Jeesus on Jumala,

Vanhollinen_minäkin

jonka Rauhanyhdistys on nykyisin täysin unohtanut.
Hänet mainitaan vain seurojen alussa, ja lopussa sanomalla "Jeesuksen nimessä", mutta itse Jeesus on meille aivan outo, muutamia vanhurkaita lukuunottamatta.

96

1243

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • On. Se on selvästi sanottu Raamatussa.

• Raamatussa, joka on kokonaan ihmisten kirjoittama satu.

Sinänsä hienoa, että osa hörhöistä innostuu saduista, mutta ei todellakaan kannata vedota satukirjaan muiden ihmisten elämää ohjatessa.

• voi

Ja se on sinun mielipide. Ollaan kuultu jo tarpeeksi.

• voi kirjoitti:

Ja se on sinun mielipide. Ollaan kuultu jo tarpeeksi.

No kuule sitten;

Joh; 1;18 Jumalaa ei kukaan ole koskaan nähnyt. Ainoa Poika,JOKA ITSE ON JUMALA ja joka aina on Isän vierellä, on opettanut meidät tuntemaan hänet.

Käykö tämä, Hän on Jumala, ja olen samaa mieltä, kun Raamattu.

• voi

En tiedä, mikä raamatunkäännös tuon noin vääntää, mutta esim. vuoden -38 laitos kääntää sen näin:
        "18. Ei kukaan ole Jumalaa milloinkaan nähnyt; ainokainen Poika, joka on Isän helmassa, on hänet ilmoittanut. "
        Eli siinähän päinvastoin todistetaan, että Jeesus Jumalan ainokaisena Poikana on tehnyt Isänsä tunnetuksi. Kukaan ei ole nähnyt Jumalaa, mutta kaikki Jeesuksen maanpäällisen palveluksen aikana näkivät hänet ja hän teki Isän ominaisuudet ilmeiseksi ihmisille, niin hyvin että Jeesus pystyi sanomaan, joka on nähnyt hänet on nähnyt Isän. Eli olet väärässä väittäessäsi, että Jeesus on Jumala, vielä vähemmän Kaikkivaltias Jumala. Jeesus kirkasti Isänsä nimeä ja teki sen tunnetuksi.

• voi

Tarkistin, että lainasit vuoden 1992 käännöstä, miten perkeleellisen väärin se kääntääkään tuonkin jakeen, uskon, että se on tahallista, siksi noin voimakas tunne.

• voi kirjoitti:

En tiedä, mikä raamatunkäännös tuon noin vääntää, mutta esim. vuoden -38 laitos kääntää sen näin:
        "18. Ei kukaan ole Jumalaa milloinkaan nähnyt; ainokainen Poika, joka on Isän helmassa, on hänet ilmoittanut. "
        Eli siinähän päinvastoin todistetaan, että Jeesus Jumalan ainokaisena Poikana on tehnyt Isänsä tunnetuksi. Kukaan ei ole nähnyt Jumalaa, mutta kaikki Jeesuksen maanpäällisen palveluksen aikana näkivät hänet ja hän teki Isän ominaisuudet ilmeiseksi ihmisille, niin hyvin että Jeesus pystyi sanomaan, joka on nähnyt hänet on nähnyt Isän. Eli olet väärässä väittäessäsi, että Jeesus on Jumala, vielä vähemmän Kaikkivaltias Jumala. Jeesus kirkasti Isänsä nimeä ja teki sen tunnetuksi.

-92.
        Mutta myös alkuteksti kertoo Jeesuksen jumaluuden.
        Honogenes hyvios theos ho ón, eli ainoa Poika (myös) Jumala oleva.

Näin Raamattu sanoo, ja uskon siihen.

• voi kirjoitti:

Tarkistin, että lainasit vuoden 1992 käännöstä, miten perkeleellisen väärin se kääntääkään tuonkin jakeen, uskon, että se on tahallista, siksi noin voimakas tunne.

Näin tein, mutta pääntöisesti tarkistan aina alkutekstistä sen todellisuuden. Nytkin tien juuri niin.
        Joten tuo perkele on ollut vissiin aikaisemmin mukana suomalaisissa käännöksissä, tiedä Häntä?

• psta
        Kesitas kirjoitti:

-92.
        Mutta myös alkuteksti kertoo Jeesuksen jumaluuden.
        Honogenes hyvios theos ho ón, eli ainoa Poika (myös) Jumala oleva.

Näin Raamattu sanoo, ja uskon siihen.

"Honogenes hyvios theos ho ón"
        Mistä olet siihen saanut "hyvios" ja mitä se merkitsee?

• psta kirjoitti:

"Honogenes hyvios theos ho ón"
        Mistä olet siihen saanut "hyvios" ja mitä se merkitsee?

Kun ulkomuistista kirjoittaa, voi tehdä virheen.
        Piti kirjoittaa hyios, Poika.

Sorry.

• ärräkäs

Alkuteksti.... alkaa tosi paljon ärsyttämään.
        Tuo -92 käännös on väärennetty, ei ole yksiin Johanneksen kirjoittaman evankeliumin kanssa.
        Pahinta mitä voi olla on väärentää Pyhiä Kirjoituksia.
        Codex Sinaiticus jota itse vertaan kääntää jakeen sopusoinnussa -38 käännöksen kanssa, englanniksi (sallittakoon): "18 No one has seen God at any time; the only begotten Son, who is in the bosom of the Father, he has made him known."
        Mutta vääntäkööt kolmiyhteisen jumalansa palvelijat raamatuitaan.

• ärräkäs kirjoitti:

Alkuteksti.... alkaa tosi paljon ärsyttämään.
        Tuo -92 käännös on väärennetty, ei ole yksiin Johanneksen kirjoittaman evankeliumin kanssa.
        Pahinta mitä voi olla on väärentää Pyhiä Kirjoituksia.
        Codex Sinaiticus jota itse vertaan kääntää jakeen sopusoinnussa -38 käännöksen kanssa, englanniksi (sallittakoon): "18 No one has seen God at any time; the only begotten Son, who is in the bosom of the Father, he has made him known."
        Mutta vääntäkööt kolmiyhteisen jumalansa palvelijat raamatuitaan.

Jotenkin on puurot ja vellit sekaisin, kun haukutaan alkutekstiä väärennetyksi? Senhän juuri kirjoittaja on kirjoittanut.
        Arvotseliat eivät itse pääsääntöisesti edes tunne alkutekstejä, joten millä mandaatilla sitä pilkataan, se on aitao Jumalan sanaa.
        Biblia, sekä osa -38 on käännöksen käännös. Silloin ei ollut kovinkaan alkutekstin tuntijoita, joten usein mentiin niin kaunas suolle, että jopa jäätiin sinne.
        Nyt tämä Johanneksen 1 luvun jutut, on kaikkein lähinnä juuri käännös -92. Vai onko Sinulla käytössä parempi alkuteksti?

Naurettavaa. Mutu huttuja, kuten koko Kerhon opetus, joista yksikään maalikkosaarnaaja ei tunne Jumalan kirjoituksia.

• Tietotuusjaelämä

Vain harhaoppi kolminaisuudesta julistaa että Jeesukin on jumala. Jeesus itse ilmoitti kuka hän on ja minä uskon häntä. Hän on Jumalan Poika joka kutsui Isäänsä Jumalakseen.

• Tietosi eivät riitä.
        Jumalan nimi on myös "minä olen" Vanhassa Testamentissa ja Jeesus käyttää tätä Uudessa Testamentissa itsestään Jumalana asiayhtyedessä n 35 kertaa, mutta epäsuorasti 255 kertaa.

Paras, ehkä on Joh. 14:6

Jeesus vastasi: "Minä olen tie, totuus ja elämä. Ei kukaan pääse Isän luo muuten kuin minun kauttani

• sekulaarisekaisin
        Kesitas kirjoitti:

Tietosi eivät riitä.
        Jumalan nimi on myös "minä olen" Vanhassa Testamentissa ja Jeesus käyttää tätä Uudessa Testamentissa itsestään Jumalana asiayhtyedessä n 35 kertaa, mutta epäsuorasti 255 kertaa.

Jeesus vastasi: "Minä olen tie, totuus ja elämä. Ei kukaan pääse Isän luo muuten kuin minun kauttani

Älä viitsi valehdella ja harhauttaa.

• sekulaarisekaisin kirjoitti:

Älä viitsi valehdella ja harhauttaa.

Missä kohti valehtelin.
        Tämäkin osoittaa sen, että Kerhon SRK raamatusta uupuu Jeesus. Vain nimessä jäi.

• minä.olen

>>>>>Jumalan nimi on myös "minä olen" Vanhassa Testamentissa ja Jeesus käyttää tätä Uudessa Testamentissa itsestään Jumalana asiayhtyedessä n 35 kertaa, mutta epäsuorasti 255 kertaa.

Jeesus vastasi: "Minä olen tie, totuus ja elämä. Ei kukaan pääse Isän luo muuten kuin minun kauttani <<<<<

Huh huh, mitä Tetragrammaton merkitsee?
        Jos sanoisin, että "MINÄ OLEN talon emäntä", niin olisinko Jumala?

• Tietotuusjaelämä

Minä uskon Jeesusta eikä Hän koskaan sanonut, minä olen Jumala. Sensijaan Hän kutsui Isäänsä Jumalakseen ja kehoitti rukoilemaan Isää, ei itseään. Kun enkeli ilmoitti Marialle Jeesuksen syntymästä hän sanoi että syntyvä PITÄÄ kutsua Jumalan Pojaksi, ei Jumalaksi. Luuk. 1:35
      Siis PITÄÄ kutsua, se on käsky.

Kesitas uskoo pakanallista kolminaisuutta. Se on tyypillistä lahkoihin hurahtaneelle?

• Olen juutalainen, Sinä olet pakana. Minä elän Jeesuksessa, sinä lahkossa.

Tyrmäätkö pakana Jumalan heneyttämän tekstin, jota laitoin.
        Johannes myös jatkaa; Joh. 10:30
        Minä ja Isä olemme yhtä."

Jos olisit edes hieman perillä Raamatusta, tietäisit Jumalan nimen, joka on "minä olen" Vanhassa Testamentissa, jossa se on aina asiayhteydessa, se esiintyy lähes 800 kertaa? Minä olen, on Jumalan nimi, jonka Hän sanoi Moosekselle, kun Hän kysyi, - kuka olet Herra. Löytyy 2 Mooseksesta.

Jeesus käyttää tätä Uudessa Testamentissa itsestään Jumalana asiayhtyedessä n 35 kertaa, mutta epäsuorasti 255 kertaa.

Kannattaisiko hankkia Raamattu, joka saattaa olla turha, sillä se avautuu vain Hengen kautta.
        Tuosta Jeesuksen käskystä rukoilla isää hieman sinulle.
        Kun Hän sai vallan, vuotta ennen Golgataa, Hän iloitti vain itsestään.
        Jeesus myös sanoi;
        Joh. 14:6 
        Jeesus vastasi: "Minä olen tie, totuus ja elämä. Ei kukaan pääse Isän luo muuten kuin minun kauttani.

Vain Hän pystyy kieltämään ja estämään Jumalalle menevät jutut, joten kerhon tutut jäävät Rauhanyhdistyksen sisälle, teillähän ei ole Jeesusta.

• Tietotuusjaelämä
        Kesitas kirjoitti:

Olen juutalainen, Sinä olet pakana. Minä elän Jeesuksessa, sinä lahkossa.

Jos olisit edes hieman perillä Raamatusta, tietäisit Jumalan nimen, joka on "minä olen" Vanhassa Testamentissa, jossa se on aina asiayhteydessa, se esiintyy lähes 800 kertaa? Minä olen, on Jumalan nimi, jonka Hän sanoi Moosekselle, kun Hän kysyi, - kuka olet Herra. Löytyy 2 Mooseksesta.

Jeesus käyttää tätä Uudessa Testamentissa itsestään Jumalana asiayhtyedessä n 35 kertaa, mutta epäsuorasti 255 kertaa.

Kannattaisiko hankkia Raamattu, joka saattaa olla turha, sillä se avautuu vain Hengen kautta.
        Jeesus myös sanoi;
        Jeesus vastasi: "Minä olen tie, totuus ja elämä. Ei kukaan pääse Isän luo muuten kuin minun kauttani.

Vain Hän pystyy kieltämään ja estämään Jumalalle menevät jutut, joten kerhon tutut jäävät Rauhanyhdistyksen sisälle, teillähän ei ole Jeesusta.

Sinä Kesitas saat minun puolustani uskoa mihin haluat, eihän se minulle kuulu. Mutta tiedän että kaikki uskonnolliset ihmisten perustamat kultit ja lahkot ovat angloamerikkalaisia, kuten vapaakirkko, jehovat, mormoonit, adventistit, hellarit ja muut harhaoptuksen tyyssijat?
        Ilomielin ja selvyyden vuoksi ilmoitan etten kuulu yhteenkään lahkoon, kulttiin enkä kirkkoihin. Se että julistat jatkuvasti olevasi juutalainen ei tee sinusta yli-ihmistä mutta juttujesi perusteella muistutat aikansa fariseuksia joita Jeesus kutsui kyykäärmeitten sikiöiksi?

Jos haluat muuttaa Jeesuksen sanaa, jonka olet jo tehnytkin, niin siitä vaan. Jatka.

• Tietotuusjaelämä kirjoitti:

Sinä Kesitas saat minun puolustani uskoa mihin haluat, eihän se minulle kuulu. Mutta tiedän että kaikki uskonnolliset ihmisten perustamat kultit ja lahkot ovat angloamerikkalaisia, kuten vapaakirkko, jehovat, mormoonit, adventistit, hellarit ja muut harhaoptuksen tyyssijat?
        Ilomielin ja selvyyden vuoksi ilmoitan etten kuulu yhteenkään lahkoon, kulttiin enkä kirkkoihin. Se että julistat jatkuvasti olevasi juutalainen ei tee sinusta yli-ihmistä mutta juttujesi perusteella muistutat aikansa fariseuksia joita Jeesus kutsui kyykäärmeitten sikiöiksi?

Jos haluat muuttaa Jeesuksen sanaa, jonka olet jo tehnytkin, niin siitä vaan. Jatka.

Korjasin vain maalistumisesi heimoista. Mikä vika mm "hellareissa" on, voitko vastata.
        Nämä luterilaiset ovat marginaalinen ryhmä, vain 50 miljoonaa, karsimaatikkoja on 1,5 miljardia. Siellä on elävä Jeesus, siitä se.

• sekulaarisekaisin
        Kesitas kirjoitti:

Korjasin vain maalistumisesi heimoista. Mikä vika mm "hellareissa" on, voitko vastata.
        Nämä luterilaiset ovat marginaalinen ryhmä, vain 50 miljoonaa, karsimaatikkoja on 1,5 miljardia. Siellä on elävä Jeesus, siitä se.

Onpa teitä perkeleitä paljon.

• sekulaarisekaisin kirjoitti:

Onpa teitä perkeleitä paljon.

Raamatun mukaan niitä on vain yksi?

• Tietotuusjaelämä
        Kesitas kirjoitti:

Ei minun tarvitse korjata mitään. Riittää kun totean etteivät nämä mainitsemani uskonnolliset järjestöt usko Jeesusta. Heillä on omat opit jotka vievät kuulijat kadotukseen kuten että Jeesus on jumala?

• tulimereen
        Kesitas kirjoitti:

Raamatun mukaan niitä on vain yksi?

Noin oli ennen ja niin on nytkin, sinä mukaan luettuna.
        Joh. 8:44
        Te olette isästä perkeleestä, ja isänne himoja te tahdotte noudattaa. Hän on ollut murhaaja alusta asti, ja totuudessa hän ei pysy, koska hänessä ei totuutta ole. Kun hän puhuu valhetta, niin hän puhuu omaansa, sillä hän on valhettelija ja sen isä.
        1. Joh. 3:8
        Joka syntiä tekee, se on perkeleestä, sillä perkele on tehnyt syntiä alusta asti. Sitä varten Jumalan Poika ilmestyi, että hän tekisi tyhjäksi perkeleen teot.

• tulimereen kirjoitti:

Noin oli ennen ja niin on nytkin, sinä mukaan luettuna.
        Joh. 8:44
        Te olette isästä perkeleestä, ja isänne himoja te tahdotte noudattaa. Hän on ollut murhaaja alusta asti, ja totuudessa hän ei pysy, koska hänessä ei totuutta ole. Kun hän puhuu valhetta, niin hän puhuu omaansa, sillä hän on valhettelija ja sen isä.
        1. Joh. 3:8
        Joka syntiä tekee, se on perkeleestä, sillä perkele on tehnyt syntiä alusta asti. Sitä varten Jumalan Poika ilmestyi, että hän tekisi tyhjäksi perkeleen teot.

Näin siellä seisoo, Aamen.

• tuulen.tie
        Kesitas kirjoitti:

Jeesus myös sanoi;

>>>>Kun Hän sai vallan, vuotta ennen Golgataa, Hän iloitti vain itsestään.<<<<
        Lopeta jo hyvä mies.

• tuulen.tie kirjoitti:

>>>>Kun Hän sai vallan, vuotta ennen Golgataa, Hän iloitti vain itsestään.<<<<
        Lopeta jo hyvä mies.

Eikö saanut? Matt 28;18 Ja Jeesus tuli heidän tykönsä ja puhui heille ja sanoi: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.

Onko aivan uuttaa. Paina nyt asia mieleesi.

• Tietotuusjaelämä
        Kesitas kirjoitti:

Eikö saanut? Matt 28;18 Ja Jeesus tuli heidän tykönsä ja puhui heille ja sanoi: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.

Kuka antoi valtaa Jeesukselle. Miksi Jeesus kutsui Häntä?

Kuka antoi valtaa Jeesukselle. Miksi Jeesus kutsui Häntä?

Etkö tuota tiennyt, sehän Raamatussa.

Matt. 11:27
        "Kaiken on Isäni antanut minun haltuuni. Poikaa ei tunne kukaan muu kuin Isä eikä Isää kukaan muu kuin Poika ja se, jolle Poika tahtoo hänet ilmoittaa

Ja milläkö nimellä kutsui Häntä. Ks yllä.
        Hän ei käyttänyt koskaan Jumalan nimeä, ainostaan lähettäja tai Isä.

• Tietotuusjaelämä
        Kesitas kirjoitti:

"Kaiken on Isäni antanut minun haltuuni. Poikaa ei tunne kukaan muu kuin Isä eikä Isää kukaan muu kuin Poika ja se, jolle Poika tahtoo hänet ilmoittaa

Kyllå käytti. Jeesus kutsui Isäänsä Jumalakseen. Kesitas, lue Joh.20:17.
        Mitä Jeesus tuossa sanoi?

Kyllå käytti. Jeesus kutsui Isäänsä Jumalakseen. Kesitas, lue Joh.20:17.
        Mitä Jeesus tuossa sanoi?

17 Jeesus sanoi: "Älä koske minuun. Minä en vielä ole noussut Isän luo. Mene sinä viemään sanaa veljilleni ja sano heille, että minä nousen oman Isäni ja teidän Isänne luo, oman Jumalani ja teidän Jumalanne luo.

Olet oikeilla jäljillä. Tässä Jeesus sanoi lähimmille naisilleen, sevittäen sen, että Heidän Jumalalle, joka on myös Jeesuksen Jumala.

Alussa Hän käsitteli aihetta Isän roolin mukaan, kuten normaalisti.
        Hyvä. Kiitos.

• Tietotuusjaelämä
        Kesitas kirjoitti:

17 Jeesus sanoi: "Älä koske minuun. Minä en vielä ole noussut Isän luo. Mene sinä viemään sanaa veljilleni ja sano heille, että minä nousen oman Isäni ja teidän Isänne luo, oman Jumalani ja teidän Jumalanne luo.

Olet oikeilla jäljillä. Tässä Jeesus sanoi lähimmille naisilleen, sevittäen sen, että Heidän Jumalalle, joka on myös Jeesuksen Jumala.

Alussa Hän käsitteli aihetta Isän roolin mukaan, kuten normaalisti.
        Hyvä. Kiitos.

Mitä Jeesus huusi ristillä yhdeksännellä hetkellä? Selviää Matt. 27:46. Kuka oli Jeesuksenkin Jumala?
        Kesitas, minä tunnen Jeesuksen, tuntuu että sinulla menee selityksen puolelle, jopa harhaan.

Mitä Jeesus huusi ristillä yhdeksännellä hetkellä? Selviää Matt. 27:46. Kuka oli Jeesuksenkin Jumala?
        Kesitas, minä tunnen Jeesuksen, tuntuu että sinulla menee selityksen puolelle, jopa harhaan.

Näin on käännetty.
        Alkutekstissä Hän kuitenkin huusi, Thee mú, thee mù.
        Saat miettiä, mitä ne tarkoitta.

• Tietotuusjaelämä
        Kesitas kirjoitti:

Näin on käännetty.
        Alkutekstissä Hän kuitenkin huusi, Thee mú, thee mù.
        Saat miettiä, mitä ne tarkoitta.

Kesitas, sinä saat ihan oikeasti pysyä alkutekstessäsi. Minusta olet pelkkä selittelijä ja tuskin ymmärrät itsekään mitäm sepustat? Minä annan pisteet ennemmin vl uskovalle kuin sinulle.
        Kuten aiemmin totesin pidät itseäsi yli-ihmisenä mutta olet pelkkä fariseus.

• JumalanNIMI
        Kesitas kirjoitti:

Me emme tiedä kutsuiko Jeesus isäänsä nimeltä YAHWE, taikka JEHOVA ? Nkykansat kutsuvat Jumalaa vain HERRAKSI, mikä ei ole mikään henkilökohtainen nimi. Saatanalliset kääntäjät poistivat Jumalan nimen jo kauan sitten harhauttaakseen ihmiset.

• olemallaYHTÄ
        Kesitas kirjoitti:

Jeesus myös sanoi;

Minäkin olen YHTÄ vaimoni kanssa, mutta me olemme silti eri luomuksia.

Kesitas, sinä saat ihan oikeasti pysyä alkutekstessäsi. Minusta olet pelkkä selittelijä ja tuskin ymmärrät itsekään mitäm sepustat? Minä annan pisteet ennemmin vl uskovalle kuin sinulle.
        Kuten aiemmin totesin pidät itseäsi yli-ihmisenä mutta olet pelkkä fariseus.

Hiin on, moni antaa pisteet ennemmin pahalle, mitä hyvälle. En sepustele, tuon vain tekstit esille.

• JumalanNIMI kirjoitti:

Me emme tiedä kutsuiko Jeesus isäänsä nimeltä YAHWE, taikka JEHOVA ? Nkykansat kutsuvat Jumalaa vain HERRAKSI, mikä ei ole mikään henkilökohtainen nimi. Saatanalliset kääntäjät poistivat Jumalan nimen jo kauan sitten harhauttaakseen ihmiset.

Jumala oli Herra omassa liitossaan, mutta kristityille Jeesus on Herra Hänen liitossaan. Mutta Kerholle Jumalan on Herra, vastoin Jeesuksen ilmoituksia.
        Millä nimellä Jeesus kutsui Jumalaa. Ristillä se oli Thee

• Kesitas kirjoitti:

Jumala oli Herra omassa liitossaan, mutta kristityille Jeesus on Herra Hänen liitossaan. Mutta Kerholle Jumalan on Herra, vastoin Jeesuksen ilmoituksia.
        Millä nimellä Jeesus kutsui Jumalaa. Ristillä se oli Thee

karkasi, Hebreaksi מר.
        Mainintaa ei ole monta kertaa Uudessa Testamentissa Hänen sanomanaan ja siellä se oli אֱלֹקִים

• olemallaYHTÄ kirjoitti:

Minäkin olen YHTÄ vaimoni kanssa, mutta me olemme silti eri luomuksia.

Yllättävä tieto??

• tuuli.vie
        Kesitas kirjoitti:

"Eikö saanut? Matt 28;18 Ja Jeesus tuli heidän tykönsä ja puhui heille ja sanoi: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä"
        Ja tuoko oli vuotta ennen Golgataa?
        Lopeta hyvö mies.

• tuuli.vie kirjoitti:

"Eikö saanut? Matt 28;18 Ja Jeesus tuli heidän tykönsä ja puhui heille ja sanoi: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä"
        Ja tuoko oli vuotta ennen Golgataa?
        Lopeta hyvö mies.

Aika 1 v ennen Golgataa; Joh. 10:18

Kukaan ei sitä minulta riistä, itse minä sen annan pois. Minulla on valta antaa se ja valta ottaa se takaisin. Niin on Isäni käskenyt minun tehdä."

• tuuli_vie

Sinä pompit asiasta toiseen ja sotket.
        Eihän tuossa Joh.10 keskustella lähetyskäskystä ja siitä korotetusta vallasta, jonka Isä Jeesukselle antoi ylösnousemuksen jälkeen.
        Siinä kerrotaan, että Jeesukselle oli Isä antanut tehtävän toimia ihmiskunnan lunastajana.
        Ja Jeesus oli tästä tietoinen, että Hän tulisi kuolemaan ja että Isä herättäisi jälleen hänet eloon takaisin henkiluomuksena. Ja Jeesus oma-alotteisesti rakkaudesta Isään ja ihmisiin halukkaasti otti lunastustyön vastaan. Isä oli antanut sen Hänelle eikä kellekään muulle, jotka yrittäisivät pettää ja johtaa harhaan.
        Johannes 10:
        "17. Sentähden Isä minua rakastaa, koska minä annan henkeni, että minä sen jälleen ottaisin.
        18. Ei kukaan sitä minulta ota, vaan minä annan sen itsestäni. Minulla on valta antaa se, ja minulla on valta ottaa se jälleen; sen käskyn minä olen saanut Isältäni."

"11. Minä olen se hyvä paimen. Hyvä paimen antaa henkensä lammasten edestä."
        Älä sotke nyt enempää.

• tuuli_vie kirjoitti:

Sinä pompit asiasta toiseen ja sotket.
        Eihän tuossa Joh.10 keskustella lähetyskäskystä ja siitä korotetusta vallasta, jonka Isä Jeesukselle antoi ylösnousemuksen jälkeen.
        Siinä kerrotaan, että Jeesukselle oli Isä antanut tehtävän toimia ihmiskunnan lunastajana.
        Ja Jeesus oli tästä tietoinen, että Hän tulisi kuolemaan ja että Isä herättäisi jälleen hänet eloon takaisin henkiluomuksena. Ja Jeesus oma-alotteisesti rakkaudesta Isään ja ihmisiin halukkaasti otti lunastustyön vastaan. Isä oli antanut sen Hänelle eikä kellekään muulle, jotka yrittäisivät pettää ja johtaa harhaan.
        Johannes 10:
        "17. Sentähden Isä minua rakastaa, koska minä annan henkeni, että minä sen jälleen ottaisin.
        18. Ei kukaan sitä minulta ota, vaan minä annan sen itsestäni. Minulla on valta antaa se, ja minulla on valta ottaa se jälleen; sen käskyn minä olen saanut Isältäni."

"11. Minä olen se hyvä paimen. Hyvä paimen antaa henkensä lammasten edestä."
        Älä sotke nyt enempää.

Sotkenko.
        Jeesukselle on annettu kaikki Valta, se on selvää.
        Kysyit milloin vastasi siihen, mutta sinä väännät sen letstdiolaisittan mäkeen.
        Miksi et itse tutki Raamattua, sama asia on myös Mattuksen sekä Markuksen evankleiumissa.
        Etsi itsekin jotain, älä kaikki jätä minun varaan,, ja sitten väärennät sanomasi.

No lupaan auttaa lisää, jos todistat, etei sinulla ole Kirjaa, ja tietosi pohjautuu vain Kerhon saarnaajiin.

• onkopääsipipi
        Kesitas kirjoitti:

Sotkenko.
        Jeesukselle on annettu kaikki Valta, se on selvää.
        Kysyit milloin vastasi siihen, mutta sinä väännät sen letstdiolaisittan mäkeen.
        Miksi et itse tutki Raamattua, sama asia on myös Mattuksen sekä Markuksen evankleiumissa.
        Etsi itsekin jotain, älä kaikki jätä minun varaan,, ja sitten väärennät sanomasi.

No lupaan auttaa lisää, jos todistat, etei sinulla ole Kirjaa, ja tietosi pohjautuu vain Kerhon saarnaajiin.

Vapaakirkon rietas paholainen kieroilee totuuden edessä.

• Voimalaitos-mies
        onkopääsipipi kirjoitti:

Vapaakirkon rietas paholainen kieroilee totuuden edessä.

Mikä on sinun totuutesi? Onko sitä?

• Eikiitosjeesus

Yhtäkaikki: 0=0, M.O.T.
      Uskovaisten kiistat ovat sitten hauskoja. Vähän niin kuin kärpäset kiistelisi siitä, minkä muotoista ja väristä lätkää pitää pelätä ja palvoa ettei osuisi omalle kohdalle.

• Jobinpostia

Siis Jumala loi Jumalan Sananl.8:22

• Voihanvitalis

Sananl.8:24-25 Ennekuin syvyyksiä oli, synnyin minä, ennekuin oli lähteitä, vedestä rikkaita. Ennen kuin vuoret upotettiin paikolleen, ennen kukkuloita, synnyin minä.

• Tuo oli viisaus Sofia.

• pkka

Siinä kuvaillaan aineellisen maailmankaikkeuden luomista, Jeesus oli jo tietysti silloin mukana, kun hän oli mukana henkimaailmaa eli enkeleitäkin luotaessa. Ihmistä luetaessa Jumala sanoi Jeesukselle:"Tehkäämme ihminen kuvaksemme..." eli hengelliisyyden omaavaksi.

• pkka kirjoitti:

Siinä kuvaillaan aineellisen maailmankaikkeuden luomista, Jeesus oli jo tietysti silloin mukana, kun hän oli mukana henkimaailmaa eli enkeleitäkin luotaessa. Ihmistä luetaessa Jumala sanoi Jeesukselle:"Tehkäämme ihminen kuvaksemme..." eli hengelliisyyden omaavaksi.

Tätä on turha hengellistää? Eli kertoa sen olevan;eli hengelliisyyden omaavaksi.
        Mitä kuva kertoo hengellisyydestä.
        Raamattu kertoo ja selittää itse itsensä.

Muutama luku eteenpäin, sen selvittää.
        1. Moos. 5:3 
        Kun Aadam oli elänyt 130 vuotta, hänelle syntyi poika, joka oli hänen näköisensä, hänen kaltaisensa,ja hän antoi pojalle nimen Set.

Kysymys on kaltaisuudesta, sekä näöstä.
        Tässä myös selveää se, että jo kolmas polvi Adamista ei enään ollut Jumalan kaltainen, vaan isänsä kaltainen, kuten mekin.

• metsään.meni

[jälleen kerran metsässä}
        Jaakobin kirje 3:
        "9. Kielellä me kiitämme Herraa ja Isää, ja sillä me kiroamme ihmisiä, Jumalan kaltaisiksi luotuja;
        10. samasta suusta lähtee kiitos ja kirous. Näin ei saa olla, veljeni.
        11. Uhkuuko lähde samasta silmästä makeaa ja karvasta vettä?
        12. Eihän, veljeni, viikunapuu voi tuottaa öljymarjoja eikä viinipuu viikunoita? Eikä myöskään suolainen lähde voi antaa makeata vettä."

Voithan laskea kuin mones polvi tämä Aadamista oli ;)
        Tai ehkä alkukielestä löytyy joku juju.

• metsään.meni kirjoitti:

[jälleen kerran metsässä}
        Jaakobin kirje 3:
        "9. Kielellä me kiitämme Herraa ja Isää, ja sillä me kiroamme ihmisiä, Jumalan kaltaisiksi luotuja;
        10. samasta suusta lähtee kiitos ja kirous. Näin ei saa olla, veljeni.
        11. Uhkuuko lähde samasta silmästä makeaa ja karvasta vettä?
        12. Eihän, veljeni, viikunapuu voi tuottaa öljymarjoja eikä viinipuu viikunoita? Eikä myöskään suolainen lähde voi antaa makeata vettä."

Voithan laskea kuin mones polvi tämä Aadamista oli ;)
        Tai ehkä alkukielestä löytyy joku juju.

Jäikö kommentoimatta kirjoitus?
        Mitä tuolla kielellä on tekemistä Pyhän ihmisen luomisessa? Meni pahasti pieleen sattuma kopioija.

• sattuma.kopioija

Tässä tarkastelussa oli "Jumalan kaltaisiksi luotuja".
        Joko unohdit väitteesi **Kysymys on kaltaisuudesta, sekä näöstä.
        Tässä myös selveää se, että jo kolmas polvi Adamista ei enään ollut Jumalan kaltainen, vaan isänsä kaltainen, kuten mekin. **
        Ja poimitaan nyt tuo Jaakobin kirjoitus:
        Ihminen luotiin alun perin Jumalan kaltaiseksi. Tämä Jumalan kaltaisuus koskee hänen henkisiä ja moraalisia ominaisuuksiaan, ei hänen ulkonäköään.Esimerkiksi rakkaus, oikeudenmukaisuus ja viisaus (Jumalan pääominaisuuksia) erottavat ihmiset eläimistä. Maailman ihmisetkin heijastavat jossain määrin Luojansa kaltaisuutta ja heillä on Jumalan antamaa omaatuntoa. Eivätkä kristitytkään voi heijastaa Jumalan kaltaisuutta täydellisesti.
        Joka tapauksessa olkoonpa vajavaisuus vähäisempää tai suurempaa, se ei koskaan anna oikeutta kohdella toisia vihamielisesti, röyhkeästi ja ylimielisesti ikään kuin he olisivat alhaisempaa, erilaista syntyperää.

• Tietotuusjaelämä

Kannattaisi pohtia sitä että Jeesuksen jälkeen oli alkuseurakunta joka opetti totuutta. Sitten tuli kirkkoisiä, katolinen kirkko, ordotoksinen kirkko, uskonputsareita, sitten tuli " hengellisiä johtajia" ja 1800 luvulla perustettiin lahkoja ja kultteja kuin sieniä sateella.
      Minkä takia niitä yleensä perustettiin kun alkuseurakunta olisi riittänyt? Nämä kymmenet tuhannet uskonnot ovat kaikki keskenään erimielisiä mutta jokainen niistä väittää olevansa se " oikea".
      Siispä ihminen joka etsii totuutta ei liity yhteenkään uskonnolliseen järjestöön tai kirkkoon koska niistä yksikään ei opeta sitä mitä Jeesus opetti.

• Kuplapuhkee

Asiaa puhut, jokainen haluaa tästä jeesuskakusta palasen.

• Amen.

• ennustettuON

"Tietotuusjaelämä", ei sitä voi paremmin esittää. Sinä olet "siunattu yksilö miljoonien ihmisten joukoissa". Jeesuksen tullessa ottamaan maapallon hallintaansa, meitä samoin ajattelevia tulee olemaan vain pieni määrä, niinkuin on ennustettu.

• mitä.muuta

menkää helvetiin kaikki Kesitaksen kumartajat.

• Onko helvetti jo perustettu? Mistä tiedät muusta kun omasta olotilastasi, kerholaisena.

• Jeesuksen kieli oli aramea, ja arameaksi Jeesus on Eeshoo. Poika on bar.
      Hepreaksi poika on ben.

Latinaksi poika on fili, ja Jeesus on Iesous.

• Hän puhui arameaa, sekä hebreaa.
        Ja hebreaksi poika on bar, tyttö on bad.

• Hän puhui arameaa, sekä hebreaa.
        Ja hebreaksi poika on bar, tyttö on bad.

• KorkkoKeskinen

On tämä hauskaa. Älyperäiset ihmiset täällä kirjoittavat, että raamattu on ihmisten kirjoittama hölynpölykokoelma ja älyvapaaperäiset ihmiset väittävät vastaan siteeraamalla raamattua.

Minä voisin kirjoittaa muutaman partasuisen kaverini kanssa kirjan, jossa todetaan että jumala on 16-metrinen ankerias, joka pitää jöötä Päijänteen pohjassa ja joka joka 5678. vuosi nousee maanpinnalle pitääkseen ihan saakutanmoisen saarnan ihmisen kelvottomuudesta. Nyt tietenkin joku epäileväinen tuomas voisi väittää, että paskapuhetta, johon minä vastaan vetoamalla tuohon kirjoittamaani kirjaan, jossa lainaan 16-metristä ankeriasta todistaakseni vastaväitteet turhiksi. Näin toimivat tämän palstan raamatun apologistit.

• Tolkutontahyrinää

Et ole lukenut raamattua kovinkaan usein. Jeesuksen kasteesta ilmenee, isän ja erään hänen pojistaan, suhteet toisiinsa. JUMALAN POJAT RIEMUITSIVAT LUOMISTYÖN TULOKSISTA.
      Jeesus ei ole AINOA poika, vaikka hänestä onkin ilmaistu "AINOKAINEN", sana.Jotakin tolkkua pitää tässäkin asiassa olla.

• töittensä_esikoiseksi

Jumala loi luomistöittensä aluksi henkiolennon, jonka tunnemme Jeesukseksi. Hän on ainokainen Poika, koska yksin Hänet Jumala loi yksin. Kaikki muut enkelit ja aineellinen maailmankaikkeus ja ihmiset ja eläimet Jumala loi Jeesuksen työskennellessä Hänen rinnallaan ja Isän ohjauksessa. Tässä jo Jeesuksen luomisen perusteella Pojalla ja Isällä on erityissuhde.

• töittensä_esikoiseksi kirjoitti:

Jumala loi luomistöittensä aluksi henkiolennon, jonka tunnemme Jeesukseksi. Hän on ainokainen Poika, koska yksin Hänet Jumala loi yksin. Kaikki muut enkelit ja aineellinen maailmankaikkeus ja ihmiset ja eläimet Jumala loi Jeesuksen työskennellessä Hänen rinnallaan ja Isän ohjauksessa. Tässä jo Jeesuksen luomisen perusteella Pojalla ja Isällä on erityissuhde.

Missä ilmenee, että Jumala LOI Jeesuksen?

• etsivä-xxx

Jeesus oli Jumala
      Johannes 1
      1 Alussa oli Sana. Sana oli Jumalan luona, ja Sana oli Jumala. [1. Moos. 1:3 | Joh. 17:5 | Joh. 10:30; Room. 9:5; Fil. 2:6; Ilm. 19:13]
      3 Kaikki syntyi Sanan voimalla. Mikään, mikä on syntynyt, ei ole syntynyt ilman häntä. [Sananl. 8:27-31; Room. 11:36; 1. Kor. 8:6; Kol. 1:16; Hepr. 1:2; Ilm. 3:14]
      4 Hänessä oli elämä, ja elämä oli ihmisten valo. [Joh. 5:26; 1. Joh. 1:2 | Joh. 3:19, Joh. 8:12, Joh. 9:5, Joh. 12:35,46]

Hepr. 1:3
      Poika on Jumalan sädehtivä kirkkaus, hänen olemuksensa kuva, ja hän ylläpitää kaikkea olemassa olevaa sanansa voimalla. Toimitettuaan puhdistuksen synneistä hän on asettunut korkeuksissa istuimelleen Majesteetin oikealle puolelle. [Viis. 7:25,26; Kol. 1:15-20]

Siis Sana oli Jumala. Kaikki on syntynyt Sanan voimalla ja Sana on Valo ja hänessä oli elämä.
      Poika on Jumalan sädehtivä kirkkaus = Sana on valo
      Poika on Jumalan olemuksen kuva = Jumala
      Kaikki syntyi Sanan voimalla ja Poika ylläpitää kaikke olemassa olevaa sanansa voimalla.
      Hebrelainen rabbi (kuten Livson) opettaa tänäkin päivänä että maailma on olemassa niin kauan kun Jumala puhuu.

Saman ilmaisee
      1. Kor. 8:6
      meillä on vain yksi Jumala, Isä. Hänestä on kaikki lähtöisin, ja hänen luokseen olemme matkalla. Meillä on vain yksi Herra, Jeesus Kristus. Hänen välityksellään on kaikki luotu, niin myös meidät. [Joh. 1:3 ]

Joh. 1:18
      Jumalaa ei kukaan ole koskaan nähnyt. Ainoa Poika, joka itse on Jumala ja joka aina on Isän vierellä, on opettanut meidät tuntemaan hänet. [Matt. 11:27; Joh. 7:28,29]

Eikä Jeesus vastusta kun häntä puhutellaan Jumalaksi
      Joh 20
      26 Viikon kuluttua Jeesuksen opetuslapset olivat taas koolla, ja Tuomas oli toisten joukossa. Ovet olivat lukossa, mutta yhtäkkiä Jeesus seisoi heidän keskellään ja sanoi: "Rauha teille!"
      27 Sitten hän sanoi Tuomaalle: "Ojenna sormesi: tässä ovat käteni. Ojenna kätesi ja pistä se kylkeeni. Älä ole epäuskoinen, vaan usko!" [Ap. t. 1:3]
      28 Silloin Tuomas sanoi: "Minun Herrani ja Jumalani!"
      29 Jeesus sanoi hänelle: "Sinä uskot, koska sait nähdä minut. Autuaita ne, jotka uskovat, vaikka eivät näe." [2. Kor. 5:7; 1. Piet. 1:8]

Isä ja Jeesus ovat yksi, jo Jeesuksen ollessa maan päällä
      Joh. 14:10
      Etkö usko, että minä olen Isässä ja Isä on minussa? Kun puhun teille, en puhu omissa nimissäni: Isä on minussa, ja minun tekoni ovat hänen tekojaan. [Joh. 7:16 ]
      Joh. 14:11
      Uskokaa, kun sanon, että minä olen Isässä ja Isä on minussa. Ellette muuten usko, uskokaa minun tekojeni tähden.

2. Piet. 1:16
      Emmehän me, silloin kun saatoimme teidän tietoonne Herramme Jeesuksen Kristuksen voiman ja tulemisen, olleet lähteneet seuraamaan mitään ovelasti sepitettyjä taruja, vaan olimme omin silmin saaneet nähdä hänen jumalallisen suuruutensa.

Raamattu puhuu moneen kertaan sen että Jeesus Kristus on Jumala.

• Tietotuusjaelämä

Jeesus on Jumalan Poika, Hän itse sen ilmoitti ja minä uskon Häneen. Miksi? Koska Jeesus ei sanonut yhtään ainutta kertaa että minä olen jumala. Siis hän ei ole jumala ja hän on totuus. Ihmiset valehtelevat, Jeesus ei!

Kirkot ja uskonnolliset lahkot ovat eksytyksen tyyssijoja ja sekin on Jumalan lähettämä koetin - väkevä eksytys.
      Sen tarkoitus on eksyttää jopa valitutkin mutta joka kestää loppuun saakka pelastuu. Pysyn totuudessa ja uskon totuutta. Häntä pitää kutsua Jumalan Pojaksi, minä teen kuten Isäni käski.

• turhaaa

Psalmeissa käytettiin ihmistuomareista nimitystä jumalat. Jeesustahan nämä fariseukset ja kirjanoppineet syyttivät, että Hän teki itsestään Jumalan vertaisen. Jeesus viittasi tuohon Psalmiin ja pyysi heitä vastaamaan, että jos Hän sanoo olevansa Jumalan Poika, niin miksi syytätte, kun teitä ihmistuomareitakin Raamattu nimittää jumaliksi.
        Ja te nyt taas änkkäätte, että Hän on Jumala.
        Mutta näköjään nuo mantrat on niin syvällä, että niitä on melkein turha yrittää oikaista.
        Se siitä.

• juppu

Oletko uudestisyntynyt uskovainen?

• thaa

En tiedä oikein, miksi kysyt.
        Jälleen aihe, josta on niin paljon väärinkäsityksiä.

• etsivä-xxx

Missä Jeesus oli kun hän sanoi että hän oli jo ennen kuin Abraham syntyi.

Joh. 8:57
        Juutalaiset sanoivat hänelle: "Et ole edes viidenkymmenen ja olet muka nähnyt Abrahamin!"

Joh. 8:58
        Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti: jo ennen kuin Abraham syntyi -- minä olin." [Joh. 1:1, Joh. 17:5; Kol. 1:17]

Johannes 17
        5 Isä, kirkasta sinä nyt minut, ota minut luoksesi ja anna minulle se kirkkaus, joka minulla oli sinun luonasi jo ennen maailman syntyä.

Puhuuko Johannes omiaan kun hän kirjoittaa maailman luomisesta vai kirjoittaako hän sen mitä Jeesus opetti.

Johannes 1
        1 Alussa oli Sana. Sana oli Jumalan luona, ja Sana oli Jumala. [1. Moos. 1:3 | Joh. 17:5 | Joh. 10:30; Room. 9:5; Fil. 2:6; Ilm. 19:13]

• thaa

Genesis puhuu maailman luomisesta tai vielä paremminkin maapallon luomisesta ihmisen ja eläinten asuinsijaksi. Silloin Jeesus työskenteli Isänsä rinnalla tässä luomistyössä.
        Monet evankeliumeista lähtee liikkeelle Jeesuksen periytymisestä lihan mukaan. Johannes vie Jeesuksen syntyperän huippuun ja lähtee Hänen syntymästään mahtavaksi henkiluomukseksi, kun Jumala aloitti luomistyönsä. Ja silloin heitä oli aluksi kaksi, Kaikkivaltias Jumala ja Hänen Ainokainen Poikansa Jeesus.

• Tietotuusjaelämå
        etsivä-xxx kirjoitti:

Missä Jeesus oli kun hän sanoi että hän oli jo ennen kuin Abraham syntyi.

Joh. 8:57
        Juutalaiset sanoivat hänelle: "Et ole edes viidenkymmenen ja olet muka nähnyt Abrahamin!"

Joh. 8:58
        Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti: jo ennen kuin Abraham syntyi -- minä olin." [Joh. 1:1, Joh. 17:5; Kol. 1:17]

Johannes 17
        5 Isä, kirkasta sinä nyt minut, ota minut luoksesi ja anna minulle se kirkkaus, joka minulla oli sinun luonasi jo ennen maailman syntyä.

Puhuuko Johannes omiaan kun hän kirjoittaa maailman luomisesta vai kirjoittaako hän sen mitä Jeesus opetti.

Johannes 1

Uskoko Jumalaan? Kun Jeesus kastettiin kuului taivaasta ääni, tämä on minun rakas Poikani johon olen mielistynyt. Ääni oli Isä Jumalan ääni joka kutsui Jeesusta Pojakseen. Myös enkeli joka ilmoitti Marialle Jeesuksen syntymästä sanoi että lasta pitää kutsua Korkeimman Pojaksi. Tämä on totuus.

Miksi ette kutsu Jeesusta niinkuin itse Jumala määräsi? Se todistaa sen ettette usko edes Isä Jumalaa puhumattakaan että uskoisitte Poikaa. Olette juuttuneet kirkkoisien harhaoppeihin ja uskotte ennemmin ihmistä kuin Jumalaa. Etsikää totuutta, se on sana joka tuli Jumalalta ja jonka Jeesus julisti ihmisille. Te saatte toivon pelastuksesta uskomalla siihen.

• Eikiitosjeesus

Jeesus on jumala ja melko kelvoton sellainen. Lehtolapselta puuttuu aktoriteetti. Olis kannattanut yksin tein keksiä parempi

• Jobinpostia

Raamattu kumoaa, että Jeesus on Jumala. Ps.8:6 1Tim.9:16 Sananl.8:22

• Jobinpostia

Korjaus paikka oli, 1Tim.6:16

• Voihanvitalis

Joh.4:24 "Jumala on Henki" Mitenkä Henki kuolee?

• eerrooo

Ihminenkin on henki.

• piio

Ihminen on sielu, lihaa ja verta, joka hengittää ylläpitääkseen elämää kuten kaikki eläimetkin. Ihminen kuitenkin on luotu Jumalan kuvaksi, niin että hänellä on hengelliset ominaisuudet, hengen hedelmät. Ei kuolemaa pitänyt koskaan tulla, eläimillä se on luonnollinen. Eli lyhyesti, synnin palkka on kuolema, niin ensimmäisillä ihmisillä kuin heistä syntyneillä jälkeläisillä, tätä painotettiin niin Aadamille kuin Aadam Eevalle.
        Enkeleistä voi nähdä, että kapina Jumalaa vastaan samoin tuo kuoleman, tai paremminkin Saatanasta ja demoneista voi sen nähdä. Luomuksilla on vapaa tahto, tuo tärkeä lahja, ja osa on houkuteltu tai petetty valitsemaan riippumattomuuden.
        Jumalan itsensä lisäksi myös Jeesukselle ja hänen kuningastovereilleen Jumalan Valtakunnassa on suotu kuolemattomuus.

• eeerrrooo

Joh 20:28 Tuomas vastasi ja sanoi hänelle: "Minun Herrani ja minun Jumalani!"

Tuomas todistaa, etä Jeesus on Jumala.
      Tuomas oli rehellinen mies.

• Tietotuusjaelämä

Mitä sanoi Jeesus Joh. 13:16. Ei ole Tuomas herraansa suurempi eikä Jeesus lähettäjäänsä suurempi. Jeesus, Jumalan Poika on totuus, uskokaa Häntä.

• etsivä-xxx

Mikä on Jeesus kun hän sanoo olleensa jo ennen kuin maailma luotiin.
        Johannes 17

Eikö juuri se mitä Johannes sanoo hänen olevan.
        Johannes 1

• ss3

Oletko elävässä uskossa?

• tämä.jankutus
        etsivä-xxx kirjoitti:

Mikä on Jeesus kun hän sanoo olleensa jo ennen kuin maailma luotiin.
        Johannes 17

Eikö juuri se mitä Johannes sanoo hänen olevan.
        Johannes 1

Sana oli jumalankaltainen (ilman määrättyä pronomia ho), Hän oli Jumalan luona (ei siis Jumala vaan Jumalan luona). Ehkä se on liian vaikea ymmärtää, jos on paukutettu päähän kolminaisuusoppi, missä muuten tämä Henki-Jumala on? Esitelkää hänet.

• niineli
        tämä.jankutus kirjoitti:

Sana oli jumalankaltainen (ilman määrättyä pronomia ho), Hän oli Jumalan luona (ei siis Jumala vaan Jumalan luona). Ehkä se on liian vaikea ymmärtää, jos on paukutettu päähän kolminaisuusoppi, missä muuten tämä Henki-Jumala on? Esitelkää hänet.

NO kuka se oli jolle Jeesus puhui ristillä ollessaan?

tai kuka lähti taivaasta kun Jeesus sanoo lähettävänsä puolustajan, Pyhän Hengen?

• niineli kirjoitti:

NO kuka se oli jolle Jeesus puhui ristillä ollessaan?

tai kuka lähti taivaasta kun Jeesus sanoo lähettävänsä puolustajan, Pyhän Hengen?

Korkein. Eeli.

• Kirjakääröt

Jeesuksen jumaluus katkolla. Ps.8:6 Ja kuitenkin sinä teit hänestä lähes jumal.olennon......Ps.8:6 Biblia (1776) Sinä teit hänen vähää vähemmäksi enkeleitä...... Sananl.8:22 1Tim.6:16

• Kirjakääröt

Fil.2:6 Biblia. Joka, vaikka hän oli Jumalan muodossa, ei lukenut saaliiksi Jumalan kaltainen olla.

• Jobinpostia

Hebr.11:3 Biblia (1776) Uskon kautta me ymmärrämme, että maailma on Jumalan sanalla valmistettu, ja että kaikki, mitä me näemme, ne ovat tyhjästä tehdyt. Ps.33:6 Joh.1:1 Ilm.19:13 Sana eli logo, ei ole Jumala.

• Ei asiaa tarvitse kenenkään, tai minkää kautta tajuta. Alkukielessäkin se on kirjoitettu "Uskolla me sen ymmärrämme".
        Sitten tuo " tyhjästä tehty" on myös väärin käännetty, se on "näkymättömästä" kuten myös -92 kännös oikein ilmoittaa.

• Jobinpostia

Kol.1:15 ja hän on näkymättömän Jumalan kuva, esikoinen ennen kaikkea luomakuntaa. Sananl.8:22

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka sitä naista maalittaa

Täällä oikeasti?
      Ikävä
      175
      1209
    2. Anteeksipyynnöstä

Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän
      Ikävä
      132
      867
    3. Oletko päässyt minusta

Eteenpäin?
      Ikävä
      84
      803
    4. Ei kukaan ole katsonut

Kuten sinä. Niin välittävä ja hellä katse.
      Ikävä
      51
      748
    5. Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies

Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?
      Ikävä
      47
      644
    6. Stubb munasi - Suomessa kuuluu liputtaa Suomen lipulla

Presidentinlinnan ja Mäntyniemen salkoihin nostettiin sateenkaariliput lauantaina. Suurin osa kansasta ei varmasti pidä
      Maailman menoa
      305
      562
    7. Olisitko oikeasti valmis rikkomaan

Perheesi? En haluaisi sitä, mutta ne on teidän välisiä asioita. Voin olla sinulle vain kaverikin… ei paineita. Minä kesk
      Ikävä
      55
      559
    8. Martinan tarve valehdella.

Miksiköhän Martina valehtelee niin paljon,onko hän tietoinen siitä että valheistaan jää useimmiten kiinni? Esimerkkinä t
      Kotimaiset julkkisjuorut
      231
      551
    9. Rakastan sinua

Päivä päivältä enemmän 🥰 Miehelle.
      Ikävä
      51
      529
    10. Tumman vihreä mercedes

Mikä se on tuo kylää ympäri ajava vihreä mercedes, takakontti tärisee kuin hullu ja välillä kylän juoppojakin kuskailee,
      Hyrynsalmi
      7
      510
    Aihe