Onko huussikoppien vetäjillä kilpailu siitä kuka saa kerättyä pisimmän autojonon taakse.
Kuinka aivotonta porukkaa pitää olla ettei tajua päästää kilometrin jonoa ohi. Ne rekat kun ei helpolla pääse ohi ja suomen mutkateillä ohituski vaikeaa kun kokoajan tulee vastaan valkeita paskahuusseja pitkine jonoineen.
Ajelkaa vaikka metsäteitä jos ei ole kiire mihinkään.
Karavaanareilla kilpailu?
39
264
Vastaukset
- nähty-on
Niiltä jonon parilta ensimmäiseltä pitäisi malliksi ottaa kortti pois tai laittaa ainakin kesän kestävälle ohituskurssille. Eihän se karavaanari jonoa tee, vaan ne kaksi seuraavaa pösilöä, jotka ei osaa ohittaa.
Voihan se karavaanari tietysti helpottaa ohitusta laskemalla nopeuden 80 -----60, niin jopa alkaa ainakin liikenteen kuumakallet eli Audit ja bimmerit kimpoilemaan ohitse.- Periaatteestako
Vaikka ajat reilua 100 pitää porukan päästä ohi satasen alueella. Toisaalta maksan tien käytöstä kuten muutkin joten miksi en ajelisi.
- ohittajat.kuriin
Periaatteestako kirjoitti:
Vaikka ajat reilua 100 pitää porukan päästä ohi satasen alueella. Toisaalta maksan tien käytöstä kuten muutkin joten miksi en ajelisi.
Kapealla osuudella voi ajaa vähän rauhallisemmin, mutta ohituskaistan kohdalla pitää yhdistelmällä mennä jo hanat auki. Silloin erottuu ne , jotka haluavat oikeasti ohittaa ja taakse jäävät ohituskaistan jälkeen ne jotka käyttäytyvät kuin perskärpäset.
Jos siellä takana on muutama rekka, niin se varmistaa sen, että jono ajaa tasaista nopeutta eikä muutamat hermokimput pääse ohittelemaan tarpeettomasti.
Kaikkien matkaa etenee hyvin jonossa tasaisesti ajaen. - Anonyymi
ohittajat.kuriin kirjoitti:
Kapealla osuudella voi ajaa vähän rauhallisemmin, mutta ohituskaistan kohdalla pitää yhdistelmällä mennä jo hanat auki. Silloin erottuu ne , jotka haluavat oikeasti ohittaa ja taakse jäävät ohituskaistan jälkeen ne jotka käyttäytyvät kuin perskärpäset.
Jos siellä takana on muutama rekka, niin se varmistaa sen, että jono ajaa tasaista nopeutta eikä muutamat hermokimput pääse ohittelemaan tarpeettomasti.
Kaikkien matkaa etenee hyvin jonossa tasaisesti ajaen.Tämä! Itse hidastan ylämäkeen, jossa ei voi ohittaa, aina noi 60 km/h nopeuteen ja alamäen alkaessa painan tallan pohjaan. Hauskinta siinä on, kun joku urpo koittaa sillä hybrid Toyotallaan ohittaa suorilla tai vaikka ohituskaistalla, mutta ei pääse kunnolla edes rinnalle, kun veturin noin kolmesataa diesel-heppaa kiihdyttää yhdistelmää uudelleen sinne satasen nopeuteen jopa reilusti yli hidastaen taas seuraaviin mutkiin, ylämäkiin tai jos on vastaantulijoita. Pysyy paremmin hereillä ja mieli virkeänä caravanreissuilla, kun vaihtelee nopeutta tilanteen mukaan.
- Kuopiossatuulee
Audi miehillä on kiire leasing maksuja maksamaan
- Anonyymi
Kyllä Audi miehet ja naiset eivät jää siihen perään roikkumaan, vaan painelevat reippaasti ohi, mitään ressaamatta. Heikkotehoset autot ja niitä pelkäävat kuskit sitten jäävät siihen puskuriin roikkumaa keräten sitten sitä jonoa peräänsä. Näitten kinnereiden pitäisi mennä sinne kinttupoluille minne ne mopot kuuluvatkin.
- Anonyymi
Outoa ettei matkailuvaunuyhdistelmää uskalleta ohittaa, mutta pidemmän rekan ohi mennään heittämällä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Outoa ettei matkailuvaunuyhdistelmää uskalleta ohittaa, mutta pidemmän rekan ohi mennään heittämällä.
Provo,mikä provo! Mielenvikainen tien "omistajako" taas vinkumassa? Sama hörhö joka on ennenkin ollut "ohjeistamassa" muita pysäkeille että itse voisi ajaa reipasta ylinopeutta.
- Anonyymi
Kun on maksanut autoveroa, arvonlisäveroa ja polttonesteveroa jo 45 vuotta, niin ei ole mitään syytä väistellä muita, vaan pitää nauttia täysin rinnoin niistä teistä, mitkä vielä ovat jonkinlaisessa kunnossa. Nämä toisten morkaajat saavat itse mennä sinne metsäteille ja ajaa siellä ihan omia nopeuksia.
Vaunua vedetään sitä sallittua 80 km/h nopeutta ihan niinkuin ennenkin.
Jos muut ei pääse ohitse, niin jääköön sinne taakse nysväämään.- Anonyymi
Aivan oikein! Sama meininki meillä, kun vaunun kanssa mennään. Surkeita perässä ajajia riittää, olkoot siellä, kädettömät!
- Anonyymi
Rekat päästetään tietenkin ohi, muut saa ajella takana jos eivät osaa ohittaa.. Kun ajaa vaunun kanssa 80-85 km/h (kun ei saa edes ajaa kovempaa) ja siitä ei pääse ohi niin ajakoon takana. Tervetuloa ajamaan sinne taakse kohta taas lähetään liikkeelle.
- Anonyymi
Vielä ehtii syksyllä heittää yhden reissun. Maantiellä kun laittaa vakkarin siihen 85 kohdalle, niin menee mukavasti tasaista 80 nopeutta. Motarilla voi ajaa 90 niin ei vielä kukaan huomaa pientä ylinopeutta, kun muut lappavat jatkuvasti ohitse.
Jos maantiellä rajoitus on 80 ja ajat sen 80, niin mistä se jatkuva kova ohitustarve kumpuaa muusta kuin minä-minä-ihmisen typeryydestä. Ei sellaiselle ole mitään tarvetta antaa tietä. Ohittakoon sitten ohituskaistoilla, niitä löytyy runsaasti.- Anonyymi
Eihän nää kiireiset osaa ohittaa muualla kun motarilla ja niillä ohituskaistoilla joita ei jokapaikassa olekaan. Siksi niitä jonoja syntyy.
- Anonyymi
Jotkut vaan haluavat ajaa vähän yli sallitun, kaheksassakympissä siis 85-88 km/h kun sillä nopeudella selviää tutkasta huomautuksella (jo tulee edes sitäkään). Kun sitten tavoittaa tasan 80 km/h ajavan matkailuvaunun, se ärsyttää kun pitää hidastaa eikä näe vapaasti eteenpäin. Siispä ohi on päästävä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jotkut vaan haluavat ajaa vähän yli sallitun, kaheksassakympissä siis 85-88 km/h kun sillä nopeudella selviää tutkasta huomautuksella (jo tulee edes sitäkään). Kun sitten tavoittaa tasan 80 km/h ajavan matkailuvaunun, se ärsyttää kun pitää hidastaa eikä näe vapaasti eteenpäin. Siispä ohi on päästävä.
Tästä aiheesta on jankkaamista aina, keväästä myöhäiseen syksyyn. Aina joku siitä aloittaa karavaanarin haukkumisen, kun ei riitä itsellä taidot ohittaa karavaanaria. Mitäs jos me emme tästä lähin vastaiskaan niihin yhtään mitään??
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jotkut vaan haluavat ajaa vähän yli sallitun, kaheksassakympissä siis 85-88 km/h kun sillä nopeudella selviää tutkasta huomautuksella (jo tulee edes sitäkään). Kun sitten tavoittaa tasan 80 km/h ajavan matkailuvaunun, se ärsyttää kun pitää hidastaa eikä näe vapaasti eteenpäin. Siispä ohi on päästävä.
Köyhällä ei ole varaa ajaa tuolla riskirajalla eli esim 88km/h. Herkästi käy niin että nopeus nouseekin tuosta hieman ja napsahtaa sakko. Köyhällä kun ei ole vakionopeussäädintä. Kun ajelee 80 km/h niin siinä on hieman varaa nopeuden nousta eikä tule vahinkosakkoja, tosin nopeus myös voi tuosta laskeakin jos ei käyttää koko ajan mittaria mutta itse olen päättänyt että minun maailma ei siihen kaadu jos matkaan menee muutama kymmenen minuuttia pitempään.
Takana tulijoita kyllä seuraan ja olen valmiina jos joku lähtee ohittamaan niin tarpeen vaatiessa hidastan että pääsee turvallisesti ohi, vältän antamasta vilkulla merkkiä että " mene nyt ohi" sillä jos tuleekin vastaan joku kaaharit niin ei ainakaan minun virhe kun en kehota ohittamaan.
Joskus kyllä ärsyttää takapuskurissa roikkuvat jotka eivät lähde ohi vaikka mahdollisuus olisi, satasen vauhdissa kun kun tulee muutaman kymmenen metrin päässä takana niin hirvittää jos joutuu tekemään äkkijarrituksen esim hirven takia. Joskus tällaisessa tilanteessa pudotan nopeuden niin alas että takana tuloja älyään lähteä ohi tai kurvaan P-pailalle mutta sekin vaikeaa kun toinen tulla änkeää aivan takana. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Köyhällä ei ole varaa ajaa tuolla riskirajalla eli esim 88km/h. Herkästi käy niin että nopeus nouseekin tuosta hieman ja napsahtaa sakko. Köyhällä kun ei ole vakionopeussäädintä. Kun ajelee 80 km/h niin siinä on hieman varaa nopeuden nousta eikä tule vahinkosakkoja, tosin nopeus myös voi tuosta laskeakin jos ei käyttää koko ajan mittaria mutta itse olen päättänyt että minun maailma ei siihen kaadu jos matkaan menee muutama kymmenen minuuttia pitempään.
Takana tulijoita kyllä seuraan ja olen valmiina jos joku lähtee ohittamaan niin tarpeen vaatiessa hidastan että pääsee turvallisesti ohi, vältän antamasta vilkulla merkkiä että " mene nyt ohi" sillä jos tuleekin vastaan joku kaaharit niin ei ainakaan minun virhe kun en kehota ohittamaan.
Joskus kyllä ärsyttää takapuskurissa roikkuvat jotka eivät lähde ohi vaikka mahdollisuus olisi, satasen vauhdissa kun kun tulee muutaman kymmenen metrin päässä takana niin hirvittää jos joutuu tekemään äkkijarrituksen esim hirven takia. Joskus tällaisessa tilanteessa pudotan nopeuden niin alas että takana tuloja älyään lähteä ohi tai kurvaan P-pailalle mutta sekin vaikeaa kun toinen tulla änkeää aivan takana.Se vilkku vois vähän auttaa tuohon vaikeuteen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se vilkku vois vähän auttaa tuohon vaikeuteen.
"Ohitusvilkun" käyttö on vaarallista. Tie voi olla silloin vapaa vastaantulijoista kun annat sen vilkun, mutta yleensä takana tulija ei tajua merkkiä heti ja sitten kun vihdoin ymmärtää niin siellä voikin olla jo vastaantulija.
Raskas liikenne on jo huomannut saman ongelma enkä ole nähnyt enää yhdenkään kuorma-auton antavan "ohitusvilkkua" moneen vuoteen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Ohitusvilkun" käyttö on vaarallista. Tie voi olla silloin vapaa vastaantulijoista kun annat sen vilkun, mutta yleensä takana tulija ei tajua merkkiä heti ja sitten kun vihdoin ymmärtää niin siellä voikin olla jo vastaantulija.
Raskas liikenne on jo huomannut saman ongelma enkä ole nähnyt enää yhdenkään kuorma-auton antavan "ohitusvilkkua" moneen vuoteen.Vaarallinen tapa, onneksi ei enää käytössä. Jos sieltä takaa ei näe eteen niin en luottaisi sokkona vilkun näyttäjään. Ei tarvitse kuin sekunnin tai pari miettiä niin tilanne edessä voi olla erilainen. Kyllä ohittaessa pitää olla koko ajan tilanne selvillä ja näkymä riittävän kauas
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vaarallinen tapa, onneksi ei enää käytössä. Jos sieltä takaa ei näe eteen niin en luottaisi sokkona vilkun näyttäjään. Ei tarvitse kuin sekunnin tai pari miettiä niin tilanne edessä voi olla erilainen. Kyllä ohittaessa pitää olla koko ajan tilanne selvillä ja näkymä riittävän kauas
Eihän se vilkun näyttäjä tee päätöstä ohittamisesta, vaan vastuu on kokonaisuudessaan sen ohittajan, jonka pitää tehdä päätös siitä lähteekö oihi vai ei . Vieläpä niin, että kiihdyttää jo valmiiksi tai ainakin laittaa pienemmän vaihteen jo sisään ohituksen varmistamiseksi.
Minä ainakin käytin automaatilla jo "OD OFF" kytkintä ennen ohitusta, niin lähti ohi rivakammin kuin pelkällä kaasun lisäämisellä ja vaihteen vaihdolla.
Eniten hämmästyttää ne, jotka ajaa "sunnuntaiköröttelyä"niin hiljaa, että heidät pitää ohittaa vaikka on vaunu perässä. Tai sitten ne hanurikärpoäset, jotka on kiinni vaunun perässä 20-40 km, mutta eivät kuitenkaan ohita vaikka puoli autoa näkyy peileistä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eihän se vilkun näyttäjä tee päätöstä ohittamisesta, vaan vastuu on kokonaisuudessaan sen ohittajan, jonka pitää tehdä päätös siitä lähteekö oihi vai ei . Vieläpä niin, että kiihdyttää jo valmiiksi tai ainakin laittaa pienemmän vaihteen jo sisään ohituksen varmistamiseksi.
Minä ainakin käytin automaatilla jo "OD OFF" kytkintä ennen ohitusta, niin lähti ohi rivakammin kuin pelkällä kaasun lisäämisellä ja vaihteen vaihdolla.
Eniten hämmästyttää ne, jotka ajaa "sunnuntaiköröttelyä"niin hiljaa, että heidät pitää ohittaa vaikka on vaunu perässä. Tai sitten ne hanurikärpoäset, jotka on kiinni vaunun perässä 20-40 km, mutta eivät kuitenkaan ohita vaikka puoli autoa näkyy peileistä.Näinhän ne vastuut tietenkin menee mutta en haluaisi olla onnettomuus tilanteessa se vilkun näyttäjä
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Näinhän ne vastuut tietenkin menee mutta en haluaisi olla onnettomuus tilanteessa se vilkun näyttäjä
Yleensä vilkun näyttäjä on sitten siinä samassa nipussa jos ohittaja kajauttaa vastaantulijan kanssa kolarin. Ja vaikka ohittaja ymmärtäisikin kääntää ojaan, niin onnettomuuspaikalta ei saa paeta. Selitäpä siinä sitten miksi vilkuttelit asiattomasti (vihreä ohitusvalo on poistunut asetuksista jo vuosikymmeniä sitten).
- Anonyymi
Näitä ohitustaidottomien surkeita kitinöitä riittää jatkuvasti tännekin. Ohittamisen opettelu on noiden kitisijöiden itsensä tehtävä, ei sitä muut heille voi opettaa liikenteessä.
Maanteillä on aina eri nopeudella liikkuvia, siihen ei ole tulossa minkäänlaisia muutoksia ikinä, joten on syytä oppia elämään tuon faktan kanssa. Sujuvuuden lisäämiseksi on ohitustaito yksi hyvä keino ja se lisäksi vähentää jonoutumistakin. - Anonyymi
Minä yritän aina päästää raskaanliikenteen ohittamaan .- Hyvin on pelannut :)
- Anonyymi
MIllä erivapaudella ne ylinopeutta käyttäen ohittaa, jos itse ajaa jo mittari 85-90 lukemilla, jolloin vauhtia on todellisuudessa varmasti ne sallitut 80.
Jos joku kulkee ohituskaistalla reippaasti ohi, niin saa hyvinkin mennä, mutta toisilla taas on kummallinen tapa hiostaa koko ajan ajamalla kiinni takapuskurissa , mikä on valtava riski molemmille osapuolille. Eipä tarvitse paljoa jarrutella kun rytisee ja kunnolla. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
MIllä erivapaudella ne ylinopeutta käyttäen ohittaa, jos itse ajaa jo mittari 85-90 lukemilla, jolloin vauhtia on todellisuudessa varmasti ne sallitut 80.
Jos joku kulkee ohituskaistalla reippaasti ohi, niin saa hyvinkin mennä, mutta toisilla taas on kummallinen tapa hiostaa koko ajan ajamalla kiinni takapuskurissa , mikä on valtava riski molemmille osapuolille. Eipä tarvitse paljoa jarrutella kun rytisee ja kunnolla.Kuvitteleekohan nuo takapuskurissa roikkujat minun lisäävän vauhtia tai muuten muuttavan ajokäyttäytymistäni tuon vuoksi?
Ehei, vauhtini ei varmasti lisäänny, ennemminkin päinvastoin jo pelkästään turvallisuussyistä ja usein pistän vakionopeudensäätimen päälle tarkasti sallittuun nopeuteen , ettei vahingossakaan tule ylinopeutta. Lisäksi kasvatan väliä edelläajavaan, jotta jää hiukan enemmän varaa, jos edellinen jarruttaa yllättäen.
Siinä sitten matka edistyy ja tuo roikkuja voi tuskissaan miettiä liikenteen perusasioiden opettelua. Jos rattiraivoltaan kykenee.... - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuvitteleekohan nuo takapuskurissa roikkujat minun lisäävän vauhtia tai muuten muuttavan ajokäyttäytymistäni tuon vuoksi?
Ehei, vauhtini ei varmasti lisäänny, ennemminkin päinvastoin jo pelkästään turvallisuussyistä ja usein pistän vakionopeudensäätimen päälle tarkasti sallittuun nopeuteen , ettei vahingossakaan tule ylinopeutta. Lisäksi kasvatan väliä edelläajavaan, jotta jää hiukan enemmän varaa, jos edellinen jarruttaa yllättäen.
Siinä sitten matka edistyy ja tuo roikkuja voi tuskissaan miettiä liikenteen perusasioiden opettelua. Jos rattiraivoltaan kykenee....Sama tyyli mulla, aina kun joku tulee liian lähelle taakse niin minun vauhti putoaa ja sitten kun tulee ohitus paikka niin sitä ennen lisään vauhtia hieman yli sallittuun, lisäksi ajelen aika liki keskiviivaa. Hihittelen vaan ratin takana.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuvitteleekohan nuo takapuskurissa roikkujat minun lisäävän vauhtia tai muuten muuttavan ajokäyttäytymistäni tuon vuoksi?
Ehei, vauhtini ei varmasti lisäänny, ennemminkin päinvastoin jo pelkästään turvallisuussyistä ja usein pistän vakionopeudensäätimen päälle tarkasti sallittuun nopeuteen , ettei vahingossakaan tule ylinopeutta. Lisäksi kasvatan väliä edelläajavaan, jotta jää hiukan enemmän varaa, jos edellinen jarruttaa yllättäen.
Siinä sitten matka edistyy ja tuo roikkuja voi tuskissaan miettiä liikenteen perusasioiden opettelua. Jos rattiraivoltaan kykenee....Matkailuvaunun vetäjillä ja matkailuautoilijoilla on se etu ettei niistä takapuskurihiostajista tarvitse välittää. Eihän niitä edes näe kun ne roikkuvat siellä umpiperän takana piilossa nielemässä pölyä ja saamassa kunnon kurapesun.
Ihmetyttää kovin miksi matkailuvaunun vetäjiä haukutaan teiden tukoksi, kun niiden ohi pääsee nopeammin kuin pidemmän täysperävaunurekan (molemmat ajavat samaa nopeutta). - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sama tyyli mulla, aina kun joku tulee liian lähelle taakse niin minun vauhti putoaa ja sitten kun tulee ohitus paikka niin sitä ennen lisään vauhtia hieman yli sallittuun, lisäksi ajelen aika liki keskiviivaa. Hihittelen vaan ratin takana.
Ei tuo ole sama tyyli kuin minulla. Minä en tee kiusaa, vaan pyrin lisäämään turvallisuutta mm tuon turvavälin kasvattamisella. Vakionopeuden säätimen käytöllä, jos se on mahdollista, varmistan vain ettei hiostus aikaansaa tahatonta nopeuden lisäystä kun joutuu enemmän tarkkailemaan takana olevan törpön toilailua. Ohitusta en koskaan vaikeuta lisäämällä nopeutta. Nopeutta lisään vain jos nopeusrajoitus nousee vaikkapa 80:stä sataseen.
- Anonyymi
Kun joku yrittää työntää matkailuautoa kovampaan vauhtiin on kiva lirauttaa vähän harmaitavesiä sieltä auton alta . No ei kuitenkaan. hahhaa hahhaa se on kyllä helppo hoitaa jos siltä tuntuu.
- Anonyymi
Meillä menee emäntä aina vessaan, kun joku roikkuu persiissä. Olen asentanut asuntoautoon vessanpöntön mallia VR-Classic. Hauskinta on homma on, jos ollaan edellisenä iltana syöty intialaista ja vedetty jälkkäriksi kunnon karavaanarikännit.
- Anonyymi
Tänään olis tarvinnut mallia VR Classic! **ttu että jotkut jaksaa roikkua aivan takapuskurissa, Ducaton takaa ei näy edes kumpaakaan sivupeilit, välillä tekis mieli runtata jarrut pohjaan!
Oli satasen rajoitus ja ajoin hieman yli ja tiedän että kun mittarin viisari on 100 ja 110 puolessa välissä niin todellinen nopeus on tasan sata mutta ei riitä näille uuvateille.
Täytyy varata pakkaskeleille piimäpurkki autoon, siitä kun nakkaa mukillisen ikkunasta ulos niin leviää mukavasti takana tulevan tuulilasiin! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tänään olis tarvinnut mallia VR Classic! **ttu että jotkut jaksaa roikkua aivan takapuskurissa, Ducaton takaa ei näy edes kumpaakaan sivupeilit, välillä tekis mieli runtata jarrut pohjaan!
Oli satasen rajoitus ja ajoin hieman yli ja tiedän että kun mittarin viisari on 100 ja 110 puolessa välissä niin todellinen nopeus on tasan sata mutta ei riitä näille uuvateille.
Täytyy varata pakkaskeleille piimäpurkki autoon, siitä kun nakkaa mukillisen ikkunasta ulos niin leviää mukavasti takana tulevan tuulilasiin!Ärsyttävää kieltämättä. Samassa tilanteessa tapanani on ollut sopivaan väliin hidastaa, mutta ainoastaan kaasua nostamalla. Liian lähellä ajava joutuu jarruttamaan jatkuvasti. Tämä saa monet ajamaaan ohi. Homma tehtävä huomaamattomasti, nostaa ensin nopeutta huomaamattomasti, perässä ajava alkaa tietenkin kiidhyttämään kun jää väliä, siihen kohtaan sitten kaasua ylös, jo tulee jarrulle käyttöä.
Hyvää liikennekäytöstä tämä ei ole mutta minkäs teet näiden kanssa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tänään olis tarvinnut mallia VR Classic! **ttu että jotkut jaksaa roikkua aivan takapuskurissa, Ducaton takaa ei näy edes kumpaakaan sivupeilit, välillä tekis mieli runtata jarrut pohjaan!
Oli satasen rajoitus ja ajoin hieman yli ja tiedän että kun mittarin viisari on 100 ja 110 puolessa välissä niin todellinen nopeus on tasan sata mutta ei riitä näille uuvateille.
Täytyy varata pakkaskeleille piimäpurkki autoon, siitä kun nakkaa mukillisen ikkunasta ulos niin leviää mukavasti takana tulevan tuulilasiin!Minua ei tuollainen harmita yhtään! Jos joku haluaa roikkua takapuskurissani, niin roikkukoon ja stressatkoon. Minä ajan omaa tahtiani. Retkeilyautossani on vieläpä erillinen järeämpi takapuskuri vetokoukun takia. Jos joku tykkää runtata muovipuskurinsa siihen säpäleiksi niin siitä vaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minua ei tuollainen harmita yhtään! Jos joku haluaa roikkua takapuskurissani, niin roikkukoon ja stressatkoon. Minä ajan omaa tahtiani. Retkeilyautossani on vieläpä erillinen järeämpi takapuskuri vetokoukun takia. Jos joku tykkää runtata muovipuskurinsa siihen säpäleiksi niin siitä vaan.
Kyllä siinä kuule niskat on kovilla jos joudut vaikka hirven takia tekemään paniikkijarrutuksen ja takana roikkuva täräyttää jarruttamatta takapuskuriin, siinä ei auta vaikka olis miten järeä takapuskuri. Sehän se hirvittääkin, ei muuten kyllä haittaa takana roikkuvat.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä siinä kuule niskat on kovilla jos joudut vaikka hirven takia tekemään paniikkijarrutuksen ja takana roikkuva täräyttää jarruttamatta takapuskuriin, siinä ei auta vaikka olis miten järeä takapuskuri. Sehän se hirvittääkin, ei muuten kyllä haittaa takana roikkuvat.
Minä tuollaisessa tilanteessa hidastan pikkuhiljaa vauhtia ..kyllä ne perässä roikkujat sieltä häviää kun köröttelee hetken kuuttakymppiä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä siinä kuule niskat on kovilla jos joudut vaikka hirven takia tekemään paniikkijarrutuksen ja takana roikkuva täräyttää jarruttamatta takapuskuriin, siinä ei auta vaikka olis miten järeä takapuskuri. Sehän se hirvittääkin, ei muuten kyllä haittaa takana roikkuvat.
Eipä tuo kovin paljon tunnu 3,5 tonnin autossa, vähän kolahtaa koska eihän puskurituntumassa tulevan nopeusero ole kovin suuri jarruttavan auton perään tullessa (törmäysnopeus ehkä 10-20 km/h).
Rekat ja muut raskaat autot osaavatkin jättää kunnon turvavälin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä siinä kuule niskat on kovilla jos joudut vaikka hirven takia tekemään paniikkijarrutuksen ja takana roikkuva täräyttää jarruttamatta takapuskuriin, siinä ei auta vaikka olis miten järeä takapuskuri. Sehän se hirvittääkin, ei muuten kyllä haittaa takana roikkuvat.
Jos joku täräyttää takapuskuriin, niin sitä varten on ne niskatuet ainakin itselläni eli ei se takaapäin tuleva törmäys haittaa . Se on vaan kallista sille törmääjälle,
Ketjusta on poistettu 15 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan
Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.2143419Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus
Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha242171- 242071
Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!
Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.901955Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?
Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?751617Sakarjan kirjan 6. luku
Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se241371- 81271
Avaa sydämesi mulle
❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo361257Elia tulee vielä
Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan351217Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa
Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k61198