Tiedustelisin M. Mattilalta

efox

Mikä JDS oppiin jumiutuneille on niin tärkeää ettei siitä voi luopua? Joku hyöty täytyy mielestäni olla motiivina. Itse arvelen uskovan auktoriteettiasemasta olevan kyse? Miten Jeesuksen hengellinen kuolema selitetään uskovalle tärkeäksi? En rohkene kysyä heiltä itseltään joiden kanssa olen tekemisissä.

9

385

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • JaMaailmaUskooValheen

Koska Maunoa ei kuulu, niin vastaan.

JDS-oppi kieltää Jeesuksen Jumaluuden. Se kieltää Ristillä tapahtuneen Sovituksen, mutta myös julistaa Jumalan kuolleen. Raamattu puhuu Jeesuksen antaneen henkensä, mutta tämä ei tarkoita hengellistä kuolemaa, joka JDS-opin mukaan tapahtui Golgatan jälkeen. Missään Raamatussa ei puhuta JDS-opista, vaan kyseessä on saatananpalvojien yhteinen tunnustus, jossa he kieltävät Jeesuksen ja Kolmiyhteisen Jumalan. Kieltämällä Jeesuksen he odottavat saavansa kaikki maailman rikkaudet (menestysteologia), sillä he uskovat saatanan valheen. Lukemalla Matteuksen Evankeliumin 4.luvun ymmärrätte miksi JDS-opin seuraajat (menestysteologit) eivät kuulu Jeesuksen seuraajiin.

Saatanan valhe eli JDS-oppi julistaa Jumalan kuolleen myös hengellisesti, tämä on toista evankeliumia ja kadottava synti.

• Rauhan tervehdys.

Tässä on opetus harhaopista nimeltä JDS oppi eli opetus, että Jeesus Kristus olisi kuollut ja sovittanut synnit hengellisesti helvetissä. Tälle ei ole raamatullista tukea ja se vie pois sovituksen ristiltä ja syy lähtee siitä, että menestysteologiassa ohitetaan liha ja vain henki on todellista, jolloin lihan kuolema ristillä ei voinut (heidän mielestään) olla riittävä.

"Joka 'itse kantoi meidän syntimme' ruumiissansa ristinpuuhun, että me, synneistä pois kuolleina, eläisimme vanhurskaudelle." - 1. Pietari 2:24

https://www.youtube.com/watch?v=1sD8HJjWV-g

Siunauksin, MM.

• enpä.tiedä.ketään

Kuka suomessa muka kannattaa JDS oppia ?

• Rakkaus_liitot

Polvijärven pastorit ovat aivan ihania! Heitä kuunnellessa ihan sydän alkaa lämmöstä väpättämään ja rakkaudellinen henki täyttää ajan ja tilan. Sen sijaan jos olen kuunnellut Mauno Mattilan opetuksia ja katsellut hänen videoitaan, tuntuu kuin syvyyksien demoni suoraan helvetistä olisi lähetetty kimppuuni tekemään kiusaa. Eihän se mies koskaan edes hymyile tai naura. Ei herranjumala saa usko olla niin vakava asia!!

• Rakkaus_liitot kirjoitti:

Polvijärven pastorit ovat aivan ihania! Heitä kuunnellessa ihan sydän alkaa lämmöstä väpättämään ja rakkaudellinen henki täyttää ajan ja tilan. Sen sijaan jos olen kuunnellut Mauno Mattilan opetuksia ja katsellut hänen videoitaan, tuntuu kuin syvyyksien demoni suoraan helvetistä olisi lähetetty kimppuuni tekemään kiusaa. Eihän se mies koskaan edes hymyile tai naura. Ei herranjumala saa usko olla niin vakava asia!!

>>Ei herranjumala saa usko olla niin vakava asia!! <<

Ensiksikin, älä lausu turhaan HERRA sinun JUMALASI NIMEÄ!

Toiseksi - uskoa, elävää Jumalan Pojan, Jeesuksen Kristuksen, uskoa vakavampaa asiaa ei olekaan!
        Elävä usko Herraamme Jeesukseen Kristukseen on elämän ja kuoleman kysymys.

Joh.3

1. Mutta oli mies, fariseusten joukosta, nimeltä Nikodeemus, juutalaisten hallitusmiehiä.
        2. Hän tuli Jeesuksen tykö yöllä ja sanoi hänelle: "Rabbi, me tiedämme, että sinun opettajaksi tulemisesi on Jumalasta, sillä ei kukaan voi tehdä niitä tunnustekoja, joita sinä teet, ellei Jumala ole hänen kanssansa."
        3. Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: joka ei synny uudesti, ylhäältä, se ei voi nähdä Jumalan valtakuntaa".
        4. Nikodeemus sanoi hänelle: "Kuinka voi ihminen vanhana syntyä? Eihän hän voi jälleen mennä äitinsä kohtuun ja syntyä?"
        5. Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: jos joku ei synny vedestä ja Hengestä, ei hän voi päästä sisälle Jumalan valtakuntaan.
        6. Mikä lihasta on syntynyt, on liha; ja mikä Hengestä on syntynyt, on henki.
        7. Älä ihmettele, että minä sanoin sinulle: teidän täytyy syntyä uudesti, ylhäältä.
        8. Tuuli puhaltaa, missä tahtoo, ja sinä kuulet sen huminan, mutta et tiedä, mistä se tulee ja minne se menee; niin on jokaisen, joka on Hengestä syntynyt."
        -

• Rakkaus_liitot
        Saviseutulainen kirjoitti:

>>Ei herranjumala saa usko olla niin vakava asia!! <<

Ensiksikin, älä lausu turhaan HERRA sinun JUMALASI NIMEÄ!

Toiseksi - uskoa, elävää Jumalan Pojan, Jeesuksen Kristuksen, uskoa vakavampaa asiaa ei olekaan!
        Elävä usko Herraamme Jeesukseen Kristukseen on elämän ja kuoleman kysymys.

Joh.3

1. Mutta oli mies, fariseusten joukosta, nimeltä Nikodeemus, juutalaisten hallitusmiehiä.
        2. Hän tuli Jeesuksen tykö yöllä ja sanoi hänelle: "Rabbi, me tiedämme, että sinun opettajaksi tulemisesi on Jumalasta, sillä ei kukaan voi tehdä niitä tunnustekoja, joita sinä teet, ellei Jumala ole hänen kanssansa."
        3. Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: joka ei synny uudesti, ylhäältä, se ei voi nähdä Jumalan valtakuntaa".
        4. Nikodeemus sanoi hänelle: "Kuinka voi ihminen vanhana syntyä? Eihän hän voi jälleen mennä äitinsä kohtuun ja syntyä?"
        5. Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: jos joku ei synny vedestä ja Hengestä, ei hän voi päästä sisälle Jumalan valtakuntaan.
        6. Mikä lihasta on syntynyt, on liha; ja mikä Hengestä on syntynyt, on henki.
        7. Älä ihmettele, että minä sanoin sinulle: teidän täytyy syntyä uudesti, ylhäältä.
        8. Tuuli puhaltaa, missä tahtoo, ja sinä kuulet sen huminan, mutta et tiedä, mistä se tulee ja minne se menee; niin on jokaisen, joka on Hengestä syntynyt."
        -

Enhän minä sitä TURHAAN lausunut, vaan täysin asiayhteydessä ja lauseeni vahvistukseksi. Sitä paitsi, en edes lausunut sitä, vaan KIRJOITIN. Kolmanneksi: Kirjoitin ainostaan Jumalan tittelin, en hänen NIMEÄÄN. Älä lausu väärää tuomiota lähimmäisestäsi, senkin kärkäs. Iloa päivääsi!

• Kirjakääröt

Ps.16:10 Biblia (1776) Sillä et sinä hylkää sieluani helvetissä, etkä salli sinun pyhäs näkevän turmelusta.

• Hyöty on siinä että ylpeys saa ruoka JDS opista että he tietävät enemmän !!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vakava rikosepäily Seinäjoella

Ilkka ei taaskaan tiedä mitään mutta hesalaiset kertoo: https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010959325.html
      Seinäjoki
      41
      2735
    2. Mitä on woketus?

Täälläkin hoetaan usein sanaa "woketus". Mitä se tarkalleen ottaen tarkoittaa? Ilmeisesti sen käyttäjät ymmärtävät sen k
      Maailman menoa
      420
      2254
    3. Olet saanut kyllä tunnisteita

Itsestäsi ja meistä. Mutta mikä siinä on, ettet kirjoita etkä anna itsestäsi merkkejä. Ellei ole kysymys siitä, mikä ens
      Ikävä
      21
      2156
    4. Mies pakko olla rehellinen

Kiinnostuin koska olet tosi komea ja sulla on ihana puheääni. Olen aika pinnallinen sitten kai... 😓 kyllä olet tosi rau
      Ikävä
      18
      2000
    5. Oletko jo luovuttanut?

Joko olet luovuttanut kaivatun suhteen ja hyväksynyt, että mitään ei tule?
      Ikävä
      141
      1769
    6. Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä - Hoivakotiin ei pääse, vaan joutuu selviytymään yksin

Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä… Hoivakoteihin sijoittamista vältellään, koska hoito on kallista ja hyvinvoin
      Maailman menoa
      137
      1689
    7. Kristo Salminen, 52, riisuutui - Paljasti Iso-Börjen tatuoinnit - Somekansan tuomio yksimielinen

Iso-Börje, tuo iso, tatuoitu, yltiöromanttinen ja aika kuuma rikollispomo - vai mitä mieltä sinä olet? Lue lisää ja kat
      Tv-sarjat
      22
      1206
    8. Hirvenmaitojuusto

Olin Prisman juustohyllyllä kun vierestä alkoi kuulua kamala paapatus. Siinä oli vanha muori, joka räyhäsi raivokkaasti,
      Ruoka ja juoma
      1
      1154
    9. Vanhentunut runsaasti.

Ei hyvä juttu. Mieheltä pötkylänaiselle.
      Ikävä
      74
      1059
    10. Kerro mulle miksi juuri me

Kohdattiin? Tässä elämässä. Vaikka ollaan edelleen tutut tuntemattomat. Se on omituinen tunne.
      Ikävä
      67
      977
    Aihe