupat tyhjenisivät, kun naiset lähtisivät kotiin, huomaa miten järjetön ajatus se on.

        Kyllä naiset voivat olla kotona, kun lapset ovat pieniä – mutta niin voivat olla miehetkin.

        Itselleni ajatus siitä, että olisin ollut kotona lasten kanssa, oli ahdistava. Kun haluaa tehdä kaikenlaista myös tämän yhteiskunnan eteen, tarjota sitä osaamista mitä on, käyttöön, niin olisihan se melkoista tuhlausta käyttää pelkkään kotona oleiluun. En edes ymmärrä, mitä nykyajan nainen tekee kotona sillä aikaa kun lapset ovat koulussa ja sen jälkeen harrastuksissa?

        Itse tein kotona töitä lasten ollessa pieniä. Kun he tarvitsisivat seuraa ja kavereita, niin päivähoito oli oiva siihen. Olin aktiivinen monella tapaa, ja hyvin iloinen kun sain myös osallistua perheen taloudellisen aseman parantamiseen ja sitä kautta lapsille enemmän mahdollisuuksia päästä elämässä eteenpäin.

        Vai ahdisti sinua lastesi kanssa kotona olo, en yhtään ihmettele......


      • kulttuuriajatyötä
        mummomuori kirjoitti:

        Kun ajattelee sitä, miten sairaalat, koulut ja kaupat tyhjenisivät, kun naiset lähtisivät kotiin, huomaa miten järjetön ajatus se on.

        Kyllä naiset voivat olla kotona, kun lapset ovat pieniä – mutta niin voivat olla miehetkin.

        Itselleni ajatus siitä, että olisin ollut kotona lasten kanssa, oli ahdistava. Kun haluaa tehdä kaikenlaista myös tämän yhteiskunnan eteen, tarjota sitä osaamista mitä on, käyttöön, niin olisihan se melkoista tuhlausta käyttää pelkkään kotona oleiluun. En edes ymmärrä, mitä nykyajan nainen tekee kotona sillä aikaa kun lapset ovat koulussa ja sen jälkeen harrastuksissa?

        Itse tein kotona töitä lasten ollessa pieniä. Kun he tarvitsisivat seuraa ja kavereita, niin päivähoito oli oiva siihen. Olin aktiivinen monella tapaa, ja hyvin iloinen kun sain myös osallistua perheen taloudellisen aseman parantamiseen ja sitä kautta lapsille enemmän mahdollisuuksia päästä elämässä eteenpäin.

        Miehetkin voivat olla kotona lastensa kanssa ja pitääkin olla , mutta ei työn teon vaihtoehtona. Isät ovat kautta aikain tehneet työn perheensä elättämiseksi. Eivät ikinä ole odottaneet lasta sen enempää kuin synnyttäneet tai imettäneet. Luoja on tehnyt lapsen niin ihneellisesti, että hänelle kelpaa pelkästään emonsa rinnoista tuleva maito monta vuotta, jos ei ole muuta ravintoa!
        Isän se ravinto pitää rakkaillensa hankkia.

        Nyt olemme kristillisellä palstalla ja aloittaja aivan oikein aloittaa kristillisestä näkökulmasta.
        Siihenhän löytyy nopeasti vastaus; -ateistinen vasemmistoinen vallankumous tasan puolivuosisataa sitten teki nopeanmuutoksen suunnitelman kulttuuriimme.

        Paradoksi sinänsä; - tasan 100 v sitten punaiset tahtoivat päästä tasa-arvoon talollisiksi eli pois oruuttavasta torppari elämästä. oikeasti siis yrittäjiksi - omalla tuottavalla työllään tekemään tulosta itselleen ja perheelleen!

        Tasan puolivuosisataa sitten taas samat "punaiset" tahtoivatkin päästä takaisin erilaisten tehdasomistajien ym. torppareiksi. Katsoivatkin, että vaihteeksi olisi kivempaa. Vain sillä erotuksella, että sivujohtajaksi tuli AY ja kansa luotti sokeasti uuden työkulttuurin onnistumiseen.

        Suurin ero näiden kahden torpparikulttuurin välillä oli syntyvyys ja lastenhoito. Usein monilapsiset torppariäidit tekivät myös ehtimisiltään torpparitöitäkin, mutta lapset imetettiin
        vielä luonnollisesti ja itse hoitaen.
        Kun taas uudemmassa naisten (tasa-arvo) torpparielämässä oli alkuun AY:n siunauksella lupa pitää n. 2 kk:n imetysmahdollisuus ja lapsi ei päivän aikana nähnyt äitiään 9 tuntiin. Lisäksi lauantait olivat työpäiviä naisten ansiotyötotuttelun alkuvuosina! Nykyinen erikoinen työjärjestelmä eli työvelvoite myös naisille toisin kuin Raamatun alkulehsillä on tarkoitettu, niin se on mahdollistunut ainoastaan e-pillereiden ja aborttien avulla. Valmiiksi pienen kansamme kutistamisella. Työtähän ei ole ikinä tekevältä puuttunut. Se on pitänyt paikkansa aina ja pitää!


      • kulttuuriajatyötä kirjoitti:

        Miehetkin voivat olla kotona lastensa kanssa ja pitääkin olla , mutta ei työn teon vaihtoehtona. Isät ovat kautta aikain tehneet työn perheensä elättämiseksi. Eivät ikinä ole odottaneet lasta sen enempää kuin synnyttäneet tai imettäneet. Luoja on tehnyt lapsen niin ihneellisesti, että hänelle kelpaa pelkästään emonsa rinnoista tuleva maito monta vuotta, jos ei ole muuta ravintoa!
        Isän se ravinto pitää rakkaillensa hankkia.

        Nyt olemme kristillisellä palstalla ja aloittaja aivan oikein aloittaa kristillisestä näkökulmasta.
        Siihenhän löytyy nopeasti vastaus; -ateistinen vasemmistoinen vallankumous tasan puolivuosisataa sitten teki nopeanmuutoksen suunnitelman kulttuuriimme.

        Paradoksi sinänsä; - tasan 100 v sitten punaiset tahtoivat päästä tasa-arvoon talollisiksi eli pois oruuttavasta torppari elämästä. oikeasti siis yrittäjiksi - omalla tuottavalla työllään tekemään tulosta itselleen ja perheelleen!

        Tasan puolivuosisataa sitten taas samat "punaiset" tahtoivatkin päästä takaisin erilaisten tehdasomistajien ym. torppareiksi. Katsoivatkin, että vaihteeksi olisi kivempaa. Vain sillä erotuksella, että sivujohtajaksi tuli AY ja kansa luotti sokeasti uuden työkulttuurin onnistumiseen.

        Suurin ero näiden kahden torpparikulttuurin välillä oli syntyvyys ja lastenhoito. Usein monilapsiset torppariäidit tekivät myös ehtimisiltään torpparitöitäkin, mutta lapset imetettiin
        vielä luonnollisesti ja itse hoitaen.
        Kun taas uudemmassa naisten (tasa-arvo) torpparielämässä oli alkuun AY:n siunauksella lupa pitää n. 2 kk:n imetysmahdollisuus ja lapsi ei päivän aikana nähnyt äitiään 9 tuntiin. Lisäksi lauantait olivat työpäiviä naisten ansiotyötotuttelun alkuvuosina! Nykyinen erikoinen työjärjestelmä eli työvelvoite myös naisille toisin kuin Raamatun alkulehsillä on tarkoitettu, niin se on mahdollistunut ainoastaan e-pillereiden ja aborttien avulla. Valmiiksi pienen kansamme kutistamisella. Työtähän ei ole ikinä tekevältä puuttunut. Se on pitänyt paikkansa aina ja pitää!

        ”Isät ovat kautta aikain tehneet työn perheensä elättämiseksi…”

        Niin, naisten rinnalla. Tosin eivät kaikki isät, aika moni laittoi rahansa omiin hurvituksiin ja vaimo sai pärjätä sillä vähällä, mitä sattui jäämään.

        Ensinnäkään, imettäminen ei estä työtekoa. Toisekseen, sitä ei tehdä kuin muutama kuukausi, ei lasta imetetä 18 vuotta.

        ”…ateistinen vasemmistoinen vallankumous tasan puolivuosisataa sitten teki nopeanmuutoksen suunnitelman kulttuuriimme.”

        No, voihan toista maailmansotaa noinkin kuvata. :D

        ”…lauantait olivat työpäiviä naisten ansiotyötotuttelun alkuvuosina!”
        ”…sivujohtajaksi tuli AY ja kansa luotti sokeasti uuden työkulttuurin onnistumiseen.”

        Sinulla menee asiat suloisesti ristiin.

        Kun tehdastuminen 1800 luvun lopulla alkoi, tarvittiin paljon ihmistyövoimaa. Naisten lisäksi tarvittiin paljon lapsityövoimaa. Monet lapset miltei elivät työpaikallaa, eli nukkuivat siellä, kun ei jaksanut mennä kotiin. Työpäivät olivat rankkoja ja pitkiä, eikä juuri lomia ollut.
        Siksi työtätekevät järjestäytyivät, jotta saivat olosuhteet edes jotenkin siedettäviksi. Tässä muutamia niitä asioita, joita näiden järjestöjen kautta on saatu aikaan:

        1889 Asetus työväen suojelusta, ammattientarkastajat.
        1895 Tapaturmakorvauslaki.
        1917 8 tunnin työaikalaki.
        1922 Työsopimuslaki, vuosiloma 4 – 7 päivää.
        1923 Työehtosopimuslaki.
        1939 Vuosilomalaki, vuosiloma vakinaisissa töissä 5 -12 päivää.

        1947 Valtakunnalliset työehtosopimukset muotoutuneet työehtosopimusjärjestelmäksi. Luottamusmiesjärjestelmä luodaan.
        1948 Lapsilisälaki. Tapaturmavakuutuslaki.
        1958 Työturvallisuuslaki
        1959 Yleiseksi työajaksi 45 t/viikossa.
        1960 Vuosilomalain muutos, vuosiloma 18-24 päivää. Työttömyysvakuutuslaki. 1962 rahastoiva työeläkejärjestelmä luotiin.
        1978 Yhteistoimintalaki. Työterveyshuoltolaki. Talviloma vuosilomalakiin. Isyysloma 12 päivää.
        1985 Laki kotihoidontuesta.
        2002 Työturvallisuuslaki uudistetaan. Kuntoutusajan palkkaus. Valtion henkilöstöä koskeva palkkaohjelma Valpas I. Uusi työterveyshuoltolaki: Sopimus helatorstaista voimaan (helatorstai lyhentää työaikaa ansioita alentamatta).
        US Puheenvuoro 1.10.2014 ”Ammattiliittojen ja Yleisen työttömyyskassan saavutukset 1889-2014”

        ”Suurin ero näiden kahden torpparikulttuurin välillä oli syntyvyys ja lastenhoito. Usein monilapsiset torppariäidit tekivät myös ehtimisiltään torpparitöitäkin, mutta lapset imetettiin…”

        Jaa a. Torpparit siis joutivat sen oman pienen tilantöiden lisäksi tekemään töitä maanomistajalle. Mitä niitä tarinoita on lukenut, saattoi olla ettei juuri nukkumaan kerennyt töiden paljouden vuoksi. Toki lapset imetettiin, kun kulkivat mukana pellonlaidalla pärekoreissa. Ruokaakaan ei niin ylettömästi ollut, joten rintamaito oli tärkeä lisä. Ei siinä paljon lastenhoitoon jäänyt aikaa.

        Suomessa 1800 luvun lopulla ei kaikille riittänyt sitä maata. Siksi noin 1/5 osa oli kodittomia, jotka tekivät hanttihommia. Kunnes menivät kaupunkiin tehtaisiin töihin.

        Onneksi meillä on nykyään paljon paremmat elinolosuhteet. Mutta taitaa tuo nykyhallitus tosiaan kaavailla jotain vastaava takaisin?

        ”Työtähän ei ole ikinä tekevältä puuttunut. Se on pitänyt paikkansa aina ja pitää!”

        Se on totta, mutta ongelma onkin se, ettei ole palkanmaksajia.

        ”Lähes 500 000 suomalaista tekee vuosittain ilmaista työtä. Se tarkoittaa noin 17 prosenttia koko Suomen työvoimasta.”
        ”Suurin ongelma tässä ilmiössä on, että se syö palkallisia työpaikkoja”, sanoo TE-toimiston asiantuntija. ”Erityisesti se syö määräaikaisten ja osa-aikaisten työntekijöiden leipää, mutta uhkaa myös vakituisia työsuhteita. Samat yritykset käyttävät jatkuvasti työkokeilijoita.”
        Seura 19.7.2018 Hätkähdyttävä tulos: Lähes 500 000 suomalaista tekee ilmaista työtä


      • tietävaloon
        mummomuori kirjoitti:

        ”Isät ovat kautta aikain tehneet työn perheensä elättämiseksi…”

        Niin, naisten rinnalla. Tosin eivät kaikki isät, aika moni laittoi rahansa omiin hurvituksiin ja vaimo sai pärjätä sillä vähällä, mitä sattui jäämään.

        Ensinnäkään, imettäminen ei estä työtekoa. Toisekseen, sitä ei tehdä kuin muutama kuukausi, ei lasta imetetä 18 vuotta.

        ”…ateistinen vasemmistoinen vallankumous tasan puolivuosisataa sitten teki nopeanmuutoksen suunnitelman kulttuuriimme.”

        No, voihan toista maailmansotaa noinkin kuvata. :D

        ”…lauantait olivat työpäiviä naisten ansiotyötotuttelun alkuvuosina!”
        ”…sivujohtajaksi tuli AY ja kansa luotti sokeasti uuden työkulttuurin onnistumiseen.”

        Sinulla menee asiat suloisesti ristiin.

        Kun tehdastuminen 1800 luvun lopulla alkoi, tarvittiin paljon ihmistyövoimaa. Naisten lisäksi tarvittiin paljon lapsityövoimaa. Monet lapset miltei elivät työpaikallaa, eli nukkuivat siellä, kun ei jaksanut mennä kotiin. Työpäivät olivat rankkoja ja pitkiä, eikä juuri lomia ollut.
        Siksi työtätekevät järjestäytyivät, jotta saivat olosuhteet edes jotenkin siedettäviksi. Tässä muutamia niitä asioita, joita näiden järjestöjen kautta on saatu aikaan:

        1889 Asetus työväen suojelusta, ammattientarkastajat.
        1895 Tapaturmakorvauslaki.
        1917 8 tunnin työaikalaki.
        1922 Työsopimuslaki, vuosiloma 4 – 7 päivää.
        1923 Työehtosopimuslaki.
        1939 Vuosilomalaki, vuosiloma vakinaisissa töissä 5 -12 päivää.

        1947 Valtakunnalliset työehtosopimukset muotoutuneet työehtosopimusjärjestelmäksi. Luottamusmiesjärjestelmä luodaan.
        1948 Lapsilisälaki. Tapaturmavakuutuslaki.
        1958 Työturvallisuuslaki
        1959 Yleiseksi työajaksi 45 t/viikossa.
        1960 Vuosilomalain muutos, vuosiloma 18-24 päivää. Työttömyysvakuutuslaki. 1962 rahastoiva työeläkejärjestelmä luotiin.
        1978 Yhteistoimintalaki. Työterveyshuoltolaki. Talviloma vuosilomalakiin. Isyysloma 12 päivää.
        1985 Laki kotihoidontuesta.
        2002 Työturvallisuuslaki uudistetaan. Kuntoutusajan palkkaus. Valtion henkilöstöä koskeva palkkaohjelma Valpas I. Uusi työterveyshuoltolaki: Sopimus helatorstaista voimaan (helatorstai lyhentää työaikaa ansioita alentamatta).
        US Puheenvuoro 1.10.2014 ”Ammattiliittojen ja Yleisen työttömyyskassan saavutukset 1889-2014”

        ”Suurin ero näiden kahden torpparikulttuurin välillä oli syntyvyys ja lastenhoito. Usein monilapsiset torppariäidit tekivät myös ehtimisiltään torpparitöitäkin, mutta lapset imetettiin…”

        Jaa a. Torpparit siis joutivat sen oman pienen tilantöiden lisäksi tekemään töitä maanomistajalle. Mitä niitä tarinoita on lukenut, saattoi olla ettei juuri nukkumaan kerennyt töiden paljouden vuoksi. Toki lapset imetettiin, kun kulkivat mukana pellonlaidalla pärekoreissa. Ruokaakaan ei niin ylettömästi ollut, joten rintamaito oli tärkeä lisä. Ei siinä paljon lastenhoitoon jäänyt aikaa.

        Suomessa 1800 luvun lopulla ei kaikille riittänyt sitä maata. Siksi noin 1/5 osa oli kodittomia, jotka tekivät hanttihommia. Kunnes menivät kaupunkiin tehtaisiin töihin.

        Onneksi meillä on nykyään paljon paremmat elinolosuhteet. Mutta taitaa tuo nykyhallitus tosiaan kaavailla jotain vastaava takaisin?

        ”Työtähän ei ole ikinä tekevältä puuttunut. Se on pitänyt paikkansa aina ja pitää!”

        Se on totta, mutta ongelma onkin se, ettei ole palkanmaksajia.

        ”Lähes 500 000 suomalaista tekee vuosittain ilmaista työtä. Se tarkoittaa noin 17 prosenttia koko Suomen työvoimasta.”
        ”Suurin ongelma tässä ilmiössä on, että se syö palkallisia työpaikkoja”, sanoo TE-toimiston asiantuntija. ”Erityisesti se syö määräaikaisten ja osa-aikaisten työntekijöiden leipää, mutta uhkaa myös vakituisia työsuhteita. Samat yritykset käyttävät jatkuvasti työkokeilijoita.”
        Seura 19.7.2018 Hätkähdyttävä tulos: Lähes 500 000 suomalaista tekee ilmaista työtä

        Naiset ovat kautta aikain tehneet rutkasti töitä . Mitä ajattelisit naisten tehneen elektroniikattomassa kodissa jo pelkästään 1 lapsen kanssa saati 10?

        Ja ettei oikein 18 vuotta imetetä , ja että muutama kuukausi pitää riittää imetystä. Esitätkö asiantuntijan näkökulmaa?

        "....................... kun tehdastuminen loppui 1800...?
        Monet lapset miltei elivät työpaikallaa, eli nukkuivat siellä, kun ei jaksanut mennä kotiin. Työpäivät olivat rankkoja ja pitkiä, eikä juuri lomia ollut.
        Siksi työtätekevät järjestäytyivät, jotta saivat olosuhteet edes jotenkin siedettäviksi. Tässä muutamia niitä asioita, joita näiden järjestöjen kautta on saatu aikaan:"


        SIIS JO VUONNA 1920 oli teollisuuden palveluksessa 10 % Suomen väestöstä, joka tuolloin oli n.
        3.130000. En tiedä paljonko sitten oli 1800 luvula.
        Komeasti luettelet järjestelmiä.
        Järjestelmä järjestelmän perään tuotti taas lisää järjestelmän tarvetta. Nyt tarvitaan SUURI UUSI järjestelmä työnteon mielekkyyteen opettamisessa kansantautimme masennuksen keskellä!

        Siinäpä suurin kysymys suomalaisille tänään onkin , miksi aikoinaan tuolle 10 %:lle ......ei etsitty parempaa helpotusta ongelmiinsa. Ettei olisi tarvinnut valjastaa ja totuttaa lapsia torppariorjuuteen kaupungeissa ja sitten lopulta valjastaa lähes koko väestö tekemään työtä torpparina kaupungeissa. Siinä kaaoksessa oli sitten ilman muuta pakko keksiä noita ihmeellisiä mummon ihannoimia järjestelmiä.

        Miten paljon turhaa toimintaa - rikotaan säkkejä ja taas paikataan ja sitten ollaan tekevinänsä työtä. Etsitään tietä valoon - kun yksi ikkuna -aukko antaa valoa , ahnehditaan tekemään runsaasti valoaukkoja, kunnes huomataan, että talo romahti!

        Herra auta ja johdata kansamme oikealle viitoittamallesi tielle!


      • tietävaloon kirjoitti:

        Naiset ovat kautta aikain tehneet rutkasti töitä . Mitä ajattelisit naisten tehneen elektroniikattomassa kodissa jo pelkästään 1 lapsen kanssa saati 10?

        Ja ettei oikein 18 vuotta imetetä , ja että muutama kuukausi pitää riittää imetystä. Esitätkö asiantuntijan näkökulmaa?

        "....................... kun tehdastuminen loppui 1800...?
        Monet lapset miltei elivät työpaikallaa, eli nukkuivat siellä, kun ei jaksanut mennä kotiin. Työpäivät olivat rankkoja ja pitkiä, eikä juuri lomia ollut.
        Siksi työtätekevät järjestäytyivät, jotta saivat olosuhteet edes jotenkin siedettäviksi. Tässä muutamia niitä asioita, joita näiden järjestöjen kautta on saatu aikaan:"


        SIIS JO VUONNA 1920 oli teollisuuden palveluksessa 10 % Suomen väestöstä, joka tuolloin oli n.
        3.130000. En tiedä paljonko sitten oli 1800 luvula.
        Komeasti luettelet järjestelmiä.
        Järjestelmä järjestelmän perään tuotti taas lisää järjestelmän tarvetta. Nyt tarvitaan SUURI UUSI järjestelmä työnteon mielekkyyteen opettamisessa kansantautimme masennuksen keskellä!

        Siinäpä suurin kysymys suomalaisille tänään onkin , miksi aikoinaan tuolle 10 %:lle ......ei etsitty parempaa helpotusta ongelmiinsa. Ettei olisi tarvinnut valjastaa ja totuttaa lapsia torppariorjuuteen kaupungeissa ja sitten lopulta valjastaa lähes koko väestö tekemään työtä torpparina kaupungeissa. Siinä kaaoksessa oli sitten ilman muuta pakko keksiä noita ihmeellisiä mummon ihannoimia järjestelmiä.

        Miten paljon turhaa toimintaa - rikotaan säkkejä ja taas paikataan ja sitten ollaan tekevinänsä työtä. Etsitään tietä valoon - kun yksi ikkuna -aukko antaa valoa , ahnehditaan tekemään runsaasti valoaukkoja, kunnes huomataan, että talo romahti!

        Herra auta ja johdata kansamme oikealle viitoittamallesi tielle!

        Tekstistäsi ei saa kyllä mitään selvää.


      • tietävaloon
        tietävaloon kirjoitti:

        Naiset ovat kautta aikain tehneet rutkasti töitä . Mitä ajattelisit naisten tehneen elektroniikattomassa kodissa jo pelkästään 1 lapsen kanssa saati 10?

        Ja ettei oikein 18 vuotta imetetä , ja että muutama kuukausi pitää riittää imetystä. Esitätkö asiantuntijan näkökulmaa?

        "....................... kun tehdastuminen loppui 1800...?
        Monet lapset miltei elivät työpaikallaa, eli nukkuivat siellä, kun ei jaksanut mennä kotiin. Työpäivät olivat rankkoja ja pitkiä, eikä juuri lomia ollut.
        Siksi työtätekevät järjestäytyivät, jotta saivat olosuhteet edes jotenkin siedettäviksi. Tässä muutamia niitä asioita, joita näiden järjestöjen kautta on saatu aikaan:"


        SIIS JO VUONNA 1920 oli teollisuuden palveluksessa 10 % Suomen väestöstä, joka tuolloin oli n.
        3.130000. En tiedä paljonko sitten oli 1800 luvula.
        Komeasti luettelet järjestelmiä.
        Järjestelmä järjestelmän perään tuotti taas lisää järjestelmän tarvetta. Nyt tarvitaan SUURI UUSI järjestelmä työnteon mielekkyyteen opettamisessa kansantautimme masennuksen keskellä!

        Siinäpä suurin kysymys suomalaisille tänään onkin , miksi aikoinaan tuolle 10 %:lle ......ei etsitty parempaa helpotusta ongelmiinsa. Ettei olisi tarvinnut valjastaa ja totuttaa lapsia torppariorjuuteen kaupungeissa ja sitten lopulta valjastaa lähes koko väestö tekemään työtä torpparina kaupungeissa. Siinä kaaoksessa oli sitten ilman muuta pakko keksiä noita ihmeellisiä mummon ihannoimia järjestelmiä.

        Miten paljon turhaa toimintaa - rikotaan säkkejä ja taas paikataan ja sitten ollaan tekevinänsä työtä. Etsitään tietä valoon - kun yksi ikkuna -aukko antaa valoa , ahnehditaan tekemään runsaasti valoaukkoja, kunnes huomataan, että talo romahti!

        Herra auta ja johdata kansamme oikealle viitoittamallesi tielle!

        Lisään vielä oleellisimman maamme työkuvioiden muuttumiseen nähden. Kun v 1920 oli maamme maataloustyössä 70 % väestöstä, niin v.1972 määrä oli enää 26%. On siis tapahtunut merkittävä työnteon muutos tuolloin vain 50 vuodessa. Toisaalta sinä aikana väkiluku suureni ehkä 1,5 milj.


      • tietävaloon kirjoitti:

        Lisään vielä oleellisimman maamme työkuvioiden muuttumiseen nähden. Kun v 1920 oli maamme maataloustyössä 70 % väestöstä, niin v.1972 määrä oli enää 26%. On siis tapahtunut merkittävä työnteon muutos tuolloin vain 50 vuodessa. Toisaalta sinä aikana väkiluku suureni ehkä 1,5 milj.

        Niin? Yhteiskuntarakenne on muuttunut? Mitä haluat sanoa?


      • a-teisti kirjoitti:

        Aloitus on hyvä esimerkki siitä kuinka kauas on mahdollista vieraantua reaalimaailmasta kun uskomukset hämärtävät sen todellisuuden.

        "... reaalimaailmasta..."

        Surullista on, etteivät nykysynti-ihmiset tunnista eroa reaalimaailman ja syntimaailman välillä. Ajatuksesi edustavat nimenomaan langenneen syntimaailman näkemystä ja arvoja. Reaalimaailma on Jumalan luomakunta jossa Jumalan lain noudattaminen on normi!!! Tämä ihmisiltä unohtuu, heidän omaksi tuhokseen, tietysti!!!


      • tietävaloon kirjoitti:

        Naiset ovat kautta aikain tehneet rutkasti töitä . Mitä ajattelisit naisten tehneen elektroniikattomassa kodissa jo pelkästään 1 lapsen kanssa saati 10?

        Ja ettei oikein 18 vuotta imetetä , ja että muutama kuukausi pitää riittää imetystä. Esitätkö asiantuntijan näkökulmaa?

        "....................... kun tehdastuminen loppui 1800...?
        Monet lapset miltei elivät työpaikallaa, eli nukkuivat siellä, kun ei jaksanut mennä kotiin. Työpäivät olivat rankkoja ja pitkiä, eikä juuri lomia ollut.
        Siksi työtätekevät järjestäytyivät, jotta saivat olosuhteet edes jotenkin siedettäviksi. Tässä muutamia niitä asioita, joita näiden järjestöjen kautta on saatu aikaan:"


        SIIS JO VUONNA 1920 oli teollisuuden palveluksessa 10 % Suomen väestöstä, joka tuolloin oli n.
        3.130000. En tiedä paljonko sitten oli 1800 luvula.
        Komeasti luettelet järjestelmiä.
        Järjestelmä järjestelmän perään tuotti taas lisää järjestelmän tarvetta. Nyt tarvitaan SUURI UUSI järjestelmä työnteon mielekkyyteen opettamisessa kansantautimme masennuksen keskellä!

        Siinäpä suurin kysymys suomalaisille tänään onkin , miksi aikoinaan tuolle 10 %:lle ......ei etsitty parempaa helpotusta ongelmiinsa. Ettei olisi tarvinnut valjastaa ja totuttaa lapsia torppariorjuuteen kaupungeissa ja sitten lopulta valjastaa lähes koko väestö tekemään työtä torpparina kaupungeissa. Siinä kaaoksessa oli sitten ilman muuta pakko keksiä noita ihmeellisiä mummon ihannoimia järjestelmiä.

        Miten paljon turhaa toimintaa - rikotaan säkkejä ja taas paikataan ja sitten ollaan tekevinänsä työtä. Etsitään tietä valoon - kun yksi ikkuna -aukko antaa valoa , ahnehditaan tekemään runsaasti valoaukkoja, kunnes huomataan, että talo romahti!

        Herra auta ja johdata kansamme oikealle viitoittamallesi tielle!

        ”Mitä ajattelisit naisten tehneen elektroniikattomassa kodissa jo pelkästään 1 lapsen kanssa saati 10?”

        Itse asiassa tiedän, sillä äitini oli suurperheestä. Hän sisaruksineen on paljon kertonut. Tarkoitat tuossa varmaan sähköttömiä talouksia? Niin, silloin kaikki tehtiin itse, eikä äideille jäänyt juuri aikaa lapsenhoitoon. Kyllä lapsia hoitivat syytinkiläiset, rengit ja piiat sekä vanhemmat sisarukset.

        Kaipaatko siis takaisin sähköttömiin talouksiin? Vai miten tuon voi rinnastaa nykyaikaan?’

        ”Järjestelmä järjestelmän perään tuotti taas lisää järjestelmän tarvetta. Nyt tarvitaan SUURI UUSI järjestelmä työnteon mielekkyyteen opettamisessa kansantautimme masennuksen keskellä!”

        Niin, asiantuntija ovat sitä mieltä, että kapitalismi on tullut tiensä päähän. Mutta missään ei ole mitään uutta järjestelmää olemassa. Suomessa on tällä hetkellä vielä se kaikkein toimivin.

        ”…miksi aikoinaan tuolle 10 %:lle ......ei etsitty parempaa helpotusta ongelmiinsa. Ettei olisi tarvinnut valjastaa ja totuttaa lapsia torppariorjuuteen kaupungeissa…”

        Et nyt taida hahmottaa lainkaan kokonaisuuksia? Teollisuus tarvitsi työvoimaa – halpaa työvoimaa ja paljon. Ei ollut sosiaalitukea vaan nälkäänsä ne lapset töitä tekivät.

        ”Miten paljon turhaa toimintaa - rikotaan säkkejä ja taas paikataan ja sitten ollaan tekevinänsä työtä.”

        Mielestäsi siis kaikki se, mitä yhteiskunnassa tehdään yrityksissä, on turhaa työtä? Aika huikea väite.
        Jos kouluissa, sairaaloissa sekä eri myymälöissä kaikki työ on turhaa, niin miksi yrittäjät sitten niitä perustavat?


      • tietävaloon kirjoitti:

        Lisään vielä oleellisimman maamme työkuvioiden muuttumiseen nähden. Kun v 1920 oli maamme maataloustyössä 70 % väestöstä, niin v.1972 määrä oli enää 26%. On siis tapahtunut merkittävä työnteon muutos tuolloin vain 50 vuodessa. Toisaalta sinä aikana väkiluku suureni ehkä 1,5 milj.

        "Kun v 1920 oli maamme maataloustyössä 70 % väestöstä, niin v.1972 määrä oli enää 26%. 2

        Niin, koska elantoa ei enää saatu pienistä maatilkuista, väestö jotui etsimään leipää muualta. Maasta muutettiin elintason perään ja kaupungeissa oli tarjolla töitä eli leipää.


      • mummomuori kirjoitti:

        "Kun v 1920 oli maamme maataloustyössä 70 % väestöstä, niin v.1972 määrä oli enää 26%. 2

        Niin, koska elantoa ei enää saatu pienistä maatilkuista, väestö jotui etsimään leipää muualta. Maasta muutettiin elintason perään ja kaupungeissa oli tarjolla töitä eli leipää.

        Muistutan suomen historiasta aikakautta, joka oli yksi tekijä siihen, miksi suomea kehitettiin eteenpäin.

        ”…vuonna 1866 he alkoivat nähdä pahempaa nälkää kuin koskaan ennen. Nälkiintyneinä he lähtivät vaeltamaan suurin joukoin – etsimään töitä, kerjäämään ja lopulta vaikka varastamaan.”

        Eli luonnonolosuhteet veivät viljan, oli pakko lähteä etsimään leipää.

        ”…töiden ja elannon tarjoamiseksi Suomessa alettiin rakennuttaa kanavia ja rautateitä. Ratatyömaa osoittautui samalla monen kohtaloksi.”
        YLE 25.7.2017150 vuotta sitten 200 000 suomalaista menehtyi – muistatko syyn?

        Hätäaputyöt olivat silloin vastaus. Ihmiset laitettiin tekemään töitä, joista osa oli ihan ”turhaa” työtä, joko pienellä palkalla tai ruokapalkalla. Keinoa käytetiin 1930-luvun lamavuosina.

        Monet tiet, katujen kivetykset, vesi- ja viemärityöt jne. tehtiin tällä tavoin. Rataverkoston rakentaminen oli yksi tärkeä hätäaputyö, joka tehtiin siis käsipelillä.

        Tilanne oli aika lailla poliittinen. Suomi uudisti rahansa 1865, ja ulkomaista velkaa oli vaikeaa saada. Viljaa ei siis saatu ostettua – sitä kyllä vietiin melkoisia määriä, vaikka kansa kuoli nälkään. Monet maatilat menivät pakkohuutokauppaan ja perhe mierontielle. 200 000 suomalaista kuoli.
        Miksi ihmisiä ei autettu, oli silloinen arvomaailma syynä ”Poliittisen eliitin arvomaailmassa ”vastikkeettoman avun” antaminen rahvaalle nähtiin kansakunnan moraalia rappeuttavana siveellisyyskysymyksenä.”

        Kyllä siinä ovat naiset saaneet olla työperässä, eikä ole koskaan köyhällä ollut varaa oleilla kotosalla vain toisen palkan turvin.


    • aktiivimallipuree

      "Miksi yhteiskunnassamme on niin paljon työttömiä, jopa pitkäaikaistyöttömiä??? Miksityötä ei ole kaikille??? "

      Olemme nyt kutakuinkin tilanteessa, että jotka ovat nyt työttömiä, niin eivät koskaan haluakaan tai eivät voi työllistyä. Työvoima pula on niin huutava ja kaikki kynnellekykenevät ja työhön halukkaat työttömät on nyt kohta työllistetty.

    • satunnainen.nimimerkki

      >> Mistä johtuu runsas työttömyys??? <<

      Jos yliluonnolliset vaihtoehdot lasketaan mukaan, niin vaihtoehtoja on noin ääretön kappaletta. Tässä ensimmäiseksi, toiseksi, kolmanneksi, jne. mieleen noussut vaihtoehto:

      1) Jumalasi halusi antaa tälle jumalattomalle kansalle kunnon luunapin. Mutta se luunappi osuikin vain työttömien päähän.
      2) Työnantaja pyrkii ylläpitämään työttömyyttä, koska se pitää palkat kurissa. Työvoimapula nostaisi takuuvarmasti palkkakustannuksia.
      3) Helluntailaiset ja viisläiset eivät ole rukoilleet työttömyyden poistamisen puolesta.
      jne.) Avoimia työpaikkoja on vähemmän kuin töitä tarvitsevia.

    • Naisten osuus työssä olevista on n. 47%. Jokainen voi kuvitella mitä tapahtuisi, jos vaikka kaikki naiset joilla on lapsia jättäisivät tehtävänsä? Entä koulut? Sitten voi miettiä miten Kemijärven työttömästä paperimiehestä saadaan ylä-asteen opettaja.

      Käytännössä naisten työssäolo on mahdollistanut sen elintason joka meillä on.

    • Eikö Jeesus pitänyt työntekoa ihan turhanpäiväisenä kouhotuksena?

      <<Sen tähden minä sanon teille: älkää huolehtiko hengestänne, siitä mitä söisitte tai joisitte, älkää ruumiistanne, siitä millä sen vaatettaisitte. Eikö henki ole enemmän kuin ruoka ja ruumis enemmän kuin vaatteet? Katsokaa taivaan lintuja: eivät ne kylvä, eivät ne leikkaa eivätkä kokoa varastoon, ja silti teidän taivaallinen Isänne ruokkii ne. Ja olettehan te paljon enemmän arvoisia kuin linnut! Kuka teistä voi murehtimalla lisätä elämänsä pituutta kyynäränkään vertaa? "Mitä te vaatetuksesta huolehditte! Katsokaa kedon kukkia, kuinka ne nousevat maasta: eivät ne näe vaivaa eivätkä kehrää. Minä sanon teille: edes Salomo kaikessa loistossaan ei ollut niin vaatetettu kuin mikä tahansa niistä. Kun Jumala näin pukee kedon ruohon, joka tänään kasvaa ja huomenna joutuu uuniin, niin tottahan hän teistä huolehtii, te vähäuskoiset!>>

      Miksi siis kunnon kristitty tekisi lainkaan töitä? Herran haltuun!

      Missään Raamatussa ei kerrota, että Jeesus itse olisi tehnyt rehellisiä töitä päivääkään. Kuljeskeli vain höpöttelemässä kuin joku konsultti (ja tämän sanon joskus itsekin konsulttina leipäni tienanneena).

    • dhdfhdfhhdf

      Joistain latvalahoista firmassa on enemmän haittaa kuin hyötyä, sen takia on parempi että jotkut pysyy työttömänä.

    • Jos ajatellaan ensin, mitä työttömyys on:

      Työttömyyden lajit
      Pitkäaikaistyötön on vähintään vuoden yhtäjaksoisesti työttömänä ollut henkilö. Työttömyyden lajeja ovat:

      Rakennetyöttömyys, elinkeinorakenteen muutoksesta johtuva työttömyysilmiö. Koskee esim. maa- ja metsätaloudesta vapautuvaa työvoimaa, joka ei ilman ammattikoulutusta ja asuinpaikan vaihdosta voi sijoittua muiden elinkeinojen palvelukseen.

      Suhdannetyöttömyys, suhdannevaihteluista johtuvien tuotannonvaihteluiden seuraus. Laskusuhdanteen ja etenkin lamakauden aikana työttömyys on suurimmillaan.

      Kausityöttömyys, vuodenaikojen vaihtelusta johtuvasta tuotannon vaihtelusta aiheutuva ilmiö. Kausityöttömyyttä ilmenee etenkin maatalouden ja rakennustoiminnan piirissä.

      Kitkatyöttömyys, lyhytaikaista työttömyyttä, joka ei ole seurausta kokonaiskysynnän riittämättömyydestä vaan siitä, että jotkut työntekijät etsivät parhaillaan uutta työpaikkaa.

      Piilotyöttömyyden vallitessa työvoiman tarjonta supistuu. Työtön ei edes ryhdy hakemaan työtä vaan vetäytyy työmarkkinoilta, koska ei usko työllistyvänsä. Nämä työttömät muodostavat työvoimareservin.
      Klassillisen lukion taloustieto (YH2)

      Sitten tulee alueelliset erot, sillä työpaikkoja ei kaikkialla ole tasaisesti. Muuttaminen ei niin yksikertaista ole, se voi merkitä elämänlaadun heikkenemistä niin itselleen kuin läheisille.

      Eli kannattaa ensin miettiä, mitä kaikkea työttömyys sisällään pitää!

      • aerht

        Jos Suomessa ei maksettaisi terveiden työikäisten kotona olosta työttömyyttö ei olisi juuri ollenkaan.


      • aerht kirjoitti:

        Jos Suomessa ei maksettaisi terveiden työikäisten kotona olosta työttömyyttö ei olisi juuri ollenkaan.

        :D Niin, työttömyyden lisäksi he olisvat kodittomia ja kerjäisivät tuolla teiden varsilla.


      • ae434wg
        mummomuori kirjoitti:

        :D Niin, työttömyyden lisäksi he olisvat kodittomia ja kerjäisivät tuolla teiden varsilla.

        Eivät olisi jos menisivät töihin. Työnteko on ihmiselle luonnollionen tapa elättää itsensä jokaisessa kulttuurissa.


      • ae434wg kirjoitti:

        Eivät olisi jos menisivät töihin. Työnteko on ihmiselle luonnollionen tapa elättää itsensä jokaisessa kulttuurissa.

        Tuota, ei töihin vain "mennä" - sinne päästään mikäli tarvetta on ja osaamista.

        Ei kuka tahansa osaa mitä tahansa....


    • nähty.on.ei.kirj

      Olihan harvinaisen typerä ja sovinistinen kirjoitus. Ihan ensinkin ne lapsethan tehdään yhdessä ja niiden kasvattaminen ja hoitaminen kuuluu myös miehelle. Varmasti yhä edelleen kuitenkin suurinosa naisista hoitaa tuossa asiassa se suuremman osan, harvassa taitavat olla isät jotka ovat hoitovapaalla. Toisekseen aika hintavassa suomessa taitaa olla niin, että sitä naisenkin tilipussia tarvitaan rahoittamaan perheen elämää. Naiset ovat kyllä heikommilla siellä työelämässä, yleensä ansiot ovat pienemmät verrattuna mieskolleegaan ja tuskinpa miehiltä työhaastatteluissa tiedustellaan "onko raskaana tai aikooko tehdä lapsia tai jos on lapsia niin kuka hoitaa niitä sitten jos ovat kipeinä"

      Sinänsä huvittaa tuossa kirjoituksessa on se, että pidät naisia aivan "b-luokan ihmisinä" ja jotenkin vähän yksinkertaisina joiden tulisi pysyä yksinkertaisissa hommissa mutta toisaalta olet sitä mieltä, että ovat aikaansaanneet sen, että miehet kärsivät työttömyydestä. Eniten naisia muistaakseni työskentelee palvelu ja sosiaali- ja terveydenhoidon alalla. Eipä taida kiinnostaa montaa miestä istua minimipalkalla kaupankassalla, siivota, pestä vanhusten takapuolia vanhainkodilla tai pyyhkiä nuhaneniä päiväkodeissa, sillä jos kiinnostaisi olisi siellä enemmän miehiä, koska niistä työnanataja tietää ainakin sen, etteivät äitiyslomalle jää.

      • "Eipä taida kiinnostaa montaa miestä istua minimipalkalla kaupankassalla, siivota, pestä vanhusten takapuolia vanhainkodilla tai pyyhkiä nuhaneniä päiväkodeissa, sillä jos kiinnostaisi olisi siellä enemmän miehiä..."

        Täsmälleen näin. Ja nämä arvostelijat olisi etunenässä niitä tekemässä.


      • srykj7i
        mummomuori kirjoitti:

        "Eipä taida kiinnostaa montaa miestä istua minimipalkalla kaupankassalla, siivota, pestä vanhusten takapuolia vanhainkodilla tai pyyhkiä nuhaneniä päiväkodeissa, sillä jos kiinnostaisi olisi siellä enemmän miehiä..."

        Täsmälleen näin. Ja nämä arvostelijat olisi etunenässä niitä tekemässä.

        Jos saa muitakin töitä niin miksi mennä noihin hommiin?


      • näinsevaanonn
        mummomuori kirjoitti:

        "Eipä taida kiinnostaa montaa miestä istua minimipalkalla kaupankassalla, siivota, pestä vanhusten takapuolia vanhainkodilla tai pyyhkiä nuhaneniä päiväkodeissa, sillä jos kiinnostaisi olisi siellä enemmän miehiä..."

        Täsmälleen näin. Ja nämä arvostelijat olisi etunenässä niitä tekemässä.

        ""Eipä taida kiinnostaa montaa miestä istua minimipalkalla kaupankassalla, siivota, pestä vanhusten takapuolia vanhainkodilla tai pyyhkiä nuhaneniä päiväkodeissa, sillä jos kiinnostaisi olisi siellä enemmän miehiä..."

        Täsmälleen näin. Ja nämä arvostelijat olisi etunenässä niitä tekemässä."

        Eikä heitä kiinnosta mikään muukaan työ muuta kuin lakko- ja mielenosoituksissa mukana olo.


      • näinsevaanonn kirjoitti:

        ""Eipä taida kiinnostaa montaa miestä istua minimipalkalla kaupankassalla, siivota, pestä vanhusten takapuolia vanhainkodilla tai pyyhkiä nuhaneniä päiväkodeissa, sillä jos kiinnostaisi olisi siellä enemmän miehiä..."

        Täsmälleen näin. Ja nämä arvostelijat olisi etunenässä niitä tekemässä."

        Eikä heitä kiinnosta mikään muukaan työ muuta kuin lakko- ja mielenosoituksissa mukana olo.

        Kuten esim. sinua??!!


    • Parannus.ehdotus

      Liian vähän pornoa. Porno tuottaa ainoastaan hyvää, sekä työllisyyttä katsojille, kuvaajille, myyjille jne.

      Näin työllisyys paranee.

    • olerealisti

      Työttömyys johtuu siitä, että osa porukasta ei halua eikä jaksa tehdä työtä joka päivä!

      Nyt jo alkaa olla tilanne, että kaikki työllistettävissä olevat on jo työllistetty ja loput jää sitten makaamaan koteihinsa ja pubeihinsa. Jos halutaan lisää työvoimaa, niin maahanmuuttajat ainut vaihtoehto - - kuten jo esim. marjanpoiminnoissa ja myös maataloudessa on jo käytäntö. Ei suomalaiset syrjäytyneet halua tehdä työtä missään olosuhteissa. Heitä on tuo 300000 ja tähän on tyytyminen.

      • puolipäivätyöhyvä

        Kasvattiko varhaiskasvatusjärjestelmä ja elektroniikka lapsille työorientoitumisen?
        Edelleenkin maalla pienet oppivat aidon jokapäiväisen työnteon mallin itsestään selvyydeksi tulevaisuudelleen.
        Tuo 300000 olisi jo yhteensä kaikki 6 vuoden syntyneet lapset maassamme!
        Jokaisen pikkulapsen äidin työssäkäyntivelvoite tai paremminkin -lupa pitäisi yltää ainoastaan puolipäivätyöhön!


      • "Ei suomalaiset syrjäytyneet halua tehdä työtä missään olosuhteissa. Heitä on tuo 300000 ja tähän on tyytyminen. "

        Kuka tahansa voi olla työtön. Jossain elämänvaiheessa kokee miltei kaikki työttömyyttä. Joillakin työttömyys kestää hetken, joillakin se venyy pidemmäksi. Työttöminä on paljon työkyvyttömiä, mutta joita Kela ei päästä eläkkeelle. Työttöminä on henkilöitä, joilla on muuten paljon osaamisessa puutteita. On ihmisiä, joilla on rajotteita, mielenterveyden kanssa tai he ovat arkoja lähtemään tuntemattomiin oloihin. Ammatin vaihtaminen ei tänä päivänä ole ilmaista, joten taloudelliset asiat tulevat esiin.

        Osa työttömistä ei halua esim. erota perheestä, koska toisella puolisolla voi olla hyvä työpaikka mutta itse ei löydä töitä.

        Ei kannata halveksiä lähimmäisiään, koska ei tiedä, mitä kaikkea sen työttömyyden takana voi olla,


    • fgdfdhfghj

      Perhe on tosiaan yhteiskunnan perusyksikkö. Jos lapsia hankkivat ihmiset, jotka eivät kunnioita Jumalan lakeja, eivätkä osaa kasvattaa lapsiaan, heihin saattaa iskeä ahneus ja ylpeys, ja äiditkin hamuilevat työmarkkinoille. Myös yritysten ahneus on suuri ongelma. Se saa yritysten omistajat siirtämään firmansa vinkuintioihin harkitsematta lainkaan, miten vahingollisesti heidän ahneutensa vaikuttaa paikkakunnan ihmisten elämään, ja laajemmalti koko maan, verotulojen menetyksen muodossa.

      Tässä korporatismissa on hyvin vaikea työttömäksi jääneen alkaa tehdä omaa työtä omin käsin. Sellaiset yritykset tukahduttaa jo työttömyystoimisto heti alkuunsa, ja suuremmat firmat tosiaan ostelevat pikkuiset pois jaloista. Ja pikkuyrityksen omistajat suostuvat myymään yrityksensä, koska hekin laskevat kaiken rahassa. Päämääränä näyttää olevan, että firmoja kullakin alalla on vain yksi tai muutama, ja veronmaksajat laitetaan pakkorahoittamaan nuo firmat. Kilpaile siinä sitten.

      • "Jos lapsia hankkivat ihmiset, jotka eivät kunnioita Jumalan lakeja, eivätkä osaa kasvattaa lapsiaan, heihin saattaa iskeä ahneus ..."

        Voi sinua... Ehkä se onkin ahneutta, kun haluaa tarjota lapsille elinoloduhteet,jossa on riittävästi vaatetta ja harrastuksia - tai ostaa oman kodin velkarahalla? Sillä näihin ei yhden ihmisen tulot riitä.


      • et7i6
        mummomuori kirjoitti:

        "Jos lapsia hankkivat ihmiset, jotka eivät kunnioita Jumalan lakeja, eivätkä osaa kasvattaa lapsiaan, heihin saattaa iskeä ahneus ..."

        Voi sinua... Ehkä se onkin ahneutta, kun haluaa tarjota lapsille elinoloduhteet,jossa on riittävästi vaatetta ja harrastuksia - tai ostaa oman kodin velkarahalla? Sillä näihin ei yhden ihmisen tulot riitä.

        Riittävä on niin kovin erilainen määrä itsekullekin.


      • et7i6 kirjoitti:

        Riittävä on niin kovin erilainen määrä itsekullekin.

        Ja suurin osa kyllä ymmärtää, mitä sillä tarkoitetaan.


    • Aurakääntäämaata

      Pitkäaikaiskristillisyydestä ja kusihuumorille nauramisesta.

    • työttömyydeensyyt

      Jos asiaa kysyy USA:n "bible belt" vyöhykkeen kiihkouskovaiselta pastorilta, niin vastaus on yksinkertainen. Ne jotka uskovat menestyvä, lisääntyvät ja rikastuvat. Ne jotka ovat köyhiä,sairaita, työttömiä ovat hairahtuneet uskosta. Synnin palkka on köyhyys,taudit,sairaudet, vankila. Jos näet köyhän, työttömän,sairaan,alkoholistin älä suinkaan auta häntä rahallisesti. Se sijaan kehoita, nuhtele ja kovistele häntä jättämään synti ja ottamaan usko ohjenuoraksi ja menemään töihin. Työttömyys, köyhyys on ihmisen itse aiheuttama kipu ja olotila. Toivoa sopii ettei moinen ajattelu leviä Suomeenkin. Viitteitä on. Yhteiskunta kovenee.

    • 1. Työttömyys johtuu pääosin siitä, että teollisuustyö on siirretty lähes kokonaan halvan työvoiman maihin.
      2. Monet toimialat ja työt on kadonneet tietoyhteiskuntaan siirtymisen vuoksi. Moni on ollut 20-30 v työssä, joka tuleekin tarpeettomaksi eikä ole voimia lähteä kouluttautumaan toiselle alalle, missä tarvitaan aivan muita ominaisuuksia. Joku 50v hitsarimies ei ole ehkä sopiva myyjä johokin Henkkaan ja Maukkaan, vaikka paikkoja olisi.
      3. Ikääntyviä ei haluta edes palkata, vaan nuoria ja ammattitaidottomia, koska heille ei tarvitse maksaa kunnollista palkkaa.
      4. Naisten vika ei työttömyys ole. Naisia vaan jotkut pitää jonain reservinä, ei täysivaltaisena kansalaisena, mikä on kummallista. Jos naiset jättäisivät työpaikkansa, niin kuka tekisi näiden naisten työt sairaaloissa, kouluissa jne?
      5. Naisten pitää kouluttautua ja tehdä työtä, totta kai. Kuka muuten elättäisi sen lapset ja perheen, jos lasten isä ei osoita kiinnostusta asiaan?
      6. Sukupuolielimet ei ole kyvykkyyttä tai henkistä pääomaa osoittava mittari. Kaikki taito ja lahjakkuus pitää saada reservistä käyttöön. Olisi ikävää, jos joku nainen, joka on vaikka hyvä lentäjä tai sotilas, tyytyisi jäämään kotiin vain sen takia, kun hänellä on väärät kromosomit. Kaikki ei edes halua lapsia, eikä kaikista ole vanhemmiksi. Ennen lapsia vain tuli naisten tahdosta riippumatta, koska raiskaus ja seksuaalinen hyväksikäyttö oli sallittua avioliitossa, eikä ehkäisyä tai aborttia ollut. Nyt asiat on paremmin, ja naisilla on oikeus myös tehdä valintoja. :)

      • Sanontaanko näin, että työttömyys johtuu erittäin yksikertaisesti siitä, että yritykset tavoittelevat aina vain suurempia voittoja ja karsimalla menoja tuohon tavoitteeseen päästään. Jos kaikki tekisivät ilmaiseksi (eikä vain se 500 000 ), niin kaikilla olisi töitä. Tosin heillä ei olisi leipää eikä muutakaan, kun palkkaa ei kukaan maksasi.

        ”6. Sukupuolielimet ei ole kyvykkyyttä tai henkistä pääomaa osoittava mittari.”

        Joillakin on vankka usko, että näin on. Tämä seksualisoitunut ajattelu on todella omituista näin uskovallekin.

        Minä vain ihmettelen sitä, mitä ne sadat tuhannet naiset siellä kotona oikein tekisivät?


    • tässäsyy

      Suurin syyllinen on rahajärjestelmä, missä rahaa luodaan tyhjästä ja siitä peritään korkoa. Tämä järjestelmä on luotu tuhoamaan, ei ole muuta vaihtoehtoa, ja pankkiirit rikastuvat.

      Vuonna 1790 Mayer Armschel Rothschild julisti, että
      ”antakaa minulle valta kontrolloida valtion rahavaroja. Niin tämän jälkeen ei ole enää mitään merkitystä kuka pitää valtaa”.

      Rotschildit ovat voimallisin suku illuminatissa, okkultisteille he ovat kuin jumalia. Illuminati hallitsee maailmaa, mediaa, lääketiedettä, koulutusta, rahajärjestelmää.

      Tässä rahajärjestelmä kuvattuna:

      Kuvitellaan, että olet yksittäisessä pankkitornissa ympärilläsi koko maailma. Sinulla on monopoliasema, koska tornisi on ainoa. Maailma ympärilläsi tarvitsee jotain ostamisen ja myymisen välinettä, vaihdon välinettä, jotta tavaroiden ja palveluiden ostaminen ja myyminen kävisi kätevämmin kuin pelkkänä vaihtokauppana. Sinä sitten luot paperirahaa tornissasi tätä vaihtoa varten, ja raapustat paperinpaloihin joitakin numeroita osoittamaan niiden arvon.

      Luovutat tätä setelirahaasi ympärilläsi olevalle maailmalle lainana korkoa vastaan. Oletetaan, että olet lainannut ympäröivälle maailmalle 100 000 euroa (tai markkaa tai mitä hyvänsä nimeksi annatkin) 5%:n korolla. Mikä on todellisuus? Todellisuus on se, että koko ympärilläsi olevassa maailmassa on rahaa liikenteessä 100 000 euroa. Maailman on kuitenkin maksettava sinulle takaisin tuo 100 000 euroa plus korko 5 000 euroa (5%) = 105 000 euroa. Liikenteessä ihmisillä on rahaa yhteensä 100 000 euroa ja takaisin heidän on maksettava 105 000 euroa vuoden päästä (vielä enemmän pitemmän ajan kuluessa). TAKAISIN ON MAKSETTAVA ENEMMÄN KUIN LIIKENTEESSÄ ON EDES RAHAA! ENEMMÄN KUIN RAHAA ON OLEMASSAKAAN! Korkoonhan ei luoda erikseen rahaa, sitä luodaan vain velaksi otetun summan verran.

      Koska sinulla on monopoli, ihmiset eivät saa mistään tuota ylimääräistä 5 000 euroa. Maailman sisäiset osto- ja myyntitapahtumat eivät mitenkään vaikuta liikkeellä olevan rahan määrään, eivät myöskään luonnonrikkaudet, ahkera työnteko, omaisuus tms.

      Näin yksinkertaisesti olet saanut koko maailman orjaksesi. Voit säädellä aivan kaiken. Ihmiset pystyvät (kokonaisuutena katsoen) maksamaan sinulle tuon korko-osuuden vain OTTAMALLA LISÄÄ LAINAA sinulta. Myönnät tietenkin lisää lainaa maailmalle, koska maailma velkaantuu sinulle yhä enemmän. Tälle uudellekin lainalle on maksettava korkoa, ja niin maailma velkaantuu väkisin sinulle yhä enemmän, eikä velkaorjuutta voi estää mitenkään. Maailma tuhoutuu automaattisesti velkaorjuuteen.

      Myönnät tietenkin lainaa vain vakuuksia vastaan. Näin saat kiinnityksen ihmisten omaisuuteen myöntämäsi summan verran. Koska velkakierre koko ajan väkisin syvenee, saat kiinnitykseesi pian liki koko maailman omaisuuden. Kun velkakupla on kypsä eikä kukaan enää voi ottaa lainaa, järjestelmäsi romahtaa (ja siihen olet pyrkinytkin), jolloin lainojen vakuutena ollut omaisuus siirtyy sinulle, kun ihmiset eivät enää kykene maksamaan lainojaan sinulle takaisin. Kun romahdustila on selvitetty, aloitat taas kierroksen alusta lainaamalla ympärilläsi olevalle maailmalle rahaasi velaksi. Taas syntyy velkakupla, uusi romahdus, ja rikastut jälleen suunnattomasti vakuuksien verran.

      Voit siis hallita tilannetta koko ajan, ja kaikki alat ja tasot tottelevat sinua.
      Tämmöinen on Suomalaisille myyty EU:n järjestelmä. Se köyhdyttää meitä koko ajan, ja hyvin tehokkaasti.

      Lord Jacob Rothschild Confronted:

      https://www.youtube.com/watch?v=6sCioKnpHdY

      • ”Rotschildit ovat voimallisin suku illuminatissa…”

        Osa tuossa on asiaa, mutta sitten astut suonsilmään. Kyse ei ole mistään juutalaisten salaliitosta.

        ”Tämmöinen on Suomalaisille myyty EU:n järjestelmä.”

        Väärin, perustana on globaalipankkijärjestelmä, joka on globaalin markkinatalouden ydin.

        Ehkä vielä otat lisää asioista selvää?


    • tässäsyy

      Ja toki naisten työssäkäyminen myös on syy, feminismin myötä naiset eivät saa toteuttaa sitä roolia, mihin Jumala heidät tarkoitti. Naiset on aivopesty feministeiksi.

      https://www.henrymakow.com/001904.html

      Aaron Russo ystävystyi Illuminatin Nicholas Rockefellerin kanssa, Rockefeller paljasti hänelle, että he rahoittivat naisten "vapautusliikkeen". Tähän oli 2 pääasiallista syytä. Rockefeller kertoi, että he hallitsevat sanomalehtia ja tv:tä ja he loivat feminismin. Yksi syy oli, että he eivät voineet verottaa kuin puolta ihmispopulaatiosta, kun naiset eivät olleet työssä. Toinen syy oli, että lapset saadaan kouluun varhaisella iällä, kun naiset ovat työssä ja me voimme opettaa heille mitä ajatella(esim. evoluutio(minun huomioni)). Joten valtio kasvattaa lapset, eivät vanhemmat.

      https://www.youtube.com/watch?v=zCpjmvaIgNA

      • Olen.vain.utelias

        Naisilla ei ollut vähän yli 100 v sitten edes äänioikeutta. (Jenkeissä siitä on viel vähemmän aikaa.) Muttei ollut kyllä säätyjen ulkopuolisilla miehilläkään. Onhan toki orjuudellakin aina edelleen kannattajansa joten ei ihme että myös naisten alistajilla. Samaahan se käytännössä tarkoittaa: kansalaisoikeuksien rajoittamista.

        Mihinkäs nämä uskismiehet laittaisi ne naiset jotka ei halua naimisiin tai ei löydä puolisoa. Tai ei saa lapsia? Kuka elättää jos itseään ei saisi elättää? Entä kuka elättää uskismiehen, joka ei ole työhaluinen tai älykkyysosamäärä ei riitä töihin?


      • Tziisös

        "feminismin myötä naiset eivät saa toteuttaa sitä roolia, mihin Jumala heidät tarkoitti. Naiset on aivopesty feministeiksi."

        Joo, naiset aivopestiin suorastaan ajattelemaan että he on samanarvoisia miesten kanssa. Ranskan vallankumouksen aikaan kansa aivopestiin uskomaan ihmisten vapauteen, veljeyteen ja tasa-arvoon. Hyi hyi ranskalaiset. 😊 Jumala ei halunnut niin.


      • "...Aaron Russo ystävystyi Illuminatin Nicholas Rockefellerin kanssa..."

        Ja sitten salaliittoteorioita kehiin? :D :D


    • näläkäviolu

      Onhan niitä myös sukuja, joissa naiset ovat joutuneet hoitamaan kaiken, työssäkäynnistä lähtien. Mies vain makaa sohvalla ja näkee krapulassaan pikku-ukkoja. Mies lähtee kälppimään lapsen ollessa about 2 ja jättää elatusmaksunsa maksamatta. Juoppo ja väkivaltainen mies ajaa vaimonsa ja lapsensa alvariinsa lumihankeen ja kuolee sitten itse sydänkohtaukseen 50-vuotiaana. Näin meillä- isä ja kummatkin ukit mukaanlukien. Parempi kun itse ei ole ottanut ollenkaan miestä, niin välttyypähän moiselta. Lapsia tänne ylikansoitetulle maapallolle ei kannata tehdä, kun eihän täällä kyetä huolehtimaan olemassaolevistakaan. Ja keski-ikäisenä ei enää saakaan. Tietysti ainahan sitä voisi ottaa jonkin "rahoittajan", jotta itse saisi jäädä aamuisin nukkumaan pitkään, harrastamaan,ym. Sen edestä sitten vähän tiskaisi ja imuroisi yhteisessä kodossa. Tosin joutuisi myös ehkä, ehkä sietämään ukkoa, jota ei muutoin sietäisi.

      • Näin on.Onneksi suomalainen nainen on aina ollut itsenäinen ja heillä on ollut voimaa elättää itsensä ja lapsensa miehistä huolimatta .


    • HyiStna

      Siinä oliski tuhannet yksinhuoltajaperheet lirissä kun uskis olis viemässä perheen ainoalta aikuiselta, äidiltä työpaikan ja samalla leivän lasten suusta...

      • mihinpyrit

        Elämän luonnollisin asiako on yksinhuoltajuus? No, tänään kyllä ja Suomessa - feministi-info meni kyseenalaisesti perille! Tosiaan se on Hyi.

        Miksi kukaan haluaisiyksinhuoltajaksi, jos ihmiset ymmärtäisivät aidosti rakastaa puolisoaan ja toistensa huolenpidon merkityksen?
        Ei aitoa rakkautta jaeta mitalla tai vuosissa. Vuodet eivät ole veljiä keskenään ei säässä eikä ihmisen elämässä muutenkaan. Kun on huono vuosi, sitä enemmän hammasta purren selviää yhdessä kuin erikseen.

        Kyse onkin siitä, että nuori kansa on ottanut mediainfon (salkkarit) todesta ja luulee pelkän seksin aidoksi rakkaudeksi, joka ei katoa! Sitten kokeillaan seksisuhteita toisensa perään ja katoaahan ne. Niin sitten äidin monellakin lapsella on eri isä! Ei ole nähtykään, etteikö yhteiskunta keksisi tällaisille ahdisteuille äideille lisätyöpaikan kodin lisäksi. Heidän ei todellakaan anneta olla "laiskana" lastensa hoidossa yhteiskunnan taholta!


      • Yksinhuoltajuus on SYNTIÄ!!! Nainen pysyköön miehensä rinnalla kasvattaen lapset ÄLKÖÖNKÄ ottako eroa miehestään!!! Leskeytyneille on olemassa Jumalan säätämä elatuksen malli, onhan Jumalan lain mukaista miehen ottaa toiseksi (tai kolmanneksi, tai...) leskeytynyt vaimo ja siten turvata tämän elanto. Yksinhuoltajuus on KAUHISTUS!!!!


      • taskuttäynnäkiviäkö kirjoitti:

        Yksinhuoltajuus on SYNTIÄ!!! Nainen pysyköön miehensä rinnalla kasvattaen lapset ÄLKÖÖNKÄ ottako eroa miehestään!!! Leskeytyneille on olemassa Jumalan säätämä elatuksen malli, onhan Jumalan lain mukaista miehen ottaa toiseksi (tai kolmanneksi, tai...) leskeytynyt vaimo ja siten turvata tämän elanto. Yksinhuoltajuus on KAUHISTUS!!!!

        "....Jumalan lain mukaista miehen ottaa toiseksi (tai kolmanneksi, tai...) leskeytynyt vaimo ja siten turvata tämän elanto."

        :D Että syytingille...


      • härrekuuuuuudddd

        Leskeytymisen lisäksi mies voi yksinkertaisesti lähteä ja ottaa uuden naisen. Mies voi lisäksi joutua mielisairaalaan ja sekavuudessaan tehdä kovasti velkaa perheelle. Mies ei siten kykene loppuelämänsäkään aikana tekemään työtä. Lähestymiskieltoa on myös melko vaikea saada harhaisellekaan ihmiselle, joka puukkojen kanssa tulee harhoja nähdessään vaimon ja lasten päälle- jos tämän kanssa vielä ja vain on kaikesta huolimatta naimisissa. Näissä tapauksissako pitäisi vaimon vain sinnikkäästi pysyä avioliitossa?


      • härrekuuuuuudddd kirjoitti:

        Leskeytymisen lisäksi mies voi yksinkertaisesti lähteä ja ottaa uuden naisen. Mies voi lisäksi joutua mielisairaalaan ja sekavuudessaan tehdä kovasti velkaa perheelle. Mies ei siten kykene loppuelämänsäkään aikana tekemään työtä. Lähestymiskieltoa on myös melko vaikea saada harhaisellekaan ihmiselle, joka puukkojen kanssa tulee harhoja nähdessään vaimon ja lasten päälle- jos tämän kanssa vielä ja vain on kaikesta huolimatta naimisissa. Näissä tapauksissako pitäisi vaimon vain sinnikkäästi pysyä avioliitossa?

        " Näissä tapauksissako pitäisi vaimon vain sinnikkäästi pysyä avioliitossa? "

        Totta kai!!! Minkä Jumala on yhdistänyt, sitä alköön ihminen erottako!!! Tässä on usko, toivo, rakkaus, kilvoitus, armo ja pelastus!!! Aamen, aamen, aamen!!!


      • aironmeiden

        Eräässä tapauksessa mies joutui ottamaan avioeron. Vaimo sekosi ja rupesi väkivaltaiseksi. Oli jopa lyönyt valurautaisella paistinpannulla nukkuvaa miestä päähän! Mies jäi ymmärrettävistä syistä yksinhuoltajaksi. Moni voisi luulla tätä keksityksi jutuksi, mutta on ihan totta. Mies oli työkaverini 80-luvun lopulla ja hän lyyhistyi suorastaan itkemään, kun ihmettelin onko vaimo kuollut kun lomasuunnitelmistaan lastensa kanssa kertoi eikä vaimosta puhunut mitään. Työpaikallaan oli kuulemma pitkään valehdellut milloin kaatuneensa, milloin joutuneensa kylillä tappeluun.


      • taskuttäynnäkiviäkö kirjoitti:

        " Näissä tapauksissako pitäisi vaimon vain sinnikkäästi pysyä avioliitossa? "

        Totta kai!!! Minkä Jumala on yhdistänyt, sitä alköön ihminen erottako!!! Tässä on usko, toivo, rakkaus, kilvoitus, armo ja pelastus!!! Aamen, aamen, aamen!!!

        :D Avioliitossa on oltava vaikka henki lähtisi... :D


    • tilasto.tauno

      Onkohan se sitten myös viisautta, jos nainen tajuaa katsoaa tilastoja eikä hanki perhettä? 2/3 eroaa ja lopuista edelleen 2/3 pettää. Jäljelle jää vaivaiset 11%, jotka eivät eroa tai petä. Yksinhuoltajan arki on todella raskasta, mutta raskasta on myös perheellisen arki. Lisäksi suurin prostituutiopalvelujen käyttäjäryhmä ovat yllätys yllätys naimisissa olevat miehet! Pystyyköhän aloittaja osoittamaan Raamatusta kohdan, jossa kielletään elämästä yksin ja esim.selibaatissa? Tai jotenkin osoitettaisiin avioliiton paremmuus suhteessa yksin elämiseen?

    • mönsikki

      Kylläpä sitä kummasti "elättäjää" löytyy, jos olet nuori, kaunis ja lapsentekotekoiässä. Jos olet keski-ikäinen, ruma tai iän myötä rumentunut, nyt jo maho lehmä, niin rohkenen suuresti epäillä, löytyykö näistä hurskastelijoista ketään, joka elätiksi ottaa. Töihin on mentävä. Ihan itse.

      • hevosen.hännän.harjaaja

        Niin, viekös se nyt sitten yliopistotutkinnon hankkinut nainen jonkun hitsaaja-Kaken työpaikan hakeutumalla työelämään? Semminkään, jos ei edes osaa hitsata eikä harrastuksenaankaan sellaista harjoita?


    • ehkäpä_näin

      "Mistä johtuu runsas työttömyys???"

      Ehkäpä se johtuu siitä, ettei määrätyt uskovat rukoile työttömyyden poistamiseksi koska katsovat työttömien olevan yleisesti kurjan kohtalonsa ansainneet.

    • jlbvjlasbgolasög

      Pitää sitä sitäkin ihmetellä, että moni on sanonut ettei uskovaisista löydy silmää miellyttävää miestä. Mistäköhän mahtaa johtua? Peilikin keksitty jo aikoja sitten.

      • Löytyy kyllä silmääkin miellyttäviä, vaikka sielu tärkeämpää onkin ;-)


    • öööhörrrrps

      Euroopan Unionista sekä suomalaisten lammasmaisuudesta.

    • puhauksinkertaisuus

      Raamatussa kehoitettiin lisääntymään ja täyttämään maa. Kyllä maapallo on jo niin moneen kertaan täytetty, ettei ole ihmekään jos kaikille ei riitä töitä. Meitä on täällä yksinkertaisesti liikaa. Järjen käyttö on sallittu ja vielä ihmetellään, kun nuoret eivät halua tehdä lapsia...

    • Rakastan nykyaikaa. Nykyään orjat, naiset mukaan lukien, suorastaan kilvoittelevat siitä, kuka raataa enimmin. Orjamaisuutta pidetään peräti hyveenä. Tämä on kerta kaikkiaan hyvää aikaa meille korkeammille ihmisille, meille, jotka olemme syntyneet suuria asioita varten ja joiden elämä menisi orjana raataessa hukkaan. Ennen vanhaan kaikkein korkeimpia asioita varten määrätyistä ihmisistä monet eivät pystyneet seuraamaan suurta kutsumustaan, koska he joutuivat olosuhteiden pakosta raatamaan orjina. Nykyään on paljon helpompi jättäytyä joutilaaksi ja omistautua kaikkein tärkeimmille asioille. Ihana vapaus! Joudumme tietysti uhraamaan paljon, mutta se palkinto, jonka onnistuessamme saamme, korvaa ja enemmän kuin korvaa kaiken. Me olemme ihmiskunnan todellisia hyväntekijöitä, meitä varten ihmiskunta on ylipäätään olemassa, me olemme ihmiskunnan tarkoitus. Jos epäonnistumme, olemme silloinkin hyväntekijöitä: kaunainen alhaiso nauttii vahingonilosta, kun joku meistä korkeammista ihmisistä kaatuu ja putoaa. Tämänkin ilon me ihmiskunnalle mieluusti suomme, sillä hyvyytemme lähde on ehtymätön.

      • Ehkä se on meidän luterilainen työmoraalimme - leivän eteen pitää tehdä töitä?


    • nokkosenpurema

      Mun mielestä työttömyys 2018 vaikuttaa enneminkin nykyaikaisen ammattiyhdistystoiminnan masinoimalta valtataistelulta vähävaraisten tuloista markkinayhteiskunnassa, kuin Raamatullisen tarkoitusperän aiheuttamalta.
      Työllisyys ja työttömyys ovat ihmisvetoisina juttuina meidän omia valintoja. Totuus kuitenkin lienee, että ansiotyötä tekevät pitävät itsensä lisäksi niin suomea kuin valtaosaa ei työelämässä mukana olevia pystyssä. Yhteiskuntarakenne vaan on muokkaantunut tällaiseksi inhimillisen tavoittelun keinoin.

      Tai ehkä olet oikeassa ja ne Raamatussa osoitetut ihmisen peruselementit (ahneus-kateus) kaikessa raadollisuudessaan ovat kuitenkin olemukseltaan samat, näyttämö kulisseineen vaihtunut vaan pikkasen.

      • ”…enneminkin nykyaikaisen ammattiyhdistystoiminnan masinoimalta valtataistelulta vähävaraisten tuloista markkinayhteiskunnassa, kuin Raamatullisen tarkoitusperän aiheuttamalta.”

        En ihan oikeasti ymmärrä, miten ymmärrät ammattiyhdistysten roolin noin kummallisena?

        Ahneus on ihan sitä samaa, ja tapahtuu aika lailla samoin kuin ennenkin. Se jolla on, haluaa aina vain lisää, eikä halua luopua liiastaan.


    • klhvpisahpas

      Monella etenkään keski-ikäisellä vielä naimattomalla naisella ei edes ole aikaa pitää miestä. Saatikka etsiä sellaista. Työssäkäynnistä liikenevä vapaa-aika menee omien vanhempien hoitamiseen kun heitä ei nykyään saa mihinkään hoivakotiin. Pahimmillaan illat juokset toisella vanhemmalla ja viikonloput matkustat toista vanhempaa auttamaan satojen kilometrien päähän kun ovat eronneet jo aikoja sitten. Kun se kunnan kotihoito ei ole riittävää tai sitä edes saakaan. Kuinkahan moni työssäkäyvä mies ottaisi kristillisyyden nimissä suureen taloonsa asumaan myös tulevan vaimonsa vanhemmat? Tulisivatko nämä, jos ovat eronneet? Jos vaimo ei olisi töissä, painostettaisiin hänet joka tapauksessa jommankumman vanhempansa omaishoitajaksi ja hän käytännössä viettäisi kaiken ajan muualla, kuin miehensä kodissa. Eräs muslimi (Suomessa) tosin hyväksyi sen, että vaimon aiemmasta suhteesta tullut poika ja myöskin vaimon sairas isä tulivat samaan asumaan. Oikeastaan mies muutti heidän asuntoonsa. Tosin kyseessä oli 4h k suuri kerrostaloasunto kahdella sisäänkäynnillä ja vessalla. Kyllähän se niin on, että jos et enää saa lapsia, niin vähintäinkin se uskisäijä odottaa sinun hengailevan illat ja viikonloput pitkät hänen kanssaan. Siihen ei monella naisella ole yksinkertaisesti aikaa. En usko uskisäijien mielellään rahoittavan mahdollisten vaimojensa omaishoitajuutta.

      • Olihan vuodatus. Mutta kyllä minulla tuo onnistui, vaikka onkin kolme lasta ja tuolloin vaativa työ päälle.


    • thth

      Ei kiinnosta työnteko jollekin mulkulle. Tykkään nukkua pitkään aamuisin. Käykää te muut töissä, minä nostelen tukia.

    • nobuddysdog

      Mieluummin vaikka yhteiskunnan elätiksi, kuin jonkun ailahtelevaisen ukon armoille ja hänestä riippuvaiseksi.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      98
      1956
    2. Venäjä lähettää 480 tuhannen sotilaan armeijan Suomen rajalle

      Miten Suomessa vastataan Venäjän uhkaan sotilaallisesti
      Maailman menoa
      240
      1582
    3. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      256
      1040
    4. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      78
      935
    5. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      84
      894
    6. Taas kuoli kuortaneella

      Mitä tapahtui kuhinoilla kun auton alle jäi ja kuoli 66.
      Kuortane
      7
      825
    7. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      28
      771
    8. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      10
      755
    9. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      55
      724
    10. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      38
      709
    Aihe