Pitääkö meidän elää raamatunmukaan, eikö maailman tavat ole juhlina ok. kun hieman höystetään se raamatun oletetun tarinan mukaan?!
Mitä olette mieltä. Saanko viettää tapajuhlia tässä ajassa?
Entä taikateot, voiko niitä pitää uskovien keskuudessa? Pitääkö tässäkin olla raamatunmukainen?
Onko raamattua seurattava
62
818
Vastaukset
Kristinuskohan on taikauskoa, joten taikamenot manaamisineen kuuluvat asiaan.
- dwsss
Tuo oli yhden tämän palstan ateistin vastaus.
dwsss kirjoitti:
Tuo oli yhden tämän palstan ateistin vastaus.
Vertaa niitä jumalanmanausmenoja ihan mihin tahansa noitatohtorihommiin afrikassa - samaa taikauskoa kaikki, jälkeäkään ei ole niistä tuhansista ihmisen luomista jumalista koskaan tavoitettu.
- Samaatietä
he-ma kirjoitti:
Vertaa niitä jumalanmanausmenoja ihan mihin tahansa noitatohtorihommiin afrikassa - samaa taikauskoa kaikki, jälkeäkään ei ole niistä tuhansista ihmisen luomista jumalista koskaan tavoitettu.
Hei!
Sinäkin oot vielä täälä. Kevättalvella kirjoittelin tänne ja oon tullut nyt takas.
Kauanko olet käynyt palstoilla? - he-malle_8.8.2018
Onhan sinulla tapana jouluna pistää punainen lakki päähän, leikkiä tonttua, tai pukkina pyöriä ja lahjoa ihmisiä. Eikös se ole aika taikauskoista höpinää?
he-malle_8.8.2018 kirjoitti:
Onhan sinulla tapana jouluna pistää punainen lakki päähän, leikkiä tonttua, tai pukkina pyöriä ja lahjoa ihmisiä. Eikös se ole aika taikauskoista höpinää?
Ei ole, mutta ikivihreän kuusen kannan kyllä sisälle talvipäivän seisauksen kunniaksi.
Kristinuskonharhaiset muuten varastivat tuon keskitalven juhlan, jonka syy ei todellakaan ole satujen jeesus.- hahhhaaa...tulihanse
he-ma kirjoitti:
Ei ole, mutta ikivihreän kuusen kannan kyllä sisälle talvipäivän seisauksen kunniaksi.
Kristinuskonharhaiset muuten varastivat tuon keskitalven juhlan, jonka syy ei todellakaan ole satujen jeesus.Eli he-ma, olet pakanallisten juhlien kanssa kimpassa ja jaat jouluharhan muotojumalisien kanssa, eli olet samassa veneessä mistä tikkua otat toisten silmistä.
Hienoa he-man. Eli harhainen olet itsekin, erittäin harhainen.
Kuinkahan sinulla on meriittiä arvostella eli pata kattilaa soimaa.
Jos tuntisit sitä raamattua, ei joulu kuulu uskovaisuuteen, se kuuluu samaan pakanalliseen juhlaan, kuin sinun kuusesi. Kun syöt kinkkuasi, pistät palloja kuuseesi, kynttilöitä jne. Olet täysin samassa veneessä kun puhutaan harhasta.
Onnittelut. Miltäs nyt tuntuu, kun sama "ikäänkuin" sontaläjäsi on alla ja kenkäsi on sotkeentunut?
Eli sinut on nyt äänestetty ulos. Voit poistua, harhoinesi. hahhhaaa...tulihanse kirjoitti:
Eli he-ma, olet pakanallisten juhlien kanssa kimpassa ja jaat jouluharhan muotojumalisien kanssa, eli olet samassa veneessä mistä tikkua otat toisten silmistä.
Hienoa he-man. Eli harhainen olet itsekin, erittäin harhainen.
Kuinkahan sinulla on meriittiä arvostella eli pata kattilaa soimaa.
Jos tuntisit sitä raamattua, ei joulu kuulu uskovaisuuteen, se kuuluu samaan pakanalliseen juhlaan, kuin sinun kuusesi. Kun syöt kinkkuasi, pistät palloja kuuseesi, kynttilöitä jne. Olet täysin samassa veneessä kun puhutaan harhasta.
Onnittelut. Miltäs nyt tuntuu, kun sama "ikäänkuin" sontaläjäsi on alla ja kenkäsi on sotkeentunut?
Eli sinut on nyt äänestetty ulos. Voit poistua, harhoinesi.Talvipäivänseisaus ei ole harhaa, vaan fakta.
Valo lisääntyy sen jälkeen jokaikinen päivä kesää kohti kuljettaessa ja se on hyvä syy juhlia.- ha.haaa.sanotaan.vielä
he-ma kirjoitti:
Talvipäivänseisaus ei ole harhaa, vaan fakta.
Valo lisääntyy sen jälkeen jokaikinen päivä kesää kohti kuljettaessa ja se on hyvä syy juhlia.Mietipä, jos tätä "tonttu/pukki" pakanuusjuhlaa ei olisi ja joku uskovaisryhmä alkaisi joulua viettämään, niin hieman virnuillen kyllä katselisit, mutta kun tuo pakanajuhla on sinunkin mielestäsi ok. se tuntuukin aivan luontevalta. eikös joo?
Eli aivan huuhaajuttuja. Katsos, kaikki ei vietä joulua, koska jo kaupallisuus tekee siitä niin inhottavan ja monelle pitkään maksettavan juhlahetken, joka on ohi.
- jooeisitäjeesustataas
Ei kannata seurata raamattua, se kun joutaa kierrätykseen. Sen jälkeen kerrankin raamatulla pyyhkii hyvin.
- Uskoa.vihaavan.raivolla
Raamattu kannattaa heittää lietelantaan ja oksentaa suustaan inhon kyllästämä oksennus päälle! Minä vihaan jeesusta ja jumalaa ja kristinuskon törkyä. Inhottavaa ja kaksinaamaista, kuolleen ja sairaan uskon voi pyyhkiä mielestään... pois maailmasta... pois koko universumista!!!
- Samaatietä
Entä elävän uskon ?
- nääonnäitä
Mikä on Raamatun mukaista
Eikö olisi hyvien tapojen mukaisesti mielummin
Taikuus ei kuulu ristylle se on paholaisen palvomsta.
Taikuudella se sinunkin epäjumalasi raamatun sadun mukaan loi maailman.
Kyseessä on nimenomaan taikausko.- effr4555
he-ma kirjoitti:
Taikuudella se sinunkin epäjumalasi raamatun sadun mukaan loi maailman.
Kyseessä on nimenomaan taikausko.Sinä et edes tiedä mitä taikuus on. Onko Saatana pimentänyt sinun järkesi? Jumala on kieltänyt taikuuden lapsiltaan, eikä taikuus ketään loppujen lopuksi auta.
effr4555 kirjoitti:
Sinä et edes tiedä mitä taikuus on. Onko Saatana pimentänyt sinun järkesi? Jumala on kieltänyt taikuuden lapsiltaan, eikä taikuus ketään loppujen lopuksi auta.
Siis taikuus on vain epäjumalasi yksinoikeus?
Taikoi ensin itsensä olevaiseksi ja sen jälkeen aloitti pimeydessä maailman taikomisen olevaiseksi?
Kuulostaa todella järjelliseltä maailmankuvalta!he-ma kirjoitti:
Taikuudella se sinunkin epäjumalasi raamatun sadun mukaan loi maailman.
Kyseessä on nimenomaan taikausko.Ei ole mitään tekemistä.taikuutenkanssa.
he-ma kirjoitti:
Taikuudella se sinunkin epäjumalasi raamatun sadun mukaan loi maailman.
Kyseessä on nimenomaan taikausko.mitä yhteyytä on pimeydellä,ja valkeudella!
leppä15 kirjoitti:
Ei ole mitään tekemistä.taikuutenkanssa.
Perustelut puuttuvat.
Eikö raamatun sadun mukaan mielikuvitusjumala taikonut maailman olevaiseksi?
Ei kai tuollaista tekoa voi muuksi kutsua kuin taikuudeksi?he-ma kirjoitti:
Perustelut puuttuvat.
Eikö raamatun sadun mukaan mielikuvitusjumala taikonut maailman olevaiseksi?
Ei kai tuollaista tekoa voi muuksi kutsua kuin taikuudeksi?"Perustelut puuttuvat" Ihan sama jos kysyn mitä on pimeyskotoisin. Raamattu on sellainen satukirja jonka kirjoitu käytoteen tässä maailmassa,se on elävä satu kirja.
- Taika.Jim
Taikatemput on ristillisyyren suola.
- jjkk9
Oletko uskossa?
- Milla.Magia
jjkk9 kirjoitti:
Oletko uskossa?
Olen suorastaan maagisessa uskossa.
- qqwaaaa
Milla.Magia kirjoitti:
Olen suorastaan maagisessa uskossa.
Mutta oletko oikeassa uskossa?
- HeXXXcraft.Miranda
qqwaaaa kirjoitti:
Mutta oletko oikeassa uskossa?
No joo voi lol eix ne ollu niinku sama asia tiätsä !
- qqwaaaa
HeXXXcraft.Miranda kirjoitti:
No joo voi lol eix ne ollu niinku sama asia tiätsä !
Ei ne ole, tiätsä!
2.Piet.3
1. Tämä on jo toinen kirje, jonka minä kirjoitan teille, rakkaani, ja näissä molemmissa minä muistuttamalla herätän teidän puhdasta mieltänne,
2. että muistaisitte niitä sanoja, joita pyhät profeetat ennen ovat puhuneet, ja Herran ja Vapahtajan käskyä, jonka te apostoleiltanne olette saaneet.
3. Ja ennen kaikkea tietäkää se, että viimeisinä päivinä tulee pilkkapuheinensa pilkkaajia, jotka vaeltavat omien himojensa mukaan
4. ja sanovat: "Missä on lupaus hänen tulemuksestansa? Sillä onhan siitä asti, kuin isät nukkuivat pois, kaikki pysynyt, niinkuin se on ollut luomakunnan alusta."
5. Sillä tietensä he eivät ole tietävinään, että taivaat ja samoin maa, vedestä ja veden kautta rakennettu, olivat ikivanhastaan olemassa Jumalan sanan voimasta
6. ja että niiden kautta silloinen maailma hukkui vedenpaisumukseen.
7. Mutta nykyiset taivaat ja maa ovat samalla sanalla talletetut tulelle, säästetyt jumalattomain ihmisten tuomion ja kadotuksen päivään.
8. Mutta tämä yksi älköön olko teiltä, rakkaani, salassa, että "yksi päivä on Herran edessä niinkuin tuhat vuotta ja tuhat vuotta niinkuin yksi päivä".
9. Ei Herra viivytä lupauksensa täyttämistä, niinkuin muutamat pitävät sitä viivyttelemisenä, vaan hän on pitkämielinen teitä kohtaan, sillä hän ei tahdo, että kukaan hukkuu, vaan että kaikki tulevat parannukseen.
10. Mutta Herran päivä on tuleva niinkuin varas, ja silloin taivaat katoavat pauhinalla, ja alkuaineet kuumuudesta hajoavat, ja maa ja kaikki, mitä siihen on tehty, palavat.
11. Kun siis nämä kaikki näin hajoavat, millaisia tuleekaan teidän olla pyhässä vaelluksessa ja jumalisuudessa,
12. teidän, jotka odotatte ja joudutatte Jumalan päivän tulemista, jonka voimasta taivaat hehkuen hajoavat ja alkuaineet kuumuudesta sulavat!
13. Mutta hänen lupauksensa mukaan me odotamme uusia taivaita ja uutta maata, joissa vanhurskaus asuu.
14. Sentähden, rakkaani, pyrkikää tätä odottaessanne siihen, että teidät havaittaisiin tahrattomiksi ja nuhteettomiksi, rauhassa, hänen edessänsä;
15. ja lukekaa meidän Herramme pitkämielisyys pelastukseksi, josta myös meidän rakas veljemme Paavali hänelle annetun viisauden mukaan teille on kirjoittanut;
16. niinkuin hän tekee kaikissa kirjeissään, kun hän niissä puhuu näistä asioista, vaikka niissä tosin on yhtä ja toista vaikeatajuista, jota tietämättömät ja vakaantumattomat vääntävät kieroon niinkuin muitakin kirjoituksia, omaksi kadotuksekseen.
17. Koska te siis, rakkaani, tämän jo edeltäpäin tiedätte, niin olkaa varuillanne, ettette rietasten eksymyksen mukaansa tempaamina lankeaisi pois omalta lujalta pohjaltanne,
18. ja kasvakaa meidän Herramme ja Vapahtajamme Jeesuksen Kristuksen armossa ja tuntemisessa. Hänen olkoon kunnia sekä nyt että hamaan iankaikkisuuden päivään.
>>9. Ei Herra viivytä lupauksensa täyttämistä, niinkuin muutamat pitävät sitä viivyttelemisenä, vaan hän on pitkämielinen teitä kohtaan, sillä hän ei tahdo, että kukaan hukkuu, vaan että kaikki tulevat parannukseen.<<
>>>10. Mutta Herran päivä on tuleva niinkuin varas, ja silloin taivaat katoavat pauhinalla, ja alkuaineet kuumuudesta hajoavat, ja maa ja kaikki, mitä siihen on tehty, palavat.<<<
ETSIKÄÄ JUMALAA - NIIN KAUAN KUIN HÄNET VIELÄ VOIDAAN LÖYTÄÄ.
KÄÄNTYKÄÄ JUMALAN PUOLEEN, KUN ARMON AIKA VIELÄ ON KÄSILLÄ.
Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että Hän lähetti ainoan Poikansa, ettei yksikään, joka Häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä.
( Joh.3:16 )- Seijaa
qqwaaaa kirjoitti:
Mutta oletko oikeassa uskossa?
Tietenkin olen oikeassa uskossa. Lotossa en ole vielä koskaan voittanut mutta kerrankin onnisti. Niistä kaikista tuhansista nykyisistä uskonnoista arvoin itselleni juuri sen ainoan oikean joka lupaa kymmenen hyvää ja sata kaunista.
Selvä tapaushan tämä on. Te kaikki muut olette väärässä, aivan väärässä, tietenkin. Katselen sitten naureskellen kun te pyöritte parilalla. PS. omat öljyt mukaan.
- MandrakeTaikuri
Kaikki oikeassa uskossa olevat tykkää taikatempuista.
- On.niikin
Siis raamatun kirjoittajien mukaan, hyviä elämän ohjeita on monet muutkin kirjoitelleet.
Suomen lait, sen mukaan elät olet nuhteeton. Synnin tekeminen on niin kuin syrjähyppy saatanan kanssa ja sitä olet tekemässä kun olet puuhamassa synnissä ja teet jumala vihainen. Tuomio tule ellei teet parannusta ja alat tunnustaa ihmisille sun syntiä..
- itsensäkehittäjä
Jokainen vähänkään ajatteleva uskova tietää, että raamattu on paskaa. Se on vain kokoelma muinaisia legendoja ja tarinoita. Menneiden aikojen ihmiset aavikoilla ovat saattaneet esim. järjestyksen ja vuoksi tarvita raamatun tekstejä, mutta ei enää nykyään modernissa maailmassa. Meillä on sitä varten uudet työkalut: mystiikka, filosofia, psykologia, tiede ja mietiskely. Myös hyvin ja ajatuksella tehty henkilökohtainen rituaalityö voi tulla kysymykseen.
- iik889
Oletko uskossa?
- itsensäkehittäjä
En ole, vaan tiedossa.
Runsaasti asukoon teissä Kristuksen sana. Kol. 3:16.
Niin todella käykin siinä, missä elämä Kristuksessa on raitista ja lämmintä. ja niinhän sen aina pitääkin olla! Semmoisina aikoina ei tämä varoitus olekaan varsin tarpeellinen. Mutta tulee toisia aikoja, »yljän viipyessä tuli heille kaikille uni, ja he nukkuivat.»
Silloin aika käy pitkäksi ja yksitoikkoiseksi, ja kristillisyys muuttuu vanhaksi jokapäiväiseksi asiaksi. Hitautta, kylmyyttä ja valinpitämättömyyttä omasta ja veljien sielujen puolesta alkaa ilmestyä. Erityisesti silloin tarvitaan tätä kehotusta.
Niin kauan kuin öljyä lampussa vielä on jonkin verran, rakastavat uskovat kuitenkin tätä kehotusta ja eroavat sen kautta niistä, jotka ovat lihallisia mieleltänsä ja suorastaan sotivat tätä apostolin opetusta vastaan.
Mutta vaikka uskovien henki onkin altis, on liha kuitenkin niin heikkoa ja vastahakoista, »etteivät he tämänkään kehotuksen mukaan voi tehdä, mitä tahtovat,» ettei sitä niin noudateta, kuin sitä rakastetaan ja tunnustetaan.
Kun toisaalta tuntee ja ajattelee sitä, kuinka näet Kristuksen sana, jonka pitäisi runsaasti asua kaikkien kristittyjen sydämissä ja kodeissa, päinvastoin niissä asuu sangen vaillinaisesti. Kuinka keskinäinen opetus ja neuvominen on monelta jäänyt miltei tykkänään pois. Kuinka virret ja ylistyslaulut ovat vaienneet, tai jos lauletaan, ei Herralle ja sydämestä, vaan vain ihmisille ja suulla.
Ja toisaalta tuntee ja ajattelee asian mitä suurinta painavuutta, ajattelee, että juuri tuo Kristuksen sanan runsaana asuminen keskuudessamme on todellinen ainoa »apukeino» kaikkea hengellistä pahaa vastaan sekä yksityisille kristityille että seurakunnille kuin myös Kristuksen kirkolle koko maan päällä.
Kun ajattelee, kuinka suuri siunaus olisi sekä yksityisille kristityille, että koko heidän ympäristölleen siitä, että Kristuksen sana heissä runsaasti asuisi. Sitä vastoin, kuinka suuri vaara ja vahinko siitä syntyy, kun näin ei ole.
Silloin valtaa meidät suuri alakuloisuus ja pelko, kun katselemme tätä kehotusta ja huomaamme, ettei tästä ole kyllin voimakkaita sanoja eikä sydämiä avoinna näin painavalle asialle. Mutta mitä tehdä? Kuka kykenee sen vastaanottamaan, ottakoon sen vastaan!
Tarkastakaamme nyt, mitä apostoli kehotuksellaan tarkoittaa. Apostoli kehottaa meitä tässä juuri siihen, jota, Jumalan kiitos, saa huomata sellaisina aikoina ja siellä, missä Hengen herätys ja evankelinen uskonelämä syntyy, missä Jumalan istutus kukoistaa.
Kuinka runsaasti näet Kristuksen sanat silloin asuvat sieluissa, kuinka ruvetaan lukemaan, puhumaan, laulamaan, keskinäisesti opettamaan ja kehottamaan iloisesti ja keskinäisellä sydämen riemulla ja halulla, kaikkialla ja kaikkina aikoina.
Silloin maailma on yhtä hämmästyneenä, kiukuissaan ja pilkkaavana kuin juutalaiset suurena helluntaipäivänä, jolloin apostolit rupesivat uusin kielin puhumaan Jumalan ihmeellisiä töitä, ja he sanoivat: »He ovat täynnä makeata viiniä.»
Siinä huomataan, mitä apostoli tarkoittaa sanoessaan: »Runsaasti asukoon teissä Kristuksen sana. Opettakaa ja neuvokaa toinen toistanne psalmein, kiitosvirsin ja hengellisin lauluin.» Jos aina pysyisimme hengessä palavina, jos ensimmäinen rakkaus ei koskaan kylmenisi, niin tämä olisi juuri sitä, mihin apostoli tässä kehottaa.
...jatkuu ( C.O.Rosenius )jatkoa ...
Hengellinen ja iankaikkinen etumme vaatii kasvamista ja vahvistumista armossa ja Kristuksen tuntemisessa, sen takia ei meidän koskaan tule laiminlyödä eikä heittää Jumalan sanaa syrjään, vaan aina lukemisella, puhumisella, laulamisella, keskinäisellä opettamisella ja kehottamisella virittää ja levittää pyhää tulta.
Sillä muutoin käy, kuten Jeesus sanoi Efeson seurakunnan enkelille, että ellei hän palaisi ensimmäiseen rakkauteen, niin Herra syöksee kynttilänjalan pois paikaltaan.
Eipä siis ole kysymyksessä vapaaehtoinen asia, jonka mielensä mukaan voi ottaa tai jättää ja kuitenkin säilyttää elämänsä, vaan jollemme tahdo lopettaa lihassa ja iankaikkisessa kuolemassa, täytyy meidän myötäänsä pitää hengellistä elämäämme valveilla Jumalan sanan jokapäiväisellä viljelyllä. Niin kuin lapsi elätetään maidolla, niin täytyy uudellakin ihmisellä olla maitonsa, ja tämä »Kristuksen sana».
Kristityn on siis kestävällä ahkeruudella käytettävä Raamattua ja siitä ravittava sielunsa. Apostoli sanoo: »Asukoon teissä Kristuksen sana!» Ei vain vieraan tavalla, joka vähän aikaa on luonanne olemassa, vaan asukoon se aina teissä, hän sanoo.
Kristuksen sanan on kokonaan yhdistyttävä meidän sisimpäämme, siellä aina asuttava ja sitä hallittava. Hän sanoo myös: runsaasti, ei vain jotkut lyhyet tuokiot, vaan alinomaa, kaikkialla ja monin tavoin.
Ellet ole tilaisuudessa usein sitä lukemaan tai kuulemaan, voit kuitenkin ajatella, puhua tai laulaa Jumalan sanaa. niin kuin Herra käskee meidän kaikkialla suurella ahkeruudella teroittaa sanaa lapsillemme.
»Huoneessa istuessasi,» sanoo hän »tiellä käydessäsi, maata pannessasi ja noustessasi.» Samalla tapaa tulee meidän myös aina ja joka paikassa harjoittaa Kristuksen sanaa, silloinkin kun ruumiillinen työmme ei erikoisesti salli omistaa aikaamme.
( C.O.Rosenius )
Kun Rosenius ylläpiti tämän käsityksen että tämä on normaali uskovan elämä niin ei ihme että se on niin hengetön hänen teksti ja pitkistyttävä. >>> Mutta vaikka uskovien henki onkin altis, on liha kuitenkin niin heikkoa ja vastahakoista, »etteivät he tämänkään kehotuksen mukaan voi tehdä, mitä tahtovat,» ettei sitä niin noudateta, kuin sitä rakastetaan ja tunnustetaan. <<< Se teksti on uskovasta joka ei vielä ole muuttunut Kristuksen kaltainen ja saanut Jumalan luonto..
">>> Mutta vaikka uskovien henki onkin altis, on liha kuitenkin niin heikkoa ja vastahakoista, »etteivät he tämänkään kehotuksen mukaan voi tehdä, mitä tahtovat,» ettei sitä niin noudateta, kuin sitä rakastetaan ja tunnustetaan. <<< Se teksti on uskovasta joka ei vielä ole muuttunut Kristuksen kaltainen ja saanut Jumalan luonto.."
Room.7
-
14. Sillä me tiedämme, että laki on hengellinen, mutta minä olen lihallinen, myyty synnin alaisuuteen.
15. Sillä minä en tunne omakseni sitä, mitä teen; sillä minä en toteuta sitä, mitä tahdon, vaan mitä minä vihaan, sitä minä teen.
16. Mutta jos minä teen sitä, mitä en tahdo, niin minä myönnän, että laki on hyvä.
17. Niin en nyt enää tee sitä minä, vaan synti, joka minussa asuu.
18. Sillä minä tiedän, ettei minussa, se on minun lihassani, asu mitään hyvää. Tahto minulla kyllä on, mutta voimaa hyvän toteuttamiseen ei;
19. sillä sitä hyvää, mitä minä tahdon, minä en tee, vaan sitä pahaa, mitä en tahdo, minä teen.
20. Jos minä siis teen sitä, mitä en tahdo, niin sen tekijä en enää ole minä, vaan synti, joka minussa asuu.
21. Niin huomaan siis itsessäni, minä, joka tahdon hyvää tehdä, sen lain, että paha riippuu minussa kiinni;
22. sillä sisällisen ihmiseni puolesta minä ilolla yhdyn Jumalan lakiin,
23. mutta jäsenissäni minä näen toisen lain, joka sotii minun mieleni lakia vastaan ja pitää minut vangittuna synnin laissa, joka minun jäsenissäni on.
24. Minä viheliäinen ihminen, kuka pelastaa minut tästä kuoleman ruumiista?
25. Kiitos Jumalalle Jeesuksen Kristuksen, meidän Herramme, kautta! Niin minä siis tämmöisenäni palvelen mielellä Jumalan lakia, mutta lihalla synnin lakia.Saviseutulainen kirjoitti:
">>> Mutta vaikka uskovien henki onkin altis, on liha kuitenkin niin heikkoa ja vastahakoista, »etteivät he tämänkään kehotuksen mukaan voi tehdä, mitä tahtovat,» ettei sitä niin noudateta, kuin sitä rakastetaan ja tunnustetaan. <<< Se teksti on uskovasta joka ei vielä ole muuttunut Kristuksen kaltainen ja saanut Jumalan luonto.."
Room.7
-
14. Sillä me tiedämme, että laki on hengellinen, mutta minä olen lihallinen, myyty synnin alaisuuteen.
15. Sillä minä en tunne omakseni sitä, mitä teen; sillä minä en toteuta sitä, mitä tahdon, vaan mitä minä vihaan, sitä minä teen.
16. Mutta jos minä teen sitä, mitä en tahdo, niin minä myönnän, että laki on hyvä.
17. Niin en nyt enää tee sitä minä, vaan synti, joka minussa asuu.
18. Sillä minä tiedän, ettei minussa, se on minun lihassani, asu mitään hyvää. Tahto minulla kyllä on, mutta voimaa hyvän toteuttamiseen ei;
19. sillä sitä hyvää, mitä minä tahdon, minä en tee, vaan sitä pahaa, mitä en tahdo, minä teen.
20. Jos minä siis teen sitä, mitä en tahdo, niin sen tekijä en enää ole minä, vaan synti, joka minussa asuu.
21. Niin huomaan siis itsessäni, minä, joka tahdon hyvää tehdä, sen lain, että paha riippuu minussa kiinni;
22. sillä sisällisen ihmiseni puolesta minä ilolla yhdyn Jumalan lakiin,
23. mutta jäsenissäni minä näen toisen lain, joka sotii minun mieleni lakia vastaan ja pitää minut vangittuna synnin laissa, joka minun jäsenissäni on.
24. Minä viheliäinen ihminen, kuka pelastaa minut tästä kuoleman ruumiista?
25. Kiitos Jumalalle Jeesuksen Kristuksen, meidän Herramme, kautta! Niin minä siis tämmöisenäni palvelen mielellä Jumalan lakia, mutta lihalla synnin lakia.Paavali ei ollut ongelma synnin kanssa Tuon tapahtuman jälkeen.. Siis Room 7 Jos oli niin osoitta se minulle.
Savis kirjoitti:
Paavali ei ollut ongelma synnin kanssa Tuon tapahtuman jälkeen.. Siis Room 7 Jos oli niin osoitta se minulle.
Sateen liottama, tuulen pieksemä, myrskyn repimä linnunpelätin, seisoo keppijalassaan mansikkamaan keskellä suorittaen tehtäväänsä, karkottamista.
Turmeluksen vioittama, pirun pieksemä, elämän repimä saarnamies seisoo pöntössään ihmisten keskellä suorittaen tehtäväänsä, kutsumista.
Repaleisia molemmat. Suorina seisovat paikallaan, kun on ryysyjen sisällä risti.
( Erkki Leminen )- Askossa
Saviseutulainen kirjoitti:
Sateen liottama, tuulen pieksemä, myrskyn repimä linnunpelätin, seisoo keppijalassaan mansikkamaan keskellä suorittaen tehtäväänsä, karkottamista.
Turmeluksen vioittama, pirun pieksemä, elämän repimä saarnamies seisoo pöntössään ihmisten keskellä suorittaen tehtäväänsä, kutsumista.
Repaleisia molemmat. Suorina seisovat paikallaan, kun on ryysyjen sisällä risti.
( Erkki Leminen )Oletko uskossa!!!!!
Siis et pystynyt osoittaa sen minulle !! Oikein !! Koska Paavali eli Hengessä ja Kristus Elämä Kristuksessa tuon luvun jälkeen vapautettu synnistä !! Älä juokse Rosenius ja Paavalin jäljessä Jolle kävi huonosti jotka eivät löytänyt tien ulos synnistä..
Älä juokse Rosenius ja Lutherin perässä se tietysti piti olla.. Juokse Paavalin perässä Kristukseen . Siellä löydät Vapauden..
- Niin.vain.on
Juutalaisille ei jeesus merkitse mitään eikä monelle muulle kansalle.
Voittehan pitää Niilo-ylivainiota jumalan poikana taivaassa.
Mutta ei haittaa kun pitää omana tietona. Savis kirjoitti:
Älä juokse Rosenius ja Lutherin perässä se tietysti piti olla.. Juokse Paavalin perässä Kristukseen . Siellä löydät Vapauden..
...
Room 7:24-25 ”Minä viheliäinen ihminen, kuka pelastaa minut tästä kuoleman ruumiista? Kiitos Jumalalle Jeesuksen Kristuksen, meidän Herramme, kautta! Niin minä siis tämmöisenäni palvelen mielellä Jumalan lakia, mutta lihalla synnin lakia. ”
Jakeissa 24-25 Paavali yhdistää dramaattisella tavalla kaiken edellä mainitun. Hän huudahtaa totuuden tuntoon tulleen ihmisen huudon tunnustaen: ”minä viheliäinen ihminen”. Koska olen siis täysin kelvoton, kuka minut pelastaa, kuka minut tämmöisenä, synti minussa kiinni riippuvana, voi ylipäätään vapahtaa ja ottaa vastaan?
Ihana ja vapauttava vastaus syntiselle ja syntinsä tunnustavalle on kuin voittohuuto taistelun vielä ollessa kesken. Taistelu on kesken, mutta nyt tiedetään jo, että voitto on VARMA. Tapahtui jotakin joka VAHVISTI voiton. Se tiedetään jo, siitä voidaan olla varmoja.
Kristus kuoli ristillä ja kantoi minun syntitaakkani. Synti on minussa kiinni, mutta sitä ei lueta enää minulle taakaksi. Jumala katsoo minuun NYT aivan kuin minulla ei enää olisi koko taakkaa kannettavana! Hän ei yksinkertaisesti näe sitä, koska Kristus osti koko taakan! Se on minussa, mutta siitä tuleva seuraus ei enää kosketa minua, koska Kristus sovitti kaikki synnin seuraukset!
Siksi saan iloiten, tällaisena kuin olen, sisällisen ihmiseni puolesta, ”mielessäni” ”palvella Jumalan lakia”, vaikka edelleen näen ja koen lihallisessa ihmisessäni olevan synnin todellisuuden, synnin ”lain”. Kuinka sitten ”palvelemme” lakia? Lakia palvellaan tunnustamalla sen ehdoton oikeus, noudattamalla sitä ja täyttämällä sen kaikki ehdot.
Kun tulimme uskoon ja uskonvaelluksemme aikana tapahtuuko niin? Voimme vain sanoa: En minä vaan Kristus minussa! Tässä paljastuu sanan ”Kristuksessa” ainutkertaisuus. Uskova on ”Kristuksessa”, ei kristus, eikä jonkun kristillisen eliittijoukko-kristuksen tai globaalin ”seurakuntakristuksen” osa, vaan omana itsenään ”Kristuksessa”.
Se tarkoittaa Kristuksen sovitustyön peittämänä olemista. Peite peittää kaiken synnin meissä ja täten vain Jumalalle kelpaava ”sisällinen ihminen” näkyy Hänen silmiinsä.
Gal.2:20: ”ja minä elän, en enää minä, vaan Kristus elää minussa; ja minkä nyt elän lihassa, sen minä elän Jumalan Pojan uskossa, hänen, joka on rakastanut minua ja antanut itsensä minun edestäni.” Minä en elä, vaan Kristus minussa, ei tarkoita jotakin ihmeellistä, yliluonnollista, valkoisten hahmojen kohtaamista ja niiden kosketusta, jonka kautta minusta tulisi kristus.
Se ei tarkoita, että synti olisi olemuksestani kadonnut. Se ei tarkoita toistuvia ”pyhiä harjoituksia” joiden kautta voisin ”kuolla maailmalle” ja ”lihalliselle minälleni”. Se tarkoittaa Raamatussa kaikkialla läsnä olevaa totuutta: minä olen tämmöisenä kuin olen Kristuksessa ja Kristus minussa, se on, olen ottanut vastaan Jumalan tarjoaman syntien sovituksen.
Samaan asiaan viittaa myös olla ”ristillä Kristuksen kanssa”. Gal.2:19: ”Sillä minä olen lain kautta kuollut pois laista, elääkseni Jumalalle. Minä olen Kristuksen kanssa ristiinnaulittu.” Kuinka ristillä oleva voi liikkua enää eteenpäin? Ei mitenkään. Siksi ei ole mitään paikkaa ristiä edempänä.
Jos olemme rehellisiä Jumalan edessä, myös koskien meissä olevaa synnin todellisuutta, Pyhä Henki todistaa sisimmässämme yksin Kristuksen kautta saatavasta sovituksesta Pyhän Jumalan edessä. Se yksin on riittävä uskon perusta, sen keskus ja päämäärä.
On tärkeää, että käsityksemme pysyy Raamatun opetuksen mukaisena. Tällöin emme saata lähteä ristiltä edemmäs, koska oman viheliäisen tilan jatkuva tunnustaminen pitää meidät riippuvaisina Kristuksen ristintyöstä joka hetki. Se onkin ”synnin ruumiin” todellisuuden käsittämisen ja kokemisen tarkoitus.
( Lainaus: Juhani Aitomaa )- Niin.vain.on
Kristintyö jumalan teko kun ei parempaan pystynyt, jeesuksen kristiinaulitsemisesta on tehty tarkoituksella myytti, hyvikin on ollut sananjulistaja jeesus joka sai kuulijoita ympärilleen, sen ajan päättäjät totesivat hänet kansan villitsijäksi joka piti poistaa.
Raamatun kertomukset ovat ihmisistä lähtöisin, kirjoitukset ovat ihmisen sanaa ei jumalan sanaa. - Jumalan.kansalaisuus
ts. matka, kun sen aloittaa, siinä on seurattava Sijaistamme, Jeesusta, Ylimmäistä pappiamme.
Mene, mutta älä enää syntiä tee.
Lopunaikaa eläville Herran opetuslapsille on kirjoitettu ’varjolain’aika, että Edenistä - Golgatalle matkaava Israel, miten se ajassaan matkaa tätä tietä.
Eli Suomeksi. Herralla on YKSI kansa ja sen nimi on Elämänkirjassa.
Edenissä Adamin ja Evan lankeemus, peitettiin sijaisuhrin nahkaan.
Aabel ymmärsi ja uhrasi sijaisuhrin, mitä eläinuhrit varjolakina kertoo, eli tulevasta pelastuksesta ja nyt Getsemanesta – Golgatalle.
Jumalan uhrikaritsa avaa silmiämme siihen, mitä tottelemattomuus meissä sai aikaiseksi. Pyhä Henki - kirkastaa ja ihminen tämän nähdessään, tekee parannuksen, mielenmuutoksen elämäänsä.
Kain ei tätä ymmärtänyt tietoisesti halunnut ymmärtää. Hän kylvi oman kylvönsä ja toi kättensä sadon.
Siitä synkistyi hänen mielensä, eikä hän hallinnut sitä, alkoi muotouskonnollisuus.
Käärmeen myrkky hänessä halusi surmata tuon Eedeniläisen varjolain opin, sijaisesta.
Eli varjolain aikaa katsellen nähdään Israelin, tuon "jalon" öljypuun joukossa niskoittelua.
Siitä meitä varoitetaan ja opetetaan lopunaikaa eläviä, että kun Sana kuullaan, ymmärretään ja tehdään parannus, alkaa matka, jossa itse Paimenta seurataan ja Hän antaa Voiman, että Jumalan tahto sydämissä toteutuu Hengen kautta.
Ja näin on siinä se VAPAUS, eli lepo Kristuksessa, Hän on Sapatin Herra. ja siksi sapattikin julistaa Jumalantyötä tässä ajassa, viikkorytmissä, kun jokapäiväisessä armonpäivässä kunnioitetaan LUOJAA, tavallaan kumartaen Häntä. Hän on Luonut kaiken.
Ja tämäkin erottaa opetuslapsen muotouskonnollisesta perinnäisopista.
Juutalaisia varoitettiin Herran edessä omasta jumalanpalveluksesta. Kuivista oksista, että ei ylpeilisi siitä, ketä he ovat. Herra voi katkaista sellaiset oksat ja heittä tuleen.
Eli haloo, tämän päivän uskovaisuus. Onko se uskovaisuus perinnekirkkoihin ja oppeihin.
Ts. tavallaan tämä Kainin siemen, mitä kylvetään ja tuodaan Herran eteen.
Jos pakanallinen villi oksa leikataan ja liitetään jaloon puuhun, niin se on öljypuu, me emme ole se öljypuu, vaan HÄN. Ja siksi on seurattava HÄNTÄ. Muutoin meille käy samoin.
Varjolainkansa on esimerkki meille, jotka elämme lopun aikaa. Katsomme, että perustus on tuossa, / Alussa oli Sana, se tuli luomisen jälkeen näkyviin Herran opissa, sekä ohjeissa. Eden ja sijaisuhri. . Israel - ja eläinuhrit - edustivat tulevaa, siksi se on varjolakia, sitä aikaa.
Varjolaki kumottiin, eli e-uhrien uhraaminen, kun tuli itse Valkeus Pojassa eteemme, että oppisimme tuntemaan Isän. Ja nyt uskossa olevat ovat Taivaan Valtakunnan perustuslain suojaamana Pyhässä Hengessä vaeltavien joukko. Sitä ei Perkeleen valta voita.
Tuo laki - ei itse pelasta, mutta se on Valkeus/vanhurskas ja pyhä, joka erottaa meidän maailmasta, maailmanmielisyydestä elämään Kristuksessa. ts. rajapinta väärään, ettemme eksyisi.
Synti on laittomuus, Mutta Henki vie voitosta voittoon taistelussa. Mutta särjettyä ruokoa Hän ei hylkää, vaan pelastus on Jumalantyö meissä. On armoistuin.
Mutta tahallaan ei pidä syntiä tehdä, meidät voidaan leikata pois, kuin juutalaisen jalosta puusta ja heittää tuleen. Jumalalla on oikeus tappaa syntiä tekevä sielu.
Siksi tie on edelleen kaita tie. Varjolainaika opettaa, mitä on matka luvattuun.
Se on kertomus, jonka päämäärä tähtää loppuun, siihen viimeiseen tuomioon ja iankaikkisen elämän armolahjan hetkeen, lopulliseen sapatinlepoon. - päivitetään.asia
Niin.vain.on kirjoitti:
Juutalaisille ei jeesus merkitse mitään eikä monelle muulle kansalle.
Voittehan pitää Niilo-ylivainiota jumalan poikana taivaassa.
Mutta ei haittaa kun pitää omana tietona.Väärä vastaus.
Jos juutalaisille Jeesus ei olisi merkinnyt mitään, niin eläisimme täysin pakanuudessa ja palvelisimme metsänpeikkoja.
Mutta, Apostolienteot kertovat, kuinka juutalaiset saivat piston sydämeensä, ylösnousemisen jälkeen, niin he tulivat uskoon, kuuliaiseksi Jumalan Sanalle, ja heidät kastettiin.
Mutta, epäuskoa ei voi kieltää, ei heidänkeskellään, ei pakanuudessa.
Siksi Sanaa on saarnattava Ylösnouseen Vapahtajan lunastustyöstä ja se tuottaa tämänkinpäivän elämän ihmisten sydämissä.
- gp333
Room 7:24. Minä viheliäinen ihminen, kuka pelastaa minut tästä kuoleman ruumiista?
25. Kiitos Jumalalle Jeesuksen Kristuksen, meidän Herramme, kautta! Niin minä siis tämmöisenäni palvelen mielellä Jumalan lakia, mutta lihalla synnin lakia.
Ei Paavali tässä väitä, että hän olisi voittanut synnin kokonaan tai lopettanut tekemästä syntiä. Hän sanoo, että Hengen vaikutuksesta hän palvelee Jumalaa ja mielellään palveleekin mutta joskus lihan vaikutuksesta hän tekee syntiä ja hän ei haluaisi niin tehdä. Paavali ilmeisesti odottaa sitä, että eräänä päivänä kuolemansa jälkeen hän pääsee kokonaan irti synnin harjoittamisesta.
Tässä Raamatun kohdassa on nähtävissä se Paavalille ominainen tapa ottaa itsensä prototyypiksi opettaessaan muita ihmisiä. Paavali halusi opettaa ja lohduttaa muita uskovaisia, koska hän tiesi, että muillakin on sama ongelma, ja siksi hän kirjoitti noin.Ei Paavali enää tehnyt syntiä tuon jälkeen. Osoita se minulle =? Se ei menis yhteen muitten ilmoituksien kanssa Pyhässä Raamatussa jos näin olis.. -------------------------------->>>
1. Joh. 3:6
Kuka ikinä hänessä pysyy, hän ei tee syntiä; kuka ikinä syntiä tekee, hän ei ole häntä nähnyt eikä häntä tuntenut.
1. Joh. 3:8
Joka syntiä tekee, se on perkeleestä, sillä perkele on tehnyt syntiä alusta asti. Sitä varten Jumalan Poika ilmestyi, että hän tekisi tyhjäksi perkeleen teot.
1. Joh. 3:9
Ei yksikään Jumalasta syntynyt tee syntiä, sillä Jumalan siemen pysyy hänessä; eikä hän saata syntiä tehdä, sillä hän on Jumalasta syntynyt.
1. Joh. 5:18
Me tiedämme, ettei yksikään Jumalasta syntynyt tee syntiä; vaan Jumalasta syntynyt pitää itsestänsä vaarin, eikä häneen ryhdy se paha.- Askossa
Savis kirjoitti:
Ei Paavali enää tehnyt syntiä tuon jälkeen. Osoita se minulle =? Se ei menis yhteen muitten ilmoituksien kanssa Pyhässä Raamatussa jos näin olis.. -------------------------------->>>
1. Joh. 3:6
Kuka ikinä hänessä pysyy, hän ei tee syntiä; kuka ikinä syntiä tekee, hän ei ole häntä nähnyt eikä häntä tuntenut.
1. Joh. 3:8
Joka syntiä tekee, se on perkeleestä, sillä perkele on tehnyt syntiä alusta asti. Sitä varten Jumalan Poika ilmestyi, että hän tekisi tyhjäksi perkeleen teot.
1. Joh. 3:9
Ei yksikään Jumalasta syntynyt tee syntiä, sillä Jumalan siemen pysyy hänessä; eikä hän saata syntiä tehdä, sillä hän on Jumalasta syntynyt.
1. Joh. 5:18
Me tiedämme, ettei yksikään Jumalasta syntynyt tee syntiä; vaan Jumalasta syntynyt pitää itsestänsä vaarin, eikä häneen ryhdy se paha.Oletko uskossa!!!!!
Siis et pystynyt osittaa missä Paavali teki syntiä ja kertoi tekevänsä yhä syntiä tuon Room 7 jälkeen ! Odotamme !!!
...
Mitä synti on? on kysymys, joka saattaa tuntua mitä epäajankohtaisimmalta. Synti on kuitenkin yksi kristillisen uskon peruskäsitteitä. Syntiä on totuttu lähestymään listana tekoja, joita ihmisen tulisi vältellä, mikäli haluaa pysyä kunniallisen kristityn kirjoissa. Perinteinen syntikäsitys hahmottaa synnin usein joko perisynnin eli ihmisen yleisen turmeluksen tai sitten erityisinä tekoina ilmenevän synnin kautta.
Ihmisen on helppo mieltää esimerkiksi lapsiin kohdistuva hyväksikäyttö tai veriteko, puhumattakaan terroriteosta synniksi.
Sen sijaan kun tullaan tavallisiin kunniallisiin ihmisiin saattaa yllättävänkin yleinen käsitys olla sellainen, jossa ihminen toteaa, itse uskoen, ettei ole koskaan tehnyt syntiä.
Synti ei ole Raamatun mukaan sarja moitittavia tekoja, kuten helposti ajatellaan. Ajattelu, jossa synti samaistetaan tekoihin, johtaa vääjäämättömästi syntikeskeiseen uskonelämään, jossa laaditaan listoja synneistä, joita tulee välttää säilyttääkseen asemansa yhteisön keskellä.
Synti on itse asiassa määritetty Raamatussa hyvinkin tarkkaan. Synnin määritelmät, jotka löytyvät Raamatusta eivät suinkaan keskity tekoihin, vaan siihen juureen eli syyhyn, joista teot syntyvät.
Määritelmät löytyvät kahdesta eri paikasta, joiden sisältö on pohjimmiltaan sama. Synti on Jeesuksen sanojen mukaan siinä, että ihmiset eivät usko häneen. Paavali muotoilee syvimmiltään saman asian toteamalla Roomalaiskirjeessä, että kaikki, mikä ei ole uskosta on synti.
Room 14
-
22. Pidä sinä itselläsi Jumalan edessä se usko, mikä sinulla on. Onnellinen on se, joka ei tuomitse itseään siitä, minkä hän oikeaksi havaitsee;
23. mutta joka epäröi ja kuitenkin syö, on tuomittu, koska se ei tapahdu uskosta; sillä kaikki, mikä ei ole uskosta, on syntiä.
-
Synnin määritelmän mukaan synnissä eläminen on siis yksikertaisesti elämää, jota eletään ottamatta huomioon Jumalaa. Riippumattomuus Jumalasta ja hänen sanastaan. Epäusko, joka kohdistuu Jeesukseen persoonana ja siihen, mitä hän opettaa tai kehottaa on synti.
Se, mitä me olemme tottuneet ajattelemaan syntinä, kuten aviorikokset, veropetokset, varkaudet ja juopumukset, jne. on todellisuudessa seurausta synnistä, ei itse synti.
Synti, eli taipumus elää ottamatta Jumalaa huomioon johtaa vääjäämättä elämään, jonka keskipisteessä on tavalla tai toisella oma napa. Oman navan maantiede johtaa kaikenlaiseen itsekkyyteen ja tekoihin, joiden seuraukset ovat tavalla tai toisella lähimmäisille raskaat.
Synnin synnyttämä itsekeskeisyys saa meidät elämään ihmissuhteita tuhoavaa elämää. Me teemme syntiä, koska olemme syntisiä, ei toisinpäin. Hedelmistään puu tunnetaan.
( Lähde:
Kristinusko.fi - Mitä synti on?
kirj. Matti 25.2. 2012 )
-
Room.3
-
10. niinkuin kirjoitettu on: "Ei ole ketään vanhurskasta, ei ainoatakaan,
11. ei ole ketään ymmärtäväistä, ei ketään, joka etsii Jumalaa;
12. kaikki ovat poikenneet pois, kaikki tyynni kelvottomiksi käyneet; ei ole ketään, joka tekee sitä, mikä hyvä on, ei yhden yhtäkään.
13. Heidän kurkkunsa on avoin hauta, kielellänsä he pettävät, kyykäärmeen myrkkyä on heidän huultensa alla;
14. heidän suunsa on täynnä kirousta ja katkeruutta.
15. Heidän jalkansa ovat nopeat vuodattamaan verta,
16. hävitys ja kurjuus on heidän teillänsä,
17. ja rauhan tietä he eivät tunne.
18. Ei ole Jumalan pelko heidän silmäinsä edessä."
-
23. Sillä kaikki ovat syntiä tehneet ja ovat Jumalan kirkkautta vailla
-- sanoisin.tähän
Saviseutulainen kirjoitti:
...
Mitä synti on? on kysymys, joka saattaa tuntua mitä epäajankohtaisimmalta. Synti on kuitenkin yksi kristillisen uskon peruskäsitteitä. Syntiä on totuttu lähestymään listana tekoja, joita ihmisen tulisi vältellä, mikäli haluaa pysyä kunniallisen kristityn kirjoissa. Perinteinen syntikäsitys hahmottaa synnin usein joko perisynnin eli ihmisen yleisen turmeluksen tai sitten erityisinä tekoina ilmenevän synnin kautta.
Ihmisen on helppo mieltää esimerkiksi lapsiin kohdistuva hyväksikäyttö tai veriteko, puhumattakaan terroriteosta synniksi.
Sen sijaan kun tullaan tavallisiin kunniallisiin ihmisiin saattaa yllättävänkin yleinen käsitys olla sellainen, jossa ihminen toteaa, itse uskoen, ettei ole koskaan tehnyt syntiä.
Synti ei ole Raamatun mukaan sarja moitittavia tekoja, kuten helposti ajatellaan. Ajattelu, jossa synti samaistetaan tekoihin, johtaa vääjäämättömästi syntikeskeiseen uskonelämään, jossa laaditaan listoja synneistä, joita tulee välttää säilyttääkseen asemansa yhteisön keskellä.
Synti on itse asiassa määritetty Raamatussa hyvinkin tarkkaan. Synnin määritelmät, jotka löytyvät Raamatusta eivät suinkaan keskity tekoihin, vaan siihen juureen eli syyhyn, joista teot syntyvät.
Määritelmät löytyvät kahdesta eri paikasta, joiden sisältö on pohjimmiltaan sama. Synti on Jeesuksen sanojen mukaan siinä, että ihmiset eivät usko häneen. Paavali muotoilee syvimmiltään saman asian toteamalla Roomalaiskirjeessä, että kaikki, mikä ei ole uskosta on synti.
Room 14
-
22. Pidä sinä itselläsi Jumalan edessä se usko, mikä sinulla on. Onnellinen on se, joka ei tuomitse itseään siitä, minkä hän oikeaksi havaitsee;
23. mutta joka epäröi ja kuitenkin syö, on tuomittu, koska se ei tapahdu uskosta; sillä kaikki, mikä ei ole uskosta, on syntiä.
-
Synnin määritelmän mukaan synnissä eläminen on siis yksikertaisesti elämää, jota eletään ottamatta huomioon Jumalaa. Riippumattomuus Jumalasta ja hänen sanastaan. Epäusko, joka kohdistuu Jeesukseen persoonana ja siihen, mitä hän opettaa tai kehottaa on synti.
Se, mitä me olemme tottuneet ajattelemaan syntinä, kuten aviorikokset, veropetokset, varkaudet ja juopumukset, jne. on todellisuudessa seurausta synnistä, ei itse synti.
Synti, eli taipumus elää ottamatta Jumalaa huomioon johtaa vääjäämättä elämään, jonka keskipisteessä on tavalla tai toisella oma napa. Oman navan maantiede johtaa kaikenlaiseen itsekkyyteen ja tekoihin, joiden seuraukset ovat tavalla tai toisella lähimmäisille raskaat.
Synnin synnyttämä itsekeskeisyys saa meidät elämään ihmissuhteita tuhoavaa elämää. Me teemme syntiä, koska olemme syntisiä, ei toisinpäin. Hedelmistään puu tunnetaan.
( Lähde:
Kristinusko.fi - Mitä synti on?
kirj. Matti 25.2. 2012 )
-
Room.3
-
10. niinkuin kirjoitettu on: "Ei ole ketään vanhurskasta, ei ainoatakaan,
11. ei ole ketään ymmärtäväistä, ei ketään, joka etsii Jumalaa;
12. kaikki ovat poikenneet pois, kaikki tyynni kelvottomiksi käyneet; ei ole ketään, joka tekee sitä, mikä hyvä on, ei yhden yhtäkään.
13. Heidän kurkkunsa on avoin hauta, kielellänsä he pettävät, kyykäärmeen myrkkyä on heidän huultensa alla;
14. heidän suunsa on täynnä kirousta ja katkeruutta.
15. Heidän jalkansa ovat nopeat vuodattamaan verta,
16. hävitys ja kurjuus on heidän teillänsä,
17. ja rauhan tietä he eivät tunne.
18. Ei ole Jumalan pelko heidän silmäinsä edessä."
-
23. Sillä kaikki ovat syntiä tehneet ja ovat Jumalan kirkkautta vailla
-Ammuit ohi syntikäsitteessä, selittelyyn.
Raamattu opetuksessaan ja neuvoissaan nivoo synnin Jumalan lain rikkomiseen ja siihen piste.
Laittomuus kylmentää useimpien rakkauden. Siis Jumalan laki pistää rajan maailman ja JumalanValtakunnan väliin. Sen Valtakunnan puolella puhutaan PYHÄSTÄ, ja ulkopuolella epäpyhästä. Mikään epäpyhä ei mene perille.
Siitä on hyvä lähteä liikkeelle. Siis laki on Jumalantyökalu. Sen rikkominen on kerraten synti ja synti on kadottavaa.
Pilkka Poikaa vastaan annetaan anteeksi, mutta Pyhän Hengen pilkka jää anteeksiantamattomaksi.
Pyhä Henki kirkastaa Golgatan sovitustyön. Siten, jos ei parannusta tehdä laittomudesta, ihminen ei pelastu. Kääntymyksen jälkeen "mene, mutta älä enää syntiä tee", sisältää kirjoitetun opin, että Meillä on Pyhä Henki voimana voittaa laittomuuden henki.
Eli ei tahallista elämää synnissä. Mutta, armoistuimen kautta nöyrät saavat armon, ja kuuliaisuus on uskovalle tarpeen.
Hengellinen kuri se vie laitumelle elämään. Kurittomuus kadottaa. - kerronpahan.tämänkin
gp333 11.8.2018 10:48 [kirjoitteli näin, josta leike]
Room 7:24. Minä viheliäinen ihminen, kuka pelastaa minut tästä kuoleman ruumiista?
25. Kiitos Jumalalle Jeesuksen Kristuksen, meidän Herramme, kautta! Niin minä siis tämmöisenäni palvelen mielellä Jumalan lakia, mutta lihalla synnin lakia.
Ei Paavali tässä väitä, että hän olisi voittanut synnin kokonaan tai lopettanut tekemästä syntiä. Hän sanoo, että Hengen vaikutuksesta hän palvelee Jumalaa ja mielellään palveleekin mutta joskus lihan vaikutuksesta hän tekee syntiä ja hän ei haluaisi niin tehdä. Paavali ilmeisesti odottaa sitä, että eräänä päivänä kuolemansa jälkeen hän pääsee kokonaan irti synnin harjoittamisesta.
leike päättyy.
Osaatteko lukea? Näin yleisesti.
Kun Pyhä Henki tulee teihin, niin te tulette olemaan Jumalan todistajia.
Eli suomennetaan. Se pelastus on Jumalantyö meissä ja kyse on Pyhän Hengen voimasta ja tämä Pyhä Henki pitää ihmisen puhtaana, kirkastaen Golgatan ristin merkitystä.
Eli kuoletamme LIHAN, ettemme ENÄÄ löisi tahalteen Jeesusta ristille.
Joka Hengessä kulkee, se ei lihan himoa täytä.
Mutta, jos käy kahta polkua luullen vaeltavansa oikein, on epävakainen ihminen.
Tie on todella kaita, ei muotokristillinen sinnepäin ja suurinpiirtein tuossa on tie oppilas.
Tuskin Paavali opetti, että horjukaa kahtaalle, vaan avaa ymmärryksemme kirjoituksiin sisälle. Tietenkin on nähtävä, että vastasyntynyt on heikko ja ymmärtämätön ja jossain vaiheessa oppii kävelemään, lukemaan ja sitä kautta syventyy raamattuun, sekä pyhittyy.
Jo luomakunta opettaa matkantekoa, mutta aikuinen uskova, hänen on pysyttävä muuriaukossa suojaamassa seurakuntaa, eikä tuulettamassa maailmaa tupaan.
Saviseutulainen ?? Etkö edes tiedä mikä on syntiä mikä ei ollut mukaa Paavalin elämässä tuon Room 7 jälkeen ? Vai heittäydytkö hassuksi kun et pysty Osoittamaan meille että Paavali olisi elänyt synnissä loppuun asti ,, niin kuin väärin opetetaan uskoville seurakunnissa ihan kuin se olisi Pyhä Raamatullista ja niin ei uskovat edes hakee ulos synnin helvetistä. Tässä sitä sanotaan mitä synti on ja palkka on iankaikkinen kuolema.. >> 1. Joh. 3:4
Jokainen, joka tekee synnin, tekee myös laittomuuden; ja synti on laittomuus.Savis,
lyhyt kysymys: Oletko saavuttanut synnittömyyden tilan jo täällä ajassa?
Onko sinun lihasikin - vastoin kuin Paavalin - tullut puhtaaksi.
Room.7
25. Kiitos Jumalalle Jeesuksen Kristuksen, meidän Herramme, kautta! Niin minä siis tämmöisenäni palvelen mielellä Jumalan lakia, mutta lihalla synnin lakia.
Miten ymmärrät yllä olevan roomalaiskirjeen 7. luvun jakeen?
- ngggn
Suomalainen Raamattu puhuu synnistä hyvin epätarkasti. Alkuperäisessä tekstissä synnistä kuulema käytetään kolmea eri sanaa, suomeksi ne on kaikki käännetty samalla tavalla. Alkuperäisessä tekstissä puhutaan rikkeistä, rikoksista lakia vastaan ja kapinasta Jumalaa vastaan. Ne ovat eri tasoisia syntejä. Jotkut jopa väittävät, että tasoja olisi viisi.
Väärinkäsityksiä syntyy, kun eritasoiset synnit sekoitetaan. Raamatun ilmoitus jää epäselväksi suomalaisille.Jaa että sekoitetaan ?? Sinä vasta sekoittaa niin kuin Perkele itse. Kaikki Vääryys on syntiä selittää Pyhä Raamattu meille joka halua uskoa ja kerro missä Paavali Room 7 jälkeen puhuu että hän edelleen oli myyty synnin alle ? Ja teki syntiä ja eli synnissä niin kuin sinä?
uppista upps !!!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
eerikäinen novassa sanoi ei kukaan enää aja manuaalivaihteilla
meillä on 3 autoa talissa ja kaikissa manuaalilaatikot, on meillä vielä tämmöiset vaikka toisin puhutaan.2142376Ilo, joka nousee silmiisi saakka
kun katseemme kohtaavat. Olet energinen, aito, ihana. Välillä tuijotat suoraan silmiini - enkä hämmenny, katson takaisin691766Jokaisella on omat syntinsä
Minä olisin niin mielelläni sinun. Ehkä joskus viittasitkin siihen. Olet nainen ajatuksissani jatkuvasti ja taidat tietä881610- 551527
En oikeasti
Tiennyt että sinulla on ollut vaikeuksia ja huonoja aikoja. Olen oikeasti pahoillani, ja olisin myös toiminut eritavoin147145790-luvulla maa syöksyi lamaan, ja silloinkin oli syypäinä samat tahot kuin nyt
Laman aiheuttajat olivat demarivetoinen virheellinen finanssipolitiikka, sekä ay-liikkeen taipumattomuus tilanteessa mik1391219Vakava varoitus perussuomalaisista!
Keskustan Annika Saarikolta veret seisauttavaa tekstiä, lukekaa uutinen kokonaisuudessaan, tässä siitä maistiainen: ”Ke2371124- 1731007
Olisitko ihminen minulle. Ihan ihminen vain.
Tiedätkö, että saan kyyneleet silmiini, niin syvästi sinua kaipaan. Meidän välillä on jotain todella syvää, kaunista ja56919Mä olisin niin iloinen
Jos vielä joskus nähtäis.. Ollaanko tulkittu mies toisiamme väärin?. Kumpikin luuli ettei toinen tykkää, vaikka molemmat62837