Auttakaa tietämätöntä!

Tyhmäjatietämätön

Auttakaa! Poikaystäväni väittää että mulla on päässä jotain vikaa, vaikka oon sille niin hyvä kun voi vaan olla. Se haukkuu mua kaikilla mahollisilla tavoilla, ja nyt se on varannu mulle ajan psykiatrille... Tiiän ite varsin hyvin ettei mulla mitään vikaa päässä ole, mutta menen sinne miellyttääkseni kyseistä henkilöä. Mut se oikee kysymys mulla oli se että kun mä sinne menen, pitääkö mun sanoa että "ei mussa mitään vikaa oo tulin tänne miellytääkseni poikaystävääni", vai esitänkö vaan jotain sekopäätä? Koska yleensähän hullut ei hulluuttaan myönnä vaan kieltävät sen?... Hän oli siis merkannu mut joksikin psykopaatiksi ajanvarausviestissä. Auttakaa!

12

495

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Unohdin siis mainita että olen 22v ja ollaan oltu suhteessa kohta kolme vuotta.

• juu--u

Pakko olla trolli, ehkä sun py tarvii sitä aikaa?

• Totta kai kerrot miksi olet sinne mennyt. Pyydä py: tä kirjoittamaan mukaasi kirje, jossa kertoo, miksi olettaa sinun olevan mielenvikainen.

• hgfbhyg

Aloittaja voi olla trolli, mut tälläisia miehiä on olemassa, jotka mustamaalaa puolisonsa hulluksi.
      Eräässä tapauksessa nainen meni psykologille ja kertoi miehensä diagnoosin hänestä. Jonkin aikaa nainen ja psykologi keskustelivat ja psykologi sanoi naiselle, että varappa aika miehellesi tänne, niin saadaan se miehen pää kuntoon.
      No mieshän ei myöntänyt omia vikojaan ja hänen diagnoosiski tulikin sitten myöhemmin tämä narsisti.

• samakuinyllä

Lisättäköön, että tämä mies halusi tällä hulluksi leimaamisella naisesta eroon, mutta ei voinut sitä normaalisti tehdä. Sen vuoksi psykologi ajatteli, että miehellä on jotain pahasti vinksahtanu. Mies oli yhteisössään hyvässä asemasa ja mukavan miehen maineessa, mutta kotona pelkkä räksyttävä rakki, joka ei kestänyt minkäänlaista kritiikkiä eikä edes omia virheitään uskaltanut myöntää.
        Mies pönkitti omaa egoaan leimaamalla naisen hulluksi ja vaikka miksi. Todellisuudessa nainen oli vain tressaantunut miehen käytöksestä ja peloissaan mitä voi tapahtua tallaisen miehen kanssa.

• Tyhmäjatietämätön
        samakuinyllä kirjoitti:

Lisättäköön, että tämä mies halusi tällä hulluksi leimaamisella naisesta eroon, mutta ei voinut sitä normaalisti tehdä. Sen vuoksi psykologi ajatteli, että miehellä on jotain pahasti vinksahtanu. Mies oli yhteisössään hyvässä asemasa ja mukavan miehen maineessa, mutta kotona pelkkä räksyttävä rakki, joka ei kestänyt minkäänlaista kritiikkiä eikä edes omia virheitään uskaltanut myöntää.
        Mies pönkitti omaa egoaan leimaamalla naisen hulluksi ja vaikka miksi. Todellisuudessa nainen oli vain tressaantunut miehen käytöksestä ja peloissaan mitä voi tapahtua tallaisen miehen kanssa.

Joo just tollanen se on että ei omia virheitään missään nimessä halua myöntää vaikka välillä näen hänen ilmeestään että selvästi tajusi itsekkin olleensa väärässä mutta ei kuitenkaan sitä myönnä!

• fkrio

Perut ajan ja perut tuon poikaystävän, ei tuollaisen kanssa tule parempaa elämää odottamalla, tilailee jatkossakin, vaikka hänen sinne pitäisi mennä.
      Joten ei tarvetta miellyttää tällä tavalla tai muutoinkin olla käskyvallan alla.

• sinunelämäsijapäätöksesi

Hyvä, tiedät että olet terve. Se on tärkeintä, kaikki muu on vähemmän tärkeää tässä kohtaa.

Mitä itse haluat tehdä? Haluatko antaa toisen sanella tuolla tavalla? Onko poikaystäväsi ylittänyt rajan?

Jos mies kohtelee sinua omasta mielestäsi väärin, niin mitä Sinun pitäisi mielestäsi tehdä asialle? Jos tiedät mitä sinun pitäisi niin tehdä mutta et tee niin, niin etkö silloin riko myös itse itseäsi vastaan? Älä kohtele itse itseäsi huonosti koskaan!

Jos mies haukkuu sinua ja varaa sinun nimissäsi, vastoin tahtoasi aikaa Sinulle lääkäriin, niin onko sinun mielestäsi toimiva tapa osoittaa hänelle että hän toimii väärin se, että miellytät häntä?

Huonon käytöksen palkitseminen siinä toivossa että huono käytös loppuisi ei oikein toimi kovin hyvin. Palkitseminen kun kannustaa aina saman käytöksen jatkumiseen. Mieti siksi tarkoin mihin kannustat toista. Milloin miellytät (eli palkitset) ja milloin et. Jos et hyväksy jotain, niin tee se myös selväksi ja ota tarvittaessa etäisyyttä.

Jos haluat käydä juttelemassa niin käy. Kerrot ehkä siellä sitten mitä poikaystäväsi tekee sulle. Mene kuitenkin ennemmin psykologille kuin psykiatrille. Mikään pakko sinun ei ole sinne mennä, eikä ainakaan miellyttääksesi toista.

Sitten kun olet itse päättänyt mitä SINÄ haluat tämän asian tiimoilta tehdä, niin pidä kiinni siitä päätöksestä. Itsesi takia. Olet 22 v. Osaat tehdä itseäsi koskevat päätöksesi itsenäisesti. Älä ulkoista itseäsi koskevat päätökset kenellekään toiselle.

ps. Sinä et ole tyhmä etkä tietämätön. Voit olla tällä hetkellä vähän epävarma ja peloissasi, mutta se on normaalia, et ole tyhmä etkä tietämätön. Jospa olisit tästä hetkestä itsellesi vähän kiltimpi? Vaihtaisit alkuun tuon nikin.

<3 Ole itsellesi kiltti ja armollinen.

Niin, ja vielä siihen sun "varsinaiseen" kysymykseesi: Ei psykologi/psykiatri ole mikään pelottava paikka. Ei ne istu siellä hullun leima kädessä valmiina lyömään sen toisen otsaan. :)

Jos sinä päätät mennä sinne käymään niin ole ihan oma itsesi vaan ja kerro asiat juuri niin kuin ne ovat :) Ne on kuule ihan tavallisia ja vieläpä mukavia ihmisiä siellä. En tiedä miksi sinä pelkäät niitä? Jos joku on pelotellut sua niin voit nyt sitten rauhoittua, sinulle ei käy huonosti jos käyt terapeutin vastaanotolla. Et varmaan ole ensimmäinen henkisen väkivallan uhri. Olen aika varma että tunnistavat ahdinkosi ja näkevät tilanteesi oikein hyvin. Ovat kuitenkin ammattilaisia näissä asioissa. Älä pelkää.

• xdvbx

Miksi haluat miellyttää poikaystävää, joka väittää sinun olevan psykopaatti? Tai olla henkilön kanssa, joka haukkuu sinua koko ajan? MIksi edes ajattelisit esittäväsi sekopäätä psykiatrille?

Kannattaa kyllä käydä juttusilta, sillä nämä kysymykset todella kaipaavat vastausta, ja ne vastaukset ovat tärkeitä sinulle itsellesi.

En rupea analysoimaan poikaystävääsi tämän lyhyen kuvauksesi pohjalta, sillä voit esimerkiksi olla uhriutuvaa tyyppiä, joka tehostaa kertomustaan kaikennäköisin keinoin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ei sua enään tunnista

Kun olet vanhentunut ja lihonut.
      Ikävä
      90
      5177
    2. Huomenet naiselle

Harmittaa ettei ehkä nähdä enää koskaan. Näillä mennään sitten.
      Ikävä
      53
      4066
    3. Mikä kaivatussasi kolahti?

Mikä oli erityistä?
      Ikävä
      25
      2179
    4. Etsin vastaantulevista sua

Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s
      Ikävä
      27
      1887
    5. Kaikesta muusta

Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko
      Ikävä
      16
      1795
    6. Hyvää yötä.

Miten äkäpussi kesytetään? 😉 pus
      Ikävä
      15
      1434
    7. Ajatteletko koskaan

Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹
      Ikävä
      28
      1250
    8. Tekis mieli lähestyä sua

Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗
      Ikävä
      20
      1036
    9. T, miten mun pitäis toimia

Olen niin toivottoman ihastunut suhun...ollut jo liian,monta,vuotta. Lähestynkö viestillä? Miten? Sun katse...mä en kest
      Ikävä
      43
      981
    10. Kyllä hävettää!

Olla taivalkoskelta jos vuoden taivalkoskelainen on tuommoinen tumpelo.
      Taivalkoski
      21
      980
    Aihe