Haittaako pientä kuntaa jos 1 veronmaksaja lähtee?

Lappa

Haittaako pientä kuntaa jos yksi veronmaksaja siirtyy eri kuntaan maksamaan omia veroja?

7

264

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kuntaa_vituttaa

      Vituttaahan sitä älyttömästi. Todennäköisesti tapahtuu kuntaliitos kunnan kanssa, johon tämä loikkaa.

    • haittavero

      Joidenkin muuttoa jopa toivotaan. Ei kaikista "veronmaksajista" ole kuin haittaa

    • Roope_Pennonen

      Jos on riittävän isotuloisesta kyse. Miljoonan tappio menee isossa kaupungissa huomaamatta, mutta 200 veronmaksajalta pitäisi etsiä viisi tonnia nokkaa päälle lisää.

      Käytännössä suurituloisimmat ovat monesti teollisuuslaitosten omistajia. Silloin pahinta ei ole tämän pomon lähtö vaan mahdollinen tehtaan lopetus, jolloin kunnan työvoimasta putoaa hetkessä työttömäksi parikymmentä prosenttia.

    • nöfs

      Riippuu siitä, onko kyseessä suurituloinen nettomaksaja vai pienituloinen, sairaalloinen ja juoppo 5 lapsen yksinhuoltaja, jonka lapset otettaisiin huostaan jos kunnalla olisi varaa maksaa niille hoitopaikka. Vai jotain tuolta väliltä.

    • Tyhmiäkyselet

      Mitä ihmettä täällä tämmöisiä kysellään, haittaa sen verojen verran ja se siitä, ellei tätä itse tajunnut....

    • perho132

      kunta haihtuu kun veronmaksajat lähtee

    • JooNytTietoo

      Helppo tietää.

      Statistiikan mukaan käännepiste on 22000€ vuosiverojen maksu.
      Alle tämän on hyvä että asukas lähtee.
      Yli tämän on hyvin paha että asukas lähtee.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haluaisitko nähdä

      Hänet alastomana?
      Ikävä
      74
      3370
    2. Hilirimpsistä

      Hyvää huomenta ja kivaa päivää. Ilmat viilenee. Niin myös tunteet. 🧊☕✨🍁❤️
      Ikävä
      201
      2892
    3. Nainen lopeta pakoon luikkiminen?

      Elämä ei oo peli 😔😟
      Ikävä
      25
      2760
    4. Älä elättele

      Toiveita enää. Ihan turhaa. Sotku mikä sotku.
      Ikävä
      49
      2668
    5. Olet täällä. Mutta ei minulle.

      Nyt olen tästä 100% varma. Satuttaa. T: V
      Ikävä
      22
      2564
    6. Kuule rakas...

      Kerrohan minulle lempivärisi niin osaan jatkaa yhtä projektia? Arvaan jo melkein kyllä toki. Olethan sinä aina niin tyyl
      Ikävä
      41
      2375
    7. Miten hitsissä ulosoton asiakas?

      On tää maailma kumma, tässä haisee suuri kusetus ja ennennäkemättömän törkeä *huijaus*! Miten to.monen kieroilu on edez
      Kotimaiset julkkisjuorut
      211
      1867
    8. Törmättiin tänään

      enkä taaskaan osannut reagoida fiksusti. Menen aina lukkoon. Yksi asia on varma: tunteeni sinua kohtaan ovat edelleen v
      Ikävä
      24
      1787
    9. Vieläkö sä

      Rakastat mua?❤️😔
      Ikävä
      38
      1674
    10. Kela valvoo lasten tilejä.

      Tämä isoveli Kela kyttää jopa lasten yli 200,- euron rahat jotka on melko varmasti lahjaksi saatu. Se vaikuttaa perheen
      Yhteiskunta
      153
      1522
    Aihe